Hij speelt hier een foute arts of iets dergelijks, die nieuwe, zweverige en vrije seksregels voorschrijft. Ofzoiets. Hij speelt ook tamelijk achterlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:34 schreef Gillingham het volgende:
Kinski ziet er altijd fout uit, maar dit slaat echt alles...
Bedankt voor de tip. Scheelt kostbare tijd.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:44 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Gebruik gewoon imgur, geen code nodig
bij mij doet die meerdere-quotes-toevoegen-knop niet...quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:41 schreef Gillingham het volgende:
In 'Raiders of the Lost Ark' zit geen 'N' Samuel.
in de poster welquote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:43 schreef hornage het volgende:
Misschien stond er wel Indiana Jones boven
ik nam jullie in het ootje, niet in de malingquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:24 schreef SamuelofSEK het volgende:
Wil je ons niet zo in de maling nemen met die 7 en 14 Patch
Klassieker jonguh !quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:39 schreef SamuelofSEK het volgende:
En wat is dat tegenwoordig met dat Balto gezeur
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:41 schreef SamuelofSEK het volgende:
Dat was falling down, had ik al genoemd.
Ja inderdaad, ik dacht ook meteen aan Harry Potter, of LOTR.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:56 schreef Asap het volgende:
Lijkt echt zo'n letter N van Fantasy films. Zoiets als Harry Potter oid
Patch vragen, dus of Disney, Animatie, Fantasy, Steve Martin, Chevy Chase, Dan Akroyd, Martin Short, Eddie Murphy etcquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:01 schreef SamuelofSEK het volgende:
Kan het me ook niet voorstellen dat dit niet zo'n soort film is.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:04 schreef SamuelofSEK het volgende:
Geef hem gewoon dat punt, niemand anders gaat ze allemaal voor je in 1 post zetten
* Njosnavelin gaat alles in 1 post zettenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:04 schreef SamuelofSEK het volgende:
Geef hem gewoon dat punt, niemand anders gaat ze allemaal voor je in 1 post zetten
Moet toch een keer gebeurenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:07 schreef SamuelofSEK het volgende:
Asap wil vast een gooi doen naar de top 1 plek in maart
De bal is aan jou Asap.quote:
Geef maar aan Michelangelo2, hij wist het laatste antwoord. Ben toch niet zo'n fan van alles in 1 postquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:08 schreef Patch het volgende:
Ik ben schappelijk, omdat de zon schijnt, als Asap het wil, dan geef ik de punten aan Michel
Hehe, ik wou hem net matsen met de volgende vraag, alleen maar Clint filmsquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:13 schreef Gillingham het volgende:
Zul je zien dat Michelangelo er tussenuit is.
Ik zou ook niet weten welke scene, maar ik vond het ook een saaie film dus in mijn geval neit zo gekquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:27 schreef Gillingham het volgende:
Is 10. echt Andrei Rublyov?![]()
De kleding deed me er ook aan denken, maar ik herken de karakters en de scène helemaal niet.
Kreeg het zo snel niet voor elkaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:33 schreef SamuelofSEK het volgende:
Waar is het plaatje Gill...
Never mind michelangelo heeft hem al gepost.
Deed al mijn best om een niet al te herkenbaar plaatje te posten, maar daar ben ik blijkbaar niet voldoende in geslaagd.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:55 schreef SamuelofSEK het volgende:
![]()
Ik herkende Persona niet eens. Duidelijk tijd om opnieuw te kijken.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Michelangelo2+1
Stand Maart 2011:
52 Gillingham
49 SamuelofSEK
43 Patch
39 Asap
33 Doff
24 Michelangelo2
20 Firefox1
16 Robby87
15 Dopekoe
11 picodealion
11 SaintOfKillers
10 DragonFodder
10 Sands
10 lamers
9 hornage
9 ShaoliN
8 Tem
6 tombolafan
6 Baszh
5 Timwonnacott
5 Flitspaal
4 wyccie
4 InTrePidIvity
4 Hulkio
4 Miss-MacPhisto
3 YellowBlacks
3 HilarityEnsues
2 Little_Miss_Naughty
1 Haarklip
1 Montresor
1 Ivotje
1 serge.pol
1 victorinox
1 raggare
Volgende keer stellen we wel een vraag speciaal voor de vrouwen in FMTquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:58 schreef Njosnavelin het volgende:
Haha ja ik was zo blij met mijn ene punt
Als je vraag is afgelopen. Plak onderstaande twee er dan weer even bij als je wil:quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:57 schreef Patch het volgende:
oei....
tja, wie schrijft, die blijft
Sam lost het wel op
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:34 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Volgende keer stellen we wel een vraag speciaal voor de vrouwen in FMT
Dankjequote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:49 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Als je vraag is afgelopen. Plak onderstaande twee er dan weer even bij als je wil:
1 Teddy80
1 Njosnavelin
Wat ben je aan het maken?quote:
Spaanse soepquote:
Haha, dat is naar een kort verhaal van Roald Dahl uit Tales of the Unexpected!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:50 schreef Baszh het volgende:
Film is Four Rooms
Tim Roth als de bellboy Ted hanteerd mes
Was weddenschap om 10 keer een aansteker aan te laten gaan op een rij, mislukte en toen moest zijn pink eraf.
Degene die zijn pink verloor ben ik nog steeds kwijt..
Ja kloptquote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Haha, dat is naar een kort verhaal van Roald Dahl uit Tales of the Unexpected!
Ja, zonde! Gewoon aan beginnen. Dan lees je een hoofdstuk en leg je het weer weg. Het is niet zo'n boek dat je in één keer uit moet lezen. Ik heb nu ondertussen ook True Grit gelezen (in het Duitsquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:18 schreef wyccie het volgende:
Ik heb de 3 seizoenen van Tales of the Unexpected op dvd. Ook in boekvorm zijn ze geweldig, maar volgens mij heb ik al die verhalen nu al gehad. Zo jammer.
Zijn biografie heb ik hier ook liggen, maar ik heb niet zo veel tijd om te lezen. En dat is jammer met zo'n boeiend verhaal. Dikke pil ook.
Netjes dat je dat allemaal in het Duits kunt lezen.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:57 schreef Doff het volgende:
[..]
Ja, zonde! Gewoon aan beginnen. Dan lees je een hoofdstuk en leg je het weer weg. Het is niet zo'n boek dat je in één keer uit moet lezen. Ik heb nu ondertussen ook True Grit gelezen (in het Duits). Tof boek ook.
Vandaag of morgen begin ik aan Der Große Schlaf () van Raymond Chandler.
Het is wel juistquote:Op zondag 27 maart 2011 13:02 schreef Gillingham het volgende:
Ik denk niet dat The Big Lebowski juist is Tem...
Ja, eigenlijk wel. Maar ik ken niet zoveel hippe Duitse literatuur en als ik aan zo'n oud, verantwoord boek begin ben ik niet gemotiveerd genoeg om het te lezen. Zo begon ik anderhalve maand geleden aan De Radetskymars van Joseph Roth. Ik ben nog steeds niet verder gekomen dan pagina 40 ofzo.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Netjes dat je dat allemaal in het Duits kunt lezen.
Maar vind je het niet jammer om zulke boeken niet in de originele taal te lezen?
Ik wist niet dat dat oorspronkelijk een Duits boek was.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:11 schreef Doff het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Maar ik ken niet zoveel hippe Duitse literatuur en als ik aan zo'n oud, verantwoord boek begin ben ik niet gemotiveerd genoeg om het te lezen. Zo begon ik anderhalve maand geleden aan De Radetskymars van Joseph Roth. Ik ben nog steeds niet verder gekomen dan pagina 40 ofzo.
Heb trouwens nog wel Die Traumnovelle (Eyes Wide shut dus) van Arthur Schnitzler liggen. Die lijkt me ook wel tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 maart 2011 13:14 schreef wyccie het volgende:
Die Verwandlung is wel te doen.Dan zou ik inderdaad ook voor deze of voor Der Prozess gaan. Aan de laatste ben ik ook al eens begonnen in het Duits, maar had toen ook motivatieproblemen wegens mijn gebrekkige Duits.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What's it going to be then, eh?
Dat vraag ik me ook afquote:Op zondag 27 maart 2011 16:18 schreef Sands het volgende:
Soms vraag ik me af of hier iemand wel animatiefilms kijkt behalve Patch en ik
Joh, en daar kom je nu pas achter. Prop er gelijk 20 van in één vraagquote:Op zondag 27 maart 2011 16:18 schreef Sands het volgende:
Misschien dat jullie dan meer animatiefilms gaan kijken?quote:Op zondag 27 maart 2011 16:27 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Joh, en daar kom je nu pas achter. Prop er gelijk 20 van in één vraag
Ik niet in ieder geval. Of het moet over Phineas & Ferb gaan wat ik altijd kijk met mijn kinderenquote:Op zondag 27 maart 2011 16:18 schreef Sands het volgende:
Of juist minder...quote:Op zondag 27 maart 2011 16:30 schreef Sands het volgende:
[..]
Misschien dat jullie dan meer animatiefilms gaan kijken?
quote:
quote:FMT - Slowchat XIV - Jaren 30, Japans, Obscuur, We doen het allemaal !
Correct. Mainstream hoort er ook gewoon tussen.quote:
We doen alles!!!!! Behalve animatiequote:Op zondag 27 maart 2011 17:57 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Correct. Mainstream hoort er ook gewoon tussen.
Maar om nu alles op te gaan noemen in een topictitel...
quote:Op zondag 27 maart 2011 17:59 schreef Sands het volgende:
[..]
We doen alles!!!!! Behalve en bovenal animatie
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:27 schreef Sands het volgende:
[..]
Wacht maar...tot het dubbele puntentopic volgende maand![]()
![]()
Voor mij nietquote:
Oeh, relatie onder druk?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef hornage het volgende:
Mijn vriendin had Mortal Kombat nog steeds niet gezien, dus ik zet hem vrijdag maar eens op.
Zij zeuren dat de film echt te slecht is enzo, niet normaal! Heeft ze me uiteindelijk na een half uur zo afgeleid dat we hem niet af hebben gezien.
Eigenlijk een tsss
En dat noemt zich mortal kombat fanquote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef hornage het volgende:
Mijn vriendin had Mortal Kombat nog steeds niet gezien, dus ik zet hem vrijdag maar eens op.
Zij zeuren dat de film echt te slecht is enzo, niet normaal! Heeft ze me uiteindelijk na een half uur zo afgeleid dat we hem niet af hebben gezien.
Eigenlijk een tsss
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef hornage het volgende:
Eigenlijk een tsss
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:52 schreef Doff het volgende:
[ afbeelding ]
Alle titels in één post graag.
Ik heb er nog één en die is wat moeilijker, dus ik hoop dat deze niet te lastig blijkt.
Euj, er is 1 ding wat ik nog leuker vind dan Mortal Kombatquote:Op maandag 28 maart 2011 14:17 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
En dat noemt zich mortal kombat fan
Catan?quote:Op maandag 28 maart 2011 15:02 schreef hornage het volgende:
[..]
Euj, er is 1 ding wat ik nog leuker vind dan Mortal KombatIk blijf een man he
DOA tochquote:Op maandag 28 maart 2011 15:02 schreef hornage het volgende:
[..]
Euj, er is 1 ding wat ik nog leuker vind dan Mortal KombatIk blijf een man he
Ooooooooooooquote:Op maandag 28 maart 2011 15:09 schreef hornage het volgende:
Nee, real-life pr0n met mezelf in de hoofdrol natuurlijk!
quote:Op maandag 28 maart 2011 15:09 schreef hornage het volgende:
Nee, real-life pr0n met mezelf in de hoofdrol natuurlijk!
Zou toch fijn zijn als je je eigen vragen mag beantwoordenquote:
Hey, ben gepromoveerd? Gefeli!quote:
tnxquote:Op maandag 28 maart 2011 21:35 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Hey, ben gepromoveerd? Gefeli!
Volgende week bij mij thuis!quote:Op maandag 28 maart 2011 21:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
tnx
Hoe staat het met de meet-plannen?
Oh, dan kan ik niet, maar veel plezier alvastquote:
Het lukt gewoon nietquote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:41 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, dan kan ik niet, maar veel plezier alvast
Oh mijn top 10 okquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:14 schreef Gillingham het volgende:
Heb nog nooit een toplijstje gezien van jou, Sands. Doe eens een top tien?
Uhm...neequote:
Dit is dan ook alleen de top 10quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:24 schreef Gillingham het volgende:
Voorkeur voor klassiek Hollywood en tekenfilms.
Niks mis mee.Ik vind Beauty and the Beast wel de minste van het rijtje (heb Ratatouille niet gezien). Of bedoel je La Belle et la Bête?
Als we bij de complete favorietenlijst van mij gaan kijken dan kom je heel verschillende films tegenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:29 schreef SamuelofSEK het volgende:
Die Leone en Rocky had ik niet verwacht
Als die films buiten je top 10 stonden, zou ik een stuk minder verrast zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:32 schreef Sands het volgende:
Als we bij de complete favorietenlijst van mij gaan kijken dan kom je heel verschillende films tegen
Is goed, maar dan kan jij niet achterblijven, Doff.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:38 schreef Doff het volgende:
Posten jullie ook eens je top 10, Sam en Gill?
Als ik een 'echt' 1/2e teken gebruik, verdwijnt die altijd bij mij als ik fok gebruik...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:43 schreef Doff het volgende:
8? Er vanuit gaande dat je Fellini bedoelt moet dat welgeteld Bocaccio '70 zijn.
Geinig dat je NCFOM zo hoog heb staan. Maar waarom ook niet. Film had er bij mij ook in kunnen staan eigenlijk.
Onze top 10's beginnen zo wel steeds meer op elkaar te lijken.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:43 schreef SamuelofSEK het volgende:
Bij de laatste fok top 100 was het:
Apocalypse Now
Mulholland Dr.
Stalker
Blade Runner
Suspiria
The Thing
2001: A Space Odyssey
Raiders of the Lost Ark
Dr. Strangelove
Ghost in the Shell
Maar volgende keer moet eentje weer wijken voor The Thin Red Line die ik laatst op blu-ray zag
Ditquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Robby87 het volgende:
Zie Stalker vaak voorbij komen, ik heb deze nog niet gezien, is het een aanrader?
Hehe. Het klopt ook niet eens wat ik zei. 8 zou de eerste helft van Otto e Mezzo moeten zijnquote:
En ons maar duivelse keuzes laten maken...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Doff het volgende:
Mag een lijstje met ongesorteerde toppers ook?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Robby87 het volgende:
Zie Stalker vaak voorbij komen, ik heb deze nog niet gezien, is het een aanrader?
Gaat zien, gaat zien!quote:
Die toplijstjes van ons kennen inderdaad vaak veel gelijkenissenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Onze top 10's beginnen zo wel steeds meer op elkaar te lijken.
Blade Runner zou er bij mij op zich ook wel in kunnen, maar dat geldt wel voor meer films.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Robby87 het volgende:
Jazzmuzikant/componist. Held op een contrabas.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ook veel moois bij doff, maar ik heb nog nooit gehoord van Mingus?
Daar heb ik er ook nog een aantal van in mijn overige toppersquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:05 schreef Doff het volgende:
Mingus was een jazzbassist/-componist(/-pianist). Een geniale gek.
Die film is een docu waarin vrij weinig gebeurt. Hij wordt gefilmd in zijn ontzettend rommelige huis, waar hij in het eind van de docu uit wordt gezet. Ondertussen heeft hij nog met een geweer in het plafond geschoten. Het is vooral wat voor de liefhebber geloof ik.
Ik ben trouwens een waslijst films vergeten, waaronder The Night of the Hunter, Notorious, Le Notti di Cabiria, Ordet, Shadows, Le Salaire de la Peur, I Soliti Ignoti, Una Vita Difficile, The Wild Bunch, White Heat en een hoop anderen.
Als ik 'm eens tegenkom wil ik 'm toch wel eens zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:05 schreef Doff het volgende:
Mingus was een jazzbassist/-componist(/-pianist). Een geniale gek.
Die film is een docu waarin vrij weinig gebeurt. Hij wordt gefilmd in zijn ontzettend rommelige huis, waar hij in het eind van de docu uit wordt gezet. Ondertussen heeft hij nog met een geweer in het plafond geschoten. Het is vooral wat voor de liefhebber geloof ik.
Ik ben trouwens een waslijst films vergeten, waaronder The Night of the Hunter, Notorious, Le Notti di Cabiria, Ordet, Shadows, Le Salaire de la Peur, I Soliti Ignoti, Una Vita Difficile, The Wild Bunch, White Heat en een hoop anderen.
Ik bedoelde niet die top die je op film.fok.nl ziet hequote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:46 schreef Sands het volgende:
Die Fok Film top is trouwens best triest....
Beste stomme film twijfel ik tussenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als ik 'm eens tegenkom wil ik 'm toch wel eens zien.
Ordet staat bij mij op 11.
Wat vinden jullie de beste stomme film? Ik ga voor Sunrise: A Song of Two Humans
Mag ik hopen van niet...die is echt slechtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet die top die je op film.fok.nl ziet he
[/quot[quote]Op dinsdag 29 maart 2011 21:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet die top die je op film.fok.nl ziet he
Passion de Jeanne d'Arcquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:09 schreef Gillingham het volgende:
Wat vinden jullie de beste stomme film? Ik ga voor Sunrise: A Song of Two Humans
The Great Dictator, The General, Bronenosets Potyomkin, Le Passion de Jeanne D'Arc, Metropolis, een stuk van Sherlock Jr. en van City Lights (of helemaal, maar dat is dan lang geleden) Dat was het dan wel een beetje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:11 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wat is genoeg?
Ik kom niet aan de vijftig.
Dat zijn er inderdaad niet heel veel. Maar ik blijf ook rond de dertig hangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:23 schreef Doff het volgende:
[..]
The Great Dictator, The General, Bronenosets Potyomkin, Le Passion de Jeanne D'Arc, Metropolis, een stuk van Sherlock Jr. en van City Lights (of helemaal, maar dat is dan lang geleden) Dat was het dan wel een beetje.
Verder lees ik er wel over (wat ik ook leuk vind) maar op een of andere manier kijk ik ze dus nauwelijks/niet. Birth of a Nation heb ik ook nog geprobeerd trouwens. Maar dat duurde me veel en veel te lang.
niet op volgordequote:
Ben ik nu aan het kijken, m'n eerste stomme filmquote:
Komt nog welquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:13 schreef Gillingham het volgende:
Jullie hebben er inderdaad niet veel gezien.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:15 schreef Doff het volgende:
Ben ook heel benieuwd waar jij nu weer mee bent komen aanzetten.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
Iets zegt me dat ik zelfs nog nooit van deze film heb gehoord
Bezigquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:27 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Sands, open je een nieuw topic?
Licht eens toe.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:18 schreef picodealion het volgende:
Wel eindelijk aan Eraserhead toegekomen, die was tof.
Tja, moeilijk uit te leggen. Ik heb erg genoten van de nachtmerrie-achtige sfeer van het geheel, en de ontzettend maffe (en smerige) scenes. Ik bleef constant gefascineerd.quote:
Interessant.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:30 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tja, moeilijk uit te leggen. Ik heb erg genoten van de nachtmerrie-achtige sfeer van het geheel, en de ontzettend maffe (en smerige) scenes. Ik bleef constant gefascineerd.
Ik heb niet helemaal door wat alles nou betekent (als dat al mogelijk is), maar ik had zeker het idee dat er veel autobiografisch in zat. Ik heb wel eens gelezen dat Lynch bijvoorbeeld heel veel moeite met / angst voor het vaderschap had, en dat heeft hij hier wel een bijzondere vorm gegeven. Ook de scene waar hij zijn schoonouders ontmoet had zo uit een nachtmerrie kunnen komen.
Ik vind het soms moeilijk om te accepteren dat een film niet een logisch verhaal heeft en er gewoon naar te kijken zoals hij is (ik vond Mulholland Drive en Lost Highway verschikkelijk, maar dat is ook alweer een paar jaar geleden) maar hierbij heb ik eigenlijk alleen maar genoten van de surreële verbeelding van allerlei angsten.
Was goed geweestquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:19 schreef Gillingham het volgende:
Het tweede plaatje doet me ook aan The Grapes of Wrath denken, maar het eerste weer niet...
Dat valt toch ook wel meequote:Op woensdag 30 maart 2011 10:18 schreef picodealion het volgende:
Oh en Sucker Punch is echt een boutfilm.
Kun je uitleggen wat je zo goed vond aan deze film?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:35 schreef picodealion het volgende:
Ik zat nog even terug te lezen, leuk om die toplijstjes te zien. De mijne is iets minder obscuur,.
1. A Clockwork Orange
Alles.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:42 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je zo goed vond aan deze film?
quote:
De meest opvallende titels.quote:
Ik heb hem maar één keer gezien, en het is zeker een film die je beweegt. In het begin had ik echt zo iets van: "oké... wtf is dit voor gedoe". Zal hem nog een paar keer kijken om te ontdekken wat er nog meer zo goed aan is.quote:
Oeh is die alweer bezig? Toch mooi dat ik dat netjes bijhoud op iCM tegenwoordig, dat wordt een stuk gemakkelijker dan vorig jaar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is veel simpeler om FOK! Film Top 100 2010 - 9e editie te doen
Nee, dit is nog van vorig jaar, maar dan moet ik niet opnieuw een top 10 gaan zitten bedenken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef picodealion het volgende:
[..]
Oeh is die alweer bezig? Toch mooi dat ik dat netjes bijhoud op iCM tegenwoordig, dat wordt een stuk gemakkelijker dan vorig jaar.
Een top tien dient natuurlijk wel up-to-date te zijn...quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, dit is nog van vorig jaar, maar dan moet ik niet opnieuw een top 10 gaan zitten bedenken.
Ik zet zelden een film in mijn top 25 die ik minder dan een jaar geleden heb gezien. Daar moet toch echt wel een paar keer kijken + enige tijd overheen gaan, ik denk dat je hem dan pas echt goed op waarde kan schatten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Een top tien dient natuurlijk wel up-to-date te zijn...
Maar jij hebt dan ook bijna alles wel gezien,quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb het laatste jaar nauwelijks films gezien die een kans maken om in mijn top 100 te komen, laat staan de top 10.
Omdat je ze niet goed vond of omdat je ze niet zo vaak ziet in toplijsten?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:11 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
De meest opvallende titels.
Ik wil die van Bresson nog wel eens zien.
Hoewel ik ook niet snel een onlangs gezien film hoog in de lijst zet en de films die de lijst wel halen na een aantal jaar meestal hoger staan, kan het wel zijn dat ik een film die ik een week geleden heb gezien, toch in de lijst zet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik zet zelden een film in mijn top 25 die ik minder dan een jaar geleden heb gezien. Daar moet toch echt wel een paar keer kijken + enige tijd overheen gaan, ik denk dat je hem dan pas echt goed op waarde kan schatten.
Ik heb Black Swan nu twee keer gezien en ik weet zeker dat hij hoog in mijn lijst gaat blijven hangen, maar ik ben heel benieuwd hoe dat over een jaar is. Hetzelfde gold voor Funny Games US, die heeft het uiteindelijk net niet gehaald (er zijn zo'n 25 - 30 films die ik een 9 of hoger geef, onder de 9 sorteer ik alleen nog maar op alfabet en hang ik er niet echt meer een nummertje aan).
Omdat je ze niet vaak terug ziet. Ik heb ze allebei volgens mij nog niet gezien. Spun wil ik wel al een hele tijd eens kijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Omdat je ze niet goed vond of omdat je ze niet zo vaak ziet in toplijsten?
Ik vond The Ninth Gate zelf totaal niet interessant, maar Spun is echt ondergewaardeerd.
Ik heb Black Swan en Zatoichi dan ook beiden een 9 gegeven, en krijgen daarmee op het moment een ereplaats tussen de 8en en 9ens. Tegen de tijd dat er een nieuw FOK! toernooi is heb ik ze vast beide nog wel een keer gezien, en kan ik opnieuw oordelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:35 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hoewel ik ook niet snel een onlangs gezien film hoog in de lijst zet en de films die de lijst wel halen na een aantal jaar meestal hoger staan, kan het wel zijn dat ik een film die ik een week geleden heb gezien, toch in de lijst zet.
En de uiteindelijke waardering is een combinatie van eerste indruk en bezinking.
Voor een toplijstje maakt het minder uit, maar ik geef een film zelden meteen een 10, dat is maximum een 9, na verloop van tijd kan het eventueel wel een 10 worden. Maar ik heb dus ook weinig negens mogen uitdelen aan recente films.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik zet zelden een film in mijn top 25 die ik minder dan een jaar geleden heb gezien. Daar moet toch echt wel een paar keer kijken + enige tijd overheen gaan, ik denk dat je hem dan pas echt goed op waarde kan schatten.
Dat ook idd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor een toplijstje maakt het minder uit, maar ik geef een film zelden meteen een 10, dat is maximum een 9, na verloop van tijd kan het eventueel wel een 10 worden.
Hoeveel tienen heb je gegeven?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor een toplijstje maakt het minder uit, maar ik geef een film zelden meteen een 10, dat is maximum een 9, na verloop van tijd kan het eventueel wel een 10 worden.
Zo leer je nog eens wat. Ben nu een deel van het het hele oeuvre van Bergman aan het downloaden. Ik heb zowaar twee titels in mijn kast van hem staan, waarvan één niet gezien.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:27 schreef Doff het volgende:
D is misschien wel de beste films van één van de beste regisseurs ooit.
Welke heb je wel gezien en wat vond je ervan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:47 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Zo leer je nog eens wat. Ben nu een deel van het het hele oeuvre van Bergman aan het downloaden. Ik heb zowaar twee titels in mijn kast van hem staan, waarvan één niet gezien.
Verheug me op nog meer titels van hem met samenwerking met cameraman Nykvist.
Hij heeft ook aardig wat titels in de top 250 zeg...
Ik heb Såsom i en spegel gezien, en was zwaar onder de indruk van het camerawerk, zo sterk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Welke heb je wel gezien en wat vond je ervan?
Dat is een hele geschikte en tevens erg sterke instapper. Ik zou niet bij Persona of zijn 'Gods stilte' trilogie beginnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef picodealion het volgende:
o.a. Smultronstället staat al tijden op mijn lijstje, maar nog nooit aan een Bergmann toegekomen.
Typische Bergman. Maar als je die de eerste keer al kon waarderen, dan staat je nog wat moois te wachten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:53 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ik heb Såsom i en spegel gezien, en was zwaar onder de indruk van het camerawerk, zo sterk.
Het is een tijdje geleden dat ik hem heb gezien, dus ik kan er nu niet zo goed meer op reflecteren. maar wat mij nog bijstaat is dat de kracht zat achter de psyche van de hoofdpersonage, en hoe de angst in haar invrat.
A la Welles en Toland?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:58 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Typische Bergman. Maar als je die de eerste keer al kon waarderen, dan staat je nog wat moois te wachten.
Over Nykvist gesproken. Offret is ook subliem wat betreft camerawerk. Eén van de betere cameramennen ooit in samenwerking met een regisseur met wellicht het beste oog voor camerawerk (Tarkovsky).
Zoiets inderdaad. Alleen heb ik zelf een voorkeur voor Nykvist en Tarkovksy.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:01 schreef Robby87 het volgende:
[..]
A la Welles en Toland?
Bedankt voor de tip, ga hem gelijk downloaden!
quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:05 schreef picodealion het volgende:
Ik ben er nog, maar ik weet 'm niet.
Aangezien Rachel McAdams daar niet in meedoet?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:24 schreef Gillingham het volgende:
Ik haal haar naam altijd door elkaar met Rachel McAdams, volgens mij. Komt door Sunsine Cleaning.
Amy, Rachel... Mc... Mijn geheugen...quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Aangezien Rachel McAdams daar niet in meedoet?
Door die scène ben ik 14 jaar geleden, toen het een keer 's nachts door de BBC werd uitgezonden, bij die film blijven hangen. Eigenlijk vanaf het stuk dat hij ze bij de platenzaak tegenkwam.quote:Op woensdag 30 maart 2011 12:42 schreef picodealion het volgende:
[...] en bijvoorbeeld die scene waar hij twee meisjes mee naar huis neemt en neukt terwijl Beethoven speelt [...]
Ik heb het boek hier wel liggen, maar het leest zo onhandig met een woordenlijst achterin.quote:Eeuwig zonde dat het laatste hoofdstuk niet in de film is meegenomen overigens, maar ik vind toch dat de film prima eindigt.
Dat zijn Shrek en Lost in Translation voor mij.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk zou ik een top 10 van kritisch (of toch standaard) hoog aangeschreven films die men heel erg vond tegenvallen interessanter vinden.
The Wizard of Ozquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk zou ik een top 10 van kritisch (of toch standaard) hoog aangeschreven films die men heel erg vond tegenvallen interessanter vinden.
Bedoel je vanwege de Russische woorden? Daar moet je gewoon even doorheen lezen, wen he vanzelf aan op den duur.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb het boek hier wel liggen, maar het leest zo onhandig met een woordenlijst achterin.
Lost in Translation vond ik inderdaad erg tegenvallen. Gister The Life Aquatic with Steve Zissou gezien, die vond ik ook niet bijster leuk (maar staat ook een stuk minder hoog aangeschreven). The Dark Knigt zou voor mij op 1 staan op die lijst, wat dáár nou zo goed aan is?quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:19 schreef wyccie het volgende:
[..]
Door die scène ben ik 14 jaar geleden, toen het een keer 's nachts door de BBC werd uitgezonden, bij die film blijven hangen. Eigenlijk vanaf het stuk dat hij ze bij de platenzaak tegenkwam.
[..]
Ik heb het boek hier wel liggen, maar het leest zo onhandig met een woordenlijst achterin.
[..]
Dat zijn Shrek en Lost in Translation voor mij.
Dat idd, het eerste hoofdstuk is even wennen maar ik vind 'm prima te lezen zonder die woordenlijst. Ondertusen ken ik 80% van de betekenissen wel, maar ook de eerste keer viel het best mee.quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:44 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Bedoel je vanwege de Russische woorden? Daar moet je gewoon even doorheen lezen, wen he vanzelf aan op den duur.
Die Zuidoost-Aziaten kunnen er ook wat van hoor, wat betreft arty farty-heid.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij mij zijn er eigenlijk hele stromingen die ik niet trek (al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen).
Zo kan ik de hele nouvelle vague maar matig waarderen en het surrealisme van de jaren '60 is ook mijn ding niet (behalve Bunuel, die meestal wel). Bij Fellini kan ik bijvoorbeeld enkel zijn neorealisme wel smaken en vind ik zowat alle Italiaanse generatiegenoten interessanter (De Sica, Rossellini, Visconti, Olmi, Antonioni,... alleen Pasolini niet) en Resnais vind ik al helemaal een ramp. Het is me allemaal wat te arty farty. Dat zou je soms ook bij Bergman en Tarkovsky kunnen stellen, maar daar stoort het me dan weer helemaal niet.
Jaja, nu weten we het wel hè...quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:04 schreef SamuelofSEK het volgende:
Kijk eens goed hoe je Eyes Wide Shut schrijft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar als het antwoord goed is, moet ik helaas even een nieuwe vraag laten schieten,
Ik weet niet meteen op wie je dan doelt, maar degenen die ik daar in de buurt van vind komen, zijn dan ook nauwelijks mijn favorieten uit die regio (en die vind ik sowieso meer gemeen hebben met het de klassiekers uit het Oostblok of Scandinavië, die ik veel beter kan hebben dan de soortgenoten uit Italie en Frankrijk)quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:11 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Die Zuidoost-Aziaten kunnen er ook wat van hoor, wat betreft arty farty-heid.
De hele bekende namen bijvoorbeeld. Ki-Duk Kim, Yimou Zhang en Kar Wai Wong en de veteranen Ozu, Mizoguchi en Kobayashi.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik weet niet meteen op wie je dan doelt, maar degenen die ik daar in de buurt van vind komen, zijn dan ook nauwelijks mijn favorieten uit die regio (en die vind ik sowieso meer gemeen hebben met het de klassiekers uit het Oostblok of Scandinavië, die ik veel beter kan hebben dan de soortgenoten uit Italie en Frankrijk)
Ik vind Bresson, Antonioni en Kiarostami op hun manier ook arty farty, evenals de laatstgenoemde Japanners. Maar ik begrijp waar je heen wilt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die laatste 3 vind ik een erg laag arty farty gehalte hebben, die maken kleine menselijke drama's waarin vrijwel niets gebeurt, bij arty farty stel ik meer eerder protserige bedoeningen als L'Année Dernière in Marienbad of Le Procès voor, van die "check ons eens complex en diepzinnig en gewaagd zijn" films.
Ja, ik neem aan dat de film wel iets meer inhoudt dan die ridder met de kokosnoot.quote:
Late eter.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb zin in fruit; ananas, mango en kokossap.![]()
Moet ook nog koken.
Ik vind ze tot nu toe zo goed als allemaal slecht. Maar soms komt dat niet zozeer door de vertaling, als wel door de taal zelf. Hoewel ik daar met Duitse films totaal geen last van heb.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:18 schreef Doff het volgende:
Ik vind veel van de titels slecht.
Sowieso, blijkbaar is er dan een groepje mensen die dan een nieuwe film ter distributie binnen krijgen, vervolgens denken "hmm, die titel bevalt me niet" en menen dat ze een betere titel weten en dan met zo'n domme titel komen.
Nu ben ik wel benieuwd naar echte voorbeelden in die trant.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:22 schreef Patch het volgende:
Dit zijn geen echte voorbeelden trouwens, maar men snapt me hopelijk
Late lunch, middagdutje, zomertijd, aan het studeren -> laat koken. Misschien skip ik het zelfs.quote:
Spy Hard zou dan ook Der Nackte Kanone 4 kunnen zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar echte voorbeelden in die trant.
Wat een opluchting...quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:03 schreef wyccie het volgende:
Ik heb dat ook met muziek.
Tegenwoordig is daar een heel handige app voor op moderne telefoons, wat ik dus niet heb.
Ik heb altijd een voorkeur voor originele titels. Maar in het geval van Russische of Aziatische films is dat eigenlijk wel een beetje onzin. Maar toch...quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:08 schreef wyccie het volgende:
Ik vind wel dat de Nederlandse titels van de Bergman-films wat apart zijn. Waarom Nederlands en niet Engels?
Wel goed voor mijn taalontwikkeling. Als ik in Zweden ben kan ik aardbeien en zegels kopen.
Ik heb ook wel eens tegen een Zweedse vriendin zulke woorden op zitten sommen. Zo van, "kijk eens wat ik allemaal weet?"quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:08 schreef wyccie het volgende:
Ik vind wel dat de Nederlandse titels van de Bergman-films wat apart zijn. Waarom Nederlands en niet Engels?
Wel goed voor mijn taalontwikkeling. Als ik in Zweden ben kan ik aardbeien en zegels kopen.
Ik bedoel dat ze het buiten Zweden gewoon onder 1 naam moeten distribueren, en dan is Engels natuurlijk het handigst.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:15 schreef Doff het volgende:
Maar goed, waarom zou je een Zweedse titel in Nederland in het Engels vertalen. Dat is ook niet zo logisch.
Maar in landen waar toch sprake is van her-inspreken heeft dat ook geen nut. Hetzelfde geldt voor Aziatische landen, wat hebben die aan een Engelse titel?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:16 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het gewoon fijn als ik aan de titel kan zien over welke film het gaat.
En dan blijft er eigenlijk alleen Engels, Nederlands, Frans en Duits over voor mij.
[..]
Ik bedoel dat ze het buiten Zweden gewoon onder 1 naam moeten distribueren, en dan is Engels natuurlijk het handigst.
Daar heb je wel een punt. Geen idee of ze daar een poging toe doen. Zal SoK wel weten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze het buiten Zweden gewoon onder 1 naam moeten distribueren, en dan is Engels natuurlijk het handigst.
Grote aanrader. Hoewel ik het idee heb dat het een beetje een love-or-hate film is.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:20 schreef Doff het volgende:
En Gillingham, ik heb BL nog steeds niet gezien. Moet er maar eens van komen.
Morgen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:20 schreef Doff het volgende:
En Gillingham, ik heb BL nog steeds niet gezien. Moet er maar eens van komen.
In Japan hebben ze geregeld ver-"Engelste" Japanse titels. Het ziet er Japans uit, maar is eigenlijk fonetisch Engels.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Gillingham het volgende:
Hetzelfde geldt voor Aziatische landen, wat hebben die aan een Engelse titel?
En lang.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:23 schreef wyccie het volgende:
[..]
Morgen bijvoorbeeld?Barry Lyndon is prachtig.
Precies.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:24 schreef SamuelofSEK het volgende:
Lang maar voelt helemaal niet lang aan, althans bij mij niet
Klopt, ik heb BL nog helemaal niet gezien dus ik heb geen recht van spreken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als de film goed is, wil je niet dat er snel een eind aan komt.
Heb je Lawrence of Arabia gezien?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:28 schreef Robby87 het volgende:
Klopt, ik heb BL nog helemaal niet gezien dus ik heb geen recht van spreken.
Het is 15 jaar geleden dat ik 'm heb gezien, ik weet enkel nog dat ik 'm buitengewoon saai vond, met een nasmaak die ervoor heeft gezorgd dat ik 'm nu nog altijd niet opnieuw hoef te zien. Heb ik bijvoorbeeld ook met Lawrence of Arabia. In beide gevallen ook met hoofdrolspelers die me totaal niet wisten te overtuigen in die rol.quote:
Ja heb ik gezien! Erg mooie film inderdaad, voelde zeker niet zo lang aan als dat hij duurde.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heb je Lawrence of Arabia gezien?
Ook lang en mooi.
Of Apocalypse Now Redux, die ik voor de originele had gezien, dat was ook lang.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:29 schreef Gillingham het volgende:
Fanny och Alexander.
Nóg langer (de lange versie tenminste) maar die verveelt echt niet.
Dr. Zhivago kon je anders toch ook wel waarderen ondanks je vooroordelen, kan ik me herinneren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is 15 jaar geleden dat ik 'm heb gezien, ik weet enkel nog dat ik 'm buitengewoon saai vond, met een nasmaak die ervoor heeft gezorgd dat ik 'm nu nog altijd niet opnieuw hoef te zien. Heb ik bijvoorbeeld ook met Lawrence of Arabia.
Kijk eens goed naar mij avatar. Favoriete film.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:30 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Of Apocalypse Now Redux, die ik voor de originele had gezien, dat was ook lang.
Wist ik al johquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar mij avatar. Favoriete film.
Soms is 't leuk om toch nog verrast te worden. Na een paar moeizame Antonioni's kon L'Avventura (waar ik tegenop zag) me ook aangenaam verrassen en onlangs raakte ik tot mijn eigen verrassing erg vlot door het toch wel bijzonder lange Satantango.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dr. Zhivago kon je anders toch ook wel waarderen ondanks je vooroordelen, kan ik me herinneren.![]()
Veel eerder al, The Horror... spreekt boekdelen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:34 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ach ja, die lijstjes pas. Daar was jij ook bij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |