Ditquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Robby87 het volgende:
Zie Stalker vaak voorbij komen, ik heb deze nog niet gezien, is het een aanrader?
Hehe. Het klopt ook niet eens wat ik zei. 8 zou de eerste helft van Otto e Mezzo moeten zijnquote:
En ons maar duivelse keuzes laten maken...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Doff het volgende:
Mag een lijstje met ongesorteerde toppers ook?
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Robby87 het volgende:
Zie Stalker vaak voorbij komen, ik heb deze nog niet gezien, is het een aanrader?
Gaat zien, gaat zien!quote:
Die toplijstjes van ons kennen inderdaad vaak veel gelijkenissenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Onze top 10's beginnen zo wel steeds meer op elkaar te lijken.
Blade Runner zou er bij mij op zich ook wel in kunnen, maar dat geldt wel voor meer films.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:50 schreef Robby87 het volgende:
Jazzmuzikant/componist. Held op een contrabas.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:57 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ook veel moois bij doff, maar ik heb nog nooit gehoord van Mingus?
Daar heb ik er ook nog een aantal van in mijn overige toppersquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:05 schreef Doff het volgende:
Mingus was een jazzbassist/-componist(/-pianist). Een geniale gek.
Die film is een docu waarin vrij weinig gebeurt. Hij wordt gefilmd in zijn ontzettend rommelige huis, waar hij in het eind van de docu uit wordt gezet. Ondertussen heeft hij nog met een geweer in het plafond geschoten. Het is vooral wat voor de liefhebber geloof ik.
Ik ben trouwens een waslijst films vergeten, waaronder The Night of the Hunter, Notorious, Le Notti di Cabiria, Ordet, Shadows, Le Salaire de la Peur, I Soliti Ignoti, Una Vita Difficile, The Wild Bunch, White Heat en een hoop anderen.
Als ik 'm eens tegenkom wil ik 'm toch wel eens zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:05 schreef Doff het volgende:
Mingus was een jazzbassist/-componist(/-pianist). Een geniale gek.
Die film is een docu waarin vrij weinig gebeurt. Hij wordt gefilmd in zijn ontzettend rommelige huis, waar hij in het eind van de docu uit wordt gezet. Ondertussen heeft hij nog met een geweer in het plafond geschoten. Het is vooral wat voor de liefhebber geloof ik.
Ik ben trouwens een waslijst films vergeten, waaronder The Night of the Hunter, Notorious, Le Notti di Cabiria, Ordet, Shadows, Le Salaire de la Peur, I Soliti Ignoti, Una Vita Difficile, The Wild Bunch, White Heat en een hoop anderen.
Ik bedoelde niet die top die je op film.fok.nl ziet hequote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:46 schreef Sands het volgende:
Die Fok Film top is trouwens best triest....
Beste stomme film twijfel ik tussenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als ik 'm eens tegenkom wil ik 'm toch wel eens zien.
Ordet staat bij mij op 11.
Wat vinden jullie de beste stomme film? Ik ga voor Sunrise: A Song of Two Humans
Mag ik hopen van niet...die is echt slechtquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet die top die je op film.fok.nl ziet he
[/quot[quote]Op dinsdag 29 maart 2011 21:10 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Ik bedoelde niet die top die je op film.fok.nl ziet he
Passion de Jeanne d'Arcquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:09 schreef Gillingham het volgende:
Wat vinden jullie de beste stomme film? Ik ga voor Sunrise: A Song of Two Humans
The Great Dictator, The General, Bronenosets Potyomkin, Le Passion de Jeanne D'Arc, Metropolis, een stuk van Sherlock Jr. en van City Lights (of helemaal, maar dat is dan lang geleden) Dat was het dan wel een beetje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:11 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wat is genoeg?
Ik kom niet aan de vijftig.
Dat zijn er inderdaad niet heel veel. Maar ik blijf ook rond de dertig hangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:23 schreef Doff het volgende:
[..]
The Great Dictator, The General, Bronenosets Potyomkin, Le Passion de Jeanne D'Arc, Metropolis, een stuk van Sherlock Jr. en van City Lights (of helemaal, maar dat is dan lang geleden) Dat was het dan wel een beetje.
Verder lees ik er wel over (wat ik ook leuk vind) maar op een of andere manier kijk ik ze dus nauwelijks/niet. Birth of a Nation heb ik ook nog geprobeerd trouwens. Maar dat duurde me veel en veel te lang.
niet op volgordequote:
Ben ik nu aan het kijken, m'n eerste stomme filmquote:
Komt nog welquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:13 schreef Gillingham het volgende:
Jullie hebben er inderdaad niet veel gezien.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:15 schreef Doff het volgende:
Ben ook heel benieuwd waar jij nu weer mee bent komen aanzetten.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:19 schreef SamuelofSEK het volgende:
Iets zegt me dat ik zelfs nog nooit van deze film heb gehoord
Bezigquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:27 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
Sands, open je een nieuw topic?
Licht eens toe.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:18 schreef picodealion het volgende:
Wel eindelijk aan Eraserhead toegekomen, die was tof.
Tja, moeilijk uit te leggen. Ik heb erg genoten van de nachtmerrie-achtige sfeer van het geheel, en de ontzettend maffe (en smerige) scenes. Ik bleef constant gefascineerd.quote:
Interessant.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:30 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tja, moeilijk uit te leggen. Ik heb erg genoten van de nachtmerrie-achtige sfeer van het geheel, en de ontzettend maffe (en smerige) scenes. Ik bleef constant gefascineerd.
Ik heb niet helemaal door wat alles nou betekent (als dat al mogelijk is), maar ik had zeker het idee dat er veel autobiografisch in zat. Ik heb wel eens gelezen dat Lynch bijvoorbeeld heel veel moeite met / angst voor het vaderschap had, en dat heeft hij hier wel een bijzondere vorm gegeven. Ook de scene waar hij zijn schoonouders ontmoet had zo uit een nachtmerrie kunnen komen.
Ik vind het soms moeilijk om te accepteren dat een film niet een logisch verhaal heeft en er gewoon naar te kijken zoals hij is (ik vond Mulholland Drive en Lost Highway verschikkelijk, maar dat is ook alweer een paar jaar geleden) maar hierbij heb ik eigenlijk alleen maar genoten van de surreële verbeelding van allerlei angsten.
Was goed geweestquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:19 schreef Gillingham het volgende:
Het tweede plaatje doet me ook aan The Grapes of Wrath denken, maar het eerste weer niet...
Dat valt toch ook wel meequote:Op woensdag 30 maart 2011 10:18 schreef picodealion het volgende:
Oh en Sucker Punch is echt een boutfilm.
Kun je uitleggen wat je zo goed vond aan deze film?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:35 schreef picodealion het volgende:
Ik zat nog even terug te lezen, leuk om die toplijstjes te zien. De mijne is iets minder obscuur,.
1. A Clockwork Orange
Alles.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:42 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen wat je zo goed vond aan deze film?
quote:
De meest opvallende titels.quote:
Ik heb hem maar één keer gezien, en het is zeker een film die je beweegt. In het begin had ik echt zo iets van: "oké... wtf is dit voor gedoe". Zal hem nog een paar keer kijken om te ontdekken wat er nog meer zo goed aan is.quote:
Oeh is die alweer bezig? Toch mooi dat ik dat netjes bijhoud op iCM tegenwoordig, dat wordt een stuk gemakkelijker dan vorig jaar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is veel simpeler om FOK! Film Top 100 2010 - 9e editie te doen
Nee, dit is nog van vorig jaar, maar dan moet ik niet opnieuw een top 10 gaan zitten bedenken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:22 schreef picodealion het volgende:
[..]
Oeh is die alweer bezig? Toch mooi dat ik dat netjes bijhoud op iCM tegenwoordig, dat wordt een stuk gemakkelijker dan vorig jaar.
Een top tien dient natuurlijk wel up-to-date te zijn...quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, dit is nog van vorig jaar, maar dan moet ik niet opnieuw een top 10 gaan zitten bedenken.
Ik zet zelden een film in mijn top 25 die ik minder dan een jaar geleden heb gezien. Daar moet toch echt wel een paar keer kijken + enige tijd overheen gaan, ik denk dat je hem dan pas echt goed op waarde kan schatten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Een top tien dient natuurlijk wel up-to-date te zijn...
Maar jij hebt dan ook bijna alles wel gezien,quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb het laatste jaar nauwelijks films gezien die een kans maken om in mijn top 100 te komen, laat staan de top 10.
Omdat je ze niet goed vond of omdat je ze niet zo vaak ziet in toplijsten?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:11 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[..]
De meest opvallende titels.
Ik wil die van Bresson nog wel eens zien.
Hoewel ik ook niet snel een onlangs gezien film hoog in de lijst zet en de films die de lijst wel halen na een aantal jaar meestal hoger staan, kan het wel zijn dat ik een film die ik een week geleden heb gezien, toch in de lijst zet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik zet zelden een film in mijn top 25 die ik minder dan een jaar geleden heb gezien. Daar moet toch echt wel een paar keer kijken + enige tijd overheen gaan, ik denk dat je hem dan pas echt goed op waarde kan schatten.
Ik heb Black Swan nu twee keer gezien en ik weet zeker dat hij hoog in mijn lijst gaat blijven hangen, maar ik ben heel benieuwd hoe dat over een jaar is. Hetzelfde gold voor Funny Games US, die heeft het uiteindelijk net niet gehaald (er zijn zo'n 25 - 30 films die ik een 9 of hoger geef, onder de 9 sorteer ik alleen nog maar op alfabet en hang ik er niet echt meer een nummertje aan).
Omdat je ze niet vaak terug ziet. Ik heb ze allebei volgens mij nog niet gezien. Spun wil ik wel al een hele tijd eens kijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Omdat je ze niet goed vond of omdat je ze niet zo vaak ziet in toplijsten?
Ik vond The Ninth Gate zelf totaal niet interessant, maar Spun is echt ondergewaardeerd.
Ik heb Black Swan en Zatoichi dan ook beiden een 9 gegeven, en krijgen daarmee op het moment een ereplaats tussen de 8en en 9ens. Tegen de tijd dat er een nieuw FOK! toernooi is heb ik ze vast beide nog wel een keer gezien, en kan ik opnieuw oordelen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:35 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Hoewel ik ook niet snel een onlangs gezien film hoog in de lijst zet en de films die de lijst wel halen na een aantal jaar meestal hoger staan, kan het wel zijn dat ik een film die ik een week geleden heb gezien, toch in de lijst zet.
En de uiteindelijke waardering is een combinatie van eerste indruk en bezinking.
Voor een toplijstje maakt het minder uit, maar ik geef een film zelden meteen een 10, dat is maximum een 9, na verloop van tijd kan het eventueel wel een 10 worden. Maar ik heb dus ook weinig negens mogen uitdelen aan recente films.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:29 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik zet zelden een film in mijn top 25 die ik minder dan een jaar geleden heb gezien. Daar moet toch echt wel een paar keer kijken + enige tijd overheen gaan, ik denk dat je hem dan pas echt goed op waarde kan schatten.
Dat ook idd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor een toplijstje maakt het minder uit, maar ik geef een film zelden meteen een 10, dat is maximum een 9, na verloop van tijd kan het eventueel wel een 10 worden.
Hoeveel tienen heb je gegeven?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Voor een toplijstje maakt het minder uit, maar ik geef een film zelden meteen een 10, dat is maximum een 9, na verloop van tijd kan het eventueel wel een 10 worden.
Zo leer je nog eens wat. Ben nu een deel van het het hele oeuvre van Bergman aan het downloaden. Ik heb zowaar twee titels in mijn kast van hem staan, waarvan één niet gezien.quote:Op maandag 28 maart 2011 21:27 schreef Doff het volgende:
D is misschien wel de beste films van één van de beste regisseurs ooit.
Welke heb je wel gezien en wat vond je ervan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:47 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Zo leer je nog eens wat. Ben nu een deel van het het hele oeuvre van Bergman aan het downloaden. Ik heb zowaar twee titels in mijn kast van hem staan, waarvan één niet gezien.
Verheug me op nog meer titels van hem met samenwerking met cameraman Nykvist.
Hij heeft ook aardig wat titels in de top 250 zeg...
Ik heb Såsom i en spegel gezien, en was zwaar onder de indruk van het camerawerk, zo sterk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Welke heb je wel gezien en wat vond je ervan?
Dat is een hele geschikte en tevens erg sterke instapper. Ik zou niet bij Persona of zijn 'Gods stilte' trilogie beginnen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:49 schreef picodealion het volgende:
o.a. Smultronstället staat al tijden op mijn lijstje, maar nog nooit aan een Bergmann toegekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |