Ik heb ook wel eens tegen een Zweedse vriendin zulke woorden op zitten sommen. Zo van, "kijk eens wat ik allemaal weet?"quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:08 schreef wyccie het volgende:
Ik vind wel dat de Nederlandse titels van de Bergman-films wat apart zijn. Waarom Nederlands en niet Engels?
Wel goed voor mijn taalontwikkeling. Als ik in Zweden ben kan ik aardbeien en zegels kopen.
Ik bedoel dat ze het buiten Zweden gewoon onder 1 naam moeten distribueren, en dan is Engels natuurlijk het handigst.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:15 schreef Doff het volgende:
Maar goed, waarom zou je een Zweedse titel in Nederland in het Engels vertalen. Dat is ook niet zo logisch.
Maar in landen waar toch sprake is van her-inspreken heeft dat ook geen nut. Hetzelfde geldt voor Aziatische landen, wat hebben die aan een Engelse titel?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:16 schreef wyccie het volgende:
Ik vind het gewoon fijn als ik aan de titel kan zien over welke film het gaat.
En dan blijft er eigenlijk alleen Engels, Nederlands, Frans en Duits over voor mij.
[..]
Ik bedoel dat ze het buiten Zweden gewoon onder 1 naam moeten distribueren, en dan is Engels natuurlijk het handigst.
Daar heb je wel een punt. Geen idee of ze daar een poging toe doen. Zal SoK wel weten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze het buiten Zweden gewoon onder 1 naam moeten distribueren, en dan is Engels natuurlijk het handigst.
Grote aanrader. Hoewel ik het idee heb dat het een beetje een love-or-hate film is.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:20 schreef Doff het volgende:
En Gillingham, ik heb BL nog steeds niet gezien. Moet er maar eens van komen.
Morgen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:20 schreef Doff het volgende:
En Gillingham, ik heb BL nog steeds niet gezien. Moet er maar eens van komen.
In Japan hebben ze geregeld ver-"Engelste" Japanse titels. Het ziet er Japans uit, maar is eigenlijk fonetisch Engels.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:19 schreef Gillingham het volgende:
Hetzelfde geldt voor Aziatische landen, wat hebben die aan een Engelse titel?
En lang.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:23 schreef wyccie het volgende:
[..]
Morgen bijvoorbeeld?Barry Lyndon is prachtig.
Precies.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:24 schreef SamuelofSEK het volgende:
Lang maar voelt helemaal niet lang aan, althans bij mij niet
Klopt, ik heb BL nog helemaal niet gezien dus ik heb geen recht van spreken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:26 schreef wyccie het volgende:
[..]
Als de film goed is, wil je niet dat er snel een eind aan komt.
Heb je Lawrence of Arabia gezien?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:28 schreef Robby87 het volgende:
Klopt, ik heb BL nog helemaal niet gezien dus ik heb geen recht van spreken.
Het is 15 jaar geleden dat ik 'm heb gezien, ik weet enkel nog dat ik 'm buitengewoon saai vond, met een nasmaak die ervoor heeft gezorgd dat ik 'm nu nog altijd niet opnieuw hoef te zien. Heb ik bijvoorbeeld ook met Lawrence of Arabia. In beide gevallen ook met hoofdrolspelers die me totaal niet wisten te overtuigen in die rol.quote:
Ja heb ik gezien! Erg mooie film inderdaad, voelde zeker niet zo lang aan als dat hij duurde.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heb je Lawrence of Arabia gezien?
Ook lang en mooi.
Of Apocalypse Now Redux, die ik voor de originele had gezien, dat was ook lang.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:29 schreef Gillingham het volgende:
Fanny och Alexander.
Nóg langer (de lange versie tenminste) maar die verveelt echt niet.
Dr. Zhivago kon je anders toch ook wel waarderen ondanks je vooroordelen, kan ik me herinneren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is 15 jaar geleden dat ik 'm heb gezien, ik weet enkel nog dat ik 'm buitengewoon saai vond, met een nasmaak die ervoor heeft gezorgd dat ik 'm nu nog altijd niet opnieuw hoef te zien. Heb ik bijvoorbeeld ook met Lawrence of Arabia.
Kijk eens goed naar mij avatar. Favoriete film.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:30 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Of Apocalypse Now Redux, die ik voor de originele had gezien, dat was ook lang.
Wist ik al johquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar mij avatar. Favoriete film.
Soms is 't leuk om toch nog verrast te worden. Na een paar moeizame Antonioni's kon L'Avventura (waar ik tegenop zag) me ook aangenaam verrassen en onlangs raakte ik tot mijn eigen verrassing erg vlot door het toch wel bijzonder lange Satantango.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:31 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dr. Zhivago kon je anders toch ook wel waarderen ondanks je vooroordelen, kan ik me herinneren.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |