abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:54:49 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94241765
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

het is wel de associatie die je wilt oproepen. :P
Je mag in dit soort gevallen die Rules of Desinformation posten, hoor. c_/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:55:40 #102
pi_94241813
Veder heeft niemand iets te melden over de Status Quo, en op welke termijn het te gronde gaat gezien de actualiteit?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:58:01 #103
pi_94241908
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:22 schreef waht het volgende:

[..]

Linkje?

Laatste nieuws komt van The Guardian.
http://www.guardian.co.uk(...)-networks?CMP=twt_gu
pi_94242142
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

het is wel de associatie die je wilt oproepen. :P
Zeker. Schot voor open doel toch?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94242210
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer je me nou te verleiden die grappen toch te maken?
Ga je gang - ondanks dat ik een grote stijfkop ben, maak ik erg veel fouten, en dat durf ik best toe te geven. Andere mensen hebben daar meer moeite mee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:10:27 #106
pi_94242588
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ga je gang - ondanks dat ik een grote stijfkop ben, maak ik erg veel fouten, en dat durf ik best toe te geven. Andere mensen hebben daar meer moeite mee.
Je bent off-topic. Je vervuilt en vertraagd de discussie omdat je geen argumenten hebt tegen Chomsky. Zijn verhaal en mijn OP staan als een huis, je hebt er niets tegen in te brengen. Dus je wordt betaald voor je propaganda of je woont te dicht bij die Japanse centrale om nog normaal na te kunnen denken.
pi_94242960
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent off-topic. Je vervuilt en vertraagd de discussie omdat je geen argumenten hebt tegen Chomsky. Zijn verhaal en mijn OP staan als een huis, je hebt er niets tegen in te brengen. Dus je wordt betaald voor je propaganda of je woont te dicht bij die Japanse centrale om nog normaal na te kunnen denken.
Ik zag dat Sneakypete al een prima antwoord had gegeven.

Het klopt dat ik zo nu en dan aardige bedragen op mijn bankrekening krijg bijgeboekt van het CATO instituut om de ongeinformeerden in Nederland bij te scholen.

O-)
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:21:03 #108
pi_94243112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het klopt dat ik zo nu en dan aardige bedragen op mijn bankrekening krijg bijgeboekt van het CATO instituut om de ongeinformeerden in Nederland bij te scholen.

O-)
Daar leek het de laatste tijd dan ook wel heel erg op ja. :')

Maar goed, jij verdedigt dus de Status Quo. En ik concludeer dat die onder grote druk staat.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:35:58 #109
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94243894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

O-)
Sneakypete gaf geen antwoord. Hij gaf wat beledigingen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94244517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Democratie en individuele vrijheid waren leuke reclamecampagnes van de vrije marktideologie/ het neokolonialistisch roofkapitalisme ten tijde van het communisme. Meer niet. Democratie is het speelgoedje bij je happy meal, de welkomstprul bij een abonnement, een 'over 15 jaar het hele aankoopbedrag-terug-actie ondergebracht in een aparte B.V. die failliet gaat wanneer teveel mensen het komen claimen.

Zonder het communisme als concurrent werkt het niet. Het kapitalisme is monopolist geworden, en monopolisten delen geen kadootjes uit.
Hier ben ik het wel mee eens. Democratie is een door de multinational vermaakt impuls artikel voor de volgevreten consument geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2011 16:55:39 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:36:58 #111
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94246516
Gezien eerdere op het oog 'democratische' revoluties in het Midden-Oosten(De Iraanse als meest schrijnende) is Amerika's realpolitik wat mij betreft best te begrijpen.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sinds de 2e wereld oorlog staat alles stil. Oorlogje hier, revolutietje daar, een omgevallen muur, ...
Maar eigenlijk is er niet veel gebeurd.
Dat slaat gewoon nergens op. Er is enorm veel veranderd over de hele wereld sinds de tweede wereldoorlog, ook in het Midden-Oosten. Talloze revoluties hebben plaatsgevonden(Egypte, Irak, Iran) die de regio enorm hebben veranderd in die periode. De status quo in het Midden-Oosten staat sinds de 2e wereldoorlog constant onder druk, als zo een status quo al bestaat.

De gevolgen van de recente revoluties zijn nog totaal niet te overzien, maar papierversnipperaar denkt hier meteen een discontinuïteit in te zien. Kan je de volgende keer ook een iets samenvattende OP maken? Je punt werd me pas na het lezen van dat ellenlange artikel en het halve topic een beetje duidelijk. :)
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:39:30 #112
pi_94246593
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:36 schreef Im.Kant. het volgende:
Gezien eerdere op het oog 'democratische' revoluties in het Midden-Oosten(De Iraanse als meest schrijnende) is Amerika's realpolitik wat mij betreft best te begrijpen.

. Kan je de volgende keer ook een iets samenvattende OP maken?
Nee.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:46:58 #113
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94246857
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.
Reageer dan wel even op de rest van m'n post. :')
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:51:42 #114
pi_94247046
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:46 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Reageer dan wel even op de rest van m'n post. :')
De real-politiek is egoïstisch en misdadig.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:57:18 #115
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94247294
Vind woorden als "realpolitik" wel leuk, omdat het verhuld wat het werkelijk is, namelijk ongegeneerd imperialistisch gedrag. Wat Amerika probeert in sommige landen (met Irak als beste voorbeeld) is verder nog net geen kolonialisme, maar het krijgt er wel verdraaid veel trekjes van.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:59:11 #116
pi_94247363
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:57 schreef dotCommunism het volgende:
Vind woorden als "realpolitik" wel leuk, omdat het verhuld wat het werkelijk is, namelijk ongegeneerd imperialistisch gedrag. Wat Amerika probeert in sommige landen (met Irak als beste voorbeeld) is verder nog net geen kolonialisme, maar het krijgt er wel verdraaid veel trekjes van.
Kolonialisme by proxy. :+
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:12:04 #117
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94247777
Hier een scan van het verkorte NRC-artikel (Nederlands) van de lezing. Gisteren al ergens gepost maar in het verkeerde topic.

Voor de liefhebber 14.gif in pdf

megaupload http://www.megaupload.com/?d=N0BCG2WE
rapidshare http://rapidshare.com/#!d(...)_democratie.pdf|5901

edit: ah hij stond er al. dit gaat dus over de lezing en is met citaten etc.
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:24:58 #118
pi_94248209
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hier een scan van het verkorte NRC-artikel (Nederlands) van de lezing. Gisteren al ergens gepost maar in het verkeerde topic.

Voor de liefhebber [ afbeelding ] in pdf

megaupload http://www.megaupload.com/?d=N0BCG2WE
rapidshare http://rapidshare.com/#!d(...)_democratie.pdf|5901

edit: ah hij stond er al. dit gaat dus over de lezing en is met citaten etc.
De volledige tekst staat al in de OP. :*
pi_94248888
Ik vind het Chomsky stukje getuigen van een hoog complot-denken gehalte (past natuurlijk uitstekend bij de TS, dat dan weer wel), hij gaat van de hak op de tak om maar een uitermate dun verband te tonen tussen uitspraken gedaan voor WO2 en de huidige situatie.

Verder zit ik nog steeds te wachten op een onderbouwing van een status quo die er zou heersen, ik zie geen status quo de laatste 25 jaar, namelijk.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:05:59 #120
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94250020
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De real-politiek is egoïstisch en misdadig.
Maar wel rationeel. De geschiedenis heeft laten zien dat staatshoofden die zich door emoties en megalomanie laten leiden hard ten onder gaan(zélfs als het goed bedoeld is) en, mits ze genoeg macht hebben, de wereld in een enorme chaos weten te storten. Dat is dan wel weer het door jouw zo gewilde 'einde van de status quo', alleen ik zit er niet op te wachten. :')

Zou je de door jouw waargenomen status quo nog kunnen beredeneren? Ik heb in mijn post beargumenteerd dat er sinds WOII helemaal geen status quo heeft bestaan, alleen je hebt hier nog niet op gereageerd. Het zou je als TS van een topic in POL sieren om serieus op posts in te gaan. Het lijkt er nu op alsof je lastige vragen vermijd, maar ik weet zeker dat dit niet het geval is.

Je bent het immers helemaal met me eens op dat punt. Je zal er dus wel overheen gelezen hebben. :)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

donderdag 17 maart 2011 @ 19:23:08 #121
pi_94250894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:05 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Maar wel rationeel. De geschiedenis heeft laten zien dat staatshoofden die zich door emoties en megalomanie laten leiden hard ten onder gaan(zélfs als het goed bedoeld is) en, mits ze genoeg macht hebben, de wereld in een enorme chaos weten te storten. Dat is dan wel weer het door jouw zo gewilde 'einde van de status quo', alleen ik zit er niet op te wachten. :')

Zou je de door jouw waargenomen status quo nog kunnen beredeneren?
Dat doet Chomsky al. Hij bevestigd alleen wat ik al dacht.
quote:
Ik heb in mijn post beargumenteerd dat er sinds WOII helemaal geen status quo heeft bestaan,
Nee, dat heb je niet.

Mijn vraag is, hoe groot de druk is op die Status Quo. Ik zag tijdens de Egypte revolutie een totaal machteloos Witte Huis. Ik zie nu met Libië vertragingstactieken, en ik zie de een internationale gemeenschap die nog nooit zo erg onder druk heeft gestaan en nog nooit zo verdeeld is geweest. En ik vraag me af of we een 3e wereldoorlog kunnen voorkomen.

Het verhaal van Chomsky accepteer ik als gegeven, dus een discussie daarover kan in een ander topic.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:26:02 #122
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94251036
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De volledige tekst staat al in de OP. :*
Het is ook voor de mensen die zich niet goed kunnen concentreren op zo'n lang stuk :P
pi_94254940
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Democratie is een door de multinational vermaakt impuls artikel voor de volgevreten consument geworden.
En daarvoor was het een fragiel nieuw concept. In de jaren rond de Russische revolutie begon het vaste grond onder de voeten te krijgen. In de koude oorlog ging het zogenaamd om de bescherming daarvan, en sinds de jaren 90 is het op zijn retour als de daadwerkelijke macht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94255556
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Laatste nieuws komt van The Guardian.
http://www.guardian.co.uk(...)-networks?CMP=twt_gu
Het nieuwe front is geopend. Althans, de uitvoering is nieuw, het concept is al zo oud als de mens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:22:10 #125
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94259236
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het verhaal van Chomsky accepteer ik als gegeven, dus een discussie daarover kan in een ander topic.
Bwahahaha _O-

Papier, je verrast me nu toch weer door het neertypen van zo een lekkere gekke stupiditeit. Je opent een topic met een immens artikel in de OP en dan kunnen we niet over dat artikel discussiëren?

Hoe kom je er op :D

Je bent toch ook wel een beetje een vreemd ventje, niet? Je posts worden steeds beter in hun hilariteit, alleen de redelijkheid ontbreekt steeds vaker...

Wat mankeert er aan, zit je hard aan de coke of ben je om een andere reden de weg kwijt?

Maar ja. Genoeg gelachen. Doe ik nu toch weer een poging om normaal op je te reageren. O+

quote:
[..]

Nee, dat heb je niet.
Ik heb het er toch redelijk duidelijk beargumenteerd dacht ik, en ik heb er niet heel epistel van volgeschreven in tegenstelling tot die Chomsky van jou dus het moet toch te lezen zijn. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:36 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Er is enorm veel veranderd over de hele wereld sinds de tweede wereldoorlog, ook in het Midden-Oosten. Talloze revoluties hebben plaatsgevonden(Egypte, Irak, Iran) die de regio enorm hebben veranderd in die periode. De status quo in het Midden-Oosten staat sinds de 2e wereldoorlog constant onder druk, als zo een status quo al bestaat.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn vraag is, hoe groot de druk is op die Status Quo. Ik zag tijdens de Egypte revolutie een totaal machteloos Witte Huis. Ik zie nu met Libië vertragingstactieken, en ik zie de een internationale gemeenschap die nog nooit zo erg onder druk heeft gestaan en nog nooit zo verdeeld is geweest. En ik vraag me af of we een 3e wereldoorlog kunnen voorkomen.
Er zal vast wel weer eens een 3e wereldoorlog ontstaan. Dus dat lijkt me inderdaad niet te voorkomen. Begrijp echter niet hoe je daar zo bang voor kan zijn in deze relatief diplomatiek-stabiele tijd. :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:35:57 #126
pi_94260287
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:22 schreef Im.Kant. het volgende:

Er zal vast wel weer eens een 3e wereldoorlog ontstaan. Dus dat lijkt me inderdaad niet te voorkomen. Begrijp echter niet hoe je daar zo bang voor kan zijn in deze relatief diplomatiek-stabiele tijd. :)
Het is juist het einde van die stabiele tijd.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:48:15 #127
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94261271
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is juist het einde van die stabiele tijd.
Leuk, van die one-liners :').

De koude oorlog had iedere paar jaar een serieuzere crisis dan wij nu in twintig jaar gehad hebben. :)

Grappig dat je het nodig vind om een paginalang artikel te posten, vervolgens te stellen dat je niet over het artikel wilt discussiëren omdat de waarheid van Chomsky voor jou vaststaat, en daarna slechts met one-liners de discussie aangaat. _O-

Papierversnipperaar _O_ *;
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:53:12 #128
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94261723
Omgevallen muur :')? De DDR was een experiment om een nieuw menssoort 'te kweken'.

Dat is mi. toch wel een gebeurtenis die je niet zomaar kunt afdoen als een omgevallen muur.
pi_94264172
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De analyse van Chomsky is helder en accuraat. Terecht uit hij kritiek op de houding van het westen jegens landen als Egypte en Libie. Het mag geen geheim heten dat wij vooral aan onszelf denken en daardoor zelfs de wandaden van een dictator door de vingers zien. Tenzij diezelfde tiran ons tegen de haren instrijkt. Dan wordt er plots geroepen om een invasie. Het is een misselijkmakende mentaliteit.
Nogmaals, er wordt enkel 'bewezen' wat iedereen met ook maar een beetje verstand van politiek al weet, nl. dat er zoiets is als realpolitik, of geopolitiek. Die boze boeman in Egypte vormde geen bedreiging voor het Westen. Hij gedroeg zich redelijk tov Israël (anders dan sommige andere landen), bedreigde onze economische belangen ook niet. Dan kun je wel heel erg hard huilen omdat het een dictator was, maar in zulke landen kun je echt niet zoveel anders verwachten.
Een ander topic ging er al over: wat is erger, een slechte democratie of een goede dictatuur?
Het antwoord is duidelijk.

quote:
Verder bepleit Chomsky nergens dat de VS zijn positie als supermacht op dient te geven. Wat ik proef uit zijn verhaal, is dat hij graag een koerswijziging ziet. En die mening deel ik. Wat heb je aan morele superioriteit als deze is gebaseerd op fabeltjes?
Nee hij wil zelfs dat die nog veel verder gaat, dus dat Amerika de wereld bevrijd. Dat is in Irak al een groot succes ja. Overigens zijn alle progressieven daar dan weer tegen, die oorlog. Ik vind het eveneens een bedenkelijk project trouwens. Vooral het doel (democratie stichten om zo je belangen veilig te stellen) strookt niet met de werkelijkheid. Een land dat voor de meerderheid uit Sji-ieten bestaat moet je eronder houden of het wordt een Iran 2.0. Ze democratische macht geven is dom en mondt waarschijnlijk uit in een theocratie.
Juist hierom is het ook niet erg dat de dictators in Noord-Afrika, of het Arabisch schiereiland gedoogd worden. Niet gesteund als in 'joepie wat doe jij het goed zeg!' maar omdat het veel erger kan.
pi_94264368
Chomsky heeft dus idd gelijk als hij constateert dat 'de elite' (dat zal dus de som der westerse overheden en grote bedrijven zijn) geen baat heeft bij democratisering van bepaalde landen. En dat is ook gewoon zo. Sterker nog; ook de 'armen' in het Westen hebben erg uiteindelijk geen baat bij. Chomsky's fout ligt dus aan zijn klassenstrijddenken, waardoor hij doet alsof die 'elite' er uitsluitend voor zichzelf zit, ergo alsof Westerse overheden geen nationale belangen proberen te dienen. En dat is kletskoek.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:31:23 #131
pi_94264869
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:25 schreef sneakypete het volgende:
Chomsky heeft dus idd gelijk als hij constateert dat 'de elite' (dat zal dus de som der westerse overheden en grote bedrijven zijn) geen baat heeft bij democratisering van bepaalde landen. En dat is ook gewoon zo. Sterker nog; ook de 'armen' in het Westen hebben erg uiteindelijk geen baat bij.
Dat is onzin. Dat is een leugen. De armen in het wetsen kunnen er met totale democratie en een gelijkere welvaardsverdeling ook op vooruit gaan.
quote:
Chomsky's fout ligt dus aan zijn klassenstrijddenken, waardoor hij doet alsof die 'elite' er uitsluitend voor zichzelf zit, ergo alsof Westerse overheden geen nationale belangen proberen te dienen. En dat is kletskoek.
Nee, het is een egoïstische misdadige keuze. Het is niet nodig om het grootste deel van de wereldbevolking te onderdrukken en uit te hongeren. Ondertussen hebben ze de westerse bevolking tevreden gehouden met grote kruimels, en die worden nu rap kleiner.
pi_94265172
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:38 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Je draait oorzaak en gevolg om. Het is niet zo dat ze anti-Westen zijn en dat we ze daarom moeten domineren. Ze zijn anti-Westen, omdat we ze domineren. Wat nou rationeler, voor ons ja, niet voor die mensen zelf.
Je domineert of wordt gedomineerd. Dat betekent niet dat je continue oorlogje hoeft te spelen, maar wel dat je gewoon ook naar je eigen belang moet kijken. Doe je dat niet, verlies je de strijd, zo simpel is het. Dan springt een ander amoreel staatje (China bijv.) wel in het gat, iets wat ze nu al proberen.

Denk je overigens dat spanningen tussen het 'Westen' en het (Midden)'Oosten' er pas sinds Amerika zijn? Dat lijkt me toch niet.

quote:
Het is geen weg-met-ons-mentaliteit, maar een mentaliteit van non-hypocrisie. Aan de ene kant Irak aanvallen omdat ze VN-resoluties geschonden hebben, maar aan de andere kant ergere dictaturen en schurkenstaten steunen. Het is ook een kritische kijk op alle staten en politieke leiders, ook je eigen. Hij ziet de internationale politiek als onderdeel van het kapitalistische systeem, de VS dan ook vooral bezig Amerikaanse bedrijven te steunen (ten koste van andere bevolkingen.)

Chomsky heeft ook steun gegeven aan WikiLeaks, want volgens hem zit er een natuurlijke propaganda in het Westerse nieuws door commerciële belangen. Mede door de ontwikkelingen rond WikiLeaks en dingen als de War on Terror ben ik Chomsky steeds beter gaan vinden.
Uiteindelijk zit jij hier te laptoppen dankzij dat boze systeem waar je op afgeeft.
Non-hypocrisie is onmogelijk wanneer je belangen hebt die strijdig zijn met andere belangen.
Je wilt dat Amerika door engeltjes wordt geregeerd die vrede stichten voor iedereen. Zo werkt de wereld gewoonweg helemaal niet.

Hey, en nogmaals, hoe garandeer je mij nu dat die door het Westen gedoogde dicators veel erger zijn dan wat er voor in de plaats zal komen? Dat kan per land verschillen, maar ik zie er niet veel goeds in, is het niet nu dan wel over 'n jaar of 10 a 20.
pi_94265408
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is onzin. Dat is een leugen. De armen in het wetsen kunnen er met totale democratie en een gelijkere welvaardsverdeling ook op vooruit gaan.
De welvaard in het wetsen zou in korte tijd finito zijn bij een totale democratie en nog meer afgedwongen egalitarisme. Jouw taalgebruik is er al een eerste symptoom van.
quote:
[..]

Nee, het is een egoïstische misdadige keuze. Het is niet nodig om het grootste deel van de wereldbevolking te onderdrukken en uit te hongeren. Ondertussen hebben ze de westerse bevolking tevreden gehouden met grote kruimels, en die worden nu rap kleiner.
Stel je niet zo aan, jongetje.
Enig idee hoeveel miljarden we pompen in al die sloeberstaatjes? Uiteraard krijgen we er heel wat voor terug.
Maar goed, welke staat zou jij liever de wereld zien regeren, of geloof je werkelijk dat er ooit een wereld zal zijn zonder hegemons?
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:39:09 #134
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_94265482
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:38 schreef sneakypete het volgende:

[..]

De welvaard in het wetsen zou in korte tijd finito zijn bij een totale democratie en nog meer afgedwongen egalitarisme. Jouw taalgebruik is er al een eerste symptoom van.

[..]

Enig idee hoeveel miljarden we pompen in al die sloeberstaatjes? Uiteraard krijgen we er heel wat voor terug.
Maar goed, welke staat zou jij liever de wereld zien regeren, of geloof je werkelijk dat er ooit een wereld zal zijn zonder hegemons?
Globale regering.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:41:10 #135
pi_94265638
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:38 schreef sneakypete het volgende:

[..]

[..]

Je bent weer aan het vervuilen en vertragen, hier waren we al op pagina 1.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat wordt nu in het MO, vooral Egypte, uitgevonden.

Mensen organiseren zichzelf en rennen organisaties (overheden, multinationals) links en recht voorbij.

Hier staat een artikel van The Guardian: Zoals de opstand zichzelf heeft georganiseerd, blijven mensen zelf dingen doen.
Hoort de overheid moreel neutraal te zijn?
http://www.guardian.co.uk/world/middleeast/roundup

[..]

Zelf-organisatie maakt overheden overbodig.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:43:52 #136
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94265872
De discussie moet ook wel precies langs de door jou vastgestelde lijn gaan hè :P
pi_94266145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent weer aan het vervuilen en vertragen, hier waren we al op pagina 1.

[..]

Ze demonstreren uiteindelijk niet tegen de overheid maar voor een andere, snap je dat nu echt niet?
Die demonstraties worden oa aangewakkerd door vakbonden en intellectuelen van universiteiten. Die zouden natuurlijk meer staatsmacht willen hebben. Ook de geestelijkheid heeft er veel bij te winnen.
Wat doe je nu alsof er een soort communistisch danwel libertarisch utopia aan het ontstaan is?
Het is gewoon weer 'ns een revolutiegolf. De meesten lopen slecht af, vertel ik je, mocht je geen geschiedenis gehad hebben op school.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:47:23 #138
pi_94266166
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:43 schreef Nibb-it het volgende:
De discussie moet ook wel precies langs de door jou vastgestelde lijn gaan hè :P
Het is mijn topic. De discussie heeft Chomsky als uitgangspunt. Als iemand het niet met hem eens is kan ie daar een ander topic over openen.

Wat users als sneakepete en liarbird doen valt onder The rules of disinformation.

Daarom worden steeds dezelfde vragen gesteld. sneakypete heeft in dit topic al 2 x hetzelfde rondje gemaakt.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:49:13 #139
pi_94266314
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:47 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ze demonstreren uiteindelijk niet tegen de overheid maar voor een andere, snap je dat nu echt niet?
Die demonstraties worden oa aangewakkerd door vakbonden en intellectuelen van universiteiten. Die zouden natuurlijk meer staatsmacht willen hebben. Ook de geestelijkheid heeft er veel bij te winnen.
Wat doe je nu alsof er een soort communistisch danwel libertarisch utopia aan het ontstaan is?
Het is gewoon weer 'ns een revolutiegolf. De meesten lopen slecht af, vertel ik je, mocht je geen geschiedenis gehad hebben op school.
Je beschrijft nu de Status Quo. Organisaties kapen onvrede en maken het onschadelijk. Die Status Quo staat nu onder druk. Je maakt nu voor de derde keer hetzelfde rondje.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:49:26 #140
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_94266331
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is mijn topic. De discussie heeft Chomsky als uitgangspunt. Als iemand het niet met hem eens is kan ie daar een ander topic over openen.

Wat users als sneakepete en liarbird doen valt onder The rules of disinformation.

Daarom worden steeds dezelfde vragen gesteld. sneakypete heeft in dit topic al 2 x hetzelfde rondje gemaakt.
Ah, je bent het niet eens met Lyrebird en Sneakypete, dus liegen ze. Aha!
pi_94266392
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is mijn topic.
De ware liberaal aan het woord.
quote:
De discussie heeft Chomsky als uitgangspunt. Als iemand het niet met hem eens is kan ie daar een ander topic over openen.
Dus jij opent een topic over een speech van Chomsky maar ik mag het er niet mee eens zijn, dan moet ik elders maar een topic openen? We gaan in dit topic dus debatteren over Chomsky, op voorwaarde dat we het met hem eens zijn. :')
quote:

Ben je nu alweer aan het huilebalken?
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:51:13 #142
pi_94266492
Ik heb het uitgelegd, verder is de OP duidelijk.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:51:50 #143
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94266544
quote:

[..]

Een discussie met 'Chomsky als uitgangspunt' hoeft niet te betekenen dat participanten het niet met zijn stelling eens kunnen zijn. Dan had je dat duidelijker in je OP moeten zetten, en er een 'Chomsky admiratietopic' van moeten maken. Hoe wil je discussiëren over een artikel waarvan jij verwacht dat iedereen het er mee eens is?

quote:

Jij bent anders ook lekker bezig: Je draait om de vragen heen door ofwel een one-liner neer te dumpen ofwel iemand te betichten van 'het vervuilen van de discussie' ofwel iemand botweg te negeren.

Papiertje, je bent gewoon duidelijk niet helder op het moment. Doe er wat aan. Want op het moment bezorg je mij vooral veel hilariteit, terwijl ik denk dat dit soort topics me ook best aan het nadenken kunnen zetten. ;)
pi_94268659
Als iedereen het constant doet, kan je op een gegeven moment niet anders.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_94273935
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:51 schreef Im.Kant. het volgende:
Papiertje, je bent gewoon duidelijk niet helder op het moment. Doe er wat aan. Want op het moment bezorg je mij vooral veel hilariteit, terwijl ik denk dat dit soort topics me ook best aan het nadenken kunnen zetten. ;)
Ik heb hetzelfde gevoel. Op andere gebieden heeft PV dat zeker gedaan, mij aan het nadenken zetten - ik verdenk hem er van in staat te zijn om zelf over iets na te denken, en zelf met iets nieuws te komen. Maar de laatste tijd komen zijn bijdragen hier neer op knip- en plakwerk, en verwijzingen naar wat andere mensen al geschreven hebben (helaas ook met een hoog Lambiekje/Salvador gehalte), met de mededeling dat die personen het al goed verwoord hebben. Dat is geen discussie waard.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 00:56:22 #146
pi_94274224
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:49 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is geen discussie waard.
Daar heb je anders wel heel veel posts voor nodig. Blijkbaar zijn jullie bang de Status Quo te verliezen. Jullie bewijzen Chomsky's gelijk.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:20:35 #147
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94275194
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar heb je anders wel heel veel posts voor nodig. Blijkbaar zijn jullie bang de Status Quo te verliezen. Jullie bewijzen Chomsky's gelijk.
Ik kan je niet opgeven. Ik weet gewoon dat er wel wat redelijkheid in je stugge kop zit. Dus bij elk van jouw topics hoop ik weer op een redelijke discussie. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Im.Kant. op 18-03-2011 01:29:12 ]
pi_94276409
De essentie van het stuk is waar: de elite zit absoluut niet te wachten op echte democratie.

Lets go!
Voltaire.
pi_94279208
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 02:11 schreef truepositive het volgende:
De essentie van het stuk is waar: de elite zit absoluut niet te wachten op echte democratie.

Lets go!
Zou helpen als je eerst eens definieert wie die elite is.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:42:04 #150
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94279883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:23 schreef sneakypete het volgende:

Nee hij wil zelfs dat die nog veel verder gaat, dus dat Amerika de wereld bevrijd. Dat is in Irak al een groot succes ja. Overigens zijn alle progressieven daar dan weer tegen, die oorlog. Ik vind het eveneens een bedenkelijk project trouwens. Vooral het doel (democratie stichten om zo je belangen veilig te stellen) strookt niet met de werkelijkheid. Een land dat voor de meerderheid uit Sji-ieten bestaat moet je eronder houden of het wordt een Iran 2.0. Ze democratische macht geven is dom en mondt waarschijnlijk uit in een theocratie.
Juist hierom is het ook niet erg dat de dictators in Noord-Afrika, of het Arabisch schiereiland gedoogd worden. Niet gesteund als in 'joepie wat doe jij het goed zeg!' maar omdat het veel erger kan.
Dat wil Chomsky helemaal niet?! Hij bepleit voor dat de volkeren van de wereld gaan demonstreren om meer vrijheden en democratie te krijgen, niet dat de VS het doet.

Het liefst wat hij zou willen is een wereld zonder staten, maar met kleine groepen mensen die zichzelf organiseren met een soort van communes (wat ik een erg naïef standpunt vind btw). Maar het minimale dat hij zou willen is dat de hypocrisie verdwijnt van de Westerse landen die anderen bekritiseren voor dingen die ze zelf doen, wat door middel van propaganda van de Westerse media in stand wordt gehouden. En dat de VS ophoudt met "staats-terrorisme": het exploiteren en domineren van volkeren in Latijns-Amerika en het Midden-Oosten (steunen van rebellengroepen, democratisch gekozen leiders afzetten, etc.). Aangezien hij politieke leiders niet vertrouwt moet dit door het volk gebeuren.

Door zijn boeken, speeches en WikiLeaks hoopt hij de wereldbevolking genoeg te informeren dat ze in protest gaan tegen de elites die hen domineren. Met de elite bedoelt hij de politiek, transnationale corporaties, mediaconglomeraten, internationale organisaties en financiële instellingen.

Zijn grootste angst is dat de wereld wordt opgeblazen door nukes door domme egoïstische leiders. Of dat de VS het lukt om de ruimte te militariseren, waardoor ze weer een monopolie krijgen op nucleaire wapens en geweld an sich.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:58:05 #151
pi_94280375
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:42 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Dat wil Chomsky helemaal niet?! Hij bepleit voor dat de volkeren van de wereld gaan demonstreren om meer vrijheden en democratie te krijgen, niet dat de VS het doet.

Het liefst wat hij zou willen is een wereld zonder staten, maar met kleine groepen mensen die zichzelf organiseren met een soort van communes (wat ik een erg naïef standpunt vind btw).
Heeft ie meegelezen op Fok! ? :P
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:59:50 #152
pi_94280425
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou helpen als je eerst eens definieert wie die elite is.
De rijkste 0,1% van de wereld.
pi_94288359
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Stel dat je gelijk hebt, een rare aanname want we weten dat niet iedereen in die groep tegen democratie is....so what?
pi_94288559
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

George Soros, Noam Chomsky, die vetklep met dat maffe petje, Al Gore, Bono, Hollywood? Ik denk dat we het eens zijn.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:44:02 #155
pi_94288903
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

George Soros, Noam Chomsky, die vetklep met dat maffe petje, Al Gore, Bono, Hollywood? Ik denk dat we het eens zijn.
Vreemd. Die elite heeft jouw Cato-instituut bedacht. Of geKocht?
pi_94290785
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vreemd. Die elite heeft jouw Cato-instituut bedacht. Of geKocht?
Al Gore en co hebben het CATO instituut bedacht?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:30:52 #157
pi_94290910
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Al Gore en co hebben het CATO instituut bedacht?
Iedereen kan googelen op Cato om jouw vraag voor zichzelf te beantwoorden.
pi_94290945
Maar je vind het dus nog steeds een prima idee dat ambtenaren verplicht lid moeten zijn van een vakbond, en verplicht een flink deel van hun inkomen af moeten staan aan de vakbonden? Of zie je ondertussen in dat daar niets liberaals aan is?
pi_94292503
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedereen kan googelen op Cato om jouw vraag voor zichzelf te beantwoorden.
Ok, ik zie wie het CATO instituut hebben opgericht, en wie daar in de raad van commissarissen zitten. Voor de onoplettende lezers, dat is niet Al Gore.

Ik heb wel wat met dat CATO instituut. Ik vind het wel een goede club, die lui doen goed werk. Daarmee behoor ik dus in feite tot die elite van jou, zonder dat ik - helaas - bij de rijkste 0.1% van de wereld behoor (wat niet is kan nog komen). Ik ben niet de enige met een leuke baan maar verre van rijk die wel wat in de ideeen van CATO zien. Wat maakt dat ons? Evil henchmen van de Koch brothers?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:21:25 #160
pi_94292883
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:11 schreef Lyrebird het volgende:
Wat maakt dat ons? Evil henchmen van de Koch brothers?
Ja. Diezelfde Koch's die een gouverneur in Wisconsin gekocht hebben om de vakbonden kapot te maken.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:27:19 #161
182269 sneakypete
On the edge
pi_94314910
Ik vind het CATO-instituut toch ietwat te vooringenomen. Het bestaat er louter en alleen om de vrije markt te propageren. Nu is dat niet per se een foute bezigheid, maar het lijkt me daardoor wel een bron om met een korreltje zout te nemen, evenals overigens Noam Chomsky natuurlijk. Twee zijden, één medaille.

In veel gevalen valt de vrije markt te prefereren, maar er moet geen evangelie van gemaakt worden. Dan laat je je meeslepen door het valse geloof dat er een simpele oplossing is voor het complexe probleem dat we mensheid noemen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:30:56 #162
pi_94315144
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef sneakypete het volgende:

In veel gevalen valt de vrije markt te prefereren, maar er moet geen evangelie van gemaakt worden. Dan laat je je meeslepen door het valse geloof dat er een simpele oplossing is voor het complexe probleem dat we mensheid noemen.
Vandaar ook dat zowel ik als Chomsky niet pleiten voor 1 magische oplossing. Geef iedereen zo veel mogelijk de vrijheid om zijn eigen oplossingen te kiezen.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:33:05 #163
182269 sneakypete
On the edge
pi_94315268
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja. Diezelfde Koch's die een gouverneur in Wisconsin gekocht hebben om de vakbonden kapot te maken.
Wat jij continue lijkt te missen is wat Lyrebird je op een presenteerblaadje aanreikt: vakbonden hebben, wanneer ze macht vergaren, een dwingend karakter. Nu kun je daar voordeel in zien (één voordeel van vakbonden is dat ze als doorgeefluik dienen en zo de stabiliteit op de werkvloer, maar ook de maatschappij, kunnen bevorderen), maar anderzijds zijn de voorstellen van vakbonden doorgaans economisch rampzalig, vooral wanneer je ze carte blanche zou geven en, dat is het cruciale punt in jouw geval, het is absoluut onverenigbaar met het liberalisme dat vakbonden politieke inspraak hebben, CAO's kunnen afsluiten enz.
Nogmaals, er zijn niet louter tegens, maar jij bent blind voor de gevaren.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:34:06 #164
182269 sneakypete
On the edge
pi_94315325
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vandaar ook dat zowel ik als Chomsky niet pleiten voor 1 magische oplossing. Geef iedereen zo veel mogelijk de vrijheid om zijn eigen oplossingen te kiezen.
Dat is toch ook een variant op de gedachte dat er 1 magische oplossing is? De oplossing bestaat er dan uit iedereen te laten doen waar hij of zij op dat moment zin in heeft.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:44:57 #165
pi_94315875
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:34 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dat is toch ook een variant op de gedachte dat er 1 magische oplossing is?
Nee, natuurlijk niet :')

Het is geen variant op: Laten we allemaal christen zijn, want daar word IK gelukkig van.

Het is juist de erkenning dat we allemaal anders zijn en [dus] allemaal andere behoeften hebben.
pi_94316434
quote:

[..]

^O^
Voltaire.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:05:47 #167
pi_94316872
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:33 schreef sneakypete het volgende:

Nogmaals, er zijn niet louter tegens, maar jij bent blind voor de gevaren.
De gevaren van de Amerikaanse overheid? O-)
pi_94317734
quote:

En als de keuze dan niet op democratie valt? Sta je dan weer vooraan om te vertellen hoe slecht x of y is?
  vrijdag 18 maart 2011 @ 23:26:19 #169
pi_94317858
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En als de keuze dan niet op democratie valt? Sta je dan weer vooraan om te vertellen hoe slecht x of y is?
Als iedereen voor zichzelf mag kiezen, en ik mijn eigen keuze mag maken, waar hebben we democratie dan nog voor nodig? Het is juist een systeem om 1 magische oplossing voor iedereen te "kiezen".
pi_94323425
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
Maar je vindt het dus nog steeds een prima idee dat ambtenaren verplicht lid moeten zijn van een vakbond, en verplicht een flink deel van hun inkomen af moeten staan aan de vakbonden? Of zie je ondertussen in dat daar niets liberaals aan is?
Een flink deel van hun inkomen? Wat een flauwekul!
En ik vermoed dat dat verplichte lidmaatschap ook wel flauwekul zal zijn.

Volgens de media hier in Nederland is het strijdpunt de Collectieve ArbeidsOvereenkomst.
Ik zou lid worden van de vakbond om dat te behouden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94324347
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een flink deel van hun inkomen? Wat een flauwekul!
Tussen de $700 en $1000 per jaar is geen flink deel van je inkomen?

quote:
En ik vermoed dat dat verplichte lidmaatschap ook wel flauwekul zal zijn.
Ignorance is bliss. Ambtenaren betalen verplicht voor hun vakbond - zelfs als ze geen lid willen zijn. Je kunt dat 'niet verplicht lid zijn van een vakbond noemen', maar als ik $700 per jaar moet betalen voor het lidmaatschap van de FNV, dan ben ik lid van het FNV.

quote:
Volgens de media hier in Nederland is het strijdpunt de Collectieve ArbeidsOvereenkomst.
Ik zou lid worden van de vakbond om dat te behouden.
Dat zou je aan het denken moeten zetten over de Nederlandse media. Mijn indruk is dat het systeem in Wisconsin (en een aantal andere staten) waarbij ambtenaren verplicht lid zijn van een vakbond, zo ver afstaat van de indruk die iedereen van de VS heeft, dat men het gewoon niet snapt. Toen ik voor de eerste keer van het verplichte lidmaatschap hoorde, zat ik met m'n oren te flapperen. The land of the free?
pi_94324416
Er zijn nog een paar duizend andere redenen waarom het niet meer 'the land of the free' is ;)
Voltaire.
pi_94361390
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 03:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tussen de $700 en $1000 per jaar is geen flink deel van je inkomen?

[..]

Ignorance is bliss. Ambtenaren betalen verplicht voor hun vakbond - zelfs als ze geen lid willen zijn. Je kunt dat 'niet verplicht lid zijn van een vakbond noemen', maar als ik $700 per jaar moet betalen voor het lidmaatschap van de FNV, dan ben ik lid van het FNV.
Forse bedragen, inderdaad. Aannemende dat de inkomens in dollars in de VSvA in dezelfde cijfers lopen als de inkomens in euro's hier.
Toch klopt het verhaal niet: als de (verplichte) leden de pest hebben aan de vakbondsregels, kunnen ze toch in de ledenvergadering stemmen?
Hier worden vanaf buiten (= de werkgevers en de overheid) nieuwe regels opgelegd.
Zoals de kerk en de fabrieken indertijd samenspanden: Jij houdt ze dom, ik houd ze arm.
quote:
[..]

Dat zou je aan het denken moeten zetten over de Nederlandse media. Mijn indruk is dat het systeem in Wisconsin (en een aantal andere staten) waarbij ambtenaren verplicht lid zijn van een vakbond, zo ver afstaat van de indruk die iedereen van de VS heeft, dat men het gewoon niet snapt. Toen ik voor de eerste keer van het verplichte lidmaatschap hoorde, zat ik met m'n oren te flapperen. The land of the free?
Oh, zo moeilijk te snappen is dat niet hoor. En retoriek over de VSvA is nooit aan mij besteed geweest.
The land of the free? Free to crepeer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94363828
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 02:10 schreef Kees22 het volgende:
Toch klopt het verhaal niet: als de (verplichte) leden de pest hebben aan de vakbondsregels, kunnen ze toch in de ledenvergadering stemmen?
Nee - de vakbonden daar hebben de overheid voor haar karretje gespannen, en laten de overheid het vuile werk opknappen. Het is bij wet geregeld dat iedere ambtenaar verplicht contributie af moet staan en de staat houdt dat geld dan ook netjes in van het loon, en boekt het iedere maand over aan de vakbond.

Dit is overigens in veel meer staten zo. De vakbonden gebruiken het grootste deel van die opbrengsten voor de campagnekassen van vakbondsgezinde Democraten. Vijf van de tien gulste gevers voor de campagne van Obama waren vakbonden.

Als het lukt om een einde aan deze maffiapraktijken te maken, zou dat een enorme knauw zijn voor de Democraten, want in Indiana, waar deze regels eerder werden afgeschaft, bleek slechts 7% van de ambtenaren vrijwillig contributie afdragen. Van 100% naar 7%, dat is een forse aderlating. Daarom wordt er nu ook zo fel oppositie tegen Scott Walker gevoerd, want er zullen meer staten geinteresseerd zijn in deze maatregelen.
  zondag 20 maart 2011 @ 09:20:26 #175
pi_94365997
Discussie over vakbonden kan ook hier: Omstreden bill in Wisconsin is erdoor, en nu?
pi_94413874
Interressant stuk van Chomsky.
Je kunt het niet afdoen met "Ja we doen gewoon aan realpolitik'.
Iran doet dmv het steunen van Hezbollah immers ook aan realpolitik.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:45:10 #177
pi_94458810
http://www.almasryalyoum.com/en/node/362243

Verhaal van 2 Egyptische thugs. Hoe regimes democratisering saboteren.

quote:
The intention, Abdel Kader explains, was to spread fear and internal strife, particularly among the city’s poorer communities and shantytowns. “Their [NDP members’] aim was to have people tear each other apart. They wanted to prove that in their absence, we were all a bunch of uncontrollable animals, desperate to kill each other.”
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:01:39 #178
182269 sneakypete
On the edge
pi_94488022
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet :')

Het is geen variant op: Laten we allemaal christen zijn, want daar word IK gelukkig van.

Het is juist de erkenning dat we allemaal anders zijn en [dus] allemaal andere behoeften hebben.
En als ik nu 'ns behoefte heb aan zondagsrust?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:25:48 #179
pi_94489605
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:01 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dan mag jij dat voor jezelf regelen. En misschien is er wel ergens een gemeenschap op de Veluwe van gelijkgestemden waar je gezamenlijk vrijwillig een zondagsrust uitvoert.

Ik gun iedereen de vrijheid volgens zijn eigen voorkeuren te leven. Ik gun niemand de mogelijkheid om zijn voorkeuren aan anderen op te dringen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 22:33:05 #180
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94490059
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 22:01 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dan ga je naar de kerk of blijf je de hele dag in bed liggen. Aan jou de keuze 14.gif
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')