abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:00:57 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94230853
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94230955
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De overheid kan het bedrijfsleven natuurlijk wel een steuntje in de rug geven.
Dat kan uiteraard, en samenwerking is natuurlijk nog beter.
pi_94231010
quote:
Een hoop blabla maar waar haal jij eigenlijk vandaan dat er een status quo is? Ik heb sinds het einde van de Koude Oorlog geen status quo in de wereld kunnen bespeuren.
pi_94231028
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan uiteraard, en samenwerking is natuurlijk nog beter.
Of beter: een school krijgt een nieuw onderkomen. Overheid en schoolbestuur delen de kosten (want dat is gebruikelijk). En in plaats van een regulier bouwwerk neer te planten trekt de gemeente extra geld uit om een energieneutraal pand neer te zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_94231142
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of beter: een school krijgt een nieuw onderkomen. Overheid en schoolbestuur delen de kosten (want dat is gebruikelijk). En in plaats van een regulier bouwwerk neer te planten trekt de gemeente extra geld uit om een energieneutraal pand neer te zetten.
Dat zijn inderdaad de zaken waar we naar moeten streven maar alleen naar energie kijken is dan te beperkt maar goed, dat komt ook vanzelf wel.
Totdat de PVV de macht krijgt en al die 'linkse hobbies' afschaft, natuurlijk ;)
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:10:20 #81
pi_94231158
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een hoop blabla maar waar haal jij eigenlijk vandaan dat er een status quo is?
Lees de OP nog maar een keer, topic-vertrager.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:17:31 #82
pi_94231424
quote:
9s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:47 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Het feit dat jij hier precies zit te zeggen wat bedrijven graag willen (mensen kunnen zelf niks, maar zijn afhankelijk van bedrijven) is bewijs genoeg. Je bent al je geloof in de mens verloren en hebt je een halve aanbidding van bedrijven aangemeten. Treurig om te zien.
Vergeef het hem, hij weet niet wat hij doet. O-)

quote:
Book accuses corporate media of acting as propagandists for capitalist states

Anyway, I have read enough of Hind's polemic to note his assault on the corporate media for having acted on behalf of political and economic elites (examples: backing the invasion of Iraq and a failure to raise alarms ahead of the 2007 financial crash).

His argument, echoing that of Noam Chomsky, is that the media have both withheld information from the public and acted as propagandists for capitalist (and imperialist) states.

Key quote about the media: "Their failure to challenge state mendacity is as predictable as the mendacity itself."
pi_94233125
Sociale netwerken op het internet hebben veel veranderd ja maar het is een gevaarlijke fout om de dictatoriale regimes van vandaag te zien als statische spelers. Als ze er nog niet aan begonnen waren na de val van Ben Ali zijn ze nu allemaal bezig met het ontwikkelen van middelen om dit tegen te gaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:17:20 #84
pi_94233478
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:07 schreef waht het volgende:
Sociale netwerken op het internet hebben veel veranderd ja maar het is een gevaarlijke fout om de dictatoriale regimes van vandaag te zien als statische spelers. Als ze er nog niet aan begonnen waren na de val van Ben Ali zijn ze nu allemaal bezig met het ontwikkelen van middelen om dit tegen te gaan.
Zie het HBGary-verhaal. :Y

Maar uiteindelijk is de bevolking altijd met meer.

Net zoals mensen zich bewust moeten zijn van drogredenen en propaganda, zullen mensen zich ook bewust moeten zijn van (mogelijke) manipulatie van sociale media. Daarnaast is "sociale media" slechts een onderdeel van de middelen die mensen ter beschikking staan tbv directe communicatie. Ik heb niet eens een facebook of hyves-account.
pi_94233674
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zie het HBGary-verhaal. :Y
Linkje?
quote:
Maar uiteindelijk is de bevolking altijd met meer.

Net zoals mensen zich bewust moeten zijn van drogredenen en propaganda, zullen mensen zich ook bewust moeten zijn van (mogelijke) manipulatie van sociale media. Daarnaast is "sociale media" slechts een onderdeel van de middelen die mensen ter beschikking staan tbv directe communicatie. Ik heb niet eens een facebook of hyves-account.
Het probleem is dat men wel wist dat de regimes leugens verkondigden maar dat ze er niets tegen konden doen en zelf moesten liegen om niet in de gevangenis te belanden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:35:34 #86
pi_94234093
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:22 schreef waht het volgende:

[..]

Linkje?

[..]
http://www.dailykos.com/s(...)hould-Concern-Us-All

Uit de HBGary mails blijkt dat er gewerkt word aan "persona" software om sociale media te manipuleren. En het laatse bericht ging over gearresteerde oppositie leden in AZerbeidzjan.

Anonops #6: Anonymous en de MO-revoluties
quote:
Het probleem is dat men wel wist dat de regimes leugens verkondigden maar dat ze er niets tegen konden doen en zelf moesten liegen om niet in de gevangenis te belanden.
En dat "niets kunnen doen" is niet meer van toepassing naarmate het niet meer een kleine elite is (regimes EN activisten) die invloed hebben op de informatiestroom.

Hier op Fok! zijn we met z'n allen toch bezig met journalistje spelen?
pi_94235777
Ah, de door George Soros gefinancierde bron (waarbij George Soros een bizarro-Koch brother is) - dat je er de ironie niet van in kunt zien...

BTW, leeft die Noam Chomsky (en zijn ideeen) nog steeds?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:38:58 #88
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_94236298
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:37 schreef sneakypete het volgende:
Wat een irritante, Marxistische aansteller is die Chomsky toch.
'Boehoe Amerika is tegen democratie in landen als Egypte'. Het leuke is dat hij eigenlijk ook haarfijn uitlegt waarom het misschien ook wel een dom idee is, of in elk geval iets om met argusogen naar te kijken. Hij noemt wat cijfers over de ideetjes van de doorsnee Arabier en dat liegt er niet om.
Dan liever dat die landen door een rationelere elite geregeerd worden, waarmee je zaken kunt doen.
Je draait oorzaak en gevolg om. Het is niet zo dat ze anti-Westen zijn en dat we ze daarom moeten domineren. Ze zijn anti-Westen, omdat we ze domineren. Wat nou rationeler, voor ons ja, niet voor die mensen zelf.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 01:00 schreef sneakypete het volgende:
Het artikel valt samen te vatten als 'het boze amerika buit de arme drommels in het M-O uit door dictaturen in stand te houden'. Hij constateert enkel dat er zoiets bestaat als real-politik om er vervolgens stampei over te maken. Wat een kinderachtig mannetje zeg.

Kwantitatief is dit stuk enorm, kwalitatief ook? Als je het wollige taalgebruik wegdenkt is het flinterdun qua nieuwswaarde en bovendien gebaseerd op de al genoemde weg-met-ons-mentaliteit.
Het is geen weg-met-ons-mentaliteit, maar een mentaliteit van non-hypocrisie. Aan de ene kant Irak aanvallen omdat ze VN-resoluties geschonden hebben, maar aan de andere kant ergere dictaturen en schurkenstaten steunen. Het is ook een kritische kijk op alle staten en politieke leiders, ook je eigen. Hij ziet de internationale politiek als onderdeel van het kapitalistische systeem, de VS dan ook vooral bezig Amerikaanse bedrijven te steunen (ten koste van andere bevolkingen.)

Chomsky heeft ook steun gegeven aan WikiLeaks, want volgens hem zit er een natuurlijke propaganda in het Westerse nieuws door commerciële belangen. Mede door de ontwikkelingen rond WikiLeaks en dingen als de War on Terror ben ik Chomsky steeds beter gaan vinden.
pi_94236567
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ah, de door George Soros gefinancierde bron (waarbij George Soros een bizarro-Koch brother is) - dat je er de ironie niet van in kunt zien...

BTW, leeft die Noam Chomsky (en zijn ideeen) nog steeds?
Aan linkerzijde wel ja.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94236786
In de VS heb ik een half jaar lang een roommate gehad die helemaal in de ban van die man was, en zijn werk als zoete koek naar binnen werkte. Dat gaf zo nu en dan geweldige - maar totaal nutteloze - discussies, want we konden elkaar moeilijk van ons gelijk overtuigen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:52:42 #91
pi_94236813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:38 schreef Premium_Quality het volgende:

Mede door de ontwikkelingen rond WikiLeaks en dingen als de War on Terror ben ik Chomsky steeds beter gaan vinden.
Dat was in de MO-topics al geconstateerd. De NOS had het in de eerste dagen van Egypte over "onrust" en liet beelden zien van rellende jongeren die " natuurlijk" door de politie werden aangepakt. Na de val van Mubarak (bijvoorbeeld rond de overval van demonstranten op de hoofdkwartieren van de securitie forces) werden er " sektarische" confrontaties gemeld waarbij niets werd gezegd over stokende Thugs.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:53:11 #92
pi_94236830
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
In de VS heb ik een half jaar lang een roommate gehad die helemaal in de ban van die man was, en zijn werk als zoete koek naar binnen werkte. Dat gaf zo nu en dan geweldige - maar totaal nutteloze - discussies, want we konden elkaar moeilijk van ons gelijk overtuigen.
Misschien had jouw roommate gewoon gelijk.
pi_94237084
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:51 schreef Lyrebird het volgende:
Herkenbaar inderdaad, op het geweldige na.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94238174
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de zaken waar we naar moeten streven maar alleen naar energie kijken is dan te beperkt maar goed, dat komt ook vanzelf wel.
Totdat de PVV de macht krijgt en al die 'linkse hobbies' afschaft, natuurlijk ;)
Tsja, als de PVV het voor het zeggen krijgt, dan worden dergelijke initiatieven naar de vuilnisbak verwezen. Duurzaamheid is immers nergens nodig. Want afgelopen winter heeft het gesneeuwd, aldus Richard de Mos.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:34:33 #95
pi_94238492
Zelf-organisatie in Libië:

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12770318
quote:
Every day at 1400 (1200 GMT) on the dot, our neighbour's 15-year-old son, Mohamed, delivers a bag full of bread to us: a ritual of "help thy neighbour" that seems to give comfort in these confusing and scary times in the capital.

He tells us he gets the bread for free because he has been volunteering at the bakery every day for the past three weeks.
If the system works against you, work around the system.
pi_94239030
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien had jouw roommate gewoon gelijk.
Dat zou kunnen. Meer info over de goede man? Als avondeten at hij alleen maar spaghetti met geraspte kaas, en wilde dat alleen eten als de gordijnen gesloten waren. Verder was hij doodsbang voor UV-straling. Buiten altijd een grote zwarte zonnebril op, en goed ingesmeerd met zonnebrand.

Toen een lamp kapot ging, had ik die er uit gedraaid, zonder dat we een andere lamp hadden. Daar werd hij helemaal misselijk van, omdat de electriciteit er gewoon uit bleef lopen.

Verder was ie wel ok, betaalde op tijd zijn deel van de huur, maar nadat mijn bank zijn check verkeerd geinterpreteerd had, en per ongeluk een hoger bedrag had afgeboekt, werd iedere check minitieus voorzien van kruisjes, zodat niemand er een extra nulletje in kon zetten.

Kortom - paranoide en niet in staat om logisch na te denken. Ik neem aan dat hij net zulke verhalen over mij heeft. :)

Ik kan het natuurlijk verzonnen hebben, maar dat zou wel erg flauw zijn.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:05:27 #97
pi_94239749
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Meer info over de goede man? Als avondeten at hij alleen maar spaghetti met geraspte kaas, en wilde dat alleen eten als de gordijnen gesloten waren. Verder was hij doodsbang voor UV-straling. Buiten altijd een grote zwarte zonnebril op, en goed ingesmeerd met zonnebrand.

Toen een lamp kapot ging, had ik die er uit gedraaid, zonder dat we een andere lamp hadden. Daar werd hij helemaal misselijk van, omdat de electriciteit er gewoon uit bleef lopen.

Verder was ie wel ok, betaalde op tijd zijn deel van de huur, maar nadat mijn bank zijn check verkeerd geinterpreteerd had, en per ongeluk een hoger bedrag had afgeboekt, werd iedere check minitieus voorzien van kruisjes, zodat niemand er een extra nulletje in kon zetten.

Kortom - paranoide en niet in staat om logisch na te denken. Ik neem aan dat hij net zulke verhalen over mij heeft. :)

Ik kan het natuurlijk verzonnen hebben, maar dat zou wel erg flauw zijn.
Dus Chomsky schrijft onzin omdat jouw roommate rare gewoonten had. :')

Ik zou nu hele foute grappen kunnen maken over jouw mening in verband met kerncentrales, maar dat lijkt me niet nodig, of wel?

Terug on-topic!
pi_94241193
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus Chomsky schrijft onzin omdat jouw roommate rare gewoonten had. :')
Nee, dat is een conclusie die je niet uit het bovenstaande kunt trekken. Kwestie van logisch nadenken.

quote:
Ik zou nu hele foute grappen kunnen maken over jouw mening in verband met kerncentrales, maar dat lijkt me niet nodig, of wel?
Je kunt ook de waarheid vertellen, ipv grappen. Ik zat verkeerd als het ging om de restwarmte van een uitgeschakelde kerncentrale - ik dacht dat het verwaarloosbaar was, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Ik zal niet de enige - met meer kennis over radioactiviteit dan de gemiddelde leek - zijn die die fout gemaakt heeft.
pi_94241607
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, dat is een conclusie die je niet uit het bovenstaande kunt trekken. Kwestie van logisch nadenken.
het is wel de associatie die je wilt oproepen. :P
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:53:34 #100
pi_94241694
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

[..]
Je gaat verder niet in op Chomsky zelf, dus dat is je eigen schuld.
quote:
Je kunt ook de waarheid vertellen, ipv grappen. Ik zat verkeerd als het ging om de restwarmte van een uitgeschakelde kerncentrale - ik dacht dat het verwaarloosbaar was, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Ik zal niet de enige - met meer kennis over radioactiviteit dan de gemiddelde leek - zijn die die fout gemaakt heeft.
Probeer je me nou te verleiden die grappen toch te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')