abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93963658
-Wisconsin GOP Bill Allows State to Fire Employees for Strikes, Walk-Outs-

quote:
On Wednesday night, Republicans in Wisconsin's state senate rammed through a retooled version of Governor Scott Walker's controversial "budget repair bill" with the 14 senate Democrats still in hiding in Illinois. The senate bill eliminates collective bargaining rights for most public-sector unions, a provision that has labor leaders and protesters up in arms. But there's another explosive provision in the bill that's received little attention: The bill authorizes state officials to fire any state employee who joins a strike, walk-out, sit-in, or coordinated effort to call in sick.
Hij is er doorheen, en zoals hierboven beschreven staat, met nog een extra angel erin. Het lijkt me duidelijk dat de situatie nu nog explosiever wordt in Wisconsin.
Het feit dat 'ontslag wegens deelname aan een demonstratie' nu 'wettelijk' mogelijk is, is duidelijk een slechte zaak, en doet me denken aan het begrip wat recentelijk op POL voorbij kwam; totalitaire democratie.

Volledig artikel hier: http://motherjones.com/mo(...)n-senate-budget-bill
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_93963978
Ze gaan weer terug naar de 19e eeuw daar.
pi_93964491
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 17:45:08 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93965555
Alleen maar slechter: Big Farma levert een minister:
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)s-als-minister.dhtml

AMSTERDAM - President Barack Obama van de Verenigde Staten overweegt Google-baas Eric Schmidt (55) tot minister van Handel te maken.

Dat meldt financieel persbureau Bloomberg. Obama zou graag iemand uit het zakenleven willen voor die post. Ook Jeffrey Kindler zou één van de kandidaten zijn. Hij was tot voor kort de baas van Pfizer, de grootste medicijnenfabrikant ter wereld.

Schmidt is geen onbekende van Obama. Hij doneerde 25.000 dollar aan het inaugurale comité van de president en is regelmatig ten gast op het Witte Huis.

China
De ministerspost komt vrij omdat de huidige minister Gary Locke ambassadeur wordt in China. Hij volgt daar Jon Huntsman op, die op 30 april aftreedt.

Bloomberg baseert zich op een goed ingevoerde bron. Het Witte Huis weigert officieel iets te zeggen over de opvolger van Locke. 'We overwegen allerlei kandidaten, maar het proces is nog in een vroeg stadium. Beslissingen zijn nog niet genomen.'

Outsider
Het zou niet de eerste keer zijn dat Obama kiest voor een outsider, iemand van buiten de politiek en de universiteiten. Zijn nieuwe stafchef William Daley komt van de grote Amerikaanse zakenbank JPMorgan Chase & Co. Ook de financiële adviseurs van Obama zijn afkomstig uit de zakenwereld.

De belangrijkste taak van de volgende minister van Handel is het verdubbelen van de Amerikaans export binnen vijf jaar, zei Obama bij de aankondiging van het vertrek van Locke. Een groot deel van die export moet naar China plaatsvinden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93965614
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen maar slechter: Big Farma levert een minister:

[..]

Alsof het zo moeilijk is wat Obama moet doen, hij moet gewoon bezuinigen.
pi_93966435
Bezuinigen gaat niet meer helpen: http://www.usdebtclock.org/
Voltaire.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 18:12:13 #7
pi_93966484
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 17:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alsof het zo moeilijk is wat Obama moet doen, hij moet gewoon bezuinigen.
Als die miljardairs zich zo'n zorgen maken kunnen ze de helft van hun vermogen terug geven aan de mensen van wie ze het gestolen hebben.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93966927
De bill is niet alleen een ondergraving van de democratie, maar ook van de constitution. Maar het valt samen met een groter patroon wat al jaren aan de gang is.
Voltaire.
pi_93968052
Ik kan me al totaal niet interesseren voor Limburg, laat staan voor Wisconsin...
PWBF
pi_93968106
Dat is jammer, en dat meen ik serieus.
Voltaire.
pi_93968823
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:51 schreef Nielsch het volgende:
Ik kan me al totaal niet interesseren voor Limburg, laat staan voor Wisconsin...
pi_93969732
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 18:52 schreef truepositive het volgende:
Dat is jammer, en dat meen ik serieus.
Als je je al druk gaat maken over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd, neem dan tenminste nog iets dat echt erg is.
PWBF
pi_93970277
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je je al druk gaat maken over wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd, neem dan tenminste nog iets dat echt erg is.
Tsja wat is echt erg.. Zoon wet is niet niks. Het kan zelfs een gevaar zijn voor onze samenleving. Is het niet al eens eerder gebeurt dat de Amerikanen iets eisten van Europa? (RFID)

http://www.netkwesties.nl/editie138/artikel1.html
"Man will be what he was born to be: free and independent!"
pi_93970635
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:37 schreef metallica143 het volgende:

[..]

Tsja wat is echt erg.. Zoon wet is niet niks. Het kan zelfs een gevaar zijn voor onze samenleving. Is het niet al eens eerder gebeurt dat de Amerikanen iets eisten van Europa? (RFID)

Sorry, maar ik zie de relevantie met een staak/vakbond wetje in Wisconsin niet
pi_93970842
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie de relevantie met een staak/vakbond wetje in Wisconsin niet
Alle grote dingen zijn ooit klein begonnen. Mijn mening is dat dat hier ook het geval zal zijn. Je kan niet gelijk een heel land van deze bill voorzien..
pi_93979827
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:37 schreef metallica143 het volgende:

[..]

Zo'n wet is wellicht niet niks, maar zolang arme Amerikanen op de Republikeinen blijven stemmen, is het vooral hun eigen schuld
PWBF
pi_93984284
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo'n wet is wellicht niet niks, maar zolang arme Amerikanen op de Republikeinen blijven stemmen, is het vooral hun eigen schuld
F*cking hell, weer het zoveelste linkse huiltopic waar iemand iets heeft te zeiken over de Verenigde Staten.
Vakbonden zijn niet zaligmakend. Daarmaast geldt deze wetgeving niet voor alle vakbonden, maar voornamelijk (volgens mij zelfs alleen) voor vakbonden uit de overheidsector.
Je weet wel, die uit de kluiten gegroeide "organisatie" dat onder democratische controle valt.

Schreeuwen alsof dit het einde van de wereld is. :')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_93986713
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 22:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Al denk ik dat stemmen in Amerika al niet meer echt stemmen genoemd kan worden..

Ik quote hier even John F. Kennedy:

" For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies primarily on covert means for expanding its sphere of influence on infiltration instead of invasion, on subversion instead of elections, on intimidation instead of free choice, on guerrillas by night instead of armies by day. It is a system which has conscripted vast human and material resources into the building of a tightly knit, highly efficient machine that combines military, diplomatic, intelligence, economic, scientific and political operations." _O_ _O_ _O_
pi_93993137
Geweldige speech :)
Voltaire.
pi_93993674
quote:
Op vrijdag 11 maart 2011 23:42 schreef huhggh het volgende:

[..]

F*cking hell, weer het zoveelste linkse huiltopic waar iemand iets heeft te zeiken over de Verenigde Staten.
Vakbonden zijn niet zaligmakend. Daarmaast geldt deze wetgeving niet voor alle vakbonden, maar voornamelijk (volgens mij zelfs alleen) voor vakbonden uit de overheidsector.
Je weet wel, die uit de kluiten gegroeide "organisatie" dat onder democratische controle valt.

Schreeuwen alsof dit het einde van de wereld is. :')
Zoals ik al zei, het kan me weinig schelen. Ik moet alleen niets hebben van die Amerikaanse hillbillies en working class mensen die stemmen op de Republikeinen en vervolgens gaan piepen bij dit soort maatregelen.
PWBF
pi_93993763
Stemmen doet er al een lange tijd niet toe.
Voltaire.
pi_93993869
Ontslag wegens deelname aan een demonstratie..
Wanneer wordt de slavernij weer ingevoerd? Dit moet niet gepikt worden..
Dan maar illegaal staken totdat die repressieve wet van tafel is. (met 100% nooit-meer-terug-kom garantie, anders krijg je hetzelfde als hier met die europese kutgrondwet die er zonodig moest komen. Douwen ze hem na een oneerlijke campagne alsnog door je strot.)
pi_93993883
Het linkse gaies hier maakt van een olifant van een molshoop.

De nieuwe situatie in Wisconsin is hetzelfde als die in bijvoorbeeld Maryland, een staat die nou niet echt bekend staat als hillbilly of redneck.

Het feit dat ambtenaren verplicht contributie aan een vakbond af moesten staan in Wisconsin, was natuurlijk een veel kwalijkere zaak. Misschien dat de huilies daar commentaar op willen geven?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_93993901
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:23 schreef Lyrebird het volgende:

De nieuwe situatie in Wisconsin is hetzelfde als die in bijvoorbeeld Maryland, een staat die nou niet echt bekend staat als hillbilly of redneck.

Het feit dat ambtenaren verplicht contributie aan een vakbond af moesten staan in Wisconsin, was natuurlijk een veel kwalijkere zaak. Misschien dat de huilies daar commentaar op willen geven?
Me dunkt dat het daar niet over gaat.
Als je wil weten waarom dat moest, dan moet je ze dat maar gaan vragen.
  zaterdag 12 maart 2011 @ 08:49:44 #25
pi_93994065
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 08:23 schreef Lyrebird het volgende:

Je liegt. In heel Amerika staan de journalistiek, mensenrechten en vakbonden onder druk. Het HBGary avontuur bewijst een systematische afbraak daarvan.

De arbeidersklasse is al kapot, nu is de middeklasse al half weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')