abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:54:49 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94241765
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

het is wel de associatie die je wilt oproepen. :P
Je mag in dit soort gevallen die Rules of Desinformation posten, hoor. c_/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:55:40 #102
pi_94241813
Veder heeft niemand iets te melden over de Status Quo, en op welke termijn het te gronde gaat gezien de actualiteit?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:58:01 #103
pi_94241908
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:22 schreef waht het volgende:

[..]

Linkje?

Laatste nieuws komt van The Guardian.
http://www.guardian.co.uk(...)-networks?CMP=twt_gu
pi_94242142
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

het is wel de associatie die je wilt oproepen. :P
Zeker. Schot voor open doel toch?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_94242210
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer je me nou te verleiden die grappen toch te maken?
Ga je gang - ondanks dat ik een grote stijfkop ben, maak ik erg veel fouten, en dat durf ik best toe te geven. Andere mensen hebben daar meer moeite mee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:10:27 #106
pi_94242588
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ga je gang - ondanks dat ik een grote stijfkop ben, maak ik erg veel fouten, en dat durf ik best toe te geven. Andere mensen hebben daar meer moeite mee.
Je bent off-topic. Je vervuilt en vertraagd de discussie omdat je geen argumenten hebt tegen Chomsky. Zijn verhaal en mijn OP staan als een huis, je hebt er niets tegen in te brengen. Dus je wordt betaald voor je propaganda of je woont te dicht bij die Japanse centrale om nog normaal na te kunnen denken.
pi_94242960
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent off-topic. Je vervuilt en vertraagd de discussie omdat je geen argumenten hebt tegen Chomsky. Zijn verhaal en mijn OP staan als een huis, je hebt er niets tegen in te brengen. Dus je wordt betaald voor je propaganda of je woont te dicht bij die Japanse centrale om nog normaal na te kunnen denken.
Ik zag dat Sneakypete al een prima antwoord had gegeven.

Het klopt dat ik zo nu en dan aardige bedragen op mijn bankrekening krijg bijgeboekt van het CATO instituut om de ongeinformeerden in Nederland bij te scholen.

O-)
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:21:03 #108
pi_94243112
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het klopt dat ik zo nu en dan aardige bedragen op mijn bankrekening krijg bijgeboekt van het CATO instituut om de ongeinformeerden in Nederland bij te scholen.

O-)
Daar leek het de laatste tijd dan ook wel heel erg op ja. :')

Maar goed, jij verdedigt dus de Status Quo. En ik concludeer dat die onder grote druk staat.
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:35:58 #109
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94243894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

O-)
Sneakypete gaf geen antwoord. Hij gaf wat beledigingen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94244517
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Democratie en individuele vrijheid waren leuke reclamecampagnes van de vrije marktideologie/ het neokolonialistisch roofkapitalisme ten tijde van het communisme. Meer niet. Democratie is het speelgoedje bij je happy meal, de welkomstprul bij een abonnement, een 'over 15 jaar het hele aankoopbedrag-terug-actie ondergebracht in een aparte B.V. die failliet gaat wanneer teveel mensen het komen claimen.

Zonder het communisme als concurrent werkt het niet. Het kapitalisme is monopolist geworden, en monopolisten delen geen kadootjes uit.
Hier ben ik het wel mee eens. Democratie is een door de multinational vermaakt impuls artikel voor de volgevreten consument geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2011 16:55:39 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:36:58 #111
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94246516
Gezien eerdere op het oog 'democratische' revoluties in het Midden-Oosten(De Iraanse als meest schrijnende) is Amerika's realpolitik wat mij betreft best te begrijpen.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Sinds de 2e wereld oorlog staat alles stil. Oorlogje hier, revolutietje daar, een omgevallen muur, ...
Maar eigenlijk is er niet veel gebeurd.
Dat slaat gewoon nergens op. Er is enorm veel veranderd over de hele wereld sinds de tweede wereldoorlog, ook in het Midden-Oosten. Talloze revoluties hebben plaatsgevonden(Egypte, Irak, Iran) die de regio enorm hebben veranderd in die periode. De status quo in het Midden-Oosten staat sinds de 2e wereldoorlog constant onder druk, als zo een status quo al bestaat.

De gevolgen van de recente revoluties zijn nog totaal niet te overzien, maar papierversnipperaar denkt hier meteen een discontinuïteit in te zien. Kan je de volgende keer ook een iets samenvattende OP maken? Je punt werd me pas na het lezen van dat ellenlange artikel en het halve topic een beetje duidelijk. :)
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:39:30 #112
pi_94246593
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:36 schreef Im.Kant. het volgende:
Gezien eerdere op het oog 'democratische' revoluties in het Midden-Oosten(De Iraanse als meest schrijnende) is Amerika's realpolitik wat mij betreft best te begrijpen.

. Kan je de volgende keer ook een iets samenvattende OP maken?
Nee.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:46:58 #113
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94246857
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee.
Reageer dan wel even op de rest van m'n post. :')
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:51:42 #114
pi_94247046
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:46 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Reageer dan wel even op de rest van m'n post. :')
De real-politiek is egoïstisch en misdadig.
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:57:18 #115
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94247294
Vind woorden als "realpolitik" wel leuk, omdat het verhuld wat het werkelijk is, namelijk ongegeneerd imperialistisch gedrag. Wat Amerika probeert in sommige landen (met Irak als beste voorbeeld) is verder nog net geen kolonialisme, maar het krijgt er wel verdraaid veel trekjes van.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  donderdag 17 maart 2011 @ 17:59:11 #116
pi_94247363
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:57 schreef dotCommunism het volgende:
Vind woorden als "realpolitik" wel leuk, omdat het verhuld wat het werkelijk is, namelijk ongegeneerd imperialistisch gedrag. Wat Amerika probeert in sommige landen (met Irak als beste voorbeeld) is verder nog net geen kolonialisme, maar het krijgt er wel verdraaid veel trekjes van.
Kolonialisme by proxy. :+
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:12:04 #117
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94247777
Hier een scan van het verkorte NRC-artikel (Nederlands) van de lezing. Gisteren al ergens gepost maar in het verkeerde topic.

Voor de liefhebber 14.gif in pdf

megaupload http://www.megaupload.com/?d=N0BCG2WE
rapidshare http://rapidshare.com/#!d(...)_democratie.pdf|5901

edit: ah hij stond er al. dit gaat dus over de lezing en is met citaten etc.
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:24:58 #118
pi_94248209
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:12 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hier een scan van het verkorte NRC-artikel (Nederlands) van de lezing. Gisteren al ergens gepost maar in het verkeerde topic.

Voor de liefhebber [ afbeelding ] in pdf

megaupload http://www.megaupload.com/?d=N0BCG2WE
rapidshare http://rapidshare.com/#!d(...)_democratie.pdf|5901

edit: ah hij stond er al. dit gaat dus over de lezing en is met citaten etc.
De volledige tekst staat al in de OP. :*
pi_94248888
Ik vind het Chomsky stukje getuigen van een hoog complot-denken gehalte (past natuurlijk uitstekend bij de TS, dat dan weer wel), hij gaat van de hak op de tak om maar een uitermate dun verband te tonen tussen uitspraken gedaan voor WO2 en de huidige situatie.

Verder zit ik nog steeds te wachten op een onderbouwing van een status quo die er zou heersen, ik zie geen status quo de laatste 25 jaar, namelijk.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:05:59 #120
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94250020
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De real-politiek is egoïstisch en misdadig.
Maar wel rationeel. De geschiedenis heeft laten zien dat staatshoofden die zich door emoties en megalomanie laten leiden hard ten onder gaan(zélfs als het goed bedoeld is) en, mits ze genoeg macht hebben, de wereld in een enorme chaos weten te storten. Dat is dan wel weer het door jouw zo gewilde 'einde van de status quo', alleen ik zit er niet op te wachten. :')

Zou je de door jouw waargenomen status quo nog kunnen beredeneren? Ik heb in mijn post beargumenteerd dat er sinds WOII helemaal geen status quo heeft bestaan, alleen je hebt hier nog niet op gereageerd. Het zou je als TS van een topic in POL sieren om serieus op posts in te gaan. Het lijkt er nu op alsof je lastige vragen vermijd, maar ik weet zeker dat dit niet het geval is.

Je bent het immers helemaal met me eens op dat punt. Je zal er dus wel overheen gelezen hebben. :)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

donderdag 17 maart 2011 @ 19:23:08 #121
pi_94250894
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:05 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Maar wel rationeel. De geschiedenis heeft laten zien dat staatshoofden die zich door emoties en megalomanie laten leiden hard ten onder gaan(zélfs als het goed bedoeld is) en, mits ze genoeg macht hebben, de wereld in een enorme chaos weten te storten. Dat is dan wel weer het door jouw zo gewilde 'einde van de status quo', alleen ik zit er niet op te wachten. :')

Zou je de door jouw waargenomen status quo nog kunnen beredeneren?
Dat doet Chomsky al. Hij bevestigd alleen wat ik al dacht.
quote:
Ik heb in mijn post beargumenteerd dat er sinds WOII helemaal geen status quo heeft bestaan,
Nee, dat heb je niet.

Mijn vraag is, hoe groot de druk is op die Status Quo. Ik zag tijdens de Egypte revolutie een totaal machteloos Witte Huis. Ik zie nu met Libië vertragingstactieken, en ik zie de een internationale gemeenschap die nog nooit zo erg onder druk heeft gestaan en nog nooit zo verdeeld is geweest. En ik vraag me af of we een 3e wereldoorlog kunnen voorkomen.

Het verhaal van Chomsky accepteer ik als gegeven, dus een discussie daarover kan in een ander topic.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:26:02 #122
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94251036
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De volledige tekst staat al in de OP. :*
Het is ook voor de mensen die zich niet goed kunnen concentreren op zo'n lang stuk :P
pi_94254940
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Democratie is een door de multinational vermaakt impuls artikel voor de volgevreten consument geworden.
En daarvoor was het een fragiel nieuw concept. In de jaren rond de Russische revolutie begon het vaste grond onder de voeten te krijgen. In de koude oorlog ging het zogenaamd om de bescherming daarvan, en sinds de jaren 90 is het op zijn retour als de daadwerkelijke macht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_94255556
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Laatste nieuws komt van The Guardian.
http://www.guardian.co.uk(...)-networks?CMP=twt_gu
Het nieuwe front is geopend. Althans, de uitvoering is nieuw, het concept is al zo oud als de mens.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:22:10 #125
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94259236
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het verhaal van Chomsky accepteer ik als gegeven, dus een discussie daarover kan in een ander topic.
Bwahahaha _O-

Papier, je verrast me nu toch weer door het neertypen van zo een lekkere gekke stupiditeit. Je opent een topic met een immens artikel in de OP en dan kunnen we niet over dat artikel discussiëren?

Hoe kom je er op :D

Je bent toch ook wel een beetje een vreemd ventje, niet? Je posts worden steeds beter in hun hilariteit, alleen de redelijkheid ontbreekt steeds vaker...

Wat mankeert er aan, zit je hard aan de coke of ben je om een andere reden de weg kwijt?

Maar ja. Genoeg gelachen. Doe ik nu toch weer een poging om normaal op je te reageren. O+

quote:
[..]

Nee, dat heb je niet.
Ik heb het er toch redelijk duidelijk beargumenteerd dacht ik, en ik heb er niet heel epistel van volgeschreven in tegenstelling tot die Chomsky van jou dus het moet toch te lezen zijn. :')
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:36 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Er is enorm veel veranderd over de hele wereld sinds de tweede wereldoorlog, ook in het Midden-Oosten. Talloze revoluties hebben plaatsgevonden(Egypte, Irak, Iran) die de regio enorm hebben veranderd in die periode. De status quo in het Midden-Oosten staat sinds de 2e wereldoorlog constant onder druk, als zo een status quo al bestaat.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn vraag is, hoe groot de druk is op die Status Quo. Ik zag tijdens de Egypte revolutie een totaal machteloos Witte Huis. Ik zie nu met Libië vertragingstactieken, en ik zie de een internationale gemeenschap die nog nooit zo erg onder druk heeft gestaan en nog nooit zo verdeeld is geweest. En ik vraag me af of we een 3e wereldoorlog kunnen voorkomen.
Er zal vast wel weer eens een 3e wereldoorlog ontstaan. Dus dat lijkt me inderdaad niet te voorkomen. Begrijp echter niet hoe je daar zo bang voor kan zijn in deze relatief diplomatiek-stabiele tijd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')