De ware liberaal aan het woord.quote:
Dus jij opent een topic over een speech van Chomsky maar ik mag het er niet mee eens zijn, dan moet ik elders maar een topic openen? We gaan in dit topic dus debatteren over Chomsky, op voorwaarde dat we het met hem eens zijn.quote:De discussie heeft Chomsky als uitgangspunt. Als iemand het niet met hem eens is kan ie daar een ander topic over openen.
Ben je nu alweer aan het huilebalken?quote:Wat users als sneakepete en liarbird doen valt onder The rules of disinformation.
Daarom worden steeds dezelfde vragen gesteld. sneakypete heeft in dit topic al 2 x hetzelfde rondje gemaakt.
Een discussie met 'Chomsky als uitgangspunt' hoeft niet te betekenen dat participanten het niet met zijn stelling eens kunnen zijn. Dan had je dat duidelijker in je OP moeten zetten, en er een 'Chomsky admiratietopic' van moeten maken. Hoe wil je discussiëren over een artikel waarvan jij verwacht dat iedereen het er mee eens is?quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is mijn topic. De discussie heeft Chomsky als uitgangspunt. Als iemand het niet met hem eens is kan ie daar een ander topic over openen.
Jij bent anders ook lekker bezig: Je draait om de vragen heen door ofwel een one-liner neer te dumpen ofwel iemand te betichten van 'het vervuilen van de discussie' ofwel iemand botweg te negeren.quote:Wat users als sneakepete en liarbird doen valt onder The rules of disinformation.
Daarom worden steeds dezelfde vragen gesteld. sneakypete heeft in dit topic al 2 x hetzelfde rondje gemaakt.
Ik heb hetzelfde gevoel. Op andere gebieden heeft PV dat zeker gedaan, mij aan het nadenken zetten - ik verdenk hem er van in staat te zijn om zelf over iets na te denken, en zelf met iets nieuws te komen. Maar de laatste tijd komen zijn bijdragen hier neer op knip- en plakwerk, en verwijzingen naar wat andere mensen al geschreven hebben (helaas ook met een hoog Lambiekje/Salvador gehalte), met de mededeling dat die personen het al goed verwoord hebben. Dat is geen discussie waard.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:51 schreef Im.Kant. het volgende:
Papiertje, je bent gewoon duidelijk niet helder op het moment. Doe er wat aan. Want op het moment bezorg je mij vooral veel hilariteit, terwijl ik denk dat dit soort topics me ook best aan het nadenken kunnen zetten.
Daar heb je anders wel heel veel posts voor nodig. Blijkbaar zijn jullie bang de Status Quo te verliezen. Jullie bewijzen Chomsky's gelijk.quote:
Ik kan je niet opgeven. Ik weet gewoon dat er wel wat redelijkheid in je stugge kop zit. Dus bij elk van jouw topics hoop ik weer op een redelijke discussie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 00:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar heb je anders wel heel veel posts voor nodig. Blijkbaar zijn jullie bang de Status Quo te verliezen. Jullie bewijzen Chomsky's gelijk.
Zou helpen als je eerst eens definieert wie die elite is.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:11 schreef truepositive het volgende:
De essentie van het stuk is waar: de elite zit absoluut niet te wachten op echte democratie.
Lets go!
Dat wil Chomsky helemaal niet?! Hij bepleit voor dat de volkeren van de wereld gaan demonstreren om meer vrijheden en democratie te krijgen, niet dat de VS het doet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:23 schreef sneakypete het volgende:
Nee hij wil zelfs dat die nog veel verder gaat, dus dat Amerika de wereld bevrijd. Dat is in Irak al een groot succes ja. Overigens zijn alle progressieven daar dan weer tegen, die oorlog. Ik vind het eveneens een bedenkelijk project trouwens. Vooral het doel (democratie stichten om zo je belangen veilig te stellen) strookt niet met de werkelijkheid. Een land dat voor de meerderheid uit Sji-ieten bestaat moet je eronder houden of het wordt een Iran 2.0. Ze democratische macht geven is dom en mondt waarschijnlijk uit in een theocratie.
Juist hierom is het ook niet erg dat de dictators in Noord-Afrika, of het Arabisch schiereiland gedoogd worden. Niet gesteund als in 'joepie wat doe jij het goed zeg!' maar omdat het veel erger kan.
Heeft ie meegelezen op Fok! ?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:42 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Dat wil Chomsky helemaal niet?! Hij bepleit voor dat de volkeren van de wereld gaan demonstreren om meer vrijheden en democratie te krijgen, niet dat de VS het doet.
Het liefst wat hij zou willen is een wereld zonder staten, maar met kleine groepen mensen die zichzelf organiseren met een soort van communes (wat ik een erg naïef standpunt vind btw).
De rijkste 0,1% van de wereld.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou helpen als je eerst eens definieert wie die elite is.
Stel dat je gelijk hebt, een rare aanname want we weten dat niet iedereen in die groep tegen democratie is....so what?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De rijkste 0,1% van de wereld.
George Soros, Noam Chomsky, die vetklep met dat maffe petje, Al Gore, Bono, Hollywood? Ik denk dat we het eens zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rijkste 0,1% van de wereld.
Vreemd. Die elite heeft jouw Cato-instituut bedacht. Of geKocht?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
George Soros, Noam Chomsky, die vetklep met dat maffe petje, Al Gore, Bono, Hollywood? Ik denk dat we het eens zijn.
Al Gore en co hebben het CATO instituut bedacht?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vreemd. Die elite heeft jouw Cato-instituut bedacht. Of geKocht?
Iedereen kan googelen op Cato om jouw vraag voor zichzelf te beantwoorden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Al Gore en co hebben het CATO instituut bedacht?
Ok, ik zie wie het CATO instituut hebben opgericht, en wie daar in de raad van commissarissen zitten. Voor de onoplettende lezers, dat is niet Al Gore.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen kan googelen op Cato om jouw vraag voor zichzelf te beantwoorden.
Ja. Diezelfde Koch's die een gouverneur in Wisconsin gekocht hebben om de vakbonden kapot te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:11 schreef Lyrebird het volgende:
Wat maakt dat ons? Evil henchmen van de Koch brothers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |