quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:33 schreef QuincydeKoster het volgende:
Kunnen jullie jullie meningen geven over mijn Bohemian Rhapsody solo?
http://www.zshare.net/audio/8784743881073981/
Noem eens een punt dat verbetering nodig heeft dan? (Ik sta er zelf al van te kijken dat ik het uberhaupt kan :\)quote:
Ik ben er al trots op dat ik het kan, nu oefen ik hem regelmatig (lees; 3x per uur) om hem ook echt goed te doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:24 schreef arucard het volgende:
Ja maar wat wil je, dat je het kan, of dat je het goed kan?
Sorry maar je kan het helemaal niet. Je raakt toevallig misschien wat noten maar dat is niet genoeg om iets te "kunnen".quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:46 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Noem eens een punt dat verbetering nodig heeft dan? (Ik sta er zelf al van te kijken dat ik het uberhaupt kan :\)
Een stuk dat binnen mijn mogelijkheden ligt.. Noem eens een voorbeeld (Serieuse interesse.. MAAR als je smoke on the water zegt ga ik helemaal nuts.. dat was het eerste wat ik leerde en stelt ook geen ruk voor :\)quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sorry maar je kan het helemaal niet. Je raakt toevallig misschien wat noten maar dat is niet genoeg om iets te "kunnen".
Begin eens met een stuk dat wel binnen je mogelijkheden ligt want dit is niet om aan te horen. Je moet niet proberen om te vliegen als je nog maar nauwelijks kan kruipen...
Dat gaat mij niet lukken (Nog niet iig) Daarvoor zal ik toch echt in ieder geval lessen moeten nemen om de akkoorden erin geramd te krijgen (Ik leer nu beetje bij beetje akkoorden, door bijv de tabs van Crazy Little Thing Called Love erbij te pakken en hierop het ritme te spelen, aangezien dit ritme akkoorden is en bij de tabs die ik gebruik de akkoorden ook staan aangegeven)quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:18 schreef arucard het volgende:
Je kan proberen eigen nummers te schrijven.
Hoogst waarschijnlijk niet (Ja ik weet het, ik heb mezelf zojuist goed voor paal gezetquote:
Ik kan niet beoordelen wat wel binnen je mogelijkheden ligt want daarvoor ken ik je gitaarspel niet goed genoeg; aan de hand van 1 solo-opname is dat niet te zeggen. Ik zeg alleen maar dat de solo van bohemian rhapsody klaarblijkelijk erbuiten ligt. Probeer gewoon zelf een stuk te vinden dat wel uitdagend genoeg is maar wat je wel fatsoenlijk kan spelen; dwz:quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:12 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Een stuk dat binnen mijn mogelijkheden ligt.. Noem eens een voorbeeld (Serieuse interesse.. MAAR als je smoke on the water zegt ga ik helemaal nuts.. dat was het eerste wat ik leerde en stelt ook geen ruk voor :\)
Op zich is het niet zo'n heel gek idee om bij de basis te beginnen en wat les te nemen hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:22 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Dat gaat mij niet lukken (Nog niet iig) Daarvoor zal ik toch echt in ieder geval lessen moeten nemen om de akkoorden erin geramd te krijgen (Ik leer nu beetje bij beetje akkoorden, door bijv de tabs van Crazy Little Thing Called Love erbij te pakken en hierop het ritme te spelen, aangezien dit ritme akkoorden is en bij de tabs die ik gebruik de akkoorden ook staan aangegeven)
Je hoeft ook niet te weten hoe ze heten om ze te spelen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:26 schreef QuincydeKoster het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk niet (Ja ik weet het, ik heb mezelf zojuist goed voor paal gezet)
Hmm Ik zit nu te denken aan American Idiot (Nummertje wat ik op mijn akkoestische gitaar geleerd heb :\) En over dat dempen.. oeps?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik kan niet beoordelen wat wel binnen je mogelijkheden ligt want daarvoor ken ik je gitaarspel niet goed genoeg; aan de hand van 1 solo-opname is dat niet te zeggen. Ik zeg alleen maar dat de solo van bohemian rhapsody klaarblijkelijk erbuiten ligt. Probeer gewoon zelf een stuk te vinden dat wel uitdagend genoeg is maar wat je wel fatsoenlijk kan spelen; dwz:
- ritmisch strak, netjes en kloppend;
- de juiste noten spelen en niet misgrijpen of uitglijden;
- op tijd beginnen(!!!) en op tijd eindigen.
Als dat goed lukt, dan pas verder naar de moeilijkere zooi, niet eerder.
En een andere tip: leer je snaren eens fatsoenlijk te dempen; al die herrie aan het begin is toch niet om aan te horen...
Dat zijn powerchords?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:36 schreef arucard het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te weten hoe ze heten om ze te spelen.
Je pakt een willekeurige noot met je wijsvinger, en je ringvinger of pink gaat op de fret die 1 snaar omhoog en 2 fretten naar rechts zit.
Koop niet een te goedkope gitaar, goedkoop is vaak duurkoop.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:22 schreef ElmoFan het volgende:
Hallo, ik denk er sinds een tijdje aan om een gitaar te kopen en mezelf dingen aanleren dmv youtube boeken en tabs, op school heb ik wel een beetje noten leren lezen. Nu moet ik natuurlijk wel een gitaar hebben. Ik had zelf al wat uitgezocht en begrepen dat ik eentje nodig heb met stalen snaren. Nu wil ik er niet teveel geld aan uitgeven omdat ik nog niet helemaal overtuigd ben dat ik het echt langdurig leuk ga vinden. Ik dacht aan een budget van ong. 80 euro of minder, ik weet dat dat heel weinig is.
Kan iemand mij dingen aanraden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |