abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94144684

Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben, er minoren gevolgd hebben of weetikveelwat niet meer je er mee te maken kan hebben en af en toe is het wel eens om dol van te worden.

Al gaat het in dát topic al over meer dan alleen slank en gezond leven, soms is het écht wel heel erg, al die studiesores, minoren, masters, buitenlandopties en ander gezever over scripties, uitspraak, syntax en ga zo maar door.

Dus daarom bij deze, in SES, waar 't hoort, een topic voor iedereen die Engelse Taal en Cultuur studeert!

-----------------------------------------------------------------------

De studie Engelse Taal en Cultuur wordt gegeven op de volgende universiteiten:
(Klik op de linkjes om naar de pagina van de opleiding aan die universiteit te gaan)

Amsterdam - Universiteit van Amsterdam
Amsterdam - Vrije Universiteit
Groningen - Rijksuniversiteit Groningen
Leiden - Universiteit van Leiden
Nijmegen - Radboud Universiteit Nijmegen
Utrecht - Universiteit van Utrecht

Omschrijving:
De bacheloropleiding Engelse Taal en Cultuur is gericht op de taal, literatuur en cultuur van Engelstalige gebieden, vooral Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Je bestudeert onder meer de politieke en sociaal-economische ontwikkeling van de Engelstalige gebieden, het hedendaagse taalgebruik, de theoretische taalkunde (woordvolgorde, uitspraak, klanksysteem), de ontwikkeling van de Engelstalige literatuur (van de Beowulf en Shakespeare tot Virginia Woolf en Philip Roth) en de Engelse taal vanaf de achtste eeuw tot heden. Daarnaast leer je vloeiend Engels spreken en schrijven. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.

Je kunt bij de meeste opleidingen kiezen tussen Britse en Amerikaanse uitspraak en bijbehorend interessegebied.

Links:

Kiesjestudie.nl - Engelse Taal en Cultuur

Goedkope boeken zoeker

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 08-01-2012 21:36:12 ]
Ja doei.
pi_94144726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben momenteel overigens hard bezig mijn 0 studiepunten die ik nu nog heb voor de lerarenopleiding master om te zetten in 19 punten voor mn vakken en 15 voor de praktijk (die krijg ik volgens mij pas aan het einde van de opleiding, met 2x 15 in één keer...). ik mis in elk geval uiteindelijk ws. maar 1 vak van 5 punten, dat ik in augustus kan doen....

even knallen met mn dossier, ik ben helemaal uitgereflecteerd. blegh.
Ja doei.
pi_94144770
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoe :{ Moet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...

Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
pi_94144918
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:34 schreef Inu het volgende:
Ik zat te kijken of ik nog mn lesbevoegdheid kan halen, maar dat is nog best een gedoe :{ Moet eerst nog mn Master Engels doen (heb Middeleeuwse Studies gedaan, wat niet goed genoeg is...) en dan pas IVLOS...

Of HBO, maar dan is het tweedegraads... en dan duurt het alsnog een vol jaar...
kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
Kwak
pi_94144923
oh, en bedankt voor t openen!
Kwak
pi_94144948
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kun je niet met tekortvakken het aanvullen, geen hele master maar 30 ects ofzo? dat je middeleeuwse studies als keuzeruimte benut zeg maar... dan zou je t in anderhalf jaar kunnen doen.
Ja, maar dan heb je nog wel 2 scripties nodig :')
pi_94145166
oh, en hier ook nog even:

*O* ik ga gewoon een jaar naar Hull *O*
Ja doei.
pi_94145500
ja, echt supergaaf mo! en ook fijn dat mr mo ws. kan blijven werken daar enzo!
Kwak
pi_94145685
ja O+ kreeg vandaag weer 'n mailtje met 'proficiat' enzo O+ en dat ze binnenkort contact opnemen van Harting! Ik word gewoon een échte Harting Scholar, net als héél veel van m'n docenten :o
Ja doei.
pi_94184098
Mijn genial volg topic knop doet het niet, dus hier een oldskool TVP.
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_94185863
Ik zou trouwens nog niet echt weten wat ik et deze studie zou willen. Ik ben deze studie gaan doen omdat ik kan schrijven en ik ben opgegroeid met Engels en daar dus verder mee wilde. Na 1 jaar Journalistiek weet ik dat ik dat in ieder geval niet wil.

Communicatie lijkt me erg leuk en past ook wel bij me. Of misschien toch een research master...

Wat doen jullie met deze studie, welke masters etc?
pi_94380206
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben.
De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
  zondag 20 maart 2011 @ 16:43:14 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_94380237
quote:
12s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:42 schreef thabit het volgende:

[..]

De cultuurcomponent van hun studie zal voor die mensen ongetwijfeld een eitje zijn.
waar slaat dat nou weer op? iets met engels en ongezond eten ofzo? :{w
Kwak
pi_94380768
ik denk dat ik de grap ook even mis, maargoed..
Ja doei.
pi_94384657
Wel ja, laten we zeggen dat wat we in Nederland 'een eitje' noemen, in het Engels 'a piece of cake' heet. :+.
pi_94384885
nou, laten we zeggen dat je dan duidelijk die reeks niet kent :')
Ja doei.
pi_94533511
Ik moet eens beter opletten... Helemaal gemist dat we al bij het volgende topique aan waren beland.

Educatieve Master wss, by the way.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  maandag 28 maart 2011 @ 22:33:00 #18
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_94740284
Is het "either you've got it or you don't" of "either you've got it or you haven't"?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 28 maart 2011 @ 22:40:41 #19
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94740756
Ik gok: kan allebei :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_94741581
Duidelijk de eerste. Tweede klinkt niet :P . Nu nog een bron.
pi_94742225
Tja, is het nu "elk voordeel heb z'n nadeel" of "elk voordeel heeft z'n nadeel"?
pi_94742427
Het is idd slang lijkt me. Maar er moet toch ook wel een reden ergens staan waarom voor algemenere zinnen zoals deze ;( . Hoe kan ik dan ooit gelijk krijgen ;).
pi_95078201
Pff, ik weet niet wat ik moet doen ;(

Ik werk en heb een contract tot het einde van het jaar, zonder kans op verlenging. Ik mis een heleboel dingen in mn werk, zoals persoonlijk contact, en de kans om lekker op de fiets te gaan (of iig dichterbij te werken dan 45 min treinen). Nu mag ik op gesprek komen bij een middelbare school en kan ik ook instromen bij de eerstegraads docentenopleiding Engels in Utrecht of Leiden per september. Een baan vinden hierbij moet denk ik wel lukken (heb zo'n 8 scholen gebeld en er waren er wel een boel enthousiast).

Zal ik mn contract opzeggen en het onderwijs ingaan per september of proberen om in februari pas te gaan studeren/werken?
pi_95078673
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
pi_95078827
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:46 schreef thabit het volgende:
Ik zou eerst een baan zoeken en pas als je er een gevonden hebt je contract opzeggen. Als je werk niet bevalt en er geen kans op verlenging/vast is, dan moet je natuurlijk sowieso op zoek gaan naar ander werk. Zo snel mogelijk.
Oh, dat sowieso :)

Maar ik zit nu in een traineeprogramma wat ik dan dus niet afmaak. Het programma zelf stelt niet veel voor (wekelijks een discussiesessie met een uitgenodigde spreker van binnen of buiten het bedrijf), maar de bijbehorende persoonlijke effectiviteitstrainingen zijn wel erg relax...

En ik werk in een project dat afloopt, dus de kans dat me vervangen als ik wegga is klein, waardoor ik mijn directe collega's opzadel met nog weer werk...
pi_95078886
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:50 schreef Inu het volgende:

[..]

En ik werk in een project dat afloopt, dus de kans dat me vervangen als ik wegga is klein, waardoor ik mijn directe collega's opzadel met nog weer werk...
Dat is jouw probleem niet.
pi_95079100
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 april 2011 17:52 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem niet.
Vertel dat tegen mijn hoofd ;)

Plus ook dat mn ouders het geen goed plan vinden, want die vinden het zonde van mn opleiding, want pubers luisteren toch niet :')

Maar er zijn hier toch docenten in opleiding? Hoe bevalt het bij jullie? En het werken met leerlingen?
pi_95079562
Je kan het ook als volgt zien: een baan is in principe alleen maar iets wat ervoor zorgt dat er elke maand geld op je rekening wordt gestort. Of zo'n baan nuttig is of niet, moet je als werknemer niet wakker van liggen, dat is meer iets voor beleidsmakers en werkgevers. Het gaat puur om de voldoening die je zelf uit het werk haalt. Je moet doen wat je zelf leuk vind, niet wat andere mensen nuttig vinden (tenzij ze je daadwerkelijk wat te bieden hebben).
pi_95079633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:09 schreef thabit het volgende:
Je kan het ook als volgt zien: een baan is in principe alleen maar iets wat ervoor zorgt dat er elke maand geld op je rekening wordt gestort. Of zo'n baan nuttig is of niet, moet je als werknemer niet wakker van liggen, dat is meer iets voor beleidsmakers en werkgevers. Het gaat puur om de voldoening die je zelf uit het werk haalt. Je moet doen wat je zelf leuk vind, niet wat andere mensen nuttig vinden (tenzij ze je daadwerkelijk wat te bieden hebben).
Ja, ik vind sommige gedeelten van mn huidige baan wel leuk, maar ik heb toch het idee dat ik werk voor mn baas en niet voor de mensen die het uiteindelijk gaan gebruiken en dat contact mis ik best wel, vandaar dat ik nu denk aan onderwijs :)

Of bedoelde je dit niet?...
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:15:41 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95079779
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:11 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, ik vind sommige gedeelten van mn huidige baan wel leuk, maar ik heb toch het idee dat ik werk voor mn baas en niet voor de mensen die het uiteindelijk gaan gebruiken en dat contact mis ik best wel, vandaar dat ik nu denk aan onderwijs :)

Of bedoelde je dit niet?...
Hee daar! Van wat ik ervan hoor is het onderwijs iets wat je echt moet liggen, dus als het je 'roeping' is haal je er vast voldoening uit! En als jij een supergoede docente bent, zal je idd eerder connecten met je leerlingen, en dan maakt het ook niet uit wat je ouders ervan denken, toch? *O*

Ook voor Inu: Ik hoorde trouwens van ons mede-groepsgenootje E. dat dat boekje er waarschijnlijk niet meer komt... bij de uiteindelijke druk zijn onze namen bij 'met medewerking van' oids niet op print gekomen ofzo :') Beetje jammer, dat wel! Misschien dat ik de docent als ik hem zie wel ga vragen of we het op een CV kunnen zetten als soort-van-publicatie ofzo...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_95080105
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Hee daar! Van wat ik ervan hoor is het onderwijs iets wat je echt moet liggen, dus als het je 'roeping' is haal je er vast voldoening uit! En als jij een supergoede docente bent, zal je idd eerder connecten met je leerlingen, en dan maakt het ook niet uit wat je ouders ervan denken, toch? *O*

Ook voor Inu: Ik hoorde trouwens van ons mede-groepsgenootje E. dat dat boekje er waarschijnlijk niet meer komt... bij de uiteindelijke druk zijn onze namen bij 'met medewerking van' oids niet op print gekomen ofzo :') Beetje jammer, dat wel! Misschien dat ik de docent als ik hem zie wel ga vragen of we het op een CV kunnen zetten als soort-van-publicatie ofzo...
Ja, ik weet niet of het mijn roeping is eigenlijk :D Ik weet nu iig wel dat ik niet echt voldoening uit mn werk haal, omdat ik niet zie wat er mee gedaan wordt. Ik heb wel die introcursus gedaan, maar het greep me toen niet echt, maar dat kan natuurlijk ook komen door de school (mega grote school in Almere, terwijl ik zelf van een klein schooltje af kom) en omdat we zelf niet voor de klas hoefden, maar alleen mochten observeren en 1 'leuke' les geven.

Oh, suf... ik denk dat je dat er wel op kunt zetten hoor, als publicatie :Y
  dinsdag 5 april 2011 @ 18:26:23 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95080233
Is het niet mogelijk om bijv. je lesbevoegdheid in deeltijd te halen oids, en daarnaast ander werk te blijven doen? Dan kan je dmv stage enzo zien of het wat voor je is, maar blijf je ook binnen andere velden aan het werk (bijv. bij je huidige werk zodat je collega's niet zo snel zonder je komen te zitten).

En mocht het dan niet bevallen dan is er geen man over boord en heb je misschien zelfs wel een extra diploma!

Geen idee of dit mogelijk is, maar wie weet!
pi_95090173
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 18:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Is het niet mogelijk om bijv. je lesbevoegdheid in deeltijd te halen oids, en daarnaast ander werk te blijven doen? Dan kan je dmv stage enzo zien of het wat voor je is, maar blijf je ook binnen andere velden aan het werk (bijv. bij je huidige werk zodat je collega's niet zo snel zonder je komen te zitten).

En mocht het dan niet bevallen dan is er geen man over boord en heb je misschien zelfs wel een extra diploma!

Geen idee of dit mogelijk is, maar wie weet!
Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:21:13 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_95090759
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:12 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet, je moet gewoon best wel veel stage lopen namelijk... ik kijk gewoon hoe mn gesprek gaat denk ik...
Had ik kunnen weten zeker :o

Succes met je gesprek!
pi_95120357
Nou, alles voor Hull is in gang gezet, en ze zijn fijn snel met antwoorden daar! O+

Zit nu even te wachten op de vraag of ik 'level 7' modules mag volgen, aangezien er erg leuke modules zijn met dat level naar mijn smaak O+

Erasmusbeurs wordt geregeld as we speak (grote kans dat dat gaat lukken!) en ook de onderwijsdirecteur deed niet moeilijk over het feit dat ik wellicht een verplicht vak niet kan volgen (Shakespeare), dus ook dat wordt wel weer opgelost! *O*
Ja doei.
pi_96837726
Schopje!

Vorige week in Hull geweest en mijn papieren ingeleverd. Deze zijn ook allemaal goedgekeurd! ^O^

Vakken uitgekozen en nu is het afwachten welke ik kan gaan volgen. Mevrouw van het International Office verzekerde me dat ik zowat voor alle vakken ingeloot zou worden, dus het wordt eigenlijk vooral roostertechnisch kiezen dan wat ik kan gaan volgen.

*O* We gaan vanaf begin juni op zoek naar een huurhuis, want vanaf 1 juli zouden we kunnen verhuizen! Het gaat wel snel zo! :o
Ja doei.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:09:26 #37
124676 RobertoCarlos
pi_96843071
Maar wat is er zo bijzonder aan Hull?
pi_96843382
Dat ik er een jaar gratis mag studeren ^O^
Ja doei.
  zondag 15 mei 2011 @ 17:25:40 #39
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_96847336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2011 21:12 schreef Inu het volgende:

[..]

er is wel een deeltijdopleiding voor je bevoegdheid hoor! dan doe je de vakken over 2 jaar verspreid, en hoef je in totaal evenveel uren te maken voor de klas, dus kun je minder uren per week doen. het is wel lástig, de combi, maar je kunt er zeker 2 dagen bij werken nog, en vaak ook wel een betaalde aanstelling voor bijvoorbeeld 1 dag op school erbij :Y

In Leiden kan dat sowieso!!
Kwak
pi_99416424
*KICK*

Ik ga vanaf September Engelse taal en cultuur studeren. Ik werk nu nog 20 uur in de week en zou dit in ieder geval het eerste semester heel graag blijven doen. Ik krijg voor een onderdeel vrijstelling i.v.m. een eerder gevolgde opleiding. Ik heb nogal wat hoorcollege's en ik vroeg me af of deze verplicht zijn en of jullie deze ook allemaal volgen/gevolgd hebben? En houden werkcolleges echt alleen opdrachten maken in? Of wordt daar ook nog wel enige uitleg over de stof gegeven?
pi_99417362
dat is bij elke universiteit verschillend :) Waar ga je studeren?
In Nijmegen is er in overleg ook veel mogelijk. Eerste half jaar van het tweede jaar heb ik 26 uur gewerkt naast de studie en met wat schuiven is dat ook gelukt :)
Ja doei.
pi_99421260
Inderdaad, welke universiteit ga je heen?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_99423905
Ik heb me ingeschreven bij de Rijkssuniversiteit Groningen:-)
pi_99510565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 16:23 schreef Busybee het volgende:
*KICK*

Ik ga vanaf September Engelse taal en cultuur studeren. Ik werk nu nog 20 uur in de week en zou dit in ieder geval het eerste semester heel graag blijven doen. Ik krijg voor een onderdeel vrijstelling i.v.m. een eerder gevolgde opleiding. Ik heb nogal wat hoorcollege's en ik vroeg me af of deze verplicht zijn en of jullie deze ook allemaal volgen/gevolgd hebben? En houden werkcolleges echt alleen opdrachten maken in? Of wordt daar ook nog wel enige uitleg over de stof gegeven?
Anyone??
pi_99510604
Mail/bel/ga langs je studiecoördinator. Hier zit denk ik niemand die het in Groningen studeert :)
Ja doei.
pi_99874310
Zo!

Ik kan niet wachten tot het collegejaar begint :@ ben ook al bezig met het zoeken naar een master :@ O+ en na overleg met manlief hebben we besloten om te kijken of dat hier in de buurt mogelijk is: Leeds, Hull zelf, York..

Ben van plan om meer de sociale/politieke kant op te gaan en een van de mogelijkheden nu is deze master: Applied Social Research (Social Policy).

Wil zodra het collegejaar is beginnen daar wat meer informatie over gaan verzamelen en kijken wat mijn mogelijkheden zijn. De Politics and Social Science Department heeft iig erg interessante opties die mij én een beetje bij literatuur weg gaan slepen, en mij met de juiste keuzes hopelijk tot een tastbaar toekomstplan kunnen brengen :P
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:10:28 #47
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99960110
Hier nog een studente Engelse Taal en Cultuur *O* aan de RU in Nijmegen. Volgend jaar nog twee vakken en m'n bachelorscriptie afronden en dan kan ik aan m'n master English Language and Linguistics beginnen.

Wanneer begint je collegejaar Motorbloempje? Gewoon in september? En mag je alle vakken doen die je gekozen had?
pi_99960129
27e september pas :o en ik ben nog in afwachting van mijn Learning Agreement, dus weet nog niet zoveel :o
Ja doei.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:13:03 #49
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_99960203
Oei spannend! En 27 september is nog wel lang wachten ja :D
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:39:11 #50
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_99969320
Hee we zijn al met zijn vieren studenten ETC aan de RU dus :)
Ik heb op een soort social network voor mensen die van boeken lezen houden, een groep aangemaakt voor studiegenoten: http://www.goodreads.com/group/show/43966.ETC_RU_
Als je goodreads niet kent: Het is een site waar je bijhoudt welk boek je leest, gelezen hebt, wilt lezen, wat je ervan vindt enzo. Ik vind het zelf in ieder geval best leuk! :D
My hovercraft is full of eel.
pi_100037532
ik ben nog steeds benieuwd wat jullie graag met jullie opleiding zouden willen doen? Of willen jullie allemaal docent worden? Wat zijn de beroepsmogelijkheden als je Engelse taal & cultuur studeert?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100037827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:38 schreef motorbloempje het volgende:
O+ Nijmegen O+

Goede keus!

Afhankelijk van je minoren en richting (Engels of Amerikanistiek) zijn er verschillende mogelijkheden.
Er zou vanuit GAG meer voorlichting mogen komen over beroepen en zulks, maar als je echt goed onderzoek wilt doen moet je gewoon eens langs docenten gaan, of na een college blijven plakken bij een vak waarvan je denkt 'hm, wellicht wil ik hier later wel iets mee', ofzo.

Zelf studeer ik ook in Nijmegen, al zit ik dit jaar in Engeland, en de docenten zijn stuk voor stuk zeer behulpzaam en welwillend als het gaat om informatie verschaffen. De studieadviseur moet je niet al te veel van verwachten, vind ik zelf, want die heeft mij verteld dat ik te oud zou zijn om ooit nog een academische carrière te kunnen ambiëren, waar docenten stuk voor stuk lachend op hebben gereageerd met 'wat een onzin O+ maak je geen zorgen, als je dat nog zou willen en aankunt is leeftijd geen barrière'.

Maargoed, beroepen.. tsja, zelf zou ik graag een academische of sociaal-politieke kant op willen. Dus bij een overheidsinstelling advies geven bijvoorbeeld over identiteit en geografische zaken met betrekking tot historie, achtergrond, etc. Ben erg geïnteresseerd in kolonialisme en postkolonialisme. Andere mensen, met de richting Amerikanistiek en minoren richting bijvoorbeel economie en bedrijfskunde zouden kunnen denken aan een adviesfunctie bij een bedrijf met contacten met Amerika. Zelfde overigens voor het VK.

Wel heb ik nog een 'carrière' achter de hand uit mijn jaren werken voor verschillende bedrijven en een (gespecialiseerd) detacheringsbureau in een compleet andere branche die ik ook écht heel leuk vind, dus het is bijna kiezen uit twee goede opties, aangezien het detacheringsbureau me al gepolst heeft of ik als ik afgestudeerd ben weer bij ze wil komen werken.

De meest tastbare beroepen zijn leraar Engels (VWO) en vertaler, ook voor de buitenwereld, maar als je dieper gaat kijken en er TIJDENS je studie op let wat je leuk vindt en waar je wellicht iets mee kunt zul je veel mogelijkheden tegenkomen. Wacht je tot het laatste moment en begin je pas na het kiezen van je master te bedenken 'wat je nu eigenlijk wilt', dan wordt het lastiger...
Ja doei.
pi_100037852
oh, en ik word altijd erg moe van het zinnetje 'wat wil je worden? leraar zeker? want dat is eigenlijk het enige wat je er echt mee kan worden, toch?'

;(
Ja doei.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:37:20 #54
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100038451
Ja idd :D alsof dat de enige optie is. Mijn stage bij een ondertitelingsbureau beviel me zo goed dat ik graag die kant op zou willen *O*
pi_100039622
Ik werk bij een Engelstalig (Europees) onderzoeksproject in een wetenschappelijke bibliotheek :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:29:08 #56
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100040075
Klinkt ook heel interessant :) hoe ben je daar zo ingerold? Gewoon gesolliciteerd of via-via?

Ik heb volgend jaar een heel rustig studiejaar, alleen m'n bachelorscriptie en 2 vakken. Als iemand een leuke studie-gerelateerde bijbaan weet hoor ik het graag.
pi_100040090
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik word altijd erg moe van het zinnetje 'wat wil je worden? leraar zeker? want dat is eigenlijk het enige wat je er echt mee kan worden, toch?'

;(
Dito, en dan word/ben ik leraar Engels. :')
pi_100040160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:29 schreef morgane het volgende:
Klinkt ook heel interessant :) hoe ben je daar zo ingerold? Gewoon gesolliciteerd of via-via?

Ik heb volgend jaar een heel rustig studiejaar, alleen m'n bachelorscriptie en 2 vakken. Als iemand een leuke studie-gerelateerde bijbaan weet hoor ik het graag.
Stage tijdens mn master (Middeleeuwse Studies) en toen eigenlijk blijven hangen via projectwerk en nu hier :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:38:40 #59
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_100040432
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:31 schreef Inu het volgende:

[..]

Stage tijdens mn master (Middeleeuwse Studies) en toen eigenlijk blijven hangen via projectwerk en nu hier :)
Goed geregeld! Middeleeuwse Studies klinkt erg tof :D
pi_100040699
Ja, het klinkt erg leuk idd :P Ik had een beetje een ongelukkig jaar, de twee docenten Middeleeuws Engels waren net allebei met pensioen gegaan, dus heb ik alles gevuld met literatuurwetenschappen, kunstgeschiedenis (miniaturen in handschriften) en een stage (ipv 2 vakken)...

Volgens mij bestaat het ook niet meer... Edit: Oh, ze hebben nu iets met middeleeuwen en renaissance... Als ik iets saai vond :X
pi_100040780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:29 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Dito, en dan word/ben ik leraar Engels. :')
Ocherm, dus dan denken ze ook nog dat je 'het enige wat je er mee kon doen maar gedaan hebt omdat het het enige was wat je er mee kon doen' ;(
Ja doei.
pi_100040795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:37 schreef morgane het volgende:
Ja idd :D alsof dat de enige optie is. Mijn stage bij een ondertitelingsbureau beviel me zo goed dat ik graag die kant op zou willen *O*
Wat tof! _O_
Ja doei.
pi_100041540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:15 schreef motorbloempje het volgende:

;(
Hey! Rustig! ;)

Haha, nee, maar ik ben oprecht geïnteresseerd :P Zoals jullie misschien in andere buitenland topics gezien hebben, wil ik volgend jaar sowieso naar het buitenland om te studeren... En nu dacht ik dat ik misschien ook wel graag een opleiding zou willen doen waarvan ik erachter ben gekomen dat dat is waarin ik echt geïnteresseerd ben... Dus... opnieuw een bachelor... en mijn keuze zou dan zijn: Anglistik (auf Deutsch) :)

Ik heb het erover gehad met een vriendin en die vond het allemaal wel 'leuk en aardig, maar wat ga je er in hemelsnaam mee doen'..... helemaal omdat ik eigenlijk niet zo geïnteresseerd ben in het onderwijs, maar puur en alleen in het leren kennen van de taal, cultuur en alles wat er bij hoort...

Dus vandaar.......... ;)
pi_100041586
Oh, het was niet direct naar jou gericht, maar vooral in 't algemeen ;*
Ja doei.
  donderdag 28 juli 2011 @ 12:12:19 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100041739
Bereid je idd maar voor, je zal de vraag nog vaak horen op familiefeestjes enzo :D
pi_100045206
Ik wil dat het collegejaar begint :') :@ Heb er zin in :9
Ja doei.
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:05:05 #67
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100055838
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil dat het collegejaar begint :') :@ Heb er zin in :9
Ik stiekem ook wel, maar vooral omdat ik dan mastervakken mag gaan doen :')

Serieus, sommige bachelorvakken waren echt belachelijk bij Amerikanistiek. De enige écht uitdagende vakken waren de politieke en kunstvakken. En dan moet ik nog kiezen tussen Diversiteit in Europese Cultuur (wat alleen over immigranten in NL gaat) of Internationale Organisaties als meest belachelijke vak dat ik gevolgd heb. Het ene bestond uit prutopdrachtjes die geen recht doen aan de titel van het vak en het ander heb ik met in totaal 6 uur inzet gehaald :')
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  donderdag 28 juli 2011 @ 18:13:19 #68
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100056126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Overigens is de strategie van de studieadviseur wellicht effectief voor eerstejaars die de studie kiezen omdat ze niks anders weten (een beetje realisme kan geen kwaad), maar dat soort crap is niet echt van toepassing voor ouderejaars :') Kijk opperbaas Pieter de Haan, die haalde geloof ik ergens in '90 zijn doctoraat pas.
- Thucydides
pi_100056434
We zijn tegenwoordig facebookvriendjes O+ 8-)

maar de studieadviseur... *ril*

Elke keer weer "wat zie je er goed uit! Ben je afgevallen?" of "wat heb je mooie slanke vingers..", en sowieso, dat popi jopi gedoe van hem... ;(
Ja doei.
pi_100056460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:05 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Serieus, sommige bachelorvakken waren echt belachelijk bij Amerikanistiek. De enige écht uitdagende vakken waren de politieke en kunstvakken. En dan moet ik nog kiezen tussen Diversiteit in Europese Cultuur (wat alleen over immigranten in NL gaat) of Internationale Organisaties als meest belachelijke vak dat ik gevolgd heb. Het ene bestond uit prutopdrachtjes die geen recht doen aan de titel van het vak en het ander heb ik met in totaal 6 uur inzet gehaald :')
Oh, ze hebben het wel aangepast tegenwoordig hoor, dat Diversiteit in Europese Cultuur...

Ze hebben het namelijk ook veel over Amerika gehad... :')!
Ja doei.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:54:05 #71
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100061976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:22 schreef motorbloempje het volgende:
We zijn tegenwoordig facebookvriendjes O+ 8-)

maar de studieadviseur... *ril*

Elke keer weer "wat zie je er goed uit! Ben je afgevallen?" of "wat heb je mooie slanke vingers..", en sowieso, dat popi jopi gedoe van hem... ;(
Nice :P Ik bewaar dat nog even tot dat ik klaar ben met m'n studie, zet nog te vaak belachelijke dingen op facebook :')

Maar ja, onze geliefde adviseur is begonnen met mbo, daarna hbo en nu dus uni, hij zal wel wat 'ervaring' hebben die hij hier ook toepast.
- Thucydides
pi_100062930
is ook meer vanwege de harting beurs waarvan hij de coördinator is enzo :) en 't boeit me niet zoveel wat hij wel en niet leest: maak 't toch nooit te gek! En toen ik op facebook zat te zeuren over Diversiteit gisteren, zei hij ook gewoon dat ik een formele klacht in moest dienen 8-) de held.
Ja doei.
pi_100069630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:05 schreef finsdefis het volgende:

[..]

hmmm... klinkt niet heel positief... Heb je spijt gehad van je keuze?
pi_100070846
Ondanks wat mindere ervaringen bij mijn eerste minor (twee vakken van de 4 die ronduit kut waren en helemaal niet wat ik me er bij voor had gesteld ;( ) en de 'je moet ze maar doen vakken' (voor mij de taalkundige vakken) bij Engelse Taal en Cultuur (wat weer verschilt van het curriculum van Amerikanistiek ;) ) ben ik echt héél erg blij met mijn studiekeuze. Maar ik heb nu ook eindelijk een beetje een houvast en een richting.

M'n cijfers zijn goed. Dit jaar op de vakken waar ik ECTS voor gehad heb maar 2 vakken onder de 7 waarvan helaas 1 (Syntax2) onder de 6 :X maar voor essays, fluency, etc. veelal 8-en of 8,5. Dus ik zit wel degelijk op mijn plek. Heb ook een toffe beurs gekregen O+ en zit nu in Engeland, hoe goed wil je 't hebben?

Maar ik kan me voorstellen dat als je heel jong bent, en 'Engels gaat doen omdat je er zo goed in was op het vwo en je Monty Phyton zo leuk vindt' en verder niet nadenkt over 'wat dan ook', dat je later wel in de problemen kunt komen met betrekking tot carrière: juiste minor- en masterkeuze zijn erg belangrijk!
Ja doei.
  donderdag 28 juli 2011 @ 23:56:48 #75
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100070850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:27 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

hmmm... klinkt niet heel positief... Heb je spijt gehad van je keuze?
Dat sowieso niet, want het is vooral zelf eruit halen wat er uit te halen valt. Probleem is dat niet alle studenten dat doen, of geforceerd worden dat te doen. Iedereen moet het kunnen en dat haalt het niveau omlaag m.i. Toevallig was één van mijn minoren best lame, maar de anderen hebben veel goedgemaakt ;) Zitten alleen een paar negatieve (en positieve) uitschieters tussen.

Mijn belangrijkste kritiekpunt is dus eigenlijk dat je een bachelor af zou kunnen maken zonder echt wetenschappelijk bezig geweest te zijn. Het is dan vooral aan je zelf om dit wel te doen.
- Thucydides
pi_100070883
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:56 schreef finsdefis het volgende:

[..]
Het is dan vooral aan je zelf om dit wel te doen.
Helemaal mee eens :Y
Ja doei.
pi_100077745
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ondanks wat mindere ervaringen bij mijn eerste minor (twee vakken van de 4 die ronduit kut waren en helemaal niet wat ik me er bij voor had gesteld ;( ) en de 'je moet ze maar doen vakken' (voor mij de taalkundige vakken) bij Engelse Taal en Cultuur (wat weer verschilt van het curriculum van Amerikanistiek ;) ) ben ik echt héél erg blij met mijn studiekeuze. Maar ik heb nu ook eindelijk een beetje een houvast en een richting.

M'n cijfers zijn goed. Dit jaar op de vakken waar ik ECTS voor gehad heb maar 2 vakken onder de 7 waarvan helaas 1 (Syntax2) onder de 6 :X maar voor essays, fluency, etc. veelal 8-en of 8,5. Dus ik zit wel degelijk op mijn plek. Heb ook een toffe beurs gekregen O+ en zit nu in Engeland, hoe goed wil je 't hebben?

Maar ik kan me voorstellen dat als je heel jong bent, en 'Engels gaat doen omdat je er zo goed in was op het vwo en je Monty Phyton zo leuk vindt' en verder niet nadenkt over 'wat dan ook', dat je later wel in de problemen kunt komen met betrekking tot carrière: juiste minor- en masterkeuze zijn erg belangrijk!
Ik ben wel Engels gaan doen vanaf het VWO, omdat ik daar goed in was en ik lezen leuk vond en ik geen idee had wat ik anders moest doen. En na alle verplichte vakken wist ik dat ik eigenlijk alleen Middeleeuwse Letterkunde interessant vond, dus ben ik die gaan volgen en uiteindelijk ook die master gaan doen, maar die viel me eigenlijk veel meer tegen dan de hele bachelor...

En de minor die ik heb gedaan (Taalonderwijs) is handig geweest om een beeld te krijgen van het onderwijs :)
pi_100079497
Maar wil je uiteindelijk ook het onderwijs in? :)
Ja doei.
pi_100079822
Niet perse :) Heb het nu een beetje als plan B staan...
pi_100080110
Hier is 't echt een van de dingen die ik echt nóóit zal doen. Ja, academisch onderwijs wellicht, maar middelbaar onderwijs : no way. Ik weet zeker dat dat niet goed is voor mij én die kinderen _O-
Ja doei.
pi_100080378
hmmm waarom hebben jullie gekozen voor Engelse taal en cultuur en niet voor amerikanistiek (of andersom)...

Zelf zou ik het liefst een combinatie hebben van de twee... :s
pi_100080442
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:50 schreef margaretha_01 het volgende:
hmmm waarom hebben jullie gekozen voor Engelse taal en cultuur en niet voor amerikanistiek (of andersom)...

Zelf zou ik het liefst een combinatie hebben van de twee... :s
In Utrecht kon dat... Kon je bijvoorbeeld bij taalvaardigheid een Amerikaans accent leren :) En we hadden ook gewoon Amerikaanse literatuur vakken en je kunt dan je minor vullen met vakken van de Geschiedenis faculteit over Amerika bijvoorbeeld...
pi_100080506
Omdat ik niet zoveel met Amerika heb dat de vakken die daar in de major zitten mij aan spreken.
Heb wel in een minor 'Multiculturalism in North America' gekozen en dat was een heel tof vak, maar bijvoorbeeld 'Foreign Policy' etc. hadden mijn interesse niet.
Ja doei.
pi_100081054
qua beroepskeuze later, zal het ook wel redelijk van invloed zijn (als je absoluut geen docent wilt worden - wil ik namelijk ook niet :P ) of valt dat mee?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:18:28 #85
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100081178
Ik denk dat dat wel meevalt. Persoonlijk vind ik dat je op de RU een prima basis krijgt van beide kanten. (en een Brits accent is gewoon mooier :p)
pi_100081201
Zoals ik eerder al schreef kun je best wat met je minorkeuze bereiken. Kijk wat je interesse heeft en probeer daar op voort te borduren.

Ik dénk dat ik wel weet welke master ik inmiddels zou willen doen O+ maar dat department biedt meerdere leuke/goede opties aan http://www2.hull.ac.uk/pdf/pg_brochures_11/pg_pol_socsi.pdf ;)
Ja doei.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:38:05 #87
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100088461
In principe kan je op de RU ook beiden doen :P Gewoon voor Brits kiezen en dan 2 van de 3 minoren opvullen met Amerikanistiekvakken. Dan kan je uiteindelijk 3 masters kiezen: Taalwetenschappen, Letterkunde en Noord-Amerika Studies.
- Thucydides
pi_100089393
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:53 schreef Inu het volgende:

[..]

In Utrecht kon dat... Kon je bijvoorbeeld bij taalvaardigheid een Amerikaans accent leren :)
Beperkte groep, hoor... 1 v.d. 4-6 groepen oid.
pi_100089783
Zouden jullie van jezelf durven zeggen dat je nu accentloos (brits of amerikaans) engels spreekt?

Of ben je voor een brit of amerikaan nog steeds makkelijk te herkennen als niet-native?
pi_100089843
Wat ik in de 4 weken dat ik nu in Engeland gehoord heb van verscheidene mensen is "hm... ik was overtuigd dat je uit Engeland kwam.. ik kon het accent wel niet helemaal plaatsen, maar had nooit verwacht dat je Nederlandse zou zijn.." :)

Het 'neutrale' Britse accent dat we aangeleerd krijgen wordt nagenoeg nergens gesproken :+ :P
Ja doei.
pi_100089995
aah dat is wel relaxed dat je dat dan iig ook goed leert tijdens de studie xP

Het Nederlandse accent (in welke taal dan ook) is vaak echt uit duizenden te herkennen en er moeilijk uit te slaan! xP Laatst zat ik in de trein van Keulen naar Amsterdam en ik vroeg iets in het Engels. En toen ik het Engelse accent hoorde van de persoon die antwoordde, ging ik automatisch verder in het Nederlands, omdat ik gewoon zeker wist dat ie Hollands was xP En dat was ie ook! :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:39:16 #92
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100090320
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef margaretha_01 het volgende:
aah dat is wel relaxed dat je dat dan iig ook goed leert tijdens de studie xP

Het Nederlandse accent (in welke taal dan ook) is vaak echt uit duizenden te herkennen en er moeilijk uit te slaan! xP Laatst zat ik in de trein van Keulen naar Amsterdam en ik vroeg iets in het Engels. En toen ik het Engelse accent hoorde van de persoon die antwoordde, ging ik automatisch verder in het Nederlands, omdat ik gewoon zeker wist dat ie Hollands was xP En dat was ie ook! :P
Dat is eigenlijk het belangrijkste wat je afleert. Die 'Dutchisms' die je zo typisch Nederlands doen klinken. Het meeste (qua fluency) leer je uiteindelijk toch door in het buitenland te zitten.
- Thucydides
pi_100090437
Dat, en door gewoon veel Engels te praten.
Mijn Fluency-uitspraak is ook vele malen beter dan mijn opgelezen tekstjes voor pronunciation ;( :')
Ja doei.
pi_100090500
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 15:09 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Beperkte groep, hoor... 1 v.d. 4-6 groepen oid.
Ja, maar het kon wel ;)

Ik word meestal voor Canadees aangezien :') Het is dus prima vloeiend, maar ik heb niet in Engeland gezeten voor een semester, maar IJsland (middeleeuwen he :s) ) en nu werk ik voornamelijk met mensen die niet vloeiend zijn in Engels, dus heb ik volgens mij gewoon een tv-accent ofzo :X
pi_100094555
Ok, bachelorscriptiegewijs gaat 't goed hier :P moet 'm pas volgend jaar schrijven maar heb nu al massive bronnen en opties :')

De grootste keuze waar ik nu voor sta is: Anglo Boer War of First World War

Ik wil sowieso iets doen met De kolonieën (en Zuid-Afrika trekt me het meest) en conflict.
Als het goed is heb ik straks twee minoren: Empire en First World War.

Echter, zoekend naar bronnen en ingangspunten over de laatste, kwam ik bij een schrijver/prof uit die ook veel over de Anglo Boer War heeft geschreven en na wat lezen heb ik ook hiervan wel zoiets van 'hmmmmm'. En die man leeft nog :') dus ik kan 'm ook nog benaderen voor vragen als 't goed is *) Over welk onderwerp ik ook schrijf (iig van die twee dan :P )

Boh *enthousiast*.

En ik ben zó slecht in keuzes :o Op het moment neig ik toch naar de Boer War, maar ik heb nog even O-) _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 29-07-2011 18:03:45 ]
Ja doei.
pi_100106932
Haha sorry voor mijn vele vragen, maar eh... hoeveel jaar had jij ook al weer gestudeerd voordat je aan je huidige studie begonnen bent... en welke opleidingen heb je gedaan... Als ik Engels zou gaan doen... (en ik ben er inmiddels aardig zeker van dat ik dit wil gaan doen) dan is het mijn tweede bachelor... en dan ben ik dus best 'oud'... (wat ik op zich niet erg vind, ik ben allang blij dat ik nu eindelijk weet wat ik wél wil - en ik word toch nog steeds op zeventien jaar geschat :P) Maar hoe oud was jij toen je begon?

Ik ben trouwens ook bang dat ik niet aangenomen word puur omdat het voor mij mijn tweede bachelor is... Maarja... ik ga me volgend jaar (ik moet helaas nog een semester) maar gewoon overal inschrijven en zien wat er uitkomt...
pi_100110207
2003 - eindexamen --> gezakt
2004 - eindexamen poging 2 --> gehaald
2004 (eerste helft) Italiaans --> faalkeuze
2004 (tweede helft) - Kunstgeschiedenis --> faalkeuze, niet geschikt voor studeren op dat moment
mei 2005 tot augustus 2007 fulltime gewerkt, verschillende banen
september 2007 tot februari 2008 - Bedrijfskundige Informatica (HBO) --> gestopt omdat het te debiel voor woorden was
februari 2008 tot augustus 2009 - Informatiekunde (WO) --> gestopt omdat het te moeilijk was, helaas. Wel erg naar mijn zin gehad en haalde ook zeker goede cijfers, maar sommige bruggen waren gewoon niet te doen voor mij (wiskunde, programmeren).

En dan nu Engels sinds september 2009. Begonnen toen ik dus ehm.. 24 was :)
Ja doei.
pi_100111076
Echt?! Waaaw okay, haha, ik weet niet waarom, maar ben blij dit te horen! Ik zou volgend jaar oktober willen beginnen, eerst nog een semester afstuderen, dan een een half jaartje werken en duits leren xP En ben dan 23 als dan opnieuw begin... Heb je geen problemen ervaren met het leeftijdsverschil - ik neem aan dat veel mensen een stuk jonger zijn?

Had ik maar eerder geweten wat ik wilde...Mijn huidige opleiding vind ik echt een flutstudie... voel me nog net zo dom als voordat ik eraan begon... -_- Heb totaal niet het gevoel alsof ik ook maar iets zinnigs geleerd heb... Nja niets wat mij interesseerd iig... xP
pi_100111335
Ik kan me je twijfels heeeeel goed voorstellen en ik had het ook bijna niet gedaan, die laatste strohalm van Engels vastpakken.

De ironie: ik ben tijdens een FOK! meet in 2002 of 2003 een keer door de Telegraag geïnterviewd en daarin vertelde ik trots dat ik in 2003 hoopte te beginnen 'Met mijn studie Engels in Utrecht'.
Was naar open dag en alles geweest en stond al bijna vast. Maar toen zakte ik in 2003 door aardig wat problemen die niets met school te maken hadden en in dat jaar was er weer veel veranderd.

Ondanks dat ik een heel ander leven heb in vergelijking met mijn medestudenten heb ik het héél erg naar mijn zin. Ik ga wel niet zo vaak of eigenlijk zelden mee met activiteiten (heb afgelopen jaar voor een groot deel naast mijn studie 26 uur per week gewerkt) maar tijdens de colleges is het altijd erg leuk en gezellig. Ook als ik wel een keer iets leuks mee ga doen is 't allemaal helemaal top. Ook samen studeren en dingen uitwisselen gaat allemaal heel volwassen en nou ja, perfect eigenlijk. Je zou onze Facebookpagina's moeten zien in tijden van tentamens en deadlines ;) :P Iedereen helpt elkaar, moedigt elkaar aan, kijkt elkaars werk na. Ook doen we studiesessies voor moeilijke vakken waarbij de mensen die het wél snappen de rest proberen bij te brengen, etc.
_O_ Een betere sfeer dan bij Engels in Nijmegen kan ik me eigenlijk niet wensen O+ Ook als je wat ouder bent dan 18 ;)

En tuurlijk, ik heb af en toe ook wel eens gehad 'jemig.. ben je pas 17????' en dan dingen horen als 'ik had een slaapfeestje bij...' (ok, dat is een heel extreme :X :X ) maargoed, genoeg oudere mensen of iig mensen die wel jong zijn maar érg volwassen zijn in de omgang.
Ja doei.
  zaterdag 30 juli 2011 @ 00:44:15 #100
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100112523
Bij Engels in Utrecht zat ook spul van allerlei leeftijden :Y Ik heb de BA omgekeerd gevolgd (2 BA's combineren en dan een gekke planning maken hoezee :P) dus ik zat aanvankelijk met oudere studenten en in mijn laatste BA-jaar ook met mensen die net van het vwo afkwamen. Is allemaal nooit een probleem geweest verder :Y
pi_100152368
Hoihoi,
Ik heb van de week een brief gehad van de RU met hoe ik mn boekenlijst kan vinden. Nu las ik ergens dat je niet al die boeken nodig hebt. Weet iemand welke ik wel moet hebben? En hoe kom ik er het goedkoopst aan? :P
pi_100152487
Ik heb alles tweedehands besteld via oa. bol.com en marktplaats :)

Deze heb je bijvoorbeeld nodig: Norton Anthology of English Language and Literature Volume 1

En 22.50 is geen slechte prijs ;)

Deel 2 heb je ook nodig ;)

Ik doe ze helaas niet weg, maar kijk ook eens als je op de uni bent op de 6e verdieping, daar hangen 2e en 3ejaars regelmatig lijsten op met boeken die ze weg doen.
Ja doei.
pi_100152544
Oke :) En moet ik ook al die boeken die op de lijst staan hebben, of gebruik je sommige niet?
pi_100152576
Ehm *denk* het meeste gebruik je écht wel... eigenlijk.. :) heb eigenlijk geen enkel boek in de kast staan dat ongebruikt is.. Oh, wacht, voor ehm.. 'Geschiedenis van het Denken' (maar da's een tweedejaarsvak) en wat boeken voor 'Inleiding Literatuurwetenschappen', daar heb je aan de colleges en de reader echt meer dan genoeg.
Ja doei.
pi_100152604
Oke, heel erg bedankt! Ik neem aan dat ik die boeken niet persé nu al hoef te bestellen, maar ook kan wachten totdat de colleges zijn begonnen?
pi_100152633
Veel ligt ook gewoon in de Selexyz op de campus, maar ik zou zorgen dat je de boeken van het eerste semester al wel in huis hebt voor 't begint, want zonder boeken beginnen is echt een hel...

Mijn tactiek was: In augustus boeken voor 1e semester regelen en in januari beginnen met de boeken van semester twee: die liggen dan ook langzaamaan in de Selexyz :)
Ja doei.
pi_100152667
Oh! En bestel je echte leesboeken (Frankenstein, Pride and Prejudice, etc.) bij www.bookdepository.co.uk. Moet je wel een creditcard hebben, maar misschien heb je die wel, of anders je ouders. Zijn spotgoedkope boeken en ze hebben geen verzendkosten 8-)
Ja doei.
pi_100152742
Ik weet natuurlijk de lijst van de RU niet, maar ik heb ook een MLA-boek moeten kopen en boeken over argumenteren die ik nooit heb gebruikt...

En ik heb er hier ook een heel stel vandaan; http://www.tweedehandsstudieboeken.nl/

Mijn Nortons gaan ook niet weg, maar het is ook wel handig te kijken naar edities. Soms kloppen de pagina nummers niet meer en dan zoek je je soms lens naar een bepaalde tekst :P
pi_100152808
Hebben wij dus niet in de lijst staan, eigenlijk voor de vakken binnen het eigen department alleen maar boeken die echt nuttig zijn, al zeg ik het zelf :@

Voor Docstyle etc. hebben wij alleen de Wadsworth:

En die wordt ook gebruikt in het eerste jaar bij vakken als 'Writing' :)
Ja doei.
pi_100152943
Ik heb aan het einde van mn studie echt wel een boek of 10 weggedaan zonder hem ooit open te hebben gehad :X En toen ging ik verhuizen heb ik een gedeelte naar de Slegte gedaan en de rest weggegooid :')

Deze schijnt ook erg leuk te zijn voor erbij, maar uiteindelijk geen geld om te kopen :{

http://www.amazon.com/Acc(...)-Spell/dp/0743270991
pi_100153049
Heel erg bedankt voor alle tips :D
pi_100153829
Daar zijn we voor, die ouderejaars ;) :P vind 't jammer dat ik geen mentor kan zijn -O-
Ja doei.
pi_100154240
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Oh! En bestel je echte leesboeken (Frankenstein, Pride and Prejudice, etc.) bij www.bookdepository.co.uk. Moet je wel een creditcard hebben, maar misschien heb je die wel, of anders je ouders. Zijn spotgoedkope boeken en ze hebben geen verzendkosten 8-)
Als je geen CC hebt (like me) kan je ook Paypal gebruiken. :)
pi_100160334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan me je twijfels heeeeel goed voorstellen en ik had het ook bijna niet gedaan, die laatste strohalm van Engels vastpakken.

De ironie: ik ben tijdens een FOK! meet in 2002 of 2003 een keer door de Telegraag geïnterviewd en daarin vertelde ik trots dat ik in 2003 hoopte te beginnen 'Met mijn studie Engels in Utrecht'.
Was naar open dag en alles geweest en stond al bijna vast. Maar toen zakte ik in 2003 door aardig wat problemen die niets met school te maken hadden en in dat jaar was er weer veel veranderd.

Ondanks dat ik een heel ander leven heb in vergelijking met mijn medestudenten heb ik het héél erg naar mijn zin. Ik ga wel niet zo vaak of eigenlijk zelden mee met activiteiten (heb afgelopen jaar voor een groot deel naast mijn studie 26 uur per week gewerkt) maar tijdens de colleges is het altijd erg leuk en gezellig. Ook als ik wel een keer iets leuks mee ga doen is 't allemaal helemaal top. Ook samen studeren en dingen uitwisselen gaat allemaal heel volwassen en nou ja, perfect eigenlijk. Je zou onze Facebookpagina's moeten zien in tijden van tentamens en deadlines ;) :P Iedereen helpt elkaar, moedigt elkaar aan, kijkt elkaars werk na. Ook doen we studiesessies voor moeilijke vakken waarbij de mensen die het wél snappen de rest proberen bij te brengen, etc.

_O_ Een betere sfeer dan bij Engels in Nijmegen kan ik me eigenlijk niet wensen O+ Ook als je wat ouder bent dan 18 ;)

En tuurlijk, ik heb af en toe ook wel eens gehad 'jemig.. ben je pas 17????' en dan dingen horen als 'ik had een slaapfeestje bij...' (ok, dat is een heel extreme :X :X ) maargoed, genoeg oudere mensen of iig mensen die wel jong zijn maar érg volwassen zijn in de omgang.
Het doet me echt goed dit te lezen. Ik ben 22 en heb ook heel lang getwijfeld of ik nog wel weer wou studeren. Ik ga naast mijn studie ook 20 uur werken..ben benieuwd hoe dat zal gaan :D Maar door je post krijg ik echt zin om te beginnen :)
pi_100162060
Toch nog een vraagje over de boeken!
Er staat 'Van Dale Groot Woordenboek Nederlands - Engels'. Is het handig om ook Engels - Nederlands in je bezit te hebben of kan je daar met een pocketwoordenboek wel mee verder?
pi_100163086
Ik mis mijn Engels opleiding in Groningen :( Maar gelukkig is mijn huidige Master Euroculture ook best leuk :D
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_100163471
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Woezle het volgende:
Toch nog een vraagje over de boeken!
Er staat 'Van Dale Groot Woordenboek Nederlands - Engels'. Is het handig om ook Engels - Nederlands in je bezit te hebben of kan je daar met een pocketwoordenboek wel mee verder?
Oh, ok, dat zijn dus de enige boeken die ik NIET zou kopen... :') :@
Ja doei.
pi_100163844
Dat vind ik nou raar voor een opleiding Engels/Amerikanistiek.... :s Hoezo werken ze niet meteen met een engels-engels woordenboek? Ons werd Macmillan aangeraden (ik studeer dan wel geen Engels, maar goed)... 't is een goed woordenboek, maar wel reusachtig groot... Maar tegenwoordig heb je ook veel goede online woordenboeken...
pi_100163958
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:31 schreef margaretha_01 het volgende:
Dat vind ik nou raar voor een opleiding Engels/Amerikanistiek.... :s Hoezo werken ze niet meteen met een engels-engels woordenboek? Ons werd Macmillan aangeraden (ik studeer dan wel geen Engels, maar goed)... 't is een goed woordenboek, maar wel reusachtig groot... Maar tegenwoordig heb je ook veel goede online woordenboeken...
Oh, die hebben we ook hoor :)

Maar heb het idee dat de VanDale wel wat ouderwets is om aan te raden: zelf gebruik ik altijd 'Mijnwoordenboek.nl' en hier staan dus de VanDale's stof te happen, maar 't is wel prima kastvulling.
Ja doei.
pi_100164147
dictionary.reference.com haha dan kun je ook meteen horen hoe een woord wordt uitgesproken (op z'n Amerikaans... :P
pi_100164825
Dus jullie zeggen: gewoon geen woordenboek? :P
pi_100164845
De Longman zou ik wel kopen, is altijd hendig, maar die Van Dale zou ik gewoon lekker laten zitten. Te duur voor de keren dat je'm eventueel zou gebruiken.
Ja doei.
pi_100164915
Oke, bedankt! Scheelt weer heel wat ;D
pi_100164947
Ik was die boeken helemaal vergeten, anders had ik 't je meteen gezegd :+
Ja doei.
pi_100164965
Aaah wil zo graag beginnen aan deze opleiding... zou het liefst nu al de uni's willen mail om te vragen of het überhaupt mogelijk is om me aan te melden en wat de vereisten zijn :O Maar denk dat ze het nu al druk genoeg hebben met de toelatingen van aankomend semester, dat dit niet echt het juiste moment is... xP
pi_100165032
Ik zou gewoon langsgaan :@ maar dat ben ik... :P
Ja doei.
pi_100165423
Zou inderdaad makkelijk zijn geweest, maar ik wil mijn bachelor in Duitsland doen en dan zou ik een dure interrail kaart moeten kopen om alle steden af te gaan...

Edit: Nja 'duur' valt mee, maar de tijd heb ik niet...

[ Bericht 16% gewijzigd door margaretha_01 op 31-07-2011 20:28:04 ]
  zondag 31 juli 2011 @ 21:19:03 #128
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100169741
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
- Thucydides
pi_100170433
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig :Y
pi_100173659
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
Ik had 'm 2 jaar geleden nog :+
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:30:50 #131
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100179430
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:32 schreef Inu het volgende:
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig :Y
Thesaurus is inderdaad baas _O_ vooral ook als je essays e.d. aan het schrijven bent en net wat meer variatie nodig hebt.
- Thucydides
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:47:09 #132
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100184045
Over de leeftijd van de eerstejaars op de RU: Ik kwam direct van het VWO af, was dus 18. Ik was letterlijk een van de twee jongsten (het andere meisje was 17 - had ooit een klas overgeslagen). De leeftijd van onze groep varieerde van 17 tot 27. Ook was er een keer een man van een jaar of 45, dat was gek :p
Maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken :D

Ik baal wel dat ik straks weer een eerstejaars ben. Maar ik ga zodra ik klaar ben met ziek zijn de eerste twee periodes wel 20-30 uur per week werken, omdat ik dan toch maar 1 vak heb!
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:45:54 #133
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100202032
45, dat noem ik gewoon stoer _O_
AFC AJAX
pi_100217512
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe ^O^
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden :)
pi_100217808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:15 schreef Femke3112 het volgende:
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe ^O^
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden :)
Oxford Paperback: Dictionary, Thesaurus and Wordpower Guide, check

Collins Cobuild Dictionary (EN-EN): check.

Dat zijn de enige woordenboeken die ik echt heb gebruikt, al dan niet om een synoniem op te zoeken als ik vond dat ik wat te veel dezelfde woorden gebruikte... Ik heb wel 2 van die megapillen EN-NL en NL-EN de kast staan, maar hoe vaak ik die heb gebruikt valt waarschijnlijk nog op 2 handen te tellen. Beetje een miskoop. Had waarschijnlijk ook wel zonder gekund.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:43:34 #136
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100227252
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
About that, ik had dat dit jaar nog :p
pi_100280068
Nog even een vraagje over bookdepository.co.uk
Moet je daar nog invoerrechten etc voor betalen of niet?
pi_100280093
Nope :)
Ja doei.
pi_100280343
Nice ;D
pi_100281028
Daar ben ik weer :) met twee vragen :P

Waarom hebben jullie gekozen voor de uni waar je nu aan studeert?

Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?

In hoeverre verschillen de opleidingen aan verschillende uni's?

sorry, dat waren drie vragen... 8D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:58:52 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100281823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:

Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?

Ik zou kijken naar de cursussen en aansluitende masters, zodat je weet wat je het leukst lijkt :Y Ik heb bewust voor Utrecht gekozen, ondanks dat A'dam dichterbij was - dit omdat er in Utrecht een sterke middeleeuwse literatuur-docentenploeg was, en dus fijn onderwijs in die richting. Intussen zijn de twee docenten van wie ik les had met pensioen en ben ik helemaal niet meer echt into de middeleeuwse literatuur, maar die vakken waren heel leuk :+

Sowieso vond ik Utrecht een fijne uni :Y
pi_100281882
Ik vond Nijmegen tof, was er net naartoe verhuisd en toen ik met Informatiekunde stopte was dit de logische keus. Geen idee dus hoe het in de andere steden is, maar ik ben erg blij met mijn 'keus' :P
Ja doei.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:02:03 #143
124676 RobertoCarlos
pi_100281931
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
pi_100282035
Ik had het over de stad en dat mijn keus dus neit op het vakkenpakket daar in verhouding tot de andere steden is gekozen en dat ze dus niet zoveel aan mijn ervaring zal hebben omdat ik nooit open dagen van andere universiteiten heb bezocht.
Ja doei.
pi_100282075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:

Ik koos tussen Utrecht en Leiden, omdat ik niet op kamers wilde (ben ik na een jaar wel gegaan) en omdat ik niks met Amsterdam heb.

Utrecht beviel me niet, was toen ik begon in 2001 nogal een teringzooi daar, en ik vond t ook chaotisch met al die lokaties op de open dag, voelde me er niet thuis. In Leiden voelde ik me heel erg thuis, vrij ouderwets, no nonsense en kennis van zaken.

Utrecht, Nijmegen en Leiden scoren goed in Elsevier en de studiewijzer, Leiden nu al een paar jaar bovenaan bij beide. De opleiding ís ook gewoon echt goed qua inhoud en opzet. Utrecht en Nijmegen zijn ook goed. Amsterdam zou ik niet aan beginnen, letteren is een rotzooi, ook qua organisatie.

Wat ik verder leuk vind aan Leiden is het publiek op de letterenfaculteit - niet ballerig, niet alto, maar gewoon een beetje van alles ertussenin. En ik ben dol op de stad (ook zonder bij een grote vereniging te zijn gegaan)
Kwak
pi_100283902
Dank jullie voor de reacties! :) Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...

Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal :O
pi_100292781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:50 schreef margaretha_01 het volgende:
Dank jullie voor de reacties! :) Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...

Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal :O
cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
Kwak
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:45:20 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100293146
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
Zoals ik zei, vooral vanwege de cursussen :P Ik begon met Literatuurwetenschap, dus daar baseerde ik mijn keuze op. A'dam leek (afgaande van de website) de focus te leggen op zware literatuurtheorie/-filosofie, waar je in Utrecht veelal meer literatuuranalyse-vakken had, en dus een sterke middeleeuwen-groep. Dat vond ik toen ik Engels erbij ging doen ook heel fijn.

Verder is zijn de taalverwervingscursussen in Utrecht best streng heb ik gemerkt - veel mensen van ook andere uni's werden hier deels door afgeschrikt. Ze stellen hoge eisen. Maar dat kan je ook als prettig ervaren ;)
pi_100294022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
Wat heb jij gekozen? En vond je het leuk/interessant?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:03:50 #150
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100294139
In Nijmegen vind ik dat je behoorlijk wat cultuur krijgt. Je hebt natuurlijk het vak British culture and history, maar ook in Introduction to American Studies krijg je vooral in de laatste periode veel cultuur. Natuurlijk krijg je ook de historische achtergronden bij literatuurvakken. I love it :)

Waarom Nijmegen? Ik weet het niet. Heb het puur op gevoel gekozen :)
pi_100294395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Wat heb jij gekozen? En vond je het leuk/interessant?
ik heb amerikaans gedaan, vond ik heel leuk, maar dat deed ik vooral omdat britse cultuur toen werd gegeven door een docent die ik niet leuk vond, en aangezien ik al vanaf voor mijn geboorte regelmatig in Engeland kom wist ik daar ook al meer van. Heb gewoon het boek besteld voor die cursus en alsnog gelezen.

wat ik zelf heel leuk vond was mijn keuzevak introductie talen en culturen van noord amerikaanse indianen, en de keuzevakken oud-fries. verder heb ik veel taalkunde gedaan, dat vind ik leuker dan literatuur.

wat ik leuk vind aan leiden is dat er ook ontzettend veel kleine talen gegeven worden, en je kunt daar ook minoren en keuzevakken in doen enzo... https://studiegids.leidenuniv.nl/studies/minors https://studiegids.leiden(...)al/talen-en-culturen
Kwak
pi_100295602
Ik ben naar Utrecht gegaan by default. :) Rest was (en is, kamers hebben nooit echt in mijn plannen gezeten... Noem me een softie of noob if you wish. :P ) te ver reizen vanaf hier. (Tussen Utrecht en Den Bosch, spoor in het zicht als ik uit het raam kijk.)
pi_100309831
Voor de master-mensen: hebben jullie je bachelor thesis ook in de richting gedaan van jullie master?

En wat kun je daar mee op het moment dat je nog aan het schrijven bent, maar al wel een plek in een master wilt veroveren?
Ja doei.
pi_100310569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de master-mensen: hebben jullie je bachelor thesis ook in de richting gedaan van jullie master?

En wat kun je daar mee op het moment dat je nog aan het schrijven bent, maar al wel een plek in een master wilt veroveren?
als er een harde knip is kun je volgens mij niks veroveren tot je echt klaar bent. de doorstroommaster is sowieso vrij instromen natuurlijk. Andere masters zullen een igen toelating hebben, je kunt je BA natuurlijk wel gebruiken in je motivatiebrief, erover vertellen...

Zelf ben ik van voor de BaMa :P
Kwak
pi_100310865
Ja, maar ik wil de doorstroommaster niet doen. Wil mijn master ook in Hull gaan doen :)
Ja doei.
pi_100311599
Mijn bachelorscriptie ging over Medieval Cycle Plays en ben idd Middeleeuwen gaan doen :Y

Maar ken ook iemand die met Boer Wars Gender Studies is gaan doen :)
pi_100311640
Ha, dat is ook een van mijn mogelijkheden, dat laatste :+ Al is Gender me iets teveel gericht op 't feminisme in de master hier in Hull.

De Boer War vind ik echt zo interessant en dat is op dit moment één van mijn twee opties voor de thesis, naast the Great War..
Ja doei.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:20:16 #158
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100313110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:03 schreef BGTes het volgende:
In Nijmegen vind ik dat je behoorlijk wat cultuur krijgt. Je hebt natuurlijk het vak British culture and history, maar ook in Introduction to American Studies krijg je vooral in de laatste periode veel cultuur. Natuurlijk krijg je ook de historische achtergronden bij literatuurvakken. I love it :)

Waarom Nijmegen? Ik weet het niet. Heb het puur op gevoel gekozen :)
Veel mensen die in de latere jaren van Brits zitten vinden juist dat er te weinig cultuur in zit. Veel literatuur waar cultuur omheen geweven zit, maar in principe is British Culture and History (maar 5EC voor zo'n joekel van een onderwerp) het enige vak gefocust op de cultuur zelf. En de vakken bij ACW zijn ook niet alles :')
- Thucydides
pi_100313257
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:20 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Veel mensen die in de latere jaren van Brits zitten vinden juist dat er te weinig cultuur in zit. Veel literatuur waar cultuur omheen geweven zit, maar in principe is British Culture and History (maar 5EC voor zo'n joekel van een onderwerp) het enige vak gefocust op de cultuur zelf. En de vakken bij ACW zijn ook niet alles :')
Yup, I agree, en dat vind ik heel jammer -O-
Ja doei.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:28:35 #160
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100313383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup, I agree, en dat vind ik heel jammer -O-
Indeed, dat heeft mij voor Amerikanistiek doen kiezen. Veel meer cultuur/politiek en geen taalkunde :') Maar ja, denk dat de praktische reden is dat er geen geld zit in dat soort vakken. Het meeste geld zit toch in de hoek van de taalkunde heb ik het idee.
- Thucydides
pi_100313476
Ik hoop nu hier in Engeland wat in te halen op dat vlak. Ben het literaire wel wat zat nu en heb dan ook nagenoeg geen literatuurvakken gekozen hier.. enige waar ik wel een beetje tegenop zie is Shakespeare :') :X
Ja doei.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:32:58 #162
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100313558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoop nu hier in Engeland wat in te halen op dat vlak. Ben het literaire wel wat zat nu en heb dan ook nagenoeg geen literatuurvakken gekozen hier.. enige waar ik wel een beetje tegenop zie is Shakespeare :') :X
Hm moet je dat vak aan de RU halen? Hoor van veel mensen dat het goed te doen is. De ketterij die Sparknotes heet helpt er nogal bij.
- Thucydides
pi_100313606
Nope, doe het hier, en het is hier dus 10ECTS :')
Ja doei.
pi_100314818
Wat ik altijd bij Shakespeare vond helpen is het kijken van uitvoeringen of films :) Ik ben een week naar Stratford geweest (de RuG organiseert elk jaar een reis waar je ook minstens vier voorstellingen bekijkt van o.a. The Royal Shakespeare Company en iets in The Globe), en daarna begreep ik ineens een stuk meer van de stukken... :)
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_100314924
Ik heb niet 't idee dat het 'm in het begrijpen gaat zitten, literatuur is altijd wel m'n sterke kant geweest, maar ondanks dat ik wel wat werk van hem ken (en zelf gespeeld en 'geproduceerd' heb) vind ik 't gewoon 'niet mijn ding'.
Ja doei.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:12:47 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100315019
Shakespeare O+ Een van mijn BA-werkstukken ging over fairies in Shakespeare's A Midsummer Night's Dream en folklore enzo O+

If we shadows have offended,
Think but this, and all is mended,
That you have but slumber'd here
While these visions did appear.

O+
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:13:55 #167
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100315060
Oh en Mootje, met Shakespeare kun je het ook in de postcolonial kant zoeken he! Neem je The Tempest, eventueel moderne adaptations zoals "Une Tempête" van Aimé Césaire (die is naaaais!).
pi_100318014
literatuur }:|
taalkunde *O*

(er zit trouwens uberhaupt geen geld in Engels :P ook niet in de taalkunde...)
Kwak
pi_100318934
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:27 schreef kwakz0r het volgende:
taalkunde *O*

fdf had het vooral over waar het geld binnen ons department heengaat :) en waar dus meer docenten enz. in beschikbaar zijn.
Ja doei.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:05:47 #170
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100319288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 16:27 schreef kwakz0r het volgende:
taalkunde *O*

Wat MoBlo zegt inderdaad. Er zijn echter wel sectoren waar wel veel geld in lijkt te zitten. Ik heb van een voormalig ambassadeur bijvoorbeeld gehoord dat ze taalanalyse e.d. veel gebruiken in de diplomatiek. Lijkt me ook niet heel onlogisch natuurlijk. Of dat het veel geld op levert weet ik niet, maar het klinkt wel cool :P
- Thucydides
pi_100319310
Ik zie net dat een docent van Informatiekunde van mij (in Nijmegen ook) OOK een Harting beurs heeft gehad _O- :D! De held. Hij zat een jaar in Bangor, Wales.
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:43:26 #172
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100360835
Ik ben nog steeds niet begonnen met het leren voor mijn tentamens :(
pi_100377528
In een liedje zingt de zanger: Do you have ome regret, that still haunt you to this day.

Maar is het niet 'haunts'? Ik kon geen Engels topic vinden in ttk, dus dan hier maar. Of heeft het is met 'do' te maken en dan hele werkwoord enzo? Het maakt me onzeker :@
pi_100379204
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:06 schreef Paxcon het volgende:
In een liedje zingt de zanger: Do you have ome regret, that still haunt you to this day.

Maar is het niet 'haunts'? Ik kon geen Engels topic vinden in ttk, dus dan hier maar. Of heeft het is met 'do' te maken en dan hele werkwoord enzo? Het maakt me onzeker :@
Het zou 'haunts' (of 'regrets') moeten zijn, maar zonder het nummer te horen kan ik er weinig over zeggen. Kan best zijn dat er een stille s rondhangt. :)

Do en hele werkwoord heeft alleen betrekking op het eerste stukje. Het zijn twee verschillende zinsdelen, gelijk het Nederlandse "Heb je al gegeten of moet ik iets opwarmen?" waar 'moet' helemaal niets te maken heeft met wat ervoor komt. :)
pi_100379523
Sorry, 'ome' moet 'one' zijn, niet 'some'. Maargoed, ik kan enkel een live versie vinden van dat nummer en ook geen lyrics of zo. Een foutje kan er op zo'n moment insluipen.Maar dan lijkt het me wel opgelost, dankje! ^O^
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 08:00:00 #176
124676 RobertoCarlos
pi_100383789
En ik vraag me af wat voor accent een persoon heeft die bijvoorbeeld het woord het 'about' uitspreekt als 'a boat' dus 'een boot' in het standaard engels. In plaats van (in het nederlands) 'a boud'.

Elke 'ou' in het engels wordt dus uitgesproken als 'oa' (in het engels). Weet iemand waar dit accent vandaan komt?
pi_100387918
whehehe, ik ken dat voornamelijk van Afrikaanse mensen die Engels praten xP Uit Ghana ofzo :P
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:22:40 #178
124676 RobertoCarlos
pi_100388888
Hier een voorbeeld, de 'about' zit onder andere op 1:30 en vanaf 2:14 Ook op 3:05 zegt hij 'people get a bit grossed out' waarbij die 'out' voor mij heel raar klinkt. Hier het fragment:

http://www.5min.com/Video(...)r-Morality-303376603
pi_100389424
Ik kan niet zeggen dat ik een 'oa' klank hoor op 1:30 - wel iets meer van een t-klank op het einde. Same for 2:14...
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:15:44 #180
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100394994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:49 schreef Omentuva het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik een 'oa' klank hoor op 1:30 - wel iets meer van een t-klank op het einde. Same for 2:14...
Same here. Ik hoor echt geen "a boat" hoor :?
AFC AJAX
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:29:14 #181
124676 RobertoCarlos
pi_100395381
Het is hier ook niet zo heel sterk. Maar de manier waarom hij 'about' uitspreekt is, heb ik nog nooit gehoord. Wat voor accent is dit wat deze man spreekt? Hij komt geloof ik uit Canada, zou het Canadees kunnen zijn?

Hier nog een (laatste) fragment, oa vanaf 14:21 hoor je 'about':
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 18:19:31 #182
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100396713
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het is hier ook niet zo heel sterk. Maar de manier waarom hij 'about' uitspreekt is, heb ik nog nooit gehoord. Wat voor accent is dit wat deze man spreekt? Hij komt geloof ik uit Canada, zou het Canadees kunnen zijn?

Hier nog een (laatste) fragment, oa vanaf 14:21 hoor je 'about':
Canadezen zeggen 'about' inderdaad een beetje anders dan dat men in de VS dat doet (even heel stereotype: zeg 'aboet' hardop op zijn Nederlands), is altijd leuk om te horen :D Dat het een 'beetje' anders klinkt hoor ik ook wel ja, kan best vanwege zijn afkomst zijn.
AFC AJAX
pi_100404676
Ik dacht gelijk aan Canadees inderdaad, dat wordt dan iets van aboot of aboat.
pi_100404809
Ik moest ook denken aan het Canadese karakter Robin Scherbatsky uit How I Met Your Mother, hoor maar op 00.28 :P

pi_100404933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik moest ook denken aan het Canadese karakter Robin Scherbatsky uit How I Met Your Mother, hoor maar op 00.28 :P

Haha precies! Toen ik de vraag las dacht ik meteen dat het Canadees was door HIMYM! Heldenserie.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:38:19 #186
124676 RobertoCarlos
pi_100404976
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:32 schreef shinydiscoball het volgende:

Jaaa! :Y :Y Dat is hem inderdaad *O* *O* Het is dus een Canadees accent! Dat accent had ik nog nooit (bewust) gehoord, maar nu wel dus. Thanks! :s)
pi_100408114
Ja dat accent is ook niet zo sterk, meestal klinkt het gewoon Amerikaans met wat rare dingetjes ertussen.

Aboat O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:08:34 #188
124676 RobertoCarlos
pi_100408483
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:01 schreef shinydiscoball het volgende:
Aboat O+
Jij hoort het tenminste zoals ik het ook hoor: 'oat and aboat' ;)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:44:04 #189
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100527014
Ik ben vandaag heel productief geweest: Heb alle 19 Cent Britlit slides uitgeprint. :') Ik moet eeecht leren :(
pi_100527055
Ik moet m'n essay revisen en ik stel het uit :') het is heel simpel werk, heb verder geen flikker te doen.. maar tóch!
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:46:24 #191
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100527127
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet m'n essay revisen en ik stel het uit :') het is heel simpel werk, heb verder geen flikker te doen.. maar tóch!
*tikt aan

Productief zijn is lastiger als je geen flikker te doen hebt om de een of andere reden :') :+ Succes, bellaaaa.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:49:02 #192
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100527269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
Essay voor een minorvak?
pi_100527325
Nee, voor Introduction to Middle English Literature...

M'n minorvak heb ik gehaald met een 7,9 8-)
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:58:21 #194
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100527719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:50 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, voor Introduction to Middle English Literature...

M'n minorvak heb ik gehaald met een 7,9 8-)
Oh dat klinkt interessant :o
baal echt dat ik een jaar langer over mijn P doe :(
pi_100527790
Het is wel een leuk vak :Y maar het is érg moeilijk om de (wel ontzettend toffe én aardige) docent tevreden te stellen :o

het eerste tentamen ging echt kick ass dacht ik, en met mij de rest van de groep.. en de cijfers vielen enorm tegen :') _O-
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:05:08 #196
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100528063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
Het is wel een leuk vak :Y maar het is érg moeilijk om de (wel ontzettend toffe én aardige) docent tevreden te stellen :o

het eerste tentamen ging echt kick ass dacht ik, en met mij de rest van de groep.. en de cijfers vielen enorm tegen :') _O-
Dat hadden we dus dit jaar allemaal met English from Old to New, het tweede deel. Iedereen 'oooh dit ging best goed', mensen die wekenlang geleerd hadden, en dan nog een slecht cijfer hadden :o
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:08:57 #197
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100528294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:58 schreef BGTes het volgende:

[..]

Oh dat klinkt interessant :o
baal echt dat ik een jaar langer over mijn P doe :(
Heb je geen 40 EC gehaald dan? Anders mag je er gewoon aan beginnen :P
Overigens heb je dan geluk, vanaf volgend jaar zou je niet eens meer verder mogen met je studie als je geen 40EC haalt :P
- Thucydides
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:15:19 #198
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100528639
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:08 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Heb je geen 40 EC gehaald dan? Anders mag je er gewoon aan beginnen :P
Overigens heb je dan geluk, vanaf volgend jaar zou je niet eens meer verder mogen met je studie als je geen 40EC haalt :P
Nope. In de derde tentamenperiode overleed mijn beste vriend, heb dus geen tentamens gehaald. In de vierde werd ik superziek (as in; naar het ziekenhuis-ziek) waardoor ik die herkansingen ook niet heb gehaald..
En oei :o geldt dat ook voor de RU?
pi_100528696
Specifiek voor de opleiding in ieder geval. RU-breed weet ik eigenlijk niet.

Heb vandaag in de bibliotheek hier de eerste boeken voor m'n bachelor thesis gehaald :@
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:17:23 #200
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100528770
Oh dat is schrikken. Ben ik dus net op tijd met falen.. :/
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:18:27 #201
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100528828
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:17 schreef BGTes het volgende:
Oh dat is schrikken. Ben ik dus net op tijd met falen.. :/
Hm. Bij dat soort omstandigheden krijg je meestal wel toestemming van de examencommissie om alsnog verder te gaan hoor, zou anders wel extreem ongevoelig en bureaucratisch zijn :X. Geldt overigens voor alle studies aan de RU. Vanaf volgend jaar zijn onze herkansingen ook in juli ipv augustus.
- Thucydides
pi_100528986
Dat is introductietechnisch wel een stuk beter :o
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:22:01 #203
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100529042
Dat, en stel dat je op het randje zit van net wel of net niet halen.. Dan weet je pas een week voordat het jaar begint of je naar het tweede jaar mag, en dat is wel lastig met boeken bestellen enzo!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:24:04 #204
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100529175
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:22 schreef BGTes het volgende:
Dat, en stel dat je op het randje zit van net wel of net niet halen.. Dan weet je pas een week voordat het jaar begint of je naar het tweede jaar mag, en dat is wel lastig met boeken bestellen enzo!
Inderdaad, dat was ook de reden waarom er bij de universitaire studentenraad is gepusht om het óf soepeler te maken óf om de herkansingen te vervroegen.

Enige probleem is dat er een nakijktermijn is van ca. 5 werkdagen :') en denk je nou echt dat onze docenten zich daar aan willen, en vooral kunnen, houden? :P Of bijvoorbeeld zaken als pronunciation, dat verbeter je ook niet binnen een paar weken..
- Thucydides
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:25:40 #205
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100529289
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:24 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was ook de reden waarom er bij de universitaire studentenraad is gepusht om het óf soepeler te maken óf om de herkansingen te vervroegen.

Enige probleem is dat er een nakijktermijn is van ca. 5 werkdagen :') en denk je nou echt dat onze docenten zich daar aan willen, en vooral kunnen, houden? :P Of bijvoorbeeld zaken als pronunciation, dat verbeter je ook niet binnen een paar weken..
5 werkdagen? Lol.. Bij Algemene Literatuurwetenschappen moesten we 8 weken wachten :') Denk niet dat ze dat halen
Wat was ik blij dat ik pronunciation heb gehaald zeg!
pi_100529433
ALW :')!
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:30:31 #207
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100529628
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:27 schreef motorbloempje het volgende:
ALW :')!
Door dat vak heb ik dus mijn jaar niet gehaald xD
Ik moest een 5.6 halen en ik had een 5.4 -.-
pi_100529793
het is ook echt een schijtvak :') Ik had ook geen hoog cijfer.. 6,5 gemiddeld ofzo..
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:34:51 #209
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100529898
ALW idd :') bij ons was het nog ILW. En dan het je nog ILW 1 en ILW 2 :'( schijtvak2 dus.
- Thucydides
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:37:02 #210
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100530006
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:34 schreef finsdefis het volgende:
ALW idd :') bij ons was het nog ILW. En dan het je nog ILW 1 en ILW 2 :'( schijtvak2 dus.
Wacht wacht ik bedoelde ook ILW :p Ben af en toe een beetje.. euh.
Kun je je voorstellen hoeveel; indruk dat vak maakte.

Ook moesten we heel stil naar opera luisteren tijdens een hoorcollege. Nou heb ik de tik dat ik alleen maar heel hard kan lachen als ik stil naar opera moet luisteren.. :')
pi_100530735
Jullie maken me bang
pi_100530748
:')! Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, máár het is het wel waard O+
Ja doei.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:54:39 #213
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100530968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:50 schreef Woezle het volgende:
Jullie maken me bang
Maak je geen zorgen. Vossenveld is awesome, de studie is superleuk, alleen was dat vak gewoon stom :p
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 23:09:52 #214
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100531858
ALW bij de UU vond ik leuk O+ Maar ik begon dan ook met literatuurwetenschap als BA :+ Hoorde van medestudenten van Engels dat zij het idd de Hel vonden :P Ach meningen verschillen :+
pi_100540818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
ALW bij de UU vond ik leuk O+ Maar ik begon dan ook met literatuurwetenschap als BA :+ Hoorde van medestudenten van Engels dat zij het idd de Hel vonden :P Ach meningen verschillen :+
Ik vond vooral die docent van ALW niks :') Die madam met der dubbele achternaam... De Belg met zn flaphoed vond ik tof :Y Of was hij ergens anders van?...
pi_100541645
Ik heb alleen die Belg gehad, en ik vond het vak gewoon niet zo heel erg denderend...
pi_100541971
Ja, en een duur boek }:|
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:21:35 #218
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100542563
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 08:59 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik vond vooral die docent van ALW niks :') Die madam met der dubbele achternaam... De Belg met zn flaphoed vond ik tof :Y Of was hij ergens anders van?...
Oh zij is wel tof! Ik denk dat ik de Belg ook wel weet, die gaf het vak idd nadat ik het gehaald had... Hij is ook grappig (en gaf me ooit een hoog cijfer, altijd leuk :+ ).

Het boek heb ik niet hoeven kopen, ik kreeg het vak geloof ik net voordat het naar de drukker ging ofzo :P
pi_100544252
Ik heb nadat ik ALW heb afgesloten het een klein beetje weten te waarderen, omdat ik er toch wel wat van heb opgestoken. Maar ik ben blij dat het voorbij is :')

Zo trouwens even inschrijven voor het tweede jaar, ben wel benieuwd, vooral naar Linguistics I en II. Moet ik dat gewoon zien als een vervolg op ATW?
pi_100586677
ik heb even een zin uit een ander topic gepikt :

quote:
'we have a contact in xxx who would be able to view the house/apartment for us. If you would allow us a viewing, we are very likely to actually want to rent the house/apartment'. (laatste zin met dank aan motorbloempje! :) )
Ligt het nou aan mij of is het normaal gesproken niet de bedoeling om [ if + will/would ] in één zin te plaatsen? Dit is mij namelijk afgeleerd op school... ik vraag dit met name, omdat het door Motorbloempje is nagekeken. Verder niet stom naar motobloempje bedoeld ofzo, en het kan heel goed dat ik het mis heb ;) En mijn leraar ook --> die rekent ons ook vaak af op het gebruik van Amerikaans Engels! Terwijl dat niet per se fout hoeft te zijn! xP

Aah en de link van mijn quote: Studeren en stage in het buitenland - deel 12 pagina 8 ;) geschreven door: fh101

[ Bericht 1% gewijzigd door margaretha_01 op 11-08-2011 11:07:56 ]
pi_100587939
Ik heb die zin niet voor hem geschreven en/of nagekeken. Het idee komt van mij :) (dus dat als ze hem de mogelijkheid zouden geven te komen kijken, zou hij het huis 100% zeker ook 'nemen', zo zijn wij aan ons huis gekomen)

En netter is "If you were to.." als ik me niet vergis :)
Ja doei.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:17:39 #222
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100589028
Oooh wat krijg ik toch een pijn aan mijn ogen als ik If - would zie!
Dat is echt heel erg fout :(

Maar idd, MB kennende heeft zij dat niet geschreven ;)
pi_100589057
Overigens gaat hij niet naar een Engelssprekend land, dus ik denk niet dat iemand er een seconde van wakker ligt ;)
Ja doei.
pi_100589948
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 09:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb die zin niet voor hem geschreven en/of nagekeken. Het idee komt van mij :) (dus dat als ze hem de mogelijkheid zouden geven te komen kijken, zou hij het huis 100% zeker ook 'nemen', zo zijn wij aan ons huis gekomen)

En netter is "If you were to.." als ik me niet vergis :)
Aah okay! Dat wist ik niet! Ik kon het me al niet voorstellen, want het zijn nou niet bepaald de twee mooiste Engelse zinnen ;) Gelukkig gaat het toch niet naar een Engelssprekend land! 8D

Maar nu zag ik op een website staan:

quote:
The conditional construction does not normally use will or would in if-clauses. EXCEPTION: If will or would express willingness, as in requests, they can be used in if-clauses.
Zou die zin op basis van die uitzondering dan toch goed zijn?

Bron: http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar/conditional2.htm
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:57:15 #225
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100590224
Hm. If you would be so kind.. zou dan wel kunnen als een sleutelzin zeg maar, maar If you would allow us is echt niet goed :( :P
pi_100590510
haha okay! Ik begon al te twijfelen! xP

Zijn er regels voor deze uitzondering? Wat valt onder expressing willingness en wat niet?
pi_100590600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:05 schreef margaretha_01 het volgende:
haha okay! Ik begon al te twijfelen! xP

Zijn er regels voor deze uitzondering? Wat valt onder expressing willingness en wat niet?
Het gaat erom of het oorzaak danwel een gevolg is. Gevolg is met will/would, oorzaak niet. Maar goed, dit is wel iets wat Nederlanders (en Duitsers) veelvuldig fout doen.
pi_100590729
Thanks voor de uitleg! ;)
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:03:13 #229
124676 RobertoCarlos
pi_100608838
Maar ik snap nog nog niet precies waar het hem nou in zit (oorzaak/gevolg?) en ik wil het graag de volgende keer goed zeggen...
Ik hoor het toch ook regelmatig op engelstalige tv, dacht ik.. :{
pi_100609747
ff googlen en je weet het ;)

quote:
will in if-clauses

When the situation or action depicted in the if-clause is a result of the main clause, the will future is used in the if-clause.

He'll pay me $10 if I'll help him do the dishes.
(Doing the dishes is the result of paying ten dollars.)
would in if-clauses

In polite requests would is possible in if-clauses.

It would be nice if you would help me in the kitchen.
(Are you ready to help me in the kitchen?)
http://www.englisch-hilfe(...)would_if_clauses.htm
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:42:06 #231
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101017554
Bah, ik wil dat de groepsindelingen geplaatst worden!
pi_101077528
Zijn ze laat mee! :o

Ik ben na wat zoeken en lezen weer een andere weg ingeslagen als het gaat om mijn bachelorscriptie O+ :P
Heb mezelf de deadline gegeven dat ik eind oktober moet weten waar ik over ga schrijven, en denk dat ik er met de huidige zijweg wel ga komen!

Nog een maand tot de colleges weer beginnen, heb er zóveel zin in! O+
Ja doei.
pi_101084198
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:42 schreef BGTes het volgende:
Bah, ik wil dat de groepsindelingen geplaatst worden!
Mee eens.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:54:19 #234
155008 Fip
Jezus redt
pi_101120042
Over twee weken begin ik aan een minor Amerikanistiek. :) Heb er zin in! Ik hoop wel dat ik als simpel rechtenstudentje in staat ben om volwaardige papers te schrijven in een compleet ander vakgebied.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 10:55:23 #235
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101120067
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:30 schreef Woezle het volgende:

[..]

Mee eens.
Ik hoorde dat ze vandaag geplaatst worden. Houd de site dus in de gaten :d
pi_101120256
Ik vind dat ze eerst de cijfers van m'n herkansing moeten plaatsen :+
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:43:05 #237
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_101128004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:54 schreef Fip het volgende:
Over twee weken begin ik aan een minor Amerikanistiek. :) Heb er zin in! Ik hoop wel dat ik als simpel rechtenstudentje in staat ben om volwaardige papers te schrijven in een compleet ander vakgebied.
Waar volg je je minor?
- Thucydides
pi_101128211
Ik gok in Leiden ;)
Ja doei.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:27:54 #239
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101134169
Oke we werden ingedeeld op studentnummer blijkbaar.

Groep B6 *O*
pi_101143815
Wat vinden jullie, kun je de volgende zin zo opschrijven?

He [blabla] is unable [blablabla] to adapt [blablabla] himself to [blablabla] situations which [blablabla] require more finesse [blablabla] in etiquette [blablabla] matters.

Het staat een beetje achterlijk omdat ik bang ben dat het anders misschien goed door die verrekte online ephorus check heen komt.
pi_101145029
Ehm, het zal wel aan mij liggen, maar wat bedoel je? :')
Ja doei.
pi_101145259
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ehm, het zal wel aan mij liggen, maar wat bedoel je? :')
Of die zin een beetje chocolade maakt. Ik kan ander werk namelijk prima beoordelen, alleen kan ik geloof ik zelf maar matigjes schrijven in engels :')
pi_101145429
en wat heeft het met ephorus te maken?
Ja doei.
pi_101145611
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
en wat heeft het met ephorus te maken?
Nou, dit gaat dus door een ephorus check. En als die zin op internet staat dan zegt het misschien "Hey, maar wacht! Jij staat op internet zinnetje! Dat ga ik tegen je supervisor zeggen!"

Dus, vandaar. Maar goed, dan moet ik eerst weten of die zin dus een beetje klopt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:06:57 #245
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101146166
Ik zie overigens dat er, mijns inziens, niets mis is met de zin. Wel jammer dat er twee Frenglish woorden in staan natuurlijk :P
pi_101146836
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:06 schreef BGTes het volgende:
Ik zie overigens dat er, mijns inziens, niets mis is met de zin. Wel jammer dat er twee Frenglish woorden in staan natuurlijk :P
Ach ja, academisch schrijven enz he? Hoe meer lettergrepen hoe beter komt er eigenlijk op neer.
pi_101147132
quote:
in etiquette [blablabla] matters.
Dutchism als je 't mij vraagt. Of zelfs als het dat niet is vind ik het niet lekker lopen. Is matters of een optie?
pi_101169923
Zo, BA binnen na laatste revisie van scriptie en ben er best helemaal klaar mee. Vooral door 50 punten minoren die er niet toe doen, maar goed. Al met al, fijn dat ik er weg kan.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:35:35 #249
155008 Fip
Jezus redt
pi_101179994
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:43 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Waar volg je je minor?
Leiden!
pi_101205463
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:16 schreef Montresor het volgende:

[..]

Ach ja, academisch schrijven enz he? Hoe meer lettergrepen hoe beter komt er eigenlijk op neer.
Dat is een misvatting, het is juist belangrijk dat je concise bent, dus in zo weinig mogelijk woorden zeggen wat je wilt zeggen. Zomaar wat lege woorden rondstrooien is helemaal niet mooi.

Wat betreft je zin, ik zou finesse en matters sowieso weghalen. En dan: more appropiate behaviour/etiquette. Zoiets denk ik.
pi_101207441
Hebben jullie als 'engelse taal en cultuur' studenten voordat je begon of tijdens je studie het idee gehad om ook naar het Verenigd Koninkrijk of de VS te willen verhuizen na je studie? Of heb je altijd van je zelf geweten dat, hoewel je Engels studeerde, je wel in Nederland wilde blijven?
pi_101207503
Ik heb sowieso nooit zoveel met de VS of het VK gehad :') Heb mn semester buitenland in IJsland gedaan en zou daar echt zeker graag willen wonen als dat kon/vriend dat wilde :Y Misschien niet voor altijd, maar voor een jaartje of 2 zeker
pi_101207672
Dus je hebt dit echt puur en alleen gestudeerd omdat de taal je interesseerde?

Ik bedacht namelijk 'opeens' dat als je met deze opleiding naar het buitenland (VK, VS) wilt gaan, de kans klein is dat je in een baan terecht komt binnen je vak gebied, want dan hebben ze natuurlijk liever native-speakers...
pi_101207831
Uhm, nee, ik heb dit gestudeerd omdat ik na afstrepen van alle studies die ik niet wilde doen dit en archeologie in Leiden overhield en ik niet in Leiden wilde wonen :') Fijn, zo'n belangrijke keuze op je 17e :P

Uiteindelijk dus voornamelijk middeleeuwse literatuur gedaan, omdat ik dat het interessantste vond en Middeleeuwse Studies als master met voornamelijke focus op IJslandse middeleeuwen :)
pi_101224731
Ja, ik heb een half jaar in het VK gewoond en wilde weer terug, maar wel met diploma. Ik ben Engels gaan studeren omdat ik het een mooie taal vind en wil met mijn studie de kant op van communicatie. Maar ik denk dat er ook genoeg alumni terecht komen in de academische wereld bijvoorbeeld, dus dan kun je ook best in een engelstalig land werken :)
pi_101225187
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:57 schreef margaretha_01 het volgende:
Hebben jullie als 'engelse taal en cultuur' studenten voordat je begon of tijdens je studie het idee gehad om ook naar het Verenigd Koninkrijk of de VS te willen verhuizen na je studie? Of heb je altijd van je zelf geweten dat, hoewel je Engels studeerde, je wel in Nederland wilde blijven?

Jup, ik wilde en wil nog steeds naar de VS emigreren. Maar ik heb mijn studie gedaan omdat ik een passie heb voor dat land en die cultuur, niet omdat ik dacht dat ik er mee extra kans maakte op een baan daar. Je hebt namelijk zeker gelijk dat ze voor veel functies in het vakgebied liever natives hebben, of je moet echt uitblinken academisch gezien. Overigens is minimaal een BA altijd handig voor emigreren, ongeacht studie.

Inmiddels heb ik echter een goede baan bij het Europese hoofdkantoor van een groot Amerikaans bedrijf, en dat zie ik wel als een stap in de juiste richting, so to speak.
pi_101631457
Schopje! O+

M'n collegejaar is met één vak op afstand toch een béétje begonnen en heb een leuke richting voor m'n research paper voor dat vak :9 Deze week lekker artikelen en boeken zoeken :9
Ja doei.
pi_101642227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Schopje! O+

M'n collegejaar is met één vak op afstand toch een béétje begonnen en heb een leuke richting voor m'n research paper voor dat vak :9 Deze week lekker artikelen en boeken zoeken :9
Vertel? ^^
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:37:25 #259
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101643149
En Woezle, hoe vind je ETC tot nu toe? :)
pi_101667717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:37 schreef BGTes het volgende:
En Woezle, hoe vind je ETC tot nu toe? :)
Leuk! Vooral British Culture and History vind ik interessant en OCS is gewoon gezellig :) Alleen phonetics is kut want ik snap er (nog) niks van.
pi_101667853
Phonetics moet je even doorkrijgen, maar je gaat vast 't licht zien! :Y

En uit m'n mail naar Tangelder over m'n research paper:
quote:
The working title I came up with is "Governing Matters" and I want to research the different forms of governing that were used in the colonies (e.g. Iraq, India, South Africa) in the hay days of the Empire and the effects these governing methods had on the bond with the Empire, the attitude of natives towards the Empire and/or political relations nowadays.
Ja doei.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:59:11 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101667919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Phonetics moet je even doorkrijgen, maar je gaat vast 't licht zien! :Y

En uit m'n mail naar Tangelder over m'n research paper:

[..]

Holy guacamole dat is een groot onderwerp! Wel heel interessant :Y
pi_101667955
Nou, ik ga het wel nog terugbrengen tot een behapbaar iets, dus wellicht één van de kolonieën, maar dat stond ook al in het voorstel :P dat dit een totaalonderwerp is en dat ik over een week of twee, als ik meer bronnen heb, hopelijk een iets nauwere insteek kan vinden :)
Ja doei.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:12:57 #264
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101668307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:52 schreef Woezle het volgende:

[..]

Leuk! Vooral British Culture and History vind ik interessant en OCS is gewoon gezellig :) Alleen phonetics is kut want ik snap er (nog) niks van.
Ja volgens mij hebben jullie een best leuke groep :)
Met phonetics zit ik er ook bij, het lijkt heel lastig maar op een gegeven moment krijg je het wel door. Zorg dat je de phonemes snel doorhebt en probeer zo veel mogelijk te begrijpen, dan komt het wel.
Ik vind de lessen Phonetics tot nu toe superirritant omdat ik de eerste periode echt wel begrijp :P
pi_104097418
Ik moest bij het zien van deze tekst meteen aan dit topic denken :)

Zijn er nog mensen die hier verklaringen voor hebben? :p -->

maandag 7 november 2011 @ 22:36:25 #266
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_104101055
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:51 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik moest bij het zien van deze tekst meteen aan dit topic denken :)

Zijn er nog mensen die hier verklaringen voor hebben? :p -->

[ afbeelding ]
Haha, daar zijn heel veel historische en etymologische verklaringen voor die buiten het bereik van dit topic liggen, gok ik :P
- Thucydides
pi_104640060
okay, sorry voor het telkens omhoog halen van dit topic... maar als je schrijft:

The company is headquartered in Alkmaar, the Netherlands.

is het dan correct dat het woordje 'the' in the Netherlands zonder hoofdletter geschreven wordt?
pi_104641368
Yup :)
Ja doei.
pi_104655844
thanks ;)
pi_106431578
Stormlopertje, dit topic!

:W

Schopje!

Druk met bachelorscriptieonderwerp, planning en masterkeuze, wat een gedoe. Ga in ieder geval uit de taal- en literatuurrichting weg, zo snel mogelijk, maar doe dat nu ook al met mijn minoren, godzijdank. Vond het leuk zolang het leuk was, maar merk toch wel dat ik meer wil, zeker nu ik ook echt de vakken volg waarvan ik hóópte dat ze meer in mijn straatje zouden liggen.

Wordt nog wel wat lastig met de bachelorscriptie, want blijf een beetje zoeken naar een tussenweg tussen literatuur (wat er wel in moet zitten) en geschiedenis/sociologie. Heb vooralsnog gekozen voor de gedichten en brieven aan de Times van Rudyard Kipling ten tijde van de Boer War en hoe deze door het Britse publiek werden ontvangen, maar da's nog iets te breed gok ik zo voor 20-30 pagina's aan totaalwerk...

Lastig! Maar wel leuk! O+
Ja doei.
pi_106431690
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:29 schreef thabit het volgende:
Wel ja, laten we zeggen dat wat we in Nederland 'een eitje' noemen, in het Engels 'a piece of cake' heet. :+.
Peanuts.
allesbeterweter
pi_106441764
Ooooh ik hoop nog steeds volgend jaar Engels of American Studies te kunnen studeren!

Sorry voor deze nutteloze post! ;)
pi_106442373
niks doen is pas nutteloos dat is wat de mensen vergeten zijn de laatste jaren dus ik vind dit van niet.
Skoll we say en Dutch we Go?
allesbeterweter
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:38:50 #274
155008 Fip
Jezus redt
pi_106454928
haha die link had ik ook al via facebook doorgekregen!
pi_106455695
quote:
Oudje :)
Ja doei.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:05:49 #277
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_106457065
quote:
Het grootste gedeelte lukt wel :P Maar hij is indd al oud!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:11:21 #278
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106507603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Stormlopertje, dit topic!

:W

Schopje!

Druk met bachelorscriptieonderwerp, planning en masterkeuze, wat een gedoe. Ga in ieder geval uit de taal- en literatuurrichting weg, zo snel mogelijk, maar doe dat nu ook al met mijn minoren, godzijdank. Vond het leuk zolang het leuk was, maar merk toch wel dat ik meer wil, zeker nu ik ook echt de vakken volg waarvan ik hóópte dat ze meer in mijn straatje zouden liggen.

Wordt nog wel wat lastig met de bachelorscriptie, want blijf een beetje zoeken naar een tussenweg tussen literatuur (wat er wel in moet zitten) en geschiedenis/sociologie. Heb vooralsnog gekozen voor de gedichten en brieven aan de Times van Rudyard Kipling ten tijde van de Boer War en hoe deze door het Britse publiek werden ontvangen, maar da's nog iets te breed gok ik zo voor 20-30 pagina's aan totaalwerk...

Lastig! Maar wel leuk! O+
Wellicht een idee om je te richten op zaken als racisme/racial superiority vs. de natives of het discours tegenover de Afrikaners? Kan je meteen een parallel trekken naar het heden (en dus er een soort van 'maatschappelijke relevantie' aan geven), omdat er zelfs nu nog spanningen zijn tussen Afrikaners en de afstammelingen van de Britten. Erg interessant in ieder geval!
- Thucydides
pi_106507896
Heb inmiddels ook de MRes Human Geography op het oog, dus zoiets zou zeker niet verkeerd zijn, maar zoals ik al zei wil ik wel dat de scriptie nog goed te koppelen is aan het ETC, om ze daar tevreden te houden :@
Ja doei.
pi_106520170

:')
Ja doei.
pi_106520774
:@
Ja doei.
pi_106522043
Masters uitvissen is ook goeie SOG trouwens :')
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:45:06 #284
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106527998
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Masters uitvissen is ook goeie SOG trouwens :')
Echt he, heb tijdens dat ik essay's en papers moest schrijven zo vaak rondgekeken op websites van andere uni's :')
- Thucydides
pi_106530228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:45 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Echt he, heb tijdens dat ik essay's en papers moest schrijven zo vaak rondgekeken op websites van andere uni's :')
En juist dát zou een super motivatie moeten zijn om daarmee te stoppen om die papers en essays te bazen met een subliem cijfer, zodat je die ene te gekke master ook écht kunt gaan doen..

maar ja... dat kost weer zoveel energieieieieie ;( :')
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:12:35 #286
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106530633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En juist dát zou een super motivatie moeten zijn om daarmee te stoppen om die papers en essays te bazen met een subliem cijfer, zodat je die ene te gekke master ook écht kunt gaan doen..

maar ja... dat kost weer zoveel energieieieieie ;( :')
Haha inderdaad. Ik vind het altijd heerlijk om goede resultaten terug te krijgen en naar de toekomst te kijken maar er daadwerkelijk aan beginnen kost vaak veel tijd. Meestal erg last-minute :')
- Thucydides
pi_106530723
Ik werk duidelijk beter onder druk.... :')
Ja doei.
pi_106545519
Hoe goed is de opleiding te combineren met een ander universitaire studie?

Heb Engels altijd al interessant gevonden. Heb niet echt super veel Engelse boeken gelezen, maar wel veel fanfictie op het internet. Onder boeken:

- A Song of Ice and Fire serie (5 boeken atm, 2 op opkomst), George RR Martin <------ Geniaal stuk.
- Emma , Jane Austen <------ Don't ask why please, leuk boek, maar ontzettend saai soms.

Engels is altijd mijn sterkste vak geweest op de middelbare school, en nu op het beroepsonderwijs. Schrijf tegenwoordig ook fanfictie en ambieer het om ooit een boek te schrijven naast mijn toekomstig beroep dat niets met Engels te maken zal hebben. Fantasy wordt het zeker..........

Ik maak wel af en toe spel en grammaticale fouten, maar dat verbeterd Word meestal voor mij. Tuurlijk moet dit op zijn tijd zelf opgelost worden.

Daarnaast lijkt het me ook wel super om te leren over de geschiedenis van vroeger, en met name hoe het met de Engelstalige ging.

Zou het super tof vinden als iemand over de opleiding zou kunnen vertellen, en of het zin heeft om Engels te studeren als je het ontzettend leuk vind en er later iets mee wilt gaan doen in de vorm van bijvoorbeeld een boek schrijven.
  zondag 8 januari 2012 @ 12:06:42 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106554333
Definition; ik heb Engels tegelijk met Literatuurwetenschap gedaan. Het was even puzzelen met de studieadviseur, maar zeker goed te doen, vooral aan de UU. Beide studies hadden maar relatief weinig colleges, en er was enige overlap (cursussen als inleiding alw en atw waren voor beide studies verplicht, de profileringsruimte kon met de verplichte vakken van de andere studie gevuld worden, etc.). Aan de UU is het normaal om 2 cursussen per blok te volgen - ik heb beide studies binnen de gestelde tijd afgerond door 3 cursussen per blok te volgen.

Als mede-fantasy-liefhebber heb ik ook een zwak voor mythologie / middel-Engelse literatuur, en wat dat betreft kon ik bij Engels aan de UU mijn lol op :9 Zeker als je het 'erbij' doet is die kant leuk om te ontdekken. Sowieso krijg je als basiscursussen taalverwerving, waarbij je veel grammatica, argumentatie en fonologie enzo krijgt.
Sommige opleidingen bieden ook cursussen Creative Writing aan (al had mijn docent een hekel aan fantasy :+ ). Als je eventueel een semester abroad wilt studeren: er zijn aan veel Engelse universiteiten ook complete masterprogramma's creative writing, waar veel studenten idd een carrière als schrijver ambiëren.

Met wat voor opleiding zou je het willen combineren?
pi_106560098
Ik ben Engels gaan doen omdat ik schrijven en lezen zo leuk vond dus ik zou zeggen: doen! Er zitten heel veel mensen op de opleiding die gek zijn van fantasy dus je bent zeker niet de enige :)
pi_106600753
Ik cross-post em even, iemand een idee of dit goed is? Ik denk het niet namelijk maar ik wil een beetje op de goede weg zitten. Ik haat syntax, echt :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door shinydiscoball op 09-01-2012 14:51:43 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 14:35:04 #292
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106600975
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:27 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik cross-post em even, iemand een idee of dit goed is? Ik denk het niet namelijk maar ik wil een beetje op de goede weg zitten. Ik haat syntax, echt :(

[ afbeelding ]
baby syntax O+ met VP's enzo O+

ik snapte dit ooit, maar ben het vergeten, en daarna trachtte ik een cursus "echte" syntax te doen waarin ik miserable faalde... so no help here, sorry!
Kwak
pi_106601484
Nog een poging:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 32% gewijzigd door shinydiscoball op 09-01-2012 14:57:39 ]
pi_106601526
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

baby syntax O+ met VP's enzo O+

ik snapte dit ooit, maar ben het vergeten, en daarna trachtte ik een cursus "echte" syntax te doen waarin ik miserable faalde... so no help here, sorry!
Ik vind 'baby' syntax al moeilijk genoeg :@
pi_106605935
Sorry :@

Geen idee en ik wil het ook niet weten :') :o

En *O* *O*

Ik heb zo'n geweldig gesprek gehad net met een van de docenten hier dat ik er uit ben wat ik ga doen!

Het wordt een MA by Research.
Hierin gaan al je ECTS naar je onderzoek, maar kunnen enkele ook uit zelfgekozen modules (vakken) gaan, die je dan volgt omdat ze je inzichten kunnen bieden voor je onderzoek.

Ik heb net al wat ideetjes opgedaan voor een onderzoek binnen Geography en de docent heeft al gezegd dat hij me graag zou begeleiden als ik besluit het te gaan doen en mijn onderwerp binnen zijn straatje past.

Nou ja, het onderzoek gaat zeker in zijn straatje passen EN ik denk dat ik me maar gewoon ga inschrijven, zo snel mogelijk.

De andere master die ik op het oog heb (gehad) zijn ook stuk voor stuk super, maar ik denk dat ik in een constructie als deze veel meer van mezelf kwijt kan. Alles wat ik in de Taught MA's zou willen vinden (en wat elke Taught MA ook wel aanbiedt, tussen vakken waar ik weer minder mee heb) kan ik hier ALLES focussen rond een onderzoek waar ik met veel liefde tijd aan wil besteden.

Ook de ingang naar een PhD is zeer bestaand, en een MA by Research, zeker bij Geography, is zeer zeldzaam: de afgelopen 7 jaar hebben ze maar 3 mensen gehad :o dus het is ook nog eens zo dat je niet een van de 50 bent.

_O_ Ik ben echt heel gelukkig nu :o Nu nog zien binnen te komen :P
Ja doei.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:48:08 #296
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_106607894
Klinkt echt super, MoBlo! *O*
Hoop dat je erdoor komt!
pi_106609101
Ja, ik ook! Maar ik denk dat 't wel goed komt :@ *kruist vingers en klopt op wat onbewerkt hout*

Heb vandaag ook weer aardig wat zitten lezen over mijn essay-onderwerp en kan niet stoppen met lezen! Zo súper. En ondertussen ook al wat ideeën opgedaan over waar mijn MA scriptie dan over zou kunnen gaan, én ik zou dan echt de eerste zijn die daar wat over schrijft ! :') :D
Ja doei.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:29:04 #298
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_106625361
Ja als je je bedenkt hoeveel jij je inzet voor je studie (plus je essay-skills :P) denk ik dat ze je haast wel aan MOETEN nemen ;) :D
pi_106625398
:@ ben nu ook nog steeds aan het schrijven, terwijl Mr.Mo Dakar aan het kijken is, mijn grote Januari zonde O+
Ja doei.
pi_106675691
Bladerend door de scriptiedatabase van ETC begin ik me wel wat zorgen te maken! Iedereen is zo literair en taalkundig :')
Ja doei.
pi_106675695
En vol dan maar.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')