Helemaal mee eensquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:56 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Het is dan vooral aan je zelf om dit wel te doen.
Ik ben wel Engels gaan doen vanaf het VWO, omdat ik daar goed in was en ik lezen leuk vond en ik geen idee had wat ik anders moest doen. En na alle verplichte vakken wist ik dat ik eigenlijk alleen Middeleeuwse Letterkunde interessant vond, dus ben ik die gaan volgen en uiteindelijk ook die master gaan doen, maar die viel me eigenlijk veel meer tegen dan de hele bachelor...quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:56 schreef motorbloempje het volgende:
Ondanks wat mindere ervaringen bij mijn eerste minor (twee vakken van de 4 die ronduit kut waren en helemaal niet wat ik me er bij voor had gesteld) en de 'je moet ze maar doen vakken' (voor mij de taalkundige vakken) bij Engelse Taal en Cultuur (wat weer verschilt van het curriculum van Amerikanistiek
) ben ik echt héél erg blij met mijn studiekeuze. Maar ik heb nu ook eindelijk een beetje een houvast en een richting.
M'n cijfers zijn goed. Dit jaar op de vakken waar ik ECTS voor gehad heb maar 2 vakken onder de 7 waarvan helaas 1 (Syntax2) onder de 6maar voor essays, fluency, etc. veelal 8-en of 8,5. Dus ik zit wel degelijk op mijn plek. Heb ook een toffe beurs gekregen
en zit nu in Engeland, hoe goed wil je 't hebben?
Maar ik kan me voorstellen dat als je heel jong bent, en 'Engels gaat doen omdat je er zo goed in was op het vwo en je Monty Phyton zo leuk vindt' en verder niet nadenkt over 'wat dan ook', dat je later wel in de problemen kunt komen met betrekking tot carrière: juiste minor- en masterkeuze zijn erg belangrijk!
In Utrecht kon dat... Kon je bijvoorbeeld bij taalvaardigheid een Amerikaans accent lerenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:50 schreef margaretha_01 het volgende:
hmmm waarom hebben jullie gekozen voor Engelse taal en cultuur en niet voor amerikanistiek (of andersom)...
Zelf zou ik het liefst een combinatie hebben van de twee... :s
Beperkte groep, hoor... 1 v.d. 4-6 groepen oid.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:53 schreef Inu het volgende:
[..]
In Utrecht kon dat... Kon je bijvoorbeeld bij taalvaardigheid een Amerikaans accent leren![]()
Dat is eigenlijk het belangrijkste wat je afleert. Die 'Dutchisms' die je zo typisch Nederlands doen klinken. Het meeste (qua fluency) leer je uiteindelijk toch door in het buitenland te zitten.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:29 schreef margaretha_01 het volgende:
aah dat is wel relaxed dat je dat dan iig ook goed leert tijdens de studie xP
Het Nederlandse accent (in welke taal dan ook) is vaak echt uit duizenden te herkennen en er moeilijk uit te slaan! xP Laatst zat ik in de trein van Keulen naar Amsterdam en ik vroeg iets in het Engels. En toen ik het Engelse accent hoorde van de persoon die antwoordde, ging ik automatisch verder in het Nederlands, omdat ik gewoon zeker wist dat ie Hollands was xP En dat was ie ook!
Ja, maar het kon welquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:09 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Beperkte groep, hoor... 1 v.d. 4-6 groepen oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |