Jup, ik wilde en wil nog steeds naar de VS emigreren. Maar ik heb mijn studie gedaan omdat ik een passie heb voor dat land en die cultuur, niet omdat ik dacht dat ik er mee extra kans maakte op een baan daar. Je hebt namelijk zeker gelijk dat ze voor veel functies in het vakgebied liever natives hebben, of je moet echt uitblinken academisch gezien. Overigens is minimaal een BA altijd handig voor emigreren, ongeacht studie.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:57 schreef margaretha_01 het volgende:
Hebben jullie als 'engelse taal en cultuur' studenten voordat je begon of tijdens je studie het idee gehad om ook naar het Verenigd Koninkrijk of de VS te willen verhuizen na je studie? Of heb je altijd van je zelf geweten dat, hoewel je Engels studeerde, je wel in Nederland wilde blijven?
Vertel? ^^quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Schopje!
M'n collegejaar is met één vak op afstand toch een béétje begonnen en heb een leuke richting voor m'n research paper voor dat vakDeze week lekker artikelen en boeken zoeken
Leuk! Vooral British Culture and History vind ik interessant en OCS is gewoon gezelligquote:
quote:The working title I came up with is "Governing Matters" and I want to research the different forms of governing that were used in the colonies (e.g. Iraq, India, South Africa) in the hay days of the Empire and the effects these governing methods had on the bond with the Empire, the attitude of natives towards the Empire and/or political relations nowadays.
Holy guacamole dat is een groot onderwerp! Wel heel interessantquote:Op woensdag 7 september 2011 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Phonetics moet je even doorkrijgen, maar je gaat vast 't licht zien!
En uit m'n mail naar Tangelder over m'n research paper:
[..]
Ja volgens mij hebben jullie een best leuke groepquote:Op woensdag 7 september 2011 11:52 schreef Woezle het volgende:
[..]
Leuk! Vooral British Culture and History vind ik interessant en OCS is gewoon gezelligAlleen phonetics is kut want ik snap er (nog) niks van.
Haha, daar zijn heel veel historische en etymologische verklaringen voor die buiten het bereik van dit topic liggen, gok ikquote:Op maandag 7 november 2011 21:51 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik moest bij het zien van deze tekst meteen aan dit topic denken
Zijn er nog mensen die hier verklaringen voor hebben? :p -->
[ afbeelding ]
Peanuts.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:29 schreef thabit het volgende:
Wel ja, laten we zeggen dat wat we in Nederland 'een eitje' noemen, in het Engels 'a piece of cake' heet..
Oudjequote:Op donderdag 5 januari 2012 19:38 schreef Fip het volgende:
http://www.thepoke.co.uk/2011/12/23/english-pronunciation/
Hardop lezen natuurlijk; succes.
Het grootste gedeelte lukt welquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:38 schreef Fip het volgende:
http://www.thepoke.co.uk/2011/12/23/english-pronunciation/
Hardop lezen natuurlijk; succes.
Wellicht een idee om je te richten op zaken als racisme/racial superiority vs. de natives of het discours tegenover de Afrikaners? Kan je meteen een parallel trekken naar het heden (en dus er een soort van 'maatschappelijke relevantie' aan geven), omdat er zelfs nu nog spanningen zijn tussen Afrikaners en de afstammelingen van de Britten. Erg interessant in ieder geval!quote:Op donderdag 5 januari 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Stormlopertje, dit topic!![]()
Schopje!
Druk met bachelorscriptieonderwerp, planning en masterkeuze, wat een gedoe. Ga in ieder geval uit de taal- en literatuurrichting weg, zo snel mogelijk, maar doe dat nu ook al met mijn minoren, godzijdank. Vond het leuk zolang het leuk was, maar merk toch wel dat ik meer wil, zeker nu ik ook echt de vakken volg waarvan ik hóópte dat ze meer in mijn straatje zouden liggen.
Wordt nog wel wat lastig met de bachelorscriptie, want blijf een beetje zoeken naar een tussenweg tussen literatuur (wat er wel in moet zitten) en geschiedenis/sociologie. Heb vooralsnog gekozen voor de gedichten en brieven aan de Times van Rudyard Kipling ten tijde van de Boer War en hoe deze door het Britse publiek werden ontvangen, maar da's nog iets te breed gok ik zo voor 20-30 pagina's aan totaalwerk...
Lastig! Maar wel leuk!
Echt he, heb tijdens dat ik essay's en papers moest schrijven zo vaak rondgekeken op websites van andere uni'squote:Op zaterdag 7 januari 2012 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Masters uitvissen is ook goeie SOG trouwens
En juist dát zou een super motivatie moeten zijn om daarmee te stoppen om die papers en essays te bazen met een subliem cijfer, zodat je die ene te gekke master ook écht kunt gaan doen..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:45 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Echt he, heb tijdens dat ik essay's en papers moest schrijven zo vaak rondgekeken op websites van andere uni's
Haha inderdaad. Ik vind het altijd heerlijk om goede resultaten terug te krijgen en naar de toekomst te kijken maar er daadwerkelijk aan beginnen kost vaak veel tijd. Meestal erg last-minutequote:Op zaterdag 7 januari 2012 18:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En juist dát zou een super motivatie moeten zijn om daarmee te stoppen om die papers en essays te bazen met een subliem cijfer, zodat je die ene te gekke master ook écht kunt gaan doen..
maar ja... dat kost weer zoveel energieieieieie![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door shinydiscoball op 09-01-2012 14:51:43 ]
baby syntaxquote:Op maandag 9 januari 2012 14:27 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik cross-post em even, iemand een idee of dit goed is? Ik denk het niet namelijk maar ik wil een beetje op de goede weg zitten. Ik haat syntax, echt
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 32% gewijzigd door shinydiscoball op 09-01-2012 14:57:39 ]
Ik vind 'baby' syntax al moeilijk genoegquote:Op maandag 9 januari 2012 14:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
baby syntaxmet VP's enzo
ik snapte dit ooit, maar ben het vergeten, en daarna trachtte ik een cursus "echte" syntax te doen waarin ik miserable faalde... so no help here, sorry!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |