abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101207441
Hebben jullie als 'engelse taal en cultuur' studenten voordat je begon of tijdens je studie het idee gehad om ook naar het Verenigd Koninkrijk of de VS te willen verhuizen na je studie? Of heb je altijd van je zelf geweten dat, hoewel je Engels studeerde, je wel in Nederland wilde blijven?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_101207503
Ik heb sowieso nooit zoveel met de VS of het VK gehad :') Heb mn semester buitenland in IJsland gedaan en zou daar echt zeker graag willen wonen als dat kon/vriend dat wilde :Y Misschien niet voor altijd, maar voor een jaartje of 2 zeker
pi_101207672
Dus je hebt dit echt puur en alleen gestudeerd omdat de taal je interesseerde?

Ik bedacht namelijk 'opeens' dat als je met deze opleiding naar het buitenland (VK, VS) wilt gaan, de kans klein is dat je in een baan terecht komt binnen je vak gebied, want dan hebben ze natuurlijk liever native-speakers...
pi_101207831
Uhm, nee, ik heb dit gestudeerd omdat ik na afstrepen van alle studies die ik niet wilde doen dit en archeologie in Leiden overhield en ik niet in Leiden wilde wonen :') Fijn, zo'n belangrijke keuze op je 17e :P

Uiteindelijk dus voornamelijk middeleeuwse literatuur gedaan, omdat ik dat het interessantste vond en Middeleeuwse Studies als master met voornamelijke focus op IJslandse middeleeuwen :)
pi_101224731
Ja, ik heb een half jaar in het VK gewoond en wilde weer terug, maar wel met diploma. Ik ben Engels gaan studeren omdat ik het een mooie taal vind en wil met mijn studie de kant op van communicatie. Maar ik denk dat er ook genoeg alumni terecht komen in de academische wereld bijvoorbeeld, dus dan kun je ook best in een engelstalig land werken :)
pi_101225187
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:57 schreef margaretha_01 het volgende:
Hebben jullie als 'engelse taal en cultuur' studenten voordat je begon of tijdens je studie het idee gehad om ook naar het Verenigd Koninkrijk of de VS te willen verhuizen na je studie? Of heb je altijd van je zelf geweten dat, hoewel je Engels studeerde, je wel in Nederland wilde blijven?

Jup, ik wilde en wil nog steeds naar de VS emigreren. Maar ik heb mijn studie gedaan omdat ik een passie heb voor dat land en die cultuur, niet omdat ik dacht dat ik er mee extra kans maakte op een baan daar. Je hebt namelijk zeker gelijk dat ze voor veel functies in het vakgebied liever natives hebben, of je moet echt uitblinken academisch gezien. Overigens is minimaal een BA altijd handig voor emigreren, ongeacht studie.

Inmiddels heb ik echter een goede baan bij het Europese hoofdkantoor van een groot Amerikaans bedrijf, en dat zie ik wel als een stap in de juiste richting, so to speak.
pi_101631457
Schopje! O+

M'n collegejaar is met één vak op afstand toch een béétje begonnen en heb een leuke richting voor m'n research paper voor dat vak :9 Deze week lekker artikelen en boeken zoeken :9
Ja doei.
pi_101642227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
Schopje! O+

M'n collegejaar is met één vak op afstand toch een béétje begonnen en heb een leuke richting voor m'n research paper voor dat vak :9 Deze week lekker artikelen en boeken zoeken :9
Vertel? ^^
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:37:25 #259
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101643149
En Woezle, hoe vind je ETC tot nu toe? :)
My hovercraft is full of eel.
pi_101667717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:37 schreef BGTes het volgende:
En Woezle, hoe vind je ETC tot nu toe? :)
Leuk! Vooral British Culture and History vind ik interessant en OCS is gewoon gezellig :) Alleen phonetics is kut want ik snap er (nog) niks van.
pi_101667853
Phonetics moet je even doorkrijgen, maar je gaat vast 't licht zien! :Y

En uit m'n mail naar Tangelder over m'n research paper:
quote:
The working title I came up with is "Governing Matters" and I want to research the different forms of governing that were used in the colonies (e.g. Iraq, India, South Africa) in the hay days of the Empire and the effects these governing methods had on the bond with the Empire, the attitude of natives towards the Empire and/or political relations nowadays.
Ja doei.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:59:11 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101667919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Phonetics moet je even doorkrijgen, maar je gaat vast 't licht zien! :Y

En uit m'n mail naar Tangelder over m'n research paper:

[..]

Holy guacamole dat is een groot onderwerp! Wel heel interessant :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101667955
Nou, ik ga het wel nog terugbrengen tot een behapbaar iets, dus wellicht één van de kolonieën, maar dat stond ook al in het voorstel :P dat dit een totaalonderwerp is en dat ik over een week of twee, als ik meer bronnen heb, hopelijk een iets nauwere insteek kan vinden :)
Ja doei.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:12:57 #264
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_101668307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:52 schreef Woezle het volgende:

[..]

Leuk! Vooral British Culture and History vind ik interessant en OCS is gewoon gezellig :) Alleen phonetics is kut want ik snap er (nog) niks van.
Ja volgens mij hebben jullie een best leuke groep :)
Met phonetics zit ik er ook bij, het lijkt heel lastig maar op een gegeven moment krijg je het wel door. Zorg dat je de phonemes snel doorhebt en probeer zo veel mogelijk te begrijpen, dan komt het wel.
Ik vind de lessen Phonetics tot nu toe superirritant omdat ik de eerste periode echt wel begrijp :P
pi_104097418
Ik moest bij het zien van deze tekst meteen aan dit topic denken :)

Zijn er nog mensen die hier verklaringen voor hebben? :p -->

maandag 7 november 2011 @ 22:36:25 #266
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_104101055
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:51 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik moest bij het zien van deze tekst meteen aan dit topic denken :)

Zijn er nog mensen die hier verklaringen voor hebben? :p -->

[ afbeelding ]
Haha, daar zijn heel veel historische en etymologische verklaringen voor die buiten het bereik van dit topic liggen, gok ik :P
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_104640060
okay, sorry voor het telkens omhoog halen van dit topic... maar als je schrijft:

The company is headquartered in Alkmaar, the Netherlands.

is het dan correct dat het woordje 'the' in the Netherlands zonder hoofdletter geschreven wordt?
pi_104641368
Yup :)
Ja doei.
pi_104655844
thanks ;)
pi_106431578
Stormlopertje, dit topic!

:W

Schopje!

Druk met bachelorscriptieonderwerp, planning en masterkeuze, wat een gedoe. Ga in ieder geval uit de taal- en literatuurrichting weg, zo snel mogelijk, maar doe dat nu ook al met mijn minoren, godzijdank. Vond het leuk zolang het leuk was, maar merk toch wel dat ik meer wil, zeker nu ik ook echt de vakken volg waarvan ik hóópte dat ze meer in mijn straatje zouden liggen.

Wordt nog wel wat lastig met de bachelorscriptie, want blijf een beetje zoeken naar een tussenweg tussen literatuur (wat er wel in moet zitten) en geschiedenis/sociologie. Heb vooralsnog gekozen voor de gedichten en brieven aan de Times van Rudyard Kipling ten tijde van de Boer War en hoe deze door het Britse publiek werden ontvangen, maar da's nog iets te breed gok ik zo voor 20-30 pagina's aan totaalwerk...

Lastig! Maar wel leuk! O+
Ja doei.
pi_106431690
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:29 schreef thabit het volgende:
Wel ja, laten we zeggen dat wat we in Nederland 'een eitje' noemen, in het Engels 'a piece of cake' heet. :+.
Peanuts.
allesbeterweter
pi_106441764
Ooooh ik hoop nog steeds volgend jaar Engels of American Studies te kunnen studeren!

Sorry voor deze nutteloze post! ;)
pi_106442373
niks doen is pas nutteloos dat is wat de mensen vergeten zijn de laatste jaren dus ik vind dit van niet.
Skoll we say en Dutch we Go?
allesbeterweter
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:38:50 #274
155008 Fip
Jezus redt
pi_106454928
haha die link had ik ook al via facebook doorgekregen!
pi_106455695
quote:
Oudje :)
Ja doei.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:05:49 #277
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_106457065
quote:
Het grootste gedeelte lukt wel :P Maar hij is indd al oud!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:11:21 #278
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106507603
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Stormlopertje, dit topic!

:W

Schopje!

Druk met bachelorscriptieonderwerp, planning en masterkeuze, wat een gedoe. Ga in ieder geval uit de taal- en literatuurrichting weg, zo snel mogelijk, maar doe dat nu ook al met mijn minoren, godzijdank. Vond het leuk zolang het leuk was, maar merk toch wel dat ik meer wil, zeker nu ik ook echt de vakken volg waarvan ik hóópte dat ze meer in mijn straatje zouden liggen.

Wordt nog wel wat lastig met de bachelorscriptie, want blijf een beetje zoeken naar een tussenweg tussen literatuur (wat er wel in moet zitten) en geschiedenis/sociologie. Heb vooralsnog gekozen voor de gedichten en brieven aan de Times van Rudyard Kipling ten tijde van de Boer War en hoe deze door het Britse publiek werden ontvangen, maar da's nog iets te breed gok ik zo voor 20-30 pagina's aan totaalwerk...

Lastig! Maar wel leuk! O+
Wellicht een idee om je te richten op zaken als racisme/racial superiority vs. de natives of het discours tegenover de Afrikaners? Kan je meteen een parallel trekken naar het heden (en dus er een soort van 'maatschappelijke relevantie' aan geven), omdat er zelfs nu nog spanningen zijn tussen Afrikaners en de afstammelingen van de Britten. Erg interessant in ieder geval!
- Thucydides
pi_106507896
Heb inmiddels ook de MRes Human Geography op het oog, dus zoiets zou zeker niet verkeerd zijn, maar zoals ik al zei wil ik wel dat de scriptie nog goed te koppelen is aan het ETC, om ze daar tevreden te houden :@
Ja doei.
pi_106520170

:')
Ja doei.
pi_106520774
:@
Ja doei.
pi_106522043
Masters uitvissen is ook goeie SOG trouwens :')
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:45:06 #284
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106527998
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
Masters uitvissen is ook goeie SOG trouwens :')
Echt he, heb tijdens dat ik essay's en papers moest schrijven zo vaak rondgekeken op websites van andere uni's :')
- Thucydides
pi_106530228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:45 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Echt he, heb tijdens dat ik essay's en papers moest schrijven zo vaak rondgekeken op websites van andere uni's :')
En juist dát zou een super motivatie moeten zijn om daarmee te stoppen om die papers en essays te bazen met een subliem cijfer, zodat je die ene te gekke master ook écht kunt gaan doen..

maar ja... dat kost weer zoveel energieieieieie ;( :')
Ja doei.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:12:35 #286
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_106530633
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En juist dát zou een super motivatie moeten zijn om daarmee te stoppen om die papers en essays te bazen met een subliem cijfer, zodat je die ene te gekke master ook écht kunt gaan doen..

maar ja... dat kost weer zoveel energieieieieie ;( :')
Haha inderdaad. Ik vind het altijd heerlijk om goede resultaten terug te krijgen en naar de toekomst te kijken maar er daadwerkelijk aan beginnen kost vaak veel tijd. Meestal erg last-minute :')
- Thucydides
pi_106530723
Ik werk duidelijk beter onder druk.... :')
Ja doei.
pi_106545519
Hoe goed is de opleiding te combineren met een ander universitaire studie?

Heb Engels altijd al interessant gevonden. Heb niet echt super veel Engelse boeken gelezen, maar wel veel fanfictie op het internet. Onder boeken:

- A Song of Ice and Fire serie (5 boeken atm, 2 op opkomst), George RR Martin <------ Geniaal stuk.
- Emma , Jane Austen <------ Don't ask why please, leuk boek, maar ontzettend saai soms.

Engels is altijd mijn sterkste vak geweest op de middelbare school, en nu op het beroepsonderwijs. Schrijf tegenwoordig ook fanfictie en ambieer het om ooit een boek te schrijven naast mijn toekomstig beroep dat niets met Engels te maken zal hebben. Fantasy wordt het zeker..........

Ik maak wel af en toe spel en grammaticale fouten, maar dat verbeterd Word meestal voor mij. Tuurlijk moet dit op zijn tijd zelf opgelost worden.

Daarnaast lijkt het me ook wel super om te leren over de geschiedenis van vroeger, en met name hoe het met de Engelstalige ging.

Zou het super tof vinden als iemand over de opleiding zou kunnen vertellen, en of het zin heeft om Engels te studeren als je het ontzettend leuk vind en er later iets mee wilt gaan doen in de vorm van bijvoorbeeld een boek schrijven.
  zondag 8 januari 2012 @ 12:06:42 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106554333
Definition; ik heb Engels tegelijk met Literatuurwetenschap gedaan. Het was even puzzelen met de studieadviseur, maar zeker goed te doen, vooral aan de UU. Beide studies hadden maar relatief weinig colleges, en er was enige overlap (cursussen als inleiding alw en atw waren voor beide studies verplicht, de profileringsruimte kon met de verplichte vakken van de andere studie gevuld worden, etc.). Aan de UU is het normaal om 2 cursussen per blok te volgen - ik heb beide studies binnen de gestelde tijd afgerond door 3 cursussen per blok te volgen.

Als mede-fantasy-liefhebber heb ik ook een zwak voor mythologie / middel-Engelse literatuur, en wat dat betreft kon ik bij Engels aan de UU mijn lol op :9 Zeker als je het 'erbij' doet is die kant leuk om te ontdekken. Sowieso krijg je als basiscursussen taalverwerving, waarbij je veel grammatica, argumentatie en fonologie enzo krijgt.
Sommige opleidingen bieden ook cursussen Creative Writing aan (al had mijn docent een hekel aan fantasy :+ ). Als je eventueel een semester abroad wilt studeren: er zijn aan veel Engelse universiteiten ook complete masterprogramma's creative writing, waar veel studenten idd een carrière als schrijver ambiëren.

Met wat voor opleiding zou je het willen combineren?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106560098
Ik ben Engels gaan doen omdat ik schrijven en lezen zo leuk vond dus ik zou zeggen: doen! Er zitten heel veel mensen op de opleiding die gek zijn van fantasy dus je bent zeker niet de enige :)
pi_106600753
Ik cross-post em even, iemand een idee of dit goed is? Ik denk het niet namelijk maar ik wil een beetje op de goede weg zitten. Ik haat syntax, echt :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 16% gewijzigd door shinydiscoball op 09-01-2012 14:51:43 ]
  maandag 9 januari 2012 @ 14:35:04 #292
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_106600975
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:27 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik cross-post em even, iemand een idee of dit goed is? Ik denk het niet namelijk maar ik wil een beetje op de goede weg zitten. Ik haat syntax, echt :(

[ afbeelding ]
baby syntax O+ met VP's enzo O+

ik snapte dit ooit, maar ben het vergeten, en daarna trachtte ik een cursus "echte" syntax te doen waarin ik miserable faalde... so no help here, sorry!
Kwak
pi_106601484
Nog een poging:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 32% gewijzigd door shinydiscoball op 09-01-2012 14:57:39 ]
pi_106601526
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 14:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

baby syntax O+ met VP's enzo O+

ik snapte dit ooit, maar ben het vergeten, en daarna trachtte ik een cursus "echte" syntax te doen waarin ik miserable faalde... so no help here, sorry!
Ik vind 'baby' syntax al moeilijk genoeg :@
pi_106605935
Sorry :@

Geen idee en ik wil het ook niet weten :') :o

En *O* *O*

Ik heb zo'n geweldig gesprek gehad net met een van de docenten hier dat ik er uit ben wat ik ga doen!

Het wordt een MA by Research.
Hierin gaan al je ECTS naar je onderzoek, maar kunnen enkele ook uit zelfgekozen modules (vakken) gaan, die je dan volgt omdat ze je inzichten kunnen bieden voor je onderzoek.

Ik heb net al wat ideetjes opgedaan voor een onderzoek binnen Geography en de docent heeft al gezegd dat hij me graag zou begeleiden als ik besluit het te gaan doen en mijn onderwerp binnen zijn straatje past.

Nou ja, het onderzoek gaat zeker in zijn straatje passen EN ik denk dat ik me maar gewoon ga inschrijven, zo snel mogelijk.

De andere master die ik op het oog heb (gehad) zijn ook stuk voor stuk super, maar ik denk dat ik in een constructie als deze veel meer van mezelf kwijt kan. Alles wat ik in de Taught MA's zou willen vinden (en wat elke Taught MA ook wel aanbiedt, tussen vakken waar ik weer minder mee heb) kan ik hier ALLES focussen rond een onderzoek waar ik met veel liefde tijd aan wil besteden.

Ook de ingang naar een PhD is zeer bestaand, en een MA by Research, zeker bij Geography, is zeer zeldzaam: de afgelopen 7 jaar hebben ze maar 3 mensen gehad :o dus het is ook nog eens zo dat je niet een van de 50 bent.

_O_ Ik ben echt heel gelukkig nu :o Nu nog zien binnen te komen :P
Ja doei.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:48:08 #296
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_106607894
Klinkt echt super, MoBlo! *O*
Hoop dat je erdoor komt!
pi_106609101
Ja, ik ook! Maar ik denk dat 't wel goed komt :@ *kruist vingers en klopt op wat onbewerkt hout*

Heb vandaag ook weer aardig wat zitten lezen over mijn essay-onderwerp en kan niet stoppen met lezen! Zo súper. En ondertussen ook al wat ideeën opgedaan over waar mijn MA scriptie dan over zou kunnen gaan, én ik zou dan echt de eerste zijn die daar wat over schrijft ! :') :D
Ja doei.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:29:04 #298
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_106625361
Ja als je je bedenkt hoeveel jij je inzet voor je studie (plus je essay-skills :P) denk ik dat ze je haast wel aan MOETEN nemen ;) :D
pi_106625398
:@ ben nu ook nog steeds aan het schrijven, terwijl Mr.Mo Dakar aan het kijken is, mijn grote Januari zonde O+
Ja doei.
pi_106675691
Bladerend door de scriptiedatabase van ETC begin ik me wel wat zorgen te maken! Iedereen is zo literair en taalkundig :')
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')