Het gaat erom of het oorzaak danwel een gevolg is. Gevolg is met will/would, oorzaak niet. Maar goed, dit is wel iets wat Nederlanders (en Duitsers) veelvuldig fout doen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:05 schreef margaretha_01 het volgende:
haha okay! Ik begon al te twijfelen! xP
Zijn er regels voor deze uitzondering? Wat valt onder expressing willingness en wat niet?
http://www.englisch-hilfe(...)would_if_clauses.htmquote:will in if-clauses
When the situation or action depicted in the if-clause is a result of the main clause, the will future is used in the if-clause.
He'll pay me $10 if I'll help him do the dishes.
(Doing the dishes is the result of paying ten dollars.)
would in if-clauses
In polite requests would is possible in if-clauses.
It would be nice if you would help me in the kitchen.
(Are you ready to help me in the kitchen?)
Mee eens.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:42 schreef BGTes het volgende:
Bah, ik wil dat de groepsindelingen geplaatst worden!
Ik hoorde dat ze vandaag geplaatst worden. Houd de site dus in de gaten :dquote:
Waar volg je je minor?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:54 schreef Fip het volgende:
Over twee weken begin ik aan een minor Amerikanistiek.Heb er zin in! Ik hoop wel dat ik als simpel rechtenstudentje in staat ben om volwaardige papers te schrijven in een compleet ander vakgebied.
Of die zin een beetje chocolade maakt. Ik kan ander werk namelijk prima beoordelen, alleen kan ik geloof ik zelf maar matigjes schrijven in engelsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ehm, het zal wel aan mij liggen, maar wat bedoel je?
Nou, dit gaat dus door een ephorus check. En als die zin op internet staat dan zegt het misschien "Hey, maar wacht! Jij staat op internet zinnetje! Dat ga ik tegen je supervisor zeggen!"quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:55 schreef motorbloempje het volgende:
en wat heeft het met ephorus te maken?
Ach ja, academisch schrijven enz he? Hoe meer lettergrepen hoe beter komt er eigenlijk op neer.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:06 schreef BGTes het volgende:
Ik zie overigens dat er, mijns inziens, niets mis is met de zin. Wel jammer dat er twee Frenglish woorden in staan natuurlijk
Dutchism als je 't mij vraagt. Of zelfs als het dat niet is vind ik het niet lekker lopen. Is matters of een optie?quote:in etiquette [blablabla] matters.
Dat is een misvatting, het is juist belangrijk dat je concise bent, dus in zo weinig mogelijk woorden zeggen wat je wilt zeggen. Zomaar wat lege woorden rondstrooien is helemaal niet mooi.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:16 schreef Montresor het volgende:
[..]
Ach ja, academisch schrijven enz he? Hoe meer lettergrepen hoe beter komt er eigenlijk op neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |