Ik had 'm 2 jaar geleden nogquote:Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
Thesaurus is inderdaad baasquote:Op zondag 31 juli 2011 21:32 schreef Inu het volgende:
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig
Oxford Paperback: Dictionary, Thesaurus and Wordpower Guide, checkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 00:15 schreef Femke3112 het volgende:
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe![]()
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden
About that, ik had dat dit jaar nog :pquote:Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
Ik zou kijken naar de cursussen en aansluitende masters, zodat je weet wat je het leukst lijktquote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Daar ben ik weermet twee vragen
Waarom hebben jullie gekozen voor de uni waar je nu aan studeert?
Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?
In hoeverre verschillen de opleidingen aan verschillende uni's?
sorry, dat waren drie vragen... 8D
Ik koos tussen Utrecht en Leiden, omdat ik niet op kamers wilde (ben ik na een jaar wel gegaan) en omdat ik niks met Amsterdam heb.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:
Daar ben ik weermet twee vragen
Waarom hebben jullie gekozen voor de uni waar je nu aan studeert?
Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?
In hoeverre verschillen de opleidingen aan verschillende uni's?
sorry, dat waren drie vragen... 8D
cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:50 schreef margaretha_01 het volgende:
Dank jullie voor de reacties!Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...
Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal
Zoals ik zei, vooral vanwege de cursussenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
Wat heb jij gekozen? En vond je het leuk/interessant?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |