abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100165032
Ik zou gewoon langsgaan :@ maar dat ben ik... :P
Ja doei.
pi_100165423
Zou inderdaad makkelijk zijn geweest, maar ik wil mijn bachelor in Duitsland doen en dan zou ik een dure interrail kaart moeten kopen om alle steden af te gaan...

Edit: Nja 'duur' valt mee, maar de tijd heb ik niet...

[ Bericht 16% gewijzigd door margaretha_01 op 31-07-2011 20:28:04 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 31 juli 2011 @ 21:19:03 #128
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100169741
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_100170433
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig :Y
pi_100173659
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
Ik had 'm 2 jaar geleden nog :+
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:30:50 #131
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100179430
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:32 schreef Inu het volgende:
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig :Y
Thesaurus is inderdaad baas _O_ vooral ook als je essays e.d. aan het schrijven bent en net wat meer variatie nodig hebt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:47:09 #132
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100184045
Over de leeftijd van de eerstejaars op de RU: Ik kwam direct van het VWO af, was dus 18. Ik was letterlijk een van de twee jongsten (het andere meisje was 17 - had ooit een klas overgeslagen). De leeftijd van onze groep varieerde van 17 tot 27. Ook was er een keer een man van een jaar of 45, dat was gek :p
Maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken :D

Ik baal wel dat ik straks weer een eerstejaars ben. Maar ik ga zodra ik klaar ben met ziek zijn de eerste twee periodes wel 20-30 uur per week werken, omdat ik dan toch maar 1 vak heb!
My hovercraft is full of eel.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:45:54 #133
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100202032
45, dat noem ik gewoon stoer _O_
AFC AJAX
pi_100217512
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe ^O^
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden :)
pi_100217808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:15 schreef Femke3112 het volgende:
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe ^O^
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden :)
Oxford Paperback: Dictionary, Thesaurus and Wordpower Guide, check

Collins Cobuild Dictionary (EN-EN): check.

Dat zijn de enige woordenboeken die ik echt heb gebruikt, al dan niet om een synoniem op te zoeken als ik vond dat ik wat te veel dezelfde woorden gebruikte... Ik heb wel 2 van die megapillen EN-NL en NL-EN de kast staan, maar hoe vaak ik die heb gebruikt valt waarschijnlijk nog op 2 handen te tellen. Beetje een miskoop. Had waarschijnlijk ook wel zonder gekund.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:43:34 #136
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100227252
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
About that, ik had dat dit jaar nog :p
pi_100280068
Nog even een vraagje over bookdepository.co.uk
Moet je daar nog invoerrechten etc voor betalen of niet?
pi_100280093
Nope :)
Ja doei.
pi_100280343
Nice ;D
pi_100281028
Daar ben ik weer :) met twee vragen :P

Waarom hebben jullie gekozen voor de uni waar je nu aan studeert?

Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?

In hoeverre verschillen de opleidingen aan verschillende uni's?

sorry, dat waren drie vragen... 8D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:58:52 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100281823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:

Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?

Ik zou kijken naar de cursussen en aansluitende masters, zodat je weet wat je het leukst lijkt :Y Ik heb bewust voor Utrecht gekozen, ondanks dat A'dam dichterbij was - dit omdat er in Utrecht een sterke middeleeuwse literatuur-docentenploeg was, en dus fijn onderwijs in die richting. Intussen zijn de twee docenten van wie ik les had met pensioen en ben ik helemaal niet meer echt into de middeleeuwse literatuur, maar die vakken waren heel leuk :+

Sowieso vond ik Utrecht een fijne uni :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100281882
Ik vond Nijmegen tof, was er net naartoe verhuisd en toen ik met Informatiekunde stopte was dit de logische keus. Geen idee dus hoe het in de andere steden is, maar ik ben erg blij met mijn 'keus' :P
Ja doei.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:02:03 #143
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100281931
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_100282035
Ik had het over de stad en dat mijn keus dus neit op het vakkenpakket daar in verhouding tot de andere steden is gekozen en dat ze dus niet zoveel aan mijn ervaring zal hebben omdat ik nooit open dagen van andere universiteiten heb bezocht.
Ja doei.
pi_100282075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:

Ik koos tussen Utrecht en Leiden, omdat ik niet op kamers wilde (ben ik na een jaar wel gegaan) en omdat ik niks met Amsterdam heb.

Utrecht beviel me niet, was toen ik begon in 2001 nogal een teringzooi daar, en ik vond t ook chaotisch met al die lokaties op de open dag, voelde me er niet thuis. In Leiden voelde ik me heel erg thuis, vrij ouderwets, no nonsense en kennis van zaken.

Utrecht, Nijmegen en Leiden scoren goed in Elsevier en de studiewijzer, Leiden nu al een paar jaar bovenaan bij beide. De opleiding ís ook gewoon echt goed qua inhoud en opzet. Utrecht en Nijmegen zijn ook goed. Amsterdam zou ik niet aan beginnen, letteren is een rotzooi, ook qua organisatie.

Wat ik verder leuk vind aan Leiden is het publiek op de letterenfaculteit - niet ballerig, niet alto, maar gewoon een beetje van alles ertussenin. En ik ben dol op de stad (ook zonder bij een grote vereniging te zijn gegaan)
Kwak
pi_100283902
Dank jullie voor de reacties! :) Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...

Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal :O
pi_100292781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:50 schreef margaretha_01 het volgende:
Dank jullie voor de reacties! :) Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...

Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal :O
cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
Kwak
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:45:20 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100293146
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
Zoals ik zei, vooral vanwege de cursussen :P Ik begon met Literatuurwetenschap, dus daar baseerde ik mijn keuze op. A'dam leek (afgaande van de website) de focus te leggen op zware literatuurtheorie/-filosofie, waar je in Utrecht veelal meer literatuuranalyse-vakken had, en dus een sterke middeleeuwen-groep. Dat vond ik toen ik Engels erbij ging doen ook heel fijn.

Verder is zijn de taalverwervingscursussen in Utrecht best streng heb ik gemerkt - veel mensen van ook andere uni's werden hier deels door afgeschrikt. Ze stellen hoge eisen. Maar dat kan je ook als prettig ervaren ;)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100294022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
Wat heb jij gekozen? En vond je het leuk/interessant?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:03:50 #150
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100294139
In Nijmegen vind ik dat je behoorlijk wat cultuur krijgt. Je hebt natuurlijk het vak British culture and history, maar ook in Introduction to American Studies krijg je vooral in de laatste periode veel cultuur. Natuurlijk krijg je ook de historische achtergronden bij literatuurvakken. I love it :)

Waarom Nijmegen? Ik weet het niet. Heb het puur op gevoel gekozen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')