abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100152368
Hoihoi,
Ik heb van de week een brief gehad van de RU met hoe ik mn boekenlijst kan vinden. Nu las ik ergens dat je niet al die boeken nodig hebt. Weet iemand welke ik wel moet hebben? En hoe kom ik er het goedkoopst aan? :P
pi_100152487
Ik heb alles tweedehands besteld via oa. bol.com en marktplaats :)

Deze heb je bijvoorbeeld nodig: Norton Anthology of English Language and Literature Volume 1

En 22.50 is geen slechte prijs ;)

Deel 2 heb je ook nodig ;)

Ik doe ze helaas niet weg, maar kijk ook eens als je op de uni bent op de 6e verdieping, daar hangen 2e en 3ejaars regelmatig lijsten op met boeken die ze weg doen.
Ja doei.
pi_100152544
Oke :) En moet ik ook al die boeken die op de lijst staan hebben, of gebruik je sommige niet?
pi_100152576
Ehm *denk* het meeste gebruik je écht wel... eigenlijk.. :) heb eigenlijk geen enkel boek in de kast staan dat ongebruikt is.. Oh, wacht, voor ehm.. 'Geschiedenis van het Denken' (maar da's een tweedejaarsvak) en wat boeken voor 'Inleiding Literatuurwetenschappen', daar heb je aan de colleges en de reader echt meer dan genoeg.
Ja doei.
pi_100152604
Oke, heel erg bedankt! Ik neem aan dat ik die boeken niet persé nu al hoef te bestellen, maar ook kan wachten totdat de colleges zijn begonnen?
pi_100152633
Veel ligt ook gewoon in de Selexyz op de campus, maar ik zou zorgen dat je de boeken van het eerste semester al wel in huis hebt voor 't begint, want zonder boeken beginnen is echt een hel...

Mijn tactiek was: In augustus boeken voor 1e semester regelen en in januari beginnen met de boeken van semester twee: die liggen dan ook langzaamaan in de Selexyz :)
Ja doei.
pi_100152667
Oh! En bestel je echte leesboeken (Frankenstein, Pride and Prejudice, etc.) bij www.bookdepository.co.uk. Moet je wel een creditcard hebben, maar misschien heb je die wel, of anders je ouders. Zijn spotgoedkope boeken en ze hebben geen verzendkosten 8-)
Ja doei.
pi_100152742
Ik weet natuurlijk de lijst van de RU niet, maar ik heb ook een MLA-boek moeten kopen en boeken over argumenteren die ik nooit heb gebruikt...

En ik heb er hier ook een heel stel vandaan; http://www.tweedehandsstudieboeken.nl/

Mijn Nortons gaan ook niet weg, maar het is ook wel handig te kijken naar edities. Soms kloppen de pagina nummers niet meer en dan zoek je je soms lens naar een bepaalde tekst :P
pi_100152808
Hebben wij dus niet in de lijst staan, eigenlijk voor de vakken binnen het eigen department alleen maar boeken die echt nuttig zijn, al zeg ik het zelf :@

Voor Docstyle etc. hebben wij alleen de Wadsworth:

En die wordt ook gebruikt in het eerste jaar bij vakken als 'Writing' :)
Ja doei.
pi_100152943
Ik heb aan het einde van mn studie echt wel een boek of 10 weggedaan zonder hem ooit open te hebben gehad :X En toen ging ik verhuizen heb ik een gedeelte naar de Slegte gedaan en de rest weggegooid :')

Deze schijnt ook erg leuk te zijn voor erbij, maar uiteindelijk geen geld om te kopen :{

http://www.amazon.com/Acc(...)-Spell/dp/0743270991
pi_100153049
Heel erg bedankt voor alle tips :D
pi_100153829
Daar zijn we voor, die ouderejaars ;) :P vind 't jammer dat ik geen mentor kan zijn -O-
Ja doei.
pi_100154240
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Oh! En bestel je echte leesboeken (Frankenstein, Pride and Prejudice, etc.) bij www.bookdepository.co.uk. Moet je wel een creditcard hebben, maar misschien heb je die wel, of anders je ouders. Zijn spotgoedkope boeken en ze hebben geen verzendkosten 8-)
Als je geen CC hebt (like me) kan je ook Paypal gebruiken. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_100160334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 00:12 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan me je twijfels heeeeel goed voorstellen en ik had het ook bijna niet gedaan, die laatste strohalm van Engels vastpakken.

De ironie: ik ben tijdens een FOK! meet in 2002 of 2003 een keer door de Telegraag geïnterviewd en daarin vertelde ik trots dat ik in 2003 hoopte te beginnen 'Met mijn studie Engels in Utrecht'.
Was naar open dag en alles geweest en stond al bijna vast. Maar toen zakte ik in 2003 door aardig wat problemen die niets met school te maken hadden en in dat jaar was er weer veel veranderd.

Ondanks dat ik een heel ander leven heb in vergelijking met mijn medestudenten heb ik het héél erg naar mijn zin. Ik ga wel niet zo vaak of eigenlijk zelden mee met activiteiten (heb afgelopen jaar voor een groot deel naast mijn studie 26 uur per week gewerkt) maar tijdens de colleges is het altijd erg leuk en gezellig. Ook als ik wel een keer iets leuks mee ga doen is 't allemaal helemaal top. Ook samen studeren en dingen uitwisselen gaat allemaal heel volwassen en nou ja, perfect eigenlijk. Je zou onze Facebookpagina's moeten zien in tijden van tentamens en deadlines ;) :P Iedereen helpt elkaar, moedigt elkaar aan, kijkt elkaars werk na. Ook doen we studiesessies voor moeilijke vakken waarbij de mensen die het wél snappen de rest proberen bij te brengen, etc.

_O_ Een betere sfeer dan bij Engels in Nijmegen kan ik me eigenlijk niet wensen O+ Ook als je wat ouder bent dan 18 ;)

En tuurlijk, ik heb af en toe ook wel eens gehad 'jemig.. ben je pas 17????' en dan dingen horen als 'ik had een slaapfeestje bij...' (ok, dat is een heel extreme :X :X ) maargoed, genoeg oudere mensen of iig mensen die wel jong zijn maar érg volwassen zijn in de omgang.
Het doet me echt goed dit te lezen. Ik ben 22 en heb ook heel lang getwijfeld of ik nog wel weer wou studeren. Ik ga naast mijn studie ook 20 uur werken..ben benieuwd hoe dat zal gaan :D Maar door je post krijg ik echt zin om te beginnen :)
pi_100162060
Toch nog een vraagje over de boeken!
Er staat 'Van Dale Groot Woordenboek Nederlands - Engels'. Is het handig om ook Engels - Nederlands in je bezit te hebben of kan je daar met een pocketwoordenboek wel mee verder?
pi_100163086
Ik mis mijn Engels opleiding in Groningen :( Maar gelukkig is mijn huidige Master Euroculture ook best leuk :D
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_100163471
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 17:35 schreef Woezle het volgende:
Toch nog een vraagje over de boeken!
Er staat 'Van Dale Groot Woordenboek Nederlands - Engels'. Is het handig om ook Engels - Nederlands in je bezit te hebben of kan je daar met een pocketwoordenboek wel mee verder?
Oh, ok, dat zijn dus de enige boeken die ik NIET zou kopen... :') :@
Ja doei.
pi_100163844
Dat vind ik nou raar voor een opleiding Engels/Amerikanistiek.... :s Hoezo werken ze niet meteen met een engels-engels woordenboek? Ons werd Macmillan aangeraden (ik studeer dan wel geen Engels, maar goed)... 't is een goed woordenboek, maar wel reusachtig groot... Maar tegenwoordig heb je ook veel goede online woordenboeken...
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_100163958
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:31 schreef margaretha_01 het volgende:
Dat vind ik nou raar voor een opleiding Engels/Amerikanistiek.... :s Hoezo werken ze niet meteen met een engels-engels woordenboek? Ons werd Macmillan aangeraden (ik studeer dan wel geen Engels, maar goed)... 't is een goed woordenboek, maar wel reusachtig groot... Maar tegenwoordig heb je ook veel goede online woordenboeken...
Oh, die hebben we ook hoor :)

Maar heb het idee dat de VanDale wel wat ouderwets is om aan te raden: zelf gebruik ik altijd 'Mijnwoordenboek.nl' en hier staan dus de VanDale's stof te happen, maar 't is wel prima kastvulling.
Ja doei.
pi_100164147
dictionary.reference.com haha dan kun je ook meteen horen hoe een woord wordt uitgesproken (op z'n Amerikaans... :P
pi_100164825
Dus jullie zeggen: gewoon geen woordenboek? :P
pi_100164845
De Longman zou ik wel kopen, is altijd hendig, maar die Van Dale zou ik gewoon lekker laten zitten. Te duur voor de keren dat je'm eventueel zou gebruiken.
Ja doei.
pi_100164915
Oke, bedankt! Scheelt weer heel wat ;D
pi_100164947
Ik was die boeken helemaal vergeten, anders had ik 't je meteen gezegd :+
Ja doei.
pi_100164965
Aaah wil zo graag beginnen aan deze opleiding... zou het liefst nu al de uni's willen mail om te vragen of het überhaupt mogelijk is om me aan te melden en wat de vereisten zijn :O Maar denk dat ze het nu al druk genoeg hebben met de toelatingen van aankomend semester, dat dit niet echt het juiste moment is... xP
pi_100165032
Ik zou gewoon langsgaan :@ maar dat ben ik... :P
Ja doei.
pi_100165423
Zou inderdaad makkelijk zijn geweest, maar ik wil mijn bachelor in Duitsland doen en dan zou ik een dure interrail kaart moeten kopen om alle steden af te gaan...

Edit: Nja 'duur' valt mee, maar de tijd heb ik niet...

[ Bericht 16% gewijzigd door margaretha_01 op 31-07-2011 20:28:04 ]
  zondag 31 juli 2011 @ 21:19:03 #128
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100169741
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_100170433
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig :Y
pi_100173659
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
Gedrukte woordenboeken heb je in principe niet nodig nee, behalve als je translation schriftelijk moet doen in je eerste jaar (wat eigenlijk ook nergens op slaat). Weet eigenlijk niet of dat inmiddels afgeschaft is.
Ik had 'm 2 jaar geleden nog :+
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:30:50 #131
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_100179430
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:32 schreef Inu het volgende:
Ik had voor tentamens gewoon wat pocketboekjes en ook een thesaurus, die is handig :Y
Thesaurus is inderdaad baas _O_ vooral ook als je essays e.d. aan het schrijven bent en net wat meer variatie nodig hebt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  maandag 1 augustus 2011 @ 08:47:09 #132
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100184045
Over de leeftijd van de eerstejaars op de RU: Ik kwam direct van het VWO af, was dus 18. Ik was letterlijk een van de twee jongsten (het andere meisje was 17 - had ooit een klas overgeslagen). De leeftijd van onze groep varieerde van 17 tot 27. Ook was er een keer een man van een jaar of 45, dat was gek :p
Maar daar hoef je je echt geen zorgen om te maken :D

Ik baal wel dat ik straks weer een eerstejaars ben. Maar ik ga zodra ik klaar ben met ziek zijn de eerste twee periodes wel 20-30 uur per week werken, omdat ik dan toch maar 1 vak heb!
My hovercraft is full of eel.
  maandag 1 augustus 2011 @ 18:45:54 #133
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100202032
45, dat noem ik gewoon stoer _O_
AFC AJAX
pi_100217512
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe ^O^
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden :)
pi_100217808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:15 schreef Femke3112 het volgende:
Ik ga geen Engels doen, maar ik heb wel Cambridge gehad op de middelbare school en als je per se een handig Engels-Engels woordenboek wil: schaf die van Oxford aan, zo'n dikke blauwe ^O^
Die heb ik voor Engels iig altijd heel fijn gevonden :)
Oxford Paperback: Dictionary, Thesaurus and Wordpower Guide, check

Collins Cobuild Dictionary (EN-EN): check.

Dat zijn de enige woordenboeken die ik echt heb gebruikt, al dan niet om een synoniem op te zoeken als ik vond dat ik wat te veel dezelfde woorden gebruikte... Ik heb wel 2 van die megapillen EN-NL en NL-EN de kast staan, maar hoe vaak ik die heb gebruikt valt waarschijnlijk nog op 2 handen te tellen. Beetje een miskoop. Had waarschijnlijk ook wel zonder gekund.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:43:34 #136
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100227252
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 21:19 schreef finsdefis het volgende:
About that, ik had dat dit jaar nog :p
pi_100280068
Nog even een vraagje over bookdepository.co.uk
Moet je daar nog invoerrechten etc voor betalen of niet?
pi_100280093
Nope :)
Ja doei.
pi_100280343
Nice ;D
pi_100281028
Daar ben ik weer :) met twee vragen :P

Waarom hebben jullie gekozen voor de uni waar je nu aan studeert?

Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?

In hoeverre verschillen de opleidingen aan verschillende uni's?

sorry, dat waren drie vragen... 8D
  woensdag 3 augustus 2011 @ 18:58:52 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100281823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:

Hoe zouden jullie mensen, die anglistiek of amerikanistiek willen studeren, adviseren om een uni te kiezen --> waar zouden die mensen op moeten letten, als ze willen dat ze met een studie aan een bepaalde uni goed aan hun trekken komen?

Ik zou kijken naar de cursussen en aansluitende masters, zodat je weet wat je het leukst lijkt :Y Ik heb bewust voor Utrecht gekozen, ondanks dat A'dam dichterbij was - dit omdat er in Utrecht een sterke middeleeuwse literatuur-docentenploeg was, en dus fijn onderwijs in die richting. Intussen zijn de twee docenten van wie ik les had met pensioen en ben ik helemaal niet meer echt into de middeleeuwse literatuur, maar die vakken waren heel leuk :+

Sowieso vond ik Utrecht een fijne uni :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100281882
Ik vond Nijmegen tof, was er net naartoe verhuisd en toen ik met Informatiekunde stopte was dit de logische keus. Geen idee dus hoe het in de andere steden is, maar ik ben erg blij met mijn 'keus' :P
Ja doei.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:02:03 #143
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100281931
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_100282035
Ik had het over de stad en dat mijn keus dus neit op het vakkenpakket daar in verhouding tot de andere steden is gekozen en dat ze dus niet zoveel aan mijn ervaring zal hebben omdat ik nooit open dagen van andere universiteiten heb bezocht.
Ja doei.
pi_100282075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:39 schreef margaretha_01 het volgende:

Ik koos tussen Utrecht en Leiden, omdat ik niet op kamers wilde (ben ik na een jaar wel gegaan) en omdat ik niks met Amsterdam heb.

Utrecht beviel me niet, was toen ik begon in 2001 nogal een teringzooi daar, en ik vond t ook chaotisch met al die lokaties op de open dag, voelde me er niet thuis. In Leiden voelde ik me heel erg thuis, vrij ouderwets, no nonsense en kennis van zaken.

Utrecht, Nijmegen en Leiden scoren goed in Elsevier en de studiewijzer, Leiden nu al een paar jaar bovenaan bij beide. De opleiding ís ook gewoon echt goed qua inhoud en opzet. Utrecht en Nijmegen zijn ook goed. Amsterdam zou ik niet aan beginnen, letteren is een rotzooi, ook qua organisatie.

Wat ik verder leuk vind aan Leiden is het publiek op de letterenfaculteit - niet ballerig, niet alto, maar gewoon een beetje van alles ertussenin. En ik ben dol op de stad (ook zonder bij een grote vereniging te zijn gegaan)
Kwak
pi_100283902
Dank jullie voor de reacties! :) Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...

Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal :O
pi_100292781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:50 schreef margaretha_01 het volgende:
Dank jullie voor de reacties! :) Vooralsnog kijk ik met het ''uitzoeken'' van universiteiten waar ik me zou willen aanmelden vooral naar de plaats zelf: of ik het leuk zou vinden daarnaartoe te verhuizen... Maar ik zou natuurlijk meer op de inhoud van de studies moeten letten...

Behalve de taal zelf, zou ik graag veeeel meer te weten willen komen over de cultuur... Ik weet niet of het voorkomt dat universiteiten programma'saanbieden met extra nadruk op 'cultuur' vakken... Tot nu toe vind ik de info op websites echt super algemeen allemaal :O
cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
Kwak
  woensdag 3 augustus 2011 @ 22:45:20 #148
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100293146
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar waarom vonden jullie Utrecht en Nijmegen leuk?
Zoals ik zei, vooral vanwege de cursussen :P Ik begon met Literatuurwetenschap, dus daar baseerde ik mijn keuze op. A'dam leek (afgaande van de website) de focus te leggen op zware literatuurtheorie/-filosofie, waar je in Utrecht veelal meer literatuuranalyse-vakken had, en dus een sterke middeleeuwen-groep. Dat vond ik toen ik Engels erbij ging doen ook heel fijn.

Verder is zijn de taalverwervingscursussen in Utrecht best streng heb ik gemerkt - veel mensen van ook andere uni's werden hier deels door afgeschrikt. Ze stellen hoge eisen. Maar dat kan je ook als prettig ervaren ;)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100294022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 22:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

cultuur is bij ons één keer een keuzevakje, (verplicht kiezen amerikaans of brits) maar je krijgt bij literatuur ontzettend veel geschiedenis mee, omdat we literatuur in de historische context lezen. ook het lezen van moderne literatuur levert kennis over cultuur op.
Wat heb jij gekozen? En vond je het leuk/interessant?
  woensdag 3 augustus 2011 @ 23:03:50 #150
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_100294139
In Nijmegen vind ik dat je behoorlijk wat cultuur krijgt. Je hebt natuurlijk het vak British culture and history, maar ook in Introduction to American Studies krijg je vooral in de laatste periode veel cultuur. Natuurlijk krijg je ook de historische achtergronden bij literatuurvakken. I love it :)

Waarom Nijmegen? Ik weet het niet. Heb het puur op gevoel gekozen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')