ik heb amerikaans gedaan, vond ik heel leuk, maar dat deed ik vooral omdat britse cultuur toen werd gegeven door een docent die ik niet leuk vond, en aangezien ik al vanaf voor mijn geboorte regelmatig in Engeland kom wist ik daar ook al meer van. Heb gewoon het boek besteld voor die cursus en alsnog gelezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:01 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Wat heb jij gekozen? En vond je het leuk/interessant?
als er een harde knip is kun je volgens mij niks veroveren tot je echt klaar bent. de doorstroommaster is sowieso vrij instromen natuurlijk. Andere masters zullen een igen toelating hebben, je kunt je BA natuurlijk wel gebruiken in je motivatiebrief, erover vertellen...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
Voor de master-mensen: hebben jullie je bachelor thesis ook in de richting gedaan van jullie master?
En wat kun je daar mee op het moment dat je nog aan het schrijven bent, maar al wel een plek in een master wilt veroveren?
Veel mensen die in de latere jaren van Brits zitten vinden juist dat er te weinig cultuur in zit. Veel literatuur waar cultuur omheen geweven zit, maar in principe is British Culture and History (maar 5EC voor zo'n joekel van een onderwerp) het enige vak gefocust op de cultuur zelf. En de vakken bij ACW zijn ook niet allesquote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:03 schreef BGTes het volgende:
In Nijmegen vind ik dat je behoorlijk wat cultuur krijgt. Je hebt natuurlijk het vak British culture and history, maar ook in Introduction to American Studies krijg je vooral in de laatste periode veel cultuur. Natuurlijk krijg je ook de historische achtergronden bij literatuurvakken. I love it
Waarom Nijmegen? Ik weet het niet. Heb het puur op gevoel gekozen
Yup, I agree, en dat vind ik heel jammerquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:20 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Veel mensen die in de latere jaren van Brits zitten vinden juist dat er te weinig cultuur in zit. Veel literatuur waar cultuur omheen geweven zit, maar in principe is British Culture and History (maar 5EC voor zo'n joekel van een onderwerp) het enige vak gefocust op de cultuur zelf. En de vakken bij ACW zijn ook niet alles
Indeed, dat heeft mij voor Amerikanistiek doen kiezen. Veel meer cultuur/politiek en geen taalkundequote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup, I agree, en dat vind ik heel jammer
Hm moet je dat vak aan de RU halen? Hoor van veel mensen dat het goed te doen is. De ketterij die Sparknotes heet helpt er nogal bij.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik hoop nu hier in Engeland wat in te halen op dat vlak. Ben het literaire wel wat zat nu en heb dan ook nagenoeg geen literatuurvakken gekozen hier.. enige waar ik wel een beetje tegenop zie is Shakespeare![]()
fdf had het vooral over waar het geld binnen ons department heengaatquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:27 schreef kwakz0r het volgende:
literatuur![]()
taalkunde![]()
(er zit trouwens uberhaupt geen geld in Engelsook niet in de taalkunde...)
Wat MoBlo zegt inderdaad. Er zijn echter wel sectoren waar wel veel geld in lijkt te zitten. Ik heb van een voormalig ambassadeur bijvoorbeeld gehoord dat ze taalanalyse e.d. veel gebruiken in de diplomatiek. Lijkt me ook niet heel onlogisch natuurlijk. Of dat het veel geld op levert weet ik niet, maar het klinkt wel coolquote:Op donderdag 4 augustus 2011 16:27 schreef kwakz0r het volgende:
literatuur![]()
taalkunde![]()
(er zit trouwens uberhaupt geen geld in Engelsook niet in de taalkunde...)
Het zou 'haunts' (of 'regrets') moeten zijn, maar zonder het nummer te horen kan ik er weinig over zeggen. Kan best zijn dat er een stille s rondhangt.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:06 schreef Paxcon het volgende:
In een liedje zingt de zanger: Do you have ome regret, that still haunt you to this day.
Maar is het niet 'haunts'? Ik kon geen Engels topic vinden in ttk, dus dan hier maar. Of heeft het is met 'do' te maken en dan hele werkwoord enzo? Het maakt me onzeker
Same here. Ik hoor echt geen "a boat" hoorquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 13:49 schreef Omentuva het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik een 'oa' klank hoor op 1:30 - wel iets meer van een t-klank op het einde. Same for 2:14...
Canadezen zeggen 'about' inderdaad een beetje anders dan dat men in de VS dat doet (even heel stereotype: zeg 'aboet' hardop op zijn Nederlands), is altijd leuk om te horenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het is hier ook niet zo heel sterk. Maar de manier waarom hij 'about' uitspreekt is, heb ik nog nooit gehoord. Wat voor accent is dit wat deze man spreekt? Hij komt geloof ik uit Canada, zou het Canadees kunnen zijn?
Hier nog een (laatste) fragment, oa vanaf 14:21 hoor je 'about':
Haha precies! Toen ik de vraag las dacht ik meteen dat het Canadees was door HIMYM! Heldenserie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik moest ook denken aan het Canadese karakter Robin Scherbatsky uit How I Met Your Mother, hoor maar op 00.28
Jaaa!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:32 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik moest ook denken aan het Canadese karakter Robin Scherbatsky uit How I Met Your Mother, hoor maar op 00.28
Jij hoort het tenminste zoals ik het ook hoor: 'oat and aboat'quote:
*tikt aanquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet m'n essay revisen en ik stel het uithet is heel simpel werk, heb verder geen flikker te doen.. maar tóch!
Essay voor een minorvak?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:45 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet m'n essay revisen en ik stel het uithet is heel simpel werk, heb verder geen flikker te doen.. maar tóch!
Oh dat klinkt interessantquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:50 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, voor Introduction to Middle English Literature...
M'n minorvak heb ik gehaald met een 7,9
Dat hadden we dus dit jaar allemaal met English from Old to New, het tweede deel. Iedereen 'oooh dit ging best goed', mensen die wekenlang geleerd hadden, en dan nog een slecht cijfer haddenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
Het is wel een leuk vakmaar het is érg moeilijk om de (wel ontzettend toffe én aardige) docent tevreden te stellen
het eerste tentamen ging echt kick ass dacht ik, en met mij de rest van de groep.. en de cijfers vielen enorm tegen![]()
Heb je geen 40 EC gehaald dan? Anders mag je er gewoon aan beginnenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:58 schreef BGTes het volgende:
[..]
Oh dat klinkt interessant
baal echt dat ik een jaar langer over mijn P doe
Nope. In de derde tentamenperiode overleed mijn beste vriend, heb dus geen tentamens gehaald. In de vierde werd ik superziek (as in; naar het ziekenhuis-ziek) waardoor ik die herkansingen ook niet heb gehaald..quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:08 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Heb je geen 40 EC gehaald dan? Anders mag je er gewoon aan beginnen![]()
Overigens heb je dan geluk, vanaf volgend jaar zou je niet eens meer verder mogen met je studie als je geen 40EC haalt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |