quote:Op dinsdag 15 maart 2011 06:40 schreef Resistor het volgende:
Je moet niet 1 op 1 mijn topicstart kopiëren inclusief alle fouten
ja die versnelling was ook een beetje vreemdquote:Op dinsdag 15 maart 2011 07:16 schreef Resistor het volgende:
Waar gaat de lift heen?
Er zijn er nu weer 1073 afgegaan sinds de top
Het kan ook zijn dat mensen zin krijgen om te verhuizenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:47 schreef Bayswater het volgende:
Lentekriebels, dan gaat men kopen. Als het zo doorgaat is er eind van het jaar niets meer te koop.
Nou eerder juist veel te veel te koop zo te zien..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:47 schreef Bayswater het volgende:
Lentekriebels, dan gaat men kopen. Als het zo doorgaat is er eind van het jaar niets meer te koop.
Ja nog een streepjequote:Op woensdag 16 maart 2011 08:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Vanochtend 224.332 huizen te koop op Funda.
Dit nieuwe hoogtepunt aller tijden komt akelig in de buurt van de 225.000-grens !
Hoewel het een feestje waard is geloof ik nog niet dat de top bereikt isquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ja nog een streepje
Dakbier![]()
[ afbeelding ]
zo dat loopt hard op, is daar een reden voor?quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:30 schreef droom_econoom8 het volgende:
Vanochtend 224.332 huizen te koop op Funda.
Dit nieuwe hoogtepunt aller tijden komt akelig in de buurt van de 225.000-grens !
Lijkt mij dat als je wellicht plannen had om je woning dit jaar te koop te zetten, en je hebt vernomen dat straks de toetsrente van 5,2 naar 5,9% gaat dat je alvast je woning te koop zet aangezien het straks nog moeilijker wordt om een hypotheek te krijgen. Zowel voor de koper, als voor de verkoper die wil doorstromen naar een andere koopwoning.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
zo dat loopt hard op, is daar een reden voor?
kun jij je naam niet beter veranderen in babyboomobsession ofzo?quote:babyboomers ofzo
Je kunt ook hier kijken: http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/quote:
Vind de grafieken niet zo erg handig (paar procent wijziging afbeelden als exponentiële groei/daling), maar er is een lijstje waar ik persoonlijk dan weer wel veel aan heb. De woningmarkt excel sheet per gemeente, eindelijk eens de cijfers van m'n eigen woonplaats... en dat valt me echt alles meequote:Op woensdag 16 maart 2011 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt ook hier kijken: http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/
en eventueel even doorklikken naar:
http://www.huizenzoeker.nl/woningmarkt/grafieken.html
dat is die site met die stijgende vraagprijzenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waardeloze site. Je hoeft niet zo veel van woningmarktcijfers te weten om in te zien dat de cijfers op die site niet kunnen kloppen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nog 249 te gaan tot....quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:27 schreef meth77 het volgende:
224.751 huizen te koop
vandaag etagebier ????
[ afbeelding ]
Open Huizendag?quote:
Ik dek dat ze den Haag er maar uit moeten halen, is ook geen stad tuurlijk, een soort provinciedorpquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Open Huizendag?
Hier in het westen trekt het qua verkopen aardig aan momenteel, alleen gebieden als Flevoland, Zeeland, Limburg en Friesland blijven flink achter. Wellicht kunnen die provincies eens uit de Fundateller verwijderd worden, tis ook niet echt Nederland natuurlijk.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik dek dat ze den Haag er maar uit moeten halen, is ook geen stad tuurlijk, een soort provinciedorp
Jaaa... binnenkort weer open huizen dag... jeweetz.. het grootste succesverhaal van de NVM. "Ik krijg zin om mijn huis te verkopen"quote:
Wat is er nu nog meer typisch voor Nederland als de inpoldering van Flevoland, de bouw van de Deltawerken, bier uit Limburg en de Friezen who owned the Romansquote:Hier in het westen trekt het qua verkopen aardig aan momenteel, alleen gebieden als Flevoland, Zeeland, Limburg en Friesland blijven flink achter. Wellicht kunnen die provincies eens uit de Fundateller verwijderd worden, tis ook niet echt Nederland natuurlijk.
Ik zou er niet willen komen, wat een dorp zonder hartquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
De Nederlandse regering en het parlement zijn in de stad gevestigd, en het is de residentie van het koninklijk huis. Al is Den Haag niet de hoofdstad van Nederland, het vervult voor een belangrijk deel de rol die meestal aan een hoofdstad voorbehouden is. Zo staan bijna alle ambassades en ministeries in Den Haag. De naam van de stad is ook verbonden aan nationale en internationale rechtscolleges, zoals de Hoge Raad. Den Haag is een centrum voor de internationale rechtspraak en vredespolitiek en is net als New York, Genève en Wenen een belangrijke VN-stad.
Overigens woon ik niet in Den Haag, maar in een voorstadje daarvan.
quote:
OFMG je zou er maar trots op zijn zeg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
De Nederlandse regering en het parlement zijn in de stad gevestigd, en het is de residentie van het koninklijk huis. Al is Den Haag niet de hoofdstad van Nederland, het vervult voor een belangrijk deel de rol die meestal aan een hoofdstad voorbehouden is. Zo staan bijna alle ambassades en ministeries in Den Haag. De naam van de stad is ook verbonden aan nationale en internationale rechtscolleges, zoals de Hoge Raad. Den Haag is een centrum voor de internationale rechtspraak en vredespolitiek en is net als New York, Genève en Wenen een belangrijke VN-stad.
Overigens woon ik niet in Den Haag, maar in een voorstadje daarvan.
quote:
Waar staat dat dan? Haalde alleen maar een Wikipediaquote aan als reactie op de omschrijving provinciedorp van Meth.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
OFMG je zou er maar trots op zijn zeg.
*zet de champagne maar weer koudquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:11 schreef meth77 het volgende:
224.750 huizen te koop
is er een verkocht
Een hele goedemorgen zal je bedoelen: 225.424 huizen te koopquote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:24 schreef Resistor het volgende:
225.454
Goedemorgen
(OK, ik speel vals, eigenlijk is de stand pas om 13:00 bekend)
Uiteraard.... de wannabe verkopers gaan inzien dat hun vraagprijs handhaven feitelijk heel dom was, de rente is stijgende en de kans dat ze nu hun overgewaardeerde stapel banksteen voor de gewenste prijs kwijtraken krimpt met de dag. FEAR is on it's wayquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:53 schreef meth77 het volgende:
Hoe ziet dat er nu op de grafiek uit?
Toch een soort versnelling hoor
[ afbeelding ]
Als je echt verkopen wil dan moet je dat laten zien in de prijs t.o.v. vergelijkbare woningen, dus scherp net onder de prijs van de buurmanquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard.... de wannabe verkopers gaan inzien dat hun vraagprijs handhaven feitelijk heel dom was, de rente is stijgende en de kans dat ze nu hun overgewaardeerde stapel banksteen voor de gewenste prijs kwijtraken krimpt met de dag. FEAR is on it's way
werderom vertederend hoor <3quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard.... de wannabe verkopers gaan inzien dat hun vraagprijs handhaven feitelijk heel dom was, de rente is stijgende en de kans dat ze nu hun overgewaardeerde stapel banksteen voor de gewenste prijs kwijtraken krimpt met de dag. FEAR is on it's way
Momenteel is hij weer dalende en de afgelopen 3 maanden toch vrij stabiel. Hypotheekverstrekkers zijn nu aan het verlagen ook ivm de openhuizendagen uiteraard.quote:
Over een paar maanden komt er toch ook een opslag van enkele tienden van procenten?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Momenteel is hij weer dalende en de afgelopen 3 maanden toch vrij stabiel. Hypotheekverstrekkers zijn nu aan het verlagen ook ivm de openhuizendagen uiteraard.
Voor rentevasteperioden lager dan 10 jaar las ik ergens.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:07 schreef antfukker het volgende:
[..]
Over een paar maanden komt er toch ook een opslag van enkele tienden van procenten?
Heb je het over de verhoging van de toetsrente? Dat is geen opslag maar een verhoging van de rente waarmee gerekend word om te bepalen hoeveel je mag lenen. Je mag dan dus bij hetzelfde inkomen minder lenen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:07 schreef antfukker het volgende:
Over een paar maanden komt er toch ook een opslag van enkele tienden van procenten?
Check bijvoorbeeld hier. Wat ik zelf doe is de toetsrente verhogen naar de rente die ik denk kwijt te zijn, bijvoorbeeld bij 30 jaar vast. Ook voor het berekenen van je maandlasten kun je beter niet met toetsrentes ofzo gaan werken, maar even checken wat je actuele rente gaat zijn. Dan krijg je vanzelf de behoefte om niet 4,5 of 5 keer je inkomen te doen, maar bijvoorbeeld 3,5 of 4 keer (tenzij eerste huis, begin carriere, dan kun je die limiet iets meer opzoeken, maar niet te veel.. ).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je het over de verhoging van de toetsrente? Dat is geen opslag maar een verhoging van de rente waarmee gerekend word om te bepalen hoeveel je mag lenen. Je mag dan dus bij hetzelfde inkomen minder lenen.
Hoeveel je per maand gaat betalen wordt vooraf zeer netjes, tot op de euro, voor je uitgerekend. De toetsrente geeft slechts aan hoeveel men verantwoord acht dat je per maand kwijt mag zijn. En dat is vrijwel altijd aan de lage kant.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wat ik zelf doe is de toetsrente verhogen naar de rente die ik denk kwijt te zijn, bijvoorbeeld bij 30 jaar vast. Ook voor het berekenen van je maandlasten kun je beter niet met toetsrentes ofzo gaan werken, maar even checken wat je actuele rente gaat zijn.
226.000?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:33 schreef fedsingularity het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wordt het volgende fundatellerkoersdoel?
Het is niet iedere dag feest... dus dat word 250k.... don't worry... binnenkort is het dus extra groot feestquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
226.000?
Ik gun iedereen zijn pleziertje
Ja maar Xeno.... Hoe hoger de teller wordt, hoe minder woningen er blijkbaar verkocht worden. Dus dat houdt in dat de kopers de financiering niet rond krijgen en de verkopers dus niet zakken met de prijs. Hoe hoger de teller, hoe slechter de betaalbaarheid dus is. Een woning komt dus steeds verder buiten bereik. Dat kan voor al die wannabee kopers hier toch geen reden tot vreugde zijn?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is niet iedere dag feest... dus dat word 250k.... don't worry... binnenkort is het dus extra groot feest![]()
![]()
kwart miljoen natuurlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
226.000?
Ik gun iedereen zijn pleziertje
Dat komt omdat jongeren thuis blijven wonen wegens de lage startsalarissen en de vele tijdelijke dienstverbanden van tegenwoordig, en de oudjes die het huis vast te koop zetten en geen haast hebbenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoe hoger de teller wordt, hoe minder woningen er blijkbaar verkocht worden.
Dus dat houdt in dat de kopers de financiering niet rond krijgen
Hoe hoger de teller, hoe slechter de betaalbaarheid dus is.
zitten die dan niet in het verkeerde subforum? Met dat soort zaken *pets* houden ze zich naar verluid bezig in het Keldertje *auw*.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja maar Xeno.... Hoe hoger de teller wordt, hoe minder woningen er blijkbaar verkocht worden. Dus dat houdt in dat de kopers de financiering niet rond krijgen en de verkopers dus niet zakken met de prijs. Hoe hoger de teller, hoe slechter de betaalbaarheid dus is. Een woning komt dus steeds verder buiten bereik. Dat kan voor al die wannabee kopers hier toch geen reden tot vreugde zijn?
Of zouden ze dat zelf niet snappen![]()
Feest vieren omdat je zelf steeds minder mogelijkheden krijgt. Moet niet gekker worden.
Gewoon nieuwbouw kopen, laat die topkopers maar zitten met hun bedorven waarquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja maar Xeno.... Hoe hoger de teller wordt, hoe minder woningen er blijkbaar verkocht worden. Dus dat houdt in dat de kopers de financiering niet rond krijgen en de verkopers dus niet zakken met de prijs. Hoe hoger de teller, hoe slechter de betaalbaarheid dus is. Een woning komt dus steeds verder buiten bereik. Dat kan voor al die wannabee kopers hier toch geen reden tot vreugde zijn?
Of zouden ze dat zelf niet snappen![]()
Feest vieren omdat je zelf steeds minder mogelijkheden krijgt. Moet niet gekker worden.
Topkopers zitten toch massaal in het keldertje?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zitten die dan niet in het verkeerde subforum? Met dat soort zaken *pets* houden ze zich naar verluid bezig in het Keldertje *auw*.
En wat zijn de gevolgen daarvan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:50 schreef meth77 het volgende:
er zijn gewoon steeds minder kopers en steeds meer verkopers, thats all
Dat de teller oploopt. Duh....quote:
Yep, als meesters en meesteressen. En ze krijgen het nog druk, er komen steeds meer slaven en slavinnen juichend aanlopen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:26 schreef xenobinol het volgende:
Topkopers zitten toch massaal in het keldertje?
Ze kunnen niet allemaal door dezelfde deur naar buiten, de vraag is of het zal verbeteren en wat een steunniveau zal worden, of dat dit al een begin is van de grote krimp en dan kan het wel halveren net als omringende landenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat de teller oploopt. Duh....
Dat dus, ik zie om me heen dat men de voorkeur geeft aan het betalen van de premie van de zorgverzekering, kleding en uitgaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:
Wat we gewoon zien is de inherente flexibiliteit van de vraag naar woonruimte. Het is helemaal niet zo dat je voor een X aantal inwoners een Y aantal woningen nodig hebt. Als een aantal mensen geen woning meer kan krijgen/financieren, dan vinden ze vanzelf andere oplossingen.
Mensen blijven langer bij hun ouders wonen, gaan niet-traditionele samenlevingsverbanden aan (vrienden onderling, broers, etc) of gaan in een caravan wonen.
Het is denk ik meestal geen keuze maar een nood. Stel dat je net afgestudeerd bent, 1500 euro per maand netto verdient en woonruimte zoekt in de omgeving van Amsterdam.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat dus, ik zie om me heen dat men de voorkeur geeft aan het betalen van de premie van de zorgverzekering, kleding en uitgaan.
Dus dan gaat men thuis blijven, op kamers blijven of samenwonen of met drie / vier personen wonen, ik denk dat dit een trend is die blijft doorgaan, tegelijk met de omzetting van de overwaarde door ouderen in consumptief pensioen
Alle nieuwbouw wordt geschrapt hierquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gewoon nieuwbouw kopen, laat die topkopers maar zitten met hun bedorven waar
Geef het tijd, iemand moet de rekening gaan betalenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Alle nieuwbouw wordt geschrapt hierprijzen zijn te laag, of, kosten te hoog.
En dan net als jij thuis blijven wonen en hopen ... Tot na je 30e?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geef het tijd, iemand moet de rekening gaan betalen
valt mee hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Alle nieuwbouw wordt geschrapt hierprijzen zijn te laag, of, kosten te hoog.
Daarom heeft Amsterdam dan ook al plannen om dat zo snel mogelijk te verbieden. Stel je voor dat mensen zelf beslissen hoe en met wie ze willen wonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:21 schreef LXIV het volgende:
Dan kun je bijvoorbeeld bij een vriend gaan wonen die al een huis heeft, en delen in de lasten. Gunstig voor beiden. Of bij je ouders blijven en sparen (gaat dan toch wel snel). Of samen met 3 anderen iets 'groots' huren. Allemaal dingen die het aantal personen per huishouden verhoogt.
Ook een vorm van vrije markt overigens.
quote:Zonder relatie geen woning
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam bemoeit zich tot in detail met de manier waarop mensen samenwonen. Studentenwoningen zijn illegaal. Het is in de hoofdstad voor studenten verboden om met zijn drieën een huis te delen. Twee collega's die samenwonen mag ook niet.
Vanavond wil de hoofdstad, in een vergadering van de Stadsregio, ook een streep halen door woongroepen in de stad. Dan mag een samenlevingsverband tussen drie personen tussen wie geen familierechtelijke relatie bestaat, 1 november aanstaande ook niet meer. Het beleid van Amsterdam is het gevolg van de Uitvoeringsinstructie van de Dienst Wonen Zorg en Samenleven van de hoofdstad. Samenwonen mag alleen wanneer twee personen een relatie hebben. Of zoals de gemeente stelt: 'een duurzaam gemeenschappelijke huishouding voeren of willen gaan voeren'. Geen sprake van een huishouden is als twee of meer personen níet de intentie hebben om "bestending en voor onbepaalde tijd een met een gezinsverband vergelijkbaar samenlevingsverband aan te gaan".
Daarmee voert Amsterdam de regels van de Huisvestingsverordening veel strikter uit dan afgesproken. En er wordt keihard op gehandhaafd. Zo bewonen op de Ceintuurbaan drie studenten één woning met drie slaapkamers, woonkamer, keuken en badkamer plus balkon. Ze vormen één huishouden en zijn alledrie hoofdelijk aansprakelijk voor de huur. De gemeente probeert de drie nu hun huis uit te zetten.
In de politiek wordt verbaasd gereageerd. Raadslid Sebastiaan Capel (D66) zegt in een reactie. "Dit gaat voorbij aan de moderne manier van samenwonen. Mensen zonder relatie zouden een huis moeten kunnen delen."
Frank van Dalen (VVD) noemt het bestaande beleid slecht voor Amsterdam als studentenstad. "Maar het is ook slecht voor de economie, de woningmarkt en haar internationale positie." Wethouder Freek Ossel (PvdA) van Wonen laat in een reactie weten de zaak de komende maanden onder de loep te nemen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)woning__.html?p=27,1
Bizar. Enerzijds geen grond voor bouw ter beschikking stellen, anderzijds geen toegang tot sociale woningbouw geven, een tekort aan commerciele huurruimte hebben en dan mensen verbieden samen te wonen! Wat wil die gemeente dan? Mensen onder de brug?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarom heeft Amsterdam dan ook al plannen om dat zo snel mogelijk te verbieden. Stel je voor dat mensen zelf beslissen hoe en met wie ze willen wonen.
[..]
Amsterdam heeft wel heel veel en mooie bruggenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar. Enerzijds geen grond voor bouw ter beschikking stellen, anderzijds geen toegang tot sociale woningbouw geven, een tekort aan commerciele huurruimte hebben en dan mensen verbieden samen te wonen! Wat wil die gemeente dan? Mensen onder de brug?
Misschien is het enkel een constructie om ongewenst hokken van grotere groepen Oost-Europeanen, met alle overlast van dien, te kunnen aanpakken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 09:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Amsterdam heeft wel heel veel en mooie bruggen
Lijkt me een beetje symboolpolitiek. Die drie studenten hoeven maar een briefje te schrijven dat ze een menage-a-trois hebben, en dat ze de intentie hebben die bestendig te laten zijn. Overigens begrijp ik de achtergrond wel een beetje. A'dam wil de huisjesmelkers een illegale (onder)verhuurder graag de wind uit de zeilen nemen. Maar dat zou ze dan op een andere manier moeten doen, lijkt me.
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat ze dan gaan doen met bonafide woongroepen. Want in A'dam hebben juist veel mensen ervoor gekozen in zo'n woongroep te wonen.... niet vanwege de centen, maar vanwege principe
er zal wel iets acherzitten wat de Telegraaf zoals gebruikelijk 'per abuis' weglaat, omdat het anders niet suggestief genoeg isquote:Op zaterdag 19 maart 2011 09:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien is het enkel een constructie om ongewenst hokken van grotere groepen Oost-Europeanen, met alle overlast van dien, te kunnen aanpakken.
Wat dacht je van een simpelere verklaring: Door de strengere eisen gecombineerd met de huidige hogere rentestand ligt voor een flink deel van de kopers een koopwoning verder dan ooit buiten bereik?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
Mogeljk komt deze versnelling doordat starters nu terecht angstig worden door al die verhalen over erfpachten, aflossingsvrij en tophypotheken en daarnaast de verhalen horen van vriendjes die gaan scheiden, en een forse schuld aan de bank overhouden
ja en veel tijdelijke contracten en de risk managers kijken heel scherp, zeker als huizen in prijs dalenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat dacht je van een simpelere verklaring: Door de strengere eisen gecombineerd met de huidige hogere rentestand ligt voor een flink deel van de kopers een koopwoning verder dan ooit buiten bereik?
020 is een zinkend schipquote:Op zaterdag 19 maart 2011 07:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar. Enerzijds geen grond voor bouw ter beschikking stellen, anderzijds geen toegang tot sociale woningbouw geven, een tekort aan commerciele huurruimte hebben en dan mensen verbieden samen te wonen! Wat wil die gemeente dan? Mensen onder de brug?
De reden dat dit gebeurt in Amsterdam is juist dat 'iedereen' daar graag wil wonen, en 600 euro per maand wil betalen voor een 'studio' (ander woord voor éénkamer-appartement) van 80m2. En dan moet je nog geld betalen om te parkeren ook!quote:
fixedquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reden dat dit gebeurt in Amsterdam is juist dat 'iedereen' daar graag wil wonen, en 600 euro per maand wil betalen voor een 'studio' (ander woord voor éénkamer-appartement) van 80 30m2. En dan moet je nog geld betalen om te parkeren ook!
Aantrekkelijk Amsterdam (pagina 8 en 9)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
De reden dat dit gebeurt in Amsterdam is juist dat 'iedereen' daar graag wil wonen
Ik zou niet in Adam willen wonen, nog niet voor niks nietquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De reden dat dit gebeurt in Amsterdam is juist dat 'iedereen' daar graag wil wonen, en 600 euro per maand wil betalen voor een 'studio' (ander woord voor éénkamer-appartement) van 80m2. En dan moet je nog geld betalen om te parkeren ook!
Als het een zinkend schip is, zoals bijvoorbeeld Stadskanaal, is er juist woonruimte in overvloed. Want niemand wil daar wonen.
De prijzen in Amsterdam zijn een teken van succes, niet van falen.
Dat zal wel voor meer mensen gelden, maar is niet zo heel relevant gezien de cijfers.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zou niet in Adam willen wonen, nog niet voor niks niet
Ach, als ik vrijgezel zou zijn en genoeg geld om daar iets fatsoenlijks te kopen had, dan zou ik me denk ik daar wel kunnen vermaken. Er schijnt daar in het weekeinde wel eens 'iets te doen' te zijn. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kost je wel twee keer zoveel om het weekend door te komen,, ik maak liever een mooie reis van die centen twee keer per jaarquote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, als ik vrijgezel zou zijn en genoeg geld om daar iets fatsoenlijks te kopen had, dan zou ik me denk ik daar wel kunnen vermaken. Er schijnt daar in het weekeinde wel eens 'iets te doen' te zijn. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
Als je er voor niks woont kom je het weekend wel door en hou je nog geld over ook voor die reis.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:21 schreef michaelmoore het volgende:
kost je wel twee keer zoveel om het weekend door te komen,, ik maak liever een mooie reis van die centen twee keer per jaar
Dat is daar ook gratis als je er gratis woont.quote:Kom laat ik eens in de tuin in de zon gaan zitten , das gratis he
Je bent wel erg optimistisch. Ik ga het wat realistischer uitrekenen vanaf 15 januari, dat rekent wat makkelijker met de wekenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:32 schreef michaelmoore het volgende:
stand vorige week zaterdag 223.835, toen de alltime high behaald werd
stand nu 226.135
Dat is een toename van 2300 woningen per week
even kijken 52 weken per jaar , nog 40 wk te gaan, dus dat isse eind 2011, eh ........ nog 80.000 komen er dan bij
De 250.000 moet voor de zomer mogelijk zijn, en 300.000 net voor de kerst
Dan mag er wel een wimpel op deze topic-reeks![]()
Mogelijk komt deze versnelling doordat starters nu terecht angstig worden door al die verhalen over erfpachten, aflossingsvrij en tophypotheken en daarnaast de verhalen horen van vriendjes die gaan scheiden, en een forse schuld aan de bank overhouden
Uiteraard! We weten inmiddels dat in de huizenmarkt niets voor eeuwig stijgt. Als iemand wél geloofd dat die lijn voor eeuwig stijgt is dat een dik gevalletje cognitieve dissonantiequote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:31 schreef LXIV het volgende:
Iedereen begrijpt toch dat deze lijn niet eeuwig zal stijgen!
Achter vele verkopers schuilt een potentiele koper. Verandering van het aan- en verkoopsysteem binnen de huizenmarkt zorgt voor deze stijging. Eén aankoop van een starter zorgt voor iets van 3 a 4 aankopen in hogere segmenten, dat nu dus 4 te koopstaande woningen zijn. Voorheen zorgde 1 aankoop altijd voor 1 verkoop. Alleen een kwestie van wat langere doorlooptijden is het momenteel. Lichte prijsdalingen worden veroorzaakt doordat een klein deel van de markt verkoopdruk heeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:50 schreef meth77 het volgende:
er zijn gewoon steeds minder kopers en steeds meer verkopers, thats all
De verkoopdruk komt vooral van verzekeraars en woningcorporaties die van de woningen af willen, ik voorzie dat de corporaties in de toekomst gewoon geldzakken worden, zodat ze zich kunnen onttrekken aan het toezicht van VROMquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:14 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Achter vele verkopers schuilt een potentiele koper. Verandering van het aan- en verkoopsysteem binnen de huizenmarkt zorgt voor deze stijging. Eén aankoop van een starter zorgt voor iets van 3 a 4 aankopen in hogere segmenten, dat nu dus 4 te koopstaande woningen zijn. Voorheen zorgde 1 aankoop altijd voor 1 verkoop. Alleen een kwestie van wat langere doorlooptijden is het momenteel. Lichte prijsdalingen worden veroorzaakt doordat een klein deel van de markt verkoopdruk heeft.
226.135quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:23 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je bent wel erg optimistisch. Ik ga het wat realistischer uitrekenen vanaf 15 januari, dat rekent wat makkelijker met de weken(9 om precies te zijn)
9395 huizen in 9 weken. Ik rond het maar naar beneden af naar 1040 per week.
Om het simpel te houden rond ik alles maar verder af. (250.000 - 226.000) / 1040 = 23 weken = 27 augustus.
300.000 gaat bij mij dus bij het huidige groeitempo pas op 18 februari.
Maar in het verleden gemaakte prognoses geven totaal geen beeld van het heden en zijn waardeloos in de toekomst
Zet de teller dan alvast maar op 1.226.436quote:Op zondag 20 maart 2011 01:12 schreef michaelmoore het volgende:
De VVD wil dat van de 2.500.000 woningen er minstens 1.000.000 verkocht worden
Nou dat gaat juist erg goed, zodra ze leeg zijn worden ze verkocht en nu na een jaar is al 10% verkocht.quote:Op zondag 20 maart 2011 07:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zet de teller dan alvast maar op 1.226.436
Het is op zich niet relevant waarvoor die woningen ooit zijn neergezet.quote:Op zondag 20 maart 2011 09:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dat gaat juist erg goed, zodra ze leeg wijn worden ze verkocht en nu na een jaar is al 10% verkocht.
Tja ze kunnen nu de hoofdprijs 150.000 euro vangen voor 1200 eengezinswoningen die in 1950 voor 8000 gulden neergezet zijn, en de grond houden ze in erfpacht, dus daar kunnen ze eeuwig nog van vangen.
En op de erfpachtregels hebben ze nu gemeentelijk toezicht
Starters hebben meer keus, das duidelijk en de huurders die niet kunnen of willen kopen moeten dan indikken, een verschuiving, dat kan niet, daar zijn andere regels voor, qua finanz en tijd dienstv. enzquote:Op zondag 20 maart 2011 09:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is op zich niet relevant waarvoor die woningen ooit zijn neergezet.
Ik vraag me af wat het effect op de totale woningmarkt is van dit gebeuren. De woonruimte neemt er niet door toe, de verhouding huurders/eigenaars verschuift. Misschien dat een enkeling anders een andere woning gekocht had.
Je hebt gelijk hoor. Amsterdam trekt me van alle grote steden dan minder, teveel dikdoenerij, teveel blabla. Maar op zich is "de grote stad", of dat nou Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht of voor mijn part Eindhoven of f*kking Tilburg (quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, als ik vrijgezel zou zijn en genoeg geld om daar iets fatsoenlijks te kopen had, dan zou ik me denk ik daar wel kunnen vermaken. Er schijnt daar in het weekeinde wel eens 'iets te doen' te zijn. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Maar Eindhoven en Tilburg zijn echt helemaal niks als 'stad'. Het is een stad omdat er veel mensen wonen, maar er is niks te doen en het zijn eigenlijk uit de kluiten gewassen slaapsteden.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Amsterdam trekt me van alle grote steden dan minder, teveel dikdoenerij, teveel blabla. Maar op zich is "de grote stad", of dat nou Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht of voor mijn part Eindhoven of f*kking Tilburg () is, wel the place to be voor de de vrijgezelle 20'er of 30'er.
Nouja, ik ken die 2 steden niet zo goed. Er zal allicht meer te doen zijn dan in kutjebroekerveen.quote:Op zondag 20 maart 2011 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar Eindhoven en Tilburg zijn echt helemaal niks als 'stad'. Het is een stad omdat er veel mensen wonen, maar er is niks te doen en het zijn eigenlijk uit de kluiten gewassen slaapsteden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |