quote:
OFMG je zou er maar trots op zijn zeg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef Bayswater het volgende:
[..]
![]()
De Nederlandse regering en het parlement zijn in de stad gevestigd, en het is de residentie van het koninklijk huis. Al is Den Haag niet de hoofdstad van Nederland, het vervult voor een belangrijk deel de rol die meestal aan een hoofdstad voorbehouden is. Zo staan bijna alle ambassades en ministeries in Den Haag. De naam van de stad is ook verbonden aan nationale en internationale rechtscolleges, zoals de Hoge Raad. Den Haag is een centrum voor de internationale rechtspraak en vredespolitiek en is net als New York, Genève en Wenen een belangrijke VN-stad.
Overigens woon ik niet in Den Haag, maar in een voorstadje daarvan.
quote:
Waar staat dat dan? Haalde alleen maar een Wikipediaquote aan als reactie op de omschrijving provinciedorp van Meth.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
OFMG je zou er maar trots op zijn zeg.
*zet de champagne maar weer koudquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:11 schreef meth77 het volgende:
224.750 huizen te koop
is er een verkocht
Een hele goedemorgen zal je bedoelen: 225.424 huizen te koopquote:Op vrijdag 18 maart 2011 07:24 schreef Resistor het volgende:
225.454
Goedemorgen
(OK, ik speel vals, eigenlijk is de stand pas om 13:00 bekend)
Uiteraard.... de wannabe verkopers gaan inzien dat hun vraagprijs handhaven feitelijk heel dom was, de rente is stijgende en de kans dat ze nu hun overgewaardeerde stapel banksteen voor de gewenste prijs kwijtraken krimpt met de dag. FEAR is on it's wayquote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:53 schreef meth77 het volgende:
Hoe ziet dat er nu op de grafiek uit?
Toch een soort versnelling hoor
[ afbeelding ]
Als je echt verkopen wil dan moet je dat laten zien in de prijs t.o.v. vergelijkbare woningen, dus scherp net onder de prijs van de buurmanquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard.... de wannabe verkopers gaan inzien dat hun vraagprijs handhaven feitelijk heel dom was, de rente is stijgende en de kans dat ze nu hun overgewaardeerde stapel banksteen voor de gewenste prijs kwijtraken krimpt met de dag. FEAR is on it's way
werderom vertederend hoor <3quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard.... de wannabe verkopers gaan inzien dat hun vraagprijs handhaven feitelijk heel dom was, de rente is stijgende en de kans dat ze nu hun overgewaardeerde stapel banksteen voor de gewenste prijs kwijtraken krimpt met de dag. FEAR is on it's way
Momenteel is hij weer dalende en de afgelopen 3 maanden toch vrij stabiel. Hypotheekverstrekkers zijn nu aan het verlagen ook ivm de openhuizendagen uiteraard.quote:
Over een paar maanden komt er toch ook een opslag van enkele tienden van procenten?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:28 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Momenteel is hij weer dalende en de afgelopen 3 maanden toch vrij stabiel. Hypotheekverstrekkers zijn nu aan het verlagen ook ivm de openhuizendagen uiteraard.
Voor rentevasteperioden lager dan 10 jaar las ik ergens.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:07 schreef antfukker het volgende:
[..]
Over een paar maanden komt er toch ook een opslag van enkele tienden van procenten?
Heb je het over de verhoging van de toetsrente? Dat is geen opslag maar een verhoging van de rente waarmee gerekend word om te bepalen hoeveel je mag lenen. Je mag dan dus bij hetzelfde inkomen minder lenen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:07 schreef antfukker het volgende:
Over een paar maanden komt er toch ook een opslag van enkele tienden van procenten?
Check bijvoorbeeld hier. Wat ik zelf doe is de toetsrente verhogen naar de rente die ik denk kwijt te zijn, bijvoorbeeld bij 30 jaar vast. Ook voor het berekenen van je maandlasten kun je beter niet met toetsrentes ofzo gaan werken, maar even checken wat je actuele rente gaat zijn. Dan krijg je vanzelf de behoefte om niet 4,5 of 5 keer je inkomen te doen, maar bijvoorbeeld 3,5 of 4 keer (tenzij eerste huis, begin carriere, dan kun je die limiet iets meer opzoeken, maar niet te veel.. ).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Heb je het over de verhoging van de toetsrente? Dat is geen opslag maar een verhoging van de rente waarmee gerekend word om te bepalen hoeveel je mag lenen. Je mag dan dus bij hetzelfde inkomen minder lenen.
Hoeveel je per maand gaat betalen wordt vooraf zeer netjes, tot op de euro, voor je uitgerekend. De toetsrente geeft slechts aan hoeveel men verantwoord acht dat je per maand kwijt mag zijn. En dat is vrijwel altijd aan de lage kant.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wat ik zelf doe is de toetsrente verhogen naar de rente die ik denk kwijt te zijn, bijvoorbeeld bij 30 jaar vast. Ook voor het berekenen van je maandlasten kun je beter niet met toetsrentes ofzo gaan werken, maar even checken wat je actuele rente gaat zijn.
226.000?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:33 schreef fedsingularity het volgende:
[ afbeelding ]
Wat wordt het volgende fundatellerkoersdoel?
Het is niet iedere dag feest... dus dat word 250k.... don't worry... binnenkort is het dus extra groot feestquote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
226.000?
Ik gun iedereen zijn pleziertje
Ja maar Xeno.... Hoe hoger de teller wordt, hoe minder woningen er blijkbaar verkocht worden. Dus dat houdt in dat de kopers de financiering niet rond krijgen en de verkopers dus niet zakken met de prijs. Hoe hoger de teller, hoe slechter de betaalbaarheid dus is. Een woning komt dus steeds verder buiten bereik. Dat kan voor al die wannabee kopers hier toch geen reden tot vreugde zijn?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is niet iedere dag feest... dus dat word 250k.... don't worry... binnenkort is het dus extra groot feest![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |