quote:Was dus zo aan het koken vandaag, gooi ik al het vlees gelijk in de pan en laat het lekker bakken. Kijk ik 5 minuten later op het pakje () Staat er: vlees eerst 5 minuten in de marinade leggen
Ik dus zo van: kut. Heb ik gewoon het half gebakken vlees nog maar even gemarineerd
Wat zijn jouw blunders achter het fornuis?
Met als resultaat?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef n8n het volgende:
Had meer boter nodig voor mij pantosti, gooi ik er olijfolie bij
Niks eigenlijk, had het in de gootsteen afgegoten (met heet water lopend)quote:
Dat gebeurd mij heeel vaak. Op zondagmiddag eten we vaak soep die we op zaterdag gemaakt hebben. Als ik dan het eten maak wil ik de soep snel laten koken om het vervolgens uit te zetten (anders is het zo gloeiend heet). Maar dat brand dan vaak aan...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:44 schreef tomaat52 het volgende:
Soep aanbranden!
Schuld van m'n moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...![]()
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb er weer een, wilde zoiets/dit maken:
[ afbeelding ]
en dat werd:Hoe speel je dat klaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...![]()
Trouwens, als ze bv.op de verpakking van een pizza zetten "10 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden",dan kan je hem er beter al vanaf het begin inzetten. Wel de juiste grilloptie kiezen. En dan vijf of zes minuten of zo.Dan is hij meestal al perfect.
Geen idee, de ene keer is het gewoon goed/perfect, andere keer heb je...nou dit dus...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:50 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Hoe speel je dat klaar?![]()
Trouwens, als ze bv.op de verpakking van een pizza zetten "10 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden",dan kan je hem er beter al vanaf het begin inzetten. Wel de juiste grilloptie kiezen. En dan vijf of zes minuten of zo.Dan is hij meestal al perfect.
[ afbeelding ]
en dat werd:Hoe kan je dat nou verkloten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
[ afbeelding ]
en dat werd:Inderdaad best knap als je dat kan verklotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...![]()
Het lijkt trouwens alsof het al een keer voor gekauwd is en vervolgens terug in de bak is gegooid
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
[ afbeelding ]
en dat werd:Gadverdamme dat ziet er vies uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
[ afbeelding ]
en dat werd:Haha ik heb kots gezien dat er ongeveer zo uit zag (no offense)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...
Het is duidelijk dat het is mislukt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Alopex het volgende:
Als het allemaal niet zo ernstig was, waarom plaats je het dan bij de blunders?
Wtfquote:Op maandag 28 maart 2011 04:40 schreef Seven. het volgende:
Ik dacht witlofsoep te maken. Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Goeie tip.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef RobinOok het volgende:
Daarvoor zit er altijd nog een kleiner dopje in de deksel. Bij warme dingen haal je die eruit, legt er een theedoek op en blenderen maar.
tok!quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:59 schreef Klaploper het volgende:
Gisteren voor wat vrienden lekkere spaghetti gemaakt. Bij het snijden van de ui ging het echter mis en sneed ik in mijn duim.
Bloedde flink over de ui, maar het was de laatste die ik had..
Daarom maar even afgespoeld en gewoon in de pan geflikkerd.
Gisteren voor wat vrienden lekkere spaghetti gemaakt. Bij het snijden van de ui ging het echter mis en sneed ik in mijn duim.
5 minuten marineren? wat gaat dat nu uitmaken? marineren doe je een paar uur op zn minst.quote:
Kook dan ook zelf.. Of is hij zo ranzig omdat jij m verkeerd hebt opgewarmd?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:37 schreef Yankee het volgende:
Vandaag dacht ik laat ik eens zo'n AH Italiaanse pasta met zalm en roomsaus proberen. Gadverdamme wat ranzig. Pasta is gortdroog, zalm is niet te eten en over de broccoli etc begin ik maar niet. Te vies voor woorden deze rotzooi
6 minuten in de magnetron zoals op de doos staat, denk inderdaad dat het daar mis gegaan isquote:Op woensdag 13 april 2011 19:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kook dan ook zelf.. Of is hij zo ranzig omdat jij m verkeerd hebt opgewarmd?
Ik vraag me gewoon af wat je doet in een KOOKblunders topic als je komt klagen over de smaak van een maaltijd die je niet zelf hebt gemaakt.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
6 minuten in de magnetron zoals op de doos staat, denk inderdaad dat het daar mis gegaan is
even mijn frustratie kwijtraken....lucht opquote:Op woensdag 13 april 2011 19:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af wat je doet in een KOOKblunders topic als je komt klagen over de smaak van een maaltijd die je niet zelf hebt gemaakt.
Ik werkte ooit bij een bakker toen ik jong was (vakantiebaantje).quote:Op woensdag 13 april 2011 19:01 schreef AcidFay het volgende:
Eens een stukje nagel kwijt geraakt in een salade voor 50 mensen. Heb maar niets gezegd.
Ik moest lachenquote:Op maandag 28 maart 2011 04:40 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is geen aanstellerij. Als je bloed van iemand anders binnenkrijgt, kan diegene jou bijvoorbeeld besmetten met een ernstige ziekte.quote:Op donderdag 14 april 2011 02:52 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Mooie verhalenEn dan die aanstellerige reacties "getsie bloed in et uuuuuuuiiiii
![]()
![]()
![]()
![]()
"
nou tenzij je aids vrienden hebt lijkt mij die kans vrij klein.quote:Op zondag 24 april 2011 01:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is geen aanstellerij. Als je bloed van iemand anders binnenkrijgt, kan diegene jou bijvoorbeeld besmetten met een ernstige ziekte.
Inderdaad. Je zou bv. ook geen seks meer mogen hebben met een vrouw tijdens haar menstruatie want owee, al dat bloed.quote:Op zondag 24 april 2011 01:35 schreef fespo het volgende:
[..]
nou tenzij je aids vrienden hebt lijkt mij die kans vrij klein.
Dan ben je echt geen zeikerd. Als je met eten bezig bent, hoor je op je hygiene te letten. Simpelquote:Op zondag 24 april 2011 03:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zal dan wel een zeikwijf zijn, maar ik bedank ook voor andermans bloed in mijn eten.
Zo denk ik er ook over. Zeker bij gerechten waar daarna nog de kook erover gaat kan het echt geen kwaad.quote:Op zondag 24 april 2011 12:02 schreef RobinOok het volgende:
Een lekkere, sappige biefstuk is wel okay, maar een drupje mensenbloed niet? Wat een flauwekul. 't Is niet dat ze erin hebben zitten poepen of zo hoor, 't is maar bloed.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben/heb (?) een nieuwe blunder begaan ...
Ik had in de oven dus eten op een rooster met dun, wit bakpapier erop (zonder een andere plaat ertussen).
Ik probeerde een aardappeltje om te draaien, en hij viel op de bodem en trok het bakpapier mee.
Gevolg: het hele bakpapier stond meteen volledig in brand.
Ik heb het gelukkig uitgekregen door er met m'n overwanten op te slaan (die ik aan had).
Maar van het bakpapier is niks meer over, behalve dan wat zwarte stukjes.
En mijn aardappeltjes kon ik ook weggooien.
Krulspelden erbij en dan om Henk roepenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
Ik zie het echt helemaal voor me... met van die bloemetjesovenwanten paniekerig het oplaaiende vuur proberen uit te meppen...
Mietje.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:19 schreef Snakey het volgende:
Ook een leuke is een lekkere afghaanse stoofpot maken, en dan ipv twee theelepels twee eetlepels (hete) curry lezen in je recept... Dat werd dus pizza die avond.
Ik bied 5 euro voor de maatkan van je blender!quote:Op maandag 28 maart 2011 04:40 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Uit biefstuk komt lijkvocht, geen bloed.quote:Op zondag 24 april 2011 12:02 schreef RobinOok het volgende:
Een lekkere, sappige biefstuk is wel okay, maar een drupje mensenbloed niet? Wat een flauwekul. 't Is niet dat ze erin hebben zitten poepen of zo hoor, 't is maar bloed.
Ik vind zoute haring lekker en chocola ook, maar dat ga ik ook niet combineren.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik vind bulgur onwijs lekker en ik vind pindakaas lekker. Afgelopen zaterdag besloot ik bulgur te stomen met wat pindakaas, gatverdam wat was dat goor zeg
Ik heb hetzelfde gehad, ik at bij mijn ouders, mijn moeder zou later thuis zijn en ze had mij gevraagd of ik vast de oven aan wou zetten en toen had ik ook alleen het lichtje aangezetquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:19 schreef Snakey het volgende:
Of je schoonmoeder vragen de kip alvast in de oven te doen omdat je wat later thuis bent. Thuiskomen en niks ruiken, en er achter komen dat ze alleen het lichtje in de oven aan heeft gedaan.
Haha hoe krijg je het voor elkaarquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
Keer zo'n bakje gekocht, want kipsaté is baas
[ afbeelding ]
Blijkbaar moest je dat spul bereiden door het bakje in z'n geheel te laten dobberen in een pan met kokend water. Dus ik: pan, kokend water, op het vuur, bakje erin.
Na een 40 minuten schrok ik wakker van het brandalarm. Keuken zag zwart van de rook en de stank was niet te harden... De pan kon ik ook weggooien.
Foto's volgen nog
Gewoon, laten droogkoken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:41 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Haha hoe krijg je het voor elkaarBenieuwd naar die foto's
"Au bain-marie" noemen ze dat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar moest je dat spul bereiden door het bakje in z'n geheel te laten dobberen in een pan met kokend water. Dus ik: pan, kokend water, op het vuur, bakje erin.
Na een 40 minuten schrok ik wakker van het brandalarm. Keuken zag zwart van de rook en de stank was niet te harden... De pan kon ik ook weggooien.
Foto's volgen nog
pan + kokend water is genoeg. dat vuur kan je wel achter wegen laten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's volgen nog
Ik had nog een plaatje beloofd. Bij dezenquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's volgen nog
quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik had nog een plaatje beloofd. Bij dezen
De bodem van het bakje zat muurvast aan de bodem van de pan gesmolten.
[ afbeelding ]
Hiroshima. Tsjernobyl. Waarom denk ik hier aan? Oh ja en Fukushima.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef Wootism het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meltdown?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:54 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Hiroshima. Tsjernobyl. Waarom denk ik hier aan? Oh ja en Fukushima.
Maar die pan heb je toch niet echt weggegooid he?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef Wootism het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Had ik ook gedaan hoor. Plastic zit dan muur, maar dan ook echt muurvast aan de pan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar die pan heb je toch niet echt weggegooid he?
Ik zou eerlijk gezegd ook niet zo weten hoe ik gesmolten plastic uit een pan haal. Opnieuw smelten en uitgieten?quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Die pan had je toch gemakkelijk goed schoon kunnen maken. Paar keer met goed heet sop uitboenen en er is niks meer aan de hand.quote:Op donderdag 9 juni 2011 00:53 schreef technofreak86 het volgende:
Heb ooit een gietijzeren stoofpan weggegooid omdat ik hem na een aantal dagen/weken met teveel maden ontdekte. Achteraf wel een blunder, en dus ontopic. maar kan het me met een elcheapo kookpannetje dus ook wel voorstellen na een hardnekkige plasticbrand.
Geloof me, als je ooit iets écht hebt laten aanbranden, dat krijg je nooit meer schoon.(Ik heb helaas geen foto's maar mij is het dus ooit ook gebeurd.quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Best knap om dit te beweren terwijl je niet eens weet hoe het eruit ziet onder de saus. :pquote:Op donderdag 9 juni 2011 00:33 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zoiets, uitkoken met olie? Effe googelen. Maar het soort pan op de foto is altijd weer te fixen.
Ik zou die echt niet weggooien.
En zo erg ziet het er nou ook weer niet uit. Alleen een beetje gesmolten, niet eens enorm ingebrand.
Ik twijfel er niet aan of ik had 'm weer schoon gekregen.![]()
Noh een beetje soda, heet water en staalwol doet en hoop hoor. Daar krijg je aangebrand er echt wel mee af.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:32 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Geloof me, als je ooit iets écht hebt laten aanbranden, dat krijg je nooit meer schoon.(Ik heb helaas geen foto's maar mij is het dus ooit ook gebeurd.)
Niet als het zomer is en je de pan een paar dagen buiten hebt gezet. Nou ja, ik geef toe, ik heb het ook niet meer uitgeprobeerd uiteindelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:59 schreef Fixers het volgende:
[..]
Noh een beetje soda, heet water en staalwol doet en hoop hoor. Daar krijg je aangebrand er echt wel mee af.
Klopt daarom is het ook een blunder.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die pan had je toch gemakkelijk goed schoon kunnen maken. Paar keer met goed heet sop uitboenen en er is niks meer aan de hand.
Ja, klopt. Ik ben ook best knap ja.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:41 schreef Wootism het volgende:
Best knap om dit te beweren terwijl je niet eens weet hoe het eruit ziet onder de saus. :p
Het kan zelfs je hele huis verpesten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:32 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Geloof me, als je ooit iets écht hebt laten aanbranden, dat krijg je nooit meer schoon.(Ik heb helaas geen foto's maar mij is het dus ooit ook gebeurd.)
Onderhuur zelfs. Dus echt wel rot. Gelukkig was de man niet boos maar opgelucht dat we nog leefden. Was wel een geschikt iemand.quote:
quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:05 schreef Droopie het volgende:
Heerlijk dit topic, ben 31 kan amper koken, maar hier vind ik de trots om het goed te gaan leren
Mooi dat ik je van dienst kon zijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:05 schreef Droopie het volgende:
Heerlijk dit topic, ben 31 kan amper koken, maar hier vind ik de trots om het goed te gaan leren
Ketjap niet meewokken?quote:Op dinsdag 13 september 2011 03:32 schreef Under_Score het volgende:
kruiden toevoegen, nog meer kruiden toevoegen, nog meer toevoegen omdat alles apart zo lekker is, en dan niet lezen dat in elke kruidenmix ook al zout zit waardoor de maaltijd veeeeel te zout is om te eten![]()
tijdens het wokken ketjap meebakken, dat is ook niet lekker.
met je dronken kop nog wat willen eten, en de oven aanzetten en vervolgens iets er in doen. en dan in slaap vallen op de bank.
![]()
Joh.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:44 schreef Under_Score het volgende:
voor een paar seconden niet nee, maar meteen vanaf het begin bij de kip gooien wel.
al doende leert menquote:
quote:Op vrijdag 23 september 2011 06:30 schreef FRDeventer het volgende:
Gister een blunder.Half wakker een eitje willen bakken, pan op het vuur en ipv vloeibare boter, mayonaise in de pan doen..
Gelukkig was de pan nog niet warm en was hij ook zo weer schoon maar echt slim was het niet ofzo
Ik blijf me verbazen over mensen die pannen op het vuur zetten en daarna het huis verlaten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:25 schreef Sorella het volgende:
Eieren opzetten, weggaan en 2 uur later thuis komen, we zijn bij de buren gaan zitten en de visite ging meteen weg.
Neee, wat zonde!quote:Op vrijdag 23 september 2011 08:25 schreef Sorella het volgende:
Mijn schoonzus en haar man kwamen een keer op visite en hij vroeg om een whiskey, mijn man wou een biertje maar ik had al fris ingeschonken voor hem dus hij kreeg dat eerst, zegt mijn zwager dat de whiskey bedorven is en hij een biertje wou.
Ik de whiskey weggegooid en wat er nog in de fles zat (halfvol) wist ik veel dat whiskey niet kan bederven
Inderdaad. Al is zoiets zo gedaan zonder erg. Zelf niet mee gemaakt overigens, wel iets anders.quote:Op vrijdag 23 september 2011 10:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen over mensen die pannen op het vuur zetten en daarna het huis verlaten.![]()
![]()
![]()
Was op vakantie in mexico, verteld de gids tijdens een rondleiding in tulum, ah, kijk dit is de wilde plant waar de chilipepers, paprika etc later allemaal uit gefokt zijn. Ik trek een rijstkorrel groot vruchtje er van af en kauw er op, mmmm zeg ik terwijl mijn bek brandt, lekker zoet en knipoog naar gids. Rest van gezelschap probeert ook en brand hun mond.quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:10 schreef Resistor het volgende:
Madame Jeanettes zijn niet geschikt om rauw in de mond te doen en goed te kauwen
En ik was ook nog nuchter, geen vrienden die mij aanmoedigden... Ik wilde het gewoon even proeven
(maar na een half uurtje is de pijn wel over, valt wel mee, en in de 'nasi' waren ze heerlijk)
quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was op vakantie in mexico, verteld de gids tijdens een rondleiding in tulum, ah, kijk dit is de wilde plant waar de chilipepers, paprika etc later allemaal uit gefokt zijn. Ik trek een rijstkorrel groot vruchtje er van af en kauw er op, mmmm zeg ik terwijl mijn bek brandt, lekker zoet en knipoog naar gids. Rest van gezelschap probeert ook en brand hun mond.
LOL
Klopt, maar die stond al vanaf 4 uur smiddags op het vuur. Achteraf vond ik het vreemd dat ik het niet geroken had. Heeft toch zowat 15 uur lang op een klein pitje gestaan laagste standje.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:04 schreef Bluurgh het volgende:
pan op het vuur zetten en gaan slapen vind ik ook niet erg slim
Dat is echt stom. Echt heel stom.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:50 schreef unknown89 het volgende:
Oh en een eitje stuk tikken gaat veel makkelijk op het aanrecht dan op de rand van de pan..tot nu toe hoefde ik maar één keer rauw ei te ruimen tussen het gasfornuis en het aanrecht..
Nee wat jij doet is geniaalquote:Op woensdag 16 november 2011 18:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat is echt stom. Echt heel stom.
Zou geen medelijden hebben als je moet ruimen.
Stommerik.
Wat heb jij vandaag?quote:Op woensdag 16 november 2011 18:04 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat is echt stom. Echt heel stom.
Zou geen medelijden hebben als je moet ruimen.
Stommerik.
En dit is hierna gewoon opgegeten?quote:Op woensdag 16 november 2011 21:03 schreef SadKingBilly het volgende:
Ben 39 en de enige kookblunder die ik me kan herinneren is een wokpan met krieltjes op de wokbrander zetten, ze bakken (acht tot tien minuten constant schudden anders branden ze aan, rotdingen) en als ze klaar zijn naar een andere pit zetten om snel de saus te binden... En de pan dan zo scheef op de pit zetten dat 'ie kantelt en alle krieltjes aan de rol gaan over het aanrecht. Gelukkig had ik dat net ontsmet en opgeruimd dus ze konden er zo weer terug in, maargoed. Blij dat mijn vrouw in de kamer zat en het niet meekreeg
Seinfeld was een leuke serie he.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:12 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
En dit is hierna gewoon opgegeten?
Beetje in de categorie van de actie van een jonge nicht van me. Ze liet de tandenborstel van haar zus in de wc vallen...en zette die borstel terug in de beker. Pas twee weken later durfde ze dit op te biechten.
Een serie dat 8 jaar geleden op tv was.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:16 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
? Ik kijk reeds 7 jaar geen tv meer, wat is Seinfield?
quote:Op woensdag 16 november 2011 21:18 schreef mootie het volgende:
Zelf soep trekken, na een paar uur met een warrig hoofd afgieten. En het dan verkeerd om doen.
Daar stond ik, met een vergiet vol soepgroente, mergpijp en soepvlees
En de rest door de afvoer? Och heit, arme zielquote:Op woensdag 16 november 2011 21:18 schreef mootie het volgende:
Zelf soep trekken, na een paar uur met een warrig hoofd afgieten. En het dan verkeerd om doen.
Daar stond ik, met een vergiet vol soepgroente, mergpijp en soepvlees
Geen drupje bouillon over.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de rest door de afvoer? Och heit, arme ziel
Gelukkig hebben jullie een rookmelderquote:Op woensdag 16 november 2011 21:42 schreef DuranK het volgende:
Een blunder van mijn moeder.
Ze was boontjes aan het koken en toen ging ze even naar de winkel. Ze dacht dat ze het vuur uit had gedaan, echter ze had het vuur op de hoogste stand gezet!!
Even later word ik wakker van gepiep (het was 's ochtends hoor). Ik denk, kut wekker. Nee is het niet, kut telefoon! Nee, ook niet. Loop ik de gang op, helemaal gevuld met zwarte rook en een kei hard piepende rookmelder. De boontjes waren ondertussen helemaal verkoold, net houtskool.
Oeps
Hier hang 1 rookmelder... op zolder.. zonder batterij.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:50 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben jullie een rookmelder
Zonde, is best lekker !quote:Op woensdag 16 november 2011 22:36 schreef Melleyn het volgende:
Ik had zo'n gratis zakje Braadstoom Geheimen of hoe heet het van Knorr, dus ik dacht die gaan we eens proberen. Oven voorverwarmd, kip, groenten en kruiden in de ovenzak en hup de oven in.
Kwartiertje later ging de rookmelder af. Had ik de over op grill gezet in plaats van hete luchtDe zak was over de hele boel heen gemolten
Ik heb het later nog een keer gemaakt (met de nodige grappen vooraf van mijn wederhelftquote:
Toen lag de vloer nog niet vol ofzoquote:Op woensdag 16 november 2011 23:59 schreef 19hunter91 het volgende:
Na 6 liter in de pan gegooid te hebben, kwam ik er pas achter
hier voor de placemets, die druipen heel mooi over t rekjequote:Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef junkiexp het volgende:
Wij gebruiken trouwens de oven vaak als bergruimte voor verse broodproducten.
De rest kunnen jullie wel raden
Mijn moeder vond de oven wel een mooie opbergplek voor de handleidingquote:Op woensdag 16 november 2011 22:54 schreef junkiexp het volgende:
Wij gebruiken trouwens de oven vaak als bergruimte voor verse broodproducten.
De rest kunnen jullie wel raden
het kraantje zat aan de achterkant.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:16 schreef DrNick het volgende:
[..]
Toen lag de vloer nog niet vol ofzo
"Will it blend?" (zie YouTube)quote:Op donderdag 17 november 2011 10:39 schreef rhubarb het volgende:
M'n huisgenote had niet door dat er nog een theelepel in de blender zat, tijdens het maken van pina colada...
Geweldig topicquote:Op woensdag 16 november 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit topic
Boerenkool met een eigen wil.
Ik ontbijtkoek, wordt het ook lekker dikke jus vanquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:46 schreef Isegrim het volgende:
Dat is geen blunder, wij doen heel vaak speculaaskruiden in runderstoofpotjes!
voor mij was et gewoon smerig om te ruikenquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:46 schreef Isegrim het volgende:
Dat is geen blunder, wij doen heel vaak speculaaskruiden in runderstoofpotjes!
Een beetje zoals havermout maken en daar nootmuskaat overheen gooien in plaats van kaneelquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:23 schreef bonke het volgende:
[..]
voor mij was et gewoon smerig om te ruikenheb ook meteen die bus weggegooid want waarschijnlijk heb ik die verkeerd uit de winkel gehaald
Dat had me vader tamelijk vaakquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:27 schreef Naamah het volgende:
Een beetje zoals havermout maken en daar nootmuskaat overheen gooien in plaats van kaneel
Zo'n vergiet (nouja, eigenlijk een zeef, want de gaten van een vergiet zijn te groot voor rijst) valt haast niet schoon te maken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:44 schreef Isegrim het volgende:
Je bent wel weer aardig hè?
Waarom geen vergiet gebruiken voor de rijst?
Maarreh, afgieten is überhaupt niet nodig als je rijst kookt zoals het hoort, namelijk in afgepast water. Dan wordt je rijst ook nog eens veel lekkerder. Rijstkoker is helemaal makkelijk, dan heb je er geen omkijken naar.
Dan heb je niet de juiste verhouding rijst/water gebruikt òf je hebt tijdens het koken de deksel te vaak open gedaan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Zo'n vergiet (nouja, eigenlijk een zeef, want de gaten van een vergiet zijn te groot voor rijst) valt haast niet schoon te maken.
En ik doe er altijd veel water in, want dan weet ik tenminste zeker dat het niet te weinig is (). Het is weleens gebeurd dat het water allemaal verdampt/opgenomen was, maar de rijst nog niet gaar was.
God straft direct en rechtvaardigquote:Op vrijdag 18 november 2011 18:04 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Na vandaag maak ik alleen nog maar boemboes met veiligheidsbril op.
Oh man, wat deed die klodder die mijn oog in sprietste pijn. :-(
(meestal gebruik ik de blender, maar daarvoor was het een te kleine hoeveelheid)
?quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
God straft direct en rechtvaardig
Robin is al een paar dagen aan het mokken, zie boven ook haar "net goed" opmerking.quote:
quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Robin is al een paar dagen aan het mokken
wtfquote:Op woensdag 16 november 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit topic
Boerenkool met een eigen wil.
Doe ik alleen als ik risotto maak, verder ben ik niet zo'n rijst purist. Rijstkoker heb ik niet, en ik eet zelden rijst. Dus verdrink ik snelkookrijst in een bad water.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Onzin. Ik heb een 1/2 cup dingetje hangen, dat is precies genoeg voor 1 persoon. Dus ik schep 2 keer zo'n ding vol met rijst, in een zeef. Even wassen, dan in de rijstkoker, dan anderhalf keer zoveel water, dus 3 keer zo'n ding vol. Beetje zout erbij. Rijstkoker aan en geen omkijken meer naar. Hoef er niet op te letten of het overkookt, hoef het niet zachter te zetten en hoef het niet op een bepaalde tijd af te gieten (wat dan dus ook niet fout kan gaan). En altijd perfecte rijst. Met smaak, want die giet ik niet door de gootsteen.
Minder werk, beter resultaat.
(dat geldt voor jasmijnrijst, voor basmatirijst gebruik je twee keer de hoeveelheid water. Dus 2 kopjes rijst op 4 kopjes water)
Dit, even terug bij een vriend van me. Uitgebreide maaltijd; ik zou de eend even in de oven doen (die al helemaal ingesteld stond). Had ik per ongeluk op het knopje magnetron gedrukt - grijze eend die verschrompeld was tot de helft van het formaat...quote:Op woensdag 16 november 2011 22:36 schreef Melleyn het volgende:
Ik had zo'n gratis zakje Braadstoom Geheimen of hoe heet het van Knorr, dus ik dacht die gaan we eens proberen. Oven voorverwarmd, kip, groenten en kruiden in de ovenzak en hup de oven in.
Kwartiertje later ging de rookmelder af. Had ik de over op grill gezet in plaats van hete luchtDe zak was over de hele boel heen gemolten
Bakpapier op de grond?quote:Op zaterdag 19 november 2011 01:20 schreef Sorella het volgende:
Tarte tartin geprobeerd te maken, na 20 minuten uur begon het wel een beetje naar verbrande caramel te stinken maarja, 10 minuten later toch maar even kijken, oven opengedaan was de caramel uit het bakblik op mijn ovenvloer gedropen en zie dat er maar weer af te krijgen, niet dusIk deed al zo zuinig met mijn nieuwe oven met bakpapier op de grond enzo maar nu dus vergeten. Volgende dag meteen een dicht bakblik gehaald.
Misschien moet ik ook maar zo'n rijstkoker kopen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Onzin. Ik heb een 1/2 cup dingetje hangen, dat is precies genoeg voor 1 persoon. Dus ik schep 2 keer zo'n ding vol met rijst, in een zeef. Even wassen, dan in de rijstkoker, dan anderhalf keer zoveel water, dus 3 keer zo'n ding vol. Beetje zout erbij. Rijstkoker aan en geen omkijken meer naar. Hoef er niet op te letten of het overkookt, hoef het niet zachter te zetten en hoef het niet op een bepaalde tijd af te gieten (wat dan dus ook niet fout kan gaan). En altijd perfecte rijst. Met smaak, want die giet ik niet door de gootsteen.
Minder werk, beter resultaat.
(dat geldt voor jasmijnrijst, voor basmatirijst gebruik je twee keer de hoeveelheid water. Dus 2 kopjes rijst op 4 kopjes water)
Mijn moeder bewaart haar ovenwanten in de ovenquote:Op donderdag 17 november 2011 10:20 schreef _Loki het volgende:
[..]
Mijn moeder vond de oven wel een mooie opbergplek voor de handleiding
Dat ging niet goed tijdens het voorverwarmen.
Dat vliegt in brand ...quote:
quote:Op zondag 20 november 2011 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oh,
net voor het eerst (groente)soep gemaakt.
Een pan pakken en vullen met water. (kon de maatbeker niet vinden)
Moest 1 liter ingaan.
Heb de pan tot de rand gevuld () en er kon 3 liter in....
oeps.
Uiteindelijk gewoon gekookte groenten in een kom water geworden.
Ik dacht al. Wat zat er weinig groentesoepspul in dat knorr pakje.![]()
Verdiende loon.quote:Op zondag 20 november 2011 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oh,
net voor het eerst (groente)soep gemaakt.
Een pan pakken en vullen met water. (kon de maatbeker niet vinden)
Moest 1 liter ingaan.
Heb de pan tot de rand gevuld () en er kon 3 liter in....
oeps.
Uiteindelijk gewoon gekookte groenten in een kom water geworden.
Ik dacht al. Wat zat er weinig groentesoepspul in dat knorr pakje.![]()
doe het ongeveer hetzelfde, maar dan in een gewone panquote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Minder werk, beter resultaat
quote:Op zondag 20 november 2011 20:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Deze kent iedereen wel: op gevoel water in een pannetje doen om saus aantemaken. En er dan achterkomen dat er toch teveel water rin zit.
Zo heb ik een keer een ovenschotel hoog in de oven gezet onder de grill met wat kaas er op. Handen plat de oven in, schaal er in duwen, en bij het terughalen van mn hand mn vingers intrekken zodat mn knokkels precies het grillelement meenamen. Doet pijn. Niet alleen een rode streep, maar gewoon aangebakken ik.quote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef MaLo het volgende:
Vanmiddag met dochter pepernoten gebakken. Uiteraard paste niet alles op één bakplaat.
Dus toen de eerste lading klaar was, haalde ik de bakplaat netjes met ovenwanten uit de oven en haalde ik de pepernoten met bakpapier en al van de bakplaat. Toen ik de volgende lading erop wilde leggen, was ik alweer vergeten dat die bakplaat net uit de oven kwam en dus loeiheet was, en pakte de bakplaat met mijn blote hand aan.
Ondanks 10 minuten koelen onder de lauwe kraan toch een mooie rozerode pijnlijke streep op mijn hand
Dat gebeurt mij ook met regelmaatquote:Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef MaLo het volgende:
Vanmiddag met dochter pepernoten gebakken. Uiteraard paste niet alles op één bakplaat.
Dus toen de eerste lading klaar was, haalde ik de bakplaat netjes met ovenwanten uit de oven en haalde ik de pepernoten met bakpapier en al van de bakplaat. Toen ik de volgende lading erop wilde leggen, was ik alweer vergeten dat die bakplaat net uit de oven kwam en dus loeiheet was, en pakte de bakplaat met mijn blote hand aan.
Ondanks 10 minuten koelen onder de lauwe kraan toch een mooie rozerode pijnlijke streep op mijn hand
Hier ook ...quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat gebeurt mij ook met regelmaat![]()
auw!
Moet hij dat wel genoeg in huis hebben hequote:Op vrijdag 25 november 2011 08:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]Dan doe je er meer van de andere ingrediënten bij, ik zie geen probleem.
quote:Op zondag 26 februari 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
Wentelteefjes quick-and-dirty style: besmeer wat bammetjes behoorlijk dik met tafelmargarine/halvarine en dan bakken in de koekenpan.
De marga/halvarine bevat melkbestandsdelen waardoor het kwa smaak aardig in de buurt komt.
Mijn wanten zijn gewoon goed, maar die zijn ook niet van de ikea. Pannenlappen zijn juist irritant.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Bij de ikea van die hele dikke ovenwanten gekocht, lekker me handig want dan kun je je zeker niet verbranden..
WRONG!!!
Doordat ze zo dik zijn heb ik nergens grip op, hebben ze al regelmatig vlamgevat en bij het afgieten van groenten (no worries, geen rijst!) zuigen die krengen al het water wat er langs loopt af.
Dus uit pure ellende heb ik maar weer gewoon pannenlappen gekocht, stukken veiliger!
k wat uit te leggen gehad.
Ik snap niet helemaal wat hier nou een blunder aan is...quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Uit het wentelteefjestopic. Niet mijn blunder, maar toch zeker wel een goede reden om dit topic te kicken:
[..]
Ja ik heb ook liever wanten dan pannenlappen.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mijn wanten zijn gewoon goed, maar die zijn ook niet van de ikea. Pannenlappen zijn juist irritant.
Teiltje!quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Uit het wentelteefjestopic. Niet mijn blunder, maar toch zeker wel een goede reden om dit topic te kicken:
[..]
Haha dat het t verkeerde was, conimex moet af en toe kunnen als je geen tijd hebt om te koken tochquote:Op maandag 27 februari 2012 14:47 schreef MaximusTG het volgende:
Wat is dan de blunder, dat het het verkeerde was, of dat het conimex was![]()
?
quote:Op maandag 27 februari 2012 14:37 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat hier nou een blunder aan is...
Dat. En het klinkt ook echt te ranzig.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:22 schreef MaximusTG het volgende:
Euhm, misschien dat hetgeen gequote is helemaal niets met wentelteefjes te maken heeft, maar slechts gebakken brood met halvarine/margarine is?
Zojuist dus weer gebeurdquote:Op zaterdag 19 november 2011 23:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
6 lekkere verse eitjes in de eierkoker elektrisch doen en dan achter de computer kruipen en Fokken![]()
Gaat wel een lampje branden en belletje rinkelen maar dat is in de keuken en compi staat in de huiskamer![]()
Samengevat na 30 minOja er was iets in de keuken en even later 6 tennisballen met geel kruimel van binnen
Heb je een losse kookwekker? Neem die dan gewoon mee de huiskamer in. Doe ik ook altijd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zojuist dus weer gebeurd![]()
Morgen maar eens tennissen dan
Zo simpel, zo effectief!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:27 schreef classpc het volgende:
[..]
Heb je een losse kookwekker? Neem die dan gewoon mee de huiskamer in. Doe ik ook altijd.
Ik had ooit ommeletten proberen te maken met alleen boter. Zeven of acht was ik toen (?)quote:Op maandag 27 februari 2012 15:22 schreef MaximusTG het volgende:
Euhm, misschien dat hetgeen gequote is helemaal niets met wentelteefjes te maken heeft, maar slechts gebakken brood met halvarine/margarine is?
Ik gebruik een kookwekker voor bij meditatie en bij het douchen. Als de wekker afgaat moet ik stoppen.quote:
Ik ook. Echt altijd.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 01:27 schreef classpc het volgende:
[..]
Heb je een losse kookwekker? Neem die dan gewoon mee de huiskamer in. Doe ik ook altijd.
Ah! Precies dat heb ik een keer gehad, maar dan met een schaal terug in de oven zetten inclusief kunststof onderzetterquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:36 schreef tech4u het volgende:
Gister pan soep even op een onderzetter gezet. Daarna weer op het fornhuis en ik ging even naar boven.
Ik kom weer beneden gigantische plastic/rubber stanklucht.
Onderzetter was aan de pan blijven plakken.
Eierkokers zijn rotdingen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 00:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zojuist dus weer gebeurd![]()
Morgen maar eens tennissen dan
Nee. Bij inductie blijft het ook nog een tijdje heet.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:27 schreef tomaat52 het volgende:
Volgens mij ben je in de war met keramisch.
Dat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:27 schreef tomaat52 het volgende:
Volgens mij ben je in de war met keramisch.
Inductiekoken werkt door een magneetveld dat voorwerpen die stroom geleiden verwarmt. Dus je kookplaat (van glas) wordt niet warm, net als je handschoen of je hand.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:19 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Eierkokers zijn rotdingen.
Laatst was die van mij blijkbaar kapot, want hij ging niet "piepen" zeg maar.
Wou ik 'm zelf uitzetten, kon dat niet, want hij stond onder stroom.![]()
De stekker er dus uit getrokken en mijn hand deed later op de avond best wel pijn.![]()
Ik heb sinds kort inductie (heb altijd een gasaansluiting gehad).
Dus ben er nog niet helemaal aan gewend.
Had ik een ovenwant op een van die pitten gelegd, maar met inductie blijft het natuurlijk nog een hele tijd heet.
Net op tijd achtergekomen en nu heb ik een overwant die aan een kant donkerbruin is.
Daarom kan het idd dus niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inductiekoken werkt door een magneetveld dat voorwerpen die stroom geleiden verwarmt. Dus je kookplaat (van glas) wordt niet warm, net als je handschoen of je hand.
Ligt niet alleen aan jou hoor Madame.quote:Op zondag 11 maart 2012 01:27 schreef Madame_Paon het volgende:
Dan hebben ze dat verkeerd aan mij doorgegeven.
Wat een prutsers.
Dat heb ik een keertje gehad, maar dan met mijn bloed.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:13 schreef Quispi het volgende:
Ik heb het ook een keer gehad, het leek net of ik iemand vermoord had in mn witte keuken. Het zat echt overal. Kastjes, muur, plafond....
Robin!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:53 schreef RobinOok het volgende:
Nog nooit meegemaakt.
Mijn moeder wel ooit. Vroeger, in de caravan in Zuid-Frankrijk bij 45 graden celsius.
Lachen vonden we dat. :-)
Zei niet zo.
En ik zou zweren dat ik het gisteren meteen bij het intikken al veranderde. Zal je zien dat ik het verfouterde! Ha. Dat is de aftakeling.quote:
Kan ik nou niet echt een blunder noemen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:20 schreef hugsy33 het volgende:
Een verse blunder van mij:
was n paar eitjes aan t bakken voor over de nasi, toen ik zag dat t randje aanbakte.
Dus ik maakte t randje los en leg de spatel bovenop de eieren(ze waren toch bijna klaar) maar dan bakt je ei dus vast aan je spatel ipv in de pan
Juist.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:23 schreef 2cv het volgende:
Bij inductiekoken wordt theoretisch het kooktoestel niet warm. Maar de pan wel. Die geeft de warmte niet alleen door aan het eten, maar ook weer aan de inductiekookplaat. Een inductiekookplaat wordt dus wel warm als je er op kookt. Maar dan ook echt alleen als je er op kookt, niet als hij aan staat zonder pan er op.
Hier staat een pannetje met water te koken, die wordt niet warmer dan 100 graden.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:12 schreef Tchock het volgende:
Mochten alle voorgaande argumenten niet genoeg zijn:
[ afbeelding ]
Inductiekoken kan zelfs door een krant heen. En ik hoop dat je ovenhandschoen wel wat meer kan hebben.
Had je er aangekoekte zooi in zitten dan? Ik doe dat al jaren zo, en heb zulke dingen nog niet meegemaaktquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:55 schreef Selyn het volgende:
mijn oh-zo-slimme vriend wilde een keer wat frituren, maar had geen horloge om of iets anders waarop hij de tijd bij kon houden dus bedacht hij om de magnetron maar even aan te zetten op het aantal minuten.
Vond de magnetron niet zo leuk...![]()
Aan de binnenkant vlammen, maar 't ding doet het nog steeds.
Je gaat er iig niet dood aan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:01 schreef RobinOok het volgende:
Mag niet, magnetron aanzetten zonder iets erin. Dat weet een kind.
zoiets had ik toen ik boter ging smelten om een taart te bakken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb een keer perongeluk een lepeltje in een mok laten zitten in de magnetron.gelukkig niks gebeurd.
Bepaal jij dat? Gaat al jaren goed, en zie niet waarom het slecht zou zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:01 schreef RobinOok het volgende:
Mag niet, magnetron aanzetten zonder iets erin. Dat weet een kind.
jouw magnetron staat al jaren aan zonder iets erin?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Bepaal jij dat? Gaat al jaren goed, en zie niet waarom het slecht zou zijn.
Magnetron doet het al jaren, ik mankeer niks, dus boeiend.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:13 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
jouw magnetron staat al jaren aan zonder iets erin?
Koop een kookwekker.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Bepaal jij dat? Gaat al jaren goed, en zie niet waarom het slecht zou zijn.
Magnetron doet het al jaren, ik mankeer niks, dus boeiend.
heb ik ook weleens gehad, maar toen probeerde ik in een reflex de pan op te vangenquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:17 schreef gianni61 het volgende:
vorige week nog:
pan opgepakt om even de gesmolten boter over de bodem te verdelen.
pan niet helemaal terug op de pit gezet.
resultaat: pan glijd van het fornuis en mn hele tegelvloer onder de vet spetters
BRIL-JANTquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn grootste stommiteit is proberen een ei te koken in de magnetron. Ei ontplofte, deur klapt open tegen mijn neus (zat voor het raam te kijken), het stonk fucking ranzig en het was enorm lastig schoonmaken
Dat had ik eens met en haakse slijper. De slijpschijf draaide nog.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:40 schreef Muck het volgende:
[..]
heb ik ook weleens gehad, maar toen probeerde ik in een reflex de pan op te vangen
Au
zo heb ik een keertje tijdens mijn werk in de horeca toen ik een ijskoffie aan het maken was en er een stuk ijs onder de bladen vastzat in een reflex mijn hand erin gestoken om dat stuk los te maken. Toen ie nog aan stond... gelukkig was t ding zo bot als wat.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:23 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat had ik eens met en haakse slijper. De slijpschijf draaide nog.
Mafkees.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:14 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
zo heb ik een keertje tijdens mijn werk in de horeca toen ik een ijskoffie aan het maken was en er een stuk ijs onder de bladen vastzat in een reflex mijn hand erin gestoken om dat stuk los te maken. Toen ie nog aan stond... gelukkig was t ding zo bot als wat.
Whehe.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn grootste stommiteit is proberen een ei te koken in de magnetron. Ei ontplofte, deur klapt open tegen mijn neus (zat voor het raam te kijken), het stonk fucking ranzig en het was enorm lastig schoonmaken
Dit is geen goed voorbeeld, de inductieplaat staat hier uit maar waarschuwt dat de pan nog warm is.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:12 schreef Tchock het volgende:
Mochten alle voorgaande argumenten niet genoeg zijn:
[ afbeelding ]
Inductiekoken kan zelfs door een krant heen. En ik hoop dat je ovenhandschoen wel wat meer kan hebben.
Dan heb je glas-keramisch en een halogeenkookplaat gehad, geen inductie :-)quote:Op zondag 11 maart 2012 01:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Ligt niet alleen aan jou hoor Madame.
Ik heb in een particuliere huurwoning een woonkeuken gehad. Ik had toen ook zo'n plaat. Drie pitten electrisch en 1 pit onder dat glas dat je aandraaide en er direct een vuurrode lamp zichtbaar was.
Over blunders gesproken. Ik kan gewoon echt niet op electra koken. Die ene rode lamp vond ik nog het meest handig want dat deed je dan uit en dan was het ook meteen koud. Maakte maar eenpansmaaltijden.
Kan verkeerd zitten maar ik herinner me dat ik mijn hand juist wel flink gebrand heb aan die rode lamppit. (Iets met vriendje, knoppen en vrijen op het keukenaanrecht.)
Gas..
Dat kan ook geen kwaad. Sterker nog, als je dat doet wordt je mok niet heetquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb een keer perongeluk een lepeltje in een mok laten zitten in de magnetron.gelukkig niks gebeurd.
ik heb geleerd dat dat was tegen het spontaan overkoken op het moment dat je de mok vastpakt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan ook geen kwaad. Sterker nog, als je dat doet wordt je mok niet heet
Are you serious?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ken een falende vriend die probeerde spaghetti te koken zonder water
Daar helpt't inderdaad tegen:quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:55 schreef firefly90 het volgende:
[..]
ik heb geleerd dat dat was tegen het spontaan overkoken op het moment dat je de mok vastpakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |