quote:Was dus zo aan het koken vandaag, gooi ik al het vlees gelijk in de pan en laat het lekker bakken. Kijk ik 5 minuten later op het pakje () Staat er: vlees eerst 5 minuten in de marinade leggen
Ik dus zo van: kut. Heb ik gewoon het half gebakken vlees nog maar even gemarineerd
Wat zijn jouw blunders achter het fornuis?
Met als resultaat?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:51 schreef n8n het volgende:
Had meer boter nodig voor mij pantosti, gooi ik er olijfolie bij
Niks eigenlijk, had het in de gootsteen afgegoten (met heet water lopend)quote:
Dat gebeurd mij heeel vaak. Op zondagmiddag eten we vaak soep die we op zaterdag gemaakt hebben. Als ik dan het eten maak wil ik de soep snel laten koken om het vervolgens uit te zetten (anders is het zo gloeiend heet). Maar dat brand dan vaak aan...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:44 schreef tomaat52 het volgende:
Soep aanbranden!
Schuld van m'n moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...![]()
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:31 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb er weer een, wilde zoiets/dit maken:
[ afbeelding ]
en dat werd:Hoe speel je dat klaar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...![]()
Trouwens, als ze bv.op de verpakking van een pizza zetten "10 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden",dan kan je hem er beter al vanaf het begin inzetten. Wel de juiste grilloptie kiezen. En dan vijf of zes minuten of zo.Dan is hij meestal al perfect.
Geen idee, de ene keer is het gewoon goed/perfect, andere keer heb je...nou dit dus...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:50 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Hoe speel je dat klaar?![]()
Trouwens, als ze bv.op de verpakking van een pizza zetten "10 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden",dan kan je hem er beter al vanaf het begin inzetten. Wel de juiste grilloptie kiezen. En dan vijf of zes minuten of zo.Dan is hij meestal al perfect.
[ afbeelding ]
en dat werd:Hoe kan je dat nou verkloten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
[ afbeelding ]
en dat werd:Inderdaad best knap als je dat kan verklotenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...![]()
Het lijkt trouwens alsof het al een keer voor gekauwd is en vervolgens terug in de bak is gegooid
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
[ afbeelding ]
en dat werd:Gadverdamme dat ziet er vies uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
[ afbeelding ]
en dat werd:Haha ik heb kots gezien dat er ongeveer zo uit zag (no offense)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit de overgare pasta tussen m'n tanden nog weg te purken...
Het is duidelijk dat het is mislukt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Alopex het volgende:
Als het allemaal niet zo ernstig was, waarom plaats je het dan bij de blunders?
Wtfquote:Op maandag 28 maart 2011 04:40 schreef Seven. het volgende:
Ik dacht witlofsoep te maken. Het eindresultaat:
[ afbeelding ]
Goeie tip.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:41 schreef RobinOok het volgende:
Daarvoor zit er altijd nog een kleiner dopje in de deksel. Bij warme dingen haal je die eruit, legt er een theedoek op en blenderen maar.
tok!quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:59 schreef Klaploper het volgende:
Gisteren voor wat vrienden lekkere spaghetti gemaakt. Bij het snijden van de ui ging het echter mis en sneed ik in mijn duim.
Bloedde flink over de ui, maar het was de laatste die ik had..
Daarom maar even afgespoeld en gewoon in de pan geflikkerd.
Gisteren voor wat vrienden lekkere spaghetti gemaakt. Bij het snijden van de ui ging het echter mis en sneed ik in mijn duim.
5 minuten marineren? wat gaat dat nu uitmaken? marineren doe je een paar uur op zn minst.quote:
Kook dan ook zelf.. Of is hij zo ranzig omdat jij m verkeerd hebt opgewarmd?quote:Op woensdag 13 april 2011 19:37 schreef Yankee het volgende:
Vandaag dacht ik laat ik eens zo'n AH Italiaanse pasta met zalm en roomsaus proberen. Gadverdamme wat ranzig. Pasta is gortdroog, zalm is niet te eten en over de broccoli etc begin ik maar niet. Te vies voor woorden deze rotzooi
6 minuten in de magnetron zoals op de doos staat, denk inderdaad dat het daar mis gegaan isquote:Op woensdag 13 april 2011 19:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Kook dan ook zelf.. Of is hij zo ranzig omdat jij m verkeerd hebt opgewarmd?
Ik vraag me gewoon af wat je doet in een KOOKblunders topic als je komt klagen over de smaak van een maaltijd die je niet zelf hebt gemaakt.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
6 minuten in de magnetron zoals op de doos staat, denk inderdaad dat het daar mis gegaan is
even mijn frustratie kwijtraken....lucht opquote:Op woensdag 13 april 2011 19:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vraag me gewoon af wat je doet in een KOOKblunders topic als je komt klagen over de smaak van een maaltijd die je niet zelf hebt gemaakt.
Ik werkte ooit bij een bakker toen ik jong was (vakantiebaantje).quote:Op woensdag 13 april 2011 19:01 schreef AcidFay het volgende:
Eens een stukje nagel kwijt geraakt in een salade voor 50 mensen. Heb maar niets gezegd.
Ik moest lachenquote:Op maandag 28 maart 2011 04:40 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is geen aanstellerij. Als je bloed van iemand anders binnenkrijgt, kan diegene jou bijvoorbeeld besmetten met een ernstige ziekte.quote:Op donderdag 14 april 2011 02:52 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Mooie verhalenEn dan die aanstellerige reacties "getsie bloed in et uuuuuuuiiiii
![]()
![]()
![]()
![]()
"
nou tenzij je aids vrienden hebt lijkt mij die kans vrij klein.quote:Op zondag 24 april 2011 01:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat is geen aanstellerij. Als je bloed van iemand anders binnenkrijgt, kan diegene jou bijvoorbeeld besmetten met een ernstige ziekte.
Inderdaad. Je zou bv. ook geen seks meer mogen hebben met een vrouw tijdens haar menstruatie want owee, al dat bloed.quote:Op zondag 24 april 2011 01:35 schreef fespo het volgende:
[..]
nou tenzij je aids vrienden hebt lijkt mij die kans vrij klein.
Dan ben je echt geen zeikerd. Als je met eten bezig bent, hoor je op je hygiene te letten. Simpelquote:Op zondag 24 april 2011 03:18 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zal dan wel een zeikwijf zijn, maar ik bedank ook voor andermans bloed in mijn eten.
Zo denk ik er ook over. Zeker bij gerechten waar daarna nog de kook erover gaat kan het echt geen kwaad.quote:Op zondag 24 april 2011 12:02 schreef RobinOok het volgende:
Een lekkere, sappige biefstuk is wel okay, maar een drupje mensenbloed niet? Wat een flauwekul. 't Is niet dat ze erin hebben zitten poepen of zo hoor, 't is maar bloed.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:24 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben/heb (?) een nieuwe blunder begaan ...
Ik had in de oven dus eten op een rooster met dun, wit bakpapier erop (zonder een andere plaat ertussen).
Ik probeerde een aardappeltje om te draaien, en hij viel op de bodem en trok het bakpapier mee.
Gevolg: het hele bakpapier stond meteen volledig in brand.
Ik heb het gelukkig uitgekregen door er met m'n overwanten op te slaan (die ik aan had).
Maar van het bakpapier is niks meer over, behalve dan wat zwarte stukjes.
En mijn aardappeltjes kon ik ook weggooien.
Krulspelden erbij en dan om Henk roepenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
Ik zie het echt helemaal voor me... met van die bloemetjesovenwanten paniekerig het oplaaiende vuur proberen uit te meppen...
Mietje.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:19 schreef Snakey het volgende:
Ook een leuke is een lekkere afghaanse stoofpot maken, en dan ipv twee theelepels twee eetlepels (hete) curry lezen in je recept... Dat werd dus pizza die avond.
Ik bied 5 euro voor de maatkan van je blender!quote:Op maandag 28 maart 2011 04:40 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Uit biefstuk komt lijkvocht, geen bloed.quote:Op zondag 24 april 2011 12:02 schreef RobinOok het volgende:
Een lekkere, sappige biefstuk is wel okay, maar een drupje mensenbloed niet? Wat een flauwekul. 't Is niet dat ze erin hebben zitten poepen of zo hoor, 't is maar bloed.
Ik vind zoute haring lekker en chocola ook, maar dat ga ik ook niet combineren.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:25 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik vind bulgur onwijs lekker en ik vind pindakaas lekker. Afgelopen zaterdag besloot ik bulgur te stomen met wat pindakaas, gatverdam wat was dat goor zeg
Ik heb hetzelfde gehad, ik at bij mijn ouders, mijn moeder zou later thuis zijn en ze had mij gevraagd of ik vast de oven aan wou zetten en toen had ik ook alleen het lichtje aangezetquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:19 schreef Snakey het volgende:
Of je schoonmoeder vragen de kip alvast in de oven te doen omdat je wat later thuis bent. Thuiskomen en niks ruiken, en er achter komen dat ze alleen het lichtje in de oven aan heeft gedaan.
Haha hoe krijg je het voor elkaarquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
Keer zo'n bakje gekocht, want kipsaté is baas
[ afbeelding ]
Blijkbaar moest je dat spul bereiden door het bakje in z'n geheel te laten dobberen in een pan met kokend water. Dus ik: pan, kokend water, op het vuur, bakje erin.
Na een 40 minuten schrok ik wakker van het brandalarm. Keuken zag zwart van de rook en de stank was niet te harden... De pan kon ik ook weggooien.
Foto's volgen nog
Gewoon, laten droogkoken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:41 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Haha hoe krijg je het voor elkaarBenieuwd naar die foto's
"Au bain-marie" noemen ze dat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar moest je dat spul bereiden door het bakje in z'n geheel te laten dobberen in een pan met kokend water. Dus ik: pan, kokend water, op het vuur, bakje erin.
Na een 40 minuten schrok ik wakker van het brandalarm. Keuken zag zwart van de rook en de stank was niet te harden... De pan kon ik ook weggooien.
Foto's volgen nog
pan + kokend water is genoeg. dat vuur kan je wel achter wegen laten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's volgen nog
Ik had nog een plaatje beloofd. Bij dezenquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:15 schreef Wootism het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's volgen nog
quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik had nog een plaatje beloofd. Bij dezen
De bodem van het bakje zat muurvast aan de bodem van de pan gesmolten.
[ afbeelding ]
Hiroshima. Tsjernobyl. Waarom denk ik hier aan? Oh ja en Fukushima.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef Wootism het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meltdown?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:54 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Hiroshima. Tsjernobyl. Waarom denk ik hier aan? Oh ja en Fukushima.
Maar die pan heb je toch niet echt weggegooid he?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:40 schreef Wootism het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Had ik ook gedaan hoor. Plastic zit dan muur, maar dan ook echt muurvast aan de pan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar die pan heb je toch niet echt weggegooid he?
Ik zou eerlijk gezegd ook niet zo weten hoe ik gesmolten plastic uit een pan haal. Opnieuw smelten en uitgieten?quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Die pan had je toch gemakkelijk goed schoon kunnen maken. Paar keer met goed heet sop uitboenen en er is niks meer aan de hand.quote:Op donderdag 9 juni 2011 00:53 schreef technofreak86 het volgende:
Heb ooit een gietijzeren stoofpan weggegooid omdat ik hem na een aantal dagen/weken met teveel maden ontdekte. Achteraf wel een blunder, en dus ontopic. maar kan het me met een elcheapo kookpannetje dus ook wel voorstellen na een hardnekkige plasticbrand.
Geloof me, als je ooit iets écht hebt laten aanbranden, dat krijg je nooit meer schoon.(Ik heb helaas geen foto's maar mij is het dus ooit ook gebeurd.quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Best knap om dit te beweren terwijl je niet eens weet hoe het eruit ziet onder de saus. :pquote:Op donderdag 9 juni 2011 00:33 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zoiets, uitkoken met olie? Effe googelen. Maar het soort pan op de foto is altijd weer te fixen.
Ik zou die echt niet weggooien.
En zo erg ziet het er nou ook weer niet uit. Alleen een beetje gesmolten, niet eens enorm ingebrand.
Ik twijfel er niet aan of ik had 'm weer schoon gekregen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |