quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:34 schreef Mirjam het volgende:
wentelteefjes zijn niet moeilijk te maken, er zijn wel veel variaties.
wat ik doe:
melk in een diep bord, eitje erbij en goed kloppen, wat suiker en kaneel erbij, ff kloppen.
in een hete koekenpan wat boter smelten, brood in het mengsel dopen, tel of 3, omdraaien, en dan in de pan bakken tot mooi bruin gekleurd
heb je mijn post wel gelezen?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:44 schreef Gorgrealis het volgende:
[..], dat lukt zelfs mij nog wel , maar hoeveel eieren moet je doen en hoelang moet het brood erin , en wordt dat brood niet heel week als je het erin gooit , nouja gewoon maar es proberen
quote:Op zondag 26 februari 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
Wentelteefjes quick-and-dirty style: besmeer wat bammetjes behoorlijk dik met tafelmargarine/halvarine en dan bakken in de koekenpan.
De marga/halvarine bevat melkbestandsdelen waardoor het kwa smaak aardig in de buurt komt.
Gat-ver-damme.quote:Op zondag 26 februari 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
Wentelteefjes quick-and-dirty style: besmeer wat bammetjes behoorlijk dik met tafelmargarine/halvarine en dan bakken in de koekenpan.
De marga/halvarine bevat melkbestandsdelen waardoor het kwa smaak aardig in de buurt komt.
Dat is een tosti zonder kaasquote:Op zondag 26 februari 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar mijn tosti's maak ik toch echt niet door margarine aan te bakken.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat is een tosti zonder kaas
OT: ik krijg meteen trek in wentelteefjes![]()
Ik heb geen tostiapparaat, dus als ik een tosti maak doe ik dat in de koekepan met een beetje boter zodat het niet aanbrandtquote:Op maandag 27 februari 2012 11:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar mijn tosti's maak ik toch echt niet door margarine aan te bakken.
nog steviger??quote:Op maandag 27 februari 2012 11:17 schreef lemonlime het volgende:
Doe een lepel custardpoeder door je melk-ei mengsel, dan krijg je een iets steviger teefje
Nou ja, het is nogal vet natuurlijk. Dus niet iets dat je dagelijks moet eten. Maar idd, niet ongezond per se.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:39 schreef Isegrim het volgende:
Wat is er nou weer 'ongezond' aan een boterham met boter en ham en kaas?
Nee hoor, das heel gewoon, ik doe het, mijn collega's doen het allemaal en ik ken er zo nog veel meer die dat doen, nix bijzonders aan.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen tostiapparaat, dus als ik een tosti maak doe ik dat in de koekepan met een beetje boter zodat het niet aanbrandt, misschien maak ik dus wel hele rare tosti's.
brood met halvarine of margarine besmeert en dat in een pan bakken, een wentelteefje noemen?quote:Op maandag 27 februari 2012 18:47 schreef robber57 het volgende:
En die "correcte" wentelteefjes worden zonder boter in de pan gebakken![]()
Mensen die gadverdamme zeggen nog voor dat ze iets geproefd hebben, wat de boer niet kent....
Doe het maar eens een keer en als je dan geproefd hebt en het nog steeds gadverdamme vind mag je weer posten.
Ik maak ze de ene keer in de pan, dan weer uit de oven, tosti-ijzer of de broodrooster waar ook tosti's in passen .... net waar ik trek in hebquote:Op maandag 27 februari 2012 11:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb geen tostiapparaat, dus als ik een tosti maak doe ik dat in de koekepan met een beetje boter zodat het niet aanbrandt, misschien maak ik dus wel hele rare tosti's.
De volgende keer dat je teefjes maakt: doe er 1 en probeer het eens....quote:Op maandag 27 februari 2012 18:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
brood met halvarine of margarine besmeert en dat in een pan bakken, een wentelteefje noemen?_!
Dat heeft helemaal niks maar dan ook niks met een wentelteefje te maken, dat weet zelfs mijn elfjarige dochter met downsyndroom nog wel
Een wentelteefje zonder melk, ei, suiker en kaneel.... rightquote:Op maandag 27 februari 2012 19:31 schreef robber57 het volgende:
[..]
De volgende keer dat je teefjes maakt: doe er 1 en probeer het eens....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |