Ligt niet alleen aan jou hoor Madame.quote:Op zondag 11 maart 2012 01:27 schreef Madame_Paon het volgende:
Dan hebben ze dat verkeerd aan mij doorgegeven.
Wat een prutsers.
Dat heb ik een keertje gehad, maar dan met mijn bloed.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:13 schreef Quispi het volgende:
Ik heb het ook een keer gehad, het leek net of ik iemand vermoord had in mn witte keuken. Het zat echt overal. Kastjes, muur, plafond....
Robin!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:53 schreef RobinOok het volgende:
Nog nooit meegemaakt.
Mijn moeder wel ooit. Vroeger, in de caravan in Zuid-Frankrijk bij 45 graden celsius.
Lachen vonden we dat. :-)
Zei niet zo.
En ik zou zweren dat ik het gisteren meteen bij het intikken al veranderde. Zal je zien dat ik het verfouterde! Ha. Dat is de aftakeling.quote:
Kan ik nou niet echt een blunder noemen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:20 schreef hugsy33 het volgende:
Een verse blunder van mij:
was n paar eitjes aan t bakken voor over de nasi, toen ik zag dat t randje aanbakte.
Dus ik maakte t randje los en leg de spatel bovenop de eieren(ze waren toch bijna klaar) maar dan bakt je ei dus vast aan je spatel ipv in de pan
Juist.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:23 schreef 2cv het volgende:
Bij inductiekoken wordt theoretisch het kooktoestel niet warm. Maar de pan wel. Die geeft de warmte niet alleen door aan het eten, maar ook weer aan de inductiekookplaat. Een inductiekookplaat wordt dus wel warm als je er op kookt. Maar dan ook echt alleen als je er op kookt, niet als hij aan staat zonder pan er op.
Hier staat een pannetje met water te koken, die wordt niet warmer dan 100 graden.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:12 schreef Tchock het volgende:
Mochten alle voorgaande argumenten niet genoeg zijn:
[ afbeelding ]
Inductiekoken kan zelfs door een krant heen. En ik hoop dat je ovenhandschoen wel wat meer kan hebben.
Had je er aangekoekte zooi in zitten dan? Ik doe dat al jaren zo, en heb zulke dingen nog niet meegemaaktquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:55 schreef Selyn het volgende:
mijn oh-zo-slimme vriend wilde een keer wat frituren, maar had geen horloge om of iets anders waarop hij de tijd bij kon houden dus bedacht hij om de magnetron maar even aan te zetten op het aantal minuten.
Vond de magnetron niet zo leuk...![]()
Aan de binnenkant vlammen, maar 't ding doet het nog steeds.
Je gaat er iig niet dood aan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:01 schreef RobinOok het volgende:
Mag niet, magnetron aanzetten zonder iets erin. Dat weet een kind.
zoiets had ik toen ik boter ging smelten om een taart te bakken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb een keer perongeluk een lepeltje in een mok laten zitten in de magnetron.gelukkig niks gebeurd.
Bepaal jij dat? Gaat al jaren goed, en zie niet waarom het slecht zou zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:01 schreef RobinOok het volgende:
Mag niet, magnetron aanzetten zonder iets erin. Dat weet een kind.
jouw magnetron staat al jaren aan zonder iets erin?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Bepaal jij dat? Gaat al jaren goed, en zie niet waarom het slecht zou zijn.
Magnetron doet het al jaren, ik mankeer niks, dus boeiend.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:13 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
jouw magnetron staat al jaren aan zonder iets erin?
Koop een kookwekker.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Bepaal jij dat? Gaat al jaren goed, en zie niet waarom het slecht zou zijn.
Magnetron doet het al jaren, ik mankeer niks, dus boeiend.
heb ik ook weleens gehad, maar toen probeerde ik in een reflex de pan op te vangenquote:Op woensdag 14 maart 2012 11:17 schreef gianni61 het volgende:
vorige week nog:
pan opgepakt om even de gesmolten boter over de bodem te verdelen.
pan niet helemaal terug op de pit gezet.
resultaat: pan glijd van het fornuis en mn hele tegelvloer onder de vet spetters
BRIL-JANTquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn grootste stommiteit is proberen een ei te koken in de magnetron. Ei ontplofte, deur klapt open tegen mijn neus (zat voor het raam te kijken), het stonk fucking ranzig en het was enorm lastig schoonmaken
Dat had ik eens met en haakse slijper. De slijpschijf draaide nog.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:40 schreef Muck het volgende:
[..]
heb ik ook weleens gehad, maar toen probeerde ik in een reflex de pan op te vangen
Au
zo heb ik een keertje tijdens mijn werk in de horeca toen ik een ijskoffie aan het maken was en er een stuk ijs onder de bladen vastzat in een reflex mijn hand erin gestoken om dat stuk los te maken. Toen ie nog aan stond... gelukkig was t ding zo bot als wat.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:23 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat had ik eens met en haakse slijper. De slijpschijf draaide nog.
Mafkees.quote:Op donderdag 15 maart 2012 01:14 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
zo heb ik een keertje tijdens mijn werk in de horeca toen ik een ijskoffie aan het maken was en er een stuk ijs onder de bladen vastzat in een reflex mijn hand erin gestoken om dat stuk los te maken. Toen ie nog aan stond... gelukkig was t ding zo bot als wat.
Whehe.quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:03 schreef Hi_flyer het volgende:
Mijn grootste stommiteit is proberen een ei te koken in de magnetron. Ei ontplofte, deur klapt open tegen mijn neus (zat voor het raam te kijken), het stonk fucking ranzig en het was enorm lastig schoonmaken
Dit is geen goed voorbeeld, de inductieplaat staat hier uit maar waarschuwt dat de pan nog warm is.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:12 schreef Tchock het volgende:
Mochten alle voorgaande argumenten niet genoeg zijn:
[ afbeelding ]
Inductiekoken kan zelfs door een krant heen. En ik hoop dat je ovenhandschoen wel wat meer kan hebben.
Dan heb je glas-keramisch en een halogeenkookplaat gehad, geen inductie :-)quote:Op zondag 11 maart 2012 01:45 schreef Staal het volgende:
[..]
Ligt niet alleen aan jou hoor Madame.
Ik heb in een particuliere huurwoning een woonkeuken gehad. Ik had toen ook zo'n plaat. Drie pitten electrisch en 1 pit onder dat glas dat je aandraaide en er direct een vuurrode lamp zichtbaar was.
Over blunders gesproken. Ik kan gewoon echt niet op electra koken. Die ene rode lamp vond ik nog het meest handig want dat deed je dan uit en dan was het ook meteen koud. Maakte maar eenpansmaaltijden.
Kan verkeerd zitten maar ik herinner me dat ik mijn hand juist wel flink gebrand heb aan die rode lamppit. (Iets met vriendje, knoppen en vrijen op het keukenaanrecht.)
Gas..
Dat kan ook geen kwaad. Sterker nog, als je dat doet wordt je mok niet heetquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:11 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik heb een keer perongeluk een lepeltje in een mok laten zitten in de magnetron.gelukkig niks gebeurd.
ik heb geleerd dat dat was tegen het spontaan overkoken op het moment dat je de mok vastpakt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat kan ook geen kwaad. Sterker nog, als je dat doet wordt je mok niet heet
Are you serious?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik ken een falende vriend die probeerde spaghetti te koken zonder water
Daar helpt't inderdaad tegen:quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:55 schreef firefly90 het volgende:
[..]
ik heb geleerd dat dat was tegen het spontaan overkoken op het moment dat je de mok vastpakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |