abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 november 2011 @ 23:46:01 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104571462
6 lekkere verse eitjes in de eierkoker elektrisch doen en dan achter de computer kruipen en Fokken :')
Gaat wel een lampje branden en belletje rinkelen maar dat is in de keuken en compi staat in de huiskamer :{
Samengevat na 30 min :% Oja er was iets in de keuken en even later 6 tennisballen met geel kruimel van binnen :r
pi_104595635
Oh,
net voor het eerst (groente)soep gemaakt.
Een pan pakken en vullen met water. (kon de maatbeker niet vinden)
Moest 1 liter ingaan.
Heb de pan tot de rand gevuld ( :') ) en er kon 3 liter in....

oeps.

Uiteindelijk gewoon gekookte groenten in een kom water geworden.

Ik dacht al. Wat zat er weinig groentesoepspul in dat knorr pakje. :') O-)
Twiddel
  zondag 20 november 2011 @ 19:14:54 #203
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_104597549
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oh,
Moest 1 liter ingaan.

oeps.

:D. Deze vind ik echt aandoenlijk.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_104598804
Ik had net even wat. :')
Ik had de laatste tijd al wel door dat de oven een beetje rook als ik 'm aanzette. Kan gebeuren dacht ik. Maar vandaag ging ik pizza maken dus de oven moest op 275 graden. Na het voorverwarmen maakte ik de oven open en er kwam een hele walm roet uit en het stonk enorm ;( Even de oven doorkijken of er iets op de bodem gevallen was. Wat dus zo was. Een verkoold ovenfrietje van een maand geleden ongeveer, die dus al zo'n 10-20 keer dat de oven aangegaan is, erin lag:

Dat zo'n dingetje de hele keuken onder de rook kan zetten, mijn god :')
pi_104598823
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2011 18:24 schreef summer2bird het volgende:
Oh,
Moest 1 liter ingaan.

oeps.

Verdiende loon. :+
pi_104599346
zoiets met de oven heb ik ook gehad.
bij mij zat er iets tegen het grillelement aan/
  zondag 20 november 2011 @ 20:22:40 #207
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_104600667
Deze kent iedereen wel: op gevoel water in een pannetje doen om saus aantemaken. En er dan achterkomen dat er toch teveel water rin zit.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 20 november 2011 @ 20:31:11 #208
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_104601219
Vanmiddag met dochter pepernoten gebakken. Uiteraard paste niet alles op één bakplaat :9.
Dus toen de eerste lading klaar was, haalde ik de bakplaat netjes met ovenwanten uit de oven en haalde ik de pepernoten met bakpapier en al van de bakplaat. Toen ik de volgende lading erop wilde leggen, was ik alweer vergeten dat die bakplaat net uit de oven kwam en dus loeiheet was, en pakte de bakplaat met mijn blote hand aan ;(.
Ondanks 10 minuten koelen onder de lauwe kraan toch een mooie rozerode pijnlijke streep op mijn hand ;(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_104602013
Auch! Zolang het alleen rood is kun je er vicks opsmeren, dat verkoeld lekker ;)
pi_104792408
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef RobinOok het volgende:
Onzin. Ik heb een 1/2 cup dingetje hangen, dat is precies genoeg voor 1 persoon. Dus ik schep 2 keer zo'n ding vol met rijst, in een zeef. Even wassen, dan in de rijstkoker, dan anderhalf keer zoveel water, dus 3 keer zo'n ding vol. Beetje zout erbij. Rijstkoker aan en geen omkijken meer naar. Hoef er niet op te letten of het overkookt, hoef het niet zachter te zetten en hoef het niet op een bepaalde tijd af te gieten (wat dan dus ook niet fout kan gaan). En altijd perfecte rijst. Met smaak, want die giet ik niet door de gootsteen.

Minder werk, beter resultaat
(dat geldt voor jasmijnrijst, voor basmatirijst gebruik je twee keer de hoeveelheid water. Dus 2 kopjes rijst op 4 kopjes water)
doe het ongeveer hetzelfde, maar dan in een gewone pan

1 deel rijst op 1 1/2 deel water
in pannetje aan de kook brengen, als het kookt van het gas of, op twee kurken onderzetplaatjes, theemuts erover, handdoek eromheen, niets meer aan doen

ongeveer 15/ 20 minuten laten staan -langer kan ook-

perfecte rijst

meestal doe ik dat het eerst, zet het weg en als de rest van het eten klaar is is de rijst ook goed
pi_104793486
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Deze kent iedereen wel: op gevoel water in een pannetje doen om saus aantemaken. En er dan achterkomen dat er toch teveel water rin zit.
:? Dan doe je er meer van de andere ingrediënten bij, ik zie geen probleem.
pi_104794671
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef MaLo het volgende:
Vanmiddag met dochter pepernoten gebakken. Uiteraard paste niet alles op één bakplaat :9.
Dus toen de eerste lading klaar was, haalde ik de bakplaat netjes met ovenwanten uit de oven en haalde ik de pepernoten met bakpapier en al van de bakplaat. Toen ik de volgende lading erop wilde leggen, was ik alweer vergeten dat die bakplaat net uit de oven kwam en dus loeiheet was, en pakte de bakplaat met mijn blote hand aan ;(.
Ondanks 10 minuten koelen onder de lauwe kraan toch een mooie rozerode pijnlijke streep op mijn hand ;(
Zo heb ik een keer een ovenschotel hoog in de oven gezet onder de grill met wat kaas er op. Handen plat de oven in, schaal er in duwen, en bij het terughalen van mn hand mn vingers intrekken zodat mn knokkels precies het grillelement meenamen. Doet pijn. Niet alleen een rode streep, maar gewoon aangebakken ik.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_104795182
Tsja ik kan me nog goed de eerste bbq na onze verhuizing herinneren :)
Een groep vrienden had ons die dag geholpen met de laatste spullen op hun plek zetten, lampen ophangen etc etc. Kortom; na die dag werken was ons huis vrijwel klaar. Wij waren super happy. Alle reden om dat aan het einde van die dag met z'n allen te vieren met een lekkere bbq!
We hadden ook wat afbakbrood. Aangezien onze oven nog niet was aangesloten, wilde ik ze afbakken in de combimagnetron. Brood er in gedaan, combimagnetron aangezet en het brood vergeten :-) Ongeveer een half uur later zei een vriend van "goh het lijkt wel of er rook uit jullie keuken komt". Blijkt dat ik, naast dat ik het brood was vergeten, de magnetronstand had gebruikt ipv de ovenstand *zucht*. Hele woonkamer stond blauw, en aangezien verder tussendeuren enzo open stonden, stonk het hele huis echt enorm. Dus ipv dat we na de bbq gezellig met zijn 2en een wijntje op onze nieuwe bank konden drinken in ons nieuwe huis, zaten wij op de stoep voor ons huis :-) Voordeur open, ventilatoren neergezet om de lucht maar zo snel mogelijk weg te krijgen. Uiteindelijk duurde het ongeveer 2 weken voordat de brandlucht weg was. De magnetron was ook niet meer te redden. Dus die hebben we weggegooid wat weer een kleine crisis opleverde met mijn schoonzusje, omdat die beweerde dat die combimagnetron van haar was ( mijn vriend zei dat hij juist van hem was) en een nieuwe van ons eiste. Gedoe :-)
pi_104795236
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:31 schreef MaLo het volgende:
Dat gebeurt mij ook met regelmaat :') ;( auw!
Ja doei.
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:03:30 #215
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104804103
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat gebeurt mij ook met regelmaat :') ;( auw!
Hier ook ...

Een ovenschaal uit de oven halen en op tafel zetten en vervolgens in gedachten met iets anders bezig zijn. Dus de ovenschaal zonder ovenwanten vastpakken bij het handvat, "want dat gedeelte wordt toch niet heet". Ik dacht volgens mij aan een pan, want bij een ovenschaal worden de handvatten ook gloeiheet. :')

Gelukkig niet eens rode strepen op mijn handpalmen. *O*
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_104808385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

:? Dan doe je er meer van de andere ingrediënten bij, ik zie geen probleem.
Moet hij dat wel genoeg in huis hebben he ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104824188
Bij de ikea van die hele dikke ovenwanten gekocht, lekker me handig want dan kun je je zeker niet verbranden..
WRONG!!!
Doordat ze zo dik zijn heb ik nergens grip op, hebben ze al regelmatig vlamgevat en bij het afgieten van groenten (no worries, geen rijst!) zuigen die krengen al het water wat er langs loopt af.

Dus uit pure ellende heb ik maar weer gewoon pannenlappen gekocht, stukken veiliger!

Oh en het aller aller domste wat ik ooit gedaan heb was tijdens een tentamen week. Ik stond bol van de stress en moest nog heel wat hoofdstukken lezen voor het tentamen van de volgende dag. Ik had mijn aantekeningen in de keuken liggen en was ze tijdens het koken half aan het doornemen. Toen ik het vlees in de pan legde dacht ik iets raars te ruiken, terwijl ik in mijn hoofd de ligamenten rondom de knie doorneem buig ik voorover om aan het vlees te ruiken..
Waarbij ik dus mijn kin verbrand aan de rand van de natuurlijk gloeiend hete pan... Mijn kin zag er echt niet uit, en heb dus de hele week wat uit te leggen gehad.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_108456166
Uit het wentelteefjestopic. Niet mijn blunder, maar toch zeker wel een goede reden om dit topic te kicken:

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:27 schreef robber57 het volgende:
Wentelteefjes quick-and-dirty style: besmeer wat bammetjes behoorlijk dik met tafelmargarine/halvarine en dan bakken in de koekenpan.
De marga/halvarine bevat melkbestandsdelen waardoor het kwa smaak aardig in de buurt komt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_108456300
Gadv....
  maandag 27 februari 2012 @ 12:44:00 #220
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_108458948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Bij de ikea van die hele dikke ovenwanten gekocht, lekker me handig want dan kun je je zeker niet verbranden..
WRONG!!!
Doordat ze zo dik zijn heb ik nergens grip op, hebben ze al regelmatig vlamgevat en bij het afgieten van groenten (no worries, geen rijst!) zuigen die krengen al het water wat er langs loopt af.

Dus uit pure ellende heb ik maar weer gewoon pannenlappen gekocht, stukken veiliger!

k wat uit te leggen gehad.
Mijn wanten zijn gewoon goed, maar die zijn ook niet van de ikea. Pannenlappen zijn juist irritant.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_108459143
^ Je kan ook lashandschoenen gebruiken. Die zijn niet te dik, hebben goede grip, en je kan 5 vingers gebruiken.
Noodles
  maandag 27 februari 2012 @ 14:37:45 #222
78498 classpc
I don't like change
pi_108463223
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Uit het wentelteefjestopic. Niet mijn blunder, maar toch zeker wel een goede reden om dit topic te kicken:

[..]

Ik snap niet helemaal wat hier nou een blunder aan is...

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Mijn wanten zijn gewoon goed, maar die zijn ook niet van de ikea. Pannenlappen zijn juist irritant.
Ja ik heb ook liever wanten dan pannenlappen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_108463518
Niet echt n enorme blunder maar ik verstopt altijd snoepjes in kartonnen doosjes voor m'n hond.

Maar de doosjes waren op, dus ik had conimex doosjes gepakt en alle zakjes los in de kast gelegd.

Dus van de week ging ik nasi maken, ik neem een hap, was t kip tandoori, met ei en satésaus :')
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:47:45 #224
91830 MaximusTG
pi_108463539
Wat is dan de blunder, dat het het verkeerde was, of dat het conimex was :+ ;)?
  maandag 27 februari 2012 @ 14:51:27 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108463679
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Teiltje!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')