quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:28 schreef becky27 het volgende:
Klopt! Deze werkt heel goed
[ afbeelding ]
Kun je dr nog 1 maken!quote:
Mijnn baby mag nog laaaaaaaaaaang niet in een autostoel 1. Hij is pas 7 kilo, mag pas bij 9quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Orea het volgende:
OMG ik moest net bijna huilen
Hebben een nieuwe autostoel voor Leia gekocht, aangezien ze echt niet lekker meer zit in haar Maxi Cosi.. Maar nu is mijn baby helemaal wegze zit als de koningin op haar troon, heerlijk om zich heen te kijken. En als je ook maar even aandacht geeft krijg je de meest grote smile everrr
Supercute, maar wat gaat het hard....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb dat deze week ook gedaan bij Thomas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Orea het volgende:
Ik verschoonde haar net even op de bank en kriebel haar op haar onderbuik.. zeikt ze me zo onderdikke fail...
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:15 schreef Ticootje het volgende:
Leyla Ylana is net de 6,5 kilo voorbij. Wow!
vind ik ook, mja mijn baby niet dusquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:35 schreef Ticootje het volgende:
Hou eens op Floris, babies staan niet!
ja dat heeft Floris ook. s Ochtends ligt ie ondersteboven achterste voren in zn bed.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:35 schreef Orea het volgende:
Oooh daar moet je dan inderdaad ook aan denken
Hier is het enige waar ik aan moet denken constant een slaapzak aandoen als ze naar bed gaat! Anders ligt ze gedraaid met beide benen door de spijlenmaar verder kan alles nog even blijven staan
Ik zou een nieuwe maken !quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
vind ik ook, mja mijn baby niet dus
Prik gaatjes in de regenjassen !quote:
Ik kan niet wachten tot ze erachter zal lopen.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:36 schreef Saffier het volgende:
En een poppewagen voor Lisa, zie je haar al lopen over een tijdje??
Dat is een goede tip! Dank. Dat hou ik zeker even in m'n hoofd, voor mocht het zover komen.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:13 schreef simmu het volgende:
tico, is het mogelijk dat ipv dat jen uit logeren gaat, jen thuisblijft en de grootouders om en om zo ongeveer komen oppassen? zo hebben wij het vorig jaar deels gedaan en dat ging best goed.
Ik zou gewoon volgende week nog eens gaan wegen, ik denk eerder aan gewoon een weegfoutje.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:39 schreef becky27 het volgende:
hmpf, mijn kind is afgevallen... van 8160 naar 8120 gram en wel van 71 naar 74 cm. Gek hoor
Ticootje, spannend vandaag! toi toi toi
Draak, zielig voor d'r, en al helemaal als je niet weet wat er is. Spannend dat je weer hebt gesolliciteerd!
Ik ga weer snel aan het werk.
quote:Op maandag 14 maart 2011 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik vul net de curves weer in en ik zie dat het lijntje nu wel weer stijgende is... Ze is inderdaad nu niet meer aan het spugen en het hoesten is ook geen oude rokende mannen hoest..
Meuh, het inslapen ging hier dus ook wel goed, maar ze werd 5 min nadat ze sliep wakker van die enorme K*Tdeur. Echt, dan baal ik zo enorm van m'n oude huis, er is geen deur die zonder geluid open of dicht gaat. Zal vanmiddag ff kijken of ik em kan smeren oid.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef draculettetje het volgende:
tico goed nieuws! wat fijn!
morretje het had zo mijn post kunnen zijn, alleen ging juist het in slaap wel goed!
ben ook wel benieuwd naar dat boek waar tico het over had
voorslapen werkt wel dus wie weet vanavond weer, ligt aan hoe het in slaap gaat
Was al benieuwd naar jullie!quote:
Voor de geïnteresseerden, vanaf ongeveer 6.25 gaat het over de babyvoeding.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:02 schreef Juud79 het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1077388
Uitzending van Radar, over de hoeveelheid suiker in babyvoeding en misleidende teksten op de verpakking van potjes en pakjes.
het goede nieuws is: hij's steeds zo moe van het opzitten (nu klinkt het alsof ik een hondje heb ipv een kindquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:24 schreef Keshet het volgende:
Simmu, ik heb geen tips voor je. Ik ben zelfs op zoek naar dezelfde tips.
ze is er heel hardnekkig in om hem "baby" te blijven noemen. als je haar vraagt "hij heeft toch een naam? hoe heet hij dan?" zegt ze braaf: "ravi" om het dan vervolgens weer over "baby" te hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Solagratia het volgende:
Dat is echt heel schattig simmu! Zegt ze zijn naam niet? Het is een klein moedertje
Mooi dat het helpt! Ik heb nu voor Mex z'n gezichtje Eucerinezalf gekregen, want ik had het idee dat hij door al die vette zalven juist pukkeltjes kreeg.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:17 schreef Solagratia het volgende:
Troeta en Fannetje: Amy heeft eczeem in haar knieholtes, grote plekken en op haar onderrug/billen. Ene dag is het erger dan de andere dag. We hebben nu vaseline lanette en dat helpt wel aardig. Ik dacht eerst dat het smetplekjes of luieruitslag was dus ik smeerde met sudocreme, maar was dus niet heel handig, want dat droogt juist uit.
Tico, goed nieuws zeg, fijn!
Ahh, Leia, wat ben je groot! En die gezichtjes, zo herkenbaar![]()
Fannetje, is Anne alweer bijna een grote babyLeuk! En Mex ook of nog niet?
ze verwachtte dat ie snel ging lopen, met de snelheid waarop ie nu al alles doetquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:04 schreef Troeta het volgende:
En mooi dat alles weer goed was bij het cb! Zeiden ze nog wat over dat ie zo snel ging met alles?
Ja zo ga ik dat inderaad doen.. Lijkt mij best lekker!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:14 schreef Keshet het volgende:
Dan mix je met pure bambix Tico? Klinkt goed! Dat lust ik zelf ook wel.
precies, het zit in ons hoofd dat suikers en calorieën slecht zijn, maar dat is het niet persequote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef Keshet het volgende:
Vergeten we allemaal even niet dat kleine kindjes in verhouding ook heul veul calorietjes nodig hebben om te groeien, te leren en om hun hersenen aan te leggen?
Pessie, die vier suikerklontjes in diksap is volgens mij berekend op een glas puur diksap.
dat is wel wat ons cb beweertquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik meen ook dat kinderen tot 4 jaar ook gewoon volle producten nodig hebben. Die vetten zijn gewoon nodig voor de groei. Dus lekker volle melk, volle yoghurt, roomboter, enz..
Hmm, dat zou inderdaad kunnen. Maar in fruit zitten veel natuurlijke suikers. Dat is logisch en niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef Keshet het volgende:
Vergeten we allemaal even niet dat kleine kindjes in verhouding ook heul veul calorietjes nodig hebben om te groeien, te leren en om hun hersenen aan te leggen?
Pessie, die vier suikerklontjes in diksap is volgens mij berekend op een glas puur diksap.
En fruit op mn kersenvlaai?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef Troeta het volgende:
In mijn hoofd zit gewoon dat fruit en groente (al komt het uit een potje) gezond zijn en snoepjes en ijs enzo niet.
Zolang ik dat in gedachten houd moet het goedkomen.
Ik beschouw het meestal als mijn dagelijks portie fruit...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:46 schreef Morretje het volgende:
Het fruit wel, wat er onder zit niet![]()
Als het eten glad gepureerd is, of het nu potjes zijn of niet, krijgen ze altijd meer binnen dan wanneer je stukjes aanbiedt. En dus ook meer suiker, of dat nu fruitsuiker is of niet.
Maar die pakjes die ze gister lieten zien, pyjamapapje, iets met yoghurt ed, dat lijkt me nu niet per se goed (genoeg)..
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik beschouw het meestal als mijn dagelijks portie fruit...
dat ligt er maar aan hequote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:46 schreef Morretje het volgende:
Het fruit wel, wat er onder zit niet![]()
Als het eten glad gepureerd is, of het nu potjes zijn of niet, krijgen ze altijd meer binnen dan wanneer je stukjes aanbiedt. En dus ook meer suiker, of dat nu fruitsuiker is of niet.
Maar die pakjes die ze gister lieten zien, pyjamapapje, iets met yoghurt ed, dat lijkt me nu niet per se goed (genoeg)..
Ja dat is ook wel weer zo...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
dat ligt er maar aan hehet ene kind eet een hele banaan in stukken zo op en de ander eet met veel aandringen en gemiep 5 happen van een potje fruit en dan ben je bij allebei blij dat ze wat gegeten hebben
en nog een kanttekening mbt wat je schreef wat ik vetgemaakt heb (). ik schep 's avonds voor ravi en selene exact hetzelfde in dezelfde hoeveelheid op. dan pureer ik voor ravi en dat ziet er dus uit als veel minder dan wat selene heeft!
Maar op het oog lijkt het dan net alsof Ravi veel minder krijgt, ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dan dus meer gaan prakken en dat vervolgens allemaal naar binnen lepelen. Hangt ook wel van het kind af dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:57 schreef simmu het volgende:
[..]
dat ligt er maar aan hehet ene kind eet een hele banaan in stukken zo op en de ander eet met veel aandringen en gemiep 5 happen van een potje fruit en dan ben je bij allebei blij dat ze wat gegeten hebben
en nog een kanttekening mbt wat je schreef wat ik vetgemaakt heb (). ik schep 's avonds voor ravi en selene exact hetzelfde in dezelfde hoeveelheid op. dan pureer ik voor ravi en dat ziet er dus uit als veel minder dan wat selene heeft!
Precies!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:13 schreef Morretje het volgende:
Ok, je hebt gelijk. Nou ja, laten we lekker allemaal doen waar we ons goed bij voelen, dat lijkt me het belangrijkste
Ze hebben het boek bij ons in de bieb. Ik heb em gereserveerd!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:12 schreef Morretje het volgende:
Wat ik van dat boek gelezen heb, op bol.com staat wel een omschrijving, is dat de schrijfster ook niets kon met de 2 gangbare stromingen: 'leren' slapen en dus laten huilen, of er mee leren omgaan en dus minder goed slapen.
De eerste post van Claudia gaat daarover.
Oh, en ik werd dus om 5 uur zelf wakker..Jeeeej ze heeft doorgeslapen
En toen ze zelf om kwart over wakker werd, stond ik ook zo naast d'r bedje. Dat was ook goed denk ik
![]()
hier haak ik alsnog even inquote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar op het oog lijkt het dan net alsof Ravi veel minder krijgt, ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dan dus meer gaan prakken en dat vervolgens allemaal naar binnen lepelen. Hangt ook wel van het kind af dat begrijp ik.
hier ook idd..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Tuitbeker!! JA, dat zou ik ook prima kunnen proberen hier!
ik quote mezelfquote:Op woensdag 16 maart 2011 09:31 schreef simmu het volgende:
keshet: ik bereik nu goede resultaten met ravi en neerkomen door vooral niet in te grijpen en zelfs weg te lopenik voel me een rotkreng, maar het werkt wel. zodra hij mij (of de papa) ziet gaat hij namelijk dreinen dat we hem moeten helpen en wil hij het niet meer zelf doen!
wat snoezigquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:03 schreef Orea het volgende:
Noa welkom!
En Fannetje met Anne morgen al!
Wat een gezellige drukte weer hier
Leia heeft op de opvang een verjaardagscadeautje voor me geknutseldeen voetafdruk op een doosje
met daarin een papiertje in een hartje uitgeknipt met 'Hoera, mijn mamma is 30 jaar xxx Leia'...
echt te cute!
Hier net zo'n slecht ontaarde moeder, ik maak precies zo mijn spaghettiquote:Op woensdag 16 maart 2011 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak gewoon pasta. Dus macaronidingen koken en saus apart. Saus met gehakt, spagettigroentepakket en zakje honig italiaansekruidenmix ( slecht ontaarde moeder). Voor leyla haal ik de lepel door de saus en roer ik daarna door haar bord, dat een paar keer, zodat haar macaronies lekker rood zijn, maar ze hoeft nog geen schep gehakt vind ik. Ik het het maar wel ff gesneden en aangeboden met een lepel, ik begon heel rapley, maar we hadden dorapasta en ze slikte te dora's in z'n geheel door.
Dat weet ik!! En als ik naar de stiekjes op enkels en polsjes kijk komt ze niks tekort.. Maar gevoelsmatig is 4 keer drinken (op zich drinkt ze wel vaker beetjes, op opvang dagen drinkt ze 2 keer en krijgt ze 2 keer een flesje) zo weinig... Maar ze regelt het ongetwijfeld zelf goed..quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:37 schreef Saffier het volgende:
Orea als ze te kort komt haalt ze dat écht wel bij jou in hoor!
Ja spam maar! Leuk!quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:57 schreef pessie het volgende:
Heeft ie het misschien erg druk ofzo?
Mag ik een filmpje spammen? Nathan was helemaal bij met zn ballon.
Borstvoeding is lichtverteerbaar, dus dat zal niet zwaar op de maag liggen, zeker de eerste slokjes zijn bijna water.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:57 schreef draculettetje het volgende:
He gatsie leia ook aan de spuug! en wat eng idd van vannacht!
tico voor jou gewoon even een Knuf
ow ja cb adviseerde hier met zoveel spugen dat voeding niet zo belangrijk was als vocht, liever heel de dag kleine slokjes water
of bij kv bijvoorbeeld 1 schep op 60 water
kan je borstvoeding eigenlijk ook verdunnen?
Ok dan heeft verdunnen ook geen zin!quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Borstvoeding is lichtverteerbaar, dus dat zal niet zwaar op de maag liggen, zeker de eerste slokjes zijn bijna water.
Ik ken een ventje dat over 2 weken een jaar wordt dat nog niet kruipt. Sommige kindjes doen gewoon rustig aan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:05 schreef draculettetje het volgende:
ik riep al steeds dat ze daarom nog geen pogingen deed om te tijgeren/kruipen
ze is druk geweest met tanden krijgen en weerstand opbouwen!
en haar fijne motoriek is ook echt goed
dus niks om ons zorgen over te maken, tis gewoon een lekker ding
en een ieder doet alles op zn tijd
alleen als je het ook in het fimpjestopic doetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |