abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94208918
Ik maak gewoon pasta. Dus macaronidingen koken en saus apart. Saus met gehakt, spagettigroentepakket en zakje honig italiaansekruidenmix ( slecht ontaarde moeder). Voor leyla haal ik de lepel door de saus en roer ik daarna door haar bord, dat een paar keer, zodat haar macaronies lekker rood zijn, maar ze hoeft nog geen schep gehakt vind ik. Ik het het maar wel ff gesneden en aangeboden met een lepel, ik begon heel rapley, maar we hadden dorapasta en ze slikte te dora's in z'n geheel door.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94209041
Van de week (gesneden) spaghetti geprobeerd, ik heb iets gevonden wat ze niet moet :D

Tomaten zijn echter niet aan te slepen, die worden zo goed als volledig opgeslurpt en gevreten :D (rauw)... :D Vooral groenten en fruit vind ze lekker. Nou gelukkig maar, aardappels en spaghetti (enzo) komt wel... :)
pi_94209117
Oh juist ook de aardappels vond ze gister lekker. Ze heeft er zelfs 1,5 op! Dat zijn dus 6 stukken.
pi_94209470
Wow, ze is goed bezig!!

Wat eet Leyla nou op een dag? Ik vind dat Leia best flink eet..
' s morgens als eerste een borstvoeding
dan een half tot driekwart boterham (meestal met boter, soms met appelstroop, of een plak kaas)..
tegen het einde van de ochtend weer de borst en iets later fruit, meestal een appel geraspt met een geprakte peer of banaan erbij..
Dan nog een halve boterham in de middag (niet altijd, soms)
tegen het einde van de middag nog een borst
Groente (best wat!!) bij het avondeten en nog een borst als toetje en dan naar bed!

Vond eerst de 4 bv wat weinig, maar ze eet zo goed bij en ze slaapt van 19:00 tot 5 / 5:30 dus ze zal er wel genoeg aan hebben...
pi_94209825
Leyla drinkt eigenlijk nog vooral melk. Ze krijgt in de middag fruit. En eigenlijk alleen avondeten doet ze mee.
Ik geef haar wel brood als ik thuis ben, op het kdv durven ze dat niet... Maar ik smeer er eigenlijk niets op.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:35:34 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94209905
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak gewoon pasta. Dus macaronidingen koken en saus apart. Saus met gehakt, spagettigroentepakket en zakje honig italiaansekruidenmix ( slecht ontaarde moeder). Voor leyla haal ik de lepel door de saus en roer ik daarna door haar bord, dat een paar keer, zodat haar macaronies lekker rood zijn, maar ze hoeft nog geen schep gehakt vind ik. Ik het het maar wel ff gesneden en aangeboden met een lepel, ik begon heel rapley, maar we hadden dorapasta en ze slikte te dora's in z'n geheel door.
Hier net zo'n slecht ontaarde moeder, ik maak precies zo mijn spaghetti _O-
Oké, ik gooi er nog een potje tomatensaus door, vooruit :P
Mens naar mijn hart ben je O+ :P

@ Sola, slapen was 2 keer eruit, maar niet tegen 22/23 uur *O* ik had dus mazzel ;)

Vanmiddag heeft Ylana 2 korsten brood aangevallen en een halve banaan vermoord :9
Ik smeer roomboter op mijn brood en scheur er dan een korst voor Ylana vanaf.
Ik hoop dat ze net zo lekker gaat rapley-en als Leya doet! Dat ziet er zó tof uit!! O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_94209908
Ze lijkt het vaste eten nu wel door te krijgen. Dus wat het CB vertelde klopt wel, het kan een aantal weken duren. Gewoon aanbieden, niets forceren.
pi_94210006
Morgen eten we patat, ik heb voor de dame nog aardappels in de koelkast. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken van hoe leyla haar eten aanvalt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:17 #234
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94210014
Fijn Tico! Mijn cb zei precies hetzelfde idd :Y En ik ben vandaag opnieuw begonnen na 2 weken helemaal niets aan bijvoeding, dus het zal nog wel even duren hier voor ze het echt door gaat krijgen.

Orea als ze te kort komt haalt ze dat écht wel bij jou in hoor!
Ylana
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:43 #235
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94210044
Ja!! Filmpje!!
Ylana
pi_94210130
Hier zijn we nu denk ik bijna 3 weken bezig. Ik weet het niet eens precies. De eerste week wilde ze echt echt niets. Geen lol aan. Nu wordt het iets leuker.
Ik vraag morgen ff wat het kdv verder geeft.

Oh rijstwafel heeft ze zaterdag en zondag aangeboden gekregen. Meer voor de vorm.
pi_94210255
Oeh ik ben ook erg benieuwd naar het filmpje, leuk!
Isabelle heeft nu 3 dagen gepureerde appel aangeboden gekregen, maar ze vindt het niets. Ze trekt er een erg zuur gezicht bij en spuugt soms wat uit. Vrijdag maar eens wortel of bloemkool aanbieden, misschien vindt ze dat lekkerder.
pi_94210313
En als je haar nu eens zelf laat knoeien? Hier was dat de truuk.
pi_94210770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:37 schreef Saffier het volgende:

Orea als ze te kort komt haalt ze dat écht wel bij jou in hoor!
Dat weet ik!! En als ik naar de stiekjes op enkels en polsjes kijk komt ze niks tekort.. Maar gevoelsmatig is 4 keer drinken (op zich drinkt ze wel vaker beetjes, op opvang dagen drinkt ze 2 keer en krijgt ze 2 keer een flesje) zo weinig... Maar ze regelt het ongetwijfeld zelf goed..

Volgende week wegen en ongetwijfeld rond de 9500 gram :') met bijna 8 maanden.. Ik maak me zorgen om niks ;)
pi_94211008
Ik heb haar vanochtend al een groter stuk appel gegeven om gewoon mee te spelen/frunniken. Wel groot genoeg dat ze het niet helemaal in haar mond zou kunnen proppen i.v.m stikkingsgevaar en daar begon ze wel wat aan te likken. Maargoed, ze stopt tegenwoordig alles in haar mond :P
Hoe warm geven jullie de groente/fruit eigenlijk?
pi_94211135
Niet heel warm. Vandaag had ik zeker 5 minuten eerder voor leyla opgeschept. Dan is het gewoon lauw. Fruit is op kamertemperatuur.
pi_94211260
Idem :Y Vaak spoel ik de gekookte groente even af, zodat de hitte eraf is :)
pi_94211858
Aah misschien heb ik het nog iets te warm gegeven, ik kan het eens wat kouder proberen. Ik heb de appel namelijk in de stomer/blender gegooid.
Ik ga zo maar slapen, mevrouwtje is nu al 3 weken lang vanaf 03.00 elk kwartier wakker ofzo. Erg vermoeiend :O
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:12:23 #244
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94212055
Nathan is ook dol op pasta. We eten tegenwoordig vaak wokkels en vlindertjes pasta omdat Nathan daar van af kan happen. Elleboogjes lijken me nog een beetje te klein.

Appel krijgt Nathan gewoon rauw. Net als alle soorten fruit. Eerst een kwart om mee te spelen en af te schrapen en de rest rasp ik en krijgt hij met een lepeltje.

Ik las ook nog dat Leia een leuk verjaardagscadeau voor haar mama had gemaakt! Wat schattig!

En Mex ook al bijna een grote baby O+ . Nathan begint nu ook over te gaan naar maat 74 al heb ik de meeste rompers maat 68 echt definitief de kast uit gegooid.

Simmu klinkt leuk zo'n dreumes uurtje!
pi_94222143
Ik krijg jullie op m'n Foon niet bijgelezen!
orea nog gefeliciteerd!

noa welkom met isabel!
en anne en fannetje ook!

36 wat wordt er goed gegeten! daar sluiten we ons graag bij aan! vooral pasta en aardappelen zijn nu een hit! hoe langer de slierten hoe groter de lol!
alleen voor mij even wat minder heb een enorme reactie op de pasta en zit vol met jeuk en rode vlekken met bubbeltjes, nu twee dagen.

wel goed nieuws! minidraak heeft vanavond met mijn hulp, ze kon d'r voetjes tegen mij afzetten, zich naar een spiegel getijgerd! lijkt eindelijk er wat moeite ervoor te willen doen!
pi_94226830
Goedemorgen allemaal. :W

Allemaal goed etende kindjes. Wat fijn is dat hè. Het lijkt me vreselijk om elke dat strijd te hebben m.b.t. eten.

Simmu, wat leuk zo'n leesuurtje in de bieb. Ik ga gelijk 'ns kijken of er hier ook zoiets wordt aangeboden.

Draak, wat goed dat de minidraak begint te tijgeren met hulp.

Gisteren hadden wij filmavond van het KDV. Zó leuk om eens te zien wat de kleine allemaal uitspookt samen met de andere kindjes en de juffies. Als ik dat wurmpje dan op tv zie dan smelt ik echt. O+ Kortom, een geslaagde avond.
De ochtend was minder geslaagd, want Lisa heeft in een uur tijd al 6 keer overgegeven. ;-( Er komt alleen nog maar gal uit, m'n hart breekt telkens weer. Arme muppet. Ze wilde net zelfs op mij in slaap vallen, dat doet ze anders nooit meer. Hopelijk knapt ze snel weer op.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:09:03 #247
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94226896
Nikki wat sneu dat Lisa zo ziek is. Ik kan me voorstellen dat je hart er van breekt.

Mini aan het tijgeren! Nathan komt hier voornamelijk achteruit, en dan belandt ie weer es onder de stoel ofzo en wordt hij boos omdat hij niet verder kan :')

Het is wel makkelijk dat Nathan nu pasta mag. Eten wij ook weer iets vakers iets anders dan aardappelen. De pasta met gekookte tomaaten courgette gaat er hier ook lekker in!
pi_94227016
sola, floris heeft 1 tandje dat een beetje door is en 1tandje dat op doorkomen staat, maar bij allebei zo'n bobbel
geef nu voor t slapen gaan chamodent (zo heet dat spul vsn bsn toch :?), dat lijkt te helpen. hij werd vannacht 1x wakker, maar heeft van 7 tot half 4 geslapen, toch beter dan van 7 tot elf en weer tot half 3.

welkom noa en isabelle en fannetje en anne

tijgerende minidraak *O*zo begon floris hier ook met wat hulp (hij ging steeds op zn knietjes zitten en probeerde vooruit te komen)

oh en temperatuur van eten gesproken. k had laatst wat fruit uit de vriezer. dat was al ontdooid, maar nog wel koud. mn zus gaf t m e. hij zat haar echt aan te kijken van; wat geef je me nou. jij moest echt niet. toen even in de magnetron gegooid dat de kou er vanaf was, ging zo naar binnen. hij houdt niet vsn ijs :P
pi_94227022
oh en ik vergeet zieke lisa, wat sneu ;( hopelijk knapt ze snel op :*
pi_94227099
Jaha ze kan het nog wel! op drie kwartier aan het begin van de nacht na, van 0045 tot 0130 heeft ze zonder wat dan ook door geslapen in d'r eigen bed op haar eigen kamer!
kwam me goed uit want ik lag zelf alleen maar te draaien, te hoesten of krampen van de jeuk

lijkt me ook leuk Zo'n filmavond! beterschap voor lisa, hopelijk is ze klaar met spugen

nathan lekker menu uitbreiding!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')