abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:12:45 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94162710
Tuitbeker!! JA, dat zou ik ook prima kunnen proberen hier!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94163207
zo lange dame heb je Mereltje. dan is floris maar klein daarbij vergeleken :)

ik zag trouwens vandaag bij toeval dat er nog een tand op doorbreken staat, echt 2rode bulten naast elkaar :X is niet gek als ie daar wakker van wordt
en die fles s nachts doe k gewoon hoor. vannacht had k 180 water met 3 scheppen..hij bleef gewoon huilen, dus klein beetje erachteraan en toen sliep ie. mijn kind heeft zich nog nooit in slaap laten troosten als ie midden in nacht wakker wordt. hij gaat of na een paar minuten slapen of hij blijft huilen en valt na een fles gewoon weer in slaap
pi_94163253
quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Tuitbeker!! JA, dat zou ik ook prima kunnen proberen hier!
hier ook idd..
pi_94164320
Ja doen,is echt leuk! Er gaat niet heel veel naar binnen maar het is een goede oefening.
Ik had eerst een harde,maar nu heb ik een zachte tuitbeker bij etos gehaald, die lekt tenminste niet als ie hem op z'n kop houd.

Hier hetzelfde Sonnetje..en als hij wel in slaap valt komt hij toch een half uur later weer. Het is voor iedereen beter om gewoon een fles te geven. En dan slaapt ie meestal ook nog langer door.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:33:48 #205
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94164391
Ze heeft echt heel lang geslapen van ongeveer 19 tot 3 uur en dan weer door naar 7/8 uur. Perfect wmb, maar sinds we allemaal ziek zijn geweest een week of wat terug komt ze 's nachts vaker.
Toen ik 3 weken geleden begon met vast voedsel ging ze die van 3 uur verder opschuiven naar 4/5 en zelfs 6 uur een keer of wat.
Nou ja, laten we hopen dat ze er ten eerste niet zoveel krampjes van krijgt en ten 2e weer wat langer gaat slapen.
Ik ga naar bed nu :O
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_94164700
Troeta, leuk dat het met de tuitbeker zo goed gaat :D
Ze moet zowieso aan de pap wennen. Bij mijn moeder krijgt ze in de middag wel pap, zaterdag ben ik altijd aan het tennissen bij de 2e voeding, zondag kan het wel. Ik moet er ook even geduld voor hebben. In de ochtend heb ik dat niet en in de avond dan eet ze eerst al veel dus dan hoeft een papfles ook niet. Ze slaapt veel bij de KDV dus denk dat ze dat wel makkelijk vinden, met pap kan ze net iets langer doorslapen. Ze wordt er niet chagerijnig van hoor.

Hier nog steeds geen tanden, wel wat rode plekjes bij de liezen en de billen, dus wie weet :P
Sonnetje volgens mij hebben we steeds rond dezelfde tijd een afspraak bij de CB. Wanneer mag jij weer? ik 10 mei
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:37:50 #207
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94164732
Ook hier gaf pap 's avonds slapeloze nachten vanwege de krampen.

Ik vraag me opeens af wanneer Nathan extra vocht nodig heeft... 9 maanden toch?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 21:38:32 #208
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94164788
Wat je zelf wilt.
pi_94166236
Mereltje, ik moet 19april weer, gewoon met 9maanden. de afspraak van vandaag had k eigenlijk 3weken geleden
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:37:14 #210
259886 pessie
pi_94180444
Slapen!

Om 10 uur zijn we zelf alvast even gaan slapen, om 11 uur ben ik wakker geworden om Nathan te voeden, om 2 uur werden we wakker en zei manlief "hij heeft doorgeslapen!" :') . Hij had helemaal niet gemerkt dat ik er om 11 uur nog uit was geweest. Manlief heeft Nathan nog even in slaap weten te krijgen, om 3 uur voeding en om 7.20 vind ik een vrolijk mannetje dat in zn bed op zn buik ligt te spelen met zn slaapkonijn! (manlief was even daarvoor nog even gaan kijken en toen sliep hij nog).

Ik heb het uitgerekend, ik heb 7.5 uur geslapen vannacht in totaal *O* .
pi_94181056
Ik kom me melden met Isabelle ( 16-09-2010)

w/
pi_94181118
wat een snoesje! O+
met een onwijs snoezig truitje aan ook! ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:14:18 #213
259886 pessie
pi_94181212
`Noa welkom met Isabelle!
pi_94181295
Dank jullie wel:) Dit is trouwens haar pyama haha.
pi_94181306
Welkom noa!
pi_94181592
keshet: ik bereik nu goede resultaten met ravi en neerkomen door vooral niet in te grijpen en zelfs weg te lopen ;( ik voel me een rotkreng, maar het werkt wel. zodra hij mij (of de papa) ziet gaat hij namelijk dreinen dat we hem moeten helpen en wil hij het niet meer zelf doen!
pi_94202276
Ik heb net als een echte multimamma tijdens het slaapje avondeten gemaakt, wortelprut voor Mex, alvast een flesje klaar gezet, afgewassen, wasje in de wasmachine en in de droger en een beetje de ijskast schoon gemaakt. het gaat eindelijk ergens op lijken met me..
En er blijft idd weinig over als je wortels en aardappels pureert, maar goed het begin van een voorraad is er! En het smaakte zeker beter als een potje, ben benieuwd of Mex dat ook vind.
pi_94203441
Troeta, waarom post je hier? Mex is nog lang geen grote baby hoor ;)

De mijne wel, morgen! :o
pi_94205650
Wij aten pasta. Groot succes!
pi_94206440
Hahaha Troeta, wat denk je; Mex past al bijna maat 74 dus dan is hij een grote baby? ;) Je kan nog drie weken genieten van je kleine baby. En heel goed! dat multimama zijn is mij nog niet gelukt. Als ze slaapt ga ik studeren of relaxen.

Pasta, dat moet ik ook eens proberen! Moet je dan gewoon wat kale pasta koken evt met wat groente?

Pessie, wat fijn dat je zo goed geslapen hebt! Ben je al wat minder moe?

Saffier, heb je lekker geslapen vannacht?

Son, hoeveel tandjes heeft Floris ondertussen? Klinkt pijnlijk die rode bulten.

Ik deed vandaag wat fruit door de pap, ze vond het heerlijk! Leuk om te zien dat ze iets heerlijk vindt :)

Welkom Noa met je mooie meisje! Wat een poppetje zeg, zo fijntjes. Leuke foto's ook in het kleine baby'tjestopic

Ik ben wat aan het proberen met babygebaren. Het is van de Nederlandse Gebarentaal en daar ken ik wel wat van door een blok gebarentaal tijdens mijn opleiding. Kijken of Amy het echt gaat oppikken als ik het volhoud.
pi_94207753
Noa welkom! *O*
En Fannetje met Anne morgen al! :o

Wat een gezellige drukte weer hier :D

Leia heeft op de opvang een verjaardagscadeautje voor me geknutseld O+ een voetafdruk op een doosje O+ met daarin een papiertje in een hartje uitgeknipt met 'Hoera, mijn mamma is 30 jaar xxx Leia'... O+ echt te cute! :D
pi_94208009
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 09:31 schreef simmu het volgende:
keshet: ik bereik nu goede resultaten met ravi en neerkomen door vooral niet in te grijpen en zelfs weg te lopen ;( ik voel me een rotkreng, maar het werkt wel. zodra hij mij (of de papa) ziet gaat hij namelijk dreinen dat we hem moeten helpen en wil hij het niet meer zelf doen!
ik quote mezelf :+

het was een vreselijke ochtend zo met het doorbikkelen, maar wel met resultaat: het lukt *O* ventje is niet meer bang en kan gewoon vanaf "in de spijltjes hangen" zelluf terug naar kruiphouding *O*
pi_94208371
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:03 schreef Orea het volgende:
Noa welkom! *O*
En Fannetje met Anne morgen al! :o

Wat een gezellige drukte weer hier :D

Leia heeft op de opvang een verjaardagscadeautje voor me geknutseld O+ een voetafdruk op een doosje O+ met daarin een papiertje in een hartje uitgeknipt met 'Hoera, mijn mamma is 30 jaar xxx Leia'... O+ echt te cute! :D
wat snoezig O+

en weet je wat: er komt nog veel, veel meer van dit soort dingen O+ mijn gebroed is nog geen 3 (nja, allemaal samen wel) en ik heb nu al een karrevracht van zulke dingen :Y ook van kiro trouwens :Y

ik heb trouwens besloten om met ravi toch maar wel stug al naar het dreumesuurtje te gaan. dat is hier eens per maand in de bieb van kwart over 9 tot half 11 voor kindjes van een jaar. eerst samen wat drinken en babbelen en spelen (de ouders en de kindjes en de peuterjuf) en dan leest de juf voor en dan nog wat spelen en dan een boekje uitzoeken. ravi is daar eigenlijk nog net te klein voor. ik merk wel best goed dat je wel moet blijven corrigeren. maar hij vindt de bieb wel heel leuk en sociale dingen ook, dus we gaan lekker gewoon toch. bij de psz is hij ook gewoon met 2 welkom tenslotte ;)
pi_94208645
Nou, ik mis Amy en Floris en Leia en Leyla en nu gaan Isabelle en Anne ook al weg :'(
En de avonturen van de anderen zijn ook zo leuk,haha
En het ging over eten;)

Gefeliciteerd Orea, leuk cadeautje!
pi_94208695
Ik vind dat soort dingen zó leuk! Mijn meneer denkt niet aan dat soort dingen (het zij hem vergeven ;)) dus ik ben heel blij dat de opvang zoiets doet! O+

Kan ook niet wachten op de zelfgemaakte dingen voor moederdag :D

Troeta je bent haske welkom hoor!! Met je knappe vent!
pi_94208918
Ik maak gewoon pasta. Dus macaronidingen koken en saus apart. Saus met gehakt, spagettigroentepakket en zakje honig italiaansekruidenmix ( slecht ontaarde moeder). Voor leyla haal ik de lepel door de saus en roer ik daarna door haar bord, dat een paar keer, zodat haar macaronies lekker rood zijn, maar ze hoeft nog geen schep gehakt vind ik. Ik het het maar wel ff gesneden en aangeboden met een lepel, ik begon heel rapley, maar we hadden dorapasta en ze slikte te dora's in z'n geheel door.
pi_94209041
Van de week (gesneden) spaghetti geprobeerd, ik heb iets gevonden wat ze niet moet :D

Tomaten zijn echter niet aan te slepen, die worden zo goed als volledig opgeslurpt en gevreten :D (rauw)... :D Vooral groenten en fruit vind ze lekker. Nou gelukkig maar, aardappels en spaghetti (enzo) komt wel... :)
pi_94209117
Oh juist ook de aardappels vond ze gister lekker. Ze heeft er zelfs 1,5 op! Dat zijn dus 6 stukken.
pi_94209470
Wow, ze is goed bezig!!

Wat eet Leyla nou op een dag? Ik vind dat Leia best flink eet..
' s morgens als eerste een borstvoeding
dan een half tot driekwart boterham (meestal met boter, soms met appelstroop, of een plak kaas)..
tegen het einde van de ochtend weer de borst en iets later fruit, meestal een appel geraspt met een geprakte peer of banaan erbij..
Dan nog een halve boterham in de middag (niet altijd, soms)
tegen het einde van de middag nog een borst
Groente (best wat!!) bij het avondeten en nog een borst als toetje en dan naar bed!

Vond eerst de 4 bv wat weinig, maar ze eet zo goed bij en ze slaapt van 19:00 tot 5 / 5:30 dus ze zal er wel genoeg aan hebben...
pi_94209825
Leyla drinkt eigenlijk nog vooral melk. Ze krijgt in de middag fruit. En eigenlijk alleen avondeten doet ze mee.
Ik geef haar wel brood als ik thuis ben, op het kdv durven ze dat niet... Maar ik smeer er eigenlijk niets op.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:35:34 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94209905
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak gewoon pasta. Dus macaronidingen koken en saus apart. Saus met gehakt, spagettigroentepakket en zakje honig italiaansekruidenmix ( slecht ontaarde moeder). Voor leyla haal ik de lepel door de saus en roer ik daarna door haar bord, dat een paar keer, zodat haar macaronies lekker rood zijn, maar ze hoeft nog geen schep gehakt vind ik. Ik het het maar wel ff gesneden en aangeboden met een lepel, ik begon heel rapley, maar we hadden dorapasta en ze slikte te dora's in z'n geheel door.
Hier net zo'n slecht ontaarde moeder, ik maak precies zo mijn spaghetti _O-
Oké, ik gooi er nog een potje tomatensaus door, vooruit :P
Mens naar mijn hart ben je O+ :P

@ Sola, slapen was 2 keer eruit, maar niet tegen 22/23 uur *O* ik had dus mazzel ;)

Vanmiddag heeft Ylana 2 korsten brood aangevallen en een halve banaan vermoord :9
Ik smeer roomboter op mijn brood en scheur er dan een korst voor Ylana vanaf.
Ik hoop dat ze net zo lekker gaat rapley-en als Leya doet! Dat ziet er zó tof uit!! O+
Ylana
pi_94209908
Ze lijkt het vaste eten nu wel door te krijgen. Dus wat het CB vertelde klopt wel, het kan een aantal weken duren. Gewoon aanbieden, niets forceren.
pi_94210006
Morgen eten we patat, ik heb voor de dame nog aardappels in de koelkast. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken van hoe leyla haar eten aanvalt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:17 #234
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94210014
Fijn Tico! Mijn cb zei precies hetzelfde idd :Y En ik ben vandaag opnieuw begonnen na 2 weken helemaal niets aan bijvoeding, dus het zal nog wel even duren hier voor ze het echt door gaat krijgen.

Orea als ze te kort komt haalt ze dat écht wel bij jou in hoor!
Ylana
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:37:43 #235
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94210044
Ja!! Filmpje!!
Ylana
pi_94210130
Hier zijn we nu denk ik bijna 3 weken bezig. Ik weet het niet eens precies. De eerste week wilde ze echt echt niets. Geen lol aan. Nu wordt het iets leuker.
Ik vraag morgen ff wat het kdv verder geeft.

Oh rijstwafel heeft ze zaterdag en zondag aangeboden gekregen. Meer voor de vorm.
pi_94210255
Oeh ik ben ook erg benieuwd naar het filmpje, leuk!
Isabelle heeft nu 3 dagen gepureerde appel aangeboden gekregen, maar ze vindt het niets. Ze trekt er een erg zuur gezicht bij en spuugt soms wat uit. Vrijdag maar eens wortel of bloemkool aanbieden, misschien vindt ze dat lekkerder.
pi_94210313
En als je haar nu eens zelf laat knoeien? Hier was dat de truuk.
pi_94210770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:37 schreef Saffier het volgende:

Orea als ze te kort komt haalt ze dat écht wel bij jou in hoor!
Dat weet ik!! En als ik naar de stiekjes op enkels en polsjes kijk komt ze niks tekort.. Maar gevoelsmatig is 4 keer drinken (op zich drinkt ze wel vaker beetjes, op opvang dagen drinkt ze 2 keer en krijgt ze 2 keer een flesje) zo weinig... Maar ze regelt het ongetwijfeld zelf goed..

Volgende week wegen en ongetwijfeld rond de 9500 gram :') met bijna 8 maanden.. Ik maak me zorgen om niks ;)
pi_94211008
Ik heb haar vanochtend al een groter stuk appel gegeven om gewoon mee te spelen/frunniken. Wel groot genoeg dat ze het niet helemaal in haar mond zou kunnen proppen i.v.m stikkingsgevaar en daar begon ze wel wat aan te likken. Maargoed, ze stopt tegenwoordig alles in haar mond :P
Hoe warm geven jullie de groente/fruit eigenlijk?
pi_94211135
Niet heel warm. Vandaag had ik zeker 5 minuten eerder voor leyla opgeschept. Dan is het gewoon lauw. Fruit is op kamertemperatuur.
pi_94211260
Idem :Y Vaak spoel ik de gekookte groente even af, zodat de hitte eraf is :)
pi_94211858
Aah misschien heb ik het nog iets te warm gegeven, ik kan het eens wat kouder proberen. Ik heb de appel namelijk in de stomer/blender gegooid.
Ik ga zo maar slapen, mevrouwtje is nu al 3 weken lang vanaf 03.00 elk kwartier wakker ofzo. Erg vermoeiend :O
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:12:23 #244
259886 pessie
pi_94212055
Nathan is ook dol op pasta. We eten tegenwoordig vaak wokkels en vlindertjes pasta omdat Nathan daar van af kan happen. Elleboogjes lijken me nog een beetje te klein.

Appel krijgt Nathan gewoon rauw. Net als alle soorten fruit. Eerst een kwart om mee te spelen en af te schrapen en de rest rasp ik en krijgt hij met een lepeltje.

Ik las ook nog dat Leia een leuk verjaardagscadeau voor haar mama had gemaakt! Wat schattig!

En Mex ook al bijna een grote baby O+ . Nathan begint nu ook over te gaan naar maat 74 al heb ik de meeste rompers maat 68 echt definitief de kast uit gegooid.

Simmu klinkt leuk zo'n dreumes uurtje!
pi_94222143
Ik krijg jullie op m'n Foon niet bijgelezen!
orea nog gefeliciteerd!

noa welkom met isabel!
en anne en fannetje ook!

36 wat wordt er goed gegeten! daar sluiten we ons graag bij aan! vooral pasta en aardappelen zijn nu een hit! hoe langer de slierten hoe groter de lol!
alleen voor mij even wat minder heb een enorme reactie op de pasta en zit vol met jeuk en rode vlekken met bubbeltjes, nu twee dagen.

wel goed nieuws! minidraak heeft vanavond met mijn hulp, ze kon d'r voetjes tegen mij afzetten, zich naar een spiegel getijgerd! lijkt eindelijk er wat moeite ervoor te willen doen!
pi_94226830
Goedemorgen allemaal. :W

Allemaal goed etende kindjes. Wat fijn is dat hè. Het lijkt me vreselijk om elke dat strijd te hebben m.b.t. eten.

Simmu, wat leuk zo'n leesuurtje in de bieb. Ik ga gelijk 'ns kijken of er hier ook zoiets wordt aangeboden.

Draak, wat goed dat de minidraak begint te tijgeren met hulp.

Gisteren hadden wij filmavond van het KDV. Zó leuk om eens te zien wat de kleine allemaal uitspookt samen met de andere kindjes en de juffies. Als ik dat wurmpje dan op tv zie dan smelt ik echt. O+ Kortom, een geslaagde avond.
De ochtend was minder geslaagd, want Lisa heeft in een uur tijd al 6 keer overgegeven. ;-( Er komt alleen nog maar gal uit, m'n hart breekt telkens weer. Arme muppet. Ze wilde net zelfs op mij in slaap vallen, dat doet ze anders nooit meer. Hopelijk knapt ze snel weer op.
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:09:03 #247
259886 pessie
pi_94226896
Nikki wat sneu dat Lisa zo ziek is. Ik kan me voorstellen dat je hart er van breekt.

Mini aan het tijgeren! Nathan komt hier voornamelijk achteruit, en dan belandt ie weer es onder de stoel ofzo en wordt hij boos omdat hij niet verder kan :')

Het is wel makkelijk dat Nathan nu pasta mag. Eten wij ook weer iets vakers iets anders dan aardappelen. De pasta met gekookte tomaaten courgette gaat er hier ook lekker in!
pi_94227016
sola, floris heeft 1 tandje dat een beetje door is en 1tandje dat op doorkomen staat, maar bij allebei zo'n bobbel
geef nu voor t slapen gaan chamodent (zo heet dat spul vsn bsn toch :?), dat lijkt te helpen. hij werd vannacht 1x wakker, maar heeft van 7 tot half 4 geslapen, toch beter dan van 7 tot elf en weer tot half 3.

welkom noa en isabelle en fannetje en anne

tijgerende minidraak *O*zo begon floris hier ook met wat hulp (hij ging steeds op zn knietjes zitten en probeerde vooruit te komen)

oh en temperatuur van eten gesproken. k had laatst wat fruit uit de vriezer. dat was al ontdooid, maar nog wel koud. mn zus gaf t m e. hij zat haar echt aan te kijken van; wat geef je me nou. jij moest echt niet. toen even in de magnetron gegooid dat de kou er vanaf was, ging zo naar binnen. hij houdt niet vsn ijs :P
pi_94227022
oh en ik vergeet zieke lisa, wat sneu ;( hopelijk knapt ze snel op :*
pi_94227099
Jaha ze kan het nog wel! op drie kwartier aan het begin van de nacht na, van 0045 tot 0130 heeft ze zonder wat dan ook door geslapen in d'r eigen bed op haar eigen kamer!
kwam me goed uit want ik lag zelf alleen maar te draaien, te hoesten of krampen van de jeuk

lijkt me ook leuk Zo'n filmavond! beterschap voor lisa, hopelijk is ze klaar met spugen

nathan lekker menu uitbreiding!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')