abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:30:05 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93922535
Het grote babietjestopic (6-12 maanden) deel 72

10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok!)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:30:19 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93922548
Voor zieke kindjes: dit werkt
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:28 schreef becky27 het volgende:
Klopt! Deze werkt heel goed
[ afbeelding ]
pi_93922612
Ja die heb ik. Die is baas!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93922675
Die heb ik ook voor Leia!
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:35:49 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_93923015
Nathan's verkoudheid lijkt weer op zn retour. Nu alleen nog kijken wat we kunnen doen aan zn wakker worden en huilbuien 's nachts. Ik wil heel graag een keertje 4 uur slapen. Daar zou ik al zo blij van worden.
pi_93923106
Werkt echt duidelijk beter dan neusspray. Ik moest wel ff wennen aan het idee, leyla vindt het ook echt onstoer. Maar als ik allebei de neusgaten heb gehad kan madam meteen weer ademen.
pi_93923244
Wat doe je 's nachts pessie? Geef je hem de borst? Haal je hem uit bed?

Ik probeer met leyla echt dat ze ook zonder borst weer in slaap kan vallen. Ik leg m'n hand op haar en geef haar knuf terug en als ze dan niet echt honger heeft gaat ze toch gewoon weer slapen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 22:11:16 #8
259886 pessie
pi_93930906
Manlief probeert em eerst rustig te krijgen, als dat niet werkt krijgt ie de borst.
pi_93932765
Nou ja... Fase dan maar ;)
pi_93936031
mereltje en pessie meet wat zag dat er gezellig uit

en ravi wat doe jij nu, jij wordt echt snel groot!

die zoutoplossing werkt idd wel goed, alleen mini krijgt daar dus echt bloedneusjes van dus ben daar toch maar deels mee gestopt
ze is maar liefst 2 dgn rochel vrij geweest! maar vandaag was ie er alweer...
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:30:37 #11
259886 pessie
pi_93945879
*O* We hebben ongeveer 4 uur aaneengesloten geslapen vannacht!!!!
We hebben Nathan op zn eigen kamer laten slapen. Ik werd om 3 uur wakker omdat ik em nog helemaal niet gehoord hbad door de babyfoon ( :') ).
Om 3.30 wilde hij eten, ging helaas pas om 4.30 slapen. Om 6.30 eten, slapen en om 8.15 wakker *O* .
Dit is een stuk beter zeg!
pi_93946177
wat fijn pessie! *G*
  vrijdag 11 maart 2011 @ 09:48:33 #13
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93946266
Fijn Pessie!!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:01:54 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93946605
*O* slapen roeleert *O*heerlijk Pessie!

Sola hoe is het met Amy?

Hmmm die zoutdingen had jij het al eerder over gehad Tico, die ga ik straks voor Ylana ook maar halen, ze is goed verkouden het arme ding. En ze wordt licht woest als ik haar snottebel wegveeg :') Maar ze wordt ook boos als ze ze zelf over dr hele gezicht uitsmeert met haar vuistjes :')

Ik wil ook nog even jompelen voor Ylana, sinds 3 dagen slaapt ze ALLE slaapjes, ook 's nachts óngebakerd *O* en het gaat goed *O* Zo cold turkey afgekikt van alle slaapjes gebakerd naar alle slaapjes ongebakerd slapen in 1 dag O+
/einde trotse mama modus :7
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 11 maart 2011 @ 10:55:24 #15
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93948267
Ik heb net gebeld, eindelijk, Ylana wordt met Pasen gedoopt O+ O+
Ylana
pi_93950338
*G* jompels voor Ylana! ongebakerd slapen en een doop op komst
  vrijdag 11 maart 2011 @ 15:31:26 #17
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93959818
Ylana slaapt ongebakerd! Goed zeg, hier zijn we ook cold turkey niet meer gaan bakeren en dat werkte als de beste. En dopen, *O*
pi_93970820
Hier is het duidelijk, toen Leia laatst de hele nacht 'doorsliep' is M. er 2 keer uit geweest voor een speen en dan slaapt ze verder. Ga ik naar haar toe voor de speen denkt ze: heeeee eten! :P en gaat dan met geen mogelijkheid meer slapen... haha.. Tenzij ze echt honger heeft, dan lukt het M. ook niet meer!

Ylana O+ wat fijn dat ze zo goed reageert op het ongebakerd slapen! Dat scheelt weer afbouwen enzo :Y

En wat fijn dat Nathan een stuk beter heeft geslapen!

En die arme mini-draak.. maar blijven kwakkelen.. -O- hebben ze een idee dat dat beter wordt als het lekkerder weer wordt? Of maakt dat niks uit?

Tico, maandag naar de cardioloog/kinderarts?

Mijn spook kan wat nieuws :P net met haar in bad geweest en even geoefend: tong een stukje uitsteken en dan maar pprrrrrrrrt! :D ziet er zó vreselijk schattig uit!! Dat kleine stukje tong eruit, dat ingespannen koppie! Ook duikt ze dan af en toe op een stuk van mijn huid af.. om dan ook bbbffffrrrrrr te doen (zo doe ik altijd op haar buikje O+)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:01:13 #19
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93971527
Da's leuk he Orea, al die nieuwe dingen ontdekken met je prulletje O+ Ylana kan ook prrrrrt O+
Wacht maar tot ze het met een mond vol spinazie doet :')
Het is dat M. niet of nauwelijks wakker wordt s nachts maar ik verdenk Ylana ook van mamahonger s nachts als ze meer dan 2 keer komt. En idd, mama=eten :')
tobias maakte het eens zo bont :') stonden we samen over de box gebogen, Tobias zag papa en ging lachen, hij zag mij en ging smakken en dan steeds van de een naar de ander kijken :') _O-

Draakje nog steeds kwakkelen? Wat sneu :{

Tico is dat maandag alweer??? Ik ben heel erg benieuwd!!
Ylana
pi_93971619
Ja maandag cardioloog. Beetje spannend wel. Cbarts benadrukte toch ook haar zorgen over het groeien van leyla, en mijn CB is niet erg snel ongerust. Ook het vele slapen van leylaatje wil er misschien op duiden dat ze meer last heeft dan we denken. Ze heeft de groeicurves meegegeven en benadrukt dat we toch even moeten polsen tot hoever de cardioloog het wil aankijken.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:03:48 #21
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93971703
Fijn dat ze meedenken op je cb. Althans zo vind ik je post klinken. Toch weer spannend dit :*
Ylana
pi_93971885
Ja sinds het CB onder jong florance valt ben ik er echt over te spreken. Gister hadden we ook echt wat vragen voor jen en er werd echt goed meegedacht, nuttige tips gegeven. En ik ben er nog steeds van dat als je kind niets mankeert dat een CB eigenlijk weinig toevoegd, maar bij leyla ben ik blij dat ze er zijn.
pi_93972641
Inderdaad, dat vind ik ook. Hier bij het CB duurt onze afspraak vaak niet langer dan 2 minuten. De hoognodige dingen worden even snel besproken en dan klaar :)

Saffier, dat lijkt me juist leuk :D van de week kreeg ze wat rijst bij haar broccoli, nou je had de ravage moeten zien, en maar meppen met dat handje, alle kanten ging het op! :D
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:25:32 #24
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93972979
Ticootje, ik moet heel eerlijk bekennen, ik weet niet waarom je naar de cardioloog moet maar ik hoop dat het niet al te ernstig is.

Orea, Noortje is ook zo lekker bezig, ze komt me heel bewust kusjes geven, gekke geluidjes maken en me nadoen met veel dingen. Leuk he! En ondanks dat ik niet aan rapley doe maar wel gewoon stronkjes broccoli geef om te kijken of ze het zo ook wil zag het er hier van de week ook uit na een paar stukjes broccoli haha.

Och draak, wat vervelend dat de rochel al weer terug is en het spoelen dus andere bijwerkingen heeft. Vriendin gebruikte een half flaconnetje per neusgat.

Wat het cb betreft, het maakt hier nogal uit wie je hebt, die dames die de kindjes wegen zijn veel te hysterisch als het gaat om groeien, toen Noortje zo slecht groeide moest ik 1,5 maand lang eigenlijk iedere week komen wegen..... de kinderartsen zijn wel relaxed!
pi_93972980
Ik heb net de stofzuiger gepakt, de bieten lagen overal!!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:44:10 #26
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93974060
Dit weekend mag Ylana het weer rustig aan proberen met wat vasts te eten. Ik hoop echt dat ze nu niet zo veel buikpijn krijgt.
2 weken terug heb ik de boontjes op staan dweilen O+

Ik heb een andere cb arts nu dan toen voor Tobias, hij ziet er uit als een halve catweazle maar wat bén ik blij met die man zeg! 'Maak je je zelf zorgen? Nee? Nou ik ook niet als ik zo naar haar kijk, ga lekker zo door.' Als antwoord toen ze wat van dr curve afboog en de wvk die haar woog wel wat bezordg was.
Ylana
pi_93974469
ik vind mijn cb wel relaxed op zich. Althans heb nooit zoiets gehad van :? (nou ja oke, met t eten, maar dat was vooral omdat t niet in ons dagschema paste).
Ik vind t op zich wel goed dat alles in de gaten gehouden wordt, zolang t op een normale manier gebeurd.
Maar t voegt hier idd weinig toe.

Floris vind pfftt doen met eten in zn mond echt t allergeweldigste :D
Oh ja en zo communiceert hij met zn vader :')
Zo en Floris gaat echt op R lijken :o Alleen blonde versie met blauwe ogen :D

Oh en s nachts is t hier papa of mama = eten. Dus ga nooit naar m toe tenzij hij langer dan een paar minuten huilt want dan heeft ie honger.

Ylana een doopdatum, leuk hoor

Floris heeft het optrekken echt helemaal door. Zo leuk. Hij valt ook steeds minder om :')
Hij komt ook echt naar je toe kruipen en dan geeft ie eerst zn ene handje en dan de andere en dan gaat ie staan O+
Vandaag is ie gewoon al 8 maanden :o Wat is de tijd gevlogen...
pi_93974765
Die loopt ongetwijfeld binnenkort Son! :Y Net zoals Noortje, das ook zo'n vlotte! 8 maanden... waar blijft het hè?

Vanavond in bad zei ik nog tegen M.: ze is zoooo groot :o in december was het echt nog een hompie wat lekker op haar rug in mijn handen door het water dreef, en nu klimt ze half op me, al bbfffrrrt en prrrrrrttt en papa papa mmmmmm (ze zegt zo duidelijk papa! :D en als ik zeg, waar is papa? Dan kijkt ze direct naar hem! Als hij vraagt waar is mama gaat ze alleen lachen :D) ze hebben een band waar ik nu al niet tussen kom O+

Saffier, had Ylana een reactie bij bepaalde dingen, of gewoon bij alles? Dat het allemaal wat te snel ging?
pi_93975291
Noortje is volgens mij nog vlotter!
Maar echt 8 maanden geleden had k me gewoon niet kunnen bedenken hoe hij nu was. En ik kan me ook amper herinneren hoe hij toen was...

Wat klinkt Leia toch schattig O+
Ze worden groot!
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:05:23 #30
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93975378
Ze kan ook 'klappen' meestal met rechts en zodra we 'klap eens in je handjes' gaan zingen gaat ze helemaal mee doen. Als we haar optillen gaat ze los met 1 handje in je nek/op je schouder, zóóó leuk!! O+

Orea, ik ben gewoon gaan aanbieden wat ik/we/Tobias op dat moment at, ze vond alles leuk en veel lekker en deed lekker mee maar was na een paar dagen wel verstopt. We liepen avonden lang op met haar door de krampen ;( Om haar en haar lijf rust te gunnen zijn we 2 weken helemaal gestopt met alle bijvoeding.
Ik ga nu dus wat voorzichtiger aanbieden en laat voor alle zekerheid de banaan maar even achterwege, da kreeg ze relatief het meest naar binnen.

:') ze zit nu te knetteren op schoot bij me :') Maar goed dat ik nog niets ruik :9 tandjespoep :X
Ylana
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:10:54 #31
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93975668
Ohhh al echt kruipen en naar je toe komen O+ Ik zie Ylana dat nog niet doen over een maand :o
Zij brabbelt heel veel en speel echt met haar grote broer, die interactie vind ik zoo mooi om te zien O+
Orea ik denk ook 'woorden' te kunnen horen bij Ylana (geen papa trouwens ;) ) Tobias deed dat ook maar verleerde dat ook weer toen er andere klanken aan bod kwamen. Ben benieuwd of dat met Ylana en Leia ook zo gaat.
Ylana
pi_93975740
Boh. Vanmiddag hoorde ik leyla na een half uurtje slapen alweer. Ik snapte er geen reet van, ja tot ik ging kijken. Het leek wel een mestfabriek in m'n slaapkamer. Boh wat een lucht.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:13:54 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93975855
ach joh het gaat veel te snel..... :(
ik weet niet of het snel is, Noortje stond met 6 maanden of zo. Ze tijgerde met 5 en kroop met 5.5, zitten pas met een maand of 8. Volgens mij liep ze nog eerder dan ze zat haha. Ik vind het alleen niet zo veel zeggen eigenlijk. Klappen in de handjes kent ze wel en ze gaat meteen hysterisch doen, maar klappen kan ze niet hoor. Ze weet wie papa is, en zegt ook tegen mij 'nanana' maar echt praten, neuj.
Ze gaat wel over naar 1 slaapje per dag! Best wel handig want volgens mij houden ze die best lang vol (in het kader van mijn mamadag inplannen en zo).

Noortje heeft het 'hiep hiep hoera' door. Nu zit ze voorop de fiets de hele tijd te 'hoera-en', echt te leuk, gaan die handjes de hele tijd de lucht in O+
pi_93975867
Tis echt zo moppig idd O+
Ook als ie moe is en ik sta in de keuken ofzo, dan komt ie al mopperend naar me toe kruipen. Echt schattig O+
vandaag was ie omgevallen en toen gaf k m na even troosten aan mn zus, maar dat mocht nog niet. Hij wilde echt bij zijn O+ Tis een moederskindje :D

Haha leuk is dat he tico :')
Had k hier laatst ook hehe
pi_93976077
Het zegt ook niks hoor Becky, ze doen het allemaal toch wel op eigen tempo :) die van mij vind het nog wel best, spelend en liggend op haar rug!

Hier doen we tegenwoordig als we klaar zijn met eten, de handen in de lucht en zeggen we klaarrrrr! En dan begint ze mega hard te lachen! En nu merk ik zo nu en dan, als ze genoeg heeft, dat ze haar handen in de lucht gooit :D zal nog wel toeval zijn, maar de keren dat ze dat doet krijg ik er daarna ook echt geen hapje meer in :)

Heb nu een boek over babygebaren en zo nu en dan oefen ik al wel wat met haar. Ze vind het wel erg interessant geloof ik!

Son, meisjes schijnen naar papa te trekken en jongens naar mama..
pi_93976230
Oh babygebaren. Dat is leuk! Daar ga ik me eens in verdiepen!
pi_93976285
Ik vind het echt heel leuk! Ben benieuwd hoe en of ze het oppakt :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:25:05 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93976463
oh leuk, babygebaren (maar heb bijna geen baby meer)
pi_93976511
Dan nog kan het prima hoor Beck! Ze raden aan ongeveer te beginnen tussen de 6 en 9 maanden! maar eerder of later kan ook nog.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:27:05 #41
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93976589
Dat meen je niet!! Ik heb het boek dinsdag binnengekregen :o en de paar gebaren die ik al kende gebruikte ik al, zó leuk om te doen, zat net nog te twijfelen of ik het zou posten hier :D

Becky je kan nog makkelijk beginnen hoor, ook met 9 maanden bijvoorbeeld nog en later kan ook!

edit; orea was me voor :D
Ylana
pi_93976649
Ik ga dat linkje s lezen :)

Orea, dat riep iedereen hier ook altijd idd toen ik zwanger was!
En tis echt zo idd. Merk t bij mn nichtje ook, dat is meer een papa's kindje
en mn neefje, nja die is niet zo moeilijk :P

En staan enzo, t zegt ook niks, maar vind t wel knap van m ;)
Ook zo schattig, gisteren ging ie staan bij mn zus enmn nichtje echt met zo'n piepstemmetje: Floris wat sta je goed, goed zo
En tegen de hond: Nee, dat mag je niet doen bij mn neefje O+
Ze is echt een grote zus voor m :D
pi_93976950
Wat gaat Floris snel zeg Sonnetje, leuk om te lezen allemaal!
pi_93977021
Tuurlijk is het knap Son :D stiekem ben ik gewoon jaloers hoor!! Net zoals op iedereen wiens kindje al tandjes heeft.. Hier nog niks in aantocht :') het scheelt me nog poetsen en afgebeten tepels enzo :P maar toch! (ik maak me het meest 'zorgen' of dat ze straks niet ineens 5 tanden tegelijk gaat krijgen ofzo :X inhaalslag!)

En wat leuk Saffier :D ! Ik had er nog niet heel veel mee gedaan, maar heb hem net gelijk uit de kast gepakt. Maar weer eens verder mee mutsen :)
pi_93977062
Bij jen kwamen ze ook steeds per 4 door.
pi_93977202
Ai! Ikzelf had met 6 maanden al een tandje of 2.. van M. eigenlijk geen idee. Ben erg benieuwd wanneer ze wat gaat krijgen..
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:37:24 #47
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93977235
Son da's heeeel knap, tuurlijk ben je trots!!

Tobias had met 3 maanden 2 ondertanden (en die was 6 weken te vroeg he) Bij Ylana keek ik rond de 3 maanden ook steeds of er al wat kwam, maar gelukkig voor mij nog niet. Alleen mag de tandenpoep en bijbehorende kapotte billen wel weer even over zijn van mij.

Ai 4 tegelijk, zielig Tico!
Ylana
pi_93977263
Haha, Floris kletst dan weer niet heel veel :D

En tanden, gelukkig heeft ie er niet veel last van, zelfs poetsen vind ie leuk :D

En ik kreeg pas met 11 maanden mn eerste tandje Orea!
pi_93977316
Eerlijk. Jen had wel vieze luiers. Maar ik had niet het idee dat ze heeeeel veel pijn had.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:40:05 #50
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_93977408
Met Tobias had ik het nauwelijks door totdat we ze zagen zitten, toen ging er wel een lampje branden bij de vieze luiers, maar hallo, ik had het niet verwacht met (gecorrigeerd) 6 weken :')
Ylana
pi_93977436
Oh er is dus nog hoop Son :P

das wel heel vroeg Saffier :D
pi_93977498
ravi heeft nog steeds geeneen tand :+
wel een bijtwortel nu dus, want ik had de indruk dat hij er wel last van had. hij's erg blij met zijn bijtwortel dus ik vind het een gaaf ding :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 11 maart 2011 @ 21:45:22 #53
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93977724
foto simmu O-)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:29:06 #54
259886 pessie
pi_93980380
Nathan kruipt ook nog echt niet hoor. Hij tijgert wat rondjes op zn buik maar daar stopt het eigenlijk wel mee. Wel draait hij steeds bewuster van rug naar buik en weer naar rug.

Ylana een doopdatum. Gefeliciteerd!

Tico, spannend maandag naar de cardio.

Saffier, verstandig inderdaad even stoppen met vast voedsel. Nathan krijgt morgenochtend weer een half broodje. Kijken hoe dat gaat. Hij heeft de afgelopen dagen wel zeer genoten van zn broodkorsten, en dan bedelde hij er nog een extra van me.

Nathan heeft tegenwoordig maar liefst 3 bijtringen (zo gaat dat als je er een kwijt bent en de dag dat je een nieuwe hebt gekocht je de vorige terugvindt :') ) maar toch wil hij het allerliefst bijten op vingers. En dan niet die van hemzelf.
pi_93983734
he jullie moeten niet ineens zoveel gaan schrijven dan onthoud ik het allemaal niet meer
wel leuke verhalen over leia
en dappere floris met zich optrekken
Leyla spannend hoor maandag voor ik dat vergeet heel veel succes, idd fijn dat cb zoveel mee denkt

over het flaconnetje, dat deden we idd 1 per 2 neusgaten
de hoop is dat het met de lente en zomer beter zal gaan met minidraak
dus we duimen!

rest komt morgen weer nu lekker slapen
  zaterdag 12 maart 2011 @ 09:27:34 #56
259886 pessie
pi_93994414
Draak tijd voor de lente dus!
Ik heb gisteren zelfs mn was gedroogd buiten :D ik vond het lente. Het werd nog droog ook.

Vannacht ging helaas weer niet goed. Pfff, zit er een regelperiode rond 7.5 maanden?
pi_93994794
Ik droog op zonnige dagen ook graag m'n was buiten. Gisteren lukte het ook.

MIjn muppet kan bij het onderste knopje van de stereo, dus af en toe gaat de muziek hier zomaar aan. :D

Het is maar goed dat ze overdag heel vrolijk en gezellig is en zonder gedoe gaat slapen (oh, fokwet, nu niet, aub!). Vannacht is ze 5 keer wakker geweest.. :{ De 4e keer dacht ik (dat was om 3 uur), zo je kunt geen honger hebben, slaap maar weer in als ik voor je zing. Toen werd ze me toch boos! :o Heb er uiteindelijk maar een pcm ingestopt, elk uur wakker worden is vaak een teken van ongemak bij d'r. Toen sliep ze door tot half 6 geloof ik. En om 8 uur was ze klaarwakker :O
Ik weet ook niet of we nu een patroon aan het creëren zijn, waar we moeilijk uit gaan komen.. of dat er echt echt wat is elke nacht.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:59:45 #58
259886 pessie
pi_93995928
Morretje daar ben ik dus ook bang voor! Dat er een patroon is ontstaan van continu wakker worden.
Ik maak me daarnaast ook wel zorgen. Overdag slaapt Nathan normaal gesproken heel weinig, en 's nachts dus ook al niet al te best. Slaapt hij wel genoeg? Op het cb zeiden ze trouwens dat sommige kindjes veel slapen en sommige kindjes weinig. Daar heb ik dus ook niets aan.

Manlief vertelde dat hij had gepoept in zn ochtendluier. Ik denk dus dat hij vannacht weer last had van krampjes. Kan een baby krampjes krijgen van gekookte, ontvelde tomaat? Dat heeft hij gisteren voor het eerst gehad.
pi_93996430
Hier is Leia ook veel wakker tussendoor. Vaak is het met een speentje te sussen, maar een uur of 5 achter elkaar slaapt ze alleen in de avond.. in de nacht kunnen we er zeker 2 a 3 keer uit om die speen terug te ploppen, of haar terug op haar zij te leggen...

Ze is vrolijk, niet mopperig, dus soms laten we haar ook wel gewoon wakker in haar bed liggen kletsen en doen, maar zelf slaap je dan niet. (ik niet in elk geval..) want ik hoor haar toch steeds..

Soms vraag ik me ook af of het een patroon is, maar feit is dat ze gewoon om de 2 uur even wakker wordt, soms slaapt ze weer in, soms is ze echt haar speen kwijt en zelf pakken lukt haar nog niet..

Hier is de nacht om half 6/ 6 uur wel voorbij, kan niet wachten op de zomertijd ;) dan is het al half 7, 7 uur.. wel kan ik haar dan rond half 8 weer op bed gooien :)
  zaterdag 12 maart 2011 @ 11:45:00 #60
259886 pessie
pi_93997141
Hm. Ik heb een cyclus.
pi_94002514
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 11:45 schreef pessie het volgende:
Hm. Ik heb een cyclus.
Kun je dr nog 1 maken!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:05:22 #62
259886 pessie
pi_94005599
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je dr nog 1 maken!
:o :N alsjeblieft zeg!
Ik denk dat ik dan zou gaan janken...
pi_94007361
OMG ik moest net bijna huilen :@

Hebben een nieuwe autostoel voor Leia gekocht, aangezien ze echt niet lekker meer zit in haar Maxi Cosi.. Maar nu is mijn baby helemaal weg :'( ze zit als de koningin op haar troon, heerlijk om zich heen te kijken. En als je ook maar even aandacht geeft krijg je de meest grote smile everrr O+

Supercute, maar wat gaat het hard....
pi_94007741
Doe is foto!
pi_94008549
Heb kind al naast me liggen op de bank en de stoel staat nog in de auto! Maak ik morgen wel ff...
Maar jemig.. die stoel kwam binnen en ik dacht: oooooh das nog veel te groot!

Nou niet dus... :o
pi_94009245
Ik verschoonde haar net even op de bank en kriebel haar op haar onderbuik.. zeikt ze me zo onder :') dikke fail... :D
pi_94012457
Voor m'n volgers: leyla maakte er echt zo'n rommel van!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 19:49:35 #68
259886 pessie
pi_94013490
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:57 schreef Orea het volgende:
OMG ik moest net bijna huilen :@

Hebben een nieuwe autostoel voor Leia gekocht, aangezien ze echt niet lekker meer zit in haar Maxi Cosi.. Maar nu is mijn baby helemaal weg :'( ze zit als de koningin op haar troon, heerlijk om zich heen te kijken. En als je ook maar even aandacht geeft krijg je de meest grote smile everrr O+

Supercute, maar wat gaat het hard....
Mijnn baby mag nog laaaaaaaaaaang niet in een autostoel 1. Hij is pas 7 kilo, mag pas bij 9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94014072
Die van mij is de 9 wel gepasseerd nu :P op de weegschaal thuis gisteren 9100 gram (misschien wel 9199 maar mijn weegschaal weegt maar 1 achter de komma).. half februari 8675 bij het CB.. hopelijk een beetje rustiger aan nu :P (moet 24 maart weer voor de 7,5 maand check en BMR prik, die krijgt ze dan al ivm vakantie Turkije in juni, benieuwd wat ze dan weegt :))
pi_94014380
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 17:51 schreef Orea het volgende:
Ik verschoonde haar net even op de bank en kriebel haar op haar onderbuik.. zeikt ze me zo onder :') dikke fail... :D
Ik heb dat deze week ook gedaan bij Thomas.
Hij lachte eerst enorm (was een wonder, want hij is zo ziek geweest). Ik gaf hem een ppprrrttt-kusje op zijn buik en 2 seconden erna begonnen zijn darmen te rommelen. Je wil niet weten wat er allemaal uitgekomen is :')
pi_94014655
Leyla is net de 6,5 kilo voorbij. Wow!
  zaterdag 12 maart 2011 @ 20:16:33 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94014686
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 20:15 schreef Ticootje het volgende:
Leyla Ylana is net de 6,5 kilo voorbij. Wow!
Ylana
pi_94014705
Haha! Onze dames gaan lekker gelijk op.
pi_94015034
Leia wat doe je :o
Volgens mij haalt ze Floris wel in!
De laatste keer wegen, was op 12 januari, toen was ie 7900 gram. Ik denk dat ie de 9 nog niet haalt.
Dinsdag gaan we weer s bij t cb langs, dus dan weet ik meer.
Vind Floris ook nog wel prima in de maxi cosi zitten, dus laten we t maar even zo ;)

Pessie, al ook een regelmatige cyclus??
Hier is er echt geen regelmaat in te bekennen, echt irritant..Hopelijk leert mn lichaam t snel!
Ben begonnen met teunisbloemolie, kijken of dat er wat regelmaat in brengt. Ik heb er graag controle over :')
pi_94015531
wat gaat dat lekker met de kleine dames hier!
En de jongens natuurlijk ook, ik denk dat mijn mini dat niet haalt hoor, laatste keer wegen was half feb toen was 6,9

autostoel voor leia! een knuffel voor orea :* kan me voorstellen dat het super cute maar ook snel is!
pessie een cyclus...

minidraak heeft vanmorgen 1 borst en daarna een boterham gehad
en bij de lunch geen melk meer maar thee en ze is de hele dag super vrolijk geweest!
pi_94016854
Ik had regelmaat :P tot afgelopen januari, sindsdien niet meer ongesteld geweest..

Son, in januari was Leia ook nog iets van 7800 gram :D
En zolang de maxi cosi gaat is het het beste heb ik begrepen! Leia kan er op zich nog net in, maar het zit ook net niet meer..

Draak, zouden mini haar problemen bij de melk kunnen liggen? Of bij iets wat jij eet?
pi_94017921
OMG wat een zwaargewichten hier allemaal. :+

Lisa is 11 maanden en woog afgelopen dinsdag 8530 op het CB. Een klein kaboutertje dus. :)
pi_94018017
Ik heb mijn eigen sumo-beeb! O+ alhoewel ik het idee heb dat ze qua lengte ook weer een spurt heeft gemaakt.. (en ik kijk er niet van op! Papa is ook bijna 2 meter en stevig.. Leia is een echt hollands-welvaren-bolleke O+)
pi_94018463
:D
Sumobeeb O+ Maar je ziet t niet aan dr!
Ik heb echt geen idee wat ie weegt, ach maakt ook niet uit.

Morgen gaan we even zn bed en box helemaal naar beneden zetten, hopen dat ie vannacht iig niet in zn bed gaat staan :')
Vanochtend was het grappig, hij ging staan in de box, viel hij daarna zo op zn billen, Hij zat echt te kijken van :? Hoe kan dat nou?!
pi_94018504
Hou eens op Floris, babies staan niet!
pi_94018523
Oooh daar moet je dan inderdaad ook aan denken :o

Hier is het enige waar ik aan moet denken constant een slaapzak aandoen als ze naar bed gaat! Anders ligt ze gedraaid met beide benen door de spijlen :D maar verder kan alles nog even blijven staan :)
pi_94018865
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:35 schreef Ticootje het volgende:
Hou eens op Floris, babies staan niet!
vind ik ook, mja mijn baby niet dus :'(

en ik ben t ook niet gewend, zo'n staande baby :') mn nichtje stond dus pas met 13 maanden , althans toen trok ze zich op, met 11 maanden stond ze als je dr neerzette.
En mn neefje maakt ook nog geen aanstalten, nou ja die kan je neerzetten op zn benen, maar doet zelf nog niets

[ Bericht 27% gewijzigd door Sonnetje85 op 12-03-2011 21:50:12 ]
pi_94018926
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 21:35 schreef Orea het volgende:
Oooh daar moet je dan inderdaad ook aan denken :o

Hier is het enige waar ik aan moet denken constant een slaapzak aandoen als ze naar bed gaat! Anders ligt ze gedraaid met beide benen door de spijlen :D maar verder kan alles nog even blijven staan :)
ja dat heeft Floris ook. s Ochtends ligt ie ondersteboven achterste voren in zn bed.
Hij vind staan iig helemaal geweldig, dat koppie erbij O+
pi_94019023
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 21:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

vind ik ook, mja mijn baby niet dus :'(
Ik zou een nieuwe maken !
pi_94019160
Daar heb je er 2 voor nodig ;(
pi_94019214
quote:
Op zaterdag 12 maart 2011 21:50 schreef Sonnetje85 het volgende:
Daar heb je er 2 voor nodig ;(
Prik gaatjes in de regenjassen !
pi_94019427
Haha, ja goed idee }:|
Ergens lijkt me dat toch niet zo'n goede oplossing ;)
pi_94020317
als je achterste voren terug leest snapte ik niks van 2 regenjassen met gaatjes
maar het kwartje is gevallen!
maar floris wees weer eens terug baby!
en leia een sumobaby hihihi

zover ik weet liggen de problemen niet zo zeer aan de melk, maar echt aan het hoesten/benauwdheid
wel nog in overleg met huisarts (al heeft kinderarts daar niks over gemeld) of het niet een lichte koemelk intolerantie zou kunnen zijn dus in die zin heeft weer wel met de melk te maken
eigenlijk weet ik het dus niet
ik let zelf wel op wat ik eet, maar eigenlijk is ze de afgelopen dagen wel weer erg vrolijk overdag (vandaar ook happy wheezer natuurlijk...)
pi_94036015
Wij werden om half 6 wakker van muppet, en zijn er dus dit keer helemaal niet uitgeweest voor een speen of iets :o can't believe it! En daarna konden we haar zo teruggooien en kwam ze om 8.. wat een hele fijne tijd is op zondag!
pi_94036020
ow dat gaat lekker orea!
Hier helaas een heel ander verhaal, al is ze wel voor in het eerst in tijden op d'r eigen kamer begonnen
pi_94036022
Orea :o Hopelijk heeft ze de smaak te pakken...

Ik ben hier al druk bezig met de voorbereidingen voor Lisa's verjaardag... cadeautjes voor het KDV verzinnen, slingers enzo voor thuis kopen, een verlanglijstje maken O+, en zelf een cadeau voor Lisa kopen (een poppenwagen O+ ) maar het duurt nog heel lang hoor, ik heb gewoon nog een kleine baby...
  zondag 13 maart 2011 @ 08:57:48 #92
259886 pessie
pi_94036121
:o Nathan kwam gisteravond om 10.15 voor de laatste voeding. Om 1.30 heb ik em even op zn zij gelegd waarna hij direct verder sliep, om 2.30 deed manlief hetzelfde (heb ik echt niets van gemerkt) en om 5.15 werd ik wakker om naar het toilet te gaan! Ik heb voor de zekerheid toch maar even gekeken of hij nog ademde... Om 5.45 kwam Nathan voor een voeding en daarna hebben we geslapen tot 8!
MIJN BABY HEEFT DOORGESLAPEN!

Sonnetje, geen flauw idee van regelmaat, dit is pas de eerste keer in ongeveer anderhalf jaar.

Floris jij wordt veel te snel groot!

Leia ook sumobeeb!

Nikki, je hebt een klein kaboutervrouwtje O+

Draakje :* voor de afgelopen nacht.
  zondag 13 maart 2011 @ 09:07:45 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94036180
Orea! Wat fijn.... en dan een grote stoel voor in de auto! Wij hebben hem ook net, Noortje vindt het fantastisch, ze was de maxicosi echt enorm zat maar paste er nog makkelijk in.

En Nathan, wat doe je, DOORSLAPEN! Goed hoor.

Draakje, balen van je slechte nacht.

Nikki, wij willen vandaag de uitnodigingen gaan sturen, maar mijn baby is nog lang niet jarig hoor. Wij hebben ook zo'n lichtgewichtje, ik denk dat ze nu ook ongeveer 8,5 kilo weegt.

Hier was het vannacht ook weer drama, gister bij vrienden geweest, Noortje werd om elf uur wakker dus zijn we te voet naar huis gegaan, had ze vannacht dikke koorts, en ergens last van, dus pcm en bij ons in bed genomen. Heeft ze wel geslapen tot 8 uur (vaak wakker) maar wij hebben bagger geslapen.

Noortje krijgt dit voor haar verjaardag van ons:

Ik moet nog even bedenken wat we met taart voor haar doen want ze moet natuurlijk wel een taartje hebben om in de meppen maar ze mag geen koemelkproducten......
pi_94036396
Wat zijn dat Beck? Nachtlampjes? Zien er leuk uit!

Is Lisa ook al bijna 1? :o

Draak -O- :*
pi_94036445
Orea, lekkere nacht dus! ^O^

Becky en Draakje een prutnacht.. 't is toch wat he. Hier ook weer rommelpotnacht, 4 keer wakker en maar 3 keer gevoed. Ergens rond 3 uur viel ik in slaap terwijl ze naast me lag te mopperen :@

Ravage is dit weekend weg, en volgend ook. Ik ben gisteren naar mijn zusje geweest, over de markt geslenterd in de stad. Blijkbaar toch te veel indrukken, want na 1,5 uur slapen werd ze gisteravond huilend wakker.. Kon d'r met een slaapliedje weer in slaap krijgen :D
  zondag 13 maart 2011 @ 09:40:16 #96
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94036483
Ja dat is een nachtlampje, ik vind ze al heel lang heel leuk maar veel te duur (37.5) dus vind ik haar eerste verjaardag wel een mooie gelegenheid om er 1 kado te doen.
pi_94036484
Ja Mor, vanaf half 8 gisterenavond zelfs.. ik sta ervan te kijken (want normaal ook wel een paar keer 's nachts ;)) erge is dat het ongetwijfeld eenmalig is en ik morgen meer kapot ben dan wanneer ze gewoon om de paar uur even van zich laat horen ;)

Arme moppies toch allemaal, vooral als je er ook nog eens alleen voor staat...
  zondag 13 maart 2011 @ 13:36:16 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94043130
Becky, is het wat om een gewone cake te maken/kopen en een bus soja-slagroom (hebben ze tegenwoordig bij de jumbo bij ons) en dan zelf een taartje fabrieken op die manier? Wat prinsessensprinkels eroverheen voor wat kleur... O+
Of mag ze ook geen boter in de cake? Is dat al te veel koemelk?
Maarrrrrr je hebt natuurlijk nog máánden om dit uit te proberen he ;)

Dat lampje ziet er leuk uit zeg!

En een poppewagen voor Lisa, zie je haar al lopen over een tijdje?? O+

Orea wat een luxe! Alhoewel ik meestal brakker ben na doorslapen dan na 1 keer eruit, dat zit zo in mijn systeem nu :')
Muppet drinkt slecht op het moment :{ ze zit écht niet lekker in haar velletje, na de ochtendvoeding kolfde ik gewoon nog 130cc, normaal kolf ik niets of nauwelijks iest na 's ochtends. Fles weigert ze :{ gelukkig wilde ze tegen 11 uur wel normaal eten en om 13 uur ook weer iets. Gister 2 droge luiers gehad :X dus ik sta wel op scherp. Net huilde ze dikke tranen gelukkig :D
Ylana
pi_94049109
Ticootje succes morgen bij de cardioloog!
Ylana een doopdatum met Pasen, dat is ook al snel :)
Orea interessante link over babygebaren!
Sorry kan jullie even niet bijhouden dus even wat willekeurige reacties :P

We hebben net een stukje gefietst met Femke voorop in het zitje. Ze vond het helemaal geweldig. Dinsdag weer naar het CB en weet ik ook hoeveel ze weegt, denk ook wel 9 kg.
  zondag 13 maart 2011 @ 16:54:22 #100
259886 pessie
pi_94052039
Mereltje lekker met Femke in het voorzitje! Was het gezellig?

Een vriendin van mij maakte voor haar zoon's eerste verjaardag zelf een taartje-cakeje. Ik kan wel vragen of ze dat recept nog heeft? Hij had ook KMA trouwens.

Morretje -O-
pi_94054580
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:36 schreef Saffier het volgende:
En een poppewagen voor Lisa, zie je haar al lopen over een tijdje?? O+
Ik kan niet wachten tot ze erachter zal lopen. O+ smelt O+

Oeh Becky, die lampjes vind ik ook al heel lang leuk, maar ook te duur. Goed idee, die ga ik op Lisa's verlanglijstje zetten. Kan ze mooi straks met haar kabouterlampje naar de WC lopen 's nachts. O+
pi_94059455
Wat gaan de baby's snel hier :o Floris die zich al optrekt en Leia die al in een grote autostoel past. Leuk! Amy ligt nog op haar rug en in de Maxicosi, maar he, ze heeft wel al 2 tandjes :P
Tico, succes morgen in het ziekenhuis! Trek je het nog een beetje?
Saffier, vervelend dat Ylana zo slecht eet zeg. Hopelijk drinkt ze snel weer beter en heeft ze flink natte luiers.
Draak, hopelijk een betere nacht voor jullie vannacht!
Lisa een poppenwagen O+ Bij mijn ouders staat mijn oude poppenwagentje nog, die gaat naar Amy als ze 1 wordt O+ Kan niet wachten.

Dit is alles wat ik onthouden heb zo snel.

Hier gaat het okay. Amy was vandaag 6900 gram, dus ze groeit lekker! Eten gaat wel moeizaam. Stukjes gaat nog niet, hele stukken daar sabbelt ze soms wel op. Potjes gaan wel goed. Ze spuugt nog steeds veel en eczeem lijkt ook erger te worden. Dinsdag heb ik een afspraak met de diëtiste en vrijdag weer naar de kinderarts. Voor de rest is ze blij en lief. Tegenwoordig gaat ze heel hard huilen als je haar in bed legt. Dat moet je dan negeren en weggaan en dan is ze binnen 2 minuten stil. Dat is wel even wennen, vond ik ook erg lastig de eerste keer, maar nu gaat dat het beter.

Voor de rest is het nog razend druk hier. Nieuwe baan is supertof en mijn studie is ook veel werk, dus ik heb mijn sociale leven even on hold gezet. In mei/juni hoop ik klaar te zijn en dan heb ik weer meer tijd overal voor. Soms lees ik hier even stiekem mee, vang hier en daar wat op, maar echt actief reageren kost teveel tijd nu.
pi_94075732
Tico succes morgen! :*

sola fijn dat amy goed groeit, lief en vrolijk is! jammer dat ze nog zoveel exzeem heeft en spuugt ook succes van de week en met je nieuwe werk en studie

minidraak is wederom in d'r eigen kamer begonnen en wij zijn tegelijkertijd met haar gegaan, vielen beide om! wel wekker gezet voor de laatste ronde hond en te kolven dat zit er nu op dus weer lekker verder slapen!
pi_94081486
En hoe was de nacht Draak? Beetje bij kunnen trekken?

Tico, spannend vandaag! Hopelijk goed nieuws :Y

Amy, goed gegroeid O+ goed zo! Wat fijn dat je nieuwe baan supertof is! Dat moet ook energie geven, ondanks dat je nu even veel tijd moet investeren...

Mijn baby heeft mij niet meer nodig 's nachts ;( ;) ze deed het weer :o
  maandag 14 maart 2011 @ 08:44:23 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94082135
Ik ga lekker slapen zonder huilen maar eens bestellen. Er moet hier echt wat veranderen. Niet voor leyla uiteraard.
pi_94082167
Wat lastig Tico dat Jen nog steeds zo slecht slaapt en huilt.... -O-
  maandag 14 maart 2011 @ 09:07:30 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94082599
Nou ja. Huilt.... Ja als we haar zouden laten liggen wel. Dus madam ligt nog steeds bij ons. En dat is heus gezellig. Maar stel je nou voor dat leyla zou worden opgenomen, dan moet het een reële mogelijkheid zijn dat jen meerdere dagen gaat logeren. Ik krijg het er al benauwd van als ik eraan denk. En wie ga ik vragen, mijn ouders trekken geen nachtwerk voor een week. De ouders van Michel ook niet. En verder hebben we niemand die zo dicht bij ons staat dat jen zich daar ook echt veilig en vertrouwd voelt om te gaan slapen.
pi_94082709
tico, is het mogelijk dat ipv dat jen uit logeren gaat, jen thuisblijft en de grootouders om en om zo ongeveer komen oppassen? zo hebben wij het vorig jaar deels gedaan en dat ging best goed.
pi_94082842
Zou het niet kunnen dat ze daar juist wél goed slaapt?
  maandag 14 maart 2011 @ 09:20:22 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94082880
quote:
Op maandag 14 maart 2011 09:13 schreef simmu het volgende:
tico, is het mogelijk dat ipv dat jen uit logeren gaat, jen thuisblijft en de grootouders om en om zo ongeveer komen oppassen? zo hebben wij het vorig jaar deels gedaan en dat ging best goed.
Dat is een goede tip! Dank. Dat hou ik zeker even in m'n hoofd, voor mocht het zover komen.
pi_94082952
tico spannend hoor vandaag, nogmaals succes!
en wat vervelend dat jen nog steeds zo moeilijk slaapt
ik denk vaak aan jullie, als minidraak ook nog elke nacht tussen ons in ligt

vannacht was knudde, heb geen idee wat er nou was maar ze heeft 2 a 3 uur aan een stuk ontroostbaar liggen gillen huilen, even in dutten en dan begon ze weer

en ik heb gesolliciteerd! jeetje wat vind ik dat spannend!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:39:03 #112
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94086887
hmpf, mijn kind is afgevallen... van 8160 naar 8120 gram en wel van 71 naar 74 cm. Gek hoor

Ticootje, spannend vandaag! toi toi toi
Draak, zielig voor d'r, en al helemaal als je niet weet wat er is. Spannend dat je weer hebt gesolliciteerd!

Ik ga weer snel aan het werk.
  maandag 14 maart 2011 @ 11:48:36 #113
259886 pessie
pi_94087341
Becky, dat is inderdaad gek. Maak je je zorgen?

Tico, naar dat Jen nog steeds zo slecht slaapt zeg!

Draakje, heeft dat extra slapen gisteravond geholpen om weer een beetje fitter te zijn?

Orea, jouw kind slaapt!

Nathan deed het best redelijk vannacht. Om 1.30 heb ik hem even weer op zn zij gelegd, om 3 uur wilde hij echt eten. Het lukte hem alleen niet om weer in slaap te komen dus om 4 uur maar bij me in bed genomen en hebben we geslapen tot 7.45.
Ik voel me nog steeds brak van de afgelopen weken.

Nathan is vanochtend tijdens mn college bij freecell geweest. Ze hadden het erg gezellig gehad! Nathan wilde niet slapen, hij vond het veel te leuk andere kindjes te zien :D
  maandag 14 maart 2011 @ 11:54:20 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94087593
Alles goed, gewoon over 4 maanden weer terug.
pi_94087746
Spannend vandaag Tico. Ik duim voor goed nieuws! Handig die auto-updates: wat fijn Tico! Heeft de cardioloog nog wat gezegd over de prognose?

Orea, zit Leia echt al in een grotere autostoel? :o Jeumig, wat een groterd heb je dan zeg! :D O+ Isabel steekt d'r met d'r beentjes een beetje over, maar verder past ze echt nog prima in de maxi-cosi. Maar die is dan ook nog geen 9 kilo. Wel bijna 10 maand, dus dan zou ze over mogen, maar zolang ze er prima in zit laten we het zo denk ik. Ze kruist zelf heel schattig d'r voetjes. O+

Nacht was weer knudde, 'maar' 3 keer wakker, ipv 4-6 keer. Wel ging het inslapen bagger, het lukte dr niet om in te slapen zonder mij, dus ik ben er naast gaan liggen. Sliep ze, sta ik op en doe de deur dicht.. En die piepte behoorlijk, blijkbaar uitgezet van de warmte ineens. FAAL :X Het kostte een uur. En een hoop frustratie. En vanmorgen was ze om 9 uur wakker, en nu ligt ze d'r alweer een uur in. Ze heeft er duidelijk zelf ook last van.

Dat boek Lekker slapen Tico, weet jij vanaf wanneer het zin heeft je daar in te verdiepen? Zou dat nu al kunnen bijvoorbeeld?

Pessie, wat leuk dat Nathan het zo gezellig vond bij Freecell. En dat dan niet willen slapen herken ik ook wel, stel je voor dat je wat mist :P

Becky, hoe kan dat nou dat Noortje afgevallen en gekrompen is? Andere weegschaal oid? Raaaaar!

Wat fijn dat het met Amy goed gaat, Sola!
  maandag 14 maart 2011 @ 11:59:07 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94087798
Hij zegt dat hij goede hoop heeft dat we niet hoeven in te grijpen en dat het achterblijven van groei waarschijnlijk komt omdat ze nog geen week zonder snot is geweest.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:00:05 #117
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94087846
Fijn Tico!

En dat ze lichter is geworden, daar maak ik me niet zo druk om eigenlijk. De artsen van het cb ook niet dus ja. En ze is wel in de lengte gegroeid dus de energie is wel ergens naar toe gegaan.
pi_94087959
Jeej, wat fijn Tico! *O* Wat een goed nieuws zeg!

Oh becky, ik had je post niet goed gelezen. Ik dacht dat ze ook gekrompen was :@ Maar 3 cm groeien is inderdaad wel rap!
  maandag 14 maart 2011 @ 12:03:30 #119
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94087980
Ik vul net de curves weer in en ik zie dat het lijntje nu wel weer stijgende is... Ze is inderdaad nu niet meer aan het spugen en het hoesten is ook geen oude rokende mannen hoest..
  maandag 14 maart 2011 @ 12:04:10 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94088001
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:39 schreef becky27 het volgende:
hmpf, mijn kind is afgevallen... van 8160 naar 8120 gram en wel van 71 naar 74 cm. Gek hoor

Ticootje, spannend vandaag! toi toi toi
Draak, zielig voor d'r, en al helemaal als je niet weet wat er is. Spannend dat je weer hebt gesolliciteerd!

Ik ga weer snel aan het werk.
Ik zou gewoon volgende week nog eens gaan wegen, ik denk eerder aan gewoon een weegfoutje.
  maandag 14 maart 2011 @ 12:22:19 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94088687
Ik denk dat ze de vorige keer verkeerd gewogen hebben (toen was vriend), ze was toen 370 gram aangekomen in bijna 2 weken tijd. Acht het blijft een lichtgewichtje, was ik ook dus niet erg!
  maandag 14 maart 2011 @ 12:49:57 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94089652
*O* Goed nieuws Tico *O*
Ylana
  maandag 14 maart 2011 @ 13:12:32 #123
259886 pessie
pi_94090356
Tico goed nieuws!!!
pi_94091224
tico goed nieuws! wat fijn!

morretje het had zo mijn post kunnen zijn, alleen ging juist het in slaap wel goed!
ben ook wel benieuwd naar dat boek waar tico het over had

voorslapen werkt wel dus wie weet vanavond weer, ligt aan hoe het in slaap gaat
pi_94091272
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Ik vul net de curves weer in en ik zie dat het lijntje nu wel weer stijgende is... Ze is inderdaad nu niet meer aan het spugen en het hoesten is ook geen oude rokende mannen hoest..
*O*
pi_94091416
iemand nog tips voor de babydreumes die niet zo goed neer durft te komen wanneer hij zich opgetrokken heeft? ik word een beetje tuureluurs van het ventje wat al dreinend in de box aan de spijltjes hangt. afgewisseld met BENG! WHEEEEE :'(

ik probeer hem de juiste manier (terug naar kruiphouding) te leren, maar: EPIC FAIL! tis niet vreemd dat het ventje niet zo goed durft, want zijn methode (zich gewoon loslaten waarna hij dus recht achteruit knalt) werkt niet zo goed :') vooralsnog is mijn aanpak: niet te snel helpen. eerst 5 minuutjes zelf laten proberen (wat eindigt in ofwel bengwheeee ofwel zielig gedrein terwijl hij stevig vast blijft houden). iemand een beter idee?
pi_94091513
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:37 schreef draculettetje het volgende:
tico goed nieuws! wat fijn!

morretje het had zo mijn post kunnen zijn, alleen ging juist het in slaap wel goed!
ben ook wel benieuwd naar dat boek waar tico het over had

voorslapen werkt wel dus wie weet vanavond weer, ligt aan hoe het in slaap gaat
Meuh, het inslapen ging hier dus ook wel goed, maar ze werd 5 min nadat ze sliep wakker van die enorme K*Tdeur. Echt, dan baal ik zo enorm van m'n oude huis, er is geen deur die zonder geluid open of dicht gaat. Zal vanmiddag ff kijken of ik em kan smeren oid.

En ik ben al op zoek naar het boek, de bieb heeft em niet.. Bestel em gewoon bij bol denk ik...

Oh, en wat fijn dat het voorslapen hielp! Slaap is dan toch echt wel een belangrijk iets he?

Tico, wat fijn dat ze weer een stijgend lijntje heeft! ^O^
pi_94092574
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:25 schreef Solagratia het volgende:
knip
Was al benieuwd naar jullie!
Vervelend van die eczeem, heb je er al een zalfje voor? Fijn dat ze lekker groeit iig!
  maandag 14 maart 2011 @ 16:47:14 #129
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94099572

Kijk kotsen en hoesten of nu een weekend gewoon normaal verkouden.. Dat scheelt een slok op een borrel..
pi_94099911
Dat ziet er goed uit Tico!

Sola, fijn om weer iets van jullie te lezen. Waar heeft Amy exceem? Anne krijgt er ook steeds meer last van op haar gezichtje. Ik heb nu van mijn zus een zalf gekregen die ze voor haar zoontje ook gebruikt en die is echt super. Maar alleen op recept verkrijgbaar geloof ik.

En Leia die zo goed slaapt, knap hoor! *O*

(ik lees me hier vast weer een beetje in, over drie dagen moeten wij ook verhuizen naar dit topic :o)
pi_94101416
Leyla, wat fijn!! Dat zal wel een opluchting zijn Tico?

Kiek dan, de nieuwe autostoel slaapt erg lekker geloof ik :')

pi_94102035
Whehe, dat mondje op je eerste foto. O+
Heeft Leia het niet warm? Isabel is echt warm nu als ik haar met pak in de auto zet.. Zelfs met alleen winterjasje aan heeft ze gloeihandjes.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:16:30 #133
259886 pessie
pi_94106422
Orea wat schattig!

Anne al over 3 dagen een grote baby! Wow!
  maandag 14 maart 2011 @ 19:38:04 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94107724
Leia is ook groot !
pi_94109217
orea O+

toch een heel mooi lijntje tico?

anne ook alweer bijna een grote baby echt hoor waar blijft de tijd?!
pi_94109975
Leia O+ Wel een warm pak inderdaad, Anne zou enorm zweten denk ik! Ik heb trouwens hetzelfde speentje klaarliggen :)

En ja, over drie dagen alweer een grote baby hier in huis. Gaat echt snel hè?
pi_94111724
Leia in de stoel O+
wat nou baby :)
en knijn O+
pi_94113060
Ticootje wat een fijn nieuws en opluchting!

Leia in de stoel die ziet er tevreden uit :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:02:28 #139
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_94133037
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1077388

Uitzending van Radar, over de hoeveelheid suiker in babyvoeding en misleidende teksten op de verpakking van potjes en pakjes.
pi_94133401
Troeta en Fannetje: Amy heeft eczeem in haar knieholtes, grote plekken en op haar onderrug/billen. Ene dag is het erger dan de andere dag. We hebben nu vaseline lanette en dat helpt wel aardig. Ik dacht eerst dat het smetplekjes of luieruitslag was dus ik smeerde met sudocreme, maar was dus niet heel handig, want dat droogt juist uit.

Tico, goed nieuws zeg, fijn!

Ahh, Leia, wat ben je groot! En die gezichtjes, zo herkenbaar O+
Fannetje, is Anne alweer bijna een grote baby :o Leuk! En Mex ook of nog niet?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:24:37 #141
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94133590
Simmu, ik heb geen tips voor je. Ik ben zelfs op zoek naar dezelfde tips. :D
A grand adventure has begun.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:29:12 #142
259886 pessie
pi_94133708
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:02 schreef Juud79 het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1077388

Uitzending van Radar, over de hoeveelheid suiker in babyvoeding en misleidende teksten op de verpakking van potjes en pakjes.
Voor de geïnteresseerden, vanaf ongeveer 6.25 gaat het over de babyvoeding.

Ik heb het gezien, wow, wat een hoeveelheid suiker! 4 klontjes soms! Kun je je kind wat suiker betreft net zo goed cola geven.
pi_94133746
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:24 schreef Keshet het volgende:
Simmu, ik heb geen tips voor je. Ik ben zelfs op zoek naar dezelfde tips. :D
het goede nieuws is: hij's steeds zo moe van het opzitten (nu klinkt het alsof ik een hondje heb ipv een kind :') ) dat ik er mee weg kom om hem steeds lekker vroeg op bed te leggen *)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:31:58 #144
265732 Keshet
pi_94133788
Ja, dat herken ik! Ze slaapt overdag ook meer; echte powernaps. :D
Ik vind het zo grappig dat Emma en Ravi steeds zo gelijk opgaan!
pi_94133843
Oh ja, die aflevering daar krijg ik het wel een beetje benauwd van. Amy eet vrijwel niets anders dan potjes. Dat wilde ik al eigenlijk niet, ik wilde het vers maken, maar ja als je kind niet groeit en je verse spullen niet eet dan wil je wel. We bieden nu elke dag wel vers aan ook, maar het wil gewoon nog niet. Eten is hier wel een frustratiepunt, ook de tarwe waar ze dan niet tegen kan.

Simmu, hoe deed Selene dat dan? Kan je haar anders niet inschakelen daarvoor? ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:36:05 #146
259886 pessie
pi_94133895
Heeft iemand nog slaaptips? De gouden tip is hier welkom nadat ik na de 5de keer gestopt ben met tellen.
Ik heb trouwens nog even rondgekeken op internet naar slaaptips maar veel verder dan Ria Blom (en "slaaptraining" oftewel laten huilen) lijken ze niet te komen. Ik doe niet aan Ria Blom }:| . Het is alleen wel moeilijk, ik was vanochtend zo moe dat ik naar Nathan geschreeuwd heb dat ie zn kop moest houden en moest gaan slapen. Ik voel me daar zo ontzettend schuldig over. :'( . Ik wil helemaal niet naar mn kind schreeuwen.
pi_94134116
Ik heb het even gemist Pessie, maar wil hij niet gaan slapen of blijft hij jammeren?

Amy is sinds 2 weken ook gaan huilen als ze moest slapen. En juist nu is de truc om het huilen even aan te kijken. Meestal als je haar neerlegt gaat ze al krijsen alsof ze 3 dagen niet gegeten heeft ofzo, maar dan praat ik gewoon zachtjes tegen haar terwijl ik haar dekentje goed leg en ik geef haar de speen, schaap, muziekje aan en dan ga ik echt gewoon weg. Eerste keer duurde het 5 minuten, nu is ze vaak al stil als ik naar de trap loop.

En ja, ook ik heb de deur wel eens iets te hard dicht gedaan als ik een dag met een jammerend, slecht slapend kind had doorgebracht. Heb je wel wat voor jezelf om te doen Pessie? School beleef je niet veel plezier aan toch? Waar beleef je wel plezier aan?
pi_94134120
Lekker slapen zonder huilen, is dat boek iets voor je?
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:46:50 #149
265732 Keshet
pi_94134209
Pessie, in het dreumestopic zijn oa Claudia bezig in met een boek, "lekker slapen zonder huilen" of iets dergelijks. Misschien daar even navragen?

EDIT: Wat Sola zegt dus.
/spuit11
pi_94134328
selene was (en is) nogal fysiek en niet angstig! die liet zich gewoon vallen en vond dat dan reuzegrappig

geen idee van wie ze dat heeft hoor, zo met papa en mama ubernerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')