abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94140570
Het fruit wel, wat er onder zit niet :+

Als het eten glad gepureerd is, of het nu potjes zijn of niet, krijgen ze altijd meer binnen dan wanneer je stukjes aanbiedt. En dus ook meer suiker, of dat nu fruitsuiker is of niet.
Maar die pakjes die ze gister lieten zien, pyjamapapje, iets met yoghurt ed, dat lijkt me nu niet per se goed (genoeg)..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:48:10 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94140621
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:46 schreef Morretje het volgende:
Als het eten glad gepureerd is, of het nu potjes zijn of niet, krijgen ze altijd meer binnen dan wanneer je stukjes aanbiedt. En dus ook meer suiker, of dat nu fruitsuiker is of niet.
Maar die pakjes die ze gister lieten zien, pyjamapapje, iets met yoghurt ed, dat lijkt me nu niet per se goed (genoeg)..
Ik beschouw het meestal als mijn dagelijks portie fruit...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:55:29 #178
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94140908
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik beschouw het meestal als mijn dagelijks portie fruit...
_O-

Ja, het ging over de pyama papjes, baby-toetjes (1 toetje had het aantal calorieën van een halve maaltijd) e.d. Het ging helemaal niet over de groentepotjes voor zover ik me kan herinneren.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel es zorgen maak of Nathan wel genoeg krijgt. Vooral nu ik vorige week heb gezien hoeveel er in een potje zit denk ik dat Nathan veeeeeeeeeeel minder krijgt dan dat. Ik hoop dat het meevalt want meer dan hij wil eten eet hij niet en hij eet altijd net niet zn bord leeg maar toch maakt het me wel onzeker.
pi_94141006
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:46 schreef Morretje het volgende:

dat ligt er maar aan he ;) het ene kind eet een hele banaan in stukken zo op en de ander eet met veel aandringen en gemiep 5 happen van een potje fruit en dan ben je bij allebei blij dat ze wat gegeten hebben

en nog een kanttekening mbt wat je schreef wat ik vetgemaakt heb ( :P ). ik schep 's avonds voor ravi en selene exact hetzelfde in dezelfde hoeveelheid op. dan pureer ik voor ravi en dat ziet er dus uit als veel minder dan wat selene heeft!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:01:40 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94141181
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:57 schreef simmu het volgende:

[..]

dat ligt er maar aan he ;) het ene kind eet een hele banaan in stukken zo op en de ander eet met veel aandringen en gemiep 5 happen van een potje fruit en dan ben je bij allebei blij dat ze wat gegeten hebben

en nog een kanttekening mbt wat je schreef wat ik vetgemaakt heb ( :P ). ik schep 's avonds voor ravi en selene exact hetzelfde in dezelfde hoeveelheid op. dan pureer ik voor ravi en dat ziet er dus uit als veel minder dan wat selene heeft!
Ja dat is ook wel weer zo...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:04:17 #181
259886 pessie
pi_94141288
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:57 schreef simmu het volgende:

[..]

Maar op het oog lijkt het dan net alsof Ravi veel minder krijgt, ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dan dus meer gaan prakken en dat vervolgens allemaal naar binnen lepelen. Hangt ook wel van het kind af dat begrijp ik.
pi_94141740
Ok, je hebt gelijk. Nou ja, laten we lekker allemaal doen waar we ons goed bij voelen, dat lijkt me het belangrijkste ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:17:01 #183
259886 pessie
pi_94141864
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:13 schreef Morretje het volgende:
Ok, je hebt gelijk. Nou ja, laten we lekker allemaal doen waar we ons goed bij voelen, dat lijkt me het belangrijkste ;)
Precies!
En waar je kind het het beste op doet natuurlijk.
pi_94141881
Ja, maar dan voel jij je ook goed.. Toch? :+
pi_94145416
ik doe ook niet mee met de eethysterie, ik ga er vanuit dat een ieder op zijn/haar manier het beste voor zijn/haar kind wil! en of dat nou met potjes is of glad gepureerd of rapley ik doe toch waar ik zin in heb :6

nou heb ik ook het geluk dat minidraak rapley echt tof vind, hoe ze van de week spaghetti naar binnen aan het lachen was ik kwam zelf niet meer bij!

dat boek heb ik geloof ik al uit de bieb gehaald maar ga ik nog eens doen denk ik
tegenwoordig gaat ze dus wel makkelijk op bed, slaapt dan 2 a 3 uur en wil dan even weten dat we er zijn of al bij ons liggen

nou is ze ook weer verkouden en wat benauwd dus dat zou het ook nog kunnen zijn
Sonnetje fijn dat floris het goed doet! ook al zo'n snellerd!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 17:37:28 #186
259886 pessie
pi_94150197
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:12 schreef Morretje het volgende:
Wat ik van dat boek gelezen heb, op bol.com staat wel een omschrijving, is dat de schrijfster ook niets kon met de 2 gangbare stromingen: 'leren' slapen en dus laten huilen, of er mee leren omgaan en dus minder goed slapen.

De eerste post van Claudia gaat daarover.

Oh, en ik werd dus om 5 uur zelf wakker.. *O* Jeeeej ze heeft doorgeslapen *O* En toen ze zelf om kwart over wakker werd, stond ik ook zo naast d'r bedje. Dat was ook goed denk ik ;)
Ze hebben het boek bij ons in de bieb. Ik heb em gereserveerd!
pi_94155984
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar op het oog lijkt het dan net alsof Ravi veel minder krijgt, ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dan dus meer gaan prakken en dat vervolgens allemaal naar binnen lepelen. Hangt ook wel van het kind af dat begrijp ik.
hier haak ik alsnog even in :Y
want met genoeg aandacht kan je best 'voeren' terwijl je de regie bij je kindje laat! ik merkte bij selene al dat die prima zelf aan kon geven wanneer ze wel en wanneer ze niet meer wilde, maar nu met ravi is het heel duidelijk heel belangrijk. het vereist wel enige finesse, maar het is wel degelijk mogelijk om aan babyled weaning te doen via 'voeren' :Y je moet alleen wel echt je goed op blijven letten op elk klein seintje wat je kind afgeeft. dat doet een kindje niet enkel door zijn hoofd afwenden of te happen zoiets, maar met zn hele lijfje en lang niet altijd heel duidelijk. dus je moet echt zelf vertrouwen hebben in jezelf dat je je kind goed begrijpt!

nu is ravi een geval apart wat dat betreft. ik ben inmiddels overtuigd van een mondtrauma bij hem, maar we komen er goed doorheen :Y) toch merken we dat het wel heel nauw komt zeg maar. hij wil nog steeds enkel bij mij goed eten. sangdrax mag helpen (bij bv het avondeten) maar als ik echt buiten beeld ben slaat ravi doorgaans vlot aan het muiten.

we hebben er op zitten letten, maar het is echt iets heel fijnzinnigs. waar sangdrax dan niks aan hem opmerkt kan ik zien en merken of hij nog wil eten of niet. geen idee of dat nu zulke 'fijne' signalen zijn of mijn intuitie. ik merk best vaak dat ik dingen oppik van de kinderen die anderen (zelfs sangdrax) gewoon echt niet zien. de dingen rondom kiro waren daar een trieste bevestiging in. volgens kiro's eerste arts (de neonatoloog) is moederinstinct echt en moet je daar op vertrouwen O+

edit: ik realiseer me net dat er een filmpje staat waar we een boterham eten in het filmpjestopic. volgens mij kan je het daarop zien. ik laat ravi echt zelf happen. hij leunt ook naar me toe als hij een neiuw hapje wil bijvoorbeeld.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 19:52:30 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94156624
Ik help leyla ook een beetje met haar eten. Ze heeft vandaag een halve aardappel op. En witlof was ook lekker.
pi_94156825
oeh, ze lust witlof? hier hebben ze er verder allemaal een hekel aan. zo jammer ;(
misschien is ze gewoon van de hele sterke smaakjes?
pi_94156921
Hier vanavond ook witlof :D ze vind het heerlijk! Bij de eerste 2 happen even moeilijk kijken en vervolgens de hele stronk met 2 handen naar binnen proppen :Y) :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:02:07 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94157256
Ik zei ook al tegen m. dat ze misschien niet van gepureerd eten houdt.. Maar volgens hem is dat onzin ze is nog maar een baby.
pi_94157412
Het zou zomaar kunnen hoor! Leia moet ook niks als het fijn gepureerd is. Die houdt van kauwen :P vanavond zelfs een stengel bleekselderij! En maar prutten, bijten en doen :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:08:27 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94157649
Ja leyla was echt heel knap bezig. Pakt stuk aardappel, hapt er een stuk vanaf en kauwen, kauwen, kauwen en hup doorslikken. Ik vond het zo goed. Wisten jullie dat babyzeehondjes op dezelfde spelende manier leren eten. Die drinken tot een jaar bij de moeder en in hun eerste jaar spelen ze vooral met vis en gaat er af en toe per ongeluk een hap naar binnen. Zo leuk om te horen.
pi_94158681
Wat grappig!!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:23:49 #195
259886 pessie
pi_94158723
Heej meer baby's die van witlof houden! Ik dacht dat mijn baby de enige was, niet dus!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:34:01 #196
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94159563
Met veel pijn en moeite at Ylana gister 3 hapjes geprakte banaan aangemaakt met melk. Het smaakte naar bananenmilkshake :9 .
Vandaag moest ik een lange dag werken, dus morgen krijgt ze weer iets om te proberen.
En verder ben ik stiekem wel toe aan weer eens wat langer slapen dan een uur of 3 achterelkaar :@
Sinds een week of 3-4 wil ze een avondvoeding extra (prima, kom maar eten) én een nachtvoeding meer. Gevolg is dat ik een uur later in bed lig dan ik hoop ( tegen 22/22.30 ) dan tegen 1 uur voeding en tegen 4 uur een voeding.
Ik wil van de week eens 's avonds pap proberen, eens kijken of ik dan wat langer kan slapen. :@

/einde egopost
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_94160605
Hier werkte het niet, pap als laatste voeding.. ze kwam zelfs eerder dan wanneer ik haar gewoon de borst gaf.. Gek genoeg heeft ze het nu, zonder enige moeite of probeersel, ineens door.. al 3 nachten achter elkaar hoeven we niet eens voor de speen te lopen en slaapt ze van 19:00 tot 5:30.. (maarja, voor hoelang ;))

Wel komt ze nu maar op een borstvoeding of 4 per dag en vraag me af of dat wel genoeg is.. Maar qua bijvoeding eet ze echt heel erg goed, dus ik denk dat het wel losloopt..

Kan me heel goed voorstellen dat het slopend is!! Op een gegeven moment was ik het ook wel zat.. elke 3 uur, terwijl ze gevoelsmatig die nachtvoeding echt niet meer nodig had. Maar schijnbaar had ze 'mij' wel nog nodig :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 20:55:32 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94161324
Pap deed hier ook niets. Ja krampjes.
pi_94161707
He dames :W heb een hele discussie over eten gemist zie ik. Tja iedereen doet het op z'n eigen manier. We kregen hier het advies van de CB om Femke wat yoghurt of kwark te gaan geven en de KDV zou willen dat we in de middag pap geven zodat ze in de middag wat langer kan slapen. Zelf eet ik wel eens wat fruit mee, maar haar geprakte avondmaaltijd sla ik echt over. Vandaag maccaroni, koolvis, bloemkool :r eerste keer nam ze geen hap en vandaag eet ze alles op.

Balen Pessie dat Nathan zo slecht slaapt. Heb je een vast ritueel als je hem naar bed brengt? Dat helpt hier wel, maar ja niet te vergelijken. Femke slaapt om 19.00 uur en is om 7.00/7.30 uur weer wakker. Gisteren was het 6.30 uur maar dat was eenmalig :P

Sonnetje lekker dat Floris weer goed is gegroeid. Ik zou ook lekker in de nacht een fles geven als je kunt verder slapen hoor ;)

Troeta die hier ook al gezellig komt meeposten :W

Femke is nog steeds een slanke dame, 8,7 kg en 76 cm. Het uit en aankleden bij het CB was weer een drama :'( Morgen lekker mamadag *O*
pi_94162595
:W Mereltje
Ga je dat doen s'middags pap geven? Waarom willen ze dat ze langer slaapt s'middags, word ze sjaggerijnig of vinden ze dat gewoon makkelijker?
Ik vind pap meer iets voor s'ochtend os s'avonds eigenlijk, of valt dat wel mee?

ik ga die bananenmilkshake ook proberen, klinkt echt lekker!

Mex kan al heel goed uit een tuitbekertje drinken, leuk om te zien en het is weer een half uurtje vermaak voor hem.
Ik had er gewoon water in gedaan, volgens mij vind ie dat zo lekker, hij drinkt in bad altijd water uit een bekertje of slurpt op het washandje...en laatst wilde hij ook het water van de douche opdrinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')