quote:
Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef pessie het volgende:[..]
Maar op het oog lijkt het dan net alsof Ravi veel minder krijgt, ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die dan dus meer gaan prakken en dat vervolgens allemaal naar binnen lepelen. Hangt ook wel van het kind af dat begrijp ik.
hier haak ik alsnog even in
want met genoeg aandacht kan je best 'voeren' terwijl je de regie bij je kindje laat! ik merkte bij selene al dat die prima zelf aan kon geven wanneer ze wel en wanneer ze niet meer wilde, maar nu met ravi is het heel duidelijk heel belangrijk. het vereist wel enige finesse, maar het is wel degelijk mogelijk om aan babyled weaning te doen via 'voeren'

je moet alleen wel echt je goed op blijven letten op elk klein seintje wat je kind afgeeft. dat doet een kindje niet enkel door zijn hoofd afwenden of te happen zoiets, maar met zn hele lijfje en lang niet altijd heel duidelijk. dus je moet echt zelf vertrouwen hebben in jezelf dat je je kind goed begrijpt!
nu is ravi een geval apart wat dat betreft. ik ben inmiddels overtuigd van een mondtrauma bij hem, maar we komen er goed doorheen

toch merken we dat het wel heel nauw komt zeg maar. hij wil nog steeds enkel bij mij goed eten. sangdrax mag helpen (bij bv het avondeten) maar als ik echt buiten beeld ben slaat ravi doorgaans vlot aan het muiten.
we hebben er op zitten letten, maar het is echt iets heel fijnzinnigs. waar sangdrax dan niks aan hem opmerkt kan ik zien en merken of hij nog wil eten of niet. geen idee of dat nu zulke 'fijne' signalen zijn of mijn intuitie. ik merk best vaak dat ik dingen oppik van de kinderen die anderen (zelfs sangdrax) gewoon echt niet zien. de dingen rondom kiro waren daar een trieste bevestiging in. volgens kiro's eerste arts (de neonatoloog) is moederinstinct echt en moet je daar op vertrouwen

edit: ik realiseer me net dat er een filmpje staat waar we een boterham eten in het filmpjestopic. volgens mij kan je het daarop zien. ik laat ravi echt zelf happen. hij leunt ook naar me toe als hij een neiuw hapje wil bijvoorbeeld.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh