abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94090884
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 127

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
5 maart 2010: Thomas, zoon van Leonie
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 14-03-2011 22:36:15 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94091033
Ik gooi mijn posting er nog eens in. Had er zoveel moeite voor gedaan. :+

quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
Incantrix, ik ben nu bezig in Lekker slapen zonder huilen. Ik zal wat tips voor je op een rijtje zetten waar je misschien wat mee kunt.

* Probeer uit te sluiten dat Stef overdag te weinig eten krijgt. Het kan zijn dat hij vroeger wakker wordt omdat hij honger heeft. Geef hem niet alleen bij het avondeten genoeg, maar let er ook de rest van de dag op!
* Heeft Stef het comfortabel genoeg in bed? Heeft hij het bijvoorbeeld niet te warm of te koud?
* Bekijk het bedtijdritueel kritisch. Het advies in het boek is het uur voor het slapen gaan rustig te houden, maar ik weet dat jullie juist actief doen met Stef. Nou ja, je probleem ligt vooral bij het vroeg wakker worden, dus ik weet niet of het zinvol is om hier iets in te veranderen. Hoe dan ook, in het boek wordt een rustig ritueel geadviseerd waarbij weinig gepraat wordt en de laatste stap eindigt in een stille, donkere slaapkamer.
* Ook is het belangrijk om, zeker die eerste tijd dat je hiermee aan de slag gaat, het ritueel hetzelfde te houden. Dat hoeft ook weer niet ontzettend rigide, maar het ritueel moet wel voorspelbaar zijn zodat je kind weet dat slapenstijd eraan komt. Als je merkt dat je kind op instorten staan mag je stappen van het ritueel of zelfs het gehele ritueel overslaan. Sterker nog, dat is heel raadzaam!
* Stel een vroege bedtijd in. Voor de meeste baby's is dat tussen 18.30 en 19.00 uur. Kinderen die oververmoeid zijn slapen slechter.
* Volg een flexibele maar voorspelbare dagindeling. Dit helpt om de lichaamsklok van je kind in te stellen. Zorg dat de kamer 's avonds bij het slapen gaan donker is en 's ochtends bij het wakker worden lekker licht. (Ik zou als ik jou was zeker investeren in verduisterende gordijnen!)
* Hanteer elke dag eenzelfde voedings-, slaap- en activiteitenschema (niet tot in de details, maar globaal). Jij weet bijvoorbeeld wel dat het weekeinde is, Stef niet. Hij kan er erg van ontregeld raken als je ineens andere tijden hanteert voor naar bed gaan en wakker worden.
* De lengte en kwaliteit van de slaapjes overdag hebben invloed op de nachtslaap (en andersom). Een middagslaap van minder dan een uur telt in de meeste gevallen niet echt mee. Probeer er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat Stef overdag genoeg slaapt. Een kind van zijn leeftijd slaapt in het algemeen 1-2 keer en in totaal 2-3 uur.
* Bij middagslaapjes is timing ook erg belangrijk. Vroeg in de middag is de beste tijd voor Stef als hij één keer slaapt.
* Voorkom dat je je kind overdag te laat op bed legt en houd vermoeidheidssignalen goed in de gaten. Een oververmoeid kind zal niet meer (goed) willen slapen. Timing is in ieder geval belangrijk.
* Hanteer voor de middagslaap een eenvoudig maar specifiek ritueel. Kort het in of sla het over als je kind heel moe is.
* De sleutel om een korte slaper 's middags langer te laten slapen is om hem te helpen meteen weer in slaap te vallen. Dat doe je als volgt: net voordat je weet dat je kind meestal wakker wordt ga je bij zijn slaapkamerdeur zitten, luister je goed, en zodra je kind geluid maakt ga je meteen naar binnen en gebruik je een methode waarmee je hem normaal gesproken in slaap krijgt (bijv. een speen geven).
* Zorg dat je kind een positieve associatie heeft met zijn bed. Breng er overdag eens wat rustige en gezellige tijd door (2 a 3 keer per dag). Misschien moet Stef nog wennen aan zijn nieuwe kamer?
* Probeer je kind zich te laten hechten aan een knuffel. Die is geen vervanging van jou, maar kan hem een gevoel van veiligheid geven waardoor hij uit zichzelf sneller weer in slaap valt na wakker te zijn geworden.
* Zorg dat de nachtslaap anders is dan de slaap overdag: praat niet, doe geen lichten aan, houd je eigen bewegingen traag en stil. Ik zou het wakker worden vroeg in de ochtend behandelen net als wakker worden middenin de nacht. De tip uit het boek is trouwens wel om de ramen overdag onverduisterd te laten, maar ik denk dat ikzelf wel met verduistering overdag zou experimenteren als de middagslaapjes daardoor beter worden (want daar wordt de nachtslaap misschien weer beter door).
* Gebruik bepaalde woorden als slaapsignaal (dit zei Twinkly ookal). Je kunt je kind laten weten dat het slaaptijd is door bepaalde woorden op een bepaalde manier te zeggen, bijvoorbeeld 'shhh, shhh, stil maar, ga maar lekker slapen'. Je moet je kind eerst aan deze woorden laten wennen als hij al in slaap aan het vallen is zodat er een positieve slaapassociatie ontstaat. Als je de woorden gaat gebruiken als Stef wakker ligt gebeurt dat namelijk niet. Dit werkt net zoals bij honden: je moet een hond bijvoorbeeld leren wat 'zit' betekent door het vaak te zeggen als hij al aan het zitten is, en niet als hij niet zit en je hem aan het zitten wilt krijgen. Als je dat laatste doet gaat hij 'zit' namelijk associeren met niet zitten. :+
* Je kunt ook muziek of geluid als slaapsignaal gebruiken, maar het mag geen opzwepende muziek zijn.
* Als je een hulpritueel hebt om Stef weer in slaap te krijgen kun je dit ritueel langzaam in gaan korten tot hij het helemaal niet meer nodig heeft of je kunt gaan varieren. (In het boek worden hier fases toe omschreven, maar het lijkt me cruciaal dat je eerst iets vindt waar je Stef misschien weer mee in slaap kunt krijgen.)
* Reageer meteen bij het wakker worden, want anders ben je te laat. Sluit wel uit dat je kind slaapgeluiden aan het maken is.

Het idee is dat je een plan opstelt waarin je niet alles op hoeft te nemen maar die elementen waarvan je denkt dat ze bij jullie passen. Er wordt ook geadviseerd om een slaaplogboek bij te houden. Daarvoor staat een sjabloon in het boek.

Hoe dan ook, misschien zit er iets tussen waar je wat mee kunt.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94091075
Oeke, ik ben heel benieuwd hoe het was! Je bent vanochtend toch geweest? Of herinner ik me dat verkeerd? Ik heb je geen succes gewenst maar ik heb er wel veel aan gedacht! Het leek me zo spannend.

Wij hebben vanochtend het intakegesprek op het kinderdagverblijf gehad. Ivan gaat op 4 april voor het eerst wennen!
  maandag 14 maart 2011 @ 13:34:35 #4
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94091122
Claudia, dat is al snel 4 april! Denk je dat hij het wel leuk gaat vinden op het kdv? Ivan lijkt me zo'n gemakkelijk ventje dat het allemaal wel prima vindt (maar ik kan me heel hard vergissen natuurlijk!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94091264
Ik denk dat hij het uiteindelijk heel leuk gaat vinden! Hij is echt toe aan lekker met een boel kindjes spelen. Ik ben wel benieuwd hoe hij de verandering gaat accepteren. Hij heeft de laatste maand eigenlijk alleen bij mij (en zijn vader) gezeten. Ik acht het heel waarschijnlijk dat er wel wat huilbuien overheen gaan voor hij er lekker gewend is.

Ivan moet meestal even tijd hebben om te ontdooien. Eerst is hij wat verlegen en kijkt de kat uit de boom, maar na een tijdje gaat hij lekker spelen en heeft hij het goed naar z'n zin. Er zijn wel uitzonderingen. Soms is hij ergens meteen op z'n gemak en loopt hij vrolijk rond. Daar valt vantevoren heel weinig over te zeggen. Zal ook wel van zijn bui afhangen en hoe uitgerust en pijnvrij hij is.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 13:39:14 #6
5428 crew  miss_sly
pi_94091274
Ik had niet gezien dat ik hem had gesloten, sorry! Bedankt voor het openen, oeke!

Hoe was het op de psz?

4 april, dat is al snel, Claudia. Hoe vind je het zelf? Hoe vaak gaat hij dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94091339
Ik vind het inmiddels heel erg leuk dat hij naar het kinderdagverblijf gaat. Daar kom ik meteen van terug als ik hem er huilend achter moet laten, hoor. :+ Hij gaat straks drie keer per week en hij gaat dan niet meer naar zijn opa en oma.

Lena komt Ivan twee maanden later in dezelfde groep gezelschap houden! Dat vind ik weer een leuk idee voor als zij iets ouder is, dat ze samen in dezelfde groep zitten. Lena gaat eerst 2 dagen, want er is nog geen plek voor een 3e dag. Zij gaat nog wel 1 dag per week naar opa en oma.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 13:42:15 #8
5428 crew  miss_sly
pi_94091393
haha, ja, dat geloof ik helemaal.
Grote overgang, maar hij is ws zeker wel toe aan spelen met andere kindjes, dat wordt leuker naarmate ze groter worden.
pi_94091406
Jeetje, wat gaan jullie snel :D
pi_94091452
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
Twinkly, ik vind de inleiding van het boek wat ergerniswekkend, en ik vind dit soort '(zelf)hulpboeken' ook vaak in een irritante toon geschreven. Dat komt denk ik doordat Amerikanen een wat andere stijl van vertellen hebben dan wij en dat in de vertaling ook nog eens maf omgezet wordt.
Oh, daar krijg ik ook de kriebels van. Dus daar lees ik gewoon overheen :Y) Ik lees van zulk soort boeken gewoon alleen maar wat me interesseert (en vaak ook nog van achter naar voren ofzo :') )
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94091456
Ja, ik ben ook heel blij dat het nu zo gelopen is. Niet alleen hij lijkt er klaar voor, maar ook ik heb het gevoel dat de tijd er rijp voor is. En ik vind het ook heel goed dat we nog even gewacht hebben en hem niet in december/januari al naar het kinderdagverblijf hebben gebracht. Dat zouden wel heel veel veranderingen in één keer zijn geweest.

Dat Lena met een leeftijd van 5 maanden al gaat vind ik niet bepaald ideaal, maar het is niet anders.
pi_94091508
Oeke, ik ben zo benieuwd naar een verslag!

Claudia, op die inleiding ben ik bij dat boek afgehaakt. Maar ook omdat Isabeau inmiddels prima sliep. Had het dus niet echt meer nodig. Hoewel dat bij ons niet zonder huilen is gegaan. :)
pi_94091599
Ik denk dat het voor Ivan nu echt leuk gaat zijn op het KDV, net als voor Ko nu O+
Aan Niels merk ik ook heel sterk dat hij nu toe is aan meer contact met andere kindjes.
Ik kan me voorstellen dat je het wel moeilijk vindt om Lena al met 5 maanden naar het KDV te moeten brengen, maar dat is al heel wat anders dan 3 maanden :*
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94091673
Claudia fijn dat het zo kan!

Hier tijd voor mezelf :o Florian slaapt! (slaapt sowieso lang 's nachts én lang 's middags op het moment...) En Leander op de PSZ.

Lang geleden, normaal heb ik altijd wel een uurtje op een dag oid voor mezelf als de kinderen 's avonds op bed liggen oid, maar nu ben ik dan steeds naar mijn moeder toe.
pi_94091856
Een geweldige post, Claudia! Eigenlijk passen wij daar al veel van toe, behalve het verduisteren, maar daar lijkt Ko geen last van te hebben.

Ja, ik zal eens even onze ochtend beschrijven. Ko was heel nieuwsgierig en ging meteen naar binnen. Volgens mij vond hij het heel erg leuk.
Er was alleen een jongetje dat voor kort de jongste van de groep was. En die wilde graag even laten merken dat hij ouder was. Dus Ko werd omver geduwd, zijn speelgoed werd afgepakt en hij kreeg een klap op zijn hoofd en een bijt. :{
Dus Ko moest best veel huilen en we moesten ook dat jongetje laten merken dat dat echt niet mag.
Ik vond dat erg moeilijk en moest er zelf ook bijna van huilen. ;(

Later gingen we naar buiten en zaten Ko en dat jongetje naast elkaar op de schommel, en een lol dat ze samen hadden! Heel hard lachen en Ko vertelde het jongetje allemaal verhalen: Papa, mama, thuis, banaan. O+
Ik hoop dat dat een beetje hielp om het ijs te breken. Er is dus nog een jongetje die tussen hen twee inzit van leeftijd en ik kan me voorstellen dat ze straks toch wel veel plezier zullen hebben met zijn drieen.
Die tuin is trouwens geweldig! O+

De twee begeleidende ouders vonden dat Ko het heel goed deed en heel gezellig was. Dat was wel fijn om te horen.
En het was ook hartverscheurend lief om hem bezig te zien, in het keukentje, met die grote meiden van bijna 4, uit zijn grote jongensbeker drinken aan tafel in de kring, zijn bakje omhoog houdend voor fruit en roepen eten eten! O+

Ach het was dat kleine driftkikkertje dat het allemaal wat moeilijk maakte, ik moet me ook echt voorhouden dat dat ongewenst gedrag was, maar dat dat jongetje verder heus wel lief is. :')
Verder voelde ik me redelijk snel op mijn gemak en denk ik dat het ook heel leuk zal zijn om zo'n groep kindjes te leren kennen en een ochtend per 2 weken met ze door te brengen.
En te zien hoe mijn eigen kind het doet in zo'n groep, hoe zijn sociale vaardigheden zullen groeien.

Claudia, spannend dat Ivan naar het kdv gaat! Gaat hij naar een horizontale of een verticale groep?
Hij gaat het vast erg naar zijn zin hebben. :Y
En goed dat hij eerder gaat dan Lena, dan kan hij zich straks als een grote broer om haar ontfermen.O+

Ik denk dat het vanochtend vooral zo heftig was voor Ko omdat hij ineens de jongste is. Er gaan deze maand 2 meiden weg en dan in september weer 2 of 3 kindjes. Die zijn dan allemaal 4 en gaan naar school. Dus de groepsdynamiek zal weer veranderen met de komst van kleintjes.
Zo schattig hoe die grote meiden het hebben over de baby (Ko). Op het kdv is hij een van de oudsten.
In elk geval is hij goed moe, hij ligt lekker te slapen!
pi_94091867
Oi! Wat een lap tekst!
pi_94092292
Wat een heerlijke samenvatting, oeke! Je schrijft ook wel een beetje hoe je het zelf vond om een ander kind te moeten corrigeren. Hoe is dat je in het algemeen bevallen? Voelde je je op je gemak? Kon je het leiden goed combineren met je moederrol?

Ivan gaat naar een verticale groep en dat is voor hem denk ik heel leuk. We hadden hier pas twee jongens op bezoek, van 5 en van 6, en daar heeft hij zo leuk mee gespeeld. Het was heel gaaf om te zien hoe hij hen observeerde en mee probeerde te doen. Ze waren ook heel lief voor hem.

Ik geloof daar wel in, dat verticale idee. Alleen kleine baby's hebben er geen klap aan. Ik zou Lena het liefst later naar het kinderdagverblijf doen, maar als ik eerlijk moet zijn vind ik het ook belangrijk dat ikzelf mijn handen vrij heb om de laatste fase van mijn promotie in te gaan. Ik moet me er dus gewoon bij neerleggen. En inderdaad, Twinkly, gelukkig is met 5 maanden gaan al heel anders dan met 3 maanden.
pi_94092298
Maar wel fijn om te lezen Oeke! Kan me voorstellen dat het even slikken was dat Ko zo aan de kant gezet werd door dat jongentje, maar verder klinkt het als een heel fijne plek voor hem (en jullie)
pi_94092354
Oke, beetje dubbel dus Oeke, bijten is ook zo gemeen! Gelukkig dat Ko daarna wel weer lol had!

En Ivan ook al bijna naar het kdv, dat zal hij vast leuk vinden. Lars zou het ook zo leuk vinden, nu is het hier niet nodig, dus wat dat aangaat heeft ie pech. Toen we net Meike gingen halen riep hij ook steeds: "kindjes!!" (tenminste, ik kan het ervan maken) toen hij een kindje in een kinderwagen zag, en later nog eentje op de fiets)

Brrr ik heb net even gauw Meike weggebracht naar school, terwijl Lars op bed lag...ik ben er na een kwartiertje wel weer, maar het is toch een beetje naar.
Maar neem ik hem mee dan kan hij maar een ruim uur slapen omdat we meike weer moeten ophalen, en dat is echt te kort voor hem...kiezen uit 2 kwaden dus eigenlijk.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94092695
Oeke, klinkt verder goed! En met dat jongetje vindt hij vast wel een balans :)
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 14:13:49 #21
5428 crew  miss_sly
pi_94092730
oeke, wat jammer dat het even moeilijk was met dan jongetje, maar verder klinkt het wel als een goede ervaring. Voor jou en voor Ko! Fijn!

Claudia, ik vind verticale groepen ook erg fijn voor grotere kindjes. Ik zou het nu voor Senna prima vinden, maar toen ze net ging (17 weken oud) vond ik dat maar niets. Nu zit ze op een horizontale groep, maar het betekent nog steeds kindjes tussen de (net nog geen) 18 maanden en ongeveer 30 maanden. Toch nog steeds gevarieerd in leeftijd en ontwikkeling dus.
pi_94092746
De score van vanmiddag is 2,5 uur. Phieuw. Ik hoor hem vrolijk praten in bed. O+
pi_94092817
Ik vond dat corrigeren nog wel lastig merk ik. Ik snap heel goed dat dat jongetje zich wilde bevestigen in dat hij ouder was of dat dit zijn plek was ofzo.
Dus toen hij naar Ko werd gebracht om zijn excuses aan te bieden en dat niet wilde, begreep ik dat wel. Sowieso vind ik dat vaak moeilijk hoor, dat kleine dreumesen perse sorry moeten zeggen van hun ouders terwijl dat hele excuus-concept nog niet echt is ingedaald.

Maar goed, het ging wel heel goed om korte gesprekjes met de kinderen aan te knopen en ik denk dat als ze me wat beter kennen en ik hen het ook makkelijker is om te corrigeren. Ook om aan te voelen wanneer het uit proberen is en wanneer iets anders dwars zit ed.
Daarin denk ik dat de moederrol en het leiden elkaar niet bijt, maar juist aanvult.

Ik vind het een heel fijn idee dat na elke ochtend er een kindverslag geschreven wordt en dat dat 1 keer per maand uitvoerig besproken wordt met alle ouders. Dus elk kind wordt elke maand onder de loep genomen, of alles goed gaat en naar wens verloopt.
De ouders vond ik allemaal ook erg aardig en leuk divers. Een aantal zwangere moeders en daar ging ik wel erg van rammelen. :@ :P

Klinkt goed Claudia, en ik snap het hoor van Lena, dat is iets waar ik me, nog niet eens zwanger nu al druk over kan maken, dat ik een volgende kindje ook zo'n lekkere thuistijd wil bieden als we Ko hebben kunnen geven. Aan de andere kant gaat ze zo ook lekker mee met Ivan en komt het gewoon helemaal goed. :*
pi_94092856
2,5 uur Claudia, netjes!
pi_94092858
Wat een mooi verslag, Oek, ik kreeg er bijna tranen in m'n ogen van. Knap dat je jezelf voorhoudt dat het gedrag van dat jongetje ongewenst was, maar dat dat jongetje verder wel lief is; daar was ikzelf nog niet opgekomen. :') Op Lente d'r kdv had een meisje van een jaar of vier (Mindy :') ) d'r jas op de grond gegooid en Lente kwam haar die heel lief brengen met een schattig 'aan!'. Dat meisje trok met een agressief gezicht die jas uit Lente d'r handen en was volgens mij nog veel meer van plan. Ik vond het meteen een rotkind. :@

En wat ongelooflijk schattig van Ko dat ie dat jongetje over thuis ging vertellen. Zo vergevingsgezind. O+

Hier zijn de groepen ook verticaal, behalve de babygroep. Fijne constructie, vind ik.

Lijkt me lastig idd, Karin. Ik sta met 1 kind gelukkig nooit voor die keuze.Op maandagavond is Nils naar school en moet ik de hond uitlaten, maar dan geef ik de babyfoon altijd ff aan de buren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')