abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93952893
Het dreumestopic (1-2 jaar) Deel 126

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
5 maart 2010: Thomas, zoon van Leonie
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

:)
pi_93952917
Omdat Meimel het volgens mij niet in de gaten had. Waar ging het ook alweer over?
pi_93953011
O ja, dat we allemaal een minderwaardigheidscomplex krijgen omdat Isabeau en Senna al zo goed praten. ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:46 schreef Aoraki het volgende:
Hier ook nog steeds niet echt veel woorden... Maar bij ons op het CB vonden ze dat bij 14 maanden wel zorgwekkend. Hij zei toen: papa, op en uit. Nu zegt hij wel wat meer. (maar ik ben er achter dat ik ook een beetje te streng ben. Ik telde alleen een woordje als hij het goed uitsprak, maar blijkbaar hoeft dat niet helemaal...)
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:55 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Toch vind ik het vreemd als een CB aan geeft dat dat zorgwekkend is. Volgens mij stond hier op de lijst dat ze bij 14 maanden ongeveer 2 woordjes moeten zeggen.
Ik heb gewoon kindjes die echt alles in zich op nemen. Kyllian gooide er ook ineens vanalles na 1,5 jaar uit en hij sprak ook gelijk al vrij duidelijk. Andere kindjes zijn misschien veel eerder met praten, maar hebben meer tijd nodig om het goed uit te spreken. Kyllian ligt nu iig eerder voor dan achter en ik maak me dus bij Dyon ook echt geen zorgen. Komt vast vanzelf wel.
pi_93953025
Over angsten en consultatiebureaus die er bij 14 maanden al een punt van maken als je kind weinig praat geloof ik.. maar ik heb niet zo heel goed opgelet :P

Ohw ja en over je kind alleen thuislaten als het slaapt. Dat hebben we met Timo één keer gedaan, met rookmelder naast zn bed en open telefoonverbinding (was te ver voor babyfoon) maar brr, ik vond het zó naar, nooit weer..
pi_93953210
Rienk praat ook nog niet. Zolang ze maar babbelen is het goed volgens mijn cb arts. Nou, dat babbelen kan hij prima :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_93953374
ons cb heeft er ook nooit een probleem mee gehad dat selene niet zoveel woordjes kende. staat tegenover dat als je haar dan met een boek vroeg "waar staat het hondje schat?" ze dan wel het hondje aanwees.

nu moet ik wel als kanttekening plaatsen dat in deze omgeving heel veel kindjes al snel een taalachterstand hebben. daar zijn hier hele projecten voor, naar het schijnt komt dat voort uit het vele dialect hier.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93953514
Waar is hier Simmu? Ook 't noorden toch?
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:24:54 #8
5428 crew  miss_sly
pi_93953530
Wij zijn sinds de 14 maanden afspraak niet meer bij het CB geweest, we konden de 18 maanden skippen. Geen idee dus wat ze van Senna vinden. Die zei toen wel wat woordjes en ze vonden dat ze alles hartstikke goed deed, dus vandaar dat we met 18 maanden niet hoefde. Ik hoor het wel met de 24 maanden afspraak, denk ik.

Hoewel ik denk eens te gaan wegen en meten op het inloopuurtje; of is dat raar met je kind van 19 maanden? Komen daar alleen moeders met kleine baby'tjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93953543
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:12 schreef Chan het volgende:
Over angsten en consultatiebureaus die er bij 14 maanden al een punt van maken als je kind weinig praat geloof ik.. maar ik heb niet zo heel goed opgelet :P

Ohw ja en over je kind alleen thuislaten als het slaapt. Dat hebben we met Timo één keer gedaan, met rookmelder naast zn bed en open telefoonverbinding (was te ver voor babyfoon) maar brr, ik vond het zó naar, nooit weer..
Dito. Ik móest iets op de post doen met nog een half uur te gaan voordat de bus geleegd zou worden. Amélie lag op bed en de bus is aan de overkant van de straat. Buh ik vond het zo naar :X
dat was een week voor de bevalling maar ik heb best een sprint getrokken :D

Amélie lijkt te vinden dat ze geen slaapje meer nodig heeft maar ik vind van wel :+

Oh en over praten maak ik me verder ook geen zorgen, komt vanzelf. Er komen nu wel steeds meer dingen bij, nog niet heel goed verstaanbaar, maar toch, t komt. En ze begrijpt me prima en babbelt voldoende.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93953570
Met 14 maanden 2 woorden :D
Dat zullen we hier wel niet gaan redden.
En babbelen, tja alleen in de auto. Verder eigenlijk ook niet.

Mart ligt op bed (zonder eten) en ik ben nu een lunch aan het eten.
Hopelijk komt het er niet meteen weer uit.
Bah ziek zijn is :(
pi_93953681
Huup, ik hoorde Amélie op dat wasknijperfilmpje toch best verstaanbare dingen zeggen. :)

En ik vind het veel belangrijker dat je 't idee hebt dat je kind begrijpt wat je zegt. Of het vervolgens ook over zijn of haar lippen komt is nu nog helemaal niet zo belangrijk.

Ik prijs me overigens wel gelukkig met mijn kletskous, want ik realiseer me dat het ware luxe is om een kind van 17 maanden te hebben dat precies kan zeggen wat ze wil of wat haar dwars zit. Ik word er wel een beetje een luie moeder van.
pi_93953733
En ik denk dat we met woorden hier inmiddels ver over de 100 zitten :o Ik vind het bizar.
pi_93953785
Sorbo, we worden allemaal onderzeker van jouw kletsende kous ;) :D

Nee, ik maak me (en al zeker niet met 12 maanden of 14) echt geen zorgen hoor.
Mart wijst lekker lui alles aan wat hij wilt hebben. Of pakt het zelf.
Als ik tegen hem zeg, waar ik opa, oma etc dan wijst hij deze ook aan (soms niet altijd).

Hij kan niet overal snel mee zijn.
pi_93953803
die is ook een woord he ymme ;) t kan zomaar snel gaan hoor :Y

Mijn cb draait gewoon het vaste afsprakenschema af, we gaan gewoon naar alle afspraken dus, ondanks dat ook hier eigenlijk alles gewoon keurig gaat. Ik vind het zelf wel best, ben ik weer even precies op de hoogte van lengte en gewicht enzo.

@Sorbo, t is wel verstaanbaar hoor maar niet alles is duidelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:31:04 #15
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_93953808
Holy crap Sorbo, dat is echt veel!

Ik zou ook eens de tijd moeten nemen om het wellicht op te schrijven en btw ook meteen even checken wanneer we ook alweer naar het CB moe(s)ten

Beterschap voor Mart :*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_93953895
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:30 schreef huuphuup het volgende:
die is ook een woord he ymme ;) t kan zomaar snel gaan hoor :Y

Mijn cb draait gewoon het vaste afsprakenschema af, we gaan gewoon naar alle afspraken dus, ondanks dat ook hier eigenlijk alles gewoon keurig gaat. Ik vind het zelf wel best, ben ik weer even precies op de hoogte van lengte en gewicht enzo.

@Sorbo, t is wel verstaanbaar hoor maar niet alles is duidelijk.
Hij wijst wel alles aan. Maar zegt er niets bij ;)
pi_93953928
Wij hoeven pas in juli naar het cb, dan is ze 21 maanden ofzo. En de laatste keer was nog voor ze een jaar was. Klopt dat wel?! Nou ja, ze doet het prima, dus 't kan me niet zo veel schelen ook...

Ik schrijf zoveel mogelijk op van de woordjes, maar ik kan het niet meer bijhouden. Als ik iets drie keer heb voorgezegd en het is een beetje te doen qua uitspraak, dan heeft ze het woordje te pakken.
  Moderator vrijdag 11 maart 2011 @ 13:37:32 #18
5428 crew  miss_sly
pi_93954102
Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan, opschrijven :@ heb het een keer globaal geteld toen het er hier over ging, maar bijhouden is geen doen.

wij mochten ook wel met 18 maanden op het cb komen, maar het leek me niet echt nodig. Nu vind ik het toch wel jammer, vandaar dat ik erover denk even te gaan meten en wegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93954310
Dan doe je dat toch gewoon? Lijkt me niet iets dat speciaal voor kleine baby's is.
pi_93954539
Even een vraagje.
Zondag/maandag wordt het ontzettend mooi weer.
En ik heb hier een hele leuke (dikke, winterspul) bodywarmer hangen voor Mart.
Zal hij deze dan al aankunnen? Het is echt van dat dikke winterjassen, maar dan zonder mouw ;)
pi_93954590
Ik wil binnenkort ook ff langs het cb om Lente te meteen en te wegen, Miss. Zal me roesten of dat alleen voor kleine baby'tjes is.

Hier is de volgende afspraak (18 maanden) een thuisafspraak. En volgens mij ligt dan weeer de hele vloer eruit. Dat was de eerste keer dat het cb langskwam ook al. Grote ellende. Straks denken ze nog dat we eigenlijk helemaal geen vloer hebben. ;')
pi_93954658
Ik begrijp de ophef over taalontwikkeling niet zo goed. Net alsof jouw kind het enige kind ter wereld zal zijn dat onder relatief normale omstandigheden opgroeit en niet zal leren praten. :Y) Ik ben ervan overtuigd dat Ivan een taalwondertje wordt. Dat ligt vast in zijn genen (en in zijn omgeving!) en het feit dat hij nu nog slordig spreekt of een beperkte vocabulaire heeft zegt me niks. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93954670
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:24 schreef Sorbootje het volgende:
Waar is hier Simmu? Ook 't noorden toch?
ja, wij zitten in drenthe. hele grote gemeente met heel weinig inwoners per m^2
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93955115
Ik weet wel dat middelbare scholieren uit Friesland slechter op school presteren dan hun leeftijdsgenootjes elders in het land. De taalachtergrond schijnt daar wel mee te maken te hebben, maar er worden ook veel andere factoren genoemd. Zo zou het basisonderwijs er slechter zijn (en het aanvangsniveau van jongeren is een belangrijke indicator voor hun latere prestaties) en de sociaal-economische status van de ouders is er over het algemeen lager (er wonen minder hoogopgeleiden bijvoorbeeld). Het schijnt zelfs zo te zijn dat Friese ouders lagere verwachtingen hebben en dat dat invloed heeft op de prestaties van hun kinderen!

Hoe dan ook, het is niet zo eenvoudig om te bewijzen dat een dialect of tweede taal concurreert met de eerste taal. Er wordt bij ons wel veel onderzoek naar verricht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93955250
hahaha ssserpente geen vloer :D ze zullen wel denken ja :+
ik weet eigk niet of ze hier aan thuisafspraken doen, maar wij hebben onlangs nog de intake van Elin gehad thuis dus ze zal niets nieuws zien :P

Wel suf trouwens, ik was een afspraak vergeten met Amélie, of beter gezegd de afsprakenmiep was vergeten mn afspraak uit de agenda te halen. Die was namelijk verzet en tegelijk met Elin's afspraak opnieuw erin gezet zodat ik niet twee keer hoef.
Word ik eerst gebeld door een mevrouw die op een hele vervelende belerende toon over die afspraak begint, t duurde even voor het kwartje viel bij me waar het nou over ging (ze zei dus ook niet namens wie ze belde }:| ); na mijn uitleg was het allemaal prima en okay okay sorry dan. Krijg ik afgelopen week een brief op een verwijtende toon in de bus dat we zonder bericht niet verschenen zijn op de afspraak en blabla met een datum voor een nieuwe afspraak erin. Een heule andere datum dan de afspraak die ik zelf heb gemaakt. Echt hoor, lekker bezig...

En het stomme is, de datum waarop we "niet verschenen zijn" op de afspraak, die dag waren we er dus wel om op het inloopspreekuur te gaan voor Elin. Kei suf!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')