abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94134444
selene helpt trouwens wel hoor! als ravi in de spijlen hangt te dreinen staat zij er doorgaans in no time naast en als het te lang duurt naar haar zin komt ze mij halen "mama, baby huilen!"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94134528
Dat is echt heel schattig simmu! Zegt ze zijn naam niet? Het is een klein moedertje O+
pi_94134583
Pessie, ik herken je frustratie. :@ Ik heb het ook wel eens gedaan.. Of dat net te snel oppakken. :@ :@

Als het goed is krijg ik vandaag het boek Lekker slapen zonder huilen, en dat lijkt me voor jou ook wel wat, als je Ria Blom en laten huilen niets vindt.
Ik had ook al gezien dat Claudia wat tips in het dreumestopic had gegooid, en daar heb ik er gisteren meteen wat van toegepast. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb het slaapprobleem van afgelopen periode zelf veroorzaakt :@ :@ Ik heb haar gisteravond voor het eerst in 2 weken op haar eigen kamer neergelegd, en hoewel het inslapen wat tijd kostte, is ze maar 1 keer wakker geworden, om kwart over 5 *O* *O*
Onze slaapkamer is dus te licht voor haar, althans, dat lijkt het probleem te zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:06:46 #154
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94134875
Ik heb gekeken in het dreumestopic maar ik kan het nog niet vinden. Ik zal zo nog even verder zoeken.
Is dat boek echt een "niet laten huilen" boek? Dat vind ik namelijk hartverscheurend.

Nathan slaapt 's avonds in zn eigen kamer, maar als hij 's nachts komt ben ik vaak te moe om hem weer terug te brengen. Het inslapen is ook absoluut geen probleem, daar hebben we een goede routine voor en meestal slaapt hij echt binnen 2 minuten.

Morretje wat heerlijk dat ze zo goed heeft geslapen! Jij ook of ben je nog te veel gewend aan veel wakker worden? (dat heb ik dus).
pi_94135071
Wat ik van dat boek gelezen heb, op bol.com staat wel een omschrijving, is dat de schrijfster ook niets kon met de 2 gangbare stromingen: 'leren' slapen en dus laten huilen, of er mee leren omgaan en dus minder goed slapen.

De eerste post van Claudia gaat daarover.

Oh, en ik werd dus om 5 uur zelf wakker.. *O* Jeeeej ze heeft doorgeslapen *O* En toen ze zelf om kwart over wakker werd, stond ik ook zo naast d'r bedje. Dat was ook goed denk ik ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94135141
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:56 schreef Solagratia het volgende:
Dat is echt heel schattig simmu! Zegt ze zijn naam niet? Het is een klein moedertje O+
ze is er heel hardnekkig in om hem "baby" te blijven noemen. als je haar vraagt "hij heeft toch een naam? hoe heet hij dan?" zegt ze braaf: "ravi" om het dan vervolgens weer over "baby" te hebben.

pessie, wat naar dat het niet wil met slapen ;( voor jullie allebei! ik heb geen gouden tip. hier doen ze het allebei goed op een behoorlijk strak vast ritme. dat werkt voor ons heel goed, maar elk kindje is anders. het is toch steeds blijven zoeken naar wat lekker werkt voor jullie ben ik bang. hou er ook rekening mee dat kindjes nu en dan een fase hebben waarin ze niet lekker slapen. het kan ook een overgang zijn, of dat een wat andere aanpak gewenst is. het blijft allemaal een beetje gokken & vertrouwen op je gevoel.

je kan proberen of een andere slaap'methode' iets uithaalt, denk er dan wel aan dat zulks een tijdje duurt voordat het 'aanslaat' zeg maar
pi_94138025
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 10:17 schreef Solagratia het volgende:
Troeta en Fannetje: Amy heeft eczeem in haar knieholtes, grote plekken en op haar onderrug/billen. Ene dag is het erger dan de andere dag. We hebben nu vaseline lanette en dat helpt wel aardig. Ik dacht eerst dat het smetplekjes of luieruitslag was dus ik smeerde met sudocreme, maar was dus niet heel handig, want dat droogt juist uit.

Tico, goed nieuws zeg, fijn!

Ahh, Leia, wat ben je groot! En die gezichtjes, zo herkenbaar O+
Fannetje, is Anne alweer bijna een grote baby :o Leuk! En Mex ook of nog niet?
Mooi dat het helpt! Ik heb nu voor Mex z'n gezichtje Eucerinezalf gekregen, want ik had het idee dat hij door al die vette zalven juist pukkeltjes kreeg.
maar knieholtes enzo is vervelend zeg, hoop dat de Lanette blijft helpen.
Alleen heeft ie nou ook pukkeltjes op z'n bovenbillen/onderrug, weet ook nog niet zo goed of het nou eczeem is of luieruitslag, maar het is wel minde rgeworden al.
Over 3 weken is hij pas een grote baby, maarja groot is die al want we zijn deze week overgegaan naar maat 74! Ik sjouw me een breuk.
pi_94138455
Vanochtend bij t cb geweest.
Meneertje is goed gegroeid. 1 kilo in 2 maanden. Hij weegt nu 8970 gram en is 68,3 cm. Allemaal prima dus. Met gewicht volgt ie t middenlijntje en met lengte iets eronder.
Eigenlijk was alles gewoon goed :D Zn motoriek was prima, nou ja had ook niet anders verwacht.

Zo mex al in 74 :o die gaat hard!

Slapen is hier ook niet heel erg geweldig, nou ja echt slecht ook niet, maar hij wordt iedere keer s nachts wakker. Standaard om half 3/kwart voor 3. We geven m dan altidj een fles, anders gaat ie niet meer slapen.
Volgens de wijkverpleegkundige kwam dat door tandjes, dat ie wakker wordt van de pijn. Die fles heeft ie eigenlijk niet nodig (nee weet ik ook wel, mja mijn nachtrust is ook wat waard :D). Ach ja tis hopelijk een fase ;)

Sola, dat wat jij zegt over potjes enzo, dat gevoel had ik ook. Kijk nou groeit Floris ook wel zonder eten, maar goed we kunnen moeilijk alleen maar melk blijven geven. Hij eet nu wel gewoon vers eten, dus dat scheelt. Hij moest gewoon heel erg wennen aan stukjes.
Vind ook de opmerking van Pessie over de cola een beetje, uh, jammer zeg maar.
pi_94138732
ja, ik geef hem cola Son :P

Nee, maar je hebt toch suiker en suiker? Ik geloof echt niet dat de suiker in potjes net zo slecht is als in cola. En ik geloof ook echt niet dat de overheid en voedingsfabrikanten ongezonde mensjes wil creëren .
Dat vers beter is geloof ik zo, maar het is wel een beetje overdreven.
maar de verpakkingen moeten wel duidelijk zijn.

Mijn moeder belde trouwens wel op dat ik maar zelf eten moest gaan maken en pap zonder suiker moest gaan geven en thee ipv diksap.
Dat is de moeder die bij mij zelf suiker in de pap en thee en zelfs bij mijn warme koeiemelk deed.
En de potjes die vlogen er door heen.
Toch leuk dat ze voor mijn kindje beter wil :D
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:04:45 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94138909
Jen is geen gram te dik en heeft voornamelijk fruit uit potjes gekregen.

En bij Leyla maakt het me geenr eet uit, als er maar iets in gaat... Ik weet heus dat melk de hoofdmaaltijd is, maar het is ook niet voor niets dat bijvoeden vanaf 6 maanden wel moet, ze moeten ook wat extra dingetjes hebben. En tot nu toe eet Leyla eigenlijk nog niets extra... In elk geval geen hoeveelheden waarvan ik zeg dat is lekker een beetje extra energie voor je meisje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94138914
En mooi dat alles weer goed was bij het cb! Zeiden ze nog wat over dat ie zo snel ging met alles?
pi_94138951
dames dames dames, niet hier ook al etenhysterie hoor ;(

uiteindelijk kan je nog zo veel van plan zijn mbt gezond eten, dan maakt je kind wel uit of er iets van die plannen komt of niet :P als babylief enkel potjes moet? nou, dan eet babylief toch enkel potjes, als je graag vers wilt geven blijf je dat dan toch gewoon geregeld aanbieden! ik ben zelf nogal een rapleyfan. nou, dikke pech voor mij want dat wilden ze hier geen van beiden! selene deed het goed op een mix van potjes & rapley, moest niks hebben van zelfgemaakt tot ze al 1 was. ravi is al helemaal een geval apart qua eten en dat lijkt nu ook helemaal goed te komen (met wat ongezonde kanttekeningen mbt smeerkaas en pakjes-eten :o )
pi_94139030
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:04 schreef Troeta het volgende:
En mooi dat alles weer goed was bij het cb! Zeiden ze nog wat over dat ie zo snel ging met alles?
ze verwachtte dat ie snel ging lopen, met de snelheid waarop ie nu al alles doet :D

Simmu, ik ben niet van plan ermee te beginnen hoor ;) Ik haat eethysterie :D
maar vond de opmerking van pessie dus een beetje jammer :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:11:25 #164
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94139100
Ik las nog wel iets wat ik misschien nog wel wil proberen en dat is banaan met melk en wat bambix mixen... Volgens mij is dat heus lekker..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:14:24 #165
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94139204
Dan mix je met pure bambix Tico? Klinkt goed! Dat lust ik zelf ook wel. :D
A grand adventure has begun.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:17:42 #166
259886 pessie
pi_94139317
Die opmerking over cola had een :') achter moeten staan en ging over drinken, niet over eten. Toch krijgt Nathan wel een beetje diksap in zn yoghurt ook al zit in een glas diksap 4 suikerklontjes.
Het punt is dat het vaak als "gezond" wordt aangemerkt. En diksap is absoluut gezonder dan cola maar calorietechnisch gezien maakt et dus niets uit en het ging over de voedingswaarde van een product (dus oa caloriën).

Het filmpje ging niet zozeer over de potjes groenten als wel over kinder-toetjes en diksap.

banaan met melk en bambix klinkt zelfs mij lekker in mn oren!

Sonnetje fijn dat het goed was op het cb! Snelle loper dus waarschijnlijk, nou ja aangezien hij nu de kamer al doorkruipt... Hij slaat in ieder geval geen fase over ;)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:21:53 #167
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_94139462
Vergeten we allemaal even niet dat kleine kindjes in verhouding ook heul veul calorietjes nodig hebben om te groeien, te leren en om hun hersenen aan te leggen?
Pessie, die vier suikerklontjes in diksap is volgens mij berekend op een glas puur diksap.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:25:43 #168
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94139590
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:14 schreef Keshet het volgende:
Dan mix je met pure bambix Tico? Klinkt goed! Dat lust ik zelf ook wel. :D
Ja zo ga ik dat inderaad doen.. Lijkt mij best lekker!
pi_94139856
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef Keshet het volgende:
Vergeten we allemaal even niet dat kleine kindjes in verhouding ook heul veul calorietjes nodig hebben om te groeien, te leren en om hun hersenen aan te leggen?
Pessie, die vier suikerklontjes in diksap is volgens mij berekend op een glas puur diksap.
precies, het zit in ons hoofd dat suikers en calorieën slecht zijn, maar dat is het niet perse
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:34:44 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94139976
Ik meen ook dat kinderen tot 4 jaar ook gewoon volle producten nodig hebben. Die vetten zijn gewoon nodig voor de groei. Dus lekker volle melk, volle yoghurt, roomboter, enz..
pi_94140133
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Ik meen ook dat kinderen tot 4 jaar ook gewoon volle producten nodig hebben. Die vetten zijn gewoon nodig voor de groei. Dus lekker volle melk, volle yoghurt, roomboter, enz..
dat is wel wat ons cb beweert

selene mag wel in ravi's mond porren op zoek naar tandjes maar ik niet :(
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:41:53 #172
259886 pessie
pi_94140314
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:21 schreef Keshet het volgende:
Hmm, dat zou inderdaad kunnen. Maar in fruit zitten veel natuurlijke suikers. Dat is logisch en niet meer dan normaal.
Kindjes hebben inderdaad veel nodig. Ik heb een keer uitgerekend voor een vriendin hoeveel calorieën wij naar binnen zouden moeten krijgen voor de verhouding calorie-gewicht die Nathan krijgt. Dat was echt veel! Kindjes groeien ervan en dat is goed. Het zou niet goed zijn als een volwassene nog zoveel groeit :') .

Calorieën en suikers zijn niet slecht, maar net als met alles: overdaad schaad. We weten dat een gemiddelde vrouw ongeveer 2000 calorieën per dag nodig heeft. Sommige vrouwens 1800 andere 2200 maar het zit daar ergens in die buurt. Als een normale vrouw besluit zoveel te eten dat et uitkomt op 3500 (en daar niet naar te bewegen) dan weten we allemaal dat daar groei uit voortkomt.
(Verzadigd) vet is ook goed voor je, maar in beperkte mate.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:42:05 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94140331
Hier de ene arts wel en de andere niet... Dus ik geef de ene keer halfvol en de andere keer vol..
pi_94140434
In mijn hoofd zit gewoon dat fruit en groente (al komt het uit een potje) gezond zijn en snoepjes en ijs enzo niet.
Zolang ik dat in gedachten houd moet het goedkomen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:44:33 #175
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94140473
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef Troeta het volgende:
In mijn hoofd zit gewoon dat fruit en groente (al komt het uit een potje) gezond zijn en snoepjes en ijs enzo niet.
Zolang ik dat in gedachten houd moet het goedkomen.
En fruit op mn kersenvlaai? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')