abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94227163
Hihi die Floris met z'n koude fruit.

Draak, wat vervelend zo'n allergische reactie. Slaapt je meisje lekker door, lig je alsnog wakker. }:|

Lisa is helaas nog niet klaar met spugen, net een paar slokjes thee op en die kwamen er binnen 5 minuten weer uit. ;(
pi_94227215
Ik zit jullie helemaal een filmpje te beloven terwijl ik vanavond niet eens thuis eet... Any way.. morgen dan maar.
Dus ik zeg vanmorgen tegen M. in de koelkast staan aardappeltjes en sperziebonen voor Leyla. Gaat hij me daar een partij moeilijk staan doen. Ja en ze heeft toch een fles?!?! En ik moet om kwart voor 6 weg... Dan gaat hij gvd maar eerder van zn werk ofzo, wat een probleem kun je maken van het feit dat je dochter ook wat moet eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_94227371
Lisa ook aan de spuug? Hier had Leia vannacht gespuugd zonder dat we het hadden gemerkt (eng! Zelfs haar haren zaten helemaal onder :o) en tijdens de voeding om 5:00 uur gooide ze alles er weer uit, in golven, bleef komen! Ze verkrampte vooraf..

Daarna rustig, ze heeft net weer voeding gehad ben benieuwd of het erin blijft... Ze is wel vreselijk pieperig dus niet lekker..

Draak, wat fijn dat ze heeft doorgeslapen! En dan heb je zelf die reactie..
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:46:39 #254
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94227411
Tico niet leuk dat ie daar een probleem van maakt.

Orea Leia ook aan de buikgriep? Op een gegeven moment heb ik Nathan gewoon even helemaal niets gegeven en af en toe 1 borst en dan hopen dat dat erin bleef.
pi_94227449
Ik snap ook niet waarom ie zo moeilijk doet hoor. Volgens mij heeft hij echt het idee dat ik maar wat aan zit te prutsen met het eten en dat ze nog eigenlijk geen eten hoeft ofzo... Hij zal zich eens wat verdiepen in de kinderen.. Blijkbaar te veel gevraagd.

Sterkte met de spugende meisjes!
  donderdag 17 maart 2011 @ 08:57:16 #256
259886 pessie
pi_94227562
Heeft ie het misschien erg druk ofzo?

Mag ik een filmpje spammen? Nathan was helemaal bij met zn ballon.
pi_94227563
He gatsie leia ook aan de spuug! en wat eng idd van vannacht!

tico voor jou gewoon even een Knuf :*

ow ja cb adviseerde hier met zoveel spugen dat voeding niet zo belangrijk was als vocht, liever heel de dag kleine slokjes water
of bij kv bijvoorbeeld 1 schep op 60 water
kan je borstvoeding eigenlijk ook verdunnen?
pi_94227579
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:57 schreef pessie het volgende:
Heeft ie het misschien erg druk ofzo?

Mag ik een filmpje spammen? Nathan was helemaal bij met zn ballon.
Ja spam maar! Leuk!
pi_94227596
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 08:57 schreef draculettetje het volgende:
He gatsie leia ook aan de spuug! en wat eng idd van vannacht!

tico voor jou gewoon even een Knuf :*

ow ja cb adviseerde hier met zoveel spugen dat voeding niet zo belangrijk was als vocht, liever heel de dag kleine slokjes water
of bij kv bijvoorbeeld 1 schep op 60 water
kan je borstvoeding eigenlijk ook verdunnen?
Borstvoeding is lichtverteerbaar, dus dat zal niet zwaar op de maag liggen, zeker de eerste slokjes zijn bijna water.
pi_94227622
Hey sonnetje d'r post gemist! floris en zijn fruit haha! wat minder van zijn tandenleed hopelijk is of zijn z'n tandjes gauw door
pi_94227643
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 08:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Borstvoeding is lichtverteerbaar, dus dat zal niet zwaar op de maag liggen, zeker de eerste slokjes zijn bijna water.
Ok dan heeft verdunnen ook geen zin!
pi_94227661
Borstvoeding is hele goed ORS ;)
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:10:05 #263
259886 pessie
pi_94227791

Hij maakte er eerst ook geluid bij maar daar stopte hij mee toen ik ging filmen.
pi_94227824
Hij heeft het goed naar zn zin... Leuk he dat echt spelen?
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:14:39 #265
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94227867
aaah dat filmpje! Hoe scheetig dat ie helemaal uit zijn dak gaat met die ballon!

Lisa en Leia aan het spugen, hopelijk is het maar effies. Noortje had het een tijd geleden ook. Echt een paar uurtjes spugen en daarna was het weer prima.

Vandaag is Noortje 11 maanden.... nog 1 maandje, jeetje wat gaat het hard!
pi_94227999
kijk hem gaan met die ballon! leuk filmpje pessie!

noortje alweer 11 maanden! gaat zeker hard!
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:28:57 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94228151
effe showen hoor, mijn grote baby

Hoeraaaaaaa!

[ Bericht 32% gewijzigd door becky27 op 17-03-2011 09:46:33 ]
pi_94228198
Dat vind ik heul geen baby meer hoor. Ik stem tegen!
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:33:17 #269
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94228258
hmpf, wazige foto....

Nog 1 maand baby, ok?? aaaaah toe.....

Minidraak ook al weer 10 maanden! wow
pi_94228298
als we dan toch aan het spammen zijn

pi_94228312
ah noortje wauw! da's echt al een baby+ hihi
pi_94228607
Kijk die tandjes! Keilief!
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:50:21 #273
259886 pessie
pi_94228649
Noortje kijk dan hoe ze stapt achter haar loopwagen!

Minidraak, geweldige foto! Hoeveel tanden heeft ze onder, 4?
pi_94228692
ja 4 onder tanden en 6 boven
pi_94228720
Das echt wel veel! volgens mij had Jen echt nog niet zoveel tanden bij 10 maanden.
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:54:30 #276
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94228777
Oh das echt al veel draak! Noortje heeft er nu 4 boven en 2 onder en daar ben ik al trots op (en ze kan heel hard bijten).
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:03:32 #277
259886 pessie
pi_94229059
Woww draakje al 10 tanden!
pi_94229101
Leyla heeft gelukkig geen tanden, die bijt echt vaak en hard..
pi_94229118
ik riep al steeds dat ze daarom nog geen pogingen deed om te tijgeren/kruipen
ze is druk geweest met tanden krijgen en weerstand opbouwen!
en haar fijne motoriek is ook echt goed
dus niks om ons zorgen over te maken, tis gewoon een lekker ding
en een ieder doet alles op zn tijd
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:12:47 #280
259886 pessie
pi_94229347
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:05 schreef draculettetje het volgende:
ik riep al steeds dat ze daarom nog geen pogingen deed om te tijgeren/kruipen
ze is druk geweest met tanden krijgen en weerstand opbouwen!
en haar fijne motoriek is ook echt goed
dus niks om ons zorgen over te maken, tis gewoon een lekker ding
en een ieder doet alles op zn tijd
Ik ken een ventje dat over 2 weken een jaar wordt dat nog niet kruipt. Sommige kindjes doen gewoon rustig aan.
pi_94229387
En opeens kan dat van dag op dag veranderen, pessie.
Ik herinner me dat ze bij Kind&Gezin vervelend deden dat hij nog niet kroop en ik hem 's avonds zei dat hij de volgende keer (op 1 jaar) écht wel moest kunnen kruipen (met strenge vinger erbij ;) ). De dag erop begon hij te kruipen (ervoor had hij echt nog geen intentie getoond tot kruipen/tijgeren).
pi_94229657
woehoe! mijn ventje gaat zelf zitten *O*

naja, ziehier waarom we eigenlijk echt nog bij de babietjes horen. mijn ventje doet nu braaf alles wat kindjes tussen de 10 en de 12 maanden horen te doen O+

wat hij al wel doet wat wel echt dreumes is: hij speelt met selene O+ zo lief O+ zo luid :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94229894
Lisa kruipt ook niet hoor. Ze gaat sinds een week of 3 wel zelf zitten vanuit buiklig. Ze doet het gewoon op haar gemak, net als haar vader. ;)
Op de video die we gisteren hebben gezien op het KDV zie je ook dat Lisa echt het rustigste kindje is. Ze kijkt een beetje om zich heen, houdt een speeltje in haar hand en dan is het al gauw goed. Die andere kindjes zitten soms helemaal te hyperen en dan kijkt Lisa ze echt aan van :? doe is effe normaal joh! _O-

Simmu, ik merk inderdaad dat Ravi en Lisa zo'n beetje gelijk op gaan en volgens mij was jij iets van 3 weken na mij uitgerekend ofzo. Wat leuk dat hij met Selene speelt! O+
pi_94229990
ik zit nu en dan gewoon echt genietend te kijken en te luisteren naar die 2. ze houden het echt prima vol om een half uur samen te spelen! ravi doet selene ook na trouwens, ik weet niet of ik daar nu wel zo blij mee ben :')

ik zal komend weekend eens proberen te filmen, het ziet (en klinkt) echt hylarisch!
pi_94230330
Die foto's!!! O+

En echt wel veel tanden :D hier nog niks! Ook geen aanstalten! Ach, zal wel komen voor ze naar de basisschool gaat, toch? :P scheelt me weer poetsen!

En inderdaad.. Leia vind het nog heerlijk liggend op haar rug.. af en toe een keertje naar links rollen, dan een keer naar rechts.. Maar nooit helemaal door. Maar als ik zie dat ze praktisch al met de pincetgreep dingen oppakt, de oren van je kop kletst.. Op mijn schoot zit ze al wel goed als ik haar even loslaat, maar zelf in zitstand komen gaat nog wel een tijdje duren :D maar wat wil ik ook, ze is pas 7,5 maand.. tijd genoeg!!

Nikki, wat leuk dat ze dat filmen!! Houden ze dan ook nog een schriftje bij? Hier wordt niks gefilmd, maar hoe ze in het schriftje schrijven weet ik precies hoe mijn moppie het doet, zich gedraagt en of ze het naar haar zin heeft.. (zo staat er geregeld dat Leia echt handen én voeten gebruikt bij alles wat ze doet :D en dat klopt wel, doet ze thuis ook! Wij hebben al eens gedold dat ze voetschilder wordt :P)
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:52:49 #286
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94230568
Mag ik nog een filmpje plaatsen???

donderdag 17 maart 2011 @ 10:55:41 #287
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_94230676
Noortje is ons wel steeds meer aan het uitdagen (ook tijdens het eten), het echte opvoeden is begonnen en dat vind ik nog best lastig. 'Nee' werkt niet en als je haar weghaalt en afleidt dan zit ze binnen een paar seconde weer op de plek waar ze niet mocht zijn. We hebben de box al opgeruimd, dus boxstraf kan niet en een naughty chair, daar beginnen we nog maar niet aan.... >:)
pi_94230693
quote:
16s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:52 schreef becky27 het volgende:
Mag ik nog een filmpje plaatsen???

alleen als je het ook in het fimpjestopic doet :)
dan blijft die ook actief

nog ff wel een O+
pi_94231105
Orea, ze houden ook een schriftje bij. Ikzelf ook trouwens. Elke dag schrijf ik één of meer bladzijden van het schriftje vol met Lisa-avonturen. De juffies vinden dat erg leuk, want niet veel ouders schrijven dagelijks in dat boekje. Ik geloof dat ik al aan het 5e boekje bezig ben nu. :D Ik vind het schrijven over Lisa echt heerlijk en doe het dus trouw elke avond.

Becky, dat opvoeden begint hier ook. Gaat er heel stiekem zo'n handje naar de afstandsbediening of een ander item wat binnen bereik ligt. Maar zodra ik dan streng "nee/eheh, dat is van mama/papa/opa", zeg, trekt ze een pruillipje en gaat huilen. >:) Ze probeert het vaak nog wel een tweede en derde keer, maar dan is het over.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:10:46 #290
259886 pessie
pi_94231175
Hahahahahaha! Leuk filmpje Becky! Ach ja, hier geven we nog geen rijst, ik vermoed dat Nathan daar nog niet zoveel mee kan. Maar Noortje is natuurlijk een stuk ouder.

Hier is ook de afstandsbediening favoriet :') . Nathan had em een keer zo ondergekwijld dat hij het niet meer deed. De dag erna was ie opgedroogt, toen deed ie het wel weer... :')
pi_94237281
Hallo! Nieuwe grote baby Anne komt zich melden!
Even copypaste uit het kleine babietjestopic ;)

Even terugblikken (sorry voor de enorme hoeveelheid foto's ;))

Een half dagje oud, met haar mooie blonde haren waar nu helaas niet meer zo veel van over is...

De eerste week werd voornamelijk in het ziekenhuis doorgebracht vanwege geelzucht en later de verdenking van een stofwisselingsziekte:

Uiteindelijk was alles goed en mochten we weer naar huis, waar Anne de eerste weken voornamelijk héérlijk sliep!

Eind oktober begon ze te lachen O+

De feestdagen kwamen langs...

En de eerste vakantie was een feit, hier was ze helemaal uitgeteld van het zwemmen.

Ons meisje bleek een echte lachebek!

Ze ging ook voor het eerst naar de Efteling:

En nu is ze alweer zes maanden, wat is het toch snel gegaan!
Hallo grote baby's, hier ben ik dan! :W
pi_94238752
Fannetje, die laatste foto O+ O+ O+ wat 'n mooi meiske!
pi_94239168
Ja hè? O+

Vandaag ook even met madam op het CB geweest. Ze was niet zoveel aangekomen, maar dat is ook wel logisch als je bedenkt dat ze in de afgelopen 6 weken 2 keer een week ziek is geweest en in die week veel minder voeding heeft binnengekregen/gehouden. Ze weegt nu exact 7000 gram en is 66 cm lang.

Verder heb ik aangegeven me wat zorgen te maken om haar motorische ontwikkeling, maar uit de testjes die de arts deed bleek dat ze alles doet dat ze nu 'moet doen', dus ik ben weer gerustgesteld :)
pi_94240404
Welkom Anne, wat een prachtige foto's! Mooi meisje O+ en fijn dat ze alles doet wat ze moet doen!

Ik ben kapot. Gister tot middernacht bezig geweest aan mijn scriptie en vandaag paar uur voor mijn werk en nu ben ik zo intens moe. Dat ken ik gewoon niet van mezelf. Straks Amy weer ophalen en daarna gaan we maar even samen slapen ofzo. Vanochtend probeerde ik dat ook. Dan ligt ze gezellig nog even naast me, maar terwijl ik half sliep duwde zij steeds haar knuffelschaap in mijn gezicht :D Goedemorgen mama :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:10:48 #295
259886 pessie
pi_94253821
Fannetje en Anne, welkom! Leuk dat jullie er zijn! Mooie reportage.

Sola, ai, vannacht hopelijk wel nachtrust?
pi_94254714
Fannetje en Anne, welkom! Wat fijn dat de testjes op het CB toch uitwijzen dat het goed gaat met haar ontwikkeling.. pak van je hart denk ik?

Sola!! Herkenbaar van die knuffel :D hopelijk heb je vannacht een lekker nachtje!

Filmpjes O+ die mogen wel meer!

Leia heeft vandaag in totaal een keer of 6 haar volledige maaginhoud eruit gegooid -O- het arme schaap! Gelukkig geen koorts, maar wel duidelijk niet lekker. Pieperig.. krampjes af en toe. En een flinke draderige (groene) poepbroek.. Hopelijk is ze het nu kwijt.. (weer een keer tijdens haar slaapje, haalde haar uit bed en haar hele fruithap lag in haar nek :X doodeng!) verder vandaag maar alleen op de melk gehouden, even rustig met het maagje..
pi_94260728
Sola, hopelijk kun je vannacht goed slapen!
Anne was vannacht ook vier keer wakker, ben helemaal niets gewend dus ben best brak nu. Ik ga dus zo ook maar alvast naar bed. Morgen gaan we weer naar de Efteling O+

Oh jee Orea, dat klinkt erg als wat Anne vorige week had... hoe zijn haar plasluiers? Goed in de gaten houden hè? Anne zat op het randje van uitdroging.
En ja, ik was best opgelucht dat ze de testjes op het CB doorstaan heeft :)
pi_94261065
Die hou ik in de gaten! Die zijn minimaal inderdaad.. Maar sinds de laatste keer spugen (uur of half 4 vanmiddag) heeft ze alweer 150 cc (heb maar een afgekolft flesje gegeven, dan zie je even wat erin gaat ;)) gekregen, toch nog wat broccoli (ze viel het aan!) en nog een keer de borst vlak voor het slapen gehad. Dus er zit gelukkig iets (nog steeds) in nu.

Wat mij betreft komt ze vannacht een keertje voor drinken, maar denk dat ze wel weer doorpakt. Gelukkig is M. morgen thuis en heel veel in de vriezer, dus hij mag flink aanvullen :)

Ik ga dus ook maar mijn bedje in, benieuwd wat ze doet.. Als ik haar maar niet weer ín de spuug vind, doodeng vind ik dat!
pi_94261204
Leyla spuugde ook een week lang elke dag. T zit in de lucht denk ik.
pi_94261368
Anne had vorige week donderdag en vrijdag echt kurkdroge luiers na al dat spugen. Zaterdag en zondag had ze wel weer wat geplast, maar dat was minimaal.

Ze had toen donderdag de hele dag gespuugd, vrijdag en zaterdag bleef het grotendeels binnen, maar zondag moest ze toen zo enorm veel spugen... echt alsof alles van de afgelopen dagen eruit kwam. Dat was echt eng... ;( Toen zijn we dus met ORS aan de slag gegaan na een bezoekje aan de huisartsenpost.

Gisteren had ze voor het eerst weer goede plasluiers en vandaag heeft ze voor het eerst weer al haar flessen leeggedronken. Maar bij elkaar heeft ze er dus een week last van gehad, best sneu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')