quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:24 schreef Vicky het volgende:
bilje = binnen?
Goed, Tess heeft dus echt verlatingsangst. Had d'r in bed gelegd en ze lag t brullen en te gillen. Ben bij d'r gaan zitten en binnen 5 minuten sliep ze..
behoorlijk... elke avond en middag is het drama met slapen en overdag is het de hele tijd: mammaaaaaaaa bejjenouuuuu.. mammaaaa bijsittuh! Samuh ... kijken... wel lief hoor.. maar neit altijd praktisch.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Ach Vicky, wat rot is dat he! Fijn dat ze nu wel slaapt.
Misschien scheelt het dat ik midden in de stad woon en voorlopig ook niet van plan ben het centrum uit te gaan. Alle winkels op minder dan 5 minuten loopafstand.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:21 schreef Ssserpente het volgende:
Ik hoor ook wel van mensen met twee kinderen dat iets ondernemen best een hele onderneming is, hoor.
Eén kind zet je toch net iets makkelijker op de fiets om ff een boodschapje te gaan doen oid. Ik moet toegeven dat ik het nu al best wel eens een gedoe vind en daardoor als ik even de stad in wil en Lente mee moet nemen vaak denk: 'ach, zo hard heb ik het eigenlijk niet nodig, ik haal het morgen tijdens m'n werk in m'n pauze wel even' om vervolgens thuis te blijven.
Met twee kinderen kom ik helemaal de deur niet meet uit!
Maar jullie hebben gelijk, het is heel persoonlijk.
Ja, dat zijn precies de beperkingen waar ik een beetje tegen op zie! Maar ik houdt mezelf ook maar voor dat dat soort dingen ook heel snel weer voorbij zijn. Als ik zie he snel de afgelopen 2 jaar gegaan zijn!quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zet twee net zo makkelijk op de fiets als één. Bij mij zit hem de beperking in dat de tweede gewoon weer een baby is, dat je weer met meer rekening moet houden (slaapjes, vooedingen, ed) en dat je nu met twee karaktertjes zit de dingen wel en niet leuk vinden. Maar ik ervaar dat wel heel erg als een tijdelijke beperking.
Grappig. Zoiets hebben we ook met Italië. In Umbrië durfde ik voor het eerst uit te spreken dat ik graag een kind wilde met mijn lief en hebben we het serieus besproken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:21 schreef Sorbootje het volgende:
[ afbeelding ]
Naar dit plaatsje (Scilla in het uiterste zuiden van Italïe) wil ik zo graag nog eens terug, maar dan mét Isabeau. B. en ik zijn hier een tijdje geweest en hebben hier zo gemijmerd over hoe een kindje van ons eruit zou zien, hoe het zou zijn om samen een kindje te hebben en mee te nemen naar Italïe. Dit romantische plaatsje, direct aan de straat van Messina staat voor mij symbool voor een heel mooi punt in onze relatie. Misschien hebben we toen wel echt definitief besloten samen een kind te willen. Kortom, Isabeau moet ook naar Scilla.
ik groeide er vanzelf in, psies zoals met eentjequote:Op donderdag 10 maart 2011 13:04 schreef seilram het volgende:
Het lijkt me straks zeker even wennen met 2, maar ik heb er nu al zin in
Serpente, ja het was bij een vriendin van mij en die heeft een zoontje van 2,5. Maar Joep heeft haar denk nu in zijn hele leven 5 keer gezien en haar zoontje 10 keer.
Ow, dat moest ik met één al, maar daar had/heb ik geen enkel probleem mee. Ik haal niet eens meer in mijn hoofd op een bepaald tijdstip de deur uit te gaanquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk trouwens dat ik met twee kinderen écht moet onthaasten. Ik kan wel in mijn hoofd hebben dat ik op een bepaald tijdstip de deur uit wil, maar het is goed mogelijk dat een van de twee roet in het eten gooit en ik me daar gewoon bij neer moet leggen. En vaak lopen de dingen niet helemaal zoals ik gepland heb, bijvoorbeeld omdat Lena niet wil drinken net voordat ik de deur uit wil. Dat vraagt van me dat ik soms gewoon de sprong in het diepe moet wagen.
Nou ja, dat bevalt dus heel goed!
Als dat hier gebeurt moet ik eerst Lena weer uit de wagen halen of uit de doek, extra kleding uit, Ivan uitkleden en verschonen, dan begint Lena weer te huilen omdat ze ineens toch wel honger heeft, daarna heeft Ivan ook honger en tegen de tijd dat ik de deur uit ben wil ik zo snel mogelijk naar huis omdat ik toch nodiger naar de wc moet dan ik dacht.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef seilram het volgende:
Claudia, maar dat is soms met 1 kind ook al. Wil ik net gaan... heeft ie zitten poepen... tja...
Goed, dan maar wat later.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als dat hier gebeurt moet ik eerst Lena weer uit de wagen halen of uit de doek, extra kleding uit, Ivan uitkleden en verschonen, dan begint Lena weer te huilen omdat ze ineens toch wel honger heeft, daarna heeft Ivan ook honger en tegen de tijd dat ik de deur uit ben wil ik zo snel mogelijk naar huis omdat ik toch nodiger naar de wc moet dan ik dacht.
Nou ja, de coordinatie is nog wat lastiger met twee kinderen, maar ik vind het wel fijn dat ik daardoor juist wat spontaner moet gaan leven!
Weet je, zulk soort dingen vind ik dus echt gewoon rete-irritant!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als dat hier gebeurt moet ik eerst Lena weer uit de wagen halen of uit de doek, extra kleding uit, Ivan uitkleden en verschonen, dan begint Lena weer te huilen omdat ze ineens toch wel honger heeft, daarna heeft Ivan ook honger en tegen de tijd dat ik de deur uit ben wil ik zo snel mogelijk naar huis omdat ik toch nodiger naar de wc moet dan ik dacht.
Nou ja, de coordinatie is nog wat lastiger met twee kinderen, maar ik vind het wel fijn dat ik daardoor juist wat spontaner moet gaan leven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Claudia, wat grappig dat jullie ook zo'n soort herinnering hebben aan Italïe. Italïe is niet echt goed tegen geboortebeperking!
Het is ook gewoon meer werk, vooral in je eentje. Ik ben best wel een tijdje bezig met voorbereidingen treffen als ik de deur uitga: allebei eten geven, allebei verschonen, allebei inpakken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Weet je, zulk soort dingen vind ik dus echt gewoon rete-irritant!En omdat ik niet echt rammel voor een tweede, maar het een rationele keuze is, wegen dit soort overwegingen best zwaar.
Weet je, ik heb daar zo'n hekel aan (als ik weg wil, wil ik weg, en wel nu) dat ik vervolgens thuis blijf en me ga ergeren aan m'n eigen gebrek aan ondernemendheid.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook gewoon meer werk, vooral in je eentje. Ik ben best wel een tijdje bezig met voorbereidingen treffen als ik de deur uitga: allebei eten geven, allebei verschonen, allebei inpakken.
Aah okequote:Op donderdag 10 maart 2011 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik overdrijf ook wat, Asy.Het valt me eerlijk gezegd erg mee. Lena is ook nog zo klein en makkelijk. Misschien wordt het lastiger als ze ouder is, maar ik denk eigenlijk dat elke leeftijd zo z'n voordelen heeft.
aaah joh, train je en passant ook nog je bekkenbodemspier én je blaas.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:35 schreef freecell het volgende:
Die fotootjes allemaal
Oja, ik ken dat...
Samen weg, op de fiets.
Leander jas aan, die wil dan meteen weg, Florian jas aan, Leander gepoept.
Schreeuwende Leander jas weer uit, schone luier, billendoekjes beneden op.
Florian valtom met dikke jas, komt niet meer overeind en begint te huilen. Florian overeind zetten, naar boven lopen voor billendoekjes, Leander boos achterlatend.
Daardoor duwt Leander Florian om als ik boven ben.
2 brullende kinderen.
FLorian troosten, Leander verschonen.
Leander jas weer aan. Schoenen aan... (neeeeeeee, annere choenen, zucht, ok, dan andere schoenen) Hèhè.
Fiets naar buiten, voorkomen dat Leander speeltuin inrent, terwijl ik Florian op fiets hijs.
Leander ook op fiets, deur op slot....
Sleutels liggen nog binnen. Kinderen weer van de fiets af (anders valt hij om), naar binnen mèt kinderen, want Leander WOEST en wil nog steeds vluchten naar speeltuin en ik kan Florian moeilijk in de tuin parkeren.
Sleutels kwijt...
Sleutels na een tijdje en 2 steeds roder aanlopende hoofdjes en harder geschreeuw gevonden.
Weer naar buiten, kinderen op de fiets (Leander tegenhouden, neehee, nu even niet de speeltuin!!!!), deur op slot, hèhè!
En dan inderdaad zelf vergeten naar de WC te gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben ook eerder slordig dan netjes. Ik ben wel erg punctueel, zo een die altijd zit te wachten ipv te laat komt.![]()
Maar een luiertas heb ik niet, en vaak moet ik op de weg naar buiten nog een luier in mijn tas proppen. Extra kleertjes ed heb ik ook nooit bij me. Het enige dat van levensbelang was, was een tepelhoedje. En eventueel een speen.
Pfft Free, klinkt dat vermoeiend zeg!![]()
Dan hoef ik er meteen maar 1!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Dan kan ik hier straks ook doen, maar dat staat me gevoelsmatig nog een beetje tegen. Als Henk er is, en Alexa weer naar het KDV gaat bijv. kan het praktischer zijn om hem te laten liggen. Maar ik ben daar een muts in zeg,....quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef simmu het volgende:
wat ik overigens gerust wel doe is als ik selene af wil halen van de psz en ravi boven slaapt, dat ik hem dan gewoon ff laat liggen. ik doe er 8 minuutjes over en tis 1 huizenblok verderop, daar heb ik weinig problemen mee. als hij toch wakker is gaattie gewoon mee achterop in de draagdoek.
Klopt. Klopt en Klopt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:54 schreef freecell het volgende:
De psz is hier 200 meter verderop en ik doe het écht niet!
Stel dat hij wakker wordt als ik et het huis uitloop? En begint te huilen? En ze dan net bij de PSZ nog wat bijzonderheden hebben en ik emer dan 10 minuten weg ben?
Of wat als ik onder een bus loop? En er ligt een kind in huis te slapen!
Ik zet wel eens de babyfoon bij de buren, maar als die er niet zijn maak ik hem wakker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:07 schreef freecell het volgende:
Maar als jij in een ambulance ligt gaan ze vast niet eerst op zoek naar zo'n briefje....Waarom niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik steek als ik ga hardlopen ook een briefje bij me met mijn specs en ik mag toch hopen dat ze mijn zakken door gaan als ik omlazer halverwege..
Toen er bij ons in de winkel eens iemand dood neer viel zijn we ook zijn tas en jas en zakken door gegaan op zoek naar contactinformatie.
En het komt dan ook niet op 5 minuten aan, als er maar ergens op enig moment iemand dat briefje ziet toch?
Nee, het is niet ideaal, maar als het echt niet anders kan? Wat nou eenmaal voor sommige mensen het geval is...***
nja, als mij iets overkomt dan staat de psz juf en de andere moeders er letterlijk op te kijken en die weten dus allemaal dat iemand dan ff hier moet komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand van hier deed het ook wel eens en stak dan iig een briefje in haar zak met 'er ligt op dat en dat adres een kind alleen te slapen' voor het geval er echt iets goed mis ging.
Dit is wel herkenbaarquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met op tijd de deur uitkomen door Isabeau. (wel door mezelf als ik mijn bed niet uit kan komen) Een eventuele poepluier calculeer ik tegenwoordig in en ik ben nagenoeg altijd op de tijd de deur uit die ik in gedachten had. Mijn enige grote uitdaging is mijn man. Da's een notoire treuzelaar die aan de uitdrukking "het komt niet op vijf minuten" een geheel eigen invulling geeft.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:07 schreef freecell het volgende:
Maar als jij in een ambulance ligt gaan ze vast niet eerst op zoek naar zo'n briefje....kennisje van vroeger ging gerust doodleuk de hele dag sjoppen terwijl haar kindje dan urenlang alleen op bed lagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
nja, als ik dat doe zit ik dan dus met een ventje die van slag is omdat hij net sliep en wakker getrokken werd. zijn comfort is me ook wat waard. maar het is wmb ook erg afhankelijk van waar je woont. nu ook; de visboer staat in de straat, moet ik dan de kinders die nu slapen allebei uit bed trekken omdat ik een visje wil kopen (mocht ik dat willenquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:16 schreef freecell het volgende:
Hoe kan het nou niet anders kunnen?
Je kan een kind toch meenemen? Fietskar, baby-mee, lopend, draagdoek, auto, OV, verzin maar iets. Volgens mij is er nooit echt een NOODZAAK om een baby alleen in huis te laten.
Ja, soms vind ik het ook zielig als ik Florian na een half uur slapen uit bed trek terwijl hij anders minstens twee uur zou slapen (en nee, dan gaat hij daarna echt niet alsnog slapen) maar ik laat hem niet onbewaakt achter.
En briefje zoeken, ja waarschijnlijk vinden ze hem wel, maar het is niet gegarandeerdEn dat is juist het enge vind ik..
Als er iemand bijstaat en die zegt: o, das die-en-die en woont daar-en-daar. Dan is de noodzaak van briefjes zoeken al weg.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:28 schreef freecell het volgende:
Ja, Florian is dan de rest van de dag ook niet blij, haha.
En ik heb hele vertrouwde buren en laat rustig mijn deuren open als ik even een boodschap doe.
Ik laat alleen geen kinderen alleen in huis
Ja, wel als ik de krant bij de buren in de brievenbus gooi (we delen een krant) maar verder echt niet.
het hangt ook nog eens erg af van het kind. met selene zou ik het echt niet gedaan hebben! die werd op die leeftijd geregeld opeens wakker om dan wat angstig te zijn en direct uit bed te willen. ravi heeft dat niet. een enkele keer 's nachts is het huilen, maar verder wil het ventje steevast eventjes spelen eer dat hij uit bed wil. je wikt en je weegt en uiteindelijk maak je een beslissing. zo werkt dat. mag iedereen zelf wetenquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
Even for the record, ik heb het nooit gedaan. Als ik weg ga terwijl de kinderen thuis zijn gaat de babyfoon naar de buren en zelfs dat is sporadisch.
En nee, Freecell, voor mij zou het ook geen 'onoverkomelijk iets' zijn, ik zou zorgen dat het kleinste kind in de kinderwagen lag te slapen oid zodat ik hem makkelijk mee kon nemen etc. etc.
Maar nogmaals... voor anderen zijn er wel redenen die het rechtvaardigen. So be it. Toch?
Dit!quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:34 schreef Sorbootje het volgende:
als je uren gaat shoppen vind ik dat je het niet meer zelf mag weten. Dat vind ik een gevalletje zéér ernstige verwaarlozing. Maar verder ben ik het wel met je eens Simmu, los van dat ik het zelf niet doe.
Mijn schoonzus zei: maar ze slaapt áltijd minstens 3 uur en ik ben na uiterlijk 2,5 weer thuis. Ze kan haar bed niet uit, ik heb overal rookmelders, zet alle apparaten uit en de buren hebben de sleutel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:34 schreef Sorbootje het volgende:
als je uren gaat shoppen vind ik dat je het niet meer zelf mag weten. Dat vind ik een gevalletje zéér ernstige verwaarlozing. Maar verder ben ik het wel met je eens Simmu, los van dat ik het zelf niet doe.
oh, ja tuurlijk is dat gewoon verwaarlozing! het kindje in kwestie is nu 18 heeft al een eigen kindjequote:Op donderdag 10 maart 2011 14:34 schreef Sorbootje het volgende:
ik heb getimed eerstquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:40 schreef freecell het volgende:
O en ik vind úren en 5 minuten ook inderdaad van een heel ander kaliber
Wat een flauwekulargument van je schoonzus. Je kind zou eens wél na een uurtje wakker worden, en helemaal overstuur raken. Wie zegt dat de buren dat horen? Wie zegt dat de buren altijd thuis zijn? Ik kan wel honderd dingen bedenken waarom ik het echt schandalig vind, terwijl ik uitglijden tijdens het dweilen een acceptabel risico vind. Maar goed, misschien denk ik wel heel zwart wit of reageer ik teveel vanuit het buikpijngevoel dat het bij mij oproept.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn schoonzus zei: maar ze slaapt áltijd minstens 3 uur en ik ben na uiterlijk 2,5 weer thuis. Ze kan haar bed niet uit, ik heb overal rookmelders, zet alle apparaten uit en de buren hebben de sleutel.
En als ik thuis blijf, de vloer dweil, uitglijdt en op mijn hoofd stuiter en KO ga heeft ze ook een probleem en dan heb ik geen briefje in mijn zak. En niemand vindt plavuizen dweilen met een slapend kind onverantwoord.
En voor de rest is het echt een fantastische mama. Dus ik vind daarover oordelen vrij lastig.
Ik zou het alleen nooit doen.
Heb je er één te leen?quote:
O nee hoor, ik ben het volledig met je eensquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:52 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Wat een flauwekulargument van je schoonzus. Je kind zou eens wél na een uurtje wakker worden, en helemaal overstuur raken. Wie zegt dat de buren dat horen? Wie zegt dat de buren altijd thuis zijn? Ik kan wel honderd dingen bedenken waarom ik het echt schandalig vind, terwijl ik uitglijden tijdens het dweilen een acceptabel risico vind. Maar goed, misschien denk ik wel heel zwart wit of reageer ik teveel vanuit het buikpijngevoel dat het bij mij oproept.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef freecell het volgende:
[..]
O nee hoor, ik ben het volledig met je eens
Als ze wél thuis zou zijn en kind zou na een uurtje wakker worden en gaan huilen zou dat overigens niet uitmaken op dat vlak. Slaaptijd, ze gaat vanzelf weer slapen en anders brult ze maar een uurtje
En ja, ik krijg er ook enorme buikpijn van
Ik had er ook zo een vandaag, die gelukkig om 13 uur wel ging slapen en nu nog slaapt!quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Heb je er één te leen?
Ik wil hem er gewoon niet uithalen, want hij is alleen maar aan het huilen om alles, maar dit is ook niks ;{
Gelukkig had ik toen zelf nog geen kinderen. Anders had ik het wrs gedaanquote:Op donderdag 10 maart 2011 14:58 schreef Sorbootje het volgende:
Bah Free. Ik zou haar geloof ik schoppen.
Fijn he?quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had er ook zo een vandaag, die gelukkig om 13 uur wel ging slapen en nu nog slaapt!
Ik heb de tv ingezet als redmiddel, hoefde ze niet te huilen enkon ze even rustig Dora kijken.
Kun je niet wat stukjes kip eraf halen? Kan hij toch mee-eten, maar nog niet kluiven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:00 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Fijn he?Hij heeft vanochtend wel geslapen hoor, maar dat was echt maar een half uurtje ofzo, en net was ik hem aan het verschonen en toen lag hij alléén maar in zijn ogen te wrijven en te gapen gewoon..
Nouja, ik ga hem er maar uithalen, op deze manier gaat het ook nergens over. Misschien moet ik het over een half uurtje maar weer proberen..
Ow, nog een vraagje: laten jullie je kindjes al kluiven? Ik heb kippenvleugeltjes op het menu staan voor vanavond maar ik twijfel of ik dat ook voor Stef maak, of dat ik gewoon een paar vissticks in de oven gooi ofzo.
Op een dag als vandaag doe ik dat gerust weer!quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:01 schreef Incantrix het volgende:
En de tv wil ik eigenlijk 'bewaren' voor als ik ga koken
[/tokkiemama]
brrr. eventjes afwachten om te kijken wat het wordt doe ik wel hoor, maar een uur laten huilen doe ik niet lichtvaardig. enkel wanneer het een duidelijke uittesten is na ziek geweest te zijn terwijl kindlief al wat ouder is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:56 schreef freecell het volgende:
[..]
O nee hoor, ik ben het volledig met je eens
Als ze wél thuis zou zijn en kind zou na een uurtje wakker worden en gaan huilen zou dat overigens niet uitmaken op dat vlak. Slaaptijd, ze gaat vanzelf weer slapen en anders brult ze maar een uurtje
En ja, ik krijg er ook enorme buikpijn van.
Gelukkig is de jongste daar inmiddels 10 en zijn alle kinderen ontzettend gelukkig en is het verder een heel stabiel gezin.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:13 schreef Incantrix het volgende:
Simmu, ik meen ook wel eens zoiets gelezen te hebbenNouja, dan krijgt hij gewoon lekker een kluifje hoor
Hij moet natuurlijk ook wel leren kluiven he? Ik ben een notoire kluiver en zit altijd tot mijn ellebogen onder zo ongeveer (
), lief ietsjes minder maar is er ook wel van.. Het is een kind van mij, dus hij moet gewoon ook kluiven. Klaar
Vlindur, het is ook zo'n mooie uitgerekende datum![]()
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:14 schreef Vlindur het volgende:
[..]
![]()
![]()
Groeten terug Simmu!
Es, tot morgen!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:16 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Word er gewoon weer even een beetje tranerig van, haha
Klinkt bekend.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:26 schreef Sorbootje het volgende:
Anders doe je geen zout maar wel wat specerijen. Isabeau is dól op specerijen. (vooral gemalen chilipeper, raar kind)
Kerrie en paprikapoeder ookquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:28 schreef Incantrix het volgende:
Ohja, dat kan natuurlijk ook wel.. Ik weet alleen niet zo goed wat, ben zelf niet zo van de kruiden en specerijen, dus dat is wat lastig. Zijn kerrie en paprikapoeder dat ook? Of moet ik dan meer denken aan van die fliebels in potjes, die nog een beetje de vorm van het plantje hebben ofzo?
Och, weet je, zout is echt geen vergif.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:29 schreef Incantrix het volgende:
Oh, da's zó lief, Free! <3
Jah, ik had net ook gewoon níet bedacht dat zout geen goed plan was, terwijl ik wel de peper had geschrapt
Maar we hadden het over specerijen, da's weer iets anders dan kruidenquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:32 schreef freecell het volgende:
[..]
Gemalen kaas is prima, maar het valt niet onder 'kruiden'
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:49 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Maar we hadden het over specerijen, da's weer iets anders dan kruiden
Ze maakt vast een Doraquote:
Kruiden zijn doorgaans (al dan niet gedroogde) niet-houtachtige planten. bv basilicum, peterselie, bieslook etc.. specerijen komen meestal uit warme landen. Zijn vaak ook gedroogde zaden of peulen etc.. kardemom, komijn, korianderzaad etc..quote:
*knuff*quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:10 schreef miss_sly het volgende:
![]()
Mijn dochter is weer lekker gezellig nu ze niet meer doodmoe is is nog steeds dwars en pieperig, dus dan zit ze niet (nog) voor de tv maar het kan zomaar nog komen
Jouwes weer wel hèquote:Op donderdag 10 maart 2011 16:52 schreef Ssserpente het volgende:
Klei is heeeel vies gemaakt, Twink. 'Normale' kindjes lusten dat niet.En as ze het wel binnekrijgen is het niet erg, want het is gewoon brooddeeg.
quote:Brooddeeg
Wie kent het niet: brooddeeg. Lekker kneden, gezichtjes, vlechtjes of andere mooie dingen maken.
Let op! Dit brooddeeg is niet eetbaar, maar alleen te gebruiken als een soort klei.
Benodigdheden:
Drie kopjes bloem
Eén kopje koud water
Eén kopje zout
Meng de ingrediënten in een schaal en kneed ze tot een mooie bal soepel deeg. Laat je kleuter er leuke figuurtjes van maken. Handige hulpmiddelen hierbij kunnen zijn: een bot mes, een vork, een deegroller en een knoflookpers. De werkstukjes kun je afbakken in de oven; ongeveer 30 - 60 minuten afbakken op 175° C, afhankelijk van de grootte van de creatie. Nadat het is gebakken, kun je brooddeeg met waterverf beschilderen. Om het geheel mooi te houden, is het slim om het te lakken. Dit doe je natuurlijk zelf.
Nog nooit gegeven eigenlijk, maar ze prefereert hartig broodbeleg wel boven zoet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:59 schreef Twinkly het volgende:
Lust Lente ook graag olijven en kappertjes? Die zijn ook zout.
Niels wel, dus dan zal hij ook wel brooddeeg eten
"Nee, mama, ik zal het nooit meer doen?"quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:01 schreef miss_sly het volgende:
Senna likte er een paar keer aan en vond het wel vies, maar bleef er toch aan likken
Ze wordt trouwens bijdehand
toen ze dus weer een likje nam, zei ik voor de 83ste keer en met een (echt heel) kleine verheffing van mijn stem: Ik zei niet in je mond!
Jullie raden nooit wat de dame daarop antwoordde!
"Het ging per ongelukquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:01 schreef miss_sly het volgende:
Senna likte er een paar keer aan en vond het wel vies, maar bleef er toch aan likken
Ze wordt trouwens bijdehand
toen ze dus weer een likje nam, zei ik voor de 83ste keer en met een (echt heel) kleine verheffing van mijn stem: Ik zei niet in je mond!
Jullie raden nooit wat de dame daarop antwoordde!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:03 schreef miss_sly het volgende:
haha, zo bijdehand is ze nou ook weer niet
Ze zei "niet gillen"
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Ja niets meer natuurlijk, ik zat wel min of meer met mijn mond vol tanden
*gniffel*quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Ja niets meer natuurlijk, ik zat wel min of meer met mijn mond vol tanden
da's zo'n ding: http://www.voormoederenki(...)id=40&category_id=27quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:41 schreef Incantrix het volgende:
Miss, bah![]()
(Stef heeft nu gezelschap van de teletubbies
)
Simmu, bijtwortel? Vertel!
Aaah, zo, dank SorboNiet dat ik het nu wel feilloos weet, maar ik snap de strekking
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:08 schreef MamaPurk het volgende:
Niet bijgelezen, maar evne van me laten horen
Ik ben sinds gister weer thuis uit het ziekenhuis. Jaël is superblij met haar zusje en ze zijn zo lief samenBijzonder om te zien hoe ze er als een vanzelfsprekenheid mee om gaat dat ze nu niet meer de enige kleine meid is binnen ons gezin
Ik ga proberen binnenkort een beetje bij te lezen of gewoon weer wat actiever mee te kletsen mar op het moment moet ik vooral uitrusten en herstellen van de keizersnee (en dat frustreerd, want ik mag Jaël niet meer tillen en knuffelen en stoeien is ook erg lastig op het moment omdat ze zo onvoorspelbaar is, maar dat komt wel weer!!)
Ja ook, maar ik bedoel dar R haar mama noemt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:46 schreef Ticootje het volgende:
Is ze een poppenmama? Jen heeft niets met poppen.
Banaan heb je goed!quote:
Oh! Hahaha. Ja dat kan natuurlijk ook! Wel lief.quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ja ook, maar ik bedoel dar R haar mama noemt.
Dit winkeltje is denk ik 50 meter van onze voordeur. En mijn babyfoon heeft een bereik van 100 meter. Ik vind het wel fijn om zo'n goede te hebben. Als S vóór wil fietsen ga ik ook meestal mee naar buiten en die mag fietsend bijna net zo ver als dat winkeltje.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:13 schreef Asyniur het volgende:
Ow ik ga prima even iets voor uit de auto halen of in de tuin werken met babyfoon, maar ik ga niet verder van huis dan die 5 meter...
Nee, maar dan ga ik ook echt daar op bezoek toch? Dat zou ik ook niet doen, zeker niet na jullie ervaring.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef mefke79 het volgende:
zoals al gezegd, ik heb een nare ervaring met brandmelders, dus daarom laat ik Driekus niet alleen achter in huis als we bij bijvoorbeeld de buren zijn, zelfs niet met babyfoon.
Joh, geeft toch niks? Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Dit winkeltje is denk ik 50 meter van onze voordeur. En mijn babyfoon heeft een bereik van 100 meter. Ik vind het wel fijn om zo'n goede te hebben. Als S vóór wil fietsen ga ik ook meestal mee naar buiten en die mag fietsend bijna net zo ver als dat winkeltje.
Het is al twee keer voorgekomenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Joh, geeft toch niks? Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen!
Ik voel me er dan gewoon niet goed bij.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Het is al twee keer voorgekomen. Maar het voelde inderdaad niet eng.
Ik heb S geen slaapzak meer aangedaan toen ze een dekbedje kreeg (toen ze twee jaar werd).quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:22 schreef mefke79 het volgende:
Trouwens, tot wanneer leg je een kindje in een slaapzak te slapen?
Ik deed wel vaker, niets aan het handje. Ik gooide jen af, mededeling dat leyla sliep, dus ik hoefde niets te doen verder, geen jas uitrekken enz. Gewoon snel zoen en weer weg. 5 minuten max. En stel dat ze zou gaan huilen... 5 minuten huilen gaat ze ook niet meteen dood van. Sorry, ik ben daar vrij makkelijk in.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Het is al twee keer voorgekomen. Maar het voelde inderdaad niet eng.
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar het gaat voor mij ook niet over of het goed voelt eigenlijk, maar meer over wat eventuele reële gevaren zijn. Voor mij is het horen van de ademhaling blijkbaar voor die paar minuten voldoende geruststelling, maar misschien is het wel een schijnveiligheid. Dat verhaal van Mefke vond ik toch ook heel beangstigend.
Nou, nee eigenlijk zie ik dat niet als een reëel gevaar, wanneer ik 50 meter over de stoep naar een winkeltje loop.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?
Ja reëel wel, maar kwestie van kansrekenen. Hoe groot is de kans dat het gebeurt. Als je het kind in kwestie mee zou nemen kun je ook met z'n 3 en onder diezelfde bus terecht komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?
Kan heel goed, maar nog maals, je kunt jezelf net zo goed met 2 kinderen in de auto doodrijden op de snelweg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef Asyniur het volgende:
Want een automobilist/motor/scooter kan niet de stoep op schieten en je aanrijden?
En dat kan binnen ook gebeurenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat vind ik dus geen reële gedachtegang nee. Ik kan ook gewoon dood neervallen door een tia.
Nou, precies. De kans dat je thuis iets overkomt is groter. Ik denk er wel eens over na als ik uit bad stap, dat ik niet uit moet glijden of zo...quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nou, nee eigenlijk zie ik dat niet als een reëel gevaar, wanneer ik 50 meter over de stoep naar een winkeltje loop.
En hoelang zou het dan duren voordat iemand doorheeft dat jij daar dood ligt of niet functioneel en je kinderen door het huis lopen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Driekus blijkt trouwens temperament te hebben. Hij heeft ineens energie over en wil alleen nog maar buiten spelen. Of het nou donker is of niet of we er nou bij zijn of niet: buiten. En dan sta je dus bij de deur te roepen dat ie naar binnen moeten, komt ie aandrentelen, zwaait een keer, roept doei en doet de deur dicht. Sta jij binnen en hij buiten...* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
En jij durft dan 50 meter over de stoep te lopen om een boodschapje te doenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De kans dat ik word neergschoten is in deze buurt groter dan dat ik op de stoep word aangereden.![]()
Dat is ook wat ikzelf doe. Ik stel mezelf de vraag of mijn angst m'n dagelijks leven in de weg zit. Als dat zo is dan probeer ik er wat aan te doen. Als het niet zo is dan geef ik eraan toe. Het is voor mij een kleine moeite om altijd thuis te blijven bij Ivan of om hem mee te zeulen als ik straks met Lena op pad moet (of andersom). In dit geval luister ik dus naar m'n gevoel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Angst is een vreselijk naar iets. het kan je helemaal lam doen slaan en alles van je overnemen. Ik dwing mezef toch wel om bij mijn angsten naar de realiteit te kijken. Ik heb een tante die zo bang is voor honden dat ze de straat nauwelijks op durft en altijd een ding dat een afschrikkende toon maakt bij zich. Ik denk dan echt: "Beter een leven zonder die angst met de kleine kans een keer gebeten te worden, dan op die manier te leven."
Uhm waarom geen gezicht? Is toch juist schattigquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens nog even buiten geweest met onze kabouter om op papa te wachten.
Papa kreeg de slappe lach toen hij Harry zag lopen over de stoep. Hij zegt: het is geen gezicht
Jaaaaaa filmpje van een zwalkende kabouter!!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens nog even buiten geweest met onze kabouter om op papa te wachten.
Papa kreeg de slappe lach toen hij Harry zag lopen over de stoep. Hij zegt: het is geen gezicht
Morgen zal ik proberen een filmpje te maken.
Opvallend is trouwens dat hij veel vaker valt als ik hem vasthoud. Dan let hij echt veel minder goed op en gaat hij zwalken en slordig lopen.
Hij moet nog 1 worden?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Asyniur het volgende:
Het is ongeveer 72cm groot en het wandelt op de stoep (en als ik niet uit kijk op straat)
Ik vind het ook schattig, maar kan me ook wel voorstellen dat het gek staat. OMdat hij klein is en omdat hij vroeg loopt...
Hij is nu bijna 13 maanden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:42 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hij moet nog 1 worden?
Hier op het kdv allemaal van die kleine ukkies die al lopen, dus ik denk dat ik dat te veel gewend ben
Dyon is wel 8 cm langer, maar ook bij hem vind ik het schattig
Zat hm al in de lijst te zoeken, maar daar stond ie dus niet inquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij is nu bijna 13 maanden.
Misschien moet ik hem volgende week nog eens laten wegen en meten
Nou dat doe ik dus ook Groofs. Als het niet goed voelt, doe ik het niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de ansgt misschien niet reëel.
Ik ben dus ook bang om te vliegen eigenlijk. Maar ik wi wel echt naar Aruba met de kinders.
Maar vliegen doe je wel toch?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de angst misschien niet reëel.
Ik ben dus ook bang om te vliegen eigenlijk. Maar ik wi wel echt naar Aruba met de kinders.
Is mijn kind uit het lijstje gevallenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:46 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Zat hm al in de lijst te zoeken, maar daar stond ie dus niet in
En dat is goedquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn rationele kant wordt gewoon steeds sterker. Volwassen worden heet dat denk ik.![]()
Daarbij weet ik van mezelf dat als ik bijvoorbeeld eenmaal in het vliegtuig zit, dat ik dan veel minder angstig ben dan in mijn gedachten en dromen vooraf.
Een bepaalde angst kan toch ook een fobie zijn. Ligt natuurlijk aan de heftigheid van de angstquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:55 schreef Asyniur het volgende:
Maar een fobie is wel iets anders dan een angst
Ik merk echt aan Ko dat ik hem gister alleen even in de ochtend gezien heb. Dat hij zo lang mogelijk in mijn buurt wil zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:24 schreef Meimeltje het volgende:
Jeetje Oeke, dus jouw avond begint nu pas! Nou geniet er dan maar extra van
Heerlijk! Heb Ko net afgezet, die zegt tegenwoordig geeneens meer gedag, je mag meteen ophoepelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:26 schreef miss_sly het volgende:
oeke, geniet van je ochtendje samen. is ook wel weer eens fijn, he!
Lekker is het af en toe, zo te slapen he? Niet te vaak, maar zo heel af en toe.quote:Senna ging gisteravond weer wel goed slapen! Heel fijn dus. Alleen werd ze na een dik uur slapen wakker en toen was het gedaan met het slapen. Toen maar bij ons in bed genomen en daar is ze met haar armen om mijn nek en haar gezicht tegen het mijne in slaap gevallenGedurende de nacht door gedraai lagen we wel eens anders, maar ik werd regelmatig wakker omdat ze die positie weer in wilde nemen
Ik moest weer lachen vanochtend: ik was in de badkamer en Senna stond op de drempel: een voetje in de badkamer, de andere in het halletje. Er zit een hoogteverschil in van een cm of 5 en ze stond op en neer te hupsen "wip wap wip wap". Keek ze me breed lachtend aan en zei ze "grappig"
Heb jij al ge oeht en aaht voor mijn dochter?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:32 schreef Sorbootje het volgende:
Voor foto's van onze ochtend zie fototopic, maar da's op dezelfde pagina als de vorige foto's, dus dan doet Ssserpente niet meer aan oeh en ah, nietwaar?![]()
Zo, ik ga even een groentesoepje eten zonder gestoord te worden door...oh nee, laat maar, fokwet enzo. Ik zeg maar even niks.
Toch vind ik het vreemd als een CB aan geeft dat dat zorgwekkend is. Volgens mij stond hier op de lijst dat ze bij 14 maanden ongeveer 2 woordjes moeten zeggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:46 schreef Aoraki het volgende:
Hier ook nog steeds niet echt veel woorden... Maar bij ons op het CB vonden ze dat bij 14 maanden wel zorgwekkend. Hij zei toen: papa, op en uit. Nu zegt hij wel wat meer. (maar ik ben er achter dat ik ook een beetje te streng ben. Ik telde alleen een woordje als hij het goed uitsprak, maar blijkbaar hoeft dat niet helemaal...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |