abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93925650
Claudia en Marlinde, ook met babyfoon niet? Ik zou, mocht hij wakker worden (hij huilt eigenlijk nooit dan, gaat wat liggen kletsen) als ik een sprintje trek net zo snel bij R zijm als dat ik normaal vanuit de woonkamer bij hem zou zijn.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:10:47 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93925750
Ik doe het ook niet, Harry alleen laten in huis.

Ik zag daarstraks ook een kul-argument langskomen van: 'ik heb brandmelders in huis', maar als je niet thuis bent, zijn die ook zinloos :X
Maar goed, ik kan wel begrijpen dat mensen het doen, maar het past helemaal niet bij mij.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:11:10 #203
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93925795
Ik laat Tirza echt niet alleen als ze slaapt, ook niet om ff iets te posten ofzo. Dan gebeurt dat wel later.
Laatst was ik met D. in de tuin aan het werken tijdens Tirza's slaapje en toen hebben we de babyfoon mee naar buiten genomen. Ze kan aardig hard huilen, dus we zouden haar waarschijnlijk wel horen, maar zelfs dat vond ik niks.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:13:25 #204
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93926022
Ow ik ga prima even iets voor uit de auto halen of in de tuin werken met babyfoon, maar ik ga niet verder van huis dan die 5 meter...
pi_93926198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:13 schreef Asyniur het volgende:
Ow ik ga prima even iets voor uit de auto halen of in de tuin werken met babyfoon, maar ik ga niet verder van huis dan die 5 meter...
Dit winkeltje is denk ik 50 meter van onze voordeur. En mijn babyfoon heeft een bereik van 100 meter. Ik vind het wel fijn om zo'n goede te hebben. Als S vóór wil fietsen ga ik ook meestal mee naar buiten en die mag fietsend bijna net zo ver als dat winkeltje.
pi_93926238
zoals al gezegd, ik heb een nare ervaring met brandmelders, dus daarom laat ik Driekus niet alleen achter in huis als we bij bijvoorbeeld de buren zijn, zelfs niet met babyfoon.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_93926303
Groofsken, zonder babyfoon. Het stelt niet zoveel voor, want ik ben met 30 seconden weer terug als ik naar de voordeur ga en de huismeester is ook niet zover weg. Ik haal me gewoon idiote gedachtes in het hoofd, dat er bijvoorbeeld een meteoriet in kan slaan en dat ik erbij wil zijn als dat bij ons thuis gebeurt. En ik ben altijd bang voor een ontvoering. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93926338
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef mefke79 het volgende:
zoals al gezegd, ik heb een nare ervaring met brandmelders, dus daarom laat ik Driekus niet alleen achter in huis als we bij bijvoorbeeld de buren zijn, zelfs niet met babyfoon.
Nee, maar dan ga ik ook echt daar op bezoek toch? Dat zou ik ook niet doen, zeker niet na jullie ervaring.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:18:27 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93926408
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Dit winkeltje is denk ik 50 meter van onze voordeur. En mijn babyfoon heeft een bereik van 100 meter. Ik vind het wel fijn om zo'n goede te hebben. Als S vóór wil fietsen ga ik ook meestal mee naar buiten en die mag fietsend bijna net zo ver als dat winkeltje.
Joh, geeft toch niks? Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen!
Ik voel me er dan gewoon niet goed bij.
pi_93926510
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:18 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Joh, geeft toch niks? Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen!
Ik voel me er dan gewoon niet goed bij.
Het is al twee keer voorgekomen :') . Maar het voelde inderdaad niet eng.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:21:20 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93926616
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D
pi_93926679
in de tuin zijn terwijl hij boven ligt heb ik dan weer helemaal geen probleem mee. Terwijl ik em dan net zo goed niet hoor en ik gebruik ook de babyfoon dan niet. Maar goed, dat was op zijn oude kamer (achterkant huis) en nu ligt ie aan de voorkant.

Trouwens, tot wanneer leg je een kindje in een slaapzak te slapen?
pi_93926773
Maar het gaat voor mij ook niet over of het goed voelt eigenlijk, maar meer over wat eventuele reële gevaren zijn. Voor mij is het horen van de ademhaling blijkbaar voor die paar minuten voldoende geruststelling, maar misschien is het wel een schijnveiligheid. Dat verhaal van Mefke vond ik toch ook heel beangstigend.
pi_93926818
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:22 schreef mefke79 het volgende:
Trouwens, tot wanneer leg je een kindje in een slaapzak te slapen?
Ik heb S geen slaapzak meer aangedaan toen ze een dekbedje kreeg (toen ze twee jaar werd).
pi_93926875
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ik deed wel vaker, niets aan het handje. Ik gooide jen af, mededeling dat leyla sliep, dus ik hoefde niets te doen verder, geen jas uitrekken enz. Gewoon snel zoen en weer weg. 5 minuten max. En stel dat ze zou gaan huilen... 5 minuten huilen gaat ze ook niet meteen dood van. Sorry, ik ben daar vrij makkelijk in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:24:58 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93926912
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar het gaat voor mij ook niet over of het goed voelt eigenlijk, maar meer over wat eventuele reële gevaren zijn. Voor mij is het horen van de ademhaling blijkbaar voor die paar minuten voldoende geruststelling, maar misschien is het wel een schijnveiligheid. Dat verhaal van Mefke vond ik toch ook heel beangstigend.
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?
pi_93926992
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou, nee eigenlijk zie ik dat niet als een reëel gevaar, wanneer ik 50 meter over de stoep naar een winkeltje loop. :o
pi_93927094
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja reëel wel, maar kwestie van kansrekenen. Hoe groot is de kans dat het gebeurt. Als je het kind in kwestie mee zou nemen kun je ook met z'n 3 en onder diezelfde bus terecht komen.
pi_93927098
En als ik hier in de straat op de stoep zou worden aangerede, weet de hele buurt dat er nog een jongetje thuis ligt te slapen. Ons kent ons hier in ons straatje.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:27:03 #220
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93927103
Want een automobilist/motor/scooter kan niet de stoep op schieten en je aanrijden?
pi_93927156
Dat vind ik dus geen reële gedachtegang nee. Ik kan ook gewoon dood neervallen door een tia.
pi_93927202
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef Asyniur het volgende:
Want een automobilist/motor/scooter kan niet de stoep op schieten en je aanrijden?
Kan heel goed, maar nog maals, je kunt jezelf net zo goed met 2 kinderen in de auto doodrijden op de snelweg.
pi_93927207
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat vind ik dus geen reële gedachtegang nee. Ik kan ook gewoon dood neervallen door een tia.
En dat kan binnen ook gebeuren ;)
pi_93927286
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nou, nee eigenlijk zie ik dat niet als een reëel gevaar, wanneer ik 50 meter over de stoep naar een winkeltje loop. :o
Nou, precies. De kans dat je thuis iets overkomt is groter. Ik denk er wel eens over na als ik uit bad stap, dat ik niet uit moet glijden of zo...

Rationeel weet ik dat het prima kan, maar ik voel me er gewoon niet lekker bij. Mijn lief is wel eens de hond uit wezen laten terwijl Ivan sliep en ik heb hem gevraagd dat niet te doen.
pi_93927298
quote:
Op donderdag 10 maart 2011 21:28 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

En dat kan binnen ook gebeuren ;)
En hoelang zou het dan duren voordat iemand doorheeft dat jij daar dood ligt of niet functioneel en je kinderen door het huis lopen.
pi_93927390
Zelfde inderdaad met douchen, deed ik dus met 2 meisjes. Stel je voor dat ik zou vallen... Ja kan.
pi_93927489
Ik ben wel eens thuis écht onwel geworden en heb daarna wekenlang mijn telefoon altijd bij me gedragen. Op den duur ben ik daarmee gestopt. Je hebt gewoon geen leven als je altijd maar aan het onwaarschijnlijke denkt.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:31:47 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93927490
Ik denk dat de kans om aangereden te worden door een onvoorzichtig iemand groter dan de kans dat ik een tia krijg. En als ik op de snelweg een ongeluk krijg dan is mijn zoon erbij dus ze weten dat hij er is of mijn zoon is elders en wordt voor gezorgd.
Wat dat betreft denk ik net als Claudia: als er iets gebeurt dan ben ik er liever bij.

Maar goed, je kunt er lang of kort over discussiëren maar ik doe het gewoon niet.
pi_93927498
Ik voel me er zonder babyfoon ook niet prettig bij. Daar ligt bij mij de grens denk ik. Ik zet ook gerust de vuilnis buiten, mèt babyfoon, of huppel achter een fietsende dochter aan, mèt babyfoon, of werk in de tuin, mèt babyfoon. Bij S heb ik het nooit gedurfd trouwens. Maar ik vond het ook wel spannend de eerste keer hoor.
pi_93927607
ik ben dus ook van de kansberekening: kans dat er iets gebeurd is heeeeel klein als je over een stoep kan lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Driekus blijkt trouwens temperament te hebben. Hij heeft ineens energie over en wil alleen nog maar buiten spelen. Of het nou donker is of niet of we er nou bij zijn of niet: buiten. En dan sta je dus bij de deur te roepen dat ie naar binnen moeten, komt ie aandrentelen, zwaait een keer, roept doei en doet de deur dicht. Sta jij binnen en hij buiten...
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:34:25 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93927776
Ik durfde ook echt nooit de oudste alleen te laten, ook niet om een brief te posten.
Met 2 kids heb ik het ook heel lang niet gedurfd totdat ik dus op een moment kwam waarop Kyllian van school gehaald moest worden (12 uur) en Dyon lag te slapen. Als ik hm wakker zou maken dan kon het zijn dat hij dus een hele tijd over de zeik was en ik hm ook niet meer naar bed zou krijgen. Op dat moment vond ik dat dus te sneu en heb ik ervoor gekozen om Kyllian even alleen op te halen (school is in het zicht van ons huis). Ik voelde me er absoluut niet prettig bij en was ook blij toen ik weer terug was, maar toch vond ik dat op dat moment de juiste beslissing.
Ik probeer nu zn slaapje wel te rekken, maar kan me dus wel voorstellen dat je het op zo'n moment dus wel doet.
pi_93927904
De kans dat ik word neergschoten is in deze buurt groter dan dat ik op de stoep word aangereden. :')

Angst is een vreselijk naar iets. Het kan je helemaal lam doen slaan en alles van je overnemen. Ik dwing mezef toch wel om bij mijn angsten naar de realiteit te kijken. Ik heb een tante die zo bang is voor honden dat ze de straat nauwelijks op durft en altijd een ding dat een afschrikkende toon maakt bij zich heeft. Ik denk dan echt: "Beter een leven zonder die angst met de kleine kans een keer gebeten te worden, dan op die manier te leven."
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:37:38 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93928031
Ik ben vanmiddag trouwens nog even buiten geweest met onze kabouter om op papa te wachten.
Papa kreeg de slappe lach toen hij Harry zag lopen over de stoep. Hij zegt: het is geen gezicht :D

Morgen zal ik proberen een filmpje te maken.
Opvallend is trouwens dat hij veel vaker valt als ik hem vasthoud. Dan let hij echt veel minder goed op en gaat hij zwalken en slordig lopen.
pi_93928086
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De kans dat ik word neergschoten is in deze buurt groter dan dat ik op de stoep word aangereden. :')
En jij durft dan 50 meter over de stoep te lopen om een boodschapje te doen :o
pi_93928144
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Angst is een vreselijk naar iets. het kan je helemaal lam doen slaan en alles van je overnemen. Ik dwing mezef toch wel om bij mijn angsten naar de realiteit te kijken. Ik heb een tante die zo bang is voor honden dat ze de straat nauwelijks op durft en altijd een ding dat een afschrikkende toon maakt bij zich. Ik denk dan echt: "Beter een leven zonder die angst met de kleine kans een keer gebeten te worden, dan op die manier te leven."
Dat is ook wat ikzelf doe. Ik stel mezelf de vraag of mijn angst m'n dagelijks leven in de weg zit. Als dat zo is dan probeer ik er wat aan te doen. Als het niet zo is dan geef ik eraan toe. Het is voor mij een kleine moeite om altijd thuis te blijven bij Ivan of om hem mee te zeulen als ik straks met Lena op pad moet (of andersom). In dit geval luister ik dus naar m'n gevoel.
pi_93928165
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens nog even buiten geweest met onze kabouter om op papa te wachten.
Papa kreeg de slappe lach toen hij Harry zag lopen over de stoep. Hij zegt: het is geen gezicht :D
Uhm waarom geen gezicht? Is toch juist schattig :D
pi_93928281
Groofsken, je weet het weer heerlijk te verwoorden! En ik sluit me helemaal bij je aan. Ik word echt GEK als ik overal over nadenk, dus dat probeer ik dan niet te doen. Wat ik wel doe is inderdaad zorgen dat ik altijd bij een telefoon kan, dus of mijn mobiel of de telefoon op de vaste lijn...geen idee waarom, ook een soort van schijnveiligheid denk ik.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:40:38 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93928302
Het is ongeveer 72cm groot en het wandelt op de stoep (en als ik niet uit kijk op straat) :D
Ik vind het ook schattig, maar kan me ook wel voorstellen dat het gek staat. OMdat hij klein is en omdat hij vroeg loopt...
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:41:07 #240
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_93928356
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:37 schreef Asyniur het volgende:

Morgen zal ik proberen een filmpje te maken.
Opvallend is trouwens dat hij veel vaker valt als ik hem vasthoud. Dan let hij echt veel minder goed op en gaat hij zwalken en slordig lopen.
Jaaaaaa filmpje van een zwalkende kabouter!! :Y
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_93928401
Hihi Asy, 72 cm is ook gewoon lekker klein. Ik vind het al grappig om iets van 83cm over de stoep te zien waggelen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:42:33 #242
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93928454
Ow maar ik ben ook niet de hele dag bang voor vanalles en nog wat.
Maar ik laat mijn kind gewoon niet alleen thuis. Dat is gewoon uitgesloten voor mij. Het is niet dat ik dan alle rampscenario's dagelijks voorbij laat komen...
pi_93928464
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Asyniur het volgende:
Het is ongeveer 72cm groot en het wandelt op de stoep (en als ik niet uit kijk op straat) :D
Ik vind het ook schattig, maar kan me ook wel voorstellen dat het gek staat. OMdat hij klein is en omdat hij vroeg loopt...
Hij moet nog 1 worden?
Hier op het kdv allemaal van die kleine ukkies die al lopen, dus ik denk dat ik dat te veel gewend ben :P
Dyon is wel 8 cm langer, maar ook bij hem vind ik het schattig :D
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:44:27 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93928614
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:42 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hij moet nog 1 worden?
Hier op het kdv allemaal van die kleine ukkies die al lopen, dus ik denk dat ik dat te veel gewend ben :P
Dyon is wel 8 cm langer, maar ook bij hem vind ik het schattig :D
Hij is nu bijna 13 maanden.
Misschien moet ik hem volgende week nog eens laten wegen en meten :)
pi_93928654
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de angst misschien niet reëel.

Ik ben dus ook bang om te vliegen eigenlijk. Maar ik wi wel echt naar Aruba met de kinders.
pi_93928789
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hij is nu bijna 13 maanden.
Misschien moet ik hem volgende week nog eens laten wegen en meten :)
Zat hm al in de lijst te zoeken, maar daar stond ie dus niet in :P
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:47:16 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93928868
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de ansgt misschien niet reëel.

Ik ben dus ook bang om te vliegen eigenlijk. Maar ik wi wel echt naar Aruba met de kinders.
Nou dat doe ik dus ook Groofs. Als het niet goed voelt, doe ik het niet.
Zo maak ik Harry soms 's avonds 'wakker' voordat ik ga slapen als ik denk dat hij niet genoeg gegeten heeft om nog wat bij mij te drinken.

ik had vroeger nachtmerries over dat ik thuis kwam en dat er dan ongebroken was en dat dan iemand mijn honden afgeslacht had omdat er niks te halen was :X
pi_93928971
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de angst misschien niet reëel.

Maar vliegen doe je wel toch?
pi_93929004
Ja.
  donderdag 10 maart 2011 @ 21:49:11 #250
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_93929034
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 21:46 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Zat hm al in de lijst te zoeken, maar daar stond ie dus niet in :P
Is mijn kind uit het lijstje gevallen :D