Dit winkeltje is denk ik 50 meter van onze voordeur. En mijn babyfoon heeft een bereik van 100 meter. Ik vind het wel fijn om zo'n goede te hebben. Als S vóór wil fietsen ga ik ook meestal mee naar buiten en die mag fietsend bijna net zo ver als dat winkeltje.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:13 schreef Asyniur het volgende:
Ow ik ga prima even iets voor uit de auto halen of in de tuin werken met babyfoon, maar ik ga niet verder van huis dan die 5 meter...
Nee, maar dan ga ik ook echt daar op bezoek toch? Dat zou ik ook niet doen, zeker niet na jullie ervaring.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:16 schreef mefke79 het volgende:
zoals al gezegd, ik heb een nare ervaring met brandmelders, dus daarom laat ik Driekus niet alleen achter in huis als we bij bijvoorbeeld de buren zijn, zelfs niet met babyfoon.
Joh, geeft toch niks? Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Dit winkeltje is denk ik 50 meter van onze voordeur. En mijn babyfoon heeft een bereik van 100 meter. Ik vind het wel fijn om zo'n goede te hebben. Als S vóór wil fietsen ga ik ook meestal mee naar buiten en die mag fietsend bijna net zo ver als dat winkeltje.
Het is al twee keer voorgekomenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Joh, geeft toch niks? Als jij je daar goed bij voelt, moet je dat gewoon doen!
Ik voel me er dan gewoon niet goed bij.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Het is al twee keer voorgekomen. Maar het voelde inderdaad niet eng.
Ik heb S geen slaapzak meer aangedaan toen ze een dekbedje kreeg (toen ze twee jaar werd).quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:22 schreef mefke79 het volgende:
Trouwens, tot wanneer leg je een kindje in een slaapzak te slapen?
Ik deed wel vaker, niets aan het handje. Ik gooide jen af, mededeling dat leyla sliep, dus ik hoefde niets te doen verder, geen jas uitrekken enz. Gewoon snel zoen en weer weg. 5 minuten max. En stel dat ze zou gaan huilen... 5 minuten huilen gaat ze ook niet meteen dood van. Sorry, ik ben daar vrij makkelijk in.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Het is al twee keer voorgekomen. Maar het voelde inderdaad niet eng.
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar het gaat voor mij ook niet over of het goed voelt eigenlijk, maar meer over wat eventuele reële gevaren zijn. Voor mij is het horen van de ademhaling blijkbaar voor die paar minuten voldoende geruststelling, maar misschien is het wel een schijnveiligheid. Dat verhaal van Mefke vond ik toch ook heel beangstigend.
Nou, nee eigenlijk zie ik dat niet als een reëel gevaar, wanneer ik 50 meter over de stoep naar een winkeltje loop.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?
Ja reëel wel, maar kwestie van kansrekenen. Hoe groot is de kans dat het gebeurt. Als je het kind in kwestie mee zou nemen kun je ook met z'n 3 en onder diezelfde bus terecht komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:24 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja maar dat jij aangereden wordt op straat is toch ook een reëel gevaar?
Kan heel goed, maar nog maals, je kunt jezelf net zo goed met 2 kinderen in de auto doodrijden op de snelweg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef Asyniur het volgende:
Want een automobilist/motor/scooter kan niet de stoep op schieten en je aanrijden?
En dat kan binnen ook gebeurenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat vind ik dus geen reële gedachtegang nee. Ik kan ook gewoon dood neervallen door een tia.
Nou, precies. De kans dat je thuis iets overkomt is groter. Ik denk er wel eens over na als ik uit bad stap, dat ik niet uit moet glijden of zo...quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nou, nee eigenlijk zie ik dat niet als een reëel gevaar, wanneer ik 50 meter over de stoep naar een winkeltje loop.
En hoelang zou het dan duren voordat iemand doorheeft dat jij daar dood ligt of niet functioneel en je kinderen door het huis lopen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Driekus blijkt trouwens temperament te hebben. Hij heeft ineens energie over en wil alleen nog maar buiten spelen. Of het nou donker is of niet of we er nou bij zijn of niet: buiten. En dan sta je dus bij de deur te roepen dat ie naar binnen moeten, komt ie aandrentelen, zwaait een keer, roept doei en doet de deur dicht. Sta jij binnen en hij buiten...* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
En jij durft dan 50 meter over de stoep te lopen om een boodschapje te doenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De kans dat ik word neergschoten is in deze buurt groter dan dat ik op de stoep word aangereden.![]()
Dat is ook wat ikzelf doe. Ik stel mezelf de vraag of mijn angst m'n dagelijks leven in de weg zit. Als dat zo is dan probeer ik er wat aan te doen. Als het niet zo is dan geef ik eraan toe. Het is voor mij een kleine moeite om altijd thuis te blijven bij Ivan of om hem mee te zeulen als ik straks met Lena op pad moet (of andersom). In dit geval luister ik dus naar m'n gevoel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Angst is een vreselijk naar iets. het kan je helemaal lam doen slaan en alles van je overnemen. Ik dwing mezef toch wel om bij mijn angsten naar de realiteit te kijken. Ik heb een tante die zo bang is voor honden dat ze de straat nauwelijks op durft en altijd een ding dat een afschrikkende toon maakt bij zich. Ik denk dan echt: "Beter een leven zonder die angst met de kleine kans een keer gebeten te worden, dan op die manier te leven."
Uhm waarom geen gezicht? Is toch juist schattigquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens nog even buiten geweest met onze kabouter om op papa te wachten.
Papa kreeg de slappe lach toen hij Harry zag lopen over de stoep. Hij zegt: het is geen gezicht
Jaaaaaa filmpje van een zwalkende kabouter!!quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:37 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens nog even buiten geweest met onze kabouter om op papa te wachten.
Papa kreeg de slappe lach toen hij Harry zag lopen over de stoep. Hij zegt: het is geen gezicht
Morgen zal ik proberen een filmpje te maken.
Opvallend is trouwens dat hij veel vaker valt als ik hem vasthoud. Dan let hij echt veel minder goed op en gaat hij zwalken en slordig lopen.
Hij moet nog 1 worden?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:40 schreef Asyniur het volgende:
Het is ongeveer 72cm groot en het wandelt op de stoep (en als ik niet uit kijk op straat)
Ik vind het ook schattig, maar kan me ook wel voorstellen dat het gek staat. OMdat hij klein is en omdat hij vroeg loopt...
Hij is nu bijna 13 maanden.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:42 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hij moet nog 1 worden?
Hier op het kdv allemaal van die kleine ukkies die al lopen, dus ik denk dat ik dat te veel gewend ben
Dyon is wel 8 cm langer, maar ook bij hem vind ik het schattig
Zat hm al in de lijst te zoeken, maar daar stond ie dus niet inquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hij is nu bijna 13 maanden.
Misschien moet ik hem volgende week nog eens laten wegen en meten
Nou dat doe ik dus ook Groofs. Als het niet goed voelt, doe ik het niet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de ansgt misschien niet reëel.
Ik ben dus ook bang om te vliegen eigenlijk. Maar ik wi wel echt naar Aruba met de kinders.
Maar vliegen doe je wel toch?quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ken de angsten wel heel goed hoor. Ik kan hele nare gedachten hebben over nare dingen die mijn kinderen overkomen, of over brand en wie ik eerst moet redden enzo. Ik had vroeger altijd nachtmerries op vakantie over natuurfenomenen en dodelijke dieren. Ben juist ergens heel gevoelig voor angsten. Maar ik verdring ze zoveel als mogelijk. En verder doe ik wat Claudia zegt: als het echt niet goed voelt, doe ik het gewoon niet. Ook al is de angst misschien niet reëel.
Ik ben dus ook bang om te vliegen eigenlijk. Maar ik wi wel echt naar Aruba met de kinders.
Is mijn kind uit het lijstje gevallenquote:Op donderdag 10 maart 2011 21:46 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Zat hm al in de lijst te zoeken, maar daar stond ie dus niet in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |