quote:Brooddeeg
Wie kent het niet: brooddeeg. Lekker kneden, gezichtjes, vlechtjes of andere mooie dingen maken.
Let op! Dit brooddeeg is niet eetbaar, maar alleen te gebruiken als een soort klei.
Benodigdheden:
Drie kopjes bloem
Eén kopje koud water
Eén kopje zout
Meng de ingrediënten in een schaal en kneed ze tot een mooie bal soepel deeg. Laat je kleuter er leuke figuurtjes van maken. Handige hulpmiddelen hierbij kunnen zijn: een bot mes, een vork, een deegroller en een knoflookpers. De werkstukjes kun je afbakken in de oven; ongeveer 30 - 60 minuten afbakken op 175° C, afhankelijk van de grootte van de creatie. Nadat het is gebakken, kun je brooddeeg met waterverf beschilderen. Om het geheel mooi te houden, is het slim om het te lakken. Dit doe je natuurlijk zelf.
Nog nooit gegeven eigenlijk, maar ze prefereert hartig broodbeleg wel boven zoet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:59 schreef Twinkly het volgende:
Lust Lente ook graag olijven en kappertjes? Die zijn ook zout.
Niels wel, dus dan zal hij ook wel brooddeeg eten
"Nee, mama, ik zal het nooit meer doen?"quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:01 schreef miss_sly het volgende:
Senna likte er een paar keer aan en vond het wel vies, maar bleef er toch aan likken
Ze wordt trouwens bijdehand
toen ze dus weer een likje nam, zei ik voor de 83ste keer en met een (echt heel) kleine verheffing van mijn stem: Ik zei niet in je mond!
Jullie raden nooit wat de dame daarop antwoordde!
"Het ging per ongelukquote:Op donderdag 10 maart 2011 17:01 schreef miss_sly het volgende:
Senna likte er een paar keer aan en vond het wel vies, maar bleef er toch aan likken
Ze wordt trouwens bijdehand
toen ze dus weer een likje nam, zei ik voor de 83ste keer en met een (echt heel) kleine verheffing van mijn stem: Ik zei niet in je mond!
Jullie raden nooit wat de dame daarop antwoordde!
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:03 schreef miss_sly het volgende:
haha, zo bijdehand is ze nou ook weer niet
Ze zei "niet gillen"
quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Ja niets meer natuurlijk, ik zat wel min of meer met mijn mond vol tanden
*gniffel*quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:05 schreef miss_sly het volgende:
Ja niets meer natuurlijk, ik zat wel min of meer met mijn mond vol tanden
da's zo'n ding: http://www.voormoederenki(...)id=40&category_id=27quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:41 schreef Incantrix het volgende:
Miss, bah![]()
(Stef heeft nu gezelschap van de teletubbies
)
Simmu, bijtwortel? Vertel!
Aaah, zo, dank SorboNiet dat ik het nu wel feilloos weet, maar ik snap de strekking
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |