quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:24 schreef Vicky het volgende:
bilje = binnen?
Goed, Tess heeft dus echt verlatingsangst. Had d'r in bed gelegd en ze lag t brullen en te gillen. Ben bij d'r gaan zitten en binnen 5 minuten sliep ze..
behoorlijk... elke avond en middag is het drama met slapen en overdag is het de hele tijd: mammaaaaaaaa bejjenouuuuu.. mammaaaa bijsittuh! Samuh ... kijken... wel lief hoor.. maar neit altijd praktisch.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:29 schreef miss_sly het volgende:
Ach Vicky, wat rot is dat he! Fijn dat ze nu wel slaapt.
Misschien scheelt het dat ik midden in de stad woon en voorlopig ook niet van plan ben het centrum uit te gaan. Alle winkels op minder dan 5 minuten loopafstand.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:21 schreef Ssserpente het volgende:
Ik hoor ook wel van mensen met twee kinderen dat iets ondernemen best een hele onderneming is, hoor.
Eén kind zet je toch net iets makkelijker op de fiets om ff een boodschapje te gaan doen oid. Ik moet toegeven dat ik het nu al best wel eens een gedoe vind en daardoor als ik even de stad in wil en Lente mee moet nemen vaak denk: 'ach, zo hard heb ik het eigenlijk niet nodig, ik haal het morgen tijdens m'n werk in m'n pauze wel even' om vervolgens thuis te blijven.
Met twee kinderen kom ik helemaal de deur niet meet uit!
Maar jullie hebben gelijk, het is heel persoonlijk.
Ja, dat zijn precies de beperkingen waar ik een beetje tegen op zie! Maar ik houdt mezelf ook maar voor dat dat soort dingen ook heel snel weer voorbij zijn. Als ik zie he snel de afgelopen 2 jaar gegaan zijn!quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zet twee net zo makkelijk op de fiets als één. Bij mij zit hem de beperking in dat de tweede gewoon weer een baby is, dat je weer met meer rekening moet houden (slaapjes, vooedingen, ed) en dat je nu met twee karaktertjes zit de dingen wel en niet leuk vinden. Maar ik ervaar dat wel heel erg als een tijdelijke beperking.
Grappig. Zoiets hebben we ook met Italië. In Umbrië durfde ik voor het eerst uit te spreken dat ik graag een kind wilde met mijn lief en hebben we het serieus besproken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:21 schreef Sorbootje het volgende:
[ afbeelding ]
Naar dit plaatsje (Scilla in het uiterste zuiden van Italïe) wil ik zo graag nog eens terug, maar dan mét Isabeau. B. en ik zijn hier een tijdje geweest en hebben hier zo gemijmerd over hoe een kindje van ons eruit zou zien, hoe het zou zijn om samen een kindje te hebben en mee te nemen naar Italïe. Dit romantische plaatsje, direct aan de straat van Messina staat voor mij symbool voor een heel mooi punt in onze relatie. Misschien hebben we toen wel echt definitief besloten samen een kind te willen. Kortom, Isabeau moet ook naar Scilla.
ik groeide er vanzelf in, psies zoals met eentjequote:Op donderdag 10 maart 2011 13:04 schreef seilram het volgende:
Het lijkt me straks zeker even wennen met 2, maar ik heb er nu al zin in
Serpente, ja het was bij een vriendin van mij en die heeft een zoontje van 2,5. Maar Joep heeft haar denk nu in zijn hele leven 5 keer gezien en haar zoontje 10 keer.
Ow, dat moest ik met één al, maar daar had/heb ik geen enkel probleem mee. Ik haal niet eens meer in mijn hoofd op een bepaald tijdstip de deur uit te gaanquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik merk trouwens dat ik met twee kinderen écht moet onthaasten. Ik kan wel in mijn hoofd hebben dat ik op een bepaald tijdstip de deur uit wil, maar het is goed mogelijk dat een van de twee roet in het eten gooit en ik me daar gewoon bij neer moet leggen. En vaak lopen de dingen niet helemaal zoals ik gepland heb, bijvoorbeeld omdat Lena niet wil drinken net voordat ik de deur uit wil. Dat vraagt van me dat ik soms gewoon de sprong in het diepe moet wagen.
Nou ja, dat bevalt dus heel goed!
Als dat hier gebeurt moet ik eerst Lena weer uit de wagen halen of uit de doek, extra kleding uit, Ivan uitkleden en verschonen, dan begint Lena weer te huilen omdat ze ineens toch wel honger heeft, daarna heeft Ivan ook honger en tegen de tijd dat ik de deur uit ben wil ik zo snel mogelijk naar huis omdat ik toch nodiger naar de wc moet dan ik dacht.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:08 schreef seilram het volgende:
Claudia, maar dat is soms met 1 kind ook al. Wil ik net gaan... heeft ie zitten poepen... tja...
Goed, dan maar wat later.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als dat hier gebeurt moet ik eerst Lena weer uit de wagen halen of uit de doek, extra kleding uit, Ivan uitkleden en verschonen, dan begint Lena weer te huilen omdat ze ineens toch wel honger heeft, daarna heeft Ivan ook honger en tegen de tijd dat ik de deur uit ben wil ik zo snel mogelijk naar huis omdat ik toch nodiger naar de wc moet dan ik dacht.
Nou ja, de coordinatie is nog wat lastiger met twee kinderen, maar ik vind het wel fijn dat ik daardoor juist wat spontaner moet gaan leven!
Weet je, zulk soort dingen vind ik dus echt gewoon rete-irritant!quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als dat hier gebeurt moet ik eerst Lena weer uit de wagen halen of uit de doek, extra kleding uit, Ivan uitkleden en verschonen, dan begint Lena weer te huilen omdat ze ineens toch wel honger heeft, daarna heeft Ivan ook honger en tegen de tijd dat ik de deur uit ben wil ik zo snel mogelijk naar huis omdat ik toch nodiger naar de wc moet dan ik dacht.
Nou ja, de coordinatie is nog wat lastiger met twee kinderen, maar ik vind het wel fijn dat ik daardoor juist wat spontaner moet gaan leven!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Claudia, wat grappig dat jullie ook zo'n soort herinnering hebben aan Italïe. Italïe is niet echt goed tegen geboortebeperking!
Het is ook gewoon meer werk, vooral in je eentje. Ik ben best wel een tijdje bezig met voorbereidingen treffen als ik de deur uitga: allebei eten geven, allebei verschonen, allebei inpakken.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:20 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Weet je, zulk soort dingen vind ik dus echt gewoon rete-irritant!En omdat ik niet echt rammel voor een tweede, maar het een rationele keuze is, wegen dit soort overwegingen best zwaar.
Weet je, ik heb daar zo'n hekel aan (als ik weg wil, wil ik weg, en wel nu) dat ik vervolgens thuis blijf en me ga ergeren aan m'n eigen gebrek aan ondernemendheid.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is ook gewoon meer werk, vooral in je eentje. Ik ben best wel een tijdje bezig met voorbereidingen treffen als ik de deur uitga: allebei eten geven, allebei verschonen, allebei inpakken.
Aah okequote:Op donderdag 10 maart 2011 13:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik overdrijf ook wat, Asy.Het valt me eerlijk gezegd erg mee. Lena is ook nog zo klein en makkelijk. Misschien wordt het lastiger als ze ouder is, maar ik denk eigenlijk dat elke leeftijd zo z'n voordelen heeft.
aaah joh, train je en passant ook nog je bekkenbodemspier én je blaas.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:35 schreef freecell het volgende:
Die fotootjes allemaal
Oja, ik ken dat...
Samen weg, op de fiets.
Leander jas aan, die wil dan meteen weg, Florian jas aan, Leander gepoept.
Schreeuwende Leander jas weer uit, schone luier, billendoekjes beneden op.
Florian valtom met dikke jas, komt niet meer overeind en begint te huilen. Florian overeind zetten, naar boven lopen voor billendoekjes, Leander boos achterlatend.
Daardoor duwt Leander Florian om als ik boven ben.
2 brullende kinderen.
FLorian troosten, Leander verschonen.
Leander jas weer aan. Schoenen aan... (neeeeeeee, annere choenen, zucht, ok, dan andere schoenen) Hèhè.
Fiets naar buiten, voorkomen dat Leander speeltuin inrent, terwijl ik Florian op fiets hijs.
Leander ook op fiets, deur op slot....
Sleutels liggen nog binnen. Kinderen weer van de fiets af (anders valt hij om), naar binnen mèt kinderen, want Leander WOEST en wil nog steeds vluchten naar speeltuin en ik kan Florian moeilijk in de tuin parkeren.
Sleutels kwijt...
Sleutels na een tijdje en 2 steeds roder aanlopende hoofdjes en harder geschreeuw gevonden.
Weer naar buiten, kinderen op de fiets (Leander tegenhouden, neehee, nu even niet de speeltuin!!!!), deur op slot, hèhè!
En dan inderdaad zelf vergeten naar de WC te gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben ook eerder slordig dan netjes. Ik ben wel erg punctueel, zo een die altijd zit te wachten ipv te laat komt.![]()
Maar een luiertas heb ik niet, en vaak moet ik op de weg naar buiten nog een luier in mijn tas proppen. Extra kleertjes ed heb ik ook nooit bij me. Het enige dat van levensbelang was, was een tepelhoedje. En eventueel een speen.
Pfft Free, klinkt dat vermoeiend zeg!![]()
Dan hoef ik er meteen maar 1!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Dan kan ik hier straks ook doen, maar dat staat me gevoelsmatig nog een beetje tegen. Als Henk er is, en Alexa weer naar het KDV gaat bijv. kan het praktischer zijn om hem te laten liggen. Maar ik ben daar een muts in zeg,....quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:41 schreef simmu het volgende:
wat ik overigens gerust wel doe is als ik selene af wil halen van de psz en ravi boven slaapt, dat ik hem dan gewoon ff laat liggen. ik doe er 8 minuutjes over en tis 1 huizenblok verderop, daar heb ik weinig problemen mee. als hij toch wakker is gaattie gewoon mee achterop in de draagdoek.
Klopt. Klopt en Klopt.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:54 schreef freecell het volgende:
De psz is hier 200 meter verderop en ik doe het écht niet!
Stel dat hij wakker wordt als ik et het huis uitloop? En begint te huilen? En ze dan net bij de PSZ nog wat bijzonderheden hebben en ik emer dan 10 minuten weg ben?
Of wat als ik onder een bus loop? En er ligt een kind in huis te slapen!
Ik zet wel eens de babyfoon bij de buren, maar als die er niet zijn maak ik hem wakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |