Volgende week even naar de lidl. Komen weer fietsspullen in de aanbiedingquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook echt weer zin om te fietsen. Echter het nadeel is nu dat ik het in het weekend nog te druk ben met mijn zaalsport. Dus ik fiets voornamelijk 's avonds. Echter dat schiet nu nog niet op. En ik ben erg druk nu (eind april wordt ons nieuwbouwhuis opgelevert) dus in Juni hopen we daar in te gaan en dan gaat het echt beginnen.
Nog 1 vraag. Op dit moment maak ik gebruik van alle spullen van mijn vader maar in mijn nieuwe huis met heel klein schuurtje wil ik mijn fiets (nou ja de "oude/reserve fiets van mijn vader) graag aan de muur ophangen. Zijn hier handige ophangsystemen voor of zijn 2 stangen uit de muur ook prima?
Tnx voor de tip alleen hangt hij dan alsnog aan het plafond, Terwijl ik mijn fiets dan liever tegen de zijmuur bevestig.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgende week even naar de lidl. Komen weer fietsspullen in de aanbieding![]()
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_19636.htm
Ik heb een stapel topics gemist, kan je mij even updaten?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:18 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik sta in de OP!
Hebben jullie ook zo'n zin in de meet bij Gripper?
Ja, nou, uh.. dat moet Gripper maar even doen. Want volgens mij weet hij zelf nog niet zoveel over de meet bij hem thuis..quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:29 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik heb een stapel topics gemist, kan je mij even updaten?
Dan kan het alleen maar gezellig worden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, nou, uh.. dat moet Gripper maar even doen. Want volgens mij weet hij zelf nog niet zoveel over de meet bij hem thuis..
quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:42 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag gespot tijdens Parijs-Nice.
Dat is de korsakovquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:37 schreef Freddeh het volgende:
@ Oksel: Volgens mij begin jij ieder topic opnieuw over een meet waarover helemaal niets zeker is he
Ik denk dat Oksel wat onzeker is op het moment, hij reed al een vouwfiets, en nu ook nog tandemquote:Op woensdag 9 maart 2011 12:37 schreef Freddeh het volgende:
@ Oksel: Volgens mij begin jij ieder topic opnieuw over een meet waarover helemaal niets zeker is he
Ikzelf heb mijn fiets aan de muur hangen met 2 muurbeugels waaraan 2 haken hangen waar ze in het slachthuis vroeger de koeien aan hingen..quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:00 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook echt weer zin om te fietsen. Echter het nadeel is nu dat ik het in het weekend nog te druk ben met mijn zaalsport. Dus ik fiets voornamelijk 's avonds. Echter dat schiet nu nog niet op. En ik ben erg druk nu (eind april wordt ons nieuwbouwhuis opgelevert) dus in Juni hopen we daar in te gaan en dan gaat het echt beginnen.
Nog 1 vraag. Op dit moment maak ik gebruik van alle spullen van mijn vader maar in mijn nieuwe huis met heel klein schuurtje wil ik mijn fiets (nou ja de "oude/reserve fiets van mijn vader) graag aan de muur ophangen. Zijn hier handige ophangsystemen voor of zijn 2 stangen uit de muur ook prima?
Ja dat werkt wel, of gewoon een stuk draadeind M6 ombuigen tot een mooie haak en een stukje krimpkous erover. Je kan ook van die wandhaken bij de FM halen, om het voorwiel aan de muur te hangen. Je kan dan meerdere fietsen om en om ophangen op een kleine ruimte. Als je carbon velgen hebt zou ik daar wel voorzichtig mee zijn.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:34 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ikzelf heb mijn fiets aan de muur hangen met 2 muurbeugels waaraan 2 haken hangen waar ze in het slachthuis vroeger de koeien aan hingen..![]()
Maar met wat rubber om de haken doet het bij mij prima dienst als low-budget oplossing aangezien ik dit al in huis had..
Hé, zie ik je nu op tv?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:55 schreef Oksel het volgende:
Ik heb de schuur opgehangen aan mijn fiets.
Mijn karretje staat hier in een schuurtje wat je bij wijze van spreken zo open kan breken als je zou willen. Ik heb daar niet zoveel angst of zorgen over; het is in principe vervangbaar aluminium en composiet.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:11 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb mijn fiets altijd in mijn slaapkamer staan. Slaapkamer is 12 m2 (verder heb ik ook geen ruimte hier in huis, ik deel mijn huis). Ook fijn want als ik dan 's nachts wakker word weet ik zeker dat mijn fiets er nog is... vroeger toen ik nog ergens anders woonde had ik 'm wel 's in de gang staan maar toen werd ik 's nachts wakker uit angst dat mijn huisgenoten de deur open hadden laten staan en mijn fiets weg was...
Geen enkel parcours dat door terein gaat met ook maar iets van heuvels, is makkelijk als je 90+ weegt Of 110+. En gewend aan de vlakte. Voor een eerste keer met heuvels die langer duren dan een honderd meter, vind ik het precies goed!quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:07 schreef Littlecreep het volgende:
Het wordt voor jullie groentjes, C_F en Freddeh, wel makkelijk gemaakt. Parcours is nu volgens de site slechts 70km.
Daar ging me niet om maar toch bedanktquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:02 schreef KaheemSaid het volgende:
Ben het dan ook helemaal met jou eens.
Mijn bericht was ook met een knipoog hoorquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Geen enkel parcours dat door terein gaat met ook maar iets van heuvels, is makkelijk als je 90+ weegt Of 110+. En gewend aan de vlakte. Voor een eerste keer met heuvels die langer duren dan een honderd meter, vind ik het precies goed!
Dunne tiepjes als jij maken zich druk over of hun bidon houder niet te zwaar is...wij zouden ook wel willen dat dat een issue was waar wij ons druk over konden maken. Maar we hebben allebei onze reden waarom we ondanks alle pogingen tot afvallen en bewegen nu eenmaal opereren met de zaken zoals ze zijn. En dat is inclusief een minder ideaal lichaam voor wielrennen![]()
Daarom noem ik mezellf nooit wielrenner, Ik ben fietsenthousiast.
Niet bedoeld als aanval op jou LC, maar het moest wel even van m'n gemoed
Dat kan nu al, als ik de kaart geloven moet...quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:13 schreef Oksel het volgende:
Over een paar jaar kun je de finishlijn vanaf de startlijn zien als ze zo doorgaan..
Ik ben op dit moment zo slap als een vaatdoekquote:Op donderdag 10 maart 2011 15:43 schreef Tommeke het volgende:
Gelukkig was Yankee er niet bij, anders was dat me niet gelukt
Bouwval gezocht? In Almelo?quote:
Hoe dat zo? Had je nog meegedaan in Annen?quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment zo slap als een vaatdoek
Ik eens kijken wat er in Annen is, lees ik dit:quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Had je nog meegedaan in Annen?
Met zo'n tekst voel je je welkomquote:Acht van Annen ook voor Amateurs A
Gezien het geringe aantal inschrijvingen heeft de organisatie van de Acht van Annen, die op woensdag 10 juni a.s gereden wordt, besloten de wedstrijd ook voor AMATEURS A toegankelijk te maken.Inschrijven kan via de website van de KNWU.
Das wel coolquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik eens kijken wat er in Annen is, lees ik dit:
[..]
Met zo'n tekst voel je je welkom
Die zijn er in Vlaanderen hoor: http://www.crvv.be/nl/toerisme/homequote:Op donderdag 10 maart 2011 17:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou wel mooi zijn als meer rondes permanente bordjes krijgen net als de Amstel Gold, Kun je een RvV rijden als het minder druk is, en de hellingen inplakken die je nog eens wil rijden!
Dat hangt er een beetje vanaf wanneer je start. Allereerst is de start in Ninove nooit zo heel erg druk. Het startplein in Ninove is vrij klein en je bent makkelijk te vinden voor elkaar. Op de heuvels is het anders. Mijn ervaring is dat hoe later je start, hoe rustiger en gestroomlijnder het gaat. Daarbij heeft het te maken met de moeilijkheid van de heuvels. De Muur zal eerder vast staan dan bv Ten Bosse. Puur en alleen omdat daar meer mensen van de fiets af moeten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
LitleCreep, jij hebt toch ervaring...hoe druk is druk?
Steeds erg zware benen.......waarschijnlijk doordat ik wat vermoeid ben de laatste tijd en daarnaast nog niet zo heel veel heb kunnen fietsen......hopelijk binnenkort weer wat beter.quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Had je nog meegedaan in Annen?
Rustig opbouwen maar, of niet? Niet te veel in 't rood gaan, beetje toeren enzoquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Steeds erg zware benen.......waarschijnlijk doordat ik wat vermoeid ben de laatste tijd en daarnaast nog niet zo heel veel heb kunnen fietsen......hopelijk binnenkort weer wat beter.
Precies, niet te gekquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Rustig opbouwen maar, of niet? Niet te veel in 't rood gaan, beetje toeren enzo
ja thanks die is ook mooi maar ik heb de pro al in bestelling staanquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:23 schreef eentwee het volgende:
@Cyclinggirl
Nog een stuurtip: http://www.rose.nl/artike(...)741/?fromtopoffers=1
Fijn spul, dat Shimano met een ander merkje eropquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
ja thanks die is ook mooi maar ik heb de pro al in bestelling staan
Oh je hebt lekker naar mij geluisterd dus, goed om te weten wat mijn ervaring waard isquote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:18 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
ja thanks die is ook mooi maar ik heb de pro al in bestelling staan
Dat heb ik ook al heel vaak gehad en gehoord bij Futurumshop. Waardeloos!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:33 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nieuwe Sidi's besteld & betaald bij Futurumshop en ze zijn pas in Mei voorradig krijg ik te horenterwijl op de site stond dat ze op voorraad waren.
Ik vroeg me eigenlijk af wat aan die stalen bakfiets nog DuraAce was.......quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:05 schreef danos het volgende:
Als iemand nog op zoek is naar een degelijke racefiets, zie min topexemplaar in v&a: [TK] Racefiets framemaat 58 (Dura Ace, Ultegra)
Niet gek.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:24 schreef SuperWeber het volgende:
Wintertriathlon gefinished na 1:46:00.
Niet slecht alhoewel ik tijdens het schaatsen al helemaal op was. Op de fiets deed ik het eigenlijk het best. Enige nadeel, van hardlopen krijg ik altijd last van mijn rug, waar ik op de fiets nog steeds last van had. Als dat niet zo was, was ik waarschijnlijk nog een stuk sneller geweest op dat ding...
Eigenlijk vind ik die wintertriathlon wel leuk, ik denk dat ik erop blijf trainen en aan het eind v/h fietsseizoen het nog een keer ga proberen...
Sterker nog, ik had er nog nooit van gehoord. Even gegoogled en ik denk dat ik daar het probleem wel mee kan verhelpen. Thnx voor de tip!!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:28 schreef No-P het volgende:
[..]
Niet gek.
Voor hardlopen wat coretraining doen als je dat nog niet doet.
Mijlpaal 1k.
Lijkt me een heel aardig fietsje voor die prijs. Alleen is de kleurstelling wat gedateerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:05 schreef danos het volgende:
Als iemand nog op zoek is naar een degelijke racefiets, zie min topexemplaar in v&a: [TK] Racefiets framemaat 58 (Dura Ace, Ultegra)
Die shifters zijn op safe Sora.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vroeg me eigenlijk af wat aan die stalen bakfiets nog DuraAce was.......
Waar staat die, want ik herken iets wat aan je omschrijving voldoet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Vraag ik me ook af
Ik heb voor jullie een ethisch dilemma: Ik zag net een afgeragd krot zonder slot, met lekke banden en een kapotte/verroeste ketting staan. Zal ik die meepakken om er een fixie van te maken? De kleur van het frame is namelijk celeste
Jahoor, zonder slot en in die staat; ik zou 't doen denk ikquote:Op zaterdag 12 maart 2011 23:32 schreef Tommeke het volgende:
Vraag ik me ook af
Ik heb voor jullie een ethisch dilemma: Ik zag net een afgeragd krot zonder slot, met lekke banden en een kapotte/verroeste ketting staan. Zal ik die meepakken om er een fixie van te maken? De kleur van het frame is namelijk celeste
Friesland, ergens in een buitenwijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar staat die, want ik herken iets wat aan je omschrijving voldoet.
Haha 't is een 3 daags evenement met feesten, racen, onzin en wat nog meer. Hier ontmoet je collega's vanuit de andere kant van de aardbol. Ik stuur je wel een pm met wat pica's.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:11 schreef Tommeke het volgende:
Is toch een koerierkampioenschap?
Laat mij eerst nog maar ff wat oefenen. 't Gaat wel goed btw.
Mwoah, duurt nog wel een week of twee voordat alles weer een beetje normaal is. Dinsdag ga ik naar de tandarts, kijken wat hij voorstelt. En de week erop laat ik de hechtingen eruit halen. Korstjes beginnen wel langzaam los te raken en af te vallen nu. Bah, wat een teringzooi is dit. Heel gek, maar heb op dit moment echt geen zin om te fietsen. Wil eerst dat alles weer een beetje normaal is, dan komt die zin wel weer...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:03 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe is 't met Marurk? Kan hij weer een beetje lachen in de spiegel?
Misschien je zadel? Dat was bij het probleem toen ik mijn stuurpiepje niet kon vinden.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:43 schreef Littlecreep het volgende:
Merkte gister trouwens een klein piepje op bij mijn stuur. Als ik over een kuiltje ging of even aan het stuur trok hoorde ik het. Kon geen los schroefje vinden, dus iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Nee, want heb thuis nog even alles nagekeken en ik hoor het echt alleen als ik druk zet op mijn stuur.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:45 schreef No-P het volgende:
[..]
Misschien je zadel? Dat was bij het probleem toen ik mijn stuurpiepje niet kon vinden.
Twee krentenbollen en een banaan 's ochtends en onderweg ook een banaan en reepje tot dat moment leek me wel genoeg...quote:Op zondag 13 maart 2011 16:15 schreef nogeenmaarten het volgende:
Eet dan ook iets voor je op je fiets springt! Sorry hoor, maar ik rijd inmiddels ook al ruim een half jaar en heb dienovereenkomstig recht van spreken![]()
Ik was thuis en mijn vriendin was de hele dag bij me, heb dus een alibi!quote:Op zondag 13 maart 2011 13:20 schreef Tommeke het volgende:
Blegh, kan die fiets niet meer vinden
KaheemSaid, heb jij 'm meegepikt?
Ga toch fietsenquote:Op zondag 13 maart 2011 22:13 schreef BraveDribbel het volgende:
Zijn dr ook leuke apps voor android over fietsen? Bv n gps tracker om routes op te slaan of routeplanner speciaal voor fietsers ofzo?
Misschien was die fiets dan toch van iemand, maar hij zag er zo brakkig uit. Dom, had 'm gisteravond echt mee moeten nemen. Wou er zo'n hippe singlespeed van makenquote:Op zondag 13 maart 2011 20:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik was thuis en mijn vriendin was de hele dag bij me, heb dus een alibi!
Met Wierdenaren gefietst?quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef Oksel het volgende:
Gisteren 75km gefietst, met een groep. 90% kopwerk gedaan, ondanks dat heuvelop sprint gewonnen en eindsprint gewonnen. Volgende keer maar met een andere groep mee, want deze ging echt te langzaam.
Nee, Ruiten Drie. Volgende week om 09:00 ga ik met snelle groep mee, wist niet dat die om 09:00 vertrokken. Wanneer / waar ga jij weer fietsen?quote:
zo gauw als het weer te combineren is met de voetbal en dan zal het zaterdagen worden voor het weekend betreft en dinsdagavond door de week.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, Ruiten Drie. Volgende week om 09:00 ga ik met snelle groep mee, wist niet dat die om 09:00 vertrokken. Wanneer / waar ga jij weer fietsen?
Is het een beetje kwaliteit, die pomp?quote:Op maandag 14 maart 2011 15:07 schreef JohnDDD het volgende:
Zo net even die drukpomp bij de LIDL gekocht, bedankt mensen voor de tip
Overigens blijkt nu dat ik dus al lange tijd op 4 bar rijd ongeveer.....ben benieuwd hoeveel harder ik nu ga op 8 bar....
Geen idee, heb 'm pas net, maar ziet er top uit hoor en werkt ook goed....en dat voor 6 o 7 euroquote:Op maandag 14 maart 2011 15:17 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Is het een beetje kwaliteit, die pomp?
Ik kan eigenlijk ook nog wel een nieuwe fietspomp gebruiken, de onze pompt niet echt super meer..
Ha! Dat zei mijn pa ook alquote:Op maandag 14 maart 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
Komende week trouwens een momentsleutelset in de aanbieding bij de Aldi. Weet wel dat ik die ga halen
Heb je helemaal niets aan als je hem voor je fiets wilt gebruiken (vanaf 42Nm). En dan te weten dat je een stuurpen met max 6 Nm vast moet zetten.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:15 schreef Freddeh het volgende:
Komende week trouwens een momentsleutelset in de aanbieding bij de Aldi. Weet wel dat ik die ga halen
Met een dopsleutel? Dat zijn wel hele oude cranks hoor, en voor dat soort cranks had je echt geen momentsleutel nodig.quote:
Het is een 1/2 duims momentsleutel, en daar past van alles op hé.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
Met een dopsleutel? Dat zijn wel hele oude cranks hoor, en voor dat soort cranks had je echt geen momentsleutel nodig.
Deed me denken aan dit filmpje. Verdomt leuk speelgoed.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:08 schreef marcodej het volgende:
Filmpje van mijn faalritje van gisteren. Camera iets te hoog gericht in het eerste gedeelte (tot het pontje), na de koffiestop zit er een hinderlijke vettte appeltaartvingerafdruk op de lens. Volgende keer ook een iets zonnigere dag uitzoeken.
Verder wel een interessant camerastandpunt eigenlijk.
Als je een bij de KNWU aangesloten wedstrijd gaat rijden heb je vaak een licentie nodig. Anders heb je een daglicentie of basislidmaatschap (5 euro), nodig. Een criterium is vaak letterlijk een rondje om de kerk. Een kort rondje met veel bochten, voor de toeschouwers erg leuk, aangezien een rondje vaak maar 1,5 km is, kan je mooi het koersverloop volgen. Er worden overal in het land volgens mij wel criteriums georganiseerd waar iedereen aan mee mag doen, soms ook wel met speciale beginnersklassen (oa. in Flevoland/Overijssel is daar elke zomer een zomeravondcompetitie). Waar woon je ook alweer? Er worden bij jou in de buurt vast wel trainingswedstrijden georganiseerd, waar iedereen aan mee kan doen, en waar je eens kan kijken of het iets voor je is. Sta trouwens niet raar te kijken als je er de eerste keer hard afgereden wordt, dat overkomt bijna iedereenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:44 schreef Freddeh het volgende:
Heb wel eens zitten denken over een criterium. Wat is het precies, hoe werkt het en kan ik me zomaar inschrijven of heb ik daar een licentie voor nodig?
Had me zaterdag sterk vergist in het weer. Zat zwaar te zweten nog in mijn winterkledingquote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:18 schreef No-P het volgende:
Boven de 15 °C betekend korte broek tijd! Nog wel even beenstukken mee voor de zekerheid.
Multisport: dan een forerunner 305. Alleen voor fietsen: weet ik niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:54 schreef Blik het volgende:
Ik heb zaterdag en zondag gewoon in korte broek gefietst, had het totaal niet koud
Iemand nog tips over navigatiesystemen? Zie mijn vraag 1 pagina hiervoor
Kijk maar uit het is niet goed voor je spieren om te snel in kort te gaan rijden.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:18 schreef No-P het volgende:
Boven de 15 °C betekend korte broek tijd! Nog wel even beenstukken mee voor de zekerheid.
Koud heb ik het bijna nooit en daardoor ben ik inderdaad geneigd te snel korte broek aan te doen. Daarom kijk ik naar mijn knieën en zo gauw ik rode knieën krijg, gaan de beenstukken aan. Maar bij ongeveer 15+ graden met zon krijg ik dat meestal niet meer (wel bij koude wind) en kan ik het als tourder niet laten het eerst zonder te proberen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:38 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Kijk maar uit het is niet goed voor je spieren om te snel in kort te gaan rijden.
Ik kloeg niet, ik gaf m'n grenzen aan qua blote benenquote:Op woensdag 16 maart 2011 11:37 schreef Oksel het volgende:
Stelletje oude-wijven zijn jullie. Geen km's maken, maar wel klagen. Mooi is dat.
Inderdaad duur. Daarom rijd ik al die grote tochten ook nooit, alleen de leuke kleine plaatselijke tochtjes (( 4 of 6 ¤)quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:02 schreef Blik het volgende:
Ik zat overigens ook eens te kijken naar toertochten, maar de prijzen die ze soms durven te vragen om gebruik te maken van de openbare weg vind ik soms echt schrikbarend. Zo is Limburgs Mooiste bijvoorbeeld 30 euro!
Ik heb een beetje een hekel om vooraf me vast te leggen voor zoiets, omdat ik echt een hekel heb aan rijden in slecht weer. Doet me iets teveel terugdenken aan een natte tocht door de Utrechtse Heuvelrug met in totaal 5 lekke banden...
Alleen om de route te downloaden heb ik weer een navigatie nodig, en die zijn ook niet goedkoop...quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Inderdaad duur. Daarom rijd ik al die grote tochten ook nooit, alleen de leuke kleine plaatselijke tochtjes (( 4 of 6 ¤)
Route downloaden (vaak vlak ervoor, of op de dag zelf op de site) , en dan het weekend erop op je gemakje zelf rijden. Voor de 30 ¤ die je je uitspaart kun je heel wat koffie & vlaai stops doen
Zit ik nog over te denken. Voordeel vind ik dat je tot laat mag starten. Doen altijd heel veel mensen mee. Afstand is twijfelgeval, vind 150km wel een beetje veel (lijkt me ook een saai parcours) maar 75 weer te weinig. Sowieso even het weer afwachten, kan net zo goed zaterdag de halve dag regenen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Doet er iemand mee aan de Joop Z classic? Ik vind Leiden wat te ver om een afstand te rijden die ik net zo goed zondag vanaf de voordeur kan doen...wordt wel goed weer als ik het zo zie!
Kan natuurlijk ook met een PDA en de juiste software.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Alleen om de route te downloaden heb ik weer een navigatie nodig, en die zijn ook niet goedkoop...
heb vorig jaar samen met superhero de 150 gereden. Was toen een natte dag, dus redelijk afzien. Groene hart is mooi, maar zoals je kunt verwachten: erg vlak. Het spannendste wat je tegenkomt zijn 2 viaductjes over de A12, en wat kleinere bruggen over vaarten en sloten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zit ik nog over te denken. Voordeel vind ik dat je tot laat mag starten. Doen altijd heel veel mensen mee. Afstand is twijfelgeval, vind 150km wel een beetje veel (lijkt me ook een saai parcours) maar 75 weer te weinig. Sowieso even het weer afwachten, kan net zo goed zaterdag de halve dag regenen.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom deze tocht zo populair is. Er doen volgens mij richting de 3000 mensen mee! Is dat alleen vanwege de naam? Een vlakke tocht hoeft natuurlijk niet saai te zijn, als het landschap maar afwisselend isquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
heb vorig jaar samen met superhero de 150 gereden. Was toen een natte dag, dus redelijk afzien. Groene hart is mooi, maar zoals je kunt verwachten: erg vlak. Het spannendste wat je tegenkomt zijn 2 viaductjes over de A12, en wat kleinere bruggen over vaarten en sloten.
Ik denk niet dat het mij gaat lukken om mee te doen, heb thuis een verstopt riool op te lossen en ik moet hout voor de kachel halen. Maar als er onverwachts toch tijd is, dan laat ik het nog hier weten, ik heb dan wel zin om ook maar meteen de langste afstand te gaan rijden...
Inderdaad, de tochten van de kleinere verenigingen zijn vaak veel leuker dan het massale commerciële gedoe.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Inderdaad duur. Daarom rijd ik al die grote tochten ook nooit, alleen de leuke kleine plaatselijke tochtjes (( 4 of 6 ¤)
Tempo in de eerste 50 km misschien iets te hoog, waardoor je de krentebollen en bananen snel weg had en toen plotsklaps over moest op vetverbranding (als je dat al hebt). Geen fijn gevoel in elk geval. Ben benieuwd of dat ook is te trainen: effectief hard kunnen rijden op hoog percentage vetverbranding.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:23 schreef marcodej het volgende:
Twee krentenbollen en een banaan 's ochtends en onderweg ook een banaan en reepje tot dat moment leek me wel genoeg...
Denk ook gewoon te weinig km's in de benen.
Heb ze ook gebruikt. Knijterduur, voor normale trainingen en toertochten overbodig en het geeft een plakkerige rommel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:54 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Vriend loopt 1/2 marathons op een soort gel oid. Geen drinken erbij maar alleen die knijp-tubes. Je schijnt er een beetje aan te moeten wennen. Lijkt mij ook wel praktisch en het proberen waard.
Ik heb ook gefietst en vanmorgen vond ik t zo koud dat ik mijn regenjack maar heb aangetrokken, brr wat een verschil met gisterenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:37 schreef No-P het volgende:
Vandaag meerdere renners met korte broek (en ook 1 met korte mouwen) gezien, maar het was vandaag hooguit 10 graden, geen zon en een harde wind.
In Utrecht was het anders heerlijk weer rond 13:00. Zonnetje scheen en rond de 15 graden. Alleen veel wind.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:37 schreef No-P het volgende:
Vandaag meerdere renners met korte broek (en ook 1 met korte mouwen) gezien, maar het was vandaag hooguit 10 graden, geen zon en een harde wind.
Ik zat in het oosten, verschilt dus behoorlijk. Het was ook wat later.quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:07 schreef Blik het volgende:
[..]
In Utrecht was het anders heerlijk weer rond 13:00. Zonnetje scheen en rond de 15 graden. Alleen veel wind.
Had overigens korte broek aan en t-shirt met long-sleeve
Mensen die hun spieren graag in de soep draaien gaan op deze manier fietsen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:37 schreef No-P het volgende:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 03:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mensen die hun spieren graag in de soep draaien gaan op deze manier fietsen...
Kan stoer in deze dan weer gezien worden als synoniem voor dom?quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
misschien wordt ik eindelijk stoer als ik ook grijs ben.
Italiaans topmerk. Mooi, maar niet goedkoop!quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag aan alle experts hier.
Wat valt er te zeggen over het merk Wilier? Is dat een beetje kwaliteit of behoord het niet tot de beste merken?
bazenmerkquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:12 schreef Stansfield het volgende:
Wat valt er te zeggen over het merk Wilier? Is dat een beetje kwaliteit of behoord het niet tot de beste merken?
@Stansfield: Volgens mij is dat wel prima in orde hoor.quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
@Stansfield: Volgens mij is dat wel prima in orde hoor.
Die Ritchey onderdelen zijn sowieso wel goed. Ik vraag me af of Miche Pista naven ook geschikt zijn voor buiten, aangezien het baannaven zijn. Maar dat is slechts een gedachte die in me opkomt.
Wilier is echt wel een mooi merk vind ik
Ik ga vanavond ook lekker stoer zijn. Beentjes geschoren, kniestukken aan en een dikke laag Zwitsal op m'n benen
Oh wat een goed plan! De hele winter zit ik al met mn harige poten, vanavond een verwensessie voor de pootjesquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:04 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga vanavond ook lekker stoer zijn. Beentjes geschoren, kniestukken aan en een dikke laag Zwitsal op m'n benen
Haphapquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Niet te grappig he
![]()
Lijken me ook prima onderdelen voor zover ik er enigszins iets van af weet
Er is een verschil tussen stoer willen doen en fijn vinden natuurlijk.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Reed vanochtend langs een taaie grijsaard die op de fiets met korte broek naar z'n werk reed...misschien wordt ik eindelijk stoer als ik ook grijs ben. Tot dan lekker kniestukjes etc.
Ik denk dat het voor je spieren nog niet zoveel uitmaakt als je een goede warming-up doet. Die produceren behoorlijk wat warmte en ik denk bij de meeste mensen genoeg om bij een graadje of 15 die spieren warm te blijven houden. Gewrichten, vooral de knie, is misschien wat anders.quote:Op donderdag 17 maart 2011 03:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mensen die hun spieren graag in de soep draaien gaan op deze manier fietsen...
Als ik me nu zo kleed raak ik finaal oververhit en draai ik m'n schouder in de soep.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren rond 5 uur gaan fietsen met lange winterbroek, overschoenen, herfsthandschoentjes, een zweetshirt lange mouw daaroverheen een wielershirt korte mouw en een wielershirt lange mouw en het was net voldoende.
Je kunt straks de hele zomer met kort rijden waarom zou je nu je spieren al in de soep moeten laten draaien.
Verstandige keus als je geen aanleg hebtquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:26 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het stoer zijn allang afgeleerd..
quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Verstandige keus als je geen aanleg hebt
Tsja, net als met verschillende andere italiaanse merken hé. De duurste frames zijn echt top, maar de goedkoopste zijn meestal bagger frames en heel goedkoop afgemonteerd omdat ze dan in een ander segment moeten concurreren. Ofwel, een complete Willier van pak 'm beet 1500 Euro is op de meeste onderdelen gewoon minder dan b.v. een Giant voor dezelfde prijs.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:12 schreef Stansfield het volgende:
Tnx voor de info alleen kijk ik in een totaal ander segment.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, net als met verschillende andere italiaanse merken hé. De duurste frames zijn echt top, maar de goedkoopste zijn meestal bagger frames en heel goedkoop afgemonteerd omdat ze dan in een ander segment moeten concurreren. Ofwel, een complete Willier van pak 'm beet 1500 Euro is op de meeste onderdelen gewoon minder dan b.v. een Giant voor dezelfde prijs.
Nee ik loop niet hard dat is niks voor mij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:07 schreef Freddeh het volgende:
[..]
![]()
@CyclingGirl: Was jij net aan het hardlopen buiten?
Waarom zou je in vredesnaam een Wilier kopen om die te gaan spuiten? Die koop je voor het uiterlijk en de naam en daar betaal je voor. Dan kun je net zo goed een no-name frame van 100 euro nemen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de info alleen kijk ik in een totaal ander segment.
Ik wil zelf een fiets samenstellen om mee te touren zeg maar. Dus geen race fiets maar meer een baan fiets die ook veel door fietskoeriers gebruikt wordt. En dan twijfel ik tussen of deze:
Dit frame en dan compleet maken met allerlei noodzakelijke onderdelen.
http://www.pristinefixedgear.com/shop/focale-44-frame-kits/
Waarbij je dus uiteindelijk op zoiets uitkomt:
[ afbeelding ]
Kosten, ik gok zo rond de 800-900 euro.
Of deze:
[ afbeelding ]
Waarbij ik dus het frame wil spuiten in een mat zwarte kleur en er een ander stuur op wil doen en er nog trappers bij moet kopen.
Kosten, 800 euro voor de fiets, 150 voor het spuiten, 50 voor een nieuw stuur en trappers. Totaal dus 1000.
Bij welke heb je het meeste kwaliteit voor je geld denken jullie? Ik neig naar de Willier.
Maakt dat qua kwaliteit niet uit? Of is een frame een frame zeg maar....quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waarom zou je in vredesnaam een Wilier kopen om die te gaan spuiten? Die koop je voor het uiterlijk en de naam en daar betaal je voor. Dan kun je net zo goed een no-name frame van 100 euro nemen.
ik weet niet veel van baanfietsen en wat die frames kosten, maar het lijkt me zeer sterk dat een frame van 800 kwalitatief vergelijkbaar is met een van 300 euroquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:24 schreef Stansfield het volgende:
Dus het frame is niet veel beter dan een frame van 300 euro?
De totale fiets is 800, en bij die ander is het losse frame 300. Maar ik ga denk ik toch voor het losse frame van 300 met een goede afmontage.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik weet niet veel van baanfietsen en wat die frames kosten, maar het lijkt me zeer sterk dat een frame van 800 kwalitatief vergelijkbaar is met een van 300 euro
Een topmodel is een goed frame maar daarvoor geldt nog steeds dat je voor hetzelfde geld bij andere merken meer krijgt (meestal minder gewicht, al dan niet in combinatie met meer stijfheid). Dat is zo'n beetje de rode draad door het hele aanbod van Italiaanse fietsen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de frames (in elke prijsklasse) niet kunnen voldoen want je moet het verschil maar net voelen en het gevoel wil ook watquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een topmodel Willier heeft een heel goed frame. Een budget Willier heeft geen beter frame dan een vergelijkbare budget fiets.
Als ik je dan een tip mag geven:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de info alleen kijk ik in een totaal ander segment.
Ik wil zelf een fiets samenstellen om mee te touren zeg maar. Dus geen race fiets maar meer een baan fiets die ook veel door fietskoeriers gebruikt wordt. En dan twijfel ik tussen of deze:
Dit frame en dan compleet maken met allerlei noodzakelijke onderdelen.
http://www.pristinefixedgear.com/shop/focale-44-frame-kits/
Waarbij je dus uiteindelijk op zoiets uitkomt:
[ afbeelding ]
Kosten, ik gok zo rond de 800-900 euro.
Of deze:
[ afbeelding ]
Waarbij ik dus het frame wil spuiten in een mat zwarte kleur en er een ander stuur op wil doen en er nog trappers bij moet kopen.
Kosten, 800 euro voor de fiets, 150 voor het spuiten, 50 voor een nieuw stuur en trappers. Totaal dus 1000.
Bij welke heb je het meeste kwaliteit voor je geld denken jullie? Ik neig naar de Willier.
Dat heeft weinig zin, nieuwere rameframes hebben geen horizontale uitvalpatten, en dat is wat hij wil anders kan je de ketting niet strak zetten met een baan-achternaaf. Ook kom je dan niet uit met de inbouwbreedte.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:52 schreef buzz1291 het volgende:
Als ik je dan een tip mag geven:
Bouw dan een zeer overjarig nieuw raceframe om. Als je hem toch over laat spuiten maakt de gedateerde kleur niets uit. En die overjarige raceframes kun je meestal wel vinden op de zolder bij de echte racefiets specialist. Niet meteen toehappen, want ze vragen er waarschijnlijk veel te veel voor, maar uiteindelijk wordt het voor hem toch ooit ook de keus tussen de oud ijzer prijs of nu een paar honderd euro vangen.
Geen idee waar je woont, maar bij Plieger in Meerkerk of van Herwerden in Voorburg hangt de zolder vol met ongebruikte 10 jaar oude frames. Je zou ook eens contact met Jan van Dalen in Hoek van Holland contact op kunnen nemen. Dat is nog een originele framebouwer en wellicht heeft hij nog wat overjarige proef exemplaren liggen. En elke echte racefiets specialist in Brabant heeft ook zo'n zoldertje. Succes!
(overigens bekt die Willier op dat plaatje wel echt zeg!)
Ok, dan heb je hier in Dordt een dubbelgangerquote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:18 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee ik loop niet hard dat is niks voor mij.
Ok, ik doe morgen een hersteltraining als het droog is en zondag 1e nationale; Ronde van Zoetermeer.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:46 schreef No-P het volgende:
Morgen vooral kilometers maken en enkele hoogtemeters op de Zonheuvel, Amerongseberg, Defensieweg, Hoogstraat en de Ruiterberg. Ik verwacht van de heuvels een veluwe in het klein.
Komen we elkaar vast nog tegen. Ik doe het Paardenveld er nog bij of is dat hetzelfde als de Zonheuvel, waar ik nog nooit van gehoord heb?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:46 schreef No-P het volgende:
Morgen vooral kilometers maken en enkele hoogtemeters op de Zonheuvel, Amerongseberg, Defensieweg, Hoogstraat en de Ruiterberg. Ik verwacht van de heuvels een veluwe in het klein.
Voor 800 Euro kun je van een gewone Britse framebouwer een prima frame kopen. Nieuw en direct geschikt voor fixed (baanpatten achter). En vaak ook nog met de kans om 'm naar eigen wensen te laten solderen. Kleur naar wens is dan helemaal logisch.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:53 schreef kaasplankje het volgende:
Wat hij beter kan doen is een goedkoop fixed gear frame of een complete fiets scoren van aluminium, wat al zwart is. Dat lukt wel voor 800.-
Deze. Kan best anders heten, ben er nog nooit geweest. Ik volg een toertocht met een groep. Zal opletten of ik een BMC langs zie komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Komen we elkaar vast nog tegen. Ik doe het Paardenveld er nog bij of is dat hetzelfde als de Zonheuvel, waar ik nog nooit van gehoord heb?
Goed bezig!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:17 schreef MallootJean het volgende:
Morgen voor 't eerst op de club rijden. Ben benieuwd - ik laat er alvast een avondje stappen voor opzij liggen...
Ik ben freelancer met ongeveer 5 baantjes in Amsterdam. Ik woon bij centraal station maar werk o.a. in Amstelveen, bij het Hoofddorpplein, Museumplein en Watergraafsmeer. Vorige week woensdag had ik een dag dat ik eerst om 8 uur naar het Hoofddorpplein moest, toen naar Watergraafsmeer, terug naar Hoofddorpplein, dan naar Amstelveen, dan naar het centrum voor een eetafspraak en later terug naar huis. 37km gefietst die dag, ook nog met grote haast.quote:
Montagepasta? Ik heb een tube Tacx Assemly compound carbon, is dat daar goed voor? Of gewoon vaseline?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 09:39 schreef Tommeke het volgende:
@Captain: Niet vergeten de pedalen in te vetten voor het monteren. Dan krijg je ze veel makkelijker los!
Zonheuvel is inderdaad de provinciale weg tussen Maarn en Doorn. Paardenveld (=Koerheuvel) is in Rhenen, vanuit de meest westelijke rotonde noordwaarts.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:27 schreef No-P het volgende:
[..]
Deze. Kan best anders heten, ben er nog nooit geweest. Ik volg een toertocht met een groep. Zal opletten of ik een BMC langs zie komen.
Ik gebruik altijd montagepasta.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Montagepasta? Ik heb een tube Tacx Assemly compound carbon, is dat daar goed voor? Of gewoon vaseline?
Goed van je dat je dat zo snel door hebt zeg. Echt een talent. Daar moet je iets mee doen. Ik vrees voor je dat hier in de schuur meer fietsen staan dan jij je kan voorstellen....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:23 schreef Oksel het volgende:
Je bent gewoon een wanne-be-hip-mode-paardje. Die fiets die koop je, je fietst er 2 keer op, en dan verdwijntie op zolder..
Je moet wat als je alles zo vreselijk serieus neemt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:11 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Goed van je dat je dat zo snel door hebt zeg. Echt een talent. Daar moet je iets mee doen. Ik vrees voor je dat hier in de schuur meer fietsen staan dan jij je kan voorstellen....
Totaal 122,5km. Ga er zometeen nog een rit aan vast plakken. Het is nu buiten aardig opgewarmd, 10C hier en bijna geen wind.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:31 schreef Blik het volgende:
Hoeveel trainingskilometers heeft iedereen hier al gemaakt? Ik zit op dit moment op een schamele 85 kilometer. Ben wel pas vorige week begonnen met de eerste trainingen wegens gebrek aan winterkleding.
Je probeert gewoon down-low te blijven voor Oksel zeker?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zit op 360 kilometer. Maar helaas ben ik ook al twee weken uit de running door last van mijn knie (wil niet teveel op Freddeh en Captain Fabulous lijken dus ga er niet te veel over zeuren).
Gaat het alweer wat beter?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zit op 360 kilometer. Maar helaas ben ik ook al twee weken uit de running door last van mijn knie (wil niet teveel op Freddeh en Captain Fabulous lijken dus ga er niet te veel over zeuren).
Zit sinds januari op 1008,5 km, maar als ik niet zo'n pech had gehad had ik nu gemakkelijk boven de 1500 km gezeten...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:31 schreef Blik het volgende:
Hoeveel trainingskilometers heeft iedereen hier al gemaakt? Ik zit op dit moment op een schamele 85 kilometer. Ben wel pas vorige week begonnen met de eerste trainingen wegens gebrek aan winterkleding.
Rond de 1500quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:31 schreef Blik het volgende:
Hoeveel trainingskilometers heeft iedereen hier al gemaakt?
In januari zo'n 160, vorige week zondag kwam daar zo'n 120 bij. Te weinig dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:31 schreef Blik het volgende:
Hoeveel trainingskilometers heeft iedereen hier al gemaakt?
Ik hou m'n km's niet meer zo goed bij. Denk dat ik dit jaar op zo'n 2000 zit. Incl werken fiets ik nu minimaal 15 uur per week.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:31 schreef Blik het volgende:
Nope. Heb komende week een afspraak bij mijn buurman, die is fisio. Het ging opzich wel wat beter maar toen ben ik twee dagen de kroeg in geweest en was ik weer terug bij af.quote:
Eens nagekeken, alsof het zo bedoeld was: exact 50km.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:33 schreef Freddeh het volgende:
CyclingGirl heeft er ook weer wat km's op zitten met d'r vriend. Stond net vlak achter d'r bij het verkeerslicht. Niets gezegd, viel me tegen dat ze m'n gele voorvork niet herkendeHun ESP kleding viel in ieder geval wel goed op
Geen idee hoeveel km's ik er nu op heb zitten, ik ben gewoon gaan fietsen en heb gaandeweg besloten hoe ik ging rijden. Kwam vlak na de Heinenoord een bordje Zwijndrecht tegen en omdat ik m'n rug/schouders wat begon te voelen (nee, met m'n zitvlak is alles in orde)ben ik die maar gaan volgen i.p.v. eerst naar Rotterdam. Ik merk wel dat ik lichamelijk beter ben geworden sinds de vorige keer dat ik ging rijden. Hoewel dat 15 dagen geleden is heb ik het idee dat er lichamelijk toch iets veranderd is met me, al zou ik niet weten wat, behalve een aangepast eetpatroon.
Die moet je echt alleen voor Carbon gebruiken want alu gaat met deze pasta muurvast zitten. Voor alu moet je die witte montagepasta hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Montagepasta? Ik heb een tube Tacx Assemly compound carbon, is dat daar goed voor? Of gewoon vaseline?
Ik gebruik altijd lagervet voor zulke grappen. Werkt net zo goed als montagepasta. Zo heb ik de crank, cups en pedalen van m'n racefiets ook gemonteer. Helaas had m'n FM dat niet gedaan toen ie een nieuwe trapas in m'n oude fiets had gezet, het gevolg was dat ik als een malle heb lopen rammen om die as er uit te krijgen. Prutsers..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
It's not a competition, but I'm winning?quote:Op zondag 20 maart 2011 08:30 schreef Klonk het volgende:
Ik win, aantal kilometers sinds 1 Januari: 2324,32
HUm...zit niet veel carbon op m'n racert, en de Stevens nog minder. Bj de volgende meet verloot ik een tube montagepasta zo te zien. Gripper, jij had toch carbon troubles?quote:Op zondag 20 maart 2011 01:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die moet je echt alleen voor Carbon gebruiken want alu gaat met deze pasta muurvast zitten. Voor alu moet je die witte montagepasta hebben.
De truc van die carbon pasta is dat dat een beetje zanderig aanvoelt en door de klemming vreet het als het ware in de buitenste laag van de carbon waardoor je een goede klemming krijgt met carbon op carbon. Maar die is echt niet geschikt voor alu.
En die pedalen alleen met een grote imbussleutel vast zetten is niet voldoende. Daar heb je echt een pedaalsleutel voor nodig.
Niet helemaal waar. Een pedaalsleutel gebruik je voornamelijk om je pedalen los te krijgen, dat gaat veel gemakkelijker dan met een inbus. Pedalen moet je nooit te vast zetten bij het monteren, vast = vast zeg ik altijd. Door de trapbeweging draaien ze zichzelf vast namelijk en je wilt niet het risico lopen dat je ze later niet meer loskrijgt.quote:Op zondag 20 maart 2011 01:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En die pedalen alleen met een grote imbussleutel vast zetten is niet voldoende. Daar heb je echt een pedaalsleutel voor nodig.
quote:Op zondag 20 maart 2011 08:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
It's not a competition, but I'm winning?
Ik neem 2 april wel een potje lagervet mee voor je. Ik heb nu een tube lagervet van Shimano en vind dat nét wat prettiger spul dus heb dat potje over.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
HUm...zit niet veel carbon op m'n racert, en de Stevens nog minder. Bj de volgende meet verloot ik een tube montagepasta zo te zien. Gripper, jij had toch carbon troubles?
Toen ik de oude pedalen eruit haalde zat de draad vol met witte pasta, die heb ik met m'n vinger er gewoon afgehaald en op de nieuwe pedalen gesmeerd. Dus dat is voor het moment opgelost...maar even een potje lagervet scoren ofzo dus voor toekomstig gesleutel.
Kreeg de pedalen niet eens los met een inbus trouwens, dus even snel een pedaalsleutel gehaald. Ik koop altijd gereedschap pas als ik merk dat ik het echt nodig heb.
Korte handschoentjes. Viel me gisteren enorm mee, 9 graden is prima te doen met korte handschoentjes.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Rijden julie trouwens al met zomer handschoenen of nog met winter exemplaren?
Is wel een leuk stukje inderdaad, daar bij Amersfoort. Mijn 65 km rondje gaat daar altijd langs (eerst langs Austerlitz)quote:Op zondag 20 maart 2011 11:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga zometeen maar eens Soesterbergerstraatweg pakken, en dan de hellinkjes bij Laan 1914 in A'foort, de Arubalaan en Hugo de Grootlaan, en terug naar H'sum via Bunschoten want daar ben ik nog nooit geweest.
Sorry, maar waarom lagervet om iets te monteren? Lagervet heeft de functie om iets soepel te laten draaien en niet om te monteren. Kan je net zo goed nivea op je onderdelen smeren.quote:Op zondag 20 maart 2011 08:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd lagervet voor zulke grappen. Werkt net zo goed als montagepasta.
Ravitaillering is altijd wel goed bij de RvV. Flesje Isostar, wat honingkoeken, banaantjes. Pak niet teveel, want dan val je op als 'Hollander'quote:Op zondag 20 maart 2011 17:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga in Belgie beter op lette dat ik blijf grazen onderweg.
Dus eerst vreemdgaan met een Zweed, en daarna gewoon je Itailaanse meisje weer willen aaien...je speelt met vuurquote:Op maandag 21 maart 2011 12:12 schreef Oksel het volgende:
Gisteren helaas door een nachtelijk avontuur (Klassieke-Volvo-Ralley) de rit van de club gemist.. balen. Straks rondje Holterberg.
Wat was jouw route precies afgelopen zaterdag, gezien ik achter je parkeerde bij het verkeerslicht onderaan de N3?quote:Op maandag 21 maart 2011 12:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Strijen niet gereden, had weer rugpijn, nog steeds van die aanrijding van vorig jaar.
Wel 2x 90km getraind, zaterdag rustig en zondag wat sneller. Ging best aardig.
Met je fiets nee toch? We zijn zaterdag over de Papendrechtse brug gegaan over de A15 heen richting die saaie weg naar Noordeloos, dan over Meerkerk, Ameide, Lekdijk, naar Kinderdijk, Alblasserdam en dan weer over Papendrecht terug.quote:Op maandag 21 maart 2011 13:12 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat was jouw route precies afgelopen zaterdag, gezien ik achter je parkeerde bij het verkeerslicht onderaan de N3?
Ja, wel met de fiets hoorquote:Op maandag 21 maart 2011 16:58 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Met je fiets nee toch? We zijn zaterdag over de Papendrechtse brug gegaan over de A15 heen richting die saaie weg naar Noordeloos, dan over Meerkerk, Ameide, Lekdijk, naar Kinderdijk, Alblasserdam en dan weer over Papendrecht terug.
Véél makkelijker. Als je denkt dat je eindelijk lekker gaat afvallen ben je in een weekendje weer bijna terug op je oude gewicht, zonder dat je rare dingen doet...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 08:41 schreef nogeenmaarten het volgende:
Beetje dubbel, ze leveren nu zonder veel commotie een nieuwe vork, maar eigenlijk kwamen ze dus eerder de afspraak om direct ook een vork met je frame te leveren niet na. Hoop dat je met deze vork gewoon kan blijven rijden met dit wielerweer.
Mijn achterwiel is opgestuurd naar de wielspecialist na twee mislukte reperaties in korte tijd door de fietsenmaker. Als dit weer niets wordt dan ga ik een ander wiel kopen, het sterkste dat ik voor mijn geld kan kopen en met mijn spieren kan rondkrijgen. Zo robuust mogelijk.
(Dat is makkelijker dan 15 kg afvallen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |