* UncleScorp meldt zichquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:26 schreef Bastard het volgende:
Ok nog meer kalender/Calleman geintresseerde zijn welkom
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:26 schreef Bastard het volgende:
Ok nog meer kalender/Calleman geintresseerde zijn welkom
"These days I often wonder, do you realize how predictive Carl Calleman has been? Day Seven represents the fruition of technology, and who would deny that this is exactly what is going on? It is even bearing fruit right on Calleman's World Tree midline at 12 degrees E longitude, which goes right through Tripoli, Libya! [See The Mayan Calendar by Calleman.] The people of Tunisia, Egypt, Libya, Iraq, Bahrain, and even the US are using the latest technology to activate very much needed revolutions. For example, in the US, the bankrupt Federal Government is now bankrupting the States, so they must take their power back-and they are. Social networking connects people on an unprecedented scale; it is changing the world and preparing us for Oneness. Right after the Galactic Day Seven opened in November, WikiLeaks released the diplomatic cables, and these disclosures ignited individual countries that could no longer avoid seeing how the Elite operates. WikiLeaks exposed the lies and covert operations in world politics, which ignited people's fervor to topple corrupt governments: It was one thing to suspect the Elite as opportunistic liars, but it galvanized people country-by-country when they could see how they do it. When Day Seven opened during November 2010, the US was getting the first hit of its eighth Saturn Return on the 1776 Founding Chart. During this Pisces New Moon, the US is having its second Saturn hit. The third hit and final resolution will be during September 2011, so the US is facing reality now-and the empire is toppling."quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:21 schreef UncleScorp het volgende:
Astrologische link met de mayakalender gebeurtenissen : Barbara Handclow
"As usual, the drama in the sky is totally synchronous with the Mayan Calendar, so have wonderful celebrations for the Universal Underworld on March 9"
Het is al heel lang bezig, maar de laatste drempel nemen we nu. Alles zal nog sneller zijn opkomst en verloop kennen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:10 schreef Lavenderr het volgende:
Yep, geinteresseerd. Dus morgen begint het.
Dat zijn de Maya's ja, maar in tegenstelling tot wat er in het stuk uit de OP wordt beweert, gaat dit over de persoonlijke interpretatie van 1 niet maya, dhr. Calleman.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 14:57 schreef summer2bird het volgende:
Waren de Maya's nu dat volk dat alles eerder goed had voorspeld, of zit ik nu verkeerd?
Jezus! Wat een tekst.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:55 schreef Bastard het volgende:
VAN 9 MAART 2011 TOT 28 OKTOBER 2011 VINDT DE LAATSTE EN NEGENDE - UNIVERSELE CYCLUS - VAN DE MAYA KALENDER PLAATS
Op 28 Oktober 2011 zal deze cyclus in een vliegensvlugge vaart de voltooiing van het Universele Eenheidsbewustzijn bereiken.
Na slechts 13 (6 Nachtelijke- en 7 Dagelijkse Hemels) x 18 dagen zal de wereld er compleet anders uitzien en zal het grote feest van de co-creatie van de Nieuwe Wereld gaan beginnen.
Hierop heeft de hele schepping gewacht - dan wordt het uiteindelijke doel van de schepping, zoals opgetekend in de Maya Kalender, bereikt en zal alles van de negen bewustzijns transformatie cycli samenkomen in een universeel eenheidsbewustzijn.
In dit bewustzijn worden volgens de Maya Kalender alle conflicterende- en dualitische vormen in ons zijn, doen en denken opgelost en zal er een bewustzijn ontstaan waarin iedereen ieder ander en al het andere gelijktijdig en intuïtief zal begrijpen.
Zoals al vaker hier gezegd zal dan elke belemmering en beperking in ons bewustzijn verdwijnen, gewoonweg omdat de quantum energetische toestand van het universum deze belemmeringen gewoon definitief uit de weg heeft geruimd en deze daardoor niet meer kunnen ontstaan.
Ook zullen we dan het kosmische plan, zoals beschreven in de Maya Kalender, volledig gaan begrijpen.
Tevens zal ons tijdsbegrip, dat zich met name als een ervaring in onze rationele linker hersenhelft manifesteert, compleet veranderen naar een non-dualistische ervaring van het pure zijn van moment tot moment.
Dit lijkt voor de meeste mensen totaal onvoorstelbaar, maar laten we erbij stilstaan hoe snel de zaken in de wereld op dit moment (1 Maart, dus één week voor 9 maart 2011) gaan aan de hand van bijvoorbeeld de gebeurtenissen in het Midden Oosten.
Laten we deze gebeurtenissen spiegelen aan de woorden van Carl Johan Calleman toen deze de Universele Onderwereld beschreef in zijn boek De Maya Kalender En De Transformatie Van Het Bewustzijn uit 2003:
"Tegen 2011 zal de dominantie van de dualistische geest ten onder gaan en zullen alle conflicten van de mensheid uit de lagere bewustzijnsniveau's (of cycli) vanzelf verdwijnen. Vanuit het gezichtspunt van de verlichte staat zal de oude orde niet langer reël zijn. De hoogontwikkelde technologieën die door de dualistische geest zijn ontwikkeld zullen de plaats krijgen die hen altijd al was toebedacht, in dienst van de mensheid en de levende kosmos, niet als werktuigen voor overheersing.
Tegen die tijd zal niet alleen het koninklijke gezag maar ook de democartie een zaak van het verleden zijn (als we allemaal in harmonie met het goddelijke leven, waarom zouden we dan iemand kiezen om ons te regeren?).
Alle hiërarchieën zullen ten onder zijn gegaan. Samen met de dualiteit zal de dominantie van de ene ziel over de andere langs natuurlijke weg ten einde zijn gekomen, zodat er geen behoefte zal bestaan aan een regering (die zoiets als het ego van een land is)...".
En wat zien wij nu in de wereld? Het menselijke individuele bewustzijn dat zich niet langer meer laat overheersen en zich ook niet makkelijk meer laat inlijven bij oude politieke- (democratie) of religieuze (islamitische revolutie? NO WAY!) machtsideologieën - dat was de toch duidelijke boodschap van het Egyptische volk nadat Mubarak verdreven was.
Wij zijn benieuwd of deze volkeren zich in de nabije toekomst nog wel echt laten "regeren".
Een zeer bijzondere "voorspelling" dus, maar dat zijn we onderhand wel gewend van de Maya Kalender en Calleman heeft op een ingenieuze- en wetenschappelijk onderbouwde wijze het tijdsplan van de evolutie in de mayakalender gevonden in de vorm van verschuivende kosmische energieën die in de richting van een steeds hoger bewustzijn evolueren.
Daarin heeft elke evolutie en elke cyclus zijn noodzakelijke rol en past ons geen enkel oordeel over wat er allemaal gebeurd is gedurende deze evolutie, maar is het onze enige taak om al deze stadia, de gebeurtenissen, de mensen, de daden, gedachten, etc. te accepteren als onlosmakelijke delen van dit kosmische plan.
Zo zullen wij ook elke fase of cyclus in deze ontwikkeling moeten leren accepteren EN loslaten als deze voltooid wordt. Pas dan kunnen wij de definitieve sprong naar een Vrij Eenheidsbewustzijn maken om een aards paradijs te co-creëren.
Dat alle middelen, innovaties, technologieën, kennis etc. al klaar liggen om dit te verwezenlijken is zonneklaar. We waren er alleen nog niet volledig aan toe om er het juiste gebruik van te maken.
Wat dat betreft zullen de 234 dagen van 9 maart 2011 t/m 28 oktober 2011 ontstellend zijn en zullen de ontwikkelingen op allerlei gebieden - of het nu geld, economie, politiek, religie, milieu of wetenschap is - ontstellend snel gaan.
Nogmaals en wellicht ten overvloede en bedoeld als serieuze waarschuwing: wij hebben het hier niet over externe astronomische 2012 apocalypse hype verschijnselen en gebeurtenissen. Als de media hierover gaan berichten, dan laat u deze berichten gewoon links liggen. Laat u niet van de wijs brengen en ga u zeker niet verzetten tegen de ontwikkelingen die plaatsvinden.
Het werkelijke proces, zoals dat in de Maya Kalender wordt beschreven heeft met dat alles niets van doen en wordt in de theorie van Calleman met talloze feiten onderbouwd.
Het zal allemaal wel duizelingwekkend worden en in ieder geval niet meer met ons verstand bij te houden zijn. Dit wordt bedoeld met de versnellingen in de Maya Kalender, waarbij iedere cyclus zich op de voorgaande stapelt, maar wel 20 keer sneller plaatsvindt dan de vorige. Dit doet ons vaak verzuchten dat het allemaal steeds sneller lijkt te gaan.
Wij kunnen u vertellen dat dat maar al te waar is. Ook voor deze versnellingen zijn in de theorie van Calleman alleen maar feitelijke bewijzen te vinden.
Wie al deze zaken nog louter met het dualistische verstand wenst te benaderen en rationeel wil verklaren zal het gevaar lopen in chaos of krankzinnigheid te vervallen.
Niet alleen in de buitenwereld zullen de zaken snel gaan, maar ook in de binnenwereld zullen de ontwikkelingen zich met een factor 20 sneller afspelen.
FURTHER RESISTANCE IS FUTILE is wat wij u op het hart willen drukken.
Het heeft geen enkele zin meer om elkaar of uzelf te bestrijden met allerlei oordelen, verwijten, schuldgevoelens etc.
We zijn allemaal onderdeel van één en hetzelfde bewustzijn en we gaan de komende tijd elke mogelijkheid, elk middel en elke kennis aangereikt krijgen om ons fysieke voortbestaan op deze prachtige aarde te verlengen en Gezond en Gelukkig van het leven te Genieten.
Dit vereist het hebben van Vertrouwen in jezelf en in elkaar, het nemen van Verantwoordelijkheid over je eigen leven om de volledige Vrijheid voor jezelf en anderen te bereiken.
Dit is juist nu belangrijk omdat we in sneltreinvaart deze ontwikkelingen over ons heen gaan krijgen in de komende maanden.
En dan is het wel zo makkelijk om het juiste ritme te vinden om met deze zaken om te gaan.
Allereerst is het wellicht nuttig om in de komende maanden even bewust te worden van alle ontwikkelingen en systemen in de voorgaande 8 Maya Cycli, die ons op het punt hebben gebracht waar we nu zijn op het gebied van onze Gezondheid, Geld & Geluk. Dit zijn niet alleen maar positieve verhalen kunnen wij u vertellen, maar sommige inzichten zijn even nodig om u in no time klaar te stomen voor het nieuwe bewustzijn. Geen oordeel dus, maar ietwat andere gezichtspunten op alledaagse zaken.
En dan komen we terug op het ritme om met de komende zaken om te gaan. Wij citeren hier letterlijk uit een artikel dat wij toegestuurd kregen van Eric Huysmans
"Het is belangrijk om ons energetisch af te stemmen op de kosmische impulsen van de levensboom. In de negende onderwereld wordt namelijk voor het eerst een letterlijk 9 dagen ritme geïntroduceerd. Ik zal dit hierna de 9 dagen telling noemen.
Dit ritme is een directe consequentie van de lengte van de hemelen in deze onderwereld, die nog maar 18 etmalen (2x9) lang zijn. In deze 18-daagse cyclus, door de Maya's uaxaclahunkin (letterlijk '18 dagen') genoemd, zijn sommige dagen belangrijker dan andere, namelijk:
A. De eerste dag van de uaxaclahunkin (dag 1 van de eerste 9 dagen telling).
B. De top, of het hoogtepunt, van de uaxaclahunkin, die bestaat uit twee dagen (dag 9 van de eerste 9 dagen telling en dag 1 van de tweede).
C. De laatste dag van de uaxaclahunkin (dag 9 van de tweede 9 dagen telling).
Op de eerste dag wordt het zaad van de nieuwe energie gezaaid. Op de twee topdagen bereikt deze energie zijn hoogtepunt. En op de laatste dag dienen we deze energie los te laten en ons voor te bereiden op de komst van de energie van de nieuwe hemel ('dag' of 'nacht').
Om ons goed te kunnen afstemmen op de energie van de verschillende dagen dienen we de data van iedere uaxaclahunkin goed te weten en te volgen. Daarom geef ik hieronder het tijdschema van deze data:
Voor de resterende periode vóór de start van de Universele onderwereld (het einde van de op 17 juli 2010 gestarte voorgolf):
- 1 februari - 18 februari (met de top op 9-10 februari)
- 19 februari - 8 maart (met de top op 27-28 februari)
Voor de Universele onderwereld:
- Dag 1: 9 maart - 26 maart (top op 17-18 maart)
- Nacht 1: 27 maart - 13 april (top op 4-5 april)
- Dag 2: 14 april - 1 mei (top op 22-23 april)
- Nacht 2: 2 mei - 19 mei (top op 10-11 mei)
- Dag 3: 20 mei - 6 juni (top op 28-29 mei)
- Nacht 3: 7 juni - 24 juni (top op 15-16 juni)
- Dag 4: 25 juni - 12 juli (top op 3-4 juli)
- Nacht 4: 13 juli - 30 juli (top op 21-22 juli)
- Dag 5: 31 juli - 17 augustus (top op 8-9 augustus)
- Nacht 5: 18 augustus - 4 september (top op 26-27 augustus)
- Dag 6: 5 september - 22 september (top op 13-14 september)
- Nacht 6: 23 september - 10 oktober (top op 1-2 oktober)
- Dag 7: 11 oktober - 28 oktober (top op 19-20 oktober)
Voor meer informatie over deze 9 dagen telling en de universele onderwereld verwijs ik naar het artikel van Calleman: 'March 9th, 2011: Dawn of the Unity Wave".
De zeer belangrijke centrale boodschap is om elke 9-daagse verandering te accepteren en onmiddellijk weer los te laten en klaar te zijn voor de komende ontwikkeling.
[ afbeelding ]
bronnetje
Wil je misschien wat gedachten uitwisselen over de kalender anders?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 19:12 schreef kevin66166 het volgende:
[..]
Jezus! Wat een tekst.
Copy paste of je verveelde je heel erg!
http://forum.davidicke.com/showthread.php?t=160678quote:Other than the debatable starting point for the Universal Underworld the following diagram (thanks ambler1980 for finding it!) provides a good summary of the Calleman/Lungold interpretation of the Mayan Calendar and how it relates to the evolution of consciousness:
Klinkt herkenbaar. Ik houd in prive sfeer alleen mijn mond erover. Weet de reacties al.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb de laatste drie weken ongeveer een gevoel van ik ben iedereen en iedereen is mij. Het is zo raar. Niemand begrijpt het, mijn moeder denkt dat ik aan de drugs ben.
Bedoel je dan dat ze zich ook bewust worden van de beklemmende foute wereldeconomie?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Bastard het volgende:
'Ontwaken' hoort bij deze fase, zou mij niet verbazen als steeds meer mensen zich.. anders gaan voelen, andere patronen gaan aannemen zonder echte reden. .
Mijn familie zegt vaak dat ik gestoord ben omdat ik het niet eens ben met deze haatzaaiende maatschappij. Als je ze verteld over hoe fout iedereen bezig is noemen ze je je een doemdenker en niet helemaal normaal.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klinkt herkenbaar. Ik houd in prive sfeer alleen mijn mond erover. Weet de reacties al.
Bewust worden dat we echt de dingen anders zouden moeten kunnen aanpakken. Niet tegen elkaar maar met elkaar, geen onderdrukking of uitoefenen van macht, meer transparantie en openheid.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat ze zich ook bewust worden van de beklemmende foute wereldeconomie?
Tijd is geen menselijk verzinsel. Tijd is de 4e dimensie. Je kunt niet 'bewegen' binnen de drie dimensionale ruimte zonder dat er tijd verstrijkt. Tijd uitgedrukt in seconden, minuten, uren, dagen e.d. zijn menselijke verzinsel gebaseerd op onze situatie. Maar ook zonder mensen kost b.v. het vormen van een zonnestelsel 'tijd'.quote:Op woensdag 9 maart 2011 11:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Toffe draad.![]()
Of het exact met die data gaat, volgens mij is tijd een menselijk verzinsel, net als andere rare bedenksels van ons en zottigheden als geld, landsgrenzen, waardeloze artikelen die niemand nodig heeft.
Ik heb de laatste drie weken ongeveer een gevoel van ik ben iedereen en iedereen is mij. Het is zo raar. Niemand begrijpt het, mijn moeder denkt dat ik aan de drugs ben.
Hoezo is 'iedereen' fout bezig?quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:10 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mijn familie zegt vaak dat ik gestoord ben omdat ik het niet eens ben met deze haatzaaiende maatschappij. Als je ze verteld over hoe fout iedereen bezig is noemen ze je je een doemdenker en niet helemaal normaal.
Ruilhandel.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Tijd is geen menselijk verzinsel. Tijd is de 4e dimensie. Je kunt niet 'bewegen' binnen de drie dimensionale ruimte zonder dat er tijd verstrijkt. Tijd uitgedrukt in seconden, minuten, uren, dagen e.d. zijn menselijke verzinsel gebaseerd op onze situatie. Maar ook zonder mensen kost b.v. het vormen van een zonnestelsel 'tijd'.
Geld is absoluut geen 'zottigheid' en alles behalve overbodig. Het is een universeel ruilmiddel, probeer maar eens te bedenken hoe jij aan je eten gaat komen, ZONDER 'universeel ruilmiddel'.
Geld is dan ook niet het probleem in deze wereld. Het kapitalisme & de menselijke hebzucht zijn het probleem. Gecombineerd met onverschilligheid & egocentrisch denken/handelen.
Door niet te realiseren dat onze welvarende manier van leven ten koste gaat van andere levens.quote:
TRUe inderdaad. Ik ben persoonlijk nogal een fan van the RA material en daar staat ongeveer hetzelfde in, ook dat het dus geen zekerheid is dat we allemaal als totaalpakket in één keer over gegooid worden naar een 4de dimensie oid maar dat de oogst erg gemengd is en de overgrote meerderheid gewoon in de derde blijft deze keer (ook geen probleem overigens). Klik. Hier staat 2011 wel in als globale periode dat het koren van het kaf gescheiden wordt bij het overlijden van een persoon. (die dus niet allemaal tegelijk het loodje leggen, dus) want een overgang naar een andere dimensie gaat niet werken in een levend lichaam.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:36 schreef Trippii het volgende:
Het gaat ook niet om een specifieke datum, zoals bijvoorbeeld de 'eind'-datum van 28-10-2011. Het gaat er meer om dat er in deze tijd een nieuwe energie aanwezig is om spiritueel verder te kunnen groeien. Nieuwe 'tools' als je het zo wilt noemen. Het is dus niet wachten tot het 28 oktober wordt, het is nu de tijd om de spreekwoordelijke deur in jezelf te openen.
Ik denk dat de meeste mensen zich dat wel realiseren, hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Door niet te realiseren dat onze welvarende manier van leven ten koste gaat van andere levens.
En daar zit de grote fout, door zich nergens meer voor kunnen interesseren.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen zich dat wel realiseren, hoor.
Het interesseert ze alleen geen flikker.
Kijk, de manier van leven in de Westerse wereld, kost gewoon levens elders in de wereld, door de scheefgroei van welvaart. Ik denk dat de meeste mensen dat wel begrijpen, vandaar dat er per capita vrij veel ontwikkelingsgeld de kant van de armere landen opgaat, maar de meesten onder ons zullen niet hun eigen levensstijl dermate aan willen passen dat er toch een soort van balans ontstaat.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:41 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En daar zit de grote fout, door zich nergens meer voor kunnen interesseren.
En een heleboel mensen realiseren het zich niet eens
quote:
Welnee, in een perfecte wereld help je elkaar gewoon! Daar hoeft dan niks tegenover te staan, natuurlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2011 15:00 schreef R0N1N het volgende:
[..]
dat is het ook MET geld.
Probleem is echter hoe krijg jij als b.v. metselaar een stuk brood van de bakker, terwijl die niet op metselwerk zit te wachten ???? Moet je dus EERST op zoek naar een ander die WEL jouw metselwerk wil 'ruilen' voor b.v. vlees, en dat dan weer ruilen voor brood. In de praktijk werkt dat in hedendaagse wereld totaal niet. DAAR is ooit 'geld' voor bedacht !
Dit is propaganda, zie club van rome, agenda 21 etc enzoverderquote:Op woensdag 9 maart 2011 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Is ook eigenlijk vrij zinloos, aangezien het grootste probleem is dat er teveel mensen op deze planeet rondlopen
Nix propaganda. Is gewoon een feit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:14 schreef truepositive het volgende:
Dit is propaganda, zie club van rome, agenda 21 etc enzoverder
Of gewoon alles gratis te verkrijgen als je zelf ook bijdraagtquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:00 schreef R0N1N het volgende:
[..]
dat is het ook MET geld.
Probleem is echter hoe krijg jij als b.v. metselaar een stuk brood van de bakker, terwijl die niet op metselwerk zit te wachten ???? Moet je dus EERST op zoek naar een ander die WEL jouw metselwerk wil 'ruilen' voor b.v. vlees, en dat dan weer ruilen voor brood. In de praktijk werkt dat in hedendaagse wereld totaal niet. DAAR is ooit 'geld' voor bedacht !
En dat is ook propagandaquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:04 schreef R0N1N het volgende:
Die kunstmest (fosfor) komt uit olie. (en die raakt op, .... dus ... )
Nee je hoeft ook niks te merken omdat het vandaag 9 Maart is. Het is meer een overgangsdatum, maar krachten waar hiervoor al even aan het toenemen, en nu zijn we over naar de nieuwe onderwereld en gaan we die effecten meer en meer waarnemen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:58 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb helemaal niks gemerkt vandaag behalve dat het een ontzettende kutdag was met heel veel gezeik. Met al mijn krachten zal ik proberen de matrix vanavond te doorbreken totdat ik erbij neerval.
Helaas is er nu net reclame op radio en kan ik nog "niet-echt" in de vibe komen. Ohwja en ik heb nu een burgelijk leven zonder drugs. Ach ja Fuck It..this one is for the nation!
Scheppingsverhalen en verhalen van oervolkeren die de wereld voor hen moesten duiden moet je ook niet letterlijk nemen, anders gaan mensen je een beetje vreemd vinden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:55 schreef Bastard het volgende:
Ook zullen we dan het kosmische plan, zoals beschreven in de Maya Kalender, volledig gaan begrijpen.
Volgens mij heb jij een stevige dubbele espresso nodig om te ontwaken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Bastard het volgende:
'Ontwaken' hoort bij deze fase, zou mij niet verbazen als steeds meer mensen zich.. anders gaan voelen, andere patronen gaan aannemen zonder echte reden. .
Je kan niet ontkennen dat er 'iets' aan de hand is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:12 schreef Nee het volgende:
Ondanks ik nog steeds erg huiverig ben voor dit soort new age berichtgevingen kan ik niet ontkennen dat er iets aan de hand is. Wat mij dus opvalt zijn snelle veranderingen, zowel globaal als in privé sfeer. Het is alsof we naar een bepaald punt toewerken. Ben benieuwd..
Of dat die dingen in elkaar gezet is door een reut slaven, ook zo vreemd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:03 schreef adder het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal.
Scheppingsverhalen en verhalen van oervolkeren die de wereld voor hen moesten duiden moet je ook niet letterlijk nemen, anders gaan mensen je een beetje vreemd vinden. Wist je dat er mensen zijn die denken dat de pyramides door ET bedacht zijn?
quote:The Last "Wonder of the World"
Thirty times larger than the Empire State Building, the Pyramid's features are so large they can be seen from the Moon.
Its base covers 13.6 acres (equal to seven midtown Manhatten city blocks), each side being greater than five acres in area.
A highway lane eight feet wide and four inches thick could be built from San Francisco to New York and put inside the Great Pyramid.
The oldest structure in existence, having been started 4,617 years ago, it is the sole remnant of the Seven Wonders of the World.
Nope. Geven zonder er iets voor terug te verlangen.quote:
Hoe kan dat nou.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nope. Geven zonder er iets voor terug te verlangen.
Vertrouwen in de Kosmos, vertrouwen dat er altijd datgene voor je is en zal zijn dat je nodig hebt.![]()
Altijd.
![]()
Als je wilt ontvangen, geef dan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou.
Je hebt gewoon geld nodig , hoe wil je anders leven?
Ik kan morgen mijn baan opzeggen en het dan een poosje uitzingen, maar dan?
Leg dat nu eens uit. Hoe dan verder?
Dat is zo vaag. Hoe doe je dat concreet?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als je wilt ontvangen, geef dan.
Verandering van instelling waarschijnlijk. Als dit die periode is waar men hun eigen dimensionele weg in slaat dan is er ook een groep die dus wel vrijwillig, dwangeloos en zonder enig eigenbelang dingen gaat doen voor anderen maar in plaats van hoe het nu is dat je dus binnen no-time aan de bedelstaf zit zijn er zo veel gelijkgezinden dat ze het dus ook terug doen vanuit dezelfde redeneringen/emoties. Een soort vrijwillige niet corrupte hippie-communisme waar je ook zomaar uit kan stappen zonder nadelige gevolgen. Als je het materialisme uit de persoon sloopt maar de menselijkheid behoudt en de empathie vergroot dan kan er zo'n maatschappij bestaan. Je hebt nu nog steeds die stammen in zuid amerika die op die manier leven, zorgzaam voor elkaar zonder direct eigen gewin maar uit groepsbelang. Dat wij het hier in het westen niet meer zo goed kunnen maakt het niet onmogelijk, enkel onbekend.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou.
Je hebt gewoon geld nodig , hoe wil je anders leven?
Ik kan morgen mijn baan opzeggen en het dan een poosje uitzingen, maar dan?
Leg dat nu eens uit. Hoe dan verder?
Kijk, dit is alweer veel duidelijker en concreter.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Verandering van instelling waarschijnlijk. Als dit die periode is waar men hun eigen dimensionele weg in slaat dan is er ook een groep die dus wel vrijwillig, dwangeloos en zonder enig eigenbelang dingen gaat doen voor anderen maar in plaats van hoe het nu is dat je dus binnen no-time aan de bedelstaf zit zijn er zo veel gelijkgezinden dat ze het dus ook terug doen vanuit dezelfde redeneringen/emoties. Een soort vrijwillige niet corrupte hippie-communisme waar je ook zomaar uit kan stappen zonder nadelige gevolgen. Als je het materialisme uit de persoon sloopt maar de menselijkheid behoudt en de empathie vergroot dan kan er zo'n maatschappij bestaan. Je hebt nu nog steeds die stammen in zuid amerika die op die manier leven, zorgzaam voor elkaar zonder direct eigen gewin maar uit groepsbelang. Dat wij het hier in het westen niet meer zo goed kunnen maakt het niet onmogelijk, enkel onbekend.
Genoeg mensen die computers zo interessant vinden dat ze het gratis willen bedienen voor de mensen, onderhoudt e.d. Bij anderen zit het voedsel verbouwen in hun bloed en doen ze dat omdat ze van het boerenland houden en het onderhouden van land, hetzelfde met bouwvakkers, artsen en ga zo maar door. Eventueel dat men in kleinere gemeenschappen gaat leven in plaats van mensenmassa's van honderduizenden of zelfs miljoenen. Als je elkaar kent dan ben je eerder geneigd om ook de kutklusjes zoals riolering te doen, eventueel. Ik bedoel we hoeven niet in grote steden te wonen natuurlijk. En als we niet meer luxe-verslaafd zijn is het dus ook niet belangrijk om een 50 inch plasma scherm aan je muur te hebben hangen, een grote dikke kar te rijden of een luxe vila met 100 hectare grond voor maar twee personen dus is het onderhoud ook minder en kan men het misschien weer eens zelf doen. Een minder consumerende maatschappij brengt ook minder zooi met zich mee natuurlijk. Weer wat dichter bij de natuur leven, seizoens-voer en meer van dat soort eneuzelquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kijk, dit is alweer veel duidelijker en concreter.
Blijft toch het feit dat áls je zo wilt leven hier in Nederland je op enorme praktische bezwaren stuit lijkt mij.
Want niet alles is te ruilen of vrijwillig te doen voor een ander.
Er moet huisvesting zijn, er moet medische zorg zijn, er moet voedsel zijn. En hoe goedkoop je dat misschien ook kunt verbouwen, er is geld nodig om zo'n commune op te richten.
Het klinkt ideaal, en wie weet ooit, maar ik denk zomaar dat iemand zijn baan niet makkelijk opgeeft voor een onzeker bestaan, hoe idealistisch ook. Zeker niet als er kinderen zijn, kinderen die naar school moeten, want leerplicht. Kortom, nog heel veel werk aan de winkel voor mensen die dit ideaal nastreven.
Ik heb het niet over de situatie zoals die nu is maar een hypothetische situatie waar linkse_boomknuffelaar het over heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef R0N1N het volgende:
Uit groepsbelang ?![]()
Je bedoelt zoiets als politici/ambtenaren/bankiers/etc. die elkaar de hand boven het hoofd houden ? of meer zoiets als Feyenoord vs Ajax Hooligans ? of 'wij Nederlanders' ?
Is discriminatie ook niet uit 'groepsbelang' ? en Oorlog (om gebied/resources) ?
Nee, ja, fantastisch hoor, dat 'handelen in groepsbelang'.![]()
Wees dan maar een egoist. Die stelt zich niet zo snel beschikbaar als 'huurling'![]()
De 'mensheid' als groep, bestaat niet. Dat is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje, waar de een z'n groet de ander z'n belediging is.
Dus met z'n allen naar Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef jogy het volgende:Als je het materialisme uit de persoon sloopt maar de menselijkheid behoudt en de empathie vergroot dan kan er zo'n maatschappij bestaan. Je hebt nu nog steeds die stammen in zuid amerika die op die manier leven, zorgzaam voor elkaar zonder direct eigen gewin maar uit groepsbelang. Dat wij het hier in het westen niet meer zo goed kunnen maakt het niet onmogelijk, enkel onbekend.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:35 schreef jogy het volgende:
Genoeg mensen die computers zo interessant vinden dat ze het gratis willen bedienen voor de mensen, onderhoudt e.d. Bij anderen zit het voedsel verbouwen in hun bloed en doen ze dat omdat ze van het boerenland houden en het onderhouden van land, hetzelfde met bouwvakkers, artsen en ga zo maar door. Eventueel dat men in kleinere gemeenschappen gaat leven in plaats van mensenmassa's van honderduizenden of zelfs miljoenen. Als je elkaar kent dan ben je eerder geneigd om ook de kutklusjes zoals riolering te doen, eventueel. Ik bedoel we hoeven niet in grote steden te wonen natuurlijk. En als we niet meer luxe-verslaafd zijn is het dus ook niet belangrijk om een 50 inch plasma scherm aan je muur te hebben hangen, een grote dikke kar te rijden of een luxe vila met 100 hectare grond voor maar twee personen dus is het onderhoud ook minder en kan men het misschien weer eens zelf doen. Een minder consumerende maatschappij brengt ook minder zooi met zich mee natuurlijk. Weer wat dichter bij de natuur leven, seizoens-voer en meer van dat soort eneuzel.
Juistem. Zéér hypothetischquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:36 schreef jogy het volgende:
Ik heb het niet over de situatie zoals die nu is maar een hypothetische situatie waar linkse_boomknuffelaar het over heeft.
Aantallen, technologische ontwikkelingen, maatschappelijk moraal, opvoeding, het scholensysteem, media (vooral de media) is iets wat ons geschapen heeft zoals we nu zijn en deels zal blijven schapen. Genoeg mensen die nog steeds slaafs de statische media (tv,krant,tijdschriften etc) oplepelen alsof het WAARHEID is terwijl het dat niet hoeft te zijn. De mens kan zijn wat het wil zijn. Zlefs Hitler of Goering ofzo zei 'geef me een kind voor zijn 8ste levensjaar en ik maak ervan wat ik wil' oid. Dat kan je ook op een positieve manier brengen en een kind dus vrij laten en de eigen nieuwsgierigheid laten volgen. Tot op zekere hoogte natuurlijk, je zou niet willen dat het kind zijnvingers erf knipt met een nijptang of iets anders dwaas. Media is niet slecht zoals een kogel an sich niet negatief is maar je kan er wel negatieve dingen mee doen. Persoonlijk ben ik dus van overtuigd dat de mens zlef niet een egoistisch of megalomaan iets is maar dat het wel zo gemaakt kan worden, bedoeld of onbedoeld. Ah well, genoeg gebrainfartquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:39 schreef adder het volgende:
[..]
Dus met z'n allen naar Zuid-Amerika.
Maar zonder gekheid, zo zit het dier mens niet in elkaar. Zo zijn we gewoonweg niet geëvolueerd. Het enige dat anders is geworden, dan toen we 200.000 jaar geleden onze Afrikaanse broeders hebben achtergelaten, zijn onze aantallen en de technologische ontwikkeling die we tot stand hebben gebracht.
Of het staat te gebeuren laat ik maar lekker in het midden, of het vanuit dit tijdsperspectief realistisch is? Denk het niet. Maar tijden veranderen, elk moment weer.quote:
Leuke brainfart, maar, oh, oh, oh, wat is die quote foutquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:50 schreef jogy het volgende:
Aantallen, technologische ontwikkelingen, maatschappelijk moraal, opvoeding, het scholensysteem, media (vooral de media) is iets wat ons geschapen heeft zoals we nu zijn en deels zal blijven schapen. Genoeg mensen die nog steeds slaafs de statische media (tv,krant,tijdschriften etc) oplepelen alsof het WAARHEID is terwijl het dat niet hoeft te zijn. De mens kan zijn wat het wil zijn. Zlefs Hitler of Goering ofzo zei 'geef me een kind voor zijn 8ste levensjaar en ik maak ervan wat ik wil' oid. Dat kan je ook op een positieve manier brengen en een kind dus vrij laten en de eigen nieuwsgierigheid laten volgen. Tot op zekere hoogte natuurlijk, je zou niet willen dat het kind zijnvingers erf knipt met een nijptang of iets anders dwaas. Media is niet slecht zoals een kogel an sich niet negatief is maar je kan er wel negatieve dingen mee doen. Persoonlijk ben ik dus van overtuigd dat de mens zlef niet een egoistisch of megalomaan iets is maar dat het wel zo gemaakt kan worden, bedoeld of onbedoeld. Ah well, genoeg gebrainfart.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:51 schreef jogy het volgende:
Of het staat te gebeuren laat ik maar lekker in het midden, of het vanuit dit tijdsperspectief realistisch is? Denk het niet. Maar tijden veranderen, elk moment weer.
Weet ik, is ook het hele punt. Wij als mensheid worden ook geïndoctrineerd oor bepaalde media en we lepelen het op alsof het softijs is op een hete zomerdag.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:02 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Leuke brainfart, maar, oh, oh, oh, wat is die quote fout![]()
Dat gaat PUUR over 'indoctrinatie'![]()
Waarom niet? Het ging enkel om het feit dat wij kunnen zijn wat we willen zijn als we alle (mentale) vrijheid krijgen om dit te volgen zonder invloeden van buitenaf die je in een hok proberen te drukken. Je kan een muur maken met een stuk hout maar je kan er ook iemand mee de hersenen in slaan. Je kan een kind indoctrineren en een bepaald pad laten volgen of het kind (relatief) vrij laten en zijn eigen weg laten volgen tot zijn geluk. Allemaal met dezelfde gereedschappen.quote:Ook al snap ik wat je bedoelt, wil je die opmerking/quote NOOIT meer maken (in deze context), please ?
Mja, De Telegraaf is de populairste 'krant' en in de VS is FOX de belangrijkste 'nieuwszender'. Zegt op zich al genoeg. We zijn vormbaar als klei, eventueel leren we ooit om voor onszelf te denken en dan ziet de wereld er een stuk anders uit.quote:En wat die waarheid van de MSM, betreft, daar heb je een beetje gelijk (voor sommige 'figuren' gaat dat zeker op), maar wat ik vaak zie is dat het geregeld niet eens aan de berichten zelf ligt.
Men leest vaak de helft niet. Laat woorden als 'misschien, eventueel, mogelijk' e.d. al snel weg & van de interpretatie en overige conclusies klopt vaak ook geen bal. Kortom, de 'lezers' zelf zijn ook niet altijd even 'doortastend'
Das wel een beetje overdreven, niet ?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:12 schreef jogy het volgende:
Weet ik, is ook het hele punt. Wij als mensheid worden ook geïndoctrineerd oor bepaalde media en we lepelen het op alsof het softijs is op een hete zomerdag.
Nou, niet, omdat dit juist gaat over de totale 'vorming' van mensen. Machines, die volledig 'opereren' zoals de 'machthebber' het wil. Volledig met de gedachte dat het zo hoort.quote:Waarom niet? Het ging enkel om het feit dat wij kunnen zijn wat we willen zijn als we alle (mentale) vrijheid krijgen om dit te volgen zonder invloeden van buitenaf die je in een hok proberen te drukken. Je kan een muur maken met een stuk hout maar je kan er ook iemand mee de hersenen in slaan. Je kan een kind indoctrineren en een bepaald pad laten volgen of het kind (relatief) vrij laten en zijn eigen weg laten volgen tot zijn geluk. Allemaal met dezelfde gereedschappen.
Dat geeft inderdaad te denken. Over de kijkers/lezers. DAT zijn namelijk degene die het populair maken. Mensen worden graag bedonderd, en anders doen ze het zelf welquote:Mja, De Telegraaf is de populairste 'krant' en in de VS is FOX de belangrijkste 'nieuwszender'. Zegt op zich al genoeg. We zijn vormbaar als klei, eventueel leren we ooit om voor onszelf te denken en dan ziet de wereld er een stuk anders uit.
En waarom zou je dat accepteren omdat er NU geen ontsnappen aan is?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:23 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Das wel een beetje overdreven, niet ?
Bovendien, heb je altijd met een zekere 'indoctrinatie' te maken. Daar is geen ontsnappen aan
Jup, je kan mensen dus vormen tot machines en je kan mensen vormen die hun eigen weg volgen met eenzelfde soort begeleiding alleen 180 graden gedraaid, in plaats van begeleiding die gekozen is van hogerhand om een persoon te vormen kan een persoon ook de begeleiding kiezen die hem het beste ligt. zonder ander gezeur. Het enige wat er dan veranderd is zal de keuze volgorde zijn, in plaats dat er een persoon of organisatie is die vor jou beslist wat het beste is voor je kies je het zelf. Daar heb je nog steeds een organisatie voor nodig alleen eentje die volledig eerlijk is met alle informatie die het geeft op het meest basale niveauquote:Nou, niet, omdat dit juist gaat over de totale 'vorming' van mensen. Machines, die volledig 'opereren' zoals de 'machthebber' het wil. Volledig met de gedachte dat het zo hoort.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:51 schreef truepositive het volgende:
De ware aard van de mens is empathisch, niet egoistisch beestachtig.
Er is 'dan' ook geen ontsnappen aan. Het gaat vanzelf. Neem al het idee dat die wereld 'ideaal' is, en 'het allerbeste, voor iedereen' ... tja, ach, need I say more ?quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:35 schreef jogy het volgende:
En waarom zou je dat accepteren omdat er NU geen ontsnappen aan is?
hmmm... lastig hoor.quote:Jup, je kan mensen dus vormen tot machines en je kan mensen vormen die hun eigen weg volgen met eenzelfde soort begeleiding alleen 180 graden gedraaid, in plaats van begeleiding die gekozen is van hogerhand om een persoon te vormen kan een persoon ook de begeleiding kiezen die hem het beste ligt. zonder ander gezeur. Het enige wat er dan veranderd is zal de keuze volgorde zijn, in plaats dat er een persoon of organisatie is die vor jou beslist wat het beste is voor je kies je het zelf. Daar heb je nog steeds een organisatie voor nodig alleen eentje die volledig eerlijk is met alle informatie die het geeft op het meest basale niveau
Right, nou... uhm... we gaan 't 'meemaken' (voor zover ... )quote:Anyway, terug naar het hosanna we gaan naar een betere wereld/universum/mentaliteit/dimensie toe topic![]()
. Technische details be danmed Holadijee!
.
Hier schets je een ideale wereld. Helaas zit de huidige wereld niet in elkaar en ook al wil je zelf een wereld zoals jij die schetst, het is behoorlijk moeilijk om je van de wereld zoals het nu is te onttrekken...quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Genoeg mensen die computers zo interessant vinden dat ze het gratis willen bedienen voor de mensen, onderhoudt e.d. Bij anderen zit het voedsel verbouwen in hun bloed en doen ze dat omdat ze van het boerenland houden en het onderhouden van land, hetzelfde met bouwvakkers, artsen en ga zo maar door. Eventueel dat men in kleinere gemeenschappen gaat leven in plaats van mensenmassa's van honderduizenden of zelfs miljoenen. Als je elkaar kent dan ben je eerder geneigd om ook de kutklusjes zoals riolering te doen, eventueel. Ik bedoel we hoeven niet in grote steden te wonen natuurlijk. En als we niet meer luxe-verslaafd zijn is het dus ook niet belangrijk om een 50 inch plasma scherm aan je muur te hebben hangen, een grote dikke kar te rijden of een luxe vila met 100 hectare grond voor maar twee personen dus is het onderhoud ook minder en kan men het misschien weer eens zelf doen. Een minder consumerende maatschappij brengt ook minder zooi met zich mee natuurlijk. Weer wat dichter bij de natuur leven, seizoens-voer en meer van dat soort eneuzel.
Ik heb het niet over onttrekken hoor, ik zie de wereld zoals die nu is en zonder een of ander wereldwonder/omslag/bewustzijnsverandering zal deze ook zo blijven met al haar voor en nadelen. Ik zat enkel te brainfarten op een manier waarop deze ideale wereld tot stand zou kunnen komen op korte termijn waar ik alle ( ook de onwaarschijnlijke) mogelijkheden van TRU in acht neem. Dit topic gaat over een grootse bewustwording en dat schept dus mogelijkheden die ernu nog niet zijn op grote schaal.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:12 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Hier schets je een ideale wereld. Helaas zit de huidige wereld niet in elkaar en ook al wil je zelf een wereld zoals jij die schetst, het is behoorlijk moeilijk om je van de wereld zoals het nu is te onttrekken...
Dat wil iedereen, maar weinig realiseren dat.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:10 schreef R0N1N het volgende:
De een wil keuze vrijheid, de ander niet
Dat is zeker waar, maar heeft deels met externe factoren te maken.quote:. De een kan er mee omgaan, de ander niet.
Klopt.quote:Het idee dat 'het volk' niet weet wat goed voor ze is, is b.v. een gedachte die je vaak terug ziet binnen 'politieke stromingen'. Men heeft 'leiding' nodig. Dat is in elk geval de overheersende gedachte. Vaak is dat ook zo, maar niet altijd. Daar wringt nou juist de schoen.
Klopt niet, Anarchie = Geen Hierarchie. Dat betekent niet automatisch terug in de jungle en elkaars hersens inslaan. Dit is een idee dat door de media opgedrongen wordt.quote:Neem bijvoorbeeld het volgende:
Absolute vrijheid = Anarchie = Recht van de sterkste = Weg vrijheid
Oke, duidelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over onttrekken hoor, ik zie de wereld zoals die nu is en zonder een of ander wereldwonder/omslag/bewustzijnsverandering zal deze ook zo blijven met al haar voor en nadelen. Ik zat enkel te brainfarten op een manier waarop deze ideale wereld tot stand zou kunnen komen op korte termijn waar ik alle ( ook de onwaarschijnlijke) mogelijkheden van TRU in acht neem. Dit topic gaat over een grootse bewustwording en dat schept dus mogelijkheden die ernu nog niet zijn op grote schaal.
En door bepaalde 'anarchistische typjes'quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:18 schreef truepositive het volgende:
Klopt niet, Anarchie = Geen Hierarchie. Dat betekent niet automatisch terug in de jungle en elkaars hersens inslaan. Dit is een idee dat door de media opgedrongen wordt.
Met de keuze vrijheid om te doen en laten wat je zelf wil zolang het een ander niet schaadt is daar niets ergs aan toch? JIJ kiest wat het allerbeste is voor jezelf, niet iemand anders.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Er is 'dan' ook geen ontsnappen aan. Het gaat vanzelf. Neem al het idee dat die wereld 'ideaal' is, en 'het allerbeste, voor iedereen' ... tja, ach, need I say more ?
Als jij graag begeleid wil worden dan heb je die mogelijkeid bij degene die graag wil begeleiden, nogmaals; NU zal het niet werken want mensen maken er misbruik van en dan heb je een cult of geweldadige groepering die weer rotzooi trapt maar na een eventuele mentaliteitsverandering (op wonderbaarlijk korte termijn of pas over een paar honderd jaar als we het op de harde en nare manier geleerd hebben a la Star Trek oid) is het wel mogelijk, het is iets nieuws en onbekends maar niet onmogelijk.quote:hmmm... lastig hoor.
Mensen zijn gewoon te verschillend.
De een wil keuze vrijheid, de ander niet. De een kan er mee omgaan, de ander niet.
Het idee dat 'het volk' niet weet wat goed voor ze is, is b.v. een gedachte die je vaak terug ziet binnen 'politieke stromingen'. Men heeft 'leiding' nodig. Dat is in elk geval de overheersende gedachte. Vaak is dat ook zo, maar niet altijd. Daar wringt nou juist de schoen.
Again, nu is dat wel zo ja, kijk maar naar de stateloze landen in Afrika bijvoorbeeld maar wat niet is kan nog komen uiteraard.quote:Neem bijvoorbeeld het volgende:
Absolute vrijheid = Anarchie = Recht van de sterkste = Weg vrijheid
... en er is nog een laaaaange weg te gaan voordat er echt helemaal niemand opstaat om dat 'recht' te claimen
We gaan in ieder geval iets meemaken, wat het is weet volgens mij niemand maar het lijkt me erg interessant.quote:[..]
Right, nou... uhm... we gaan 't 'meemaken' (voor zover ... )
Het is het niet, maar leidt (in de huidige wereld) onvermijdelijk tot ...quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:18 schreef truepositive het volgende:
Klopt niet, Anarchie = Geen Hierarchie. Dat betekent niet automatisch terug in de jungle en elkaars hersens inslaan. Dit is een idee dat door de media opgedrongen wordt.
Misschien niet zozeer dat we stoppen met consumeren, maar dat we bewuster gaan consumeren. Dat we weten hoeveel macht we als consument hebben. Voorbeeld: geen producten van bio-industrie kopen, maar biologische producten. Of minderen of stoppen met vlees eten, lokaal inkopen doen bij boer, foute bedrijven boycotten, enz.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:53 schreef R0N1N het volgende:
Ik vraag me overigens af wat het effect zou zijn op de wereld economie ... als we allemaal gaan 'zweven' ... hoe gaat die 'overgang' ??? Zonder 'consumptie drang' stort de boel pas echt in.
Krijgen we dan niet gewoon een financiele crisis x 1000 om de oren ? (met alle narigheid die daar dan weer bij hoort (werk/dak/voedsel loos))
Verzinsels van mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:14 schreef truepositive het volgende:
[..]
Dit is propaganda, zie club van rome, agenda 21 etc enzoverder
volstrekte onzin.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Verzinsels van mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien.
Ik weet dat het niet leuk is om te horen, maar onze natuurlijke biotoop is geschikt voor maximaal 2 miljard mensen, zoals R0N1N ook al zei.
Dit weet jij na je uitvoerige universitaire opleiding tot bioloog en je jarenlange ervaring in het veld, neem ik aan?quote:
Altruïstisch binnen de eigen 'stam' eerder.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:51 schreef truepositive het volgende:
De ware aard van de mens is empathisch, niet egoistisch.
Astrologie is echt grote onzin.quote:
Als mieren die een 4x zo grote biomassa heeft dan mens dan moet dat kunnen. Maar dan moeten we niet willen dat we om het halfjaar een walgelijk onding van een iPad in ons bezit hebben of een andere auto kopen als het asbakje vol is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit weet jij na je uitvoerige universitaire opleiding tot bioloog en je jarenlange ervaring in het veld, neem ik aan?
enge leeghoofden zijn datquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Astrologie is echt grote onzin.
Check de Penn & Teller's Bullsh!t aflevering erover maar eens. Dan wordt dit wel pijnlijk duidelijk.
Penn&Teller zijn zelf bullshitquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Check de Penn & Teller's Bullsh!t aflevering erover maar eens. Dan wordt dit wel pijnlijk duidelijk.
Mieren? In relatie tot hoe groot de planeet is hebben die wel iets meer ruimte om te groeien.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als mieren die een 4x zo grote biomassa heeft dan mens dan moet dat kunnen. Maar dan moeten we niet willen dat we om het halfjaar een walgelijk onding van een iPad in ons bezit hebben of een andere auto kopen als het asbakje vol is.
Wow. Sterk argumentquote:
Dat is de vraag die ik ook heb. De overgang van hoe we nu leven naar die 'ideale wereld' zonder geld. Het lijkt mij onmogelijk, praktisch gezien.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:53 schreef R0N1N het volgende:
Ik vraag me overigens af wat het effect zou zijn op de wereld economie ... als we allemaal gaan 'zweven' ... hoe gaat die 'overgang' ??? Zonder 'consumptie drang' stort de boel pas echt in.
Krijgen we dan niet gewoon een financiele crisis x 1000 om de oren ? (met alle narigheid die daar dan weer bij hoort (werk/dak/voedsel loos))
Zie daar de reden waarom communisme altijd gepaard gaat met een autocratische/aristocratische staatsinrichting.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is de vraag die ik ook heb. De overgang van hoe we nu leven naar die 'ideale wereld' zonder geld. Het lijkt mij onmogelijk, praktisch gezien.
Een deel van de mensen zal wellicht meedoen, een ander deel houdt vast aan de manier van leven nu omdat dat goed bevalt en men de luxe niet kwijt wil en men eigenlijk best tevreden is.
Ik kom ook steeds terug op de praktijk, omdat het uiteindelijk niet bij zweven blijft maar écht veranderen, en hoe gaat die 'overgang' dan?
Je kunt mensen toch niet dwingen?
Het zal dus een utopie blijven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zie daar de reden waarom communisme altijd gepaard gaat met een autocratische/aristocratische staatsinrichting.
Hoewel ik die discussie niet echt op zijn plaats vind hier, toch kleine randbedenking.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is de vraag die ik ook heb. De overgang van hoe we nu leven naar die 'ideale wereld' zonder geld. Het lijkt mij onmogelijk, praktisch gezien.
Een deel van de mensen zal wellicht meedoen, een ander deel houdt vast aan de manier van leven nu omdat dat goed bevalt en men de luxe niet kwijt wil en men eigenlijk best tevreden is.
Ik kom ook steeds terug op de praktijk, omdat het uiteindelijk niet bij zweven blijft maar écht veranderen, en hoe gaat die 'overgang' dan?
Je kunt mensen toch niet dwingen?
Nul denk ik. Maar dan zijn we sowieso niks meer waard, als alle electriciteit uitvalt, kunnen we dat als mensheid niet meer handelen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoewel ik die discussie niet echt op zijn plaats vind hier, toch kleine randbedenking.
De waarde van geld is op niets meer gebaseerd. Het meeste geld zijn slechts cijfertjes op een computerscherm/database ...
Stel je voor dat we getroffen worden door een extreme CME die alle electrische dingen op Aarde platlegt ... wat is dan nog de waarde van geld ?
Penn&Teller "Bullshit" is ongeveer objectief als Mike Quinsey met zijn Galactic federation of light channelings dus mocht je een discussie willen starten over de bullshit van astrologie en het willen winnen op feitelijkheden en objectieve informatie zal je met iets beters moeten komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee sorry, je komt hierbij niet weg met een ad Hominem.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Penn&Teller "Bullshit" is ongeveer objectief als Mike Quinsey met zijn Galactic federation of light channelings dus mocht je een discussie willen starten over de bullshit van astrologie en het willen winnen op feitelijkheden en objectieve informatie zal je met iets beters moeten komen.
Whatever, Penn & Teller zijn verre van objectief, zo simpel is het, ze zoeken de meest slimme medestanders en daarna de meest idiote tegenstanders voor hun stelling om een conclusie te vormen. Maar ok, volg Penn & Teller maar als je wil, dan gaan we hier weer ontopic hallelujeren over de bezig zijnde laatste cyclusquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee sorry, je komt hierbij niet weg met een ad Hominem.
Over de inhoud mag je het rustig hebben, maar kom niet met 'hunnie zeggen het en hunnie zijn stom'. Dat soort drogredeneringen mag je thuis laten.
Goed punt: Astrologie, de discussie! Bestaat natuurlijk allangquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:40 schreef UncleScorp het volgende:
Start een topic "Zin en onzin van astrologie" ofzo ...
Ook een parel inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Goed punt: Astrologie, de discussie! Bestaat natuurlijk allang.
Ik heb astrologie er niet bijgehaald.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:40 schreef UncleScorp het volgende:
Start een topic "Zin en onzin van astrologie" ofzo ...
15 maart 2011 Pole Shift ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef -Datdus- het volgende:
Wanneer is de volgende 'dag' dat er wat zou moeten gebeuren?:P
Ik heb begrepen dat het een periode betreft die tot oktober duurt. In die periode gaan er allerlei dingen gebeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef -Datdus- het volgende:
Wanneer is de volgende 'dag' dat er wat zou moeten gebeuren?:P
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mooi topic! Er moest een berichtje op facebook en een passmailer aan te pas komen om mij weer naar Fok te krijgen, maar dit onderwerp is het zeker waardHeb nog wel wat bij te lezen geloof ik, dus ik reageer later inhoudelijk.
Jompels,
Slaapmeisje
ik dacht 2012 of is dat weer iets anders?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:58 schreef truepositive het volgende:
En de 'einddatum' is dus 28 oktober.
Wat betreft het overbevolkingsverhaal, zoals verwacht wordt er een autoriteitsargument bij gehaald, ik heb daar echter weinig boodschap aan. Hedendaagse scholing is geen knip voor zijn neus waard. Ik kan in een avond eigen onderzoek meer leren dan in weken op de meeste 'scholen'. Of je het gelooft of niet is mijn probleem niet
Om het even heel kort te zeggen: verdiep je eens in de voedselindustrie, de energieindustrie, groeiende onvruchtbaarheidsproblemen in de 'westerse' wereld en vervangingsratio's die constant zakken, vrijwel nergens meer boven de 1.3 (= gegarandeerde bevolkingsafname op de lange termijn).
Het heeft niks te maken met overbevolking, maar alles met een gebrek aan efficiency in bijna alle takken van sport die met ons dagelijks leven te maken hebben. Kijk naar al het voedsel dat we weggooien, kijk naar de vleesindustrie, kijk naar de organisatie van onze stroomnetwerken (lange afstands hoogspanning = grootschalig verlies). Ik kan zo nog een tijdje doorgaan maar laat het even hierbij.
Verdorie, loopt de kalender nu in 2011 aan zijn eind.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef truepositive het volgende:
2012 is nogal gehyped maar heeft vermoedelijk weinig te maken met de essentie van de mayaanse kalender. Wat wel kan is dat de '2012 einddatum' een verband heeft met de 'izapan long cycle' die te maken zou hebben met een astronomisch verschijnsel. Ik moet hier nog wat meer over lezen om duidelijk informatie te geven though. Wat wel zo goed als zeker is, is dat voor de maya's 2011 het belangrijkste punt was, en 2012 daar aan ondergeschikt.
New age propagandaquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef truepositive het volgende:
2012 is nogal gehyped maar heeft vermoedelijk weinig te maken met de essentie van de mayaanse kalender. Wat wel kan is dat de '2012 einddatum' een verband heeft met de 'izapan long cycle' die te maken zou hebben met een astronomisch verschijnsel. Ik moet hier nog wat meer over lezen om duidelijk informatie te geven though. Wat wel zo goed als zeker is, is dat voor de maya's 2011 het belangrijkste punt was, en 2012 daar aan ondergeschikt.
Lees maar hierquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:00 schreef truepositive het volgende:
Klopt, met als kanttekening dat 'New Age' geen groot homogeen blok is. Dat er enorm veel onzin verspreid wordt onder dit kopje is duidelijk, maar er zit ook waardevolle informatie bij
Klopt, ik weet nog dat ik gewoon eens wat wilde lezen over de kalender en een boek van Calleman doornam, ik viel eigenlijk van de ene opmerkelijke vergelijking in de ander. En ben daarna vgs mij was het 2004 de zaken gaan volgen zoals hij het in het boek aangaf en zag nog steeds de overeenkomsten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef truepositive het volgende:
Mja er zijn verschillende interpretaties. Het is zo dat ik, en een aantal anderen hier het meeste krediet geven aan het werk van Ian Lungold en Carl Calleman. Dat wil niet zeggen dat het meteen een universele waarheid is.
Deze serie van Drunvalo Melchizedek is ondertiteld in het Nederlands. Drunvalo die in opdracht van de 440 inheemse Maya stammen van Mexico, Belize, Guatemala en Honduras een indrukwekkende boodschap naar de mensheid stuurtquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:01 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor de visueel ingestelden onder ons, een mooie serie op YouTube. In totaal 17 delen, dus een lange zit. Wel de moeite waard vond ik.
Deze serie van Drunvalo Melchizedek is ondertiteld in het Nederlands. Drunvalo die in opdracht van de 440 inheemse Maya stammen van Mexico, Belize, Guatemala en Honduras een indrukwekkende boodschap naar de mensheid stuurt. Hij zegt onder andere dat alle kennis die tot nog toe is verteld over de Maya's en hun kalenders afkomstig is van wetenschappers, universiteiten, onderzoekers, religies en anderen, maar niet van de Maya's zelf. Deze hebben meer dan 500 jaar niet gesproken en brengen nu hun profetie over 2012 naar de wereld.
Sommige informatie is wat achterhaald omdat dit is opgenomen in 2009, maar verder erg indrukwekkend.
True, ik begin zo ook stilaan mn twijfels te krijgen ...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:15 schreef truepositive het volgende:
Ik heb ook mensen gehoord die hun twijfels hadden over hem. Melchizedek is een naam waar nog al het een en ander aan kleeft. Maar ook als het deels disinfo zit zal er vast ook wat nuttigs tussen zitten.
Aren't we all ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:35 schreef Boswachtertje het volgende:
(zoals dat hij bv een geincarneerde buitenaardse is - was dat het niet?)
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True, ik begin zo ook stilaan mn twijfels te krijgen ...
[..]
Aren't we all ?
ik dacht dat rampen etc in. De nacht zouden moeten gebeuren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
Grootste ooit in seismische geschiedenis :x
Is dit een van de dingen die we vaker gaan zien nu we in deze 'laatste stap' zitten?
livestream http://www.ustream.tv/channel/foxtokimekitonight
En daarna een tsunamiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
Is dit een van de dingen die we vaker gaan zien nu we in deze 'laatste stap' zitten?
Rampen horen inderdaad bij deze laatste jaren, de voorspelling voor 2011 die ik maakte over veel meer rampen was makkelijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
Zeer triest ja. ook met die Tsunami er nog bij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
De 7 krachtigste in menselijke geschiedenis is niet een kleine beving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:53 schreef R0N1N het volgende:
Melchizedek ? Zo heet ie echt ?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melchizedek
[..]
Zeer triest ja. ook met die Tsunami er nog bij.
Maarre: Grootste ooit ??? - "De aardbeving is de zwaarste in zeven jaar.", volgens de krant
Niet als je aanhanger van Calleman's spirituele ontwaking bent. Want wat heeft ons 'bewustzijn' e.d. met natuurrampen van doen ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:50 schreef Bastard het volgende:
Rampen horen inderdaad bij deze laatste jaren, de voorspelling voor 2011 die ik maakte over veel meer rampen was makkelijk
Kan het nu even niet opzoeken, maar 2010 en 2011 zouden in het teken staan van zware rampen.. alles word opgeschoond om tot inzicht te komen wat nu werkelijk van belang is.. iets in die trant.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:06 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Niet als je aanhanger van Calleman's spirituele ontwaking bent. Want wat heeft ons 'bewustzijn' e.d. met natuurrampen van doen ?
Vroeger zei ik vaak tegen de 2012 aanhangers dat ALS de wereld een mega ramp te verwerken zou krijgen, door b.v. de Galactic Alignment, er in de jaren ervoor, met name 2011 al een toename zou moeten zijn van rampen. In dat plaatje past het namelijk een stuk beter.
Krijg ik straks nog gelijk ook![]()
De eerste zware ramp is een feit: De aardbeving + tsunami in Japan vandaag. Wat zal er nog gaan volgen?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kan het nu even niet opzoeken, maar 2010 en 2011 zouden in het teken staan van zware rampen.. alles word opgeschoond om tot inzicht te komen wat nu werkelijk van belang is.. iets in die trant.
Of het is gewoon de overgang van de aarde naar de nieuwe situatie, heeft verder niet veel met ons te maken maar elke transitie is wat hobbelig, van klein naar groot. Dat wij er nu toevallig bij zijn is gewoon wat ongelukkig. Uiteraard is het wel goed om het loslaten en accepteren te leren in het geval van drama's in de persoonlijke levens-sfeer of het nou een spiritueel ingegeven les is of niet. Accepteren wat je niet kan veranderen scheelt een groot stuk zielenleed lijkt me.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kan het nu even niet opzoeken, maar 2010 en 2011 zouden in het teken staan van zware rampen.. alles word opgeschoond om tot inzicht te komen wat nu werkelijk van belang is.. iets in die trant.
Kerncentrale Japan in brandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:29 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
De eerste zware ramp is een feit: De aardbeving + tsunami in Japan vandaag. Wat zal er nog gaan volgen?
Ieder jaar vinden rampen plaats? Niets nieuws hoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:29 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
De eerste zware ramp is een feit: De aardbeving + tsunami in Japan vandaag. Wat zal er nog gaan volgen?
Niet van deze omvang, en zeker niet zo frequent.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:24 schreef RiftNL het volgende:
Ieder jaar vinden rampen plaats? Niets nieuws hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens is dat niet de eerste ramp, Gezonken tanker in de Rijn, Australië enzquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:29 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Als ik de lijst op de wiki pagina bekijk, dan valt het wel mee met je gaten...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 12:30 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Niet van deze omvang, en zeker niet zo frequent.
De vorige van 8.8 op de schaal van richter was op 27 feb. 2010.
Die daarvoor was die van dec. 2004
& daarvoor is het gat meestal steeds groter.
Niet bepaald alledaagse rampjes.
& het lijkt er op dat het vaker gebeurd dan voorheen. (Lijkt, weet niet of het zo is)
Tsunami tot wel 10 meter hoog. Hoger dan menig eiland in de getroffen regio ... je zal er wonen
Ik zeg ook: Lijktquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:01 schreef The_stranger het volgende:
Als ik de lijst op de wiki pagina bekijk, dan valt het wel mee met je gaten...
Aardbevingen in 1900 tot 2000
Aardbevingen in 2001 tot heden
De meeste zijn echter ver van bewoond gebied, dus komen zelden in het nieuws, maar bijna elk jaar zijn er wel aardbevingen van 8.0 of hoger en talloze van 7.0 en hoger.
Toevallig?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:11 schreef R0N1N het volgende:
de peiode 1920-1940 (toevallig precies tussen de twee wereldoorlogen)
Maar aardbevingen door spanningen tussen mensen of volkeren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:18 schreef truepositive het volgende:
Vanuit het spirituele idee dat de planeet zelf ook een bewustzijn is: nee.
Wanneer spanningen extreem hoog zijn heeft dat directe invloed, die zich uit in dit soort dingen.
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:10 schreef Bastard het volgende:
Ja zoek het maar even op. Zo leuk al die voorspellers die achteraf vage dingen roepen. Graag gedetailleerde en verifieerbare voorspellingen. Morgen gebeurt dit en dat en hier en daar.quote:Komen we nu allemaal even plassen of gaan we het ontopic over de kalender hebben met goede posts?
Geloof je 't zelf ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:50 schreef Codiac het volgende:
Nog ongeveer 1,5 jaar en is deze onzin in BNW/TRU gelukkig voorbij
Eensch.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:15 schreef truepositive het volgende:
Als je de tijd hebt zou ik toch even naar OP kijken. Het is interessante materie, los van wat je mening erover nu is
De openingsbijdrage die begint met:"Op 28 Oktober 2011 zal deze cyclus in een vliegensvlugge vaart de voltooiing van het Universele Eenheidsbewustzijn bereiken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:15 schreef truepositive het volgende:
Als je de tijd hebt zou ik toch even naar OP kijken. Het is interessante materie, los van wat je mening erover nu is
Hoe denk jij erover dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:29 schreef adder het volgende:
[..]
De openingsbijdrage die begint met:"Op 28 Oktober 2011 zal deze cyclus in een vliegensvlugge vaart de voltooiing van het Universele Eenheidsbewustzijn bereiken.
Na slechts 13 (6 Nachtelijke- en 7 Dagelijkse Hemels) x 18 dagen zal de wereld er compleet anders uitzien en zal het grote feest van de co-creatie van de Nieuwe Wereld gaan beginnen"?
Heel interessant, maar misschien niet zoals jij denkt.
Alleen de 2012 rotzooi dan he, niet heel BNW er is genoeg te bedenken aan complotten. Verder hebben sommige al gezegd dat er een rekenfout is gemaakt en dat de Maya-shitzooi 2139 (of in die richting) plaats vindtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 17:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Geloof je 't zelf ?
Als er over 1,5 jaar met geen woord meer gerept wordt over dit soort zaken, is werkelijk de wereld vergaan![]()
... en anders gaan we gewoon door naar de volgende 'doomsday'. 2028 b.v.
Ok, duidelijk dat je het shitzooi vind maar dat is niet constructief voor het topic, ga maar ergens anders lopen bashen dan TRU.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:16 schreef Codiac het volgende:
[..]
Alleen de 2012 rotzooi dan he, niet heel BNW er is genoeg te bedenken aan complotten. Verder hebben sommige al gezegd dat er een rekenfout is gemaakt en dat de Maya-shitzooi 2139 (of in die richting) plaats vindt
Genoteerd, doeidoeiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 18:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, duidelijk dat je het shitzooi vind maar dat is niet constructief voor het topic, ga maar ergens anders lopen bashen dan TRU.
Ik wist dat ik ergens 11 maart gelezen had.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:25 schreef UncleScorp het volgende:
Nog een astrologisch zijsprongetje :
THE GREATEST REVOLUTION IN HUMAN HISTORY BEGINS March 11, 2011
Uranus in Aries: The Revolution of Consciousness
The greatest revolution in human history begins March 11th, 2011 with the planet Uranus' entrance into the constellation of Aries. This is a pinnacle moment in human history that will come to be known as the Revolution of Consciousness.
Hoe het toch komt dat mensen dingen zomaar voor waar aannemen. Van godsdienst tot homepathie en daartussenin zit dit.quote:
Je weet niet of andere mensen dingen zomaar voor waar aannemen , dat neem je zomaar als waarheid aan .quote:Op vrijdag 11 maart 2011 22:02 schreef adder het volgende:
[..]
Hoe het toch komt dat mensen dingen zomaar voor waar aannemen. Van godsdienst tot homepathie en daartussenin zit dit.
Idd heftig , hoewel ik de film "2012" altijd lichtelijk overtrokken vond qua rampenquote:
Ik vind die film nog steeds overtrokken en out there eigenlijkquote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Idd heftig , hoewel ik de film "2012" altijd lichtelijk overtrokken vond qua rampen
is 1 dag Japan een scenario die rechtstreeks uit die film had kunnen komen .
En het is nog niet gedaan ...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:09 schreef Bastard het volgende:
Ik wist dat ik ergens 11 maart gelezen had.
quote:As far as where the pattern is going next, obviously we are dealing with a sequence here that's going to continue into mid-to-late April, peaking around Passover/Easter right shortly before the April 29 Royal Wedding (which go hand in hand). Resurrection/Rebirth is what's happening on this planet, big time, out of the Underworld. I should tell you, there is going to be a "Deep Impact" period this summer, a key window around late July (anchor date July 27) and then probably more intensely, around August 16. You will feel the impact, particularly the latter date/window. (You heard it here first.)
For this month, though, I'd say ~March 16 is likely a key "preview widow".
©Goroadachi
Spannend! En ik vond het al frapant van de 11e.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En het is nog niet gedaan ...
[..]
Ik vind het zo bizar dat er in 1 land zoveel gebeurd is in 1 dag dat het nog door moet dringen .quote:Op zaterdag 12 maart 2011 08:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind die film nog steeds overtrokken en out there eigenlijk
Wat ik dan weer aansluitend grappig vind, kennelijk is dus een planeet of een maan van invloed op de aarde. Waarom zou astrologisch gezien manen en planeetstanden dan niet van invloed zijn op de mens?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef ToT het volgende:
En 19 Maart komt er misschien weer een zware aardbeving (en eventueel tsunami) : Japan: Tsunami veroorzaakt door maan
Een centrale op melt down, net weer een waarschuwing voor tsunami.. we zijn er nog niet in die contreien nee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:19 schreef adder het volgende:
En vergeet niet dat er nu in Japan ook een kerncentrale op smelten staat.
Als ik het goed lees piekt een "sequence" op 24 april (pasen), gevolgd door een "deep impact" op 27 juli en 16 augustus.
Waardoor er "wat" gebeurt? Moet ik voor die 3 dagen vast een snipperdag aanvragen?
De maan heeft een zwaartekracht, dus krijg je springtij ij nieuwe maan en volle maan. Die zwaartekracht kan net voldoende geweest zijn om de tektonische platen het zetje te geven wat nodig was om de aardbeving te veroorzaken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ik dan weer aansluitend grappig vind, kennelijk is dus een planeet of een maan van invloed op de aarde. Waarom zou astrologisch gezien manen en planeetstanden dan niet van invloed zijn op de mens?/sidenote
Idd, rond de 15e is de volgendequote:
Je klinkt al net als Keisha Crowther ... aka Little Grandmotherquote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Overigens zijn we allemaal met elkaar verbonden, dus als er een Japanner (ik ben ook een Japanner namelijk, naast Fries, Zimbabwiaan, Amerikaan, Spanjaard en ja zelfs Limburger, iedereen is alles en iedereen) vroegtijdig zijn of haar aardse werktuigen neerlegt door een ongeluk, schaadt dit mij ook. Want ik ben die ander.
Als er iemand zielsgelukkig is, word ik dat vanzelf ook.
We moeten ook stoppen met Gaia te plagen, we zijn nu als een stel vlooien in haar pels.Oh noes.
We moeten lief zijn voor Gaia, Moeder Aarde, zij geeft ons zoveel.
![]()
Moeder Aarde is zo lief, ik hou van haar.Moeder Aarde FTW.
![]()
![]()
In het boek van de geweldige schrijfster Thea Beckman, Kinderen van Moeder Aarde, staat het mooi omschreven. Moeder Aarde voedt ons, zij schenkt ons zoveel, zij is zo lief.![]()
![]()
One is lost, none is lost.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Overigens zijn we allemaal met elkaar verbonden, dus als er een Japanner (..) vroegtijdig zijn of haar aardse werktuigen neerlegt door een ongeluk, schaadt dit mij ook. Want ik ben die ander.
Hebben de nabestaanden in Japan een andere mening over.quote:Moeder Aarde is zo lief, ik hou van haar..
Zwaartekracht. Maar de maan stond gedurende de aardbeving verder dan gemiddeld van de aarde. Zie wederom dus niet wat de maan hiermee van doen heeft, slechte berichtgeving verder ook op Fok die klakkeloos shit overneemt blijkbaar. 'supermoon' is 19 maart, en de apofocus en perifocus van de maan kent een periode van ong. twee weken, dus op 6 maart stond ie op ze verst, en op 11 maart stond ie alsnog verder dan gemiddeld van de aarde.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat ik dan weer aansluitend grappig vind, kennelijk is dus een planeet of een maan van invloed op de aarde. Waarom zou astrologisch gezien manen en planeetstanden dan niet van invloed zijn op de mens?/sidenote
Nee, nee, nee; ik heb nu net 16 maart (zonder dag speling), pasen, 27 juli en 16 augustus doorgekregen. Nu niet gaan veranderen hè!quote:Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef Trippii het volgende:
Agendapunten voor eventuele grote gebeurtenissen:
- 16 Maart, ± dag speling.
- 29 April
En deze tekst over die nuclear meltdown dateert van wanneer precies? "Hij" heeft het namelijk over DE kernreactor, dus ik neem aan dat hij het schrijft n.a.v. de Japanse aardbeving.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Trippii het volgende:
"My hypothesis at the moment is this: There's going to be a major development involving the nuclear power plant around March 16 - quite possibly... nuclear meltdown. God, HOPEFULLY NOT!! I can't believe we're even talking about this, and yet it is now a real possibility."
Misschien in Amerika? Daar zit "the big one" ook erg lang al op de loer.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:35 schreef -Datdus- het volgende:
Ik denk aan een tweede nog grotere aardbeving rond de 16e
Zeer onwaarschijnlijk. Deze had een kracht van 9.0 en dat zal statistisch voorlopig niet meer voorkomen en al helemaal niet in hetzelfde gebied.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:35 schreef -Datdus- het volgende:
Ik denk aan een tweede nog grotere aardbeving rond de 16e
Misschien niet in Japan.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:38 schreef adder het volgende:
[..]
Zeer onwaarschijnlijk. Deze had een kracht van 9.0 en dat zal statistisch voorlopig niet meer voorkomen en al helemaal niet in hetzelfde gebied.
Als dat gebeurt en de wereld wordt gehuld in duisternis van al het uitgespuwde as, dan moet ik toch erg aan Deus Ex denken...quote:Op zondag 13 maart 2011 19:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien in Amerika? Daar zit "the big one" ook erg lang al op de loer.
Over 1.5 jaar spreken we elkaar weer, zullen we zien dat dit allemaal geen bull shit is.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:50 schreef Codiac het volgende:
Nog ongeveer 1,5 jaar en is deze onzin in BNW/TRU gelukkig voorbij
Lijkt me niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien in Amerika? Daar zit "the big one" ook erg lang al op de loer.
Erh, heb je de topics over Katrina weleens gelezen in BNW? HAARP wat de klok slaat eyquote:Op zondag 13 maart 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Want dan kunnen meteen alle H.A.A.R.P. theorieën overboord. Amerika gaat dat zichzelf niet aandoen lijkt mij.
Of heeft HAARP ook de aardbevingen in San Francisco bewerkstelligd? I think not.
Maar waarom dan? Ik vind het zo onlogisch.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh, heb je de topics over Katrina weleens gelezen in BNW? HAARP wat de klok slaat ey.
Als het over een gebeurtenis gaat die de hele wereld aangaat ,quote:Op maandag 14 maart 2011 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
Jezus, we kunnen alles er wel bij gaan trekken om maar te kunnen zeggen dat de komende tijd 'toch echt heel bijzonder is, hoor!'
Was dat stukje van Uranus eerder ook van Strug? -edit- oh nee dat poste UncleScorp.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Trippii het volgende:
Ik zou zeggen breng een bezoekje aan www.goroadachi.com, met name STRUG is zeer interessant.
ETEMENANKI - Publieke gedeelte waar om de zoveel tijd updates worden geplaatst. Hier is al heel wat te vinden.
SUPER TORCH RITUAL UNDERGROUND a.k.a. STRUG - Dagelijkse updates, meer artikelen, veel dieper in de materie. Kost wel $14,95 per 3 maanden, maar is het zeker meer dan waard!
Even een klein stukje over de 16e, vanuit STRUG. Zal niet teveel posten aangezien het members-only is:
"As you know, we are about to have an Orange Alignment (Venus-Sun-Mercury) around March 16. As I said before, Orange Alignments are among the most reliable "major event time markers" we've seen around here (since ~2004). And it will closely coincide with the so-called "Super Moon" (closest to Earth in many years) on the 19th if I remember correctly. My hypothesis at the moment is this: There's going to be a major development involving the nuclear power plant around March 16 - quite possibly... nuclear meltdown. God, HOPEFULLY NOT!! I can't believe we're even talking about this, and yet it is now a real possibility."
Ja, maar als je zo'n brede definitie van 'bijzondere gebeurtenis' hanteert, dan kun je zeggen dat elke periode in de menselijke geschiedenis 'heel bijzonder' was.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Als het over een gebeurtenis gaat die de hele wereld aangaat ,
kan je er toch nooit teveel bij betrekken ?
Hebberigheid, mechalomanisch gedachtengoed, vervreemding van de mensheid. Wat de vrouw van Ex president Bush Junior zei over Katrina is wel tekenend voor de instelling van bepaalde mensen 'Waarom vinden ze het zo erg van die ramp? Ze hadden toch al niets' Iets in die trant. Empathie is er een beetje uit gesloopt en de winst van een kleine groep mensen is belangrijker dan de kapitaals-/levensvernietiging van de grote groep.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Ik vind het zo onlogisch.
Dat kan je toch eigenlijk ook , elke periode is bijzonder op zijn eigen manier en van elke periodequote:Op maandag 14 maart 2011 08:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, maar als je zo'n brede definitie van 'bijzondere gebeurtenis' hanteert, dan kun je zeggen dat elke periode in de menselijke geschiedenis 'heel bijzonder' was.
quote:Wat dat betreft zullen de 234 dagen van 9 maart 2011 t/m 28 oktober 2011 ontstellend zijn en zullen de ontwikkelingen op allerlei gebieden - of het nu geld, economie, politiek, religie, milieu of wetenschap is - ontstellend snel gaan.
Er zou zo maar een flinke in Tokyo kunnen komen ja. Wordt ook heftig over gespeculeerd.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:37 schreef Bastard het volgende:
Ken de bron niet (NWS topic)
March 14, 2011 TOKYO The spectral pattern of aftershock intensity now suggests the plates are experiencing more obstructive pressures and the chances of another mega-thrust earthquake striking along this region are therefore increasing as tension mounts. A quake of the 7.0 range will be inadequate to equilibrate the pressure building from the dragging plate so we could see something in the magnitude higher.
Dus 10.000 jaar geleden was er meer empathie? 3.000 jaar geleden? Tijdens de grote roofmoordtochten van Alexander, Hannibal, de Romeinen, of wat meer recenter de zuiveringen van Mao, Hitler of Stalin?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:45 schreef jogy het volgende:
Hebberigheid, mechalomanisch gedachtengoed, vervreemding van de mensheid. Empathie is er een beetje uit gesloopt en de winst van een kleine groep mensen is belangrijker dan de kapitaals-/levensvernietiging van de grote groep.
Dat zeg ik niet hoor. Ik heb het niet over dit tijdsbestek per se, ik heb het over het type mens die zonder blikken of blozen of enige empathie verschrikkelijke dingen doen, puur uit eigenbelang.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:00 schreef adder het volgende:
[..]
Dus 10.000 jaar geleden was er meer empathie? 3.000 jaar geleden? Tijdens de grote roofmoordtochten van Alexander, Hannibal, de Romeinen, of wat meer recenter de zuiveringen van Mao, Hitler of Stalin?
Vroeger was alles beter.
Volgens één setje wetenschappers inderdaad, ik weet er het fijne er niet van overigens.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Maitje het volgende:
Maarum.. ik weet niet of het al eerder in dit topic voorkomt, want zal bloed eerlijk zijn, ik heb geen zin om 10 blz. door te spitten..
Anywee...
De maya kalender bleek toch helemaal verkeerd berekend te zijn?
Megalomanie is van alle tijden idd.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet hoor. Ik heb het niet over dit tijdsbestek per se, ik heb het over het type mens die zonder blikken of blozen of enige empathie verschrikkelijke dingen doen, puur uit eigenbelang.
Klinkt misschien heel cynisch, maar de echte machthebbers in Amerika interesseren zich totaal niet voor het welzijn van 'het volk' aldaar. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar volkswelzijn is zeker geen reden waarom het niet zou gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Want dan kunnen meteen alle H.A.A.R.P. theorieën overboord. Amerika gaat dat zichzelf niet aandoen lijkt mij.
Of heeft HAARP ook de aardbevingen in San Francisco bewerkstelligd? I think not.
Ja, klinkt zeker heel cynisch, kan me dat dan ook écht niet voorstellen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:42 schreef truepositive het volgende:
[..]
Klinkt misschien heel cynisch, maar de echte machthebbers in Amerika interesseren zich totaal niet voor het welzijn van 'het volk' aldaar. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar volkswelzijn is zeker geen reden waarom het niet zou gebeuren.
Calleman en Lungold zijn wat mij betreft verreweg het meest aannemelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens één setje wetenschappers inderdaad, ik weet er het fijne er niet van overigens.
En wat denken jullie over 19 maart? Een super volle maan kan natuurlijk zorgen voor springtij en overstromingen. Als deze volle maan gecombineerd wordt met nog meer aardschokken... poeh dat zal niet meevallen vrees ik.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:04 schreef adder het volgende:
[..]
Nee, nee, nee; ik heb nu net 16 maart (zonder dag speling), pasen, 27 juli en 16 augustus doorgekregen. Nu niet gaan veranderen hè!
We hebben dus nu staan:
15-17 maart
29 april
27 juli
16 augustus
We zien het wel (of niet)quote:Op het internet en in de media doen de laatste dagen en weken tal van verhalen de ronde over een zogenaamde 'supermaan' die op 19 maart 2011 zou kunnen leiden tot zware aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tunami's en stormen. Op 19 maart bedraagt de afstand van de Aarde tot de Maan 356 577 kilometer. Dit is de kleinste afstand tussen beide hemelobjecten in 18 jaar. Aangezien de baan van de Maan op de Aarde niet cirkelvormig is, is er dus een kleinste (perigeum) en grootste (apogeum) afstand. De gemiddelde perigeumafstand bedraagt 364 397 kilometer. Men spreekt dus van een 'supermaan' wanneer deze zich op minimum 90% van haar dichtsbijzijnde gemiddelde afstand van de Aarde bevindt. Aangezien op 19 maart de Maan het dichtst tot de Aarde staat in 18 jaar heeft de volle Maan op die dag een schijnbare diameter van 33' 31". Verschillende astrologen zien een verband tussen de 'supermaan' en natuurrampen aangezien zij ervan uitgaan dat de Maan die dag een extreme getijdewerking kan opwekken. Wetenschappers hebben echter al laten weten dat de getijdewerking die dag iets hoger zal zijn dan normaal maar dat dit niet zal leiden tot natuurrampen. Uit statistieken van eerdere 'supermanen' en natuurrampen blijkt dat beiden niet kunnen gelinkt worden aan elkaar. Ook tussen de dodelijke aardbeving in Japan op vrijdag 11 maart en de 'supermaan' bestaat volgens wetenschappers geen enkel verband. Wetenschappers gaan er echter vanuit dat indien de Maan echt invloed zou hebben op aardbevingen, we deze dagelijks zouden moeten voelen. De iets 'grotere' volle Maan is dus vooral interessant voor fotografen en dus niets meer dan een 'super-hype'!
Back to nature ?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:16 schreef Bastard het volgende:
Ik denk de 20e.. geen idee waarom.
Anyways, wat is het doel voor de mensheid deze rampen? Wat heeft het in beweging gezet? Ik begreep dat Duitsland nog eens goed gaat nadenken over het gebruik van kernenergie, is het iets wat we moeten willen, zijn er ook alternatieve mogelijk, moeten we die nog gaan bouwen of hebben we patenten op de plank liggen.. duurzame, groene energie nastreven, zou dat een inzichtelijk puntje kunnen wezen?
Of gewoon iets buitengewoon positiefs?quote:
Misschien voelen alleen mensen die er gevoelig voor zijn morgen wat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:30 schreef robert1989 het volgende:
Ben benieuwd of we morgen wat zien/voelen gebeuren. Hopelijk is het positief iets...
Het kan vriezen of het kan dooienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:30 schreef robert1989 het volgende:
Ben benieuwd of we morgen wat zien/voelen gebeuren. Hopelijk is het positief iets...
Weet je wat ik het moeilijkst vind? Wanneer definiëren we iets als positief. Persoonlijk kan ik wel wat positiefs gebruiken, maar daar sta ik altijd voor open natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:30 schreef robert1989 het volgende:
Dank je wel!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:08 schreef truepositive het volgende:
Calleman schrijft over Japan: http://www.treeoflifecele(...)mans-notes&Itemid=16
quote:In fact, paleontologists argue that plate tectonics, which only the Earth has among the planets of the solar system, is a necessary pre-requisite for the evolution of life and so without earthquakes we would not be here in the first place. Such intellectual arguments obviously do not ease the pain of someone who has lost a daughter or a husband in an earthquake, but for others it may help us understand that there is no evil intent behind the creation of plate tectonics on the part of the Creator.
I thus think that plate tectonics and earthquakes are a necessary side effect of the creation of resonance between the human beings and the Earth and that when a new wave starts its interior structure needs to undergo change. I also believe that this is a time when we need to show our solidarity with the Japanese people and offer help in the ways that it is in our power to do. My own view is that we should continue to focus on the transformation to unity consciousness and praying for and sharing the experience of the Japanese people is exactly an expression of this. I do not believe that there will necessarily be an increased frequency of strong quakes in the time to come (there was for instance not such an increase after the Lisbon quake), but this is only a guess. Yet, while we always have a choice as to how to look upon reality I believe that what will lead us forward is the light. Maybe the Earth is now adjusted to mediate unity consciousness to the human beings, which remains our highest purpose and presumably also that of the cosmic plan.
Ik ga morgen opletten!quote:Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef Trippii het volgende:
Agendapunten voor eventuele grote gebeurtenissen:
- 16 Maart, ± dag speling.
Oh... okequote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens één setje wetenschappers inderdaad, ik weet er het fijne er niet van overigens.
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien voelen alleen mensen die er gevoelig voor zijn morgen wat.
Waarmee dan wel?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:49 schreef -Datdus- het volgende:
Niemand gaat iets voelen het heeft niets met gevoel te maken.
Ja, maar dat voelt diegene dan toch wel? Denk namelijk ook aan bewustzijn/inzichten etc.quote:
Misschien, ik weet het ook niet. We zullen zien.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:51 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja, maar dat voelt diegene dan toch wel? Denk namelijk ook aan bewustzijn/inzichten etc.
Beetje net als verliefd zijn, anderen voelen er niks van![]()
Serieus?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:36 schreef Summers het volgende:
OMG zonder het te beseffen voel ik de energie al vanaf 6 februari
Belachelijke Intelligent Design bullshit..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dank je wel!
Kan mij er goed in vinden..
[..]
Bewustzijn is gevoelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:50 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Bewustzijn.
EDIT: Dat is hoe ik het zie dan he.
ach jah..een pilletje minder doet al vaak de trucquote:Op woensdag 16 maart 2011 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Belachelijke Intelligent Design bullshit..
Als 'the Creator' echt zo oppermachtig was, had hij Plate Tectonics niet nodig gehad natuurlijk.
quote:
Ik ben elke dag benieuwd maar ik herken de nieuwe energie in mijn eigen leven ,quote:Dus jij bent heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren?
http://www.startspirituee(...)um3.php?id=100000111quote:Christusbewustzijn
Dit Christusbewustzijn is óp Aarde en in de mens zelf ''wakker'' geworden. Dit Christusbewustzijn is altijd al bij iedereen aanwezig geweest. Het Christusbewustzijn is gezeteld in de Thymus, daar zit de heilige geometrie in.
Het Christusbewustzijn is dat mooie Goddelijke deeltje dat echt in onszelf aanwezig is, dus in onszelf zit en sinds 25.000 jaren niet actief was. Het Christusbewustzijn is echt nooit bij ons weggeweest, was zelf al die tijd onbewust van zijn functie geworden. Bij iedereen is het Christusbewustzijn wakker gemaakt. Nu mogen we er onszelf nog bewust van gaan maken, het zit in het midden van de borst en wel 10cm onder onze keel.
De Kerk interpreteert deze ''Geestelijke Esoterische leer'' op een andere manier en vertaald ''Christus'' in Jezus, zoals Jezus-Christus. Het was voor de mens makkelijker te begrijpen als we dit Christusbewustzijn in een Jezus zouden zoeken. We denken zelf veel te klein, we zijn allemaal een deel van GOD net zoals Jezus ( Yoshua). Dit Christusbewustzijn zal ons deze geestelijke leer weer laten begrijpen. Het zou heel mooi zijn als de KERKEN de juiste interpretatie van deze esoterische geestelijk leer door zouden geven, dan zouden de Kerken weer vollopen. De mensheid was 'n lange tijd zoekende, zij konden het niet vinden in de Kerk en dit zou weer een belangrijke doorbraak zijn.
Nu is het Christusbewustzijn weer bewust bij ons allen aanwezig en kan de mens weer bewuster gaan leven. Daardoor kunnen we ook makkelijker samen evolueren naar de 4de en 5de Dimensie van ons bewustzijn. De Aarde evolueert ook met ons mee.
Dit Christusbewustzijn heeft een heel hoog bewustzijn en weet alles over de esoterische heilige geestelijke leer af. Dit is voor ons allen een heel belangrijke LEER ( spiritualiteit): dus geestelijke leer om te weten. Als we daar open voor kunnen staan, zal dit vooral samenhorigheid bewerkstelligen. Dit zal zich uiten in vrede in de mens zelf, maar ook op de Aarde zelf. De Aarde zelf is onze ''MOEDER'' die ons voedt.
Heftig verhaal.. vooral ook apart dat je exact 6 feb. noemt, wat is er gebeurt op die dag voor je?quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:34 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
Ik ben elke dag benieuwd maar ik herken de nieuwe energie in mijn eigen leven ,
Je kan het niet alleen zien in de buitenwereld maar ook in je binnenwereld .
we maken er al deel van uit , vanaf die dag begint alles wat op zijn kop stond
om te draaien , leugens komen uit , gerechtigheid , het lost zich vanzelf op als je iets loslaat
wat niet meer dient .
En vanaf die dag heb ik het gevoel alsof ik zeg maar een bol met sneeuw ben die zooo hard door elkaar is geschud dat de sneeuw tot op de dag van vandaag nog bezig is met neerdwarrelen .
Alsof er een bom in mijn leven is ontploft of ik een aardbeving heb meegemaakt of alsof er een tsunami nog bezig is me te overspoelen .
Dus gister dacht ik OMG ik voel het al , ik ben er nog steeds niet helemaal bij en aangezien
dat gevoel 24/7 is , moet zelfs dat doordringen , dat ik me zo voel en alles moet doordringen
omdat het zoveel is inene en ik extra in mezelf zit nu .
En ik denk dat ik me aan het aanpassen ben aan die energie en dat gaat niet 1 2 3 omdat
er inene zoveel gebeurd en alles zo heftig is .
Waarom link je 9-11 aan Japan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Grappig, twintowers: 11-09-01 + Japan: 10-03-11 = 21-12-12
Ik wilde het eerst niet geloven van 21-12-12. Maar om eerlijk te zijn ben ik er nu toch stiekem een beetje bang voor.
Die datums?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom link je 9-11 aan Japan?
Vind het vergezocht, wat is de overeenkomst, 3000 doden hier door aanslag, 10.000 daar door natuurgeweld, leuk dat datums samen iets van 2012 zeggen maar je kan er verder niks mee..quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Ik wilde het eerst niet geloven van 21-12-12. Maar om eerlijk te zijn ben ik er nu toch stiekem een beetje bang voor.
quote:
Kreeg 'm van een vriend te horen. Blijf 't interessant vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Dus eigenlijk heb je een eindresultaat in je hoofd en als je de componenten heb om tot het eindresultaat te komen link je het ineens aan elkaar.
De mensheid is goed in het leggen van verbanden die er niet zijn
Wtf idd...quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Overeenkomst is dat Twintowers een inside job was, dus door de Amerikaanse regering opgezet. En dat de aardbeving in Japan een gevolg is van HAARP, dat door het Amerikaanse leger / Amerikaanse regering gestuurd word.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vind het vergezocht, wat is de overeenkomst, 3000 doden hier door aanslag, 10.000 daar door natuurgeweld, leuk dat datums samen iets van 2012 zeggen maar je kan er verder niks mee..
Leuk geprobeerd. Vond 'm zeker voor een paar seconden wel frapantquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Duh, omdat het dan niet zo mooi uitkomt. Je moet een leuke complottheorie niet verpesten met feiten, logica en vragen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:30 schreef Questioning het volgende:
Waarom niet Twintowers en de ramp in Haiti gebruikt?
Inderdaad, laten we het daar even op blijven focussen.gezien de OP.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:30 schreef truepositive het volgende:
Het heeft zowiezo niets met de kalender te maken, want die eindigt in 2011
Nee. Op 13.0.0.0.0.0.0quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:30 schreef truepositive het volgende:
Het heeft zowiezo niets met de kalender te maken, want die eindigt in 2011
Het is geen complot.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Duh, omdat het dan niet zo mooi uitkomt. Je moet een leuke complottheorie niet verpesten met feiten, logica en vragen...
quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:06 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Overeenkomst is dat Twintowers een inside job was, dus door de Amerikaanse regering opgezet. En dat de aardbeving in Japan een gevolg is van HAARP, dat door het Amerikaanse leger / Amerikaanse regering gestuurd word.
Hier kan ik me heel goed in vinden L_B.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik begrijp de negativiteit in deze draad niet. Het gaat om een bewustzijnsverhoging mondiaal en ik lees alleen maar dingen over aardbevingen en zo in Japan.
Misschien kijk ik te weinig tv en ben ik daarom niet voldoende gehersenspoeld, maar ik krijg niet het idee dat bovenstaande onderwerpen iets met deze draad van doen hebben.![]()
Meer en meer mensen zullen gaan beseffen dat de televisie een akelig ding is van de oude tijd en hun televisie weg doen. Richten en aandacht geven op het positieve om het positieve te doen groeien. Alles waar je aandacht schenkt groeit.
Ik ben het erg met je eens over de tv. Ik ben zelf nog minderjarig en woon dus nog bij mijn ouders thuis. Ik kijk ook zo min mogenlijk tv. Nieuws lees ik op het internet en in de krant.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik begrijp de negativiteit in deze draad niet. Het gaat om een bewustzijnsverhoging mondiaal en ik lees alleen maar dingen over aardbevingen en zo in Japan.
Misschien kijk ik te weinig tv en ben ik daarom niet voldoende gehersenspoeld, maar ik krijg niet het idee dat bovenstaande onderwerpen iets met deze draad van doen hebben.![]()
Meer en meer mensen zullen gaan beseffen dat de televisie een akelig ding is van de oude tijd en hun televisie weg doen. Richten en aandacht geven op het positieve om het positieve te doen groeien. Alles waar je aandacht schenkt groeit.
Helemaal eens. Die lerares spoort niet met zo'n opmerking.quote:
Bedankt voor je post.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben het erg met je eens over de tv. Ik ben zelf nog minderjarig en woon dus nog bij mijn ouders thuis. Ik kijk ook zo min mogenlijk tv. Nieuws lees ik op het internet en in de krant.
Die belachelijke programma's nu slaan helemaal nergens meer op. Ik snap ook niet waarom iedereen het zoveel interesseert wat een BNner heeft uitgespookt en waarom dat zoveel besproken wordt, terwijl de meeste mensen het in vergelijking echter nooit over de problemen in deze wereld hebben.
Misschien komt dat omdat mijn omgeving anders is. Misschien heb ik het juist en is de rijke maatschappij echt zo walgelijk egocentrisch aan het worden.
Ik hoop dat dit gedrag snel eindigt en dat iedereen eens met beide benen weer op de grond gezet wordt.
Want waar zijn we in Gods naam mee bezig.
Om een voorbeeld te noemen had ik een discussie met een lerares. Ik vond het gedrag van de rijke mens over het algemeen walgelijk. Omdat de rijke mens kleding koopt dat ze al in overvloed hebben. Vooral ook omdat die mensen zich nooit realiseren dat die kleding vaak gemaakt is door mensen/kinderen in lagelonenlanden. Slecht betaald, slechte omgeving ect. Die lerares vond het prima. zij zei letterlijk: die kinderen hebben nooit anders geweten, waarom moeten we dat dan veranderen.
Walgelijk dit.
Helaas denkt zo'n beetje iedereen op die wijze erover in mijn omgeving.
Voor deze mensen geld het " if you can't see the problem, the problem is not real".
Dus zolang zij er geen last van hebben, zullen zij ook nooit anders denken.
Dank je.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier kan ik me heel goed in vinden L_B.
Nee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:00 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Helemaal eens. Die lerares spoort niet met zo'n opmerking.
Moet je vragen of ze het ook niet erg vind van al die ondervoede kinderen in opvangkampen. Die weten ook niet beter. De kinderen die die maffe Oostenrijker in de kelder bij z'n eigen dochter had verwekt, die wisten ook niet beter. etc.
Wat ook walgelijk is, is dat ze dan vaak zelfs nog zoiets hebben van 'dankzij mij/hen hebben ze uberhaubt nog werk'. Alsof ze juist goed bezig zijn.![]()
Ik zou zelfs willen zeggen:
"If you don't see a problem, you're part of it."
kort en cryptisch gezegt : verborgen negatieve energie die zich in alle hevigheid tegen me keerde die dag omdat ik die wilde ontmaskeren en het leek te winnen maar uiteindelijk heeft het juist de spotlight op zichzelf gezet en is niet meer verborgen en moet nu verdwijnen .quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heftig verhaal.. vooral ook apart dat je exact 6 feb. noemt, wat is er gebeurt op die dag voor je?
Haha super nuchter en tegelijk afwezig is vaagquote:Ik weet ook dat ik ergens een tijdje terug, gepost heb dat ik mij apart voelde, vlgs mij op BNW en tussendoor ben ik nog flink ziek geweest een kriebel net onder mijn thymus plek en bovenop een flink virus gehad.. voel mij nog steeds super nuchter en tegelijk afwezig, ik weet alleen niet meer wanneer dat precies begonnen is.
Ik had vandaag even een dipje, omdat ik bij een vriend op bezoek was die perse het Journaal moest kijken. Ik kon het op een gegeven moment echt niet meer aanhoren en heb gezegd dat de tv uit moest. Ik kon gewoon niet anders. Hij heeft gelukkig wel naar me geluisterd en dat afgrijselijke ding uit gezet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:50 schreef truepositive het volgende:
Net toen ik in een negatieve spiraal terecht leek te komen las ik dit: http://forum.davidicke.co(...)58065&postcount=1865
Met zoveel doem en angst in de wereld momenteel had ik dat hard nodig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |