Dit is propaganda, zie club van rome, agenda 21 etc enzoverderquote:Op woensdag 9 maart 2011 14:47 schreef DustPuppy het volgende:
Is ook eigenlijk vrij zinloos, aangezien het grootste probleem is dat er teveel mensen op deze planeet rondlopen
Nix propaganda. Is gewoon een feit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 17:14 schreef truepositive het volgende:
Dit is propaganda, zie club van rome, agenda 21 etc enzoverder
Of gewoon alles gratis te verkrijgen als je zelf ook bijdraagtquote:Op woensdag 9 maart 2011 15:00 schreef R0N1N het volgende:
[..]
dat is het ook MET geld.
Probleem is echter hoe krijg jij als b.v. metselaar een stuk brood van de bakker, terwijl die niet op metselwerk zit te wachten ???? Moet je dus EERST op zoek naar een ander die WEL jouw metselwerk wil 'ruilen' voor b.v. vlees, en dat dan weer ruilen voor brood. In de praktijk werkt dat in hedendaagse wereld totaal niet. DAAR is ooit 'geld' voor bedacht !
En dat is ook propagandaquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:04 schreef R0N1N het volgende:
Die kunstmest (fosfor) komt uit olie. (en die raakt op, .... dus ... )
Nee je hoeft ook niks te merken omdat het vandaag 9 Maart is. Het is meer een overgangsdatum, maar krachten waar hiervoor al even aan het toenemen, en nu zijn we over naar de nieuwe onderwereld en gaan we die effecten meer en meer waarnemen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:58 schreef Spellmeista het volgende:
Ik heb helemaal niks gemerkt vandaag behalve dat het een ontzettende kutdag was met heel veel gezeik. Met al mijn krachten zal ik proberen de matrix vanavond te doorbreken totdat ik erbij neerval.
Helaas is er nu net reclame op radio en kan ik nog "niet-echt" in de vibe komen. Ohwja en ik heb nu een burgelijk leven zonder drugs. Ach ja Fuck It..this one is for the nation!
Scheppingsverhalen en verhalen van oervolkeren die de wereld voor hen moesten duiden moet je ook niet letterlijk nemen, anders gaan mensen je een beetje vreemd vinden.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:55 schreef Bastard het volgende:
Ook zullen we dan het kosmische plan, zoals beschreven in de Maya Kalender, volledig gaan begrijpen.
Volgens mij heb jij een stevige dubbele espresso nodig om te ontwaken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 12:06 schreef Bastard het volgende:
'Ontwaken' hoort bij deze fase, zou mij niet verbazen als steeds meer mensen zich.. anders gaan voelen, andere patronen gaan aannemen zonder echte reden. .
Je kan niet ontkennen dat er 'iets' aan de hand is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 20:12 schreef Nee het volgende:
Ondanks ik nog steeds erg huiverig ben voor dit soort new age berichtgevingen kan ik niet ontkennen dat er iets aan de hand is. Wat mij dus opvalt zijn snelle veranderingen, zowel globaal als in privé sfeer. Het is alsof we naar een bepaald punt toewerken. Ben benieuwd..
Of dat die dingen in elkaar gezet is door een reut slaven, ook zo vreemd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:03 schreef adder het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal.
Scheppingsverhalen en verhalen van oervolkeren die de wereld voor hen moesten duiden moet je ook niet letterlijk nemen, anders gaan mensen je een beetje vreemd vinden. Wist je dat er mensen zijn die denken dat de pyramides door ET bedacht zijn?
quote:The Last "Wonder of the World"
Thirty times larger than the Empire State Building, the Pyramid's features are so large they can be seen from the Moon.
Its base covers 13.6 acres (equal to seven midtown Manhatten city blocks), each side being greater than five acres in area.
A highway lane eight feet wide and four inches thick could be built from San Francisco to New York and put inside the Great Pyramid.
The oldest structure in existence, having been started 4,617 years ago, it is the sole remnant of the Seven Wonders of the World.
Nope. Geven zonder er iets voor terug te verlangen.quote:
Hoe kan dat nou.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nope. Geven zonder er iets voor terug te verlangen.
Vertrouwen in de Kosmos, vertrouwen dat er altijd datgene voor je is en zal zijn dat je nodig hebt.![]()
Altijd.
![]()
Als je wilt ontvangen, geef dan.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou.
Je hebt gewoon geld nodig , hoe wil je anders leven?
Ik kan morgen mijn baan opzeggen en het dan een poosje uitzingen, maar dan?
Leg dat nu eens uit. Hoe dan verder?
Dat is zo vaag. Hoe doe je dat concreet?quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als je wilt ontvangen, geef dan.
Verandering van instelling waarschijnlijk. Als dit die periode is waar men hun eigen dimensionele weg in slaat dan is er ook een groep die dus wel vrijwillig, dwangeloos en zonder enig eigenbelang dingen gaat doen voor anderen maar in plaats van hoe het nu is dat je dus binnen no-time aan de bedelstaf zit zijn er zo veel gelijkgezinden dat ze het dus ook terug doen vanuit dezelfde redeneringen/emoties. Een soort vrijwillige niet corrupte hippie-communisme waar je ook zomaar uit kan stappen zonder nadelige gevolgen. Als je het materialisme uit de persoon sloopt maar de menselijkheid behoudt en de empathie vergroot dan kan er zo'n maatschappij bestaan. Je hebt nu nog steeds die stammen in zuid amerika die op die manier leven, zorgzaam voor elkaar zonder direct eigen gewin maar uit groepsbelang. Dat wij het hier in het westen niet meer zo goed kunnen maakt het niet onmogelijk, enkel onbekend.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou.
Je hebt gewoon geld nodig , hoe wil je anders leven?
Ik kan morgen mijn baan opzeggen en het dan een poosje uitzingen, maar dan?
Leg dat nu eens uit. Hoe dan verder?
Kijk, dit is alweer veel duidelijker en concreter.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Verandering van instelling waarschijnlijk. Als dit die periode is waar men hun eigen dimensionele weg in slaat dan is er ook een groep die dus wel vrijwillig, dwangeloos en zonder enig eigenbelang dingen gaat doen voor anderen maar in plaats van hoe het nu is dat je dus binnen no-time aan de bedelstaf zit zijn er zo veel gelijkgezinden dat ze het dus ook terug doen vanuit dezelfde redeneringen/emoties. Een soort vrijwillige niet corrupte hippie-communisme waar je ook zomaar uit kan stappen zonder nadelige gevolgen. Als je het materialisme uit de persoon sloopt maar de menselijkheid behoudt en de empathie vergroot dan kan er zo'n maatschappij bestaan. Je hebt nu nog steeds die stammen in zuid amerika die op die manier leven, zorgzaam voor elkaar zonder direct eigen gewin maar uit groepsbelang. Dat wij het hier in het westen niet meer zo goed kunnen maakt het niet onmogelijk, enkel onbekend.
Genoeg mensen die computers zo interessant vinden dat ze het gratis willen bedienen voor de mensen, onderhoudt e.d. Bij anderen zit het voedsel verbouwen in hun bloed en doen ze dat omdat ze van het boerenland houden en het onderhouden van land, hetzelfde met bouwvakkers, artsen en ga zo maar door. Eventueel dat men in kleinere gemeenschappen gaat leven in plaats van mensenmassa's van honderduizenden of zelfs miljoenen. Als je elkaar kent dan ben je eerder geneigd om ook de kutklusjes zoals riolering te doen, eventueel. Ik bedoel we hoeven niet in grote steden te wonen natuurlijk. En als we niet meer luxe-verslaafd zijn is het dus ook niet belangrijk om een 50 inch plasma scherm aan je muur te hebben hangen, een grote dikke kar te rijden of een luxe vila met 100 hectare grond voor maar twee personen dus is het onderhoud ook minder en kan men het misschien weer eens zelf doen. Een minder consumerende maatschappij brengt ook minder zooi met zich mee natuurlijk. Weer wat dichter bij de natuur leven, seizoens-voer en meer van dat soort eneuzelquote:Op woensdag 9 maart 2011 21:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kijk, dit is alweer veel duidelijker en concreter.
Blijft toch het feit dat áls je zo wilt leven hier in Nederland je op enorme praktische bezwaren stuit lijkt mij.
Want niet alles is te ruilen of vrijwillig te doen voor een ander.
Er moet huisvesting zijn, er moet medische zorg zijn, er moet voedsel zijn. En hoe goedkoop je dat misschien ook kunt verbouwen, er is geld nodig om zo'n commune op te richten.
Het klinkt ideaal, en wie weet ooit, maar ik denk zomaar dat iemand zijn baan niet makkelijk opgeeft voor een onzeker bestaan, hoe idealistisch ook. Zeker niet als er kinderen zijn, kinderen die naar school moeten, want leerplicht. Kortom, nog heel veel werk aan de winkel voor mensen die dit ideaal nastreven.
Ik heb het niet over de situatie zoals die nu is maar een hypothetische situatie waar linkse_boomknuffelaar het over heeft.quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:32 schreef R0N1N het volgende:
Uit groepsbelang ?![]()
Je bedoelt zoiets als politici/ambtenaren/bankiers/etc. die elkaar de hand boven het hoofd houden ? of meer zoiets als Feyenoord vs Ajax Hooligans ? of 'wij Nederlanders' ?
Is discriminatie ook niet uit 'groepsbelang' ? en Oorlog (om gebied/resources) ?
Nee, ja, fantastisch hoor, dat 'handelen in groepsbelang'.![]()
Wees dan maar een egoist. Die stelt zich niet zo snel beschikbaar als 'huurling'![]()
De 'mensheid' als groep, bestaat niet. Dat is gewoon een bij elkaar geraapt zooitje, waar de een z'n groet de ander z'n belediging is.
Dus met z'n allen naar Zuid-Amerika.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:32 schreef jogy het volgende:Als je het materialisme uit de persoon sloopt maar de menselijkheid behoudt en de empathie vergroot dan kan er zo'n maatschappij bestaan. Je hebt nu nog steeds die stammen in zuid amerika die op die manier leven, zorgzaam voor elkaar zonder direct eigen gewin maar uit groepsbelang. Dat wij het hier in het westen niet meer zo goed kunnen maakt het niet onmogelijk, enkel onbekend.
quote:Op woensdag 9 maart 2011 22:35 schreef jogy het volgende:
Genoeg mensen die computers zo interessant vinden dat ze het gratis willen bedienen voor de mensen, onderhoudt e.d. Bij anderen zit het voedsel verbouwen in hun bloed en doen ze dat omdat ze van het boerenland houden en het onderhouden van land, hetzelfde met bouwvakkers, artsen en ga zo maar door. Eventueel dat men in kleinere gemeenschappen gaat leven in plaats van mensenmassa's van honderduizenden of zelfs miljoenen. Als je elkaar kent dan ben je eerder geneigd om ook de kutklusjes zoals riolering te doen, eventueel. Ik bedoel we hoeven niet in grote steden te wonen natuurlijk. En als we niet meer luxe-verslaafd zijn is het dus ook niet belangrijk om een 50 inch plasma scherm aan je muur te hebben hangen, een grote dikke kar te rijden of een luxe vila met 100 hectare grond voor maar twee personen dus is het onderhoud ook minder en kan men het misschien weer eens zelf doen. Een minder consumerende maatschappij brengt ook minder zooi met zich mee natuurlijk. Weer wat dichter bij de natuur leven, seizoens-voer en meer van dat soort eneuzel.
Juistem. Zéér hypothetischquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:36 schreef jogy het volgende:
Ik heb het niet over de situatie zoals die nu is maar een hypothetische situatie waar linkse_boomknuffelaar het over heeft.
Aantallen, technologische ontwikkelingen, maatschappelijk moraal, opvoeding, het scholensysteem, media (vooral de media) is iets wat ons geschapen heeft zoals we nu zijn en deels zal blijven schapen. Genoeg mensen die nog steeds slaafs de statische media (tv,krant,tijdschriften etc) oplepelen alsof het WAARHEID is terwijl het dat niet hoeft te zijn. De mens kan zijn wat het wil zijn. Zlefs Hitler of Goering ofzo zei 'geef me een kind voor zijn 8ste levensjaar en ik maak ervan wat ik wil' oid. Dat kan je ook op een positieve manier brengen en een kind dus vrij laten en de eigen nieuwsgierigheid laten volgen. Tot op zekere hoogte natuurlijk, je zou niet willen dat het kind zijnvingers erf knipt met een nijptang of iets anders dwaas. Media is niet slecht zoals een kogel an sich niet negatief is maar je kan er wel negatieve dingen mee doen. Persoonlijk ben ik dus van overtuigd dat de mens zlef niet een egoistisch of megalomaan iets is maar dat het wel zo gemaakt kan worden, bedoeld of onbedoeld. Ah well, genoeg gebrainfartquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:39 schreef adder het volgende:
[..]
Dus met z'n allen naar Zuid-Amerika.
Maar zonder gekheid, zo zit het dier mens niet in elkaar. Zo zijn we gewoonweg niet geëvolueerd. Het enige dat anders is geworden, dan toen we 200.000 jaar geleden onze Afrikaanse broeders hebben achtergelaten, zijn onze aantallen en de technologische ontwikkeling die we tot stand hebben gebracht.
Of het staat te gebeuren laat ik maar lekker in het midden, of het vanuit dit tijdsperspectief realistisch is? Denk het niet. Maar tijden veranderen, elk moment weer.quote:
Leuke brainfart, maar, oh, oh, oh, wat is die quote foutquote:Op woensdag 9 maart 2011 22:50 schreef jogy het volgende:
Aantallen, technologische ontwikkelingen, maatschappelijk moraal, opvoeding, het scholensysteem, media (vooral de media) is iets wat ons geschapen heeft zoals we nu zijn en deels zal blijven schapen. Genoeg mensen die nog steeds slaafs de statische media (tv,krant,tijdschriften etc) oplepelen alsof het WAARHEID is terwijl het dat niet hoeft te zijn. De mens kan zijn wat het wil zijn. Zlefs Hitler of Goering ofzo zei 'geef me een kind voor zijn 8ste levensjaar en ik maak ervan wat ik wil' oid. Dat kan je ook op een positieve manier brengen en een kind dus vrij laten en de eigen nieuwsgierigheid laten volgen. Tot op zekere hoogte natuurlijk, je zou niet willen dat het kind zijnvingers erf knipt met een nijptang of iets anders dwaas. Media is niet slecht zoals een kogel an sich niet negatief is maar je kan er wel negatieve dingen mee doen. Persoonlijk ben ik dus van overtuigd dat de mens zlef niet een egoistisch of megalomaan iets is maar dat het wel zo gemaakt kan worden, bedoeld of onbedoeld. Ah well, genoeg gebrainfart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |