Dus 10.000 jaar geleden was er meer empathie? 3.000 jaar geleden? Tijdens de grote roofmoordtochten van Alexander, Hannibal, de Romeinen, of wat meer recenter de zuiveringen van Mao, Hitler of Stalin?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:45 schreef jogy het volgende:
Hebberigheid, mechalomanisch gedachtengoed, vervreemding van de mensheid. Empathie is er een beetje uit gesloopt en de winst van een kleine groep mensen is belangrijker dan de kapitaals-/levensvernietiging van de grote groep.
Dat zeg ik niet hoor. Ik heb het niet over dit tijdsbestek per se, ik heb het over het type mens die zonder blikken of blozen of enige empathie verschrikkelijke dingen doen, puur uit eigenbelang.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:00 schreef adder het volgende:
[..]
Dus 10.000 jaar geleden was er meer empathie? 3.000 jaar geleden? Tijdens de grote roofmoordtochten van Alexander, Hannibal, de Romeinen, of wat meer recenter de zuiveringen van Mao, Hitler of Stalin?
Vroeger was alles beter.
Volgens één setje wetenschappers inderdaad, ik weet er het fijne er niet van overigens.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:08 schreef Maitje het volgende:
Maarum.. ik weet niet of het al eerder in dit topic voorkomt, want zal bloed eerlijk zijn, ik heb geen zin om 10 blz. door te spitten..
Anywee...
De maya kalender bleek toch helemaal verkeerd berekend te zijn?
Megalomanie is van alle tijden idd.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet hoor. Ik heb het niet over dit tijdsbestek per se, ik heb het over het type mens die zonder blikken of blozen of enige empathie verschrikkelijke dingen doen, puur uit eigenbelang.
Klinkt misschien heel cynisch, maar de echte machthebbers in Amerika interesseren zich totaal niet voor het welzijn van 'het volk' aldaar. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar volkswelzijn is zeker geen reden waarom het niet zou gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lijkt me niet.
Want dan kunnen meteen alle H.A.A.R.P. theorieën overboord. Amerika gaat dat zichzelf niet aandoen lijkt mij.
Of heeft HAARP ook de aardbevingen in San Francisco bewerkstelligd? I think not.
Ja, klinkt zeker heel cynisch, kan me dat dan ook écht niet voorstellen.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:42 schreef truepositive het volgende:
[..]
Klinkt misschien heel cynisch, maar de echte machthebbers in Amerika interesseren zich totaal niet voor het welzijn van 'het volk' aldaar. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar volkswelzijn is zeker geen reden waarom het niet zou gebeuren.
Calleman en Lungold zijn wat mij betreft verreweg het meest aannemelijk.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens één setje wetenschappers inderdaad, ik weet er het fijne er niet van overigens.
En wat denken jullie over 19 maart? Een super volle maan kan natuurlijk zorgen voor springtij en overstromingen. Als deze volle maan gecombineerd wordt met nog meer aardschokken... poeh dat zal niet meevallen vrees ik.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:04 schreef adder het volgende:
[..]
Nee, nee, nee; ik heb nu net 16 maart (zonder dag speling), pasen, 27 juli en 16 augustus doorgekregen. Nu niet gaan veranderen hè!
We hebben dus nu staan:
15-17 maart
29 april
27 juli
16 augustus
We zien het wel (of niet)quote:Op het internet en in de media doen de laatste dagen en weken tal van verhalen de ronde over een zogenaamde 'supermaan' die op 19 maart 2011 zou kunnen leiden tot zware aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tunami's en stormen. Op 19 maart bedraagt de afstand van de Aarde tot de Maan 356 577 kilometer. Dit is de kleinste afstand tussen beide hemelobjecten in 18 jaar. Aangezien de baan van de Maan op de Aarde niet cirkelvormig is, is er dus een kleinste (perigeum) en grootste (apogeum) afstand. De gemiddelde perigeumafstand bedraagt 364 397 kilometer. Men spreekt dus van een 'supermaan' wanneer deze zich op minimum 90% van haar dichtsbijzijnde gemiddelde afstand van de Aarde bevindt. Aangezien op 19 maart de Maan het dichtst tot de Aarde staat in 18 jaar heeft de volle Maan op die dag een schijnbare diameter van 33' 31". Verschillende astrologen zien een verband tussen de 'supermaan' en natuurrampen aangezien zij ervan uitgaan dat de Maan die dag een extreme getijdewerking kan opwekken. Wetenschappers hebben echter al laten weten dat de getijdewerking die dag iets hoger zal zijn dan normaal maar dat dit niet zal leiden tot natuurrampen. Uit statistieken van eerdere 'supermanen' en natuurrampen blijkt dat beiden niet kunnen gelinkt worden aan elkaar. Ook tussen de dodelijke aardbeving in Japan op vrijdag 11 maart en de 'supermaan' bestaat volgens wetenschappers geen enkel verband. Wetenschappers gaan er echter vanuit dat indien de Maan echt invloed zou hebben op aardbevingen, we deze dagelijks zouden moeten voelen. De iets 'grotere' volle Maan is dus vooral interessant voor fotografen en dus niets meer dan een 'super-hype'!
Back to nature ?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:16 schreef Bastard het volgende:
Ik denk de 20e.. geen idee waarom.
Anyways, wat is het doel voor de mensheid deze rampen? Wat heeft het in beweging gezet? Ik begreep dat Duitsland nog eens goed gaat nadenken over het gebruik van kernenergie, is het iets wat we moeten willen, zijn er ook alternatieve mogelijk, moeten we die nog gaan bouwen of hebben we patenten op de plank liggen.. duurzame, groene energie nastreven, zou dat een inzichtelijk puntje kunnen wezen?
Of gewoon iets buitengewoon positiefs?quote:
Misschien voelen alleen mensen die er gevoelig voor zijn morgen wat.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:30 schreef robert1989 het volgende:
Ben benieuwd of we morgen wat zien/voelen gebeuren. Hopelijk is het positief iets...
Het kan vriezen of het kan dooienquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:30 schreef robert1989 het volgende:
Ben benieuwd of we morgen wat zien/voelen gebeuren. Hopelijk is het positief iets...
Weet je wat ik het moeilijkst vind? Wanneer definiëren we iets als positief. Persoonlijk kan ik wel wat positiefs gebruiken, maar daar sta ik altijd voor open natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:30 schreef robert1989 het volgende:
Dank je wel!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:08 schreef truepositive het volgende:
Calleman schrijft over Japan: http://www.treeoflifecele(...)mans-notes&Itemid=16
quote:In fact, paleontologists argue that plate tectonics, which only the Earth has among the planets of the solar system, is a necessary pre-requisite for the evolution of life and so without earthquakes we would not be here in the first place. Such intellectual arguments obviously do not ease the pain of someone who has lost a daughter or a husband in an earthquake, but for others it may help us understand that there is no evil intent behind the creation of plate tectonics on the part of the Creator.
I thus think that plate tectonics and earthquakes are a necessary side effect of the creation of resonance between the human beings and the Earth and that when a new wave starts its interior structure needs to undergo change. I also believe that this is a time when we need to show our solidarity with the Japanese people and offer help in the ways that it is in our power to do. My own view is that we should continue to focus on the transformation to unity consciousness and praying for and sharing the experience of the Japanese people is exactly an expression of this. I do not believe that there will necessarily be an increased frequency of strong quakes in the time to come (there was for instance not such an increase after the Lisbon quake), but this is only a guess. Yet, while we always have a choice as to how to look upon reality I believe that what will lead us forward is the light. Maybe the Earth is now adjusted to mediate unity consciousness to the human beings, which remains our highest purpose and presumably also that of the cosmic plan.
Ik ga morgen opletten!quote:Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef Trippii het volgende:
Agendapunten voor eventuele grote gebeurtenissen:
- 16 Maart, ± dag speling.
Oh... okequote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens één setje wetenschappers inderdaad, ik weet er het fijne er niet van overigens.
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien voelen alleen mensen die er gevoelig voor zijn morgen wat.
Waarmee dan wel?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:49 schreef -Datdus- het volgende:
Niemand gaat iets voelen het heeft niets met gevoel te maken.
Ja, maar dat voelt diegene dan toch wel? Denk namelijk ook aan bewustzijn/inzichten etc.quote:
Misschien, ik weet het ook niet. We zullen zien.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:51 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja, maar dat voelt diegene dan toch wel? Denk namelijk ook aan bewustzijn/inzichten etc.
Beetje net als verliefd zijn, anderen voelen er niks van![]()
Serieus?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:36 schreef Summers het volgende:
OMG zonder het te beseffen voel ik de energie al vanaf 6 februari
Belachelijke Intelligent Design bullshit..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dank je wel!
Kan mij er goed in vinden..
[..]
Bewustzijn is gevoelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 21:50 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Bewustzijn.
EDIT: Dat is hoe ik het zie dan he.
ach jah..een pilletje minder doet al vaak de trucquote:Op woensdag 16 maart 2011 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Belachelijke Intelligent Design bullshit..
Als 'the Creator' echt zo oppermachtig was, had hij Plate Tectonics niet nodig gehad natuurlijk.
quote:
Ik ben elke dag benieuwd maar ik herken de nieuwe energie in mijn eigen leven ,quote:Dus jij bent heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren?
http://www.startspirituee(...)um3.php?id=100000111quote:Christusbewustzijn
Dit Christusbewustzijn is óp Aarde en in de mens zelf ''wakker'' geworden. Dit Christusbewustzijn is altijd al bij iedereen aanwezig geweest. Het Christusbewustzijn is gezeteld in de Thymus, daar zit de heilige geometrie in.
Het Christusbewustzijn is dat mooie Goddelijke deeltje dat echt in onszelf aanwezig is, dus in onszelf zit en sinds 25.000 jaren niet actief was. Het Christusbewustzijn is echt nooit bij ons weggeweest, was zelf al die tijd onbewust van zijn functie geworden. Bij iedereen is het Christusbewustzijn wakker gemaakt. Nu mogen we er onszelf nog bewust van gaan maken, het zit in het midden van de borst en wel 10cm onder onze keel.
De Kerk interpreteert deze ''Geestelijke Esoterische leer'' op een andere manier en vertaald ''Christus'' in Jezus, zoals Jezus-Christus. Het was voor de mens makkelijker te begrijpen als we dit Christusbewustzijn in een Jezus zouden zoeken. We denken zelf veel te klein, we zijn allemaal een deel van GOD net zoals Jezus ( Yoshua). Dit Christusbewustzijn zal ons deze geestelijke leer weer laten begrijpen. Het zou heel mooi zijn als de KERKEN de juiste interpretatie van deze esoterische geestelijk leer door zouden geven, dan zouden de Kerken weer vollopen. De mensheid was 'n lange tijd zoekende, zij konden het niet vinden in de Kerk en dit zou weer een belangrijke doorbraak zijn.
Nu is het Christusbewustzijn weer bewust bij ons allen aanwezig en kan de mens weer bewuster gaan leven. Daardoor kunnen we ook makkelijker samen evolueren naar de 4de en 5de Dimensie van ons bewustzijn. De Aarde evolueert ook met ons mee.
Dit Christusbewustzijn heeft een heel hoog bewustzijn en weet alles over de esoterische heilige geestelijke leer af. Dit is voor ons allen een heel belangrijke LEER ( spiritualiteit): dus geestelijke leer om te weten. Als we daar open voor kunnen staan, zal dit vooral samenhorigheid bewerkstelligen. Dit zal zich uiten in vrede in de mens zelf, maar ook op de Aarde zelf. De Aarde zelf is onze ''MOEDER'' die ons voedt.
Heftig verhaal.. vooral ook apart dat je exact 6 feb. noemt, wat is er gebeurt op die dag voor je?quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:34 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
Ik ben elke dag benieuwd maar ik herken de nieuwe energie in mijn eigen leven ,
Je kan het niet alleen zien in de buitenwereld maar ook in je binnenwereld .
we maken er al deel van uit , vanaf die dag begint alles wat op zijn kop stond
om te draaien , leugens komen uit , gerechtigheid , het lost zich vanzelf op als je iets loslaat
wat niet meer dient .
En vanaf die dag heb ik het gevoel alsof ik zeg maar een bol met sneeuw ben die zooo hard door elkaar is geschud dat de sneeuw tot op de dag van vandaag nog bezig is met neerdwarrelen .
Alsof er een bom in mijn leven is ontploft of ik een aardbeving heb meegemaakt of alsof er een tsunami nog bezig is me te overspoelen .
Dus gister dacht ik OMG ik voel het al , ik ben er nog steeds niet helemaal bij en aangezien
dat gevoel 24/7 is , moet zelfs dat doordringen , dat ik me zo voel en alles moet doordringen
omdat het zoveel is inene en ik extra in mezelf zit nu .
En ik denk dat ik me aan het aanpassen ben aan die energie en dat gaat niet 1 2 3 omdat
er inene zoveel gebeurd en alles zo heftig is .
Waarom link je 9-11 aan Japan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Grappig, twintowers: 11-09-01 + Japan: 10-03-11 = 21-12-12
Ik wilde het eerst niet geloven van 21-12-12. Maar om eerlijk te zijn ben ik er nu toch stiekem een beetje bang voor.
Die datums?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Waarom link je 9-11 aan Japan?
Vind het vergezocht, wat is de overeenkomst, 3000 doden hier door aanslag, 10.000 daar door natuurgeweld, leuk dat datums samen iets van 2012 zeggen maar je kan er verder niks mee..quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Ik wilde het eerst niet geloven van 21-12-12. Maar om eerlijk te zijn ben ik er nu toch stiekem een beetje bang voor.
quote:
Kreeg 'm van een vriend te horen. Blijf 't interessant vinden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:40 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Dus eigenlijk heb je een eindresultaat in je hoofd en als je de componenten heb om tot het eindresultaat te komen link je het ineens aan elkaar.
De mensheid is goed in het leggen van verbanden die er niet zijn
Wtf idd...quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Overeenkomst is dat Twintowers een inside job was, dus door de Amerikaanse regering opgezet. En dat de aardbeving in Japan een gevolg is van HAARP, dat door het Amerikaanse leger / Amerikaanse regering gestuurd word.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vind het vergezocht, wat is de overeenkomst, 3000 doden hier door aanslag, 10.000 daar door natuurgeweld, leuk dat datums samen iets van 2012 zeggen maar je kan er verder niks mee..
Leuk geprobeerd. Vond 'm zeker voor een paar seconden wel frapantquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef Xantalien het volgende:
Duh, omdat het dan niet zo mooi uitkomt. Je moet een leuke complottheorie niet verpesten met feiten, logica en vragen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:30 schreef Questioning het volgende:
Waarom niet Twintowers en de ramp in Haiti gebruikt?
Inderdaad, laten we het daar even op blijven focussen.gezien de OP.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:30 schreef truepositive het volgende:
Het heeft zowiezo niets met de kalender te maken, want die eindigt in 2011
Nee. Op 13.0.0.0.0.0.0quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:30 schreef truepositive het volgende:
Het heeft zowiezo niets met de kalender te maken, want die eindigt in 2011
Het is geen complot.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Duh, omdat het dan niet zo mooi uitkomt. Je moet een leuke complottheorie niet verpesten met feiten, logica en vragen...
quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:06 schreef AartBakkebaard het volgende:
[..]
Overeenkomst is dat Twintowers een inside job was, dus door de Amerikaanse regering opgezet. En dat de aardbeving in Japan een gevolg is van HAARP, dat door het Amerikaanse leger / Amerikaanse regering gestuurd word.
Hier kan ik me heel goed in vinden L_B.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik begrijp de negativiteit in deze draad niet. Het gaat om een bewustzijnsverhoging mondiaal en ik lees alleen maar dingen over aardbevingen en zo in Japan.
Misschien kijk ik te weinig tv en ben ik daarom niet voldoende gehersenspoeld, maar ik krijg niet het idee dat bovenstaande onderwerpen iets met deze draad van doen hebben.![]()
Meer en meer mensen zullen gaan beseffen dat de televisie een akelig ding is van de oude tijd en hun televisie weg doen. Richten en aandacht geven op het positieve om het positieve te doen groeien. Alles waar je aandacht schenkt groeit.
Ik ben het erg met je eens over de tv. Ik ben zelf nog minderjarig en woon dus nog bij mijn ouders thuis. Ik kijk ook zo min mogenlijk tv. Nieuws lees ik op het internet en in de krant.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik begrijp de negativiteit in deze draad niet. Het gaat om een bewustzijnsverhoging mondiaal en ik lees alleen maar dingen over aardbevingen en zo in Japan.
Misschien kijk ik te weinig tv en ben ik daarom niet voldoende gehersenspoeld, maar ik krijg niet het idee dat bovenstaande onderwerpen iets met deze draad van doen hebben.![]()
Meer en meer mensen zullen gaan beseffen dat de televisie een akelig ding is van de oude tijd en hun televisie weg doen. Richten en aandacht geven op het positieve om het positieve te doen groeien. Alles waar je aandacht schenkt groeit.
Helemaal eens. Die lerares spoort niet met zo'n opmerking.quote:
Bedankt voor je post.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ben het erg met je eens over de tv. Ik ben zelf nog minderjarig en woon dus nog bij mijn ouders thuis. Ik kijk ook zo min mogenlijk tv. Nieuws lees ik op het internet en in de krant.
Die belachelijke programma's nu slaan helemaal nergens meer op. Ik snap ook niet waarom iedereen het zoveel interesseert wat een BNner heeft uitgespookt en waarom dat zoveel besproken wordt, terwijl de meeste mensen het in vergelijking echter nooit over de problemen in deze wereld hebben.
Misschien komt dat omdat mijn omgeving anders is. Misschien heb ik het juist en is de rijke maatschappij echt zo walgelijk egocentrisch aan het worden.
Ik hoop dat dit gedrag snel eindigt en dat iedereen eens met beide benen weer op de grond gezet wordt.
Want waar zijn we in Gods naam mee bezig.
Om een voorbeeld te noemen had ik een discussie met een lerares. Ik vond het gedrag van de rijke mens over het algemeen walgelijk. Omdat de rijke mens kleding koopt dat ze al in overvloed hebben. Vooral ook omdat die mensen zich nooit realiseren dat die kleding vaak gemaakt is door mensen/kinderen in lagelonenlanden. Slecht betaald, slechte omgeving ect. Die lerares vond het prima. zij zei letterlijk: die kinderen hebben nooit anders geweten, waarom moeten we dat dan veranderen.
Walgelijk dit.
Helaas denkt zo'n beetje iedereen op die wijze erover in mijn omgeving.
Voor deze mensen geld het " if you can't see the problem, the problem is not real".
Dus zolang zij er geen last van hebben, zullen zij ook nooit anders denken.
Dank je.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier kan ik me heel goed in vinden L_B.
Nee.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:00 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Helemaal eens. Die lerares spoort niet met zo'n opmerking.
Moet je vragen of ze het ook niet erg vind van al die ondervoede kinderen in opvangkampen. Die weten ook niet beter. De kinderen die die maffe Oostenrijker in de kelder bij z'n eigen dochter had verwekt, die wisten ook niet beter. etc.
Wat ook walgelijk is, is dat ze dan vaak zelfs nog zoiets hebben van 'dankzij mij/hen hebben ze uberhaubt nog werk'. Alsof ze juist goed bezig zijn.![]()
Ik zou zelfs willen zeggen:
"If you don't see a problem, you're part of it."
kort en cryptisch gezegt : verborgen negatieve energie die zich in alle hevigheid tegen me keerde die dag omdat ik die wilde ontmaskeren en het leek te winnen maar uiteindelijk heeft het juist de spotlight op zichzelf gezet en is niet meer verborgen en moet nu verdwijnen .quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heftig verhaal.. vooral ook apart dat je exact 6 feb. noemt, wat is er gebeurt op die dag voor je?
Haha super nuchter en tegelijk afwezig is vaagquote:Ik weet ook dat ik ergens een tijdje terug, gepost heb dat ik mij apart voelde, vlgs mij op BNW en tussendoor ben ik nog flink ziek geweest een kriebel net onder mijn thymus plek en bovenop een flink virus gehad.. voel mij nog steeds super nuchter en tegelijk afwezig, ik weet alleen niet meer wanneer dat precies begonnen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |