abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:08:13 #1
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93142845
Vervolg op Wielrennen #82 Op naar de voorjaarsklassiekers

Bekijk ook: Wielerprono 2011 #1: Nieuwe ronde nieuwe kansen

quote:
andremeganck #sporza #rutadelsol- Johnny Hoogerland gisteren gevallen - zal dan toch starten in de rit vandaag- terug prachtig weer in Spanje -
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 februari 2011 @ 11:10:41 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_93142928
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_93143428
Blijkbaar zijn de knieproblemen van Breschel minder erg dan gevreesd:

http://www.cyclingnews.co(...)as-serious-as-feared
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:48:34 #4
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93144332
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Blijkbaar zijn de knieproblemen van Breschel minder erg dan gevreesd

idem voor de "zitvakproblemen" van Leukemans

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110221_Leukemans_beter
pi_93145176
quote:

Mooi, hopelijk kan hij zich op tijd in vorm rijden voor de April klassiekers.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:33:37 #6
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93146012
Handjes van Hoogerland lagen lekker open. Hij ging vandaag maar niet meer schakelen...
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 22 februari 2011 @ 12:34:12 #7
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93146037
Geen inspiratie voor een TopicTitel??
pi_93146385
quote:

Maar voor de voorjaarklassiekers hoef je zijn naam niet op te schrijven (d.w.z., niet als kanshebber).
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:04:53 #9
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93147246
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 12:34 schreef Chielus het volgende:
Geen inspiratie voor een TopicTitel??
Voor mij hoeft zo'n toevoeging niet, eigenlijk.
pi_93147411
Heb er zin in, eindelijk gaat het seizoen echt beginnen! Ik zie ze liever op modderige kasseIklimmen ploeteren dan op een berg in Oman. En waaiers op smalle betonplaatwegen zijn vele malen mooier dan in de woestijn tussen de kamelen _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 februari 2011 @ 13:37:06 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_93148479
Oman had tenminste nog een berg, Qatar is zo vlak als een biljartlaken :P Ik denk dat de ronde van Oman in de toekomst nog best eens een geinige ronde kan gaan worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_93155813
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Oman had tenminste nog een berg, Qatar is zo vlak als een biljartlaken :P Ik denk dat de ronde van Oman in de toekomst nog best eens een geinige ronde kan gaan worden
Ik snap alleen niet dat Qatar een ronde organiseert, als je de beelden van dat land ziet heeft dat bij mij er in ieder geval voor gezorgd dat ik nooit naar dat land op vakantie wil. Wat een treurige kale boel. Ze zouden eigenlijk alleen sportevenementen moeten doen waar ze gewoon af en toe plaatjes van de prachtige moderne architectuur tonen.

Verder: nog maar een paar nachtjes tot de echte opening van het seizoen :9~
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:24:55 #13
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93155907
Sagan wint 1e etappe Ronde van Sardinië. Ballan is 2e.
pi_93155990
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:24 schreef SuikerVuist het volgende:
Sagan wint 1e etappe Ronde van Sardinië. Ballan is 2e.
Zou Ballan deze winter misschien weer eens hebben leren fietsen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:33:45 #15
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93156357
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:22 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet dat Qatar een ronde organiseert, als je de beelden van dat land ziet heeft dat bij mij er in ieder geval voor gezorgd dat ik nooit naar dat land op vakantie wil. Wat een treurige kale boel. Ze zouden eigenlijk alleen sportevenementen moeten doen waar ze gewoon af en toe plaatjes van de prachtige moderne architectuur tonen.

Verder: nog maar een paar nachtjes tot de echte opening van het seizoen :9~
Spanje is natuurlijk ook veel verwaarloosde dorre troep.

Ruta del Sol
1. Francisco Ventoso (Movistar Team)
2. Juan José Lobato (Andalucía-Caja Granada)
3. Davide Appollonio (Sky)
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93161041
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik vond Oman op sommige plekken best wel mooi ogen eigenlijk, vergeleken bij Qatar.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:27:34 #17
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93175802
Weet iemand hoe Cédric Vasseur commentator voor de RTBF geworden is? Opmerkelijke keuze om voor een niet-Waal te kiezen.
pi_93175930
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vond Oman op sommige plekken best wel mooi ogen eigenlijk, vergeleken bij Qatar.
Is een stuk leuker om naar te kijken ja.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:32:09 #19
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93179762
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:27 schreef SuikerVuist het volgende:
Weet iemand hoe Cédric Vasseur commentator voor de RTBF geworden is? Opmerkelijke keuze om voor een niet-Waal te kiezen.
Komt toch uit een erg Belgisch stukje Frankrijk al zal dat reden niet zijn. :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_93181827
Zo heel groot zal de poule van Waalse commentatoren wel niet zijn. Recent waren Eddy Merckx en Marc Uytterhoeven ook al commentator op de RTBF.
pi_93182331
quote:
WK wielrennen 2015 in Oman, Canada of VS

Er zijn drie kandidaten voor de organisatie van het WK wielrennen in 2015: Oman, de Canadese stad Québec en de Amerikaanse stad Richmond. De UCI had vorig jaar gezegd dat alleen kandidaturen van buiten Europa in aanmerking kwamen voor 2015. De beslissing valt in september.
  woensdag 23 februari 2011 @ 07:13:43 #22
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93186986
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:26 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Zou wel luk zijn als Ballan weer eens een goed voorjaar kan fietsen
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:18:48 #23
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93187428
Skil-Shimano first option to replace Vacansoleil-DCM at Tour

By:
Cycling News
Published:
February 23, 06:37,
Updated:
February 23, 06:58

Spekenbrink waiting for decision from UCI Licensing Commission

Skil-Shimano is relying on a wildcard to gain entry to the Vuelta a España in August but is holding onto a slim hope of an invitation to the Tour de France.

"In principle, the door to the Tour is closed," said team manager Iwan Spekenbrink following discussions with the Amaury Sports Organisation in Doha. "But if 'crazy' things happen, we are the first option. That's because the Tour celebrates our policy."

In an interview with De Telegraaf, Spekenbrink said that he was watching the UCI's Licensing Commission movements, if any, against Vacansoleil-DCM which stands to lose its ProTeam status following incidents involving Riccardo Riccó and 2010 Vuelta a España runner-up Ezequiel Mosquera.

Should Vacansoleil-DCM lose its ProTour license, it could remain as a Professional Continental team. However, the change in status could be a considerable blow to Vacansoleil-DCM as only ProTeams are guaranteed entry into the Grand Tours and the UCI World Tour races.

The Dutch team raced the 2010 season as a Professional Continental squad and was unable to garner an entry to any of the three Grand Tours.

"Vacansoleil has successfully adapted its policies to the system of the UCI," Spekenbrink said. "They look especially for riders who win point. That way they placed themselves at the level of World Tour teams. Their goal is the big races. I think that publicity is important.

"We [Skil-Shimano] do not adjust our philosophy to adjust to the UCI system [of ranking]," he elaborated. "We want talented riders a chance to grow in our team. We prefer to invest in a responsible progression than the points of a rider.

"One of the best examples is perhaps Roger Kluge. We followed him for some time as a good sprinter. A broken collarbone put Kluge out of circulation last year. He was not interesting for other teams because he had few points. "

Last season, Skil-Shimano finished 31st out of the 32 teams listed on the UCI's World Rankings.

Spekenbrink remains optimistic that the Vuelta remains the team's best hope at a Grand Tour invite in 2011 following a solid start to the season at the Tours of Qatar and Oman.

"In discussions with the top levels of the ASO, they said that they appreciate our philosophy and that we had a good chance to ride the Tour of Spain," Spekenbrink explained. "If we however don't receive a wildcard, it would be a great disappointment.

"In our development we need that race. We would miss out not only on exposure for our sponsors, but also for the riders it would be a missed opportunity. I continue to have confidence that our policies will be rewarded."

http://www.cyclingnews.co(...)ansoleil-dcm-at-tour
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:09:16 #24
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93188054
quote:
Werd Jodts bestolen?

Wie gooide volgens u als eerste zijn wiel over de streep? De man met de witte trui links op de foto, Sven Jodts, of die jongen in de groengele trui van Europcar, Saïd Haddou? De UCI-wedstrijdjury gaf de Fransman de zege, maar toen hadden ze deze foto van de slotrit van Bessèges nog niet gezien. '

Ik denk dat het duidelijk is', stelde ploegleider Walter Planckaert van Topsport Vlaanderen-Mercator Verzekeringen. 'Jodts won. Ik heb klacht neergelegd bij de Italiaanse voorzitter van de wedstrijdjury.'

En wat denkt Jodts er zelf van, de neoprof die begin februari aan zijn eerste wedstrijden in Frankrijk toe was? 'We spurtten toen met vier op een lijn. Ze zeggen dat je voelt als je gewonnen hebt, maar niemand van ons wist het toen. Ze hebben me gezegd dat ik nog een maand geduld moet hebben. Het zou leuk zijn indien ik alsnog krijg waar ik eventueel recht op heb, maar het gevoel is toch anders wanneer je een maand later hoort dat je gewonnen hebt.'

Zijn ploegleider Walter Planckaert stelde het scherper: 'Kreeg hij waar hij volgens de foto recht op had, dan was Jodts de allereerste Belgische winnaar van het seizoen, en niet Tom Boonen in Qatar. Dat scheelt publicitair toch een slok op de borrel.'

Kersverse vader Jodts rijdt de Omloop noch Kuurne. Hij is zaterdag in de Beverbeek Classic aan de slag.
En de foto:

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:49:43 #25
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93188822
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:26 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Zou tijd worden. Voor de ploeg die ze hebben heeft BMC het in 2010 verre van waargemaakt. Vier zeges (2x Evans, 2x Burghardt) en een pak ereplaatsen waarvan Evans ook nog eens het merendeel voor zijn rekening heeft genomen. Terwijl ze wel in alle grote koersen uitgenodigd waren. Ben benieuwd naar dit jaar.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_93190278
quote:
15s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:18 schreef SuikerVuist het volgende:
Skil-Shimano first option to replace Vacansoleil-DCM at Tour

By:
Cycling News
Published:
February 23, 06:37,
Updated:
February 23, 06:58

Spekenbrink waiting for decision from UCI Licensing Commission

Skil-Shimano is relying on a wildcard to gain entry to the Vuelta a España in August but is holding onto a slim hope of an invitation to the Tour de France.

"In principle, the door to the Tour is closed," said team manager Iwan Spekenbrink following discussions with the Amaury Sports Organisation in Doha. "But if 'crazy' things happen, we are the first option. That's because the Tour celebrates our policy."

In an interview with De Telegraaf, Spekenbrink said that he was watching the UCI's Licensing Commission movements, if any, against Vacansoleil-DCM which stands to lose its ProTeam status following incidents involving Riccardo Riccó and 2010 Vuelta a España runner-up Ezequiel Mosquera.

Should Vacansoleil-DCM lose its ProTour license, it could remain as a Professional Continental team. However, the change in status could be a considerable blow to Vacansoleil-DCM as only ProTeams are guaranteed entry into the Grand Tours and the UCI World Tour races.

The Dutch team raced the 2010 season as a Professional Continental squad and was unable to garner an entry to any of the three Grand Tours.

"Vacansoleil has successfully adapted its policies to the system of the UCI," Spekenbrink said. "They look especially for riders who win point. That way they placed themselves at the level of World Tour teams. Their goal is the big races. I think that publicity is important.

"We [Skil-Shimano] do not adjust our philosophy to adjust to the UCI system [of ranking]," he elaborated. "We want talented riders a chance to grow in our team. We prefer to invest in a responsible progression than the points of a rider.

"One of the best examples is perhaps Roger Kluge. We followed him for some time as a good sprinter. A broken collarbone put Kluge out of circulation last year. He was not interesting for other teams because he had few points. "

Last season, Skil-Shimano finished 31st out of the 32 teams listed on the UCI's World Rankings.

Spekenbrink remains optimistic that the Vuelta remains the team's best hope at a Grand Tour invite in 2011 following a solid start to the season at the Tours of Qatar and Oman.

"In discussions with the top levels of the ASO, they said that they appreciate our philosophy and that we had a good chance to ride the Tour of Spain," Spekenbrink explained. "If we however don't receive a wildcard, it would be a great disappointment.

"In our development we need that race. We would miss out not only on exposure for our sponsors, but also for the riders it would be a missed opportunity. I continue to have confidence that our policies will be rewarded."

http://www.cyclingnews.co(...)ansoleil-dcm-at-tour
Dat zou dan wel weer heel opvallend zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_93191602
Maar met of zonder punten van die 2 maakt toch niets uit voor de ranking?
Dus dan zou het gaan dat VAC de wielersport in een negatief daglicht brengt, echter Mosquera's geval was nog voor hij in het shirt van VAC reed dus die telt dan niet mee.
  woensdag 23 februari 2011 @ 12:56:08 #28
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93195315
Op basis van punten zal het iig niet lukken om Vac. uit de WT te krijgen; Mosquira is nooit mee geteld, en Ricco heeft maar een beperkt aantal pinten binnen gebracht.
Alleen op basis van de dopingregels zou het kunnen maar dat betekent dat dan elke WT ploeg waar een renner gepakt wordt er uit gegooid moet worden. Het gaat om een individuele actie (nog niet eens bewezen dat hij doping heeft gebruikt) en niet om in ploeg verband georganiseerd misbruik.
pi_93196000
Ik vind dat vacansoleil best verweten mag worden dat ze mosquera gecontracteerd hebben. We wisten en weten allemaal dat hij een dopeur is, en dat hij daar bij vacansoleil opeens mee zou stoppen is nergens op gebaseerd. We vielen ook allemaal over rock racing heen toen het al die voormalig dopeurs aannam (ok, extremer geval, maar zelfde principe.)
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:13:30 #30
67640 SaintOfKillers
pi_93196154
Maar dan hadden ze Vacansoleil gewoon nooit een WT-licentie mogen geven. Nu is 't te laat om nog moeilijk te gaan doen over de "we geven iedereen die ons in de World Tour kan helpen een contract" mentaliteit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:39:17 #31
49615 Bismarck
pi_93197282
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind dat vacansoleil best verweten mag worden dat ze mosquera gecontracteerd hebben. We wisten en weten allemaal dat hij een dopeur is, en dat hij daar bij vacansoleil opeens mee zou stoppen is nergens op gebaseerd. We vielen ook allemaal over rock racing heen toen het al die voormalig dopeurs aannam (ok, extremer geval, maar zelfde principe.)
De positieve test van Mosquera kwam naar buiten nadat hij door VCD gecontracteerd was. Daarvoor is Mosquera nooit geschorst geweest, dus hoezo weten we ''allemaal'' dat hij een dopeur is?

Persoonlijk ben ik nooit gevallen over het feit dat Rock Racing renners aannam die eerder geschorst waren voor doping. Als ploeg met een klein budget moet je het voor een deel hebben van competitieve renners waarvan de marktwaarde significant gedaald is door een positieve test. Het beste voorbeeld daarvan is wellicht Androni Giocattoli die jongens als Scarponi en Sella een kans heeft gegeven \ geeft. Skil - Shimano staat een ander beleid voor en dat zie je ook aan hun resultaten. Liever vierde in de Giro worden met een dopingzondaar dan helemaal niet uitgenodigd worden voor de Giro.

Valt Vacansoleil dan te verwijten dat zij kiezen voor een paar dopingzondaars? Geenzins. Immers, bij Lampre rijden Scarponi, Petacchi en Spezialetti rond, bij Katusha rijdt Di Luca weer en mogelijk zullen straks Pellizotti en Rebellin ook hun rentree maken in het peloton. Pellizotti werd gekoppeld aan Movistar, Rebellin wordt gekoppeld aan Astana of Flaminia. Als ploeg heb je weinig keuze als je voor de knikkers wil meedoen.
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:40:11 #32
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93197328
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Feit is: Mosquera was nog nooit betrapt.

Lotto "wist" ook dat Thomas Dekker een (ex?) dopeur was toen ze hem contracteerden. Idem in het geval van Popovych. Of Geox met Cobo, Rabobank met een Garate, etc. etc.

Er zijn niet veel WT ploegen met een schone reputatie.
pi_93198709
Wat "wist" Rabobank van Garate dan?
Of "weten" we het al van elke renner die ooit bij een bepaalde ploeg heeft gereden of een bepaald vlaggetje achter zij naam heeft?
"Wisten" we het ook al van Xavier Tondo? (zie Jonathan Vaughters op cyclingnews).

Oppassen met mensen veroordelen zonder proces.
pi_93199130
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 13:39 schreef Bismarck het volgende:

[..]

De positieve test van Mosquera kwam naar buiten nadat hij door VCD gecontracteerd was. Daarvoor is Mosquera nooit geschorst geweest, dus hoezo weten we ''allemaal'' dat hij een dopeur is?
Lees de oude vuelta topics er maar op na, als over iemand men het eens was dat hij aan de doping zat, dan was het wel over moscera, die op zijn 30ste voor het eerst aansprekende resultaten had.

Jullie maken valide punten hoor, ik vind dan ook niet dat vacansoleils world tour status ontnomen moet worden. Ik blijf er echter bij dat dergelijk beleid, hoe begrijpelijk ook, niet in het voordeel van zo'n team plijt, en dat geldt net zo zeer voor andere teams die het zo doen.
pi_93199541
quote:
Op woensdag 23 februari 2011 14:09 schreef DutchSL het volgende:
Of "weten" we het al van elke renner die ooit bij een bepaalde ploeg heeft gereden of een bepaald vlaggetje achter zij naam heeft?
"Wisten" we het ook al van Xavier Tondo? (zie Jonathan Vaughters op cyclingnews).

Oppassen met mensen veroordelen zonder proces.
Je mag toch wel je ideeën hebben? Heb jij dat dan niet, in sommige gevallen (ik noem een mosquera en een armstrong)? Daar mag je toch ook wel naar handelen? Tondo vind ik niet zo'n obvious geval trouwens.
pi_93199830
Als VS nu hun WT licentie kwijtraakt is dat een precedent dat consequent uitgevoerd moet worden, m.a.w. in het vervolg zal elke ploeg waar één recidivist onder contract hun licentie worden afgenomen. Dat kan interessant worden..
pi_93200058
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lees de oude vuelta topics er maar op na, als over iemand men het eens was dat hij aan de doping zat, dan was het wel over moscera, die op zijn 30ste voor het eerst aansprekende resultaten had.

Jullie maken valide punten hoor, ik vind dan ook niet dat vacansoleils world tour status ontnomen moet worden. Ik blijf er echter bij dat dergelijk beleid, hoe begrijpelijk ook, niet in het voordeel van zo'n team plijt, en dat geldt net zo zeer voor andere teams die het zo doen.
Ideeën hebben is iets anders dan 100% zeker "weten" dat een renner doping is gebruikt. Voor mij is een renner onschuldig voor zijn schuld is bewezen. Je kan niet op een onderbuikgevoel iemand gaan schorsen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 23 februari 2011 @ 14:52:48 #38
67640 SaintOfKillers
pi_93200800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:37 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ideeën hebben is iets anders dan 100% zeker "weten" dat een renner doping is gebruikt. Voor mij is een renner onschuldig voor zijn schuld is bewezen. Je kan niet op een onderbuikgevoel iemand gaan schorsen.
Maar het onderbuikgevoel volstaat voor mij wel om te concluderen dat ploeg X door het aantrekken van renner Y (die verder misschien nooit betrapt is) wel om problemen vroeg en geen medelijden verdient.
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:04:37 #39
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93201406
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:09 schreef DutchSL het volgende:

toch in ieder geval dat hij in het verleden verdachte prestaties heeft laten optekenen. Een Simoni in één van z'n beste jaren bergop kunnen volgen - toch ook niet meteen mr. Clean - is op z'n minst verdacht te noemen.

Maakt mij niet uit hoor. Garate presteert sowieso al jaren niet meer. Behalve die (wellicht ;) ) gekochte overwinning op Alpe d'Huez dan.
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:10:33 #40
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93201746
quote:
2s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Maar het onderbuikgevoel volstaat voor mij wel om te concluderen dat ploeg X door het aantrekken van renner Y (die verder misschien nooit betrapt is) wel om problemen vroeg en geen medelijden verdient.
Maar ze uit de WT er voor zetten is weer een ander uiterste.
Radio Soulwax!
  woensdag 23 februari 2011 @ 15:52:15 #41
67640 SaintOfKillers
pi_93204088
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:10 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Maar ze uit de WT er voor zetten is weer een ander uiterste.
Van mij hoeft er niemand uit de WT gezet te worden, ik zie liever de WT helemaal afgeschaft :P.
pi_93204993
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:04 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit hoor. Garate presteert sowieso al jaren niet meer. Behalve die (wellicht ;) ) gekochte overwinning op Alpe d'Huez dan.
Het was zelfs de Mont Ventoux.
What's it going to be then, eh?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 23 februari 2011 @ 16:11:14 #43
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_93205061
quote:
Freire wint etappe in Andalusië

Oscar Freire heeft de vierde etappe in de Ronde van Andalusië gewonnen. De Spanjaard uit de Rabobank-ploeg was in de rit over 174 km (La Guardia de Jaén- Córdoba) de snelste in de massasprint.

Andy Schleck zocht samen met Javier Moreno al na 19 kilometer de aanval. De twee kregen later gezelschap van Adrian Palomares en Hector González.

Het kwartet bouwde een voorsprong op van zes minuten, maar genoeg om uit de greep van het peloton te blijven was dat niet. Vlak voor Córdoba, met nog zo'n 10 km te rijden, werd de vlucht ongedaan gemaakt. Freire maakte in de sprint het sleurwerk van zijn ploeg vakkundig af. Markel Irizar behoudt de leiderstrui.
Freire *O* *O*
pi_93205179
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:11 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Freire *O* *O*
8e overwinning van de boerenleenbank alweer dit jaar. Hopelijk kunnen ze dit doortrekken naar de klassiekers in april.
Album top 100 2024
pi_93205253
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

8e overwinning van de boerenleenbank alweer dit jaar. Hopelijk kunnen ze dit doortrekken naar de klassiekers in april.
Vorig jaar was de 8e zege pas op 11 juni en dit jaar op 23 februari. Wel een groot verschil zeg.
pi_93205325
Dat is wel tekenend inderdaad.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:25:45 #47
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93205797
Absoluut een groot verschil. Misschien een teken dat de jonge jongens wat aan het volgroeien zijn. Ook hebben ze er een nieuwe sprinter bij die wat meer snelheid en potentie heeft. Zijn natuurlijk wel allemaal kleine koersjes, op de TDU na.
Sei wachsam,
pi_93205810
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vorig jaar was de 8e zege pas op 11 juni en dit jaar op 23 februari. Wel een groot verschil zeg.
Toen zaten er bij de eerste 7 overwinningen er 6 van Freire bij. Nu is Freire al de 5e renner die iets wint, na Gesink, Bos, Boom en Matthews. Dus ook in de breedte doen ze het goed.
Album top 100 2024
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:34:45 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_93206249
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:26 schreef Felagund het volgende:

[..]

Toen zaten er bij de eerste 7 overwinningen er 6 van Freire bij. Nu is Freire al de 5e renner die iets wint, na Gesink, Bos, Boom en Matthews. Dus ook in de breedte doen ze het goed.
Vooral dit vind ik ook positief.
Hopelijk heeft Breschel niet teveel last van zijn blessures en laat hij wat mooie dingen zien in het voorjaar.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:45:11 #50
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93206776
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:14 schreef TheArt het volgende:

[..]

VeloNews heeft een artikel over het falen van bepaalde ProTeams in 2011 tot nu toe. Rabobank doet het dan niet slecht, nee. Al is er nog geen één belangrijke wedstrijd verreden.

http://velonews.competito(...)-start-firing_161094

2011 wins for UCI ProTeams

(in UCI .1 races and higher through Feb 21)

1. THR-HighRoad 9 (six riders)
2. Garmin-Cervélo 9 (five riders)
3. Rabobank 7 (three riders)
4. Movistar 3 (three riders)
5. Sky 3 (two riders)
6. Lampre-ISD 3 (one rider)
Vacansoleil-DCM 3 (one rider)
8. AG2R-La Mondiale 2 (two riders)
Omega Pharma-Lotto 2 (two riders)
Team RadioShack 2 (two riders)
11. Liquigas-Cannondale 2 (one rider)
12. Quick Step 1 (one rider)

(The six other ProTeams registered no wins)
pi_93207745
De vorm van Freire lijkt veelbelovend met het oog op la primavera. :)
pi_93208698
Ben trouwens heel benieuwd naar de progressie van Boom.
Verleden jaar waren veel koersen nog net te lang.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:12:30 #53
14505 OProg
A Life in Music
pi_93211002
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tsjah, er zijn ook ladingen renners betrapt die een hele constante curve hadden en altijd al goed waren, tot de meest constante toe. Dus dat zegt ook niet echt heel veel meer met betrekking tot doping. Nooit gepakt = voordeel van de twijfel hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:38:00 #54
67640 SaintOfKillers
pi_93212089
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah, er zijn ook ladingen renners betrapt die een hele constante curve hadden en altijd al goed waren, tot de meest constante toe. Dus dat zegt ook niet echt heel veel meer met betrekking tot doping. Nooit gepakt = voordeel van de twijfel hebben.
Maar dat is het tegenovergestelde en heeft weinig met deze stelling te maken.

Er zijn in het wielrennen nu eenmaal nauwelijks doorbraken op latere leeftijd die niets met doping te maken hadden. Als je alle 30+ ontbolsteringen automatisch wild van doping gaat beschuldigen, dan ga je echt heel zelden de naam van een onschuldige bezoedelen (al helemaal niet als ze niet op latere leeftijd pas begonnen zijn met koersen of niet jarenlang geblesseerd waren). Het lag er bij Mosquera nu eenmaal bijna even dik bovenop als bij Riis in zijn piekperiode.

Nee, het is niet bewezen, maar desalniettemin kan je nog steeds quasi zeker zijn. Op een bepaald moment houdt het voordeel van de twijfel op en ga je over naar naïviteit. Tuurlijk betekent dat strafrechterlijk niets en hoor je die types niet te schorsen zonder bewijs, maar qua publieke opinie is 't voor mij echt niet nodig dat die kerels onschuldig blijven tot de schuld bewezen is.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:44:31 #55
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93215882
Hermans goed bezig in Sardinië.

2e etappe

1. Cunego
2. Serpa
3. Sella 0.02
4. Sagan
5. Hermans
6. Capecchi
7. Scarponi 0.08
8. Kiserlovski
9. Brutt
10. Stortoni 0.14

Cunego leidt in klassement voor Sagan en Serpa
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:58:58 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93225086
Begint wel op te vallen dat Mollema veel ziek is.
Sei wachsam,
pi_93225176
Hij is veel te mager joh, totaal geen weerstand :P
pi_93245270
Vanochtend in het AD stond dat Vacansoleil heeft besloten dat Poels zal starten in de Tour, aangezien ze bergop niet zo heel ruim in de mogelijkheden zitten.
pi_93245356
quote:
Als Wout Poels gezond blijft, debuteert hij komende zomer in de Ronde van Frankrijk. De ploegleiding van Vacansoleil-DCM heeft besloten het 23-jarige klimtalent voor de leeuwen te gooien. Dat betekent automatisch dat Poels de Ronde van Italië in mei overslaat. De eerste gedachte was om Poels in de nazomer te laten debuteren in de Ronde van Spanje, traditioneel de eerste stap in de loopbaan van een ronderenner. Maar de technische leiding acht de Limburger sterk genoeg in de Tour te beginnen. "Dat hebben we in ons hoofd", bevestigt ploegleider Hillaire Vanderschueren. "Als hij niet ziek wordt en tegen die tijd goed in orde is, rijdt hij de Ronde van Frankrijk. Misschien hadden we hem liever de Giro of Vuelta laten rijden. Maar bergop hebben we niet zo heel veel overschot, dus waarom geen Tour? Wij leggen hem geen enkele druk op. Hij moet er vooral van genieten en veel leren". De Tourdeelname van Poels kan dus alleen nog in gevaar komen als hij ziek wordt of ernstig vormverlies vertoont. Op de achtergrond sluimert wel de dreiging dat de UCI de licentie van Vacansoleil intrekt naar aanleiding van de affaire Ricco. Na het wegvallen van de Italiaan - betrokken in een dopingzaak - wordt Matteo Carrera waarschijnlijk de kopman in de Giro. Hij en Johnny Hoogerland zullen de Rondes van Italië en Frankrijk combineren. Het was al langer duidelijk dat bij Rabobank - onder normale omstandigeheden - Bauke Mollema zal debuteren in de Tour. Hij, Robert Gesink en Luis Leon Sanchez zijn bij de bankiersploeg vooralsnog de enige zekerheidjes.

Bron: AD Sportwereld
pi_93245493
Ja, nu Ricco out of the picture is, zijn vriendjes ook geen voorkeursbehandeling krijgen en Mosquera op non actief staat, kunnen de Nederlanders wat vaker opgesteld worden in belangrijke wedstrijd.
pi_93253192
Om bij de Tour te blijven, van wielerflits:

quote:
In een reportage van Sporza is bekendgemaakt dat Philippe Gilbert dit seizoen hoogstwaarschijnlijk de Tour de France zal rijden. De renner van Omega-Pharma Lotto zal met ambitie aan de start staan van de belangrijkste rittenkoers van het jaar. "De kans dat ik ga is heel groot, maar het is nog niet öfficieel."

"Om te beginnen is er geen proloog, anders had ik die gele trui wel kunnen vergeten," zo blijkt meteen de ambitie van de Waal. "Als ik de etappe win op de Mur de Bretagne, zoals ik de Amstel Gold Race won, met één à twee seconden verschil, dan pak ik het geel."
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:13:20 #62
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93256991
Freire wint weer.

1. Oscar Freire (Rabobank) 3:46:42
2. Samuel Sánchez (Euskaltel-Euskadi) m.t.
3. Jonathan Hivert (Saur Sojasun) m.t.
4. Davide Appollonio (Sky) m.t.
5. Rigoberto Urán (Sky) m.t.
6. Marco Marcato (Vacansoleil) m.t.
7. Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto) m.t.
8. Luis Pasamontes (Movistar Team) m.t.
9. Jerome Coppel (Saur Sojasun) m.t.
10. Juan José Lobato (Andalucía-Caja Granada) m.t.

[ Bericht 92% gewijzigd door No-P op 24-02-2011 15:22:06 ]
Sei wachsam,
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 februari 2011 @ 15:15:14 #63
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_93257092
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:13 schreef No-P het volgende:
Freire wint weer.
Echt? Cool *O* *O*
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:38:59 #64
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93258307
Mooi, ook voor die jonge gasten die het treintje voor hem vormen. (al zal hij er deze rit waarschijnlijk geen zak aan hebben gehad gezien de uitslag)
pi_93258470
En dat is nummer 9.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:43:18 #66
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93258538
Sagan wint weer in de ronde van Sardinië.

1: Sagan
2: Serpa
3: Cunego
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:45:57 #67
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93258688
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:41 schreef TheArt het volgende:
En dat is nummer 9.
Daar zaten ze vorig seizoen pas ergens rond de helft van het seizoen op.
pi_93260888
Leezer dus ook al goed in orde.

quote:
De tweede overwinning op rij van Oscar leek in niets op die van woensdag. Toen lanceerde de ploeg hem keurig en maakte hij de klus in de laatste 150 meter af. Dat scénario zat er gezien de moeilijkheidsgraad in de laatste kilometer donderdag niet in. Vanaf het laatste kilometerpunt ging het 250 meter tegen 20% omhoog, na daarvoor al 1200 meter à 4%. Toch zag ploegleider Erik Dekker opnieuw vakkundig ploegwerk. "Ze hebben het naar vermogen prima gedaan. Oscar werd keurig gebracht op die laatste muur. Daarna waren alle andere snelle mannen gezien."

De rolverdeling was identiek aan die van woensdag. Dennis van Winden als gangmaker bij het ingaan van de laatste twee kilometer met Tom Leezer en daarna Oscar Freire in zijn wiel. Leezer nam over op 1200 meter. De laatste piloot voor de sprint trok vervolgens de eerste helft van het klimmetje zo hard door, dat alleen Freire zijn wiel kon houden. Toen Leezer zich 'op de kant zette', was Oscar al tien meter los van de rest. Op de top bedroeg de marge dik veertig meter, maar was er ook nog 750 meter te gaan.

Rabosport
pi_93261914
Hopelijke kunnen de Rabo's het nu doortrekken naar een mooie (liefst Nederlandse) overwinning in één van de belgische klassiekers, Parijs/Roubaix of de Goldrace.

Het mooiste zou natuurlijk een overwinning van een Nederlander zijn. Ondertussen is het alweer een tijd terug, dat er een Nederlander één van de grote wedstrijden wist te winnen.
Laatste keer was, volgens mij, in 2001. Knaven in Roubaix en Dekker in de Goldrace.

Alleen KBK is de laatste jaren oranje gekleurd geweest met Traksel en De Jong
pi_93266135
Zal je zien dat ze Freire weer uitspelen in de AGR dit jaar :P

Maar nette overwinningen inderdaad, helaas zie je vaak wel dat vanaf het eerste weekend in April, als het hele échte werk begint (zonder KBK, E3, etc. te bagatelliseren), opeens de echte mannen er gewoon weer staan en de kaarten opnieuw geschud worden.

Maar nogmaals, nu winnen is altijd beter dan nu nog helemaal niks hebben!
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:57:08 #71
67640 SaintOfKillers
pi_93267319
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:27 schreef thettes het volgende:
Maar nette overwinningen inderdaad, helaas zie je vaak wel dat vanaf het eerste weekend in April, als het hele échte werk begint (zonder KBK, E3, etc. te bagatelliseren), opeens de echte mannen er gewoon weer staan en de kaarten opnieuw geschud worden.
Of er serieuze overwinningen gaan komen weet ik niet, maar het zou me wel verbazen indien Nederland dit jaar weer met moeite (of helemaal niet) aan 9 renners op het WK zou raken. Er lijkt nog steeds maar 1 echte speerpunt te zijn (Gesink uiteraard), maar de grote leegte die daarachter zat, lijkt nu solider opgevuld.
pi_93278526
Sagan dus ook weer goede benen.
pi_93280267
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Als die zijn ontwikkeling doorzet, poeh. Wat hij vorig jaar heeft laten zien, zie je nagenoeg nooit op die leeftijd.
pi_93281008
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Leuke tandem daar bij Liquigas voor het voorjaar met Sagan en Oss.
pi_93283472
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als die zijn ontwikkeling doorzet, poeh. Wat hij vorig jaar heeft laten zien, zie je nagenoeg nooit op die leeftijd.
Genoeg steaks eten, groeit 'ie lekker van door. :)

Voor zijn leeftijd een ongekende 'veelwinnaar' inderdaad, sprintjes, heuvelwerk, echt een gevaarlijke man ja...
Jack does it in real time...
pi_93295814
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:27 schreef thettes het volgende:
Zal je zien dat ze Freire weer uitspelen in de AGR dit jaar :P

Maar nogmaals, nu winnen is altijd beter dan nu nog helemaal niks hebben!
Freire gaf wel aan dat de Gold Race weer een doel voor hem is dit jaar.

Maar ik vraag me vooral af wat Sanchez kan in de heuvelklassiekers. De afgelopen jaren was hij altijd al heel vroeg in het seizoen goed, maar speelde hij daardoor nooit echt mee in de klassiekers, terwijl hij die zeker aan moeten kunnen. Daarnaast zat hij natuurlijk in de ploeg met Valverde en de jaren ervoor ook Rodriguez. Dit jaar lijkt hij iets later te pieken en hij zegt zelf dat het een belangrijk doel is. Een goede Sanchez kan ook belangrijk zijn voor Gesink, denk ik.
pi_93299611
Als ze allebei sterk zijn geeft dat gesink idd een voordeel, bij een vroege demarrage wordt er dan wellicht getwijfeld om met LL in het wiel naar de streep te rijden.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:43:33 #78
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93300557
Sagan is absoluut een van de grootste talenten van het peleton, misschien nog wel beter dan Boasson Hagen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:02:50 #79
67640 SaintOfKillers
pi_93301177
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 11:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als ze allebei sterk zijn geeft dat gesink idd een voordeel, bij een vroege demarrage wordt er dan wellicht getwijfeld om met LL in het wiel naar de streep te rijden.
Ik denk dat de meeste Ardennen-specialisten wel met LLS in hun wiel aan de Cauberg / Muur van Huy / Saint-Nicolas willen beginnen, die kunnen ze wel hebben. Dan lijkt Gesink me gevaarlijker, zeker in Huy.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 12:10:15 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_93301427
Ik ben ook wel benieuwd wat Gesink kan op die korte klimmetjes. Hij is nu steeds, zowel in Canada als Oman weggereden omdat hij gewoon harder ging en niet puur op explosiviteit.Ben benieuwd welke stappen hij daar in nog kan zetten. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_93303522
Canada was vrij explosief volgens mij hoor, evenals Emilia.
pi_93304308

mja beetje van beide wel hoor..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_93308799
Ik vond z'n sprint in Emilia wel aardig explosief.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:28:26 #84
14505 OProg
A Life in Music
pi_93309595
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik vond z'n sprint in Emilia wel aardig explosief.
Die ging inderdaad wel, maar het is nog geen Valverde/Gilbert/Cunego achtige sprong. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. :)
pi_93310740
2e ritzege voor Sagan in Sardegna. Ook de nieuwe leider in het klassement.

Etapa 4:
1. Peter Sagan (Liquigas-Cannondale)
2. Manuel Belletti (Colnago Csf Inox)
3. Roberto Ferrari (Androni Giocattoli)
4. Francesco Masciarelli (Astana)
5. Alessandro Petacchi (Lampre Isd)
6. Alexander Porsev (Katusha Team)
7. Jacopo Guarnieri (Liquigas Cannondale)
8. Luca Fioretti (Ora Hotels Carrera)
9. Danilo Napolitano (Acqua & Sapone)
10. Geraint Thomas (Great Britain)
pi_93310930
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:53 schreef bjarki het volgende:
2e ritzege voor Sagan in Sardegna. Ook de nieuwe leider in het klassement.

Etapa 4:
1. Peter Sagan (Liquigas-Cannondale)
2. Manuel Belletti (Colnago Csf Inox)
3. Roberto Ferrari (Androni Giocattoli)
4. Francesco Masciarelli (Astana)
5. Alessandro Petacchi (Lampre Isd)
6. Alexander Porsev (Katusha Team)
7. Jacopo Guarnieri (Liquigas Cannondale)
8. Luca Fioretti (Ora Hotels Carrera)
9. Danilo Napolitano (Acqua & Sapone)
10. Geraint Thomas (Great Britain)
3e ritzege ;) En na de etappe van gisteren was hij al leider.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:05:18 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_93311251
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:28 schreef OProg het volgende:

[..]

Die ging inderdaad wel, maar het is nog geen Valverde/Gilbert/Cunego achtige sprong. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. :)
Ik heb liever dat Gesink een goede ronderenner wordt om eerlijk te zijn.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:06:09 #88
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93311291
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Vandaag al weer.
Net een maandje 21 die Peter. Waarom deed hij eigenlijk niet mee met WK beloften? Omdat hij al profkoersen had gereden?
Beantwoord mezelf: omdat hij al een profcontract had.

[ Bericht 5% gewijzigd door No-P op 25-02-2011 16:28:56 ]
Sei wachsam,
pi_93311874
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 15:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

*slaapt verder* :X
pi_93323171
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 15:28 schreef OProg het volgende:

[..]

Die ging inderdaad wel, maar het is nog geen Valverde/Gilbert/Cunego achtige sprong. Ben benieuwd hoe dat zich gaat
ontwikkelen. :)
Tegen zulke mannen maakt hij niet een kans, tenzij het erg zwaar is. Al is het een stuk beter dan bij Boogerd. Zoals Emilia, hij kan gewoon zo hard omhoog fietsen. Iets van een hoge basissnelheid bergop ofzo? Maar Luik of de AGR win je er niet mee. De WP of Lombardia ligt hem meer denk ik.
pi_93323476
Ach 2 jaar terug reed De Gees ook al los op het plateau na de Keutenberg, dus als hij op de Keutenberg nu al een gat weet te trekken dan maakt hij heus ook wel in de AGR kans. :)

Op de Cauberg harder rijden dan iedereen zie ik niet gebeuren (te kort, niet steil genoeg denk) of hij moet echt onderin het dorp gelijk volle bak gokken, maar op 800 meter gaan of zo is ook gekkenwerk, want valt ook zelden stil daar als er een groepje zit nog...

Hopelijk is hij dit jaar in Huy er eens fit bij, dat wordt hopelijk genieten. :)
pi_93323836
Gesink heeft door Oman ook weer wat meer zelfvertrouwen gekregen lijkt me, op glooiend terrein en op een normale fiets kan hij waarschijnlijk wel even wegblijven als hij een jump waagt. Rabo heeft verder wel de ploeg om een finale hard te maken waarna Gesink gelanceerd kan worden.
pi_93336628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ze beginnen inderdaad lekker :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93337669
Hebben onze Belgische vrinden dit jaar ook weer zo iets geweldigs als De Flandriens vorig jaar? Dat was echt 6 afleveringen lang genieten O+
  zaterdag 26 februari 2011 @ 02:39:21 #95
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93337989
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 02:23 schreef Unstoppable het volgende:
Hebben onze Belgische vrinden dit jaar ook weer zo iets geweldigs als De Flandriens vorig jaar? Dat was echt 6 afleveringen lang genieten O+
"De Ronde" zondags. :P Een soap over de RvV. :7
Radio Soulwax!
pi_93338511
Een van de nieuwe afleveringen van Belga Sport gaat over Tchmil. Ook de afleveringen over Monseré en Freddy Maertens worden herhaald.
pi_93346157
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 16:06 schreef No-P het volgende:

[..]

Vandaag al weer.
Net een maandje 21 die Peter. Waarom deed hij eigenlijk niet mee met WK beloften? Omdat hij al profkoersen had gereden?
Beantwoord mezelf: omdat hij al een profcontract had.
Hij reed voor een ProTour ploeg, dan mag je niet meedoen aan het WK voor espoirs. Als hij bij een ProContinental ploeg had gereden had hij wel mee mogen doen, zie ook een Tony Gallopin van Cofidis die daar goed mee deed.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 13:45:47 #98
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93346228
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:42 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Hij reed voor een ProTour ploeg, dan mag je niet meedoen aan het WK voor espoirs. Als hij bij een ProContinental ploeg had gereden had hij wel mee mogen doen, zie ook een Tony Gallopin van Cofidis die daar goed mee deed.
Inderdaad ik zie het. De informatie die ik had gaf aan dat het om een profcontract ging, maar het is dus alleen een ProTourprofcontract.
Sei wachsam,
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 februari 2011 @ 17:00:16 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_93353967
Welkom zege nummer 10. _O_ _O_.
pi_93354205
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:32 schreef mountainbiker1991 het volgende:

[..]

Wát.?? Fiets.??
Een steenpuist is een veelvoorkomende wielerblessure, maar die van jou valt wel mee...
pi_93354920
Familie van buzz1291 dit? :')

Maar z'n post-diarree in alle wielren topics met die domme foto is irritant ja. :)

On-topic: staat Rabo al aan de leiding in de World Tour? :P
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 februari 2011 @ 17:24:33 #102
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_93355113
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:20 schreef DeeBee het volgende:

Stonden ze al.
quote:
1 - RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) NED 124
2 - TEAM GARMIN-CERVELO (GRM) USA 107
3 - HTC-HIGHROAD (THR) USA 93
pi_93356785
Omloop het Nieuwsblad heeft niets te maken met de World Tour.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:01:42 #104
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93356810
Idd, eerst volgende WT koers in Paris - Nice
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:02:10 #105
67640 SaintOfKillers
pi_93356842
Wat mij betreft mogen ze Gent-Wevelgem uit de World Tour gooien en de Omloop in de plaats zetten. Dan komen Cancellara, Haussler, Ballan en co misschien ook (terug) meedoen.
pi_93357257
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat mij betreft mogen ze Gent-Wevelgem uit de World Tour gooien en de Omloop in de plaats zetten. Dan komen Cancellara, Haussler, Ballan en co misschien ook (terug) meedoen.
Zou ik wel een goed plan vinden. Je hebt nu een beetje de idiote situatie dat Gent-Wevelgem op papier de belangrijkste koers in Vlaanderen is na de Ronde, terwijl de dag ervoor alle toppers in de E3-prijs zich eens goed testen, om in Gent-Wevelgem na 50 km af te stappen.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:44:51 #107
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93358471
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 17:20 schreef DeeBee het volgende:
Familie van buzz1291 dit? :')

Maar z'n post-diarree in alle wielren topics met die domme foto is irritant ja. :)

Nee muts, geen familie. Duik jij nou maar weer lekker je boeken in dan komt er ook voor jou hopelijk ooit nog eens een tijd dat je niet alleen over fietsen hoeft te lullen maar je er ook nog eens een fatsoenlijke kunt aanschaffen. En dan bedoel ik dus niet zo'n lullig fietsje van 1500 euro of zo......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:54:29 #108
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93358843
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee muts, geen familie. Duik jij nou maar weer lekker je boeken in dan komt er ook voor jou hopelijk ooit nog eens een tijd dat je niet alleen over fietsen hoeft te lullen maar je er ook nog eens een fatsoenlijke kunt aanschaffen. En dan bedoel ik dus niet zo'n lullig fietsje van 1500 euro of zo......
Kom je ff bewijzen dat je nog steeds de irritantste spt user bent?
pi_93359110
En een beetje hersens en ermee studeren vergroot op zich m'n kansen heus wel op het kunnen betalen van een fiets, dus ik snap je flame niet zo. :')

OT: ow ja Omloop zit inderdaad niet in World Tour, op zich zijn die klassementen ook aardig niets zeggend, net wat men zegt over E3-prijs vs. Gent-Wevelgem. Eerste wedstrijd is de laatste jaren ook veel leuker vaak... :)
pi_93360681
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 19:01 schreef DeeBee het volgende:
En een beetje hersens en ermee studeren vergroot op zich m'n kansen heus wel op het kunnen betalen van een fiets, dus ik snap je flame niet zo. :')

OT: ow ja Omloop zit inderdaad niet in World Tour, op zich zijn die klassementen ook aardig niets zeggend, net wat men zegt over E3-prijs vs. Gent-Wevelgem. Eerste wedstrijd is de laatste jaren ook veel leuker vaak... :)
Negeren die gast en hopen dat ie geband wordt :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 22:55:21 #111
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93369007
Tweet van Johan Bruyneel:

"I wouldn't like 2 have someone yelling what 2 do in my ear all day, Marc Madiot said, in hln.be. Pardon??? -
_O-
pi_93381749
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 22:55 schreef SuikerVuist het volgende:
Tweet van Johan Bruyneel:

"I wouldn't like 2 have someone yelling what 2 do in my ear all day, Marc Madiot said, in hln.be. Pardon??? -
_O-
_O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93381990
quote:

[..]

En dan bedoel ik dus niet zo'n lullig fietsje van 1500 euro of zo......
;(
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_93382823
quote:

[..]

Serieus, gast...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 27 februari 2011 @ 12:35:33 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93384940
Lees je het commentaar van Boonen na afloop van Omloop het Nieuwsblad.......

Langeveld kon wegrijden OMDAR WIJ DAT WILDEN

Ik heb nooit echt een grote hekel aan die Boonen gehad, maar zo maakt hij zich niet echt populair.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ambrosius op 27-02-2011 12:42:43 (mag wat minder) ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 februari 2011 @ 13:16:01 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93386487
quote:
@ Ambrosius:

Je kunt mijn bericht wel wijzigen maar daar stond geen letter onwaarheid in ofwel soms? Want wat ben je als je op je 28ste met een meiske van 15 verkering hebt en ook nog eens met het witte poeder om de neus gesnaaid wordt? Hoe noem jij dat dan?
Of mag ook hier het beestje niet bij de naam genoemd worden om de vele tere zieltjes niet al te veel van streek te laten raken?
  zondag 27 februari 2011 @ 16:26:18 #117
66825 Reya
Fier Wallon
pi_93395691
Basso wint de GP Lugano.
pi_93397480
In Almeria wint Pelucchi de sprint.
pi_93398022
Zijn ze nou indoor aan het veldrijden op de belg :P?
pi_93398064
1. Matteo Pelucchi (Geox-TMC)
2. José Joaquín Rojas (Movistar)
3. Pim Lightart (Vacansoleil)
4. Christophe Laborie (Saur Sojasun)
5. Bartlomiej Matysiak (CCC)

Pim _O_
  zondag 27 februari 2011 @ 17:14:51 #121
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93398296
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:35 schreef buzz1291 het volgende:
Lees je het commentaar van Boonen na afloop van Omloop het Nieuwsblad.......

Langeveld kon wegrijden OMDAR WIJ DAT WILDEN

Ik heb nooit echt een grote hekel aan die Boonen gehad, maar zo maakt hij zich niet echt populair.
Boonen had het niet alleen over Langeveld maar ook over Flecha. Hij is blijkbaar een beetje gefrustreerd over z'n vormpeil.
pi_93398563
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:09 schreef TheArt het volgende:

Pim _O_
Onbegrijpelijk eigenlijk dat rabobank met 4 sprinters niet eens bij de beste 5 zit.
pi_93398615
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:21 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk eigenlijk dat rabobank met 4 sprinters niet eens bij de beste 5 zit.
Bos was natuurlijk al afgestapt en maak er overigens maar beste tien van

Freire 11e
  zondag 27 februari 2011 @ 17:23:12 #124
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93398664
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:08 schreef du_ke het volgende:
Zijn ze nou indoor aan het veldrijden op de belg :P?
:Y

wedstrijd van woensdag.
pi_93407590
Bos was ziek, Brown gevallen, Freire en Matthews werden bijna de hekken in gereden.
pi_93416141
iemand bekend met deze top serie!?

_O_
  maandag 28 februari 2011 @ 10:44:49 #127
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93431540
quote:

Pim _O_
Hoogerland trouwens lange tijd in kopgroep met Ventoso en Cabedo. In laatste 5km ingelopen.

Lijkt dus weinig problemen te ondervinden van zijn val in Ruta del Sol. :)
  maandag 28 februari 2011 @ 11:35:21 #128
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93433042
Cadelleke gaat er weer voor dit jaar. Ik kan niet wachten. ;)

http://www.cyclingnews.co(...)e-racing-preparation

Evans to go to Tour of France with little racing preparation

By:
Cycling News
Published:
February 28, 09:54,

Looks to become one of the eldest to win the race

Cadel Evans is looking to become the oldest man since 1923 to win the Tour de France, and BMC Racing Team sport director John Lelangue is giving him an easy run-up to the race. But not because of his advanced age of 34. I would do the same for a guy if he was 28.

The plan is for Evans to have only 32 to 35 days of racing in his legs by the time he starts the Tour on July 2. "The start of the season is a really light program so he's fresh when he gets to the Tour de France, Lelangue told Australian newspaper The Advertiser.

"The most important thing is he comes to the Tour de France with a lot of energy."

Evans turned 34 on Valentine's Day. The oldest winner of the Tour was Firmin Lambot, who won it at age 36 in 1922. The next year Henri Pellisar won at the age of 34 years and six months. In comparison, Lance Armstrong (2005) and Carlos Sastre (2008) were both 33 when they won.

Lelangue does not see Evans as slowing down in old age. He's like a good bottle of wine. Cadel is always motivated and in perfect shape, so expect to see him at this level for a couple of years.

After attending the team training camp in January, Evans has trained on his own at his home in Switzerland. His first race will be this week, the Giro di Friuli in Italy on March 3. He will then take on such races as the Tour of Catalunya and the Tour de Romandie, before altitude training in May and the Criterium du Dauphine in June.

Evans will be supported by a number of new teammates this year, including Amael Moinard and Ivan Santaromita in the mountains, and Manuel Quinziato and Greg Van Avermaet. The 2009 World Champion will always be surrounded by a really strong team, Lelangue said.

Veteran American George Hincapie will also be there for his Australian teammate. Hincapie will first focus on the Spring Classics, but afterwards all my focus will go into helping Cadel at least make the podium of the Tour de France," he told SBS.

"I think Cadel has a great shot this year. Last year he was fit from January to October. I'm excited to see him start up a bit later this year and really focusing on the Tour de France which will allow him to arrive fresh and 100 per cent fit."
pi_93434139
Lijkt me tamelijk kansloos. Nu is de Giro waarschijnlijk ook wat te sterk bezet voor hem dit jaar, maar hij kan zich beter op klassiekers en de Vuelta richten.
pi_93434679
Hij had z'n kans in 2008, maar verklootte het toen.
  maandag 28 februari 2011 @ 13:28:25 #131
49615 Bismarck
pi_93437193
quote:
Eerste zege voor Geox-TMC dit seizoen, notabene door een neo-pro.

Pavel Brutt won dit weekeinde de Classica Sarda, een rondje op Sardinië wat de dag na de Ronde van Sardinië wordt georganiseerd. De Ronde van Sardinië werd gewonnen door Peter Sagan, voor José Serpa en Damiano Cunego.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:02:20 #132
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93441162
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:09 schreef Ereinion het volgende:
Lijkt me tamelijk kansloos. Nu is de Giro waarschijnlijk ook wat te sterk bezet voor hem dit jaar, maar hij kan zich beter op klassiekers en de Vuelta richten.
mee eens, maar ik denk dat de sponsor liever ziet dat Evans meedoet voor een 3e plek in de Tour dan dat hij een kans maakt om de Vuelta te winnen. (Ook dat zie ik niet gebeuren)

Het is sowieso de vraag of Evans met de druk van een leiderstrui om kan gaan in een grote ronde. Wat dat betreft is z'n track record niet al te best.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:03:16 #133
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93443626
Gezien de Route van dit jaar is de Tour voor Evans dit jaar totaal niet geschikt. Daarbij zie ik hem nou niet opeens hele grote stappen maken op zn 35ste.
pi_93445191
Inmiddels is in Oman ook de pleuris uitgebroken, heeft Gesink net op tijd gewonnen daar. ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:36:57 #135
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93445262
Goeie recklame voor het eventuele WK 2015 daar
pi_93445264
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:35 schreef SuikerVuist het volgende:
Cadelleke gaat er weer voor dit jaar. Ik kan niet wachten. ;)

Je mag graag een stukje drama zien ;)
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 28 februari 2011 @ 16:59:26 #137
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93446345
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:36 schreef kawotski het volgende:

[..]

Je mag graag een stukje drama zien ;)
Alleen als ze er zelf om vragen. Devolder is ook zo'n geval... maar dan nog veel erger.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:02:28 #138
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93446485
http://velonews.competito(...)nst-the-clock_161963

New time trial position helps Alberto Contador shave seconds against the clock

* By Andrew Hood
* Published Feb 28th 2011 7:46 AM EST
*

Alberto Contador is already a pretty good time trialist, but his new boss at Saxo Bank-Sungard said changes in his TT position could take the Tour de France winner up another notch.

Speaking to the Danish newspaper Sporten, Bjarne Riis said Contador has shaved nearly two seconds per kilometer during preliminary tests.

He had a nice position before and he was not keen to change it. I said, Alberto, I have an idea on how I think we can do better, we can just go back if it doesnt work, Riis told the Danish paper. So I moved him around a bit and he improved 1.75 seconds per kilometer. Such things helped to open him.

The report did not get into details of what changes were suggested to Contadors TT position or when the tests were made, so Riiss comments might be viewed as wishful thinking.

Contador only recently returned to competition following the controversial decision by the Spanish cycling federation to clear him of clenbuterol charges dating back to last years Tour de France. The Contador camp is awaiting word to see if WADA and the UCI will appeal that decision.

Contador admitted hes barely worked on his time trialing during the many months during his disciplinary process with the Spanish federation. Contador only recently underwent specific time trial testing at the Mallorca velodrome during Saxo Bank training camps on the Mediterranean island.

In his first time trial since winning the 2010 Tour de France, Contador did not blow the doors off anyone, riding to 15th in a rolling, twisting 17.2km time trial at the Volta ao Algarve, stopping the clock 45 seconds slower than winner Tony Martin (HTC-Highroad), more than two seconds per kilometer slower.

Contador will have another shot at a time trial in his next scheduled event, the three-day Vuelta a Murcia, which concludes Sunday with 12.4km time trial.

Riis also said he and Contador are slowly becoming more comfortable with one another. Riis made a huge bet in signing Contador, and hes hoping he will have his star rider racing this season despite the still unresolved clenbuterol case.

Confidence is not something you just pull from a slot machine, Riis told Sporten. With the history hes been through, I can understand he does not have unconditional trust in people. I would not either. But slowly, hes opening up and sees that we want the best for him.
pi_93454407
Sebastian Langeveld straks in Holland Sport.
pi_93455954
quote:
Welke invloed had het verbod op oortjes in de Omloop Het Nieuwsblad?

Boonen klaagt: 'We wisten echt van niks'

Hét gespreksonderwerp dit weekend waren de oortjes. Of beter: het gebrek eraan. Maar welke invloed had die maatregel nu op de koers? Wij plukten vijf momenten uit de Omloop Het Nieuwsblad, en namen die onder de loep.

1. De bijzonder snelle schifting
Waar? Km 113, Haaghoek

De achterdeur stond wagenwijd open, zaterdag op de tweede passage op de Haaghoek. Eén voor één vlogen de knechten eraf. Vreemd, want het peloton had dan amper 113 kilometer achter de kiezen, een afstand die iets of wat profrenner toch in de benen heeft. Ongetwijfeld zat het slechte weer daar voor iets tussen, maar ook het gebrek aan oortjes speelde een rol. 'Het maakte de koers voor sommige jongens veel lastiger', zegt Marc Sergeant, manager van Omega Pharma-Lotto. 'Adam Blythe bijvoorbeeld, de luitenant van Gilbert. Die moest om de haverklap naar achter voor allerlei zaken: handschoenen, een regenvestje, een drinkbus,... Het was ook veel moeilijker om tot bij de volgwagen te geraken, dus moesten die jongens veel meer energie verspillen. Zo geraken je knechten sneller opgesoupeerd.'

2. Het zand van Devolder
Waar? Km 135, Donderij

Problemen voor Stijn Devolder in de aanloop naar de Taaienberg: zijn versnellingsapparaat blokkeerde door het zand. De Belgische kampioen wilde snel wisselen, maar kon dat niet doorgeven aan de volgwagen. Hij wist ook niet waar die zich bevond, dus zich laten uitzakken was een te groot risico op tijdverlies. Daarom reed Devolder nog 30 kilometer verder met dezelfde fiets.

3. De aanval van Langeveld
Waar? Km 149, Eikenberg

Meer dan 50 kilometer van de streep lag de Eikenberg nog, maar Sebastian Langeveld trok er al alleen op uit. Bewust, al dacht hij op dat moment niet dat de ontsnapping tot Gent zou trekken. 'Ik wou gewoon eens vrij koersen, dacht dat er na de Molenberg wel een groep zou aansluiten', klonk het. Geen onlogische redenering, dus in de volgwagen van Rabo hadden ze niet de intentie om Langeveld terug te roepen.

4. De verslagenheid van Boonen
Waar? Km 175, na de Molenberg

Op de Leberg liet Tom Boonen het gat vallen voor ploegmaat Niki Terpstra. Een tiental renners was attent, bij wie Roelandts, Boom en Flecha. Hadden de andere grote jongens daar gereageerd als dat in hun oor was geroepen? 'Neen', klinkt het volmondig. 'Als Flecha beweegt, moet je reageren. Daarvoor is geen excuus', zegt Omega-ploegleider Herman Frison. Dat Quick Step daar de numerieke meerderheid in de kopgroep uit handen gaf, had het dus volledig aan zichzelf te danken.

Achteraf viel het favorietenpeloton volledig stil. Onwetend over wat zich vóór hen afspeelde. Het leidde tot hilarische beelden: Hushovd bracht Boonen op de hoogte van de achterstand, die schrok zich een hoedje. 'We wisten echt níks', klaagde Boonen. 'De enige info die we kregen, kwam van de mensen langs de kant van de weg.' Toch is het maar de vraag of de favorieten mét oortjes wel hadden achtervolgd. Elke ploeg had een pion vooraan, niemand was bereid om de kastanjes uit het vuur te halen voor een concurrent.

5 Het wachten van Langeveld
Waar? Km 187, na de Lange Munte

Opvallend tafereel in het holst van de finale: net op het moment dat Flecha leek te kraken in de achtervolging, hield Langeveld de benen stil. De Nederlander gaf 14" voorsprong zomaar uit handen, niet wetend dat de Spanjaard achter hem net enkele seconden terrein verloor. Op de vraag of dat bevolen was vanuit de Rabo-volgwagen, antwoordde ploegleider Nico Verhoeven heel resoluut: 'Neen.'

Conclusie

Na de Omloop was veiligheid eigenlijk geen thema meer. Er werd vooral gesakkerd over het gebrek aan informatie in de race. Dat had ongetwijfeld een invloed op het koersverloop, maar niet alle tactische beslissingen zijn daaraan te wijten.
  maandag 28 februari 2011 @ 19:56:38 #141
66825 Reya
Fier Wallon
pi_93456338
Zuur voor Devolder, maar verder toch weinig schokkende taferelen. Enfin, de balans kan pas echt na een reeks wedstrijden worden opgemaakt.
pi_93457539
Ach, ik ben nog steeds wel voor 'UCI/jury'-oortjes gewoon. :)

Gewoon vragen om assistentie bij serieuze problemen met fiets/gezondheid/gevaarlijke situaties... En dan kan er ook soort van neutrale koersinformatie worden verzonden over het parcours of wat er dan ook is...

Koers maken en opletten wie er wegrijden hoort dus wél bij wielrennen, dus daarvoor hoeven ze niet gebruikt te worden... :P
pi_93469477
Het is nog te vroeg om een oordeel te vellen, maar ik vermoed dat de amusementwaarde niet enorm stijgt met een oortjesverbod. En iemand als Langeveld had dus de koers kunnen verliezen door gebrek aan oortjes, als hem was overkomen als wat Devolder overkwam. Ben tot nu toe nog wel voor oortjes (dus tegen een verbod). Het liefst gewoon een compromis, maar dat zal er wel niet inzitten.
pi_93470142
Kun je niet de oortjes éénzijdig openzetten, dus aan de kant van de renner. Zodat Devolder wel kan melden aan de ploegleiding dat hij pech heeft. En het jurykanaal kan je ook op de oortjes zetten.
pi_93470280
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 23:28 schreef marcodej het volgende:
Kun je niet de oortjes éénzijdig openzetten, dus aan de kant van de renner. Zodat Devolder wel kan melden aan de ploegleiding dat hij pech heeft. En het jurykanaal kan je ook op de oortjes zetten.
Dat zou ik een prima systeem vinden, en dat moet ook prima mogelijk zijn. Maar ik zie het niet gebeuren.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:38:09 #146
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_93470591
quote:
Vind ik een goed plan.
  maandag 28 februari 2011 @ 23:40:46 #147
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93470715
Er zullen ook wel overgecontrolleerde wedstrijden komen. Waarin een groepje vluchters ver voor de finish bijgehaald wordt.

Btw, zijn de ploegen nu al bezig met andere communicatie methodes; Sms op de snelheidsmeters.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:02:07 #148
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93477826
Cofidis en Farnese Vini hebben laatste 2 wild cards gekregen voor Gold Race.

Geox is er weer NIET bij.

Nu de Giro nog. ;)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:28:46 #149
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93478124
Programma Cadel Evans volgens iemand op het CyclingNews forum. Als dit klopt dan kan ik het niet meteen een "licht" programma noemen. Alleen opvallend dat LBL ontbreekt...

Giro Del Friuli
Montepaschi Strade Bianche
Tirreno Adriatico
Catalonië
Baskenland
Amstel
Waalse Pijl
Romandië
Dauphiné

Tour
pi_93479374
Was al wel bekend dat Evans overwoog om LBL te skippen ja, zodat hij topfit aan de start zou komen in Romandië (en die koers is heel belangrijk voor sponsor BMC), maar dan had ik verwacht dat hij ook de andere heuvelklassiekers over zou slaan eigenlijk.
pi_93485126
quote:
Dit klinkt niet verkeerd. Op deze manier zouden ze ook eens een aantal proefwedstrijden moeten rijden.

Voor het algeheel oortjes verbod geldt, wat mij betreft, ook, dat er eerst nog maar eens wat meer wedstrijden op die manier gereden moeten worden.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:38:38 #152
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93485187
Moest er wat overleg en goede communicatie tussen de verschillende ploegen en de UCI geweest zijn, waren ze wsch tot een dergelijk compromis gekomen. Daar ligt het grootste probleem.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:32:26 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93492345
quote:
Kun je niet de oortjes éénzijdig openzetten, dus aan de kant van de renner.
Dan heb je dus geen oortjes meer nodig ....... :z

Noemen ze volgens mij ook wel eens een MIC.

Maar ik ben voor een algeheel verbod want wat ik afgelopen weekend gezien heb werd dus niet geregisseerd en moest er worden nagedacht. En hoe dat uitpakt kon je aan die strakke aktie van Boonen zien..... _O-
pi_93492821
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dan heb je dus geen oortjes meer nodig ....... :z

Noemen ze volgens mij ook wel eens een MIC.
Wel oortjes waarop een onafhankelijke official belangrijke koersinformatie, bijvoorbeeld m.b.t. de veiligheid van de renners aan alle renners doorgeeft.

Je snapt het idee niet helemaal he, omdat je zo dom bent.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 15:54:33 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93493222
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel oortjes waarop een onafhankelijke official belangrijke koersinformatie, bijvoorbeeld m.b.t. de veiligheid van de renners aan alle renners doorgeeft.

Je snapt het idee niet helemaal he, omdat je zo dom bent.
Jij snapt blijkbaar niet dat zodra er oortjes zijn er toch mee gekloot gaat worden.
En dat gelul over veiligheid... koersboek lezen. Want hoe wil je die veiligheid dan garanderen met een verbrokkeld peleton? Heb je daar soms ook een slimme opmerking over?

Nee het is dus of oortjes zoals het was, of helemaal niet. En dat laatste maakt het echt alleen maar leuker.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:26:40 #156
49615 Bismarck
pi_93494624
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 08:02 schreef SuikerVuist het volgende:
Cofidis en Farnese Vini hebben laatste 2 wild cards gekregen voor Gold Race.

Geox is er weer NIET bij.

Nu de Giro nog. ;)
Farnese Vini harkt de wildcards wel bij elkaar zeg. Tirreno, Amstel, Giro, waarschijnlijk ook WP en LBL. De ploeg heeft tot nu toe goed gepresteerd met Gatto, Guardini en Visconti maar verder op het rooster prijken ook niet echt veel namen waarvan je wat zou mogen verwachten. Sinkewitz wellicht. De bejaarde Noè (42 jaar en nog steeds prof) is een leuke publiekstrekker, maar onderhand meer vanwege z'n leeftijd dan door z'n resultaten. Vijf jaar geleden noemde José de Cauwer hem ook al 'de oude krijger'. Ben benieuwd naar hun prestaties.
pi_93494732
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:26 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Farnese Vini harkt de wildcards wel bij elkaar zeg. Tirreno, Amstel, Giro, waarschijnlijk ook WP en LBL. De ploeg heeft tot nu toe goed gepresteerd met Gatto, Guardini en Visconti maar verder op het rooster prijken ook niet echt veel namen waarvan je wat zou mogen verwachten. Sinkewitz wellicht. De bejaarde Noè (42 jaar en nog steeds prof) is een leuke publiekstrekker, maar onderhand meer vanwege z'n leeftijd dan door z'n resultaten. Vijf jaar geleden noemde José de Cauwer hem ook al 'de oude krijger'. Ben benieuwd naar hun prestaties.
Renaat! :P
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:32:08 #158
67640 SaintOfKillers
pi_93494889
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 15:54 schreef buzz1291 het volgende:
En dat gelul over veiligheid... koersboek lezen.
Gevaarlijk geparkeerde wagens of olievlekken staan zelden in 't koersboek.
pi_93496177
Het grote talent Pelle Bilbao (net 21 geworden) wordt per direct overgeheveld van Orbea naar Euskaltel, ter vervanging van de geblesseerde Koldo Fernandez.

Bilbao won al 8 koersen bij de beloften, waaronder het kampioenschap van Baskenland. Hij kan sprinten en is naar eigen zeggen vooral sterk op klimmen van 4 a 5km.
pi_93496867
quote:
UCI wil nu toch overleggen over de "oortjes"

Past de wielerunie UCI zijn starre houding over het oortjes-verbod toch aan? De deur staat misschien op een kier, want er komt deze week nog een overlegmoment aan tussen de ploegen en UCI-voorzitter Pat McQuaid.

Pat McQuaid heeft een select kransje ploegmanagers uitgenodigd voor een gesprek over veiligheid. Dat vindt donderdag in Zwitserland plaats.

Geert Coeman, financieel manager van Omega Pharma-Lotto is samen met Bjarne Riis (Saxo Bank), Patrick Lefevere (Quick-Step) en Harold Knebel (Rabobank) op de koffie gevraagd bij de UCI-preses.

"Hij wil over de veiligheid praten. Ik denk dat hij niet compleet van gedachten zal veranderen, maar er is nu toch een kleine opening tot debat", zegt Coeman in Het Nieuwsblad.

Coeman zegt ook dat hij een middenweg zoekt tussen "met" of "zonder" oortjes. Zo zou het een optie zijn om enkel de informatie van de koersradio tot bij de renners te laten komen.
Ik zie nog steeds het nut niet in van een verbod of een halfslachtig compromis. Maak desnoods de communicatie openbaar ofzo.
pi_93497770
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:26 schreef Bismarck het volgende:

[..]De bejaarde Noè (42 jaar en nog steeds prof) is een leuke publiekstrekker, maar onderhand meer vanwege z'n leeftijd dan door z'n resultaten. Vijf jaar geleden noemde José de Cauwer hem ook al 'de oude krijger'.
Jammer dat ie pas in '93 als prof is gaan koersen, zo extreem veel profjaren zijn het bij hem helaas niet. Armstrong was bv. een jaar eerder prof terwijl ie ruim 2 jaar jonger is.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 17:41:00 #162
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93498187
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 16:57 schreef DutchSL het volgende:
Het grote talent Pelle Bilbao (net 21 geworden) wordt per direct overgeheveld van Orbea naar Euskaltel, ter vervanging van de geblesseerde Koldo Fernandez.

Bilbao won al 8 koersen bij de beloften, waaronder het kampioenschap van Baskenland. Hij kan sprinten en is naar eigen zeggen vooral sterk op klimmen van 4 a 5km.
Peio Bilbao is het geloof ik, en Pello mag ook.
Sei wachsam,
pi_93499531
Klopt, tikfout.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 22:06:32 #164
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93514908
Breschel kan waarschijnlijk streep door voorjaar zetten:

http://www.cyclingnews.com/news/breschel-set-to-miss-classics
pi_93515204
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:06 schreef SuikerVuist het volgende:
Breschel kan waarschijnlijk streep door voorjaar zetten:

http://www.cyclingnews.com/news/breschel-set-to-miss-classics
Interessante zin over de Tour:

quote:
The team is chasing the victory, Breschel said. We believe that Robert Gesink can win, so it is no good to start without being completely ready.
  woensdag 2 maart 2011 @ 01:06:59 #166
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_93523516
Column van Thijs Zonnveld
quote:
Een doodskist vol kasseien
Ze graven Franco Ballerini op. Volgende week komen er lijkenpikkers van de verzekering naar de begraafplaats van Casalguidi met scheppen en houwelen, op zoek naar zijn graf.

Ze zullen de steen opzij trekken. Ze zullen graven, pulken en peuren in de grond - net zo lang totdat ze zijn doodskist tegenkomen. Want de verzekeringsmannetjes moeten Franco's botten hebben voor extra onderzoek. De reden: geld. Misschien kunnen ze wel onder een claim uit.

Vorig jaar deed Franco mee aan een autorally bij hem in de buurt, in Toscane. Als bijrijder. Zijn race eindigde tegen een muurtje. Franco brak van alles en nog wat, waaronder zijn nek. Ik geloofde het niet toen ik het hoorde; Franco is van beton. Hij kan niet kapot. En bovendien vond ik het een dood die niet bij hem paste.

Franco zou als honderdachtentwintigjarige over-over-overgrootopa moeten sterven terwijl hij Parijs-Roubaix zit te kijken in zijn fijnste stoel.

Buffelen
Ik was vroeger fan van Franco. Net als iedereen, eigenlijk. Niemand kon zo mooi verliezen als hij. Hij smeet met zijn krachten, buffelde over kasseien als opgevoerde tractor, trok zijn stuur krom en zijn fiets scheef, demarreerde totdat hij ontplofte, liet aan iedereen zien dat hij de sterkste man van het peloton was. En aan het eind won er iemand anders. Schitterend.

Zijn mooiste nederlaag leed hij in Parijs-Roubaix van 1993. Franco reed in zijn uppie het hele peloton aan puin. Er was maar één renner die hem kon volgen: de bijna bejaarde Fransman Gilbert Duclos-Lasalle.

Carpaccio
Franco dacht dat hij die ouwe er wel af kon sprinten. Maar dat kon hij niet. Duclos-Lasalle won het spurtje op de piste van Roubaix met een voorsprong ter dikte van een plakje carpaccio. Franco verklaarde ter plekke dat hij de dag vervloekte dat hij met wielrennen was begonnen. En dat hij per direct stopte.

Dat deed hij natuurlijk niet. Franco was verliefd op kasseien. Hij fietste nog jaren over stenen, door de bagger, de sneeuw en de regen. Hij won zelfs nog twee keer in Roubaix. En één keer de Omloop Het Volk.

Glimlach
De kasseienliefde van Franco echoot nog altijd na. Het wemelt in het peloton van de Franco's. Of ze nu Franco Boonen, Franco Flecha, Franco Hushovd, Franco Boom of Franco Langeveld heten: allemaal kicken ze op kasseien. De daver op hun polsen, de modder in hun mond, de stof in hun neus, de kriebel in hun buik en de pijn aan hun kont: niets is zo mooi als dokkeren over kinderkopjes. Net als Franco.

Afgelopen zaterdag mochten de Franco's weer, voor het eerst dit jaar. Ze reden als kleine kinderen die de ballenbak bij de IKEA in de verte ontwaren: verstand op nul, recht vooruit. Blind rossen over de stenen, smijten met de krachten, demarreren tot er rook uit de oren komt.

Franco Langeveld won de Omloop Het Nieuwsblad voor Franco Flecha. Met een carpaccio voorsprong. Na afloop stonden ze allebei met een glimlach van oor tot oor op het podium. Over een week of drie mogen ze weer.

Leeft
Die verzekeringsmannetjes kunnen in het graf van Franco spitten wat ze willen - het is zinloos. Áls ze al een kist vinden, dan zitten er geen overblijfselen van Franco in. Hooguit een stapel kasseien. Want Franco is helemaal niet dood. Franco leeft nog. In het hele peloton.
_O_
  woensdag 2 maart 2011 @ 01:36:20 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_93524181
quote:
Giro eerste doel voor Contador
Uitgegeven: 1 maart 2011 15:29
Laatst gewijzigd: 1 maart 2011 19:39

AMSTERDAM - De Giro d'Italia wordt het eerste grote doel voor Alberto Contador. De Spaanse ronderenner hoopt de Italiaanse etappekoers voor de tweede keer in zijn carrière op zijn naam te schrijven.

"De Giro is het eerste grote doel voor dit seizoen", laat Contador optekenen in La Gazzetta dello Sport. "Ik zag vorige week hoe de etappes eruit zien. Het wordt een zware, hele zware koers. Er is niet één koninginnenrit, er zijn er zes."

De controversiële renner werd vorige maand door de Spaanse wielerbond vrijgesproken voor het gebruik van clenbuterol, een verboden middel dat tijdens de Tour van 2010 in zijn bloed was gekomen.

Paspoort
In het interview met de Italiaanse sportkrant roept Contador de internationale wielerunie UCI en het internationale antidopingkantoor WADA op te geloven in het eigen systeem.

"Mijn biologisch paspoort bevat door de honderden dopingcontroles die ik door de jaren heen ondergaan heb inmiddels zoveel data. Ik geloof in dat systeem en zij zouden moeten laten zien dat ze erin geloven."

Tumult
Door alle tumult rondom de positieve test zal de renner zich voorlopig niet enkel op de koers kunnen richten. Of dat zijn deelname aan de Tour de France in gevaar brengt laat hij in het midden.

"De Tour ligt in mijn plannen. Als ik kan, zal ik hem rijden."
quote:
Cavendish kiest in mei voor Ronde van Italië
Uitgegeven: 1 maart 2011 18:23
Laatst gewijzigd: 1 maart 2011 18:27

AMSTERDAM - Mark Cavendish zal in mei aan de start staan van de Giro dItalia. De sprinter van HTC-Highroad bevestigde dinsdag zijn deelname aan de eerste grote ronde van 2011.

Ik houd van het land, de supporters en de wedstrijd, verklaart de Brit zijn deelname in La Gazzetta dello Sport.

In 2010 liet Cavendish de Giro schieten ten faveure van de Ronde van Californië.

Aan koersen in Italië bewaar ik goede herinneringen met de ritzeges in de Giro in 2008 en 2009 en de overwinning van Milaan-San Remo in 2009. De Giro is veel minder hectisch dan de Tour. Bovendien vind ik de sfeer, het eten en de vrouwen er geweldig.

Zwaar parcours
Door het zware parcours - volgens Alberto Contador staan er zes koninginnenritten op het programma - zullen weinig etappes eindigen in een massasprint, realiseert Cavendish zich.

Zeker vier en maximaal zes kansen zijn er voor mij, allemaal in de eerste helft van de ronde."

De Giro start op zaterdag 7 mei in Turijn en eindigt 22 dagen later in Milaan
  woensdag 2 maart 2011 @ 03:04:05 #168
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93525262
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 01:06 schreef Szura het volgende:
Column van Thijs Zonnveld

[..]

_O_
Werkelijke schitterende column over een geweldige renner.

Op een of andere manier kunnen er over wielrennen altijd zulke mooie colums geschreven worden....
pi_93536172
SKIL krijgt wildcard voor Vlaamse klassiekers, waaronder RVV.
pi_93537805
Dat is goed nieuws. Ik verwacht geen super uitslagen van ze. Zeker niet in de finale van de RVV.
Maar het is wel goed voor het nederlandse wielrennen. Hopelijk kunnen ze iemand meekrijgen in een ontsnapping.
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:14:09 #171
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93538367
als het in NL te zien is, moeten jullie het stukje over kurt hovelinck eens bekijken op http://www.sporza.be/cm/sporza

Gaat over hoe hij een tijdje zonder schedel moest doen, en nu terug is in het peleton. Ik vond het wel fijn om te zien.
pi_93539510
Mol, Terpstra en de Belg Cammaerts op kop in de GP Samyn.
pi_93539671
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:14 schreef Beregd het volgende:
als het in NL te zien is, moeten jullie het stukje over kurt hovelinck eens bekijken op http://www.sporza.be/cm/sporza

Gaat over hoe hij een tijdje zonder schedel moest doen, en nu terug is in het peleton. Ik vond het wel fijn om te zien.
Het is idd in Nederland ook te bekijken. Indrukwekkend hoor!
Maar wat zijn sommige wielrenners toch ontzettend stom om zonder helm te gaan fietsen. Met die snelheden echt onverantwoord, dat blijkt hier wel weer uit. Je merkt er trouwens ook bijna niets van als zo'n helm op je kop zit.
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:54:52 #174
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93539993
Nou, Leopard zou een nieuw "definitieve" shirt presenteren met nieuwe sponsor, maar er is weinig verandert; alleen sponsor Evonos staat nu extra op de mouwtjes.
pi_93540783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:54 schreef Chielus het volgende:
Nou, Leopard zou een nieuw "definitieve" shirt presenteren met nieuwe sponsor, maar er is weinig verandert; alleen sponsor Evonos staat nu extra op de mouwtjes.
Je zou er bijna moe van worden, op de manier waarop zij futiliteiten presenteren van te voren.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:46:35 #176
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93542051
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:46 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Het is idd in Nederland ook te bekijken. Indrukwekkend hoor!
Maar wat zijn sommige wielrenners toch ontzettend stom om zonder helm te gaan fietsen. Met die snelheden echt onverantwoord, dat blijkt hier wel weer uit. Je merkt er trouwens ook bijna niets van als zo'n helm op je kop zit.
idd een goeie les voor elke joinge wielrenner deze reportage!
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:47:15 #177
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93542078
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:15 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Je zou er bijna moe van worden, op de manier waarop zij futiliteiten presenteren van te voren.
Je moet wat als je dit seizoen.nog geen platte prijs hebt gereden.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:56:18 #178
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93542442
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 15:46 schreef Beregd het volgende:

[..]

idd een goeie les voor elke joinge wielrenner deze reportage!
Zeker. Goed Nederlands voorbeeld is Kai Reus natuurlijk. Ik zie nog steeds veel renners rondfietsen zonder helm, vooral in de winter wanneer het ook nog een stuk gladder is.
Sei wachsam,
pi_93542699
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 15:56 schreef No-P het volgende:

[..]

Zeker. Goed Nederlands voorbeeld is Kai Reus natuurlijk. Ik zie nog steeds veel renners rondfietsen zonder helm, vooral in de winter wanneer het ook nog een stuk gladder is.
En je hebt altijd een veiliger gevoel.
pi_93544736
Leukemans voorlopig aan een indrukwekkende solo bezig in de GP Samys.

Nog 25km te gaan.
pi_93546057
Nog 10km te gaan. Leukemans nog steeds op kop, achtervolgende groep van zes (met Terpstra) bijgehaald door grotere groep.
pi_93546281
En ineens is zijn voorsprong van 30 seconden weg. Knappe solo van 50 kilometer haalt het niet. Nog 6km.
pi_93546661
Kevin Ista gaat winnen.

Klemme leek te breken, maar komt er op de grote plaat tegenwind nog bij en wint ruim namens Leopard.
pi_93546734
Eerste overwinning van Leopard-Trek?
Citius, Altius, Fortius.
pi_93547065
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:21 schreef Agüero het volgende:
Eerste overwinning van Leopard-Trek?
Jep.
pi_93547142
1.Klemme
2.Ista
3.Wagner
4.Vankeirsbulck
5.Hutarovich
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:21:14 #187
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93559767
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_opvallend/1.973935

Vond dit ook wel een sterk staaltje,

"ut moest wel een Pipo zijn" :P
pi_93571470
Angelo Furlan naar Christina Watches.. idd, de ploeg van Rasmussen.
pi_93578823
quote:
Could Vacansoleil miss out on a place at the Giro d'Italia?

RCS Sport to announce the 22 teams on Monday

The director of the Giro d'Italia, Angelo Zomegnan has hinted there will be several surprises when he names the teams invited to this year's event but has refused to give further details before the formal announcement.

The 22 teams will be named on Monday, March 7, exactly two months before the race begins in Turin with a 21.5km team time trial.

Under a bilateral agreement between major organisers and the UCI, the 18 ProTeams registered for 2011 have been invited to ride all the races on the World Tour Calendar, with the race organisers allowed to award up to four other wild card invitations.

That should mean Ag2r-La Mondiale, Katusha, Lampre-ISD, Quick Step, Saxo Bank-SunGard, RadioShack, Garmin-Cervélo, Omega Pharma-Lotto, Rabobank, Team Sky, BMC, HTC-Highroad, Liquigas-Cannondale, Leopard Trek, Movistar, Astana, Vacansoleil-DCM and Euskaltel-Euskadi all receive invitations to the Giro d'Italia.

However, Cyclingnews understands that Vacansoleil's place could be at risk. The Dutch team has sacked Riccardo Riccò' and has opted not to race Ezequiel Mosquera until his positive for hydroxyethyl starch is resolved but its ProTeam status could be at risk.

Zomegnan could also decide to take a strong stance against Vacansoleil, despite the agreement with the UCI. Last year he refused to give Riccò's Ceramica Flaminia team an invitation to the Giro and is not afraid of confrontation.

Wild card invitations

If Vacansoleil misses out on an invitation to the Giro d'Italia, it would also ease the problem of deciding who is given the wild card invitation.

Zomegnan has confirmed that the Farnese Vini-Neri Sottoli team will have one of the wild card places thanks to team leader Giovanni Visconti being the current Italian national champion. The Tuscan team will also include sprinter Andrea Guardini.

That leaves several Professional Continental teams desperately hoping to secure one of three or four other places.

Androni Giocattoli topped the Italian team classification and so seems assured of an invitation under an agreement between the Italian Cycling Federation and RCS Sport.
Team manager Gianni Savio has lost Michele Scarponi to Lampre but recently added Jose Rujano to his team to boost his roster. He is rightly confident his team will be at the start in his home city of Turin on May 7.

The Geox-TMC was snubbed for Tirreno-Adriatico by RCS Sport but was invited to Milan-San Remo and seems likely to be invited to the Giro because their squad would include both Carlos Sastre and 2009 Giro winner, Denis Menchov. Both of the team's sponsors are Italian companies, with Geox a major name on the Italian high street and major advertiser in newspapers and magazines owned by RCS.

This leaves Colnago-CSF Inox, Acqua & Sapone, Team Type 1, Cofidis and possibly Europcar hoping for the final one or two wild card invitations.

All have valid reason for an invitation but someone will miss out when the teams are announced on Monday.
  donderdag 3 maart 2011 @ 07:10:01 #191
67640 SaintOfKillers
pi_93579655
Hoppa, weer een ander ego dat zich wil laten gelden :O.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:00:07 #192
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93580023
quote:
18s.gif Op donderdag 3 maart 2011 07:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoppa, weer een ander ego dat zich wil laten gelden :O.
Lijkt me dat voor Vancansoleil de Giro geen prioriteit is *als* ze in de Tour kunnen starten. Ik vind het geen probleem dat nu de voorkeur wordt gegeven aan waarschijnlijk Geox, Colnago en Aqua. Ploegen die daar meer te zoeken hebben.

De Tour is sowieso een ander verhaal met - naar verluidt - Skil als eerste reserve.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 03-03-2011 08:08:10 ]
pi_93580334
Is die Klemme een neefje van Der Jan?
pi_93581765
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:28 schreef Tommeke het volgende:
Is die Klemme een neefje van Der Jan?
Dat zou je wel zeggen he, als je die kop ziet.
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:12:08 #195
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93582336
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:00 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Lijkt me dat voor Vancansoleil de Giro geen prioriteit is *als* ze in de Tour kunnen starten. Ik vind het geen probleem dat nu de voorkeur wordt gegeven aan waarschijnlijk Geox, Colnago en Aqua. Ploegen die daar meer te zoeken hebben.

De Tour is sowieso een ander verhaal met - naar verluidt - Skil als eerste reserve.
Zijn wel meer teams die er eigenlijk niks te zoeken hebben. :P
Radio Soulwax!
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:42:42 #196
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93585337
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:12 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Zijn wel meer teams die er eigenlijk niks te zoeken hebben. :P
Klopt. Ik snap ook niet dat ze in eerste instantie akkoord zijn gegaan met het verplicht uitnodigen van alle WorldTour ploegen.

Het niet uitnodigen van Vacansoleil is wellicht een een-tweetje met de UCI?

Misschien is Zomegnan over te halen als Mosquera rijdt. ;)
pi_93586446
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:00 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat die ploegen daar waarschijnlijk meer zouden toevoegen, maar het probleem is natuurlijk wel dat het een precedent schept. Leek het nu eindelijk eens in kannen en kruiken, krijg je dit gedoe weer! Zal je zien dat ze straks ook plotseling uit de Vuelta worden gegooid, of Lombardije kunnen vergeten. Alleen al daarom moeten ze het niet pikken, afspraak is afspraak.
pi_93588243
Er zijn überhaupt geen 22 ploegen die wel "iets te zoeken hebben in de Giro" (als je Vacansoleil als te min beschouwd), ook als je de uitnodigingen helemaal vrij laat. Grote ploegen die hun B of C selectie sturen, kleine ploegen met te weinig kwaliteit.. of een mix (lees: Franse ploegen).
Dat was voor de PT ook al zo. Het startveld is gemiddeld sterker geworden de laatste jaren.

Het probleem nu is dat er precies één plaats te weinig is om alle waardevolle non-PT teams te laten starten in de Giro en de Tour (in de Vuelta is er juist een wildcard over).
En ik zie dan liever een Vacansoleil met rittenkapers als Carrara en Hoogerland thuis blijven dan het waarschijnlijke kind van de rekening Colnago. Vacansoleil kan Hoogerland en Carrara ook wel in de Tour en/of Vuelta opstellen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:14:17 #199
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93588609
Hier blijkt maar weer dat de WT eigenlijk voor veel ploegen te hoog gegrepen is en gewoon geen selectie hebben om 3 grote rondes te kunnen vullen. Er zijn hooguit 10 Teams die dit wel kunnen.

Indien dit verhaal klopt gokt Zomegnan erop dat VS er of niet tegenin gaat of dat VS protesteert, hij toe moet geven, maar zegt dat hij nu niet meer de andere toezeggingen kan terugtrekken en er 23 teams aan de start verschijnen. Zo houdt hij zoveel mogelijk vrienden in Italie

@DutchSL Ik neem aan dat je bedoeld dat er voor de Vuelta een WC over is voor een niet spaanse ploeg, want er zijn genoeg teams die maar al te graag die WC krijgen (CCC, Europecar, Geox..)

[ Bericht 17% gewijzigd door Chielus op 03-03-2011 13:22:18 ]
pi_93588921
Als er i.p.v. startplicht gewoon startrecht was en ploegen er verantwoordelijk mee om gingen (bv. Euskaltel dat vorig jaar vrijwillig afzag van de Giro) was er geen probleem.
Verder zou ik opteren voor 16 ipv 18 ploegen in de PT/WT.

edit. en 8 renners per ploeg ipv 9
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:53:19 #201
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93590195
Las net een Vlaams wielerblaadje uit 2010 waarin Jurgen van den Broeck reclame maakt voor een of andere infrarood cabine / sauna die hij zou gebruiken na zware inspanningen. Is de werking daarvan bewezen, of is het vooral bijgelovigheid?
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:11:55 #202
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93593333
Ik weet niet of het al bekend was, maar de Waalse Pijl staat op het programma van Alberto Contador.

Aangezien het (voornamelijk belgische?) wielerpubliek nogal vreemd regareerde op Vino in LBL vorig jaar, vraag ik me af wat Bertje nu te wachten staat.
pi_93593402
De publieke opinie is niet heel erg tegen Contador heb ik het idee.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:51:08 #204
40566 Ericr
Livewrong
pi_93594800
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:53 schreef SuikerVuist het volgende:
Las net een Vlaams wielerblaadje uit 2010 waarin Jurgen van den Broeck reclame maakt voor een of andere infrarood cabine / sauna die hij zou gebruiken na zware inspanningen. Is de werking daarvan bewezen, of is het vooral bijgelovigheid?
Zal wel net zoiets zijn als bodybuilders die supplementen aanprijzen en zich tegelijkertijd volproppen met allerhande hormonale middelen. Maar misschien ben ik te cynisch.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:20:59 #205
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93595977
Serpa wint Giro del Friuli op zijn naam.
In slecht weer voor Brutt & Sorensen. Slechts 29 rijders gefinishd.

Serpa heeft wel een goed voorjaar tot nu toe. Ben benieuwd wat hij in de Giro iets kan laten zien
pi_93596252
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:20 schreef Chielus het volgende:

Serpa heeft wel een goed voorjaar tot nu toe. Ben benieuwd wat hij in de Giro iets kan laten zien

Aww, als het maar wel mooi weer is in de Tirreno.. die beelden van ?vorig? jaar met die sneeuw vond ik maar niks :P
pi_93596889
quote:

Weet Serpa ook eens te winnen dit jaar. Leek een vaste nummer 2 te worden.
pi_93596971
Oh en weet iemand of sporza nu weer P-N én Tirreno uitzendt?
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:47:16 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93596990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Weet Serpa ook eens te winnen dit jaar. Leek een vaste nummer 2 te worden.
Hij heeft geluk dat Sagan was afgestapt anders was hij weer tweede.
Sei wachsam,
pi_93597044
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:47 schreef No-P het volgende:

[..]

Hij heeft geluk dat Sagan was afgestapt anders was hij weer tweede.
Sagan lag toen volgens mij al ver achter in de derde waaier ofzo, toch?

Even weer naar het ver van mijn bed wielrennen: Sohrabi wint even alle etappes in de Kerman Tour. :D
pi_93597241
En nog even dit van VeloNews:

quote:
GP Quebec promotor plans Boston stage race for 2012

The organizer of the Quebec and Montreal one-day ProTour races is considering a stage race for the Boston area in 2012, AFP has learned.

Organizers plan to launch the race as a World Tour event in early September, preceding the one-day events in Canada.

Organizer Serge Arsenault said he would propose a three- or four-stage event. That would give riders six days of competition over a 12-day period in the region, which Arsenault said would be wonderful preparation for the world championships. The 2012 UCI world road championships are September 15-23 in Limburg, Holland.

Arsenault, speaking to AFP in Paris, also said the Montreal and Quebec one-day races would be about 15km longer this year.
Een derde koers eraan vastplakken in Noord-Amerika is natuurlijk niet gek. Nadeel blijft natuurlijk de jetlag richting het WK toe.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:17:02 #212
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93598142
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:48 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Sagan lag toen volgens mij al ver achter in de derde waaier ofzo, toch?

Even weer naar het ver van mijn bed wielrennen: Sohrabi wint even alle etappes in de Kerman Tour. :D
Klopt, hij was al kansloos. Was meer een bericht met een knipoog, omdat Sagan Serpa al meerdere keren te snel af was geweest.
Sei wachsam,
pi_93599009
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:17 schreef No-P het volgende:

[..]

Klopt, hij was al kansloos. Was meer een bericht met een knipoog, omdat Sagan Serpa al meerdere keren te snel af was geweest.
Foute interpretatie dus van mijn kant ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:59:15 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93605581
quote:
15s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:11 schreef SuikerVuist het volgende:

Aangezien het (voornamelijk belgische?) wielerpubliek nogal vreemd regareerde op Vino in LBL vorig jaar, vraag ik me af wat Bertje nu te wachten staat.
Veel bier op de muur van Huy waarschijlijk....... in z'n nek, het Belgisch wielerpubliek kennende.
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:03:46 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93605830
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:52 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Een derde koers eraan vastplakken in Noord-Amerika is natuurlijk niet gek. Nadeel blijft natuurlijk de jetlag richting het WK toe.
Je hebt helemaal geen last van een jetlag wanneer je in b/c met flatbeds vliegt op een late avond vlucht vanaf de oostkust van Amerika of Canada. Gewoon een kwestie van gelijk gaan snurken en dan zo'n 6 uur aan een stuk.
pi_93606091
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:46 schreef thettes het volgende:
Oh en weet iemand of sporza nu weer P-N én Tirreno uitzendt?
Tirreno alleen live op maandag en dinsdag, als Parijs-Nice al afgelopen is. Andere etappes een samenvatting.
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:16:46 #217
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93610573
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:08 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Tirreno alleen live op maandag en dinsdag, als Parijs-Nice al afgelopen is. Andere etappes een samenvatting.
Staat wel ingepland op alle dagen op eurosport
Radio Soulwax!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:09:02 #218
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93627193
Vandaag begint de Ronde van Murcia... is die nog ergens te volgen? Menchov en Sastre maken daar hun debuut voor Geox. Ploeg oogt sterk.

Hoogerland is ziek en start waarschijnlijk niet in Parijs - Nice. Rob Ruijgh zou hem vervangen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:19:20 #219
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93627275
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:09 schreef SuikerVuist het volgende:
Vandaag begint de Ronde van Murcia... is die nog ergens te volgen? Menchov en Sastre maken daar hun debuut voor Geox. Ploeg oogt sterk.

Hoogerland is ziek en start waarschijnlijk niet in Parijs - Nice. Rob Ruijgh zou hem vervangen.
Spain; TV Murcia Ch7 Last year there wasn't live video, but there were nice quality race highlights.

Waarschijnlijk niet.
Sei wachsam,
pi_93629906
Vorig jaar weet ik niet, maar twee jaar geleden waren er wel live beelden. In elk geval de koninginnenrit want die heb ik toen gezien (Plaza won, Menchov stelde eindzege veilig).
Ronde is door financiële problemen overigens ingekort en bestaat dit jaar uit slechts drie ritten.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:37:58 #221
49615 Bismarck
pi_93631121
quote:

Laatste kilometers. Helaas geen beelden van de sneeuwval die het peloton teisterde.

pi_93646952
Eerste rit Ronde van Murcia:
quote:
1. Michael Matthews (Rabobank) 4:26:09
2. Russell Downing (Sky) m.t.
3. Davide Appollonio (Sky) m.t.
Nummertje 11.
pi_93647201
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:41 schreef TheArt het volgende:
Eerste rit Ronde van Murcia:

[..]

Nummertje 11.
Sky ook weer sterk. Sky en Rabo zijn voorlopig de topteams van 2011.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:51:16 #224
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93647470
Echt een leuke renner die Matthews ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Sheepcidus op 04-03-2011 16:59:46 ]
Radio Soulwax!
pi_93648097
Dat kan toch niet blijven duren zeg. 11 overwinningen op 4 maart, dat is ongekend veel. :{
pi_93648177
Je zou haast denken dat ze iets goed doen dit jaar :+
pi_93648286
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:02 schreef bjarki het volgende:
Dat kan toch niet blijven duren zeg. 11 overwinningen op 4 maart, dat is ongekend veel. :{
Belangrijker voor mij, 20 podiumplaatsen dit jaar tot Parijs-Nice tegen 11 vorig jaar.(Overwinningen betekent vaak dat het kwartje net wel de goede kant opvalt, vergelijking van aantal podiumplaatsen vind ik dan eerlijker).

Sergent gaat overigens de proloog winnen in vlaanderen.
pi_93648518
Driedaagse van West-Vlaanderen proloog

Bruyneel heeft weer goed spul op de kop getikt ;)

1 SERGENT Jesse TEAM RADIOSHACK 8'14''
2 ROSSELER Sebastien TEAM RADIOSHACK 8'24''
3 BEWLEY Sam TEAM RADIOSHACK 8'24''
4 TUFT Svein TEAM SPIDERTECH 8'24''
5 KWIATKOWSKI Michal TEAM RADIOSHACK 8'25''
6 GRETSCH Patrick HTC-HIGHROAD 8'25''
7 SANTOS SIMOES OLIVIERA Nelson Filipe TEAM RADIOSHACK 8'29''
8 ENGOULVENT Jimmy SAUR - SOJASUN 8'33''
9 WAGNER Robert LEOPARD TREK 8'34''
10 KLUGE Roger SKIL - SHIMANO 8'35''
11 LADAGNOUS Matthieu FDJ 8'36''
12 MOURIS Jens VACANSOLEIL-DCM 8'36''
13 BELKOV Maxim VACANSOLEIL-DCM 8'37''
14 RAST Grégory TEAM RADIOSHACK 8'37''
15 ISAYCHEV Vladimir KATUSHA TEAM 8'37''
16 RABON Frantisek HTC-HIGHROAD 8'38''
17 GOOS Marc RABOBANK CONTINENTAL 8'38''
18 HOFLAND Moreno RABOBANK CONTINENTAL 8'39''
19 GHYSELINCK Jan HTC-HIGHROAD 8'39''
20 ROLLIN Dominique FDJ 8'40''
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:24:58 #229
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_93649039
Matthews wat een klasbak zeg _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_93649127
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:12 schreef ItaloDancer het volgende:
Driedaagse van West-Vlaanderen proloog

Bruyneel heeft weer goed spul op de kop getikt ;)

1 SERGENT Jesse TEAM RADIOSHACK 8'14''
2 ROSSELER Sebastien TEAM RADIOSHACK 8'24''
3 BEWLEY Sam TEAM RADIOSHACK 8'24''
4 TUFT Svein TEAM SPIDERTECH 8'24''
5 KWIATKOWSKI Michal TEAM RADIOSHACK 8'25''
6 GRETSCH Patrick HTC-HIGHROAD 8'25''
7 SANTOS SIMOES OLIVIERA Nelson Filipe TEAM RADIOSHACK 8'29''
8 ENGOULVENT Jimmy SAUR - SOJASUN 8'33''
9 WAGNER Robert LEOPARD TREK 8'34''
10 KLUGE Roger SKIL - SHIMANO 8'35''
11 LADAGNOUS Matthieu FDJ 8'36''
12 MOURIS Jens VACANSOLEIL-DCM 8'36''
13 BELKOV Maxim VACANSOLEIL-DCM 8'37''
14 RAST Grégory TEAM RADIOSHACK 8'37''
15 ISAYCHEV Vladimir KATUSHA TEAM 8'37''
16 RABON Frantisek HTC-HIGHROAD 8'38''
17 GOOS Marc RABOBANK CONTINENTAL 8'38''
18 HOFLAND Moreno RABOBANK CONTINENTAL 8'39''
19 GHYSELINCK Jan HTC-HIGHROAD 8'39''
20 ROLLIN Dominique FDJ 8'40''
Ook een zeer sterke prestatie van Goos en Hofland.
pi_93649783
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:52 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk wel leuk. Die regio New England schijnt best mooi te zijn. :)
pi_93649897
Matthews is een topaanwinst voor Rabo, mogen we voorlopig concluderen. :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:00:15 #233
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93650666
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:46 schreef Leatherface het volgende:
Matthews is een topaanwinst voor Rabo, mogen we voorlopig concluderen. :)
Zoiezo hebben de aanwinsten van Rabo nu al meer overwinningen dan degene die zijn vertrokken.
pi_93650760
quote:
(Murcia) Matthews snelste in eerste etappe
De elfde overwinning van de Raboploeg is binnen. Michael Matthews wint 1e rit in Vuelta Murcia.
Michael 'Bling' Matthews (foto) bezorgde de Raboploeg vrijdag al de elfde overwinning van het wegseizoen door in de Vuelta Murcia de eerste etappe te winnen. De jonge Australiër was de snelste in de massasprint, die tot stand kwam nadat in de slotkilometer de laatste renner van zes vluchters in de kraag was gegrepen. Matthews is uiteraard ook de eerste klassementsleider. De ronde in Murcia eindigt al aanstaande zondag.

Matthews won, waar de voor deze etappe aangewezen 'afmaker', Theo Bos, door een valpartij vlak voor hem moest afhaken. Bos voelde zich na afloop wel uitstekend. "Ik was zelf zeer tevreden over de benen na afgelopen zondag", meldde Bos, die verschillende keren door crashes werd gehinderd. Een keer gebeurde dat in de afdaling van een klimmetje op twaalf kilometer van de meet. Dat colletje overleefde Bos zonder kleerscheuren, maar in de afdaling ontstond een choas met diverse valpartijen. Bij een werd Bos zondanig gehinderd, dat hij achterop raakte. Graeme Brown, opnieuw zeer sterk als knecht, bracht zijn kopman terug, maar na een nieuwe val was het vervolgens gebeurd.

Matthews moest het daarna in de slotkilometer ook alleen doen, omdat Brown op 600 meter van de finish zelf tegen de vlakte ging. "Maar ik zat toen in de vierde positie. Heel goed dus. Ik kon het daarna zelf wel afmaken", meldde Matthews. "Zonder problemen", zag ook ploegleider Frans Maassen, die zijn hoop met name op vrijdag had gezet. "Zaterdag is het toch te lastig voor deze ploeg en zondag sluiten we af met een tijdrit en hier zijn voor dat werk echte specialisten present, maar niet in ons team. Als je dan één echte kans hebt en het ook weet af te maken, is de stemming natuurlijk heel erg goed."

Bij 'Bling' Matthews was dat nog extra omdat het zijn eerste profzege in Europa betrof. "Dit is wel speciaal ja. Het is een bekroning voor de eerste maanden en ik draag het op aan de ploeg. Ik ben fantastisch begeleid tijdens mijn eerste profkoersen in Europa. Natuurlijk had ik al hier gereden, maar dat was als amateur. Dit is totaal anders en ik moest vooral aan de snelheden wennen, maar de gewenningsperiode is nu achter de rug. Het gaat nu goed. Met dank aan de ploeg. De sfeer is zo geweldig. Het is een grote familie."
pi_93651108
Mooie woorden *;
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:55:49 #236
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93652935
wat die shacks in tijdritten aan top tien plaatsen niet bij elkaar hebben gereden dit jaar, na de algarve en ruta del sol ook al...
Nu weer de halve ploeg, en vaak andere renners...
pi_93653243
Frits Wester:
quote:
PvdA vindt het onverstandig dat de Koningin toch gaat dineren met de Sultan van Oman en de SP noemt het zelfs "ongehoord"
Reactie Theo Bos:
quote:
geen zorgen Frits. Qaboos is best een relaxte vent.
:D
pi_93670736
quote:
Harde acties in wielerpeloton

De professionele wielerploegen dreigen met drastische acties als de internationale wielerbond (UCI) vasthoudt aan het verbod op het gebruik van communicatiemiddelen in de koers, het zogenoemde oortjesverbod. Dat is besloten bij een vergadering van de in de Aigcp verzamelde ploegen in Parijs.

De ploegen hebben eensgezind een standpunt geformuleerd dat zaterdag, een dag voor de start van Parijs-Nice, aan de UCI wordt overhandigd. Daarin wordt gemeld dat de manier waarop de UCI de maatregel heeft doorgevoerd, wordt afgekeurd omdat er geen sprake was van overleg.

Ultimatum
De ploegen vragen de UCI het oortjesverbod, dat dit seizoen overigens nog niet zou gelden in de grote wedstrijden, terug te draaien. Gebeurt dit niet voor 1 mei, dan volgen acties. Over de inhoud daarvan wordt vooralsnog alleen met de UCI gecommuniceerd.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:00:23 #239
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93676572
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:01 schreef wimderon het volgende:

Ultimatum
De ploegen vragen de UCI het oortjesverbod, dat dit seizoen overigens nog niet zou gelden in de grote wedstrijden, terug te draaien. Gebeurt dit niet voor 1 mei, dan volgen acties. Over de inhoud daarvan wordt vooralsnog alleen met de UCI gecommuniceerd.

De WorldTour ploegen willen de Giro boycotten? :?

Zelfs al is dat het geval dan nog kan de UCI de poot stijf houden.
pi_93682009
met zoveel koersen vandaag,

Moet er toch wel "iets" op tv komen? :{
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:03:46 #241
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93682257
Strade bianche via de livestream.

Zondag iig Parijs Nice bij de belg.
pi_93687453
Gilbert wint de Monte Strade Bianche voor Ballan en Cunego.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 17:07:10 #244
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93690862
Contador heeft 1e zege beet.
pi_93690880
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 17:07 schreef SuikerVuist het volgende:
Contador heeft 1e zege beet.
Poels 5e.
Album top 100 2024
pi_93691114
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:26 schreef TheArt het volgende:
Gilbert wint de Monte Strade Bianche voor Ballan en Cunego.
quote:
1. Philippe Gilbert (OmegaPharma)
2. Alessandro Ballan (BMC)
3. Damiano Cunego (Lampre)
4. Jure Kocjan (Team Type 1)
5. Fabian Cancellara (Leopard-Trek)
6. Angel Vicioso (Androni)
7. Oscar Gatto (Farnese-Neri)
8. Giovanni Visconti (Farnese-Neri)
9. Greg Van Avermaet (BMC)
10. Fabian Wegmann (Leopard-Trek)
pi_93691516
matig dat er zo weinig aandacht is voor de Monte Strade Bianche,

Vind het bijna een klassieker
pi_93692040
In Spanje wordt het meestal nog op regionale zenders uitgezonden, maar in Italië gaat alles via de almachtige Rai en die zendt liever dames volleybal, Serie D voetbal of het EK boogschieten live uit, dan wielerkoersen als deze of Emilia.
En als ze zelf geen live registratie maken kunnen ze het ook niet doorverkopen aan andere landen (de samenvatting wordt vanavond wel op de Rai en de Baskische TV uitgezonden).
  zaterdag 5 maart 2011 @ 17:50:30 #249
67089 Gillingham
The horror...
pi_93692350
Mooi podium.

Ik zou de Strade Bianchi ook graag eens live op televisie willen zien.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 18:11:49 #250
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93693149
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 17:07 schreef Felagund het volgende:

[..]

Poels 5e.
Coppel ook weer erg goed bezig. Zou leuk zijn als hij morgen de eindwinst pakt ten koste van Menchov en Contador.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 18:28:52 #251
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93693753
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:03 schreef Chielus het volgende:
Zondag iig Parijs Nice bij de belg.
+ driedaagse van wes-vlaanderen ook
  zaterdag 5 maart 2011 @ 18:30:30 #252
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93693817
idd een erg mooi podium in italië, ballan lijkt in goede vorm.
pi_93695271
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 18:30 schreef Beregd het volgende:
idd een erg mooi podium in italië, ballan lijkt in goede vorm.
Dat Ballan in vorm is, dat mag ook wel eens ;)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 19:11:44 #254
194695 franklop
Fran knock
pi_93695930
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 18:58 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

sinds zn gewonnen WK niet heel veel meer kunnen laten zien, helaas
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:45:01 #255
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93700588
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 18:58 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

dat bedoel ik, ja :Y
wordt tijd dat hij nog eens een goed voorjaar rijdt.
pi_93707579
Dubbele beenbreuk voor Ruben Plaza na een val in Murcia :(
Hopelijk red hij de Vuelta nog, maar wsl einde seizoen.
pi_93712683
Video van de Strade Bianche finale:
pi_93714741
Niet heel slim gereden van ballan lijkt het. Gilbert wel weer mooi, gewoon van kop af aan, knallen, bam.
pi_93718259
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 19:03 schreef marcodej het volgende:
Frits Wester:

[..]

Reactie Theo Bos:

[..]

zondag 6 maart 2011 @ 11:12:18 #260
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93720024
prachtige laatste kms daar _O_
pi_93721125
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 01:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Niet heel slim gereden van ballan lijkt het. Gilbert wel weer mooi, gewoon van kop af aan, knallen, bam.
Eigenlijk is het belachelijk die laatste kilometer. Maar ja, Italianen hè, liever een mooie aankomstplek dan een goed georganiseerde koers ;) Niet dat Ballan nou veel te klagen had hoor, want in de volgende bocht sneed hij Cunego professioneel af.
pi_93722095
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:48 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Eigenlijk is het belachelijk die laatste kilometer. Maar ja, Italianen hè, liever een mooie aankomstplek dan een goed georganiseerde koers ;) Niet dat Ballan nou veel te klagen had hoor, want in de volgende bocht sneed hij Cunego professioneel af.
Inderdaad, je ziet hem ook achterom kijken waar Cunego zit en vervolgens precies de deur dichtgooien.
  zondag 6 maart 2011 @ 13:15:49 #263
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_93723624
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 00:46 schreef DutchSL het volgende:
Video van de Strade Bianche finale:
alleen al dat commetaar *; c_/
pi_93723933
Tijdrit Ronde van Murcia:
quote:
1. Alberto Contador (Saxo Bank-SunGard) 14:10
2. Jerome Coppel (Saur-Sojasun) 14:18
3. Denis Menchov (Geox-TMC) 14:22
4. Alex Dowsett (Sky) 14:29
5. Vasili Kiryenka (Movistar Team) 14.36
6. Manuele Boaro (Saxo Bank-SunGard) 14.36
7. Alexander Wetterhall (Endura Racing 14.38
pi_93723971
Zo, Bertje heeft gisteren T-bone steak gehad zo te zien. :Y)

Die Coppel rijdt ook sterk, erg netjes hoor! :)
pi_93725913
Poels 4e in het eindklassement, klasse!
  zondag 6 maart 2011 @ 14:44:33 #267
332030 TheFastOne
Moeiteloos
pi_93726530
quote:
Op zondag 6 maart 2011 14:25 schreef Steven184 het volgende:
Poels 4e in het eindklassement, klasse!
Wat zou het toch mooi zijn als hij in de Tour iets laat zie...
  zondag 6 maart 2011 @ 15:35:01 #268
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93728236
nu Ronde van West-Vl op canvas (eerst samenvattingen en dan live)
pi_93768489
Deelnemersveld van de Giro bekend. Naast de 18 World Tour-ploegen (Vacansoleil gewoon uitgenodigd dus) ook Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago-CSF, Farnese Vini en Geox
  maandag 7 maart 2011 @ 14:16:18 #270
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93768954
Het is nog niet zeker of Contador de Giro rijdt, volgens Riis.

quote:
Giro start not assured

Riis also told VeloNews that Contadors plans to ride the Giro dItalia are not fully confirmed.

Contador has spelled out his racing schedule that includes a start at the Volta a Catalunya (March 21-27), the Vuelta a Castilla y León (April 13-17) and the Ardennes.

Riis said a final decision on whether Contador will race the Giro could come this week.

Its not 100 percent decided that hell do the Giro, Riis told VeloNews. Hed like to do it, but I am worried a bit about how hard the Giro is. It depends on how you race the Giro. Alberto is the favorite in every race he starts. Well make a decision soon.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:19:35 #271
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93769123
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:05 schreef TheArt het volgende:
Deelnemersveld van de Giro bekend. Naast de 18 World Tour-ploegen (Vacansoleil gewoon uitgenodigd dus) ook Acqua & Sapone, Androni Giocattoli, Colnago-CSF, Farnese Vini en Geox
1 extra wildcard dus, goeie beslissing
Radio Soulwax!
pi_93769125
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:05 schreef TheArt het volgende:
De aangekondigde verrassing is dus niet dat er een belangrijke ploeg afvalt zoals de geruchten rondom Vacansoleil gingen, maar dat er 23 i.p.v. 22 ploegen zijn. Eigenlijk mag dat niet (want 9 renners per ploeg x 23 ploegen is meer dan de maximale 200 renners), maar de UCI maakt een uitzondering. Goed nieuws, al die wildcardploegen hebben een paar goede renners met echte meerwaarde.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:20:53 #273
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93769182
Wanneer werd er voor het laatst een grote ronde verreden met meer dan 200 renners aan de start?
  maandag 7 maart 2011 @ 14:30:46 #274
67640 SaintOfKillers
pi_93769606
Italie lijkt me met zijn brede wegen en mooi uitgetekende aankomsten ook het land bij uitstek om met 207 renners te gaan rijden, daar is over nagedacht.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:36:16 #275
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93769811
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Italie lijkt me met zijn brede wegen en mooi uitgetekende aankomsten ook het land bij uitstek om met 207 renners te gaan rijden, daar is over nagedacht.
die 9 extra renners lijkt me niet echt een probleem, meer alle aanhang die er achter bij komt.
Radio Soulwax!
pi_93769849
quote:
5s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:20 schreef SuikerVuist het volgende:
Wanneer werd er voor het laatst een grote ronde verreden met meer dan 200 renners aan de start?
Ik denk nog nooit? Vroeger had je wel 10 renners per ploeg, maar deden minder ploegen mee.
Misschien voor de oorlog toen onafhankelijken ook mochten starten.

edit. klopt niet, in de Tour van 1986 waren er 210 renners, een jaar later werden de 10 renners per ploeg veranderd in 9 renners.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:40:04 #277
40566 Ericr
Livewrong
pi_93769937
1987 waren nog steeds 207 renners, meer ploegen toen.

Het grappige is dat het er in 1978 maar 110 waren en het gloriejaar van Raleigh waren het ook maar 130.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:40:31 #278
67089 Gillingham
The horror...
pi_93769951
Nu nog naar acht renners per ploeg.
pi_93772448
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:40 schreef Gillingham het volgende:
Nu nog naar acht zes renners per ploeg.
Dat zet pas zoden aan de dijk.
  maandag 7 maart 2011 @ 15:47:48 #280
67089 Gillingham
The horror...
pi_93772560
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:45 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat zet pas zoden aan de dijk.
Maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
pi_93775852
quote:
15s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:47 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
Helaas niet. Maar volgens mij zou dat het wielrennen zoveel attractiever maken.
pi_93778769
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:50:48 #283
49615 Bismarck
pi_93807258
http://www.cyclingnews.co(...)tour-invites-in-2012

Al die (relatief nieuwe) Anglosaksische ploegen willen tegenwoordig binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek doorgroeien naar een WT status. Dat kan niet anders dan dat dat ten koste zal gaan van huidige WT ploegen, zolang de UCI vast blijft houden aan 18 WT ploegen. Een verruiming van het WT bestand betekent minder ruimte voor procontinentale en continentale ploegen in de grote koersen. Immers, de UCI heeft een limiet van 200 renners per koers in verband met de veiligheid. Voor de aankomende Giro maakt zij een uitzondering door 207 renners toe te staan en dit besluit zal tot precedentwerking leiden.

Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:

"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage

In de wetenschap dat de Giro soms over dezelfde smalle wegen gaat ben ik benieuwd hoe een peloton van 207 renners inclusief gevolg zich zal houden op die wegen.

Hoe het ook zij, de UCI staat voor een uitdaging om enerzijds gehoor te geven aan de mondialisering van de wielersport en anderzijds de veiligheid van de renners. Het uitbreiden van de WorldTour kalender met koersen buiten Europa is daarbij een stap in de goede richting.
pi_93807507
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:20 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
tv tip
:)
Leuke uitzending.
pi_93810935
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Bismarck het volgende:Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:

"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage
Die quote is 2 jaar oud..? Ik kan er ook niet echt uit opmaken dat Klöden tegen minder renners/ploeg zou zijn. ;) Mij lijkt 8 per ploeg een goede ontwikkeling. Maar in elk geval wel bijtijds aangekondigd zodat de teams hun personeelsbeleid daarop aan kunnen passen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:24:00 #286
49615 Bismarck
pi_93812056
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Die quote is 2 jaar oud..? Ik kan er ook niet echt uit opmaken dat Klöden tegen minder renners/ploeg zou zijn. ;) Mij lijkt 8 per ploeg een goede ontwikkeling. Maar in elk geval wel bijtijds aangekondigd zodat de teams hun personeelsbeleid daarop aan kunnen passen.
Wat doet het er toe dat die quote twee jaar oud is? Het is niet alsof de wegen in Italië in de tussentijd allemaal vijf meter breder zijn gemaakt. Klöden geeft aan dat het gevaarlijk is om 200 renners over nauwe wegen te sturen. Hij zegt dat er teveel wildcards zijn uitgereikt.

Drie mogelijke oplossingen om de situatie te veranderen:
1) Minder ploegen uitnodigen;
2) Minder renners per ploeg, evenveel ploegen;
3) Parcours zodanig uittekenen dat men alleen koerst over vierbaanssnelwegen.

Als het aan Klöden ligt dan zou er dus voor de eerste mogelijkheid gekozen worden. Ondertussen is Radioshack wel de ploeg die naar het CAS stapt omdat RCS Sport hun niet had uitgenodigd voor de Ronde van Lombardije in 2010.

Maar de vraag is meer hoe de UCI en de raceorganisatoren in de toekomst zullen omgaan met het alsmaar toenemende bestand van ploegen die in aanmerking (willen) komen voor de wedstrijden.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:52:32 #287
40566 Ericr
Livewrong
pi_93812999
De veiligheid van renners dient voorop te staan en 8 renners per ploeg met het gelijke aantal ploegen lijkt me wel een goed idee. 200+ man door smalle straatjes sturen is vragen om problemen, hoe dichter het peleton des te groter de kans op crashes. Met 176 man maximaal heb je al aanzienlijk minder renners die door een versmalling heen moeten en dat kan het verschil zijn tussen wat rondvliegende Shimano, Mavic, Campagnolo etc. onderdelen en een peleton dat redelijk geordend zijn weg vind door gevaarlijke passages.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:41:24 #288
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93819425
Pellizotti & Caucchioli zijn beide 2 jaar geschorst voor verdachte waarden in je bloedpassport. TAS heeft de schorsing bekrachtigt.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:42:47 #289
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93819489
Riis vindt het niet zo verstandig dat Contador eerst de Giro rijdt. Ben benieuwd of Contador zich er iets van aantrekt.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:54:53 #290
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93820043
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:41 schreef Chielus het volgende:
Pellizotti & Caucchioli zijn beide 2 jaar geschorst voor verdachte waarden in je bloedpassport. TAS heeft de schorsing bekrachtigt.
Goed voor het bloedpaspoort.
Sei wachsam,
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:20:30 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_93821236
Met nog iets meer dan 10KM te gaan hebben Voeckler en Blel Kadri nog 15 seconden over. Een sprint zit er dus aan te komen met het vlakke laatste stuk.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:22:30 #292
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93821329
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:20 schreef OProg het volgende:
Met nog iets meer dan 10KM te gaan hebben Voeckler en Blel Kadri nog 15 seconden over. Een sprint zit er dus aan te komen met het vlakke laatste stuk.
Parijs - Nice 2011 #1 De koers naar de zon
Sei wachsam,
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:05:21 #293
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93823204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:42 schreef Chielus het volgende:
Riis vindt het niet zo verstandig dat Contador eerst de Giro rijdt. Ben benieuwd of Contador zich er iets van aantrekt.
Riis speculeert (of weet) dat UCI en WADA niet in hoger beroep gaan.

Niet dat ik dat geloof, maar in dat geval gaat de Tour natuurlijk voor. Ik denk ook niet dat Contador ze alle twee kan winnen in 1 seizoen.
pi_93823241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Leuke uitzending.
idd, Russische tsaar van de Flandriens :)
pi_93849758
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Bismarck het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)tour-invites-in-2012

Al die (relatief nieuwe) Anglosaksische ploegen willen tegenwoordig binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek doorgroeien naar een WT status. Dat kan niet anders dan dat dat ten koste zal gaan van huidige WT ploegen, zolang de UCI vast blijft houden aan 18 WT ploegen. Een verruiming van het WT bestand betekent minder ruimte voor procontinentale en continentale ploegen in de grote koersen. Immers, de UCI heeft een limiet van 200 renners per koers in verband met de veiligheid. Voor de aankomende Giro maakt zij een uitzondering door 207 renners toe te staan en dit besluit zal tot precedentwerking leiden.

Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:

In de wetenschap dat de Giro soms over dezelfde smalle wegen gaat ben ik benieuwd hoe een peloton van 207 renners inclusief gevolg zich zal houden op die wegen.

Hoe het ook zij, de UCI staat voor een uitdaging om enerzijds gehoor te geven aan de mondialisering van de wielersport en anderzijds de veiligheid van de renners. Het uitbreiden van de WorldTour kalender met koersen buiten Europa is daarbij een stap in de goede richting.
Hopen dat ze bij TT1 wel wat hebben gedaan met dit verhaal.
pi_93850133
Is er iets te vinden, en waar, over een zekere "??? van Gent", Nederlander, die in en rondom 1965 gedurende circa 5 jaar profrijder is geweest? Ploeg mij onbekend.

Google gebruikt, maar kan hem niet vinden.
pi_93850528
quote:
5s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Is er iets te vinden, en waar, over een zekere "??? van Gent", Nederlander, die in en rondom 1965 gedurende circa 5 jaar profrijder is geweest? Ploeg mij onbekend.

Google gebruikt, maar kan hem niet vinden.
Toevallig Hennie van Gent? Reed in '66 bij Van Nelle.

En ik kon dit over hem vinden:

quote:
Na een etappe in de Olympiatour, ofwel de Ronde van Nederland, in 1962 krijgt Jan Janssen slaande ruzie met Hennie van Gent, alias Hennie de Beer. "Toen was ik nog jong en gek," zei de latere winnaar van de Tour de France mij in december vorig jaar over dit incident.
pi_93850542
Misschien weet horstjan dat wel. Hij koerste zelf in die tijd.
pi_93851433
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef Steven184 het volgende:
Toevallig Hennie van Gent? Reed in '66 bij Van Nelle.

En ik kon dit over hem vinden:
Bedankt, geweldige foto van de slaande ruzie. Zou hem zeker kunnen zijn. Hoeveel van Genten pro's waren er toen helemaal.

Maar kan de bijnaam Hennie 'de Beer' niet echt plaatsen bij de man die ik zondag tegenkwam bij een toertochtje. Groot is hij in elk geval niet (meer). Sterk volgens mij nog wel, relatief gezien dan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:37:37 #300
49615 Bismarck
pi_93853626
Voor wat het waard is....

As an extra penalty, CAS has cancelled all of Pelizotti's results from May 17, 2009. He will lose his second place at the Giro d'Italia (he finished third but Danilo Di Luca was subsequently disqualified for doping), his stage victory at the Tour de France and his king of the mountains jersey. He has also been fined 115,000 Euro.
http://www.cyclingnews.co(...)hes-quitting-cycling

Ronde van Italië 2009
1 Denis Mensjov Rusland Rabobank 86u 03'11"
2 Danilo Di Luca Italië LPR + 41"
3 Franco Pellizotti Italië Liquigas + 1'59"
2 Carlos Sastre Spanje Cervélo + 3'46"
3 Ivan Basso Italië Liquigas + 3'

Zeventiende etappe van de Giro, de rit van Chieti naar Blockhaus, is dan ''gewonnen'' door Stefano Garzelli.

Bergklassement Ronde van Frankrijk 2009
1 Franco Pellizotti Italië Liquigas 210
1 Egoi Martínez Spanje Euskaltel-Euskadi 135
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:44:08 #301
194695 franklop
Fran knock
pi_93853843
in die giro, worden ook de boni's herberekend? als hij die ergens pakte, schuiven die dan door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')