abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93207745
De vorm van Freire lijkt veelbelovend met het oog op la primavera. :)
pi_93208698
Ben trouwens heel benieuwd naar de progressie van Boom.
Verleden jaar waren veel koersen nog net te lang.
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:12:30 #53
14505 OProg
A Life in Music
pi_93211002
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lees de oude vuelta topics er maar op na, als over iemand men het eens was dat hij aan de doping zat, dan was het wel over moscera, die op zijn 30ste voor het eerst aansprekende resultaten had.
Tsjah, er zijn ook ladingen renners betrapt die een hele constante curve hadden en altijd al goed waren, tot de meest constante toe. Dus dat zegt ook niet echt heel veel meer met betrekking tot doping. Nooit gepakt = voordeel van de twijfel hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 23 februari 2011 @ 18:38:00 #54
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93212089
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah, er zijn ook ladingen renners betrapt die een hele constante curve hadden en altijd al goed waren, tot de meest constante toe. Dus dat zegt ook niet echt heel veel meer met betrekking tot doping. Nooit gepakt = voordeel van de twijfel hebben.
Maar dat is het tegenovergestelde en heeft weinig met deze stelling te maken.

Er zijn in het wielrennen nu eenmaal nauwelijks doorbraken op latere leeftijd die niets met doping te maken hadden. Als je alle 30+ ontbolsteringen automatisch wild van doping gaat beschuldigen, dan ga je echt heel zelden de naam van een onschuldige bezoedelen (al helemaal niet als ze niet op latere leeftijd pas begonnen zijn met koersen of niet jarenlang geblesseerd waren). Het lag er bij Mosquera nu eenmaal bijna even dik bovenop als bij Riis in zijn piekperiode.

Nee, het is niet bewezen, maar desalniettemin kan je nog steeds quasi zeker zijn. Op een bepaald moment houdt het voordeel van de twijfel op en ga je over naar naïviteit. Tuurlijk betekent dat strafrechterlijk niets en hoor je die types niet te schorsen zonder bewijs, maar qua publieke opinie is 't voor mij echt niet nodig dat die kerels onschuldig blijven tot de schuld bewezen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:44:31 #55
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93215882
Hermans goed bezig in Sardinië.

2e etappe

1. Cunego
2. Serpa
3. Sella 0.02
4. Sagan
5. Hermans
6. Capecchi
7. Scarponi 0.08
8. Kiserlovski
9. Brutt
10. Stortoni 0.14

Cunego leidt in klassement voor Sagan en Serpa
  woensdag 23 februari 2011 @ 21:58:58 #56
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93225086
Begint wel op te vallen dat Mollema veel ziek is.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93225176
Hij is veel te mager joh, totaal geen weerstand :P
pi_93245270
Vanochtend in het AD stond dat Vacansoleil heeft besloten dat Poels zal starten in de Tour, aangezien ze bergop niet zo heel ruim in de mogelijkheden zitten.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_93245356
quote:
Als Wout Poels gezond blijft, debuteert hij komende zomer in de Ronde van Frankrijk. De ploegleiding van Vacansoleil-DCM heeft besloten het 23-jarige klimtalent voor de leeuwen te gooien. Dat betekent automatisch dat Poels de Ronde van Italië in mei overslaat. De eerste gedachte was om Poels in de nazomer te laten debuteren in de Ronde van Spanje, traditioneel de eerste stap in de loopbaan van een ronderenner. Maar de technische leiding acht de Limburger sterk genoeg in de Tour te beginnen. "Dat hebben we in ons hoofd", bevestigt ploegleider Hillaire Vanderschueren. "Als hij niet ziek wordt en tegen die tijd goed in orde is, rijdt hij de Ronde van Frankrijk. Misschien hadden we hem liever de Giro of Vuelta laten rijden. Maar bergop hebben we niet zo heel veel overschot, dus waarom geen Tour? Wij leggen hem geen enkele druk op. Hij moet er vooral van genieten en veel leren". De Tourdeelname van Poels kan dus alleen nog in gevaar komen als hij ziek wordt of ernstig vormverlies vertoont. Op de achtergrond sluimert wel de dreiging dat de UCI de licentie van Vacansoleil intrekt naar aanleiding van de affaire Ricco. Na het wegvallen van de Italiaan - betrokken in een dopingzaak - wordt Matteo Carrera waarschijnlijk de kopman in de Giro. Hij en Johnny Hoogerland zullen de Rondes van Italië en Frankrijk combineren. Het was al langer duidelijk dat bij Rabobank - onder normale omstandigeheden - Bauke Mollema zal debuteren in de Tour. Hij, Robert Gesink en Luis Leon Sanchez zijn bij de bankiersploeg vooralsnog de enige zekerheidjes.

Bron: AD Sportwereld
pi_93245493
Ja, nu Ricco out of the picture is, zijn vriendjes ook geen voorkeursbehandeling krijgen en Mosquera op non actief staat, kunnen de Nederlanders wat vaker opgesteld worden in belangrijke wedstrijd.
pi_93253192
Om bij de Tour te blijven, van wielerflits:

quote:
In een reportage van Sporza is bekendgemaakt dat Philippe Gilbert dit seizoen hoogstwaarschijnlijk de Tour de France zal rijden. De renner van Omega-Pharma Lotto zal met ambitie aan de start staan van de belangrijkste rittenkoers van het jaar. "De kans dat ik ga is heel groot, maar het is nog niet öfficieel."

"Om te beginnen is er geen proloog, anders had ik die gele trui wel kunnen vergeten," zo blijkt meteen de ambitie van de Waal. "Als ik de etappe win op de Mur de Bretagne, zoals ik de Amstel Gold Race won, met één à twee seconden verschil, dan pak ik het geel."
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:13:20 #62
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93256991
Freire wint weer.

1. Oscar Freire (Rabobank) 3:46:42
2. Samuel Sánchez (Euskaltel-Euskadi) m.t.
3. Jonathan Hivert (Saur Sojasun) m.t.
4. Davide Appollonio (Sky) m.t.
5. Rigoberto Urán (Sky) m.t.
6. Marco Marcato (Vacansoleil) m.t.
7. Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto) m.t.
8. Luis Pasamontes (Movistar Team) m.t.
9. Jerome Coppel (Saur Sojasun) m.t.
10. Juan José Lobato (Andalucía-Caja Granada) m.t.

[ Bericht 92% gewijzigd door No-P op 24-02-2011 15:22:06 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 februari 2011 @ 15:15:14 #63
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_93257092
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:13 schreef No-P het volgende:
Freire wint weer.
Echt? Cool *O* *O*
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:38:59 #64
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93258307
Mooi, ook voor die jonge gasten die het treintje voor hem vormen. (al zal hij er deze rit waarschijnlijk geen zak aan hebben gehad gezien de uitslag)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_93258470
En dat is nummer 9.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:43:18 #66
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93258538
Sagan wint weer in de ronde van Sardinië.

1: Sagan
2: Serpa
3: Cunego
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:45:57 #67
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93258688
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:41 schreef TheArt het volgende:
En dat is nummer 9.
Daar zaten ze vorig seizoen pas ergens rond de helft van het seizoen op.
pi_93260888
Leezer dus ook al goed in orde.

quote:
De tweede overwinning op rij van Oscar leek in niets op die van woensdag. Toen lanceerde de ploeg hem keurig en maakte hij de klus in de laatste 150 meter af. Dat scénario zat er gezien de moeilijkheidsgraad in de laatste kilometer donderdag niet in. Vanaf het laatste kilometerpunt ging het 250 meter tegen 20% omhoog, na daarvoor al 1200 meter à 4%. Toch zag ploegleider Erik Dekker opnieuw vakkundig ploegwerk. "Ze hebben het naar vermogen prima gedaan. Oscar werd keurig gebracht op die laatste muur. Daarna waren alle andere snelle mannen gezien."

De rolverdeling was identiek aan die van woensdag. Dennis van Winden als gangmaker bij het ingaan van de laatste twee kilometer met Tom Leezer en daarna Oscar Freire in zijn wiel. Leezer nam over op 1200 meter. De laatste piloot voor de sprint trok vervolgens de eerste helft van het klimmetje zo hard door, dat alleen Freire zijn wiel kon houden. Toen Leezer zich 'op de kant zette', was Oscar al tien meter los van de rest. Op de top bedroeg de marge dik veertig meter, maar was er ook nog 750 meter te gaan.

Rabosport
pi_93261914
Hopelijke kunnen de Rabo's het nu doortrekken naar een mooie (liefst Nederlandse) overwinning in één van de belgische klassiekers, Parijs/Roubaix of de Goldrace.

Het mooiste zou natuurlijk een overwinning van een Nederlander zijn. Ondertussen is het alweer een tijd terug, dat er een Nederlander één van de grote wedstrijden wist te winnen.
Laatste keer was, volgens mij, in 2001. Knaven in Roubaix en Dekker in de Goldrace.

Alleen KBK is de laatste jaren oranje gekleurd geweest met Traksel en De Jong
pi_93266135
Zal je zien dat ze Freire weer uitspelen in de AGR dit jaar :P

Maar nette overwinningen inderdaad, helaas zie je vaak wel dat vanaf het eerste weekend in April, als het hele échte werk begint (zonder KBK, E3, etc. te bagatelliseren), opeens de echte mannen er gewoon weer staan en de kaarten opnieuw geschud worden.

Maar nogmaals, nu winnen is altijd beter dan nu nog helemaal niks hebben!
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:57:08 #71
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93267319
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:27 schreef thettes het volgende:
Maar nette overwinningen inderdaad, helaas zie je vaak wel dat vanaf het eerste weekend in April, als het hele échte werk begint (zonder KBK, E3, etc. te bagatelliseren), opeens de echte mannen er gewoon weer staan en de kaarten opnieuw geschud worden.
Of er serieuze overwinningen gaan komen weet ik niet, maar het zou me wel verbazen indien Nederland dit jaar weer met moeite (of helemaal niet) aan 9 renners op het WK zou raken. Er lijkt nog steeds maar 1 echte speerpunt te zijn (Gesink uiteraard), maar de grote leegte die daarachter zat, lijkt nu solider opgevuld.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_93278526
Sagan dus ook weer goede benen.
pi_93280267
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Als die zijn ontwikkeling doorzet, poeh. Wat hij vorig jaar heeft laten zien, zie je nagenoeg nooit op die leeftijd.
pi_93281008
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Leuke tandem daar bij Liquigas voor het voorjaar met Sagan en Oss.
pi_93283472
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als die zijn ontwikkeling doorzet, poeh. Wat hij vorig jaar heeft laten zien, zie je nagenoeg nooit op die leeftijd.
Genoeg steaks eten, groeit 'ie lekker van door. :)

Voor zijn leeftijd een ongekende 'veelwinnaar' inderdaad, sprintjes, heuvelwerk, echt een gevaarlijke man ja...
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')