abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93769849
quote:
5s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:20 schreef SuikerVuist het volgende:
Wanneer werd er voor het laatst een grote ronde verreden met meer dan 200 renners aan de start?
Ik denk nog nooit? Vroeger had je wel 10 renners per ploeg, maar deden minder ploegen mee.
Misschien voor de oorlog toen onafhankelijken ook mochten starten.

edit. klopt niet, in de Tour van 1986 waren er 210 renners, een jaar later werden de 10 renners per ploeg veranderd in 9 renners.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:40:04 #277
40566 Ericr
Livewrong
pi_93769937
1987 waren nog steeds 207 renners, meer ploegen toen.

Het grappige is dat het er in 1978 maar 110 waren en het gloriejaar van Raleigh waren het ook maar 130.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:40:31 #278
67089 Gillingham
The horror...
pi_93769951
Nu nog naar acht renners per ploeg.
What's it going to be then, eh?
pi_93772448
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:40 schreef Gillingham het volgende:
Nu nog naar acht zes renners per ploeg.
Dat zet pas zoden aan de dijk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 7 maart 2011 @ 15:47:48 #280
67089 Gillingham
The horror...
pi_93772560
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:45 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat zet pas zoden aan de dijk.
Maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
What's it going to be then, eh?
pi_93775852
quote:
15s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:47 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
Helaas niet. Maar volgens mij zou dat het wielrennen zoveel attractiever maken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_93778769
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:50:48 #283
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93807258
http://www.cyclingnews.co(...)tour-invites-in-2012

Al die (relatief nieuwe) Anglosaksische ploegen willen tegenwoordig binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek doorgroeien naar een WT status. Dat kan niet anders dan dat dat ten koste zal gaan van huidige WT ploegen, zolang de UCI vast blijft houden aan 18 WT ploegen. Een verruiming van het WT bestand betekent minder ruimte voor procontinentale en continentale ploegen in de grote koersen. Immers, de UCI heeft een limiet van 200 renners per koers in verband met de veiligheid. Voor de aankomende Giro maakt zij een uitzondering door 207 renners toe te staan en dit besluit zal tot precedentwerking leiden.

Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:

"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage

In de wetenschap dat de Giro soms over dezelfde smalle wegen gaat ben ik benieuwd hoe een peloton van 207 renners inclusief gevolg zich zal houden op die wegen.

Hoe het ook zij, de UCI staat voor een uitdaging om enerzijds gehoor te geven aan de mondialisering van de wielersport en anderzijds de veiligheid van de renners. Het uitbreiden van de WorldTour kalender met koersen buiten Europa is daarbij een stap in de goede richting.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_93807507
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 18:20 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
tv tip
:)
Leuke uitzending.
pi_93810935
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Bismarck het volgende:Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:

"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage
Die quote is 2 jaar oud..? Ik kan er ook niet echt uit opmaken dat Klöden tegen minder renners/ploeg zou zijn. ;) Mij lijkt 8 per ploeg een goede ontwikkeling. Maar in elk geval wel bijtijds aangekondigd zodat de teams hun personeelsbeleid daarop aan kunnen passen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:24:00 #286
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93812056
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Die quote is 2 jaar oud..? Ik kan er ook niet echt uit opmaken dat Klöden tegen minder renners/ploeg zou zijn. ;) Mij lijkt 8 per ploeg een goede ontwikkeling. Maar in elk geval wel bijtijds aangekondigd zodat de teams hun personeelsbeleid daarop aan kunnen passen.
Wat doet het er toe dat die quote twee jaar oud is? Het is niet alsof de wegen in Italië in de tussentijd allemaal vijf meter breder zijn gemaakt. Klöden geeft aan dat het gevaarlijk is om 200 renners over nauwe wegen te sturen. Hij zegt dat er teveel wildcards zijn uitgereikt.

Drie mogelijke oplossingen om de situatie te veranderen:
1) Minder ploegen uitnodigen;
2) Minder renners per ploeg, evenveel ploegen;
3) Parcours zodanig uittekenen dat men alleen koerst over vierbaanssnelwegen.

Als het aan Klöden ligt dan zou er dus voor de eerste mogelijkheid gekozen worden. Ondertussen is Radioshack wel de ploeg die naar het CAS stapt omdat RCS Sport hun niet had uitgenodigd voor de Ronde van Lombardije in 2010.

Maar de vraag is meer hoe de UCI en de raceorganisatoren in de toekomst zullen omgaan met het alsmaar toenemende bestand van ploegen die in aanmerking (willen) komen voor de wedstrijden.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 13:52:32 #287
40566 Ericr
Livewrong
pi_93812999
De veiligheid van renners dient voorop te staan en 8 renners per ploeg met het gelijke aantal ploegen lijkt me wel een goed idee. 200+ man door smalle straatjes sturen is vragen om problemen, hoe dichter het peleton des te groter de kans op crashes. Met 176 man maximaal heb je al aanzienlijk minder renners die door een versmalling heen moeten en dat kan het verschil zijn tussen wat rondvliegende Shimano, Mavic, Campagnolo etc. onderdelen en een peleton dat redelijk geordend zijn weg vind door gevaarlijke passages.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:41:24 #288
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93819425
Pellizotti & Caucchioli zijn beide 2 jaar geschorst voor verdachte waarden in je bloedpassport. TAS heeft de schorsing bekrachtigt.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:42:47 #289
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93819489
Riis vindt het niet zo verstandig dat Contador eerst de Giro rijdt. Ben benieuwd of Contador zich er iets van aantrekt.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:54:53 #290
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93820043
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:41 schreef Chielus het volgende:
Pellizotti & Caucchioli zijn beide 2 jaar geschorst voor verdachte waarden in je bloedpassport. TAS heeft de schorsing bekrachtigt.
Goed voor het bloedpaspoort.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:20:30 #291
14505 OProg
A Life in Music
pi_93821236
Met nog iets meer dan 10KM te gaan hebben Voeckler en Blel Kadri nog 15 seconden over. Een sprint zit er dus aan te komen met het vlakke laatste stuk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:22:30 #292
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93821329
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:20 schreef OProg het volgende:
Met nog iets meer dan 10KM te gaan hebben Voeckler en Blel Kadri nog 15 seconden over. Een sprint zit er dus aan te komen met het vlakke laatste stuk.
Parijs - Nice 2011 #1 De koers naar de zon
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:05:21 #293
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93823204
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:42 schreef Chielus het volgende:
Riis vindt het niet zo verstandig dat Contador eerst de Giro rijdt. Ben benieuwd of Contador zich er iets van aantrekt.
Riis speculeert (of weet) dat UCI en WADA niet in hoger beroep gaan.

Niet dat ik dat geloof, maar in dat geval gaat de Tour natuurlijk voor. Ik denk ook niet dat Contador ze alle twee kan winnen in 1 seizoen.
pi_93823241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:00 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Leuke uitzending.
idd, Russische tsaar van de Flandriens :)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93849758
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Bismarck het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)tour-invites-in-2012

Al die (relatief nieuwe) Anglosaksische ploegen willen tegenwoordig binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek doorgroeien naar een WT status. Dat kan niet anders dan dat dat ten koste zal gaan van huidige WT ploegen, zolang de UCI vast blijft houden aan 18 WT ploegen. Een verruiming van het WT bestand betekent minder ruimte voor procontinentale en continentale ploegen in de grote koersen. Immers, de UCI heeft een limiet van 200 renners per koers in verband met de veiligheid. Voor de aankomende Giro maakt zij een uitzondering door 207 renners toe te staan en dit besluit zal tot precedentwerking leiden.

Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:

"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage

In de wetenschap dat de Giro soms over dezelfde smalle wegen gaat ben ik benieuwd hoe een peloton van 207 renners inclusief gevolg zich zal houden op die wegen.

Hoe het ook zij, de UCI staat voor een uitdaging om enerzijds gehoor te geven aan de mondialisering van de wielersport en anderzijds de veiligheid van de renners. Het uitbreiden van de WorldTour kalender met koersen buiten Europa is daarbij een stap in de goede richting.
Hopen dat ze bij TT1 wel wat hebben gedaan met dit verhaal.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_93850133
Is er iets te vinden, en waar, over een zekere "??? van Gent", Nederlander, die in en rondom 1965 gedurende circa 5 jaar profrijder is geweest? Ploeg mij onbekend.

Google gebruikt, maar kan hem niet vinden.
pi_93850528
quote:
5s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Is er iets te vinden, en waar, over een zekere "??? van Gent", Nederlander, die in en rondom 1965 gedurende circa 5 jaar profrijder is geweest? Ploeg mij onbekend.

Google gebruikt, maar kan hem niet vinden.
Toevallig Hennie van Gent? Reed in '66 bij Van Nelle.

En ik kon dit over hem vinden:

quote:
Na een etappe in de Olympiatour, ofwel de Ronde van Nederland, in 1962 krijgt Jan Janssen slaande ruzie met Hennie van Gent, alias Hennie de Beer. "Toen was ik nog jong en gek," zei de latere winnaar van de Tour de France mij in december vorig jaar over dit incident.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_93850542
Misschien weet horstjan dat wel. Hij koerste zelf in die tijd.
pi_93851433
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef Steven184 het volgende:
Toevallig Hennie van Gent? Reed in '66 bij Van Nelle.

En ik kon dit over hem vinden:
Bedankt, geweldige foto van de slaande ruzie. Zou hem zeker kunnen zijn. Hoeveel van Genten pro's waren er toen helemaal.

Maar kan de bijnaam Hennie 'de Beer' niet echt plaatsen bij de man die ik zondag tegenkwam bij een toertochtje. Groot is hij in elk geval niet (meer). Sterk volgens mij nog wel, relatief gezien dan.
  woensdag 9 maart 2011 @ 11:37:37 #300
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93853626
Voor wat het waard is....

As an extra penalty, CAS has cancelled all of Pelizotti's results from May 17, 2009. He will lose his second place at the Giro d'Italia (he finished third but Danilo Di Luca was subsequently disqualified for doping), his stage victory at the Tour de France and his king of the mountains jersey. He has also been fined 115,000 Euro.
http://www.cyclingnews.co(...)hes-quitting-cycling

Ronde van Italië 2009
1 Denis Mensjov Rusland Rabobank 86u 03'11"
2 Danilo Di Luca Italië LPR + 41"
3 Franco Pellizotti Italië Liquigas + 1'59"
2 Carlos Sastre Spanje Cervélo + 3'46"
3 Ivan Basso Italië Liquigas + 3'

Zeventiende etappe van de Giro, de rit van Chieti naar Blockhaus, is dan ''gewonnen'' door Stefano Garzelli.

Bergklassement Ronde van Frankrijk 2009
1 Franco Pellizotti Italië Liquigas 210
1 Egoi Martínez Spanje Euskaltel-Euskadi 135
That's...Montgomery Clift, honey!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')