Ik denk nog nooit? Vroeger had je wel 10 renners per ploeg, maar deden minder ploegen mee.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:20 schreef SuikerVuist het volgende:
Wanneer werd er voor het laatst een grote ronde verreden met meer dan 200 renners aan de start?
Dat zet pas zoden aan de dijk.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:40 schreef Gillingham het volgende:
Nu nog naar acht zes renners per ploeg.
Helaas niet. Maar volgens mij zou dat het wielrennen zoveel attractiever maken.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:47 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maar dat zie ik al helemaal niet gebeuren.
Die quote is 2 jaar oud..? Ik kan er ook niet echt uit opmaken dat Klöden tegen minder renners/ploeg zou zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Bismarck het volgende:Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:
"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage
Wat doet het er toe dat die quote twee jaar oud is? Het is niet alsof de wegen in Italië in de tussentijd allemaal vijf meter breder zijn gemaakt. Klöden geeft aan dat het gevaarlijk is om 200 renners over nauwe wegen te sturen. Hij zegt dat er teveel wildcards zijn uitgereikt.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die quote is 2 jaar oud..? Ik kan er ook niet echt uit opmaken dat Klöden tegen minder renners/ploeg zou zijn.Mij lijkt 8 per ploeg een goede ontwikkeling. Maar in elk geval wel bijtijds aangekondigd zodat de teams hun personeelsbeleid daarop aan kunnen passen.
Goed voor het bloedpaspoort.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:41 schreef Chielus het volgende:
Pellizotti & Caucchioli zijn beide 2 jaar geschorst voor verdachte waarden in je bloedpassport. TAS heeft de schorsing bekrachtigt.
Parijs - Nice 2011 #1 De koers naar de zonquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:20 schreef OProg het volgende:
Met nog iets meer dan 10KM te gaan hebben Voeckler en Blel Kadri nog 15 seconden over. Een sprint zit er dus aan te komen met het vlakke laatste stuk.
Riis speculeert (of weet) dat UCI en WADA niet in hoger beroep gaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:42 schreef Chielus het volgende:
Riis vindt het niet zo verstandig dat Contador eerst de Giro rijdt. Ben benieuwd of Contador zich er iets van aantrekt.
idd, Russische tsaar van de Flandriensquote:
Hopen dat ze bij TT1 wel wat hebben gedaan met dit verhaal.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Bismarck het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)tour-invites-in-2012
Al die (relatief nieuwe) Anglosaksische ploegen willen tegenwoordig binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek doorgroeien naar een WT status. Dat kan niet anders dan dat dat ten koste zal gaan van huidige WT ploegen, zolang de UCI vast blijft houden aan 18 WT ploegen. Een verruiming van het WT bestand betekent minder ruimte voor procontinentale en continentale ploegen in de grote koersen. Immers, de UCI heeft een limiet van 200 renners per koers in verband met de veiligheid. Voor de aankomende Giro maakt zij een uitzondering door 207 renners toe te staan en dit besluit zal tot precedentwerking leiden.
Zoals hierboven al aangegeven zou het beter zijn om voor de grote ronden het aantal renners per ploeg te verlagen naar acht, net zoals in de andere koersen ook al het geval is. In dat geval kunnen 25 ploegen aan de start verschijnen, wat alweer iets meer mogelijkheden schept. Overigens is daar ook niet iedereen een voorstander van, getuige de reactie van Andreas Klöden naar aanleiding van een etappe in de Tirreno:
"In my opinion, there were simply too many wild cards awarded. If we race all day on very small roads, there will be a lot of crashes, some of which cannot be avoided. It's really dangerous to squeeze 200 riders onto a two-meter wide road." http://www.cyclingnews.com/news/crashes-mar-tirreno-stage
In de wetenschap dat de Giro soms over dezelfde smalle wegen gaat ben ik benieuwd hoe een peloton van 207 renners inclusief gevolg zich zal houden op die wegen.
Hoe het ook zij, de UCI staat voor een uitdaging om enerzijds gehoor te geven aan de mondialisering van de wielersport en anderzijds de veiligheid van de renners. Het uitbreiden van de WorldTour kalender met koersen buiten Europa is daarbij een stap in de goede richting.
Toevallig Hennie van Gent? Reed in '66 bij Van Nelle.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Is er iets te vinden, en waar, over een zekere "??? van Gent", Nederlander, die in en rondom 1965 gedurende circa 5 jaar profrijder is geweest? Ploeg mij onbekend.
Google gebruikt, maar kan hem niet vinden.
quote:Na een etappe in de Olympiatour, ofwel de Ronde van Nederland, in 1962 krijgt Jan Janssen slaande ruzie met Hennie van Gent, alias Hennie de Beer. "Toen was ik nog jong en gek," zei de latere winnaar van de Tour de France mij in december vorig jaar over dit incident.
Bedankt, geweldige foto van de slaande ruzie. Zou hem zeker kunnen zijn. Hoeveel van Genten pro's waren er toen helemaal.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:47 schreef Steven184 het volgende:
Toevallig Hennie van Gent? Reed in '66 bij Van Nelle.
En ik kon dit over hem vinden:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |