abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93546057
Nog 10km te gaan. Leukemans nog steeds op kop, achtervolgende groep van zes (met Terpstra) bijgehaald door grotere groep.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_93546281
En ineens is zijn voorsprong van 30 seconden weg. Knappe solo van 50 kilometer haalt het niet. Nog 6km.
pi_93546661
Kevin Ista gaat winnen.

Klemme leek te breken, maar komt er op de grote plaat tegenwind nog bij en wint ruim namens Leopard.
pi_93546734
Eerste overwinning van Leopard-Trek?
Citius, Altius, Fortius.
pi_93547065
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:21 schreef Agüero het volgende:
Eerste overwinning van Leopard-Trek?
Jep.
pi_93547142
1.Klemme
2.Ista
3.Wagner
4.Vankeirsbulck
5.Hutarovich
  woensdag 2 maart 2011 @ 19:21:14 #187
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93559767
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_opvallend/1.973935

Vond dit ook wel een sterk staaltje,

"ut moest wel een Pipo zijn" :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93571470
Angelo Furlan naar Christina Watches.. idd, de ploeg van Rasmussen.
pi_93578823
quote:
Could Vacansoleil miss out on a place at the Giro d'Italia?

RCS Sport to announce the 22 teams on Monday

The director of the Giro d'Italia, Angelo Zomegnan has hinted there will be several surprises when he names the teams invited to this year's event but has refused to give further details before the formal announcement.

The 22 teams will be named on Monday, March 7, exactly two months before the race begins in Turin with a 21.5km team time trial.

Under a bilateral agreement between major organisers and the UCI, the 18 ProTeams registered for 2011 have been invited to ride all the races on the World Tour Calendar, with the race organisers allowed to award up to four other wild card invitations.

That should mean Ag2r-La Mondiale, Katusha, Lampre-ISD, Quick Step, Saxo Bank-SunGard, RadioShack, Garmin-Cervélo, Omega Pharma-Lotto, Rabobank, Team Sky, BMC, HTC-Highroad, Liquigas-Cannondale, Leopard Trek, Movistar, Astana, Vacansoleil-DCM and Euskaltel-Euskadi all receive invitations to the Giro d'Italia.

However, Cyclingnews understands that Vacansoleil's place could be at risk. The Dutch team has sacked Riccardo Riccò' and has opted not to race Ezequiel Mosquera until his positive for hydroxyethyl starch is resolved but its ProTeam status could be at risk.

Zomegnan could also decide to take a strong stance against Vacansoleil, despite the agreement with the UCI. Last year he refused to give Riccò's Ceramica Flaminia team an invitation to the Giro and is not afraid of confrontation.

Wild card invitations

If Vacansoleil misses out on an invitation to the Giro d'Italia, it would also ease the problem of deciding who is given the wild card invitation.

Zomegnan has confirmed that the Farnese Vini-Neri Sottoli team will have one of the wild card places thanks to team leader Giovanni Visconti being the current Italian national champion. The Tuscan team will also include sprinter Andrea Guardini.

That leaves several Professional Continental teams desperately hoping to secure one of three or four other places.

Androni Giocattoli topped the Italian team classification and so seems assured of an invitation under an agreement between the Italian Cycling Federation and RCS Sport.
Team manager Gianni Savio has lost Michele Scarponi to Lampre but recently added Jose Rujano to his team to boost his roster. He is rightly confident his team will be at the start in his home city of Turin on May 7.

The Geox-TMC was snubbed for Tirreno-Adriatico by RCS Sport but was invited to Milan-San Remo and seems likely to be invited to the Giro because their squad would include both Carlos Sastre and 2009 Giro winner, Denis Menchov. Both of the team's sponsors are Italian companies, with Geox a major name on the Italian high street and major advertiser in newspapers and magazines owned by RCS.

This leaves Colnago-CSF Inox, Acqua & Sapone, Team Type 1, Cofidis and possibly Europcar hoping for the final one or two wild card invitations.

All have valid reason for an invitation but someone will miss out when the teams are announced on Monday.
  donderdag 3 maart 2011 @ 07:10:01 #191
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93579655
Hoppa, weer een ander ego dat zich wil laten gelden :O.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:00:07 #192
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93580023
quote:
18s.gif Op donderdag 3 maart 2011 07:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hoppa, weer een ander ego dat zich wil laten gelden :O.
Lijkt me dat voor Vancansoleil de Giro geen prioriteit is *als* ze in de Tour kunnen starten. Ik vind het geen probleem dat nu de voorkeur wordt gegeven aan waarschijnlijk Geox, Colnago en Aqua. Ploegen die daar meer te zoeken hebben.

De Tour is sowieso een ander verhaal met - naar verluidt - Skil als eerste reserve.

[ Bericht 0% gewijzigd door SuikerVuist op 03-03-2011 08:08:10 ]
pi_93580334
Is die Klemme een neefje van Der Jan?
pi_93581765
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:28 schreef Tommeke het volgende:
Is die Klemme een neefje van Der Jan?
Dat zou je wel zeggen he, als je die kop ziet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:12:08 #195
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93582336
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:00 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Lijkt me dat voor Vancansoleil de Giro geen prioriteit is *als* ze in de Tour kunnen starten. Ik vind het geen probleem dat nu de voorkeur wordt gegeven aan waarschijnlijk Geox, Colnago en Aqua. Ploegen die daar meer te zoeken hebben.

De Tour is sowieso een ander verhaal met - naar verluidt - Skil als eerste reserve.
Zijn wel meer teams die er eigenlijk niks te zoeken hebben. :P
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:42:42 #196
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93585337
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:12 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Zijn wel meer teams die er eigenlijk niks te zoeken hebben. :P
Klopt. Ik snap ook niet dat ze in eerste instantie akkoord zijn gegaan met het verplicht uitnodigen van alle WorldTour ploegen.

Het niet uitnodigen van Vacansoleil is wellicht een een-tweetje met de UCI?

Misschien is Zomegnan over te halen als Mosquera rijdt. ;)
pi_93586446
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:00 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat die ploegen daar waarschijnlijk meer zouden toevoegen, maar het probleem is natuurlijk wel dat het een precedent schept. Leek het nu eindelijk eens in kannen en kruiken, krijg je dit gedoe weer! Zal je zien dat ze straks ook plotseling uit de Vuelta worden gegooid, of Lombardije kunnen vergeten. Alleen al daarom moeten ze het niet pikken, afspraak is afspraak.
pi_93588243
Er zijn überhaupt geen 22 ploegen die wel "iets te zoeken hebben in de Giro" (als je Vacansoleil als te min beschouwd), ook als je de uitnodigingen helemaal vrij laat. Grote ploegen die hun B of C selectie sturen, kleine ploegen met te weinig kwaliteit.. of een mix (lees: Franse ploegen).
Dat was voor de PT ook al zo. Het startveld is gemiddeld sterker geworden de laatste jaren.

Het probleem nu is dat er precies één plaats te weinig is om alle waardevolle non-PT teams te laten starten in de Giro en de Tour (in de Vuelta is er juist een wildcard over).
En ik zie dan liever een Vacansoleil met rittenkapers als Carrara en Hoogerland thuis blijven dan het waarschijnlijke kind van de rekening Colnago. Vacansoleil kan Hoogerland en Carrara ook wel in de Tour en/of Vuelta opstellen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:14:17 #199
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93588609
Hier blijkt maar weer dat de WT eigenlijk voor veel ploegen te hoog gegrepen is en gewoon geen selectie hebben om 3 grote rondes te kunnen vullen. Er zijn hooguit 10 Teams die dit wel kunnen.

Indien dit verhaal klopt gokt Zomegnan erop dat VS er of niet tegenin gaat of dat VS protesteert, hij toe moet geven, maar zegt dat hij nu niet meer de andere toezeggingen kan terugtrekken en er 23 teams aan de start verschijnen. Zo houdt hij zoveel mogelijk vrienden in Italie

@DutchSL Ik neem aan dat je bedoeld dat er voor de Vuelta een WC over is voor een niet spaanse ploeg, want er zijn genoeg teams die maar al te graag die WC krijgen (CCC, Europecar, Geox..)

[ Bericht 17% gewijzigd door Chielus op 03-03-2011 13:22:18 ]
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_93588921
Als er i.p.v. startplicht gewoon startrecht was en ploegen er verantwoordelijk mee om gingen (bv. Euskaltel dat vorig jaar vrijwillig afzag van de Giro) was er geen probleem.
Verder zou ik opteren voor 16 ipv 18 ploegen in de PT/WT.

edit. en 8 renners per ploeg ipv 9
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:53:19 #201
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93590195
Las net een Vlaams wielerblaadje uit 2010 waarin Jurgen van den Broeck reclame maakt voor een of andere infrarood cabine / sauna die hij zou gebruiken na zware inspanningen. Is de werking daarvan bewezen, of is het vooral bijgelovigheid?
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:11:55 #202
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93593333
Ik weet niet of het al bekend was, maar de Waalse Pijl staat op het programma van Alberto Contador.

Aangezien het (voornamelijk belgische?) wielerpubliek nogal vreemd regareerde op Vino in LBL vorig jaar, vraag ik me af wat Bertje nu te wachten staat.
pi_93593402
De publieke opinie is niet heel erg tegen Contador heb ik het idee.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:51:08 #204
40566 Ericr
Livewrong
pi_93594800
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:53 schreef SuikerVuist het volgende:
Las net een Vlaams wielerblaadje uit 2010 waarin Jurgen van den Broeck reclame maakt voor een of andere infrarood cabine / sauna die hij zou gebruiken na zware inspanningen. Is de werking daarvan bewezen, of is het vooral bijgelovigheid?
Zal wel net zoiets zijn als bodybuilders die supplementen aanprijzen en zich tegelijkertijd volproppen met allerhande hormonale middelen. Maar misschien ben ik te cynisch.
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:20:59 #205
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93595977
Serpa wint Giro del Friuli op zijn naam.
In slecht weer voor Brutt & Sorensen. Slechts 29 rijders gefinishd.

Serpa heeft wel een goed voorjaar tot nu toe. Ben benieuwd wat hij in de Giro iets kan laten zien
pi_93596252
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:20 schreef Chielus het volgende:

Serpa heeft wel een goed voorjaar tot nu toe. Ben benieuwd wat hij in de Giro iets kan laten zien

Aww, als het maar wel mooi weer is in de Tirreno.. die beelden van ?vorig? jaar met die sneeuw vond ik maar niks :P
pi_93596889
quote:

Weet Serpa ook eens te winnen dit jaar. Leek een vaste nummer 2 te worden.
pi_93596971
Oh en weet iemand of sporza nu weer P-N én Tirreno uitzendt?
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:47:16 #209
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93596990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:44 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Weet Serpa ook eens te winnen dit jaar. Leek een vaste nummer 2 te worden.
Hij heeft geluk dat Sagan was afgestapt anders was hij weer tweede.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_93597044
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:47 schreef No-P het volgende:

[..]

Hij heeft geluk dat Sagan was afgestapt anders was hij weer tweede.
Sagan lag toen volgens mij al ver achter in de derde waaier ofzo, toch?

Even weer naar het ver van mijn bed wielrennen: Sohrabi wint even alle etappes in de Kerman Tour. :D
pi_93597241
En nog even dit van VeloNews:

quote:
GP Quebec promotor plans Boston stage race for 2012

The organizer of the Quebec and Montreal one-day ProTour races is considering a stage race for the Boston area in 2012, AFP has learned.

Organizers plan to launch the race as a World Tour event in early September, preceding the one-day events in Canada.

Organizer Serge Arsenault said he would propose a three- or four-stage event. That would give riders six days of competition over a 12-day period in the region, which Arsenault said would be wonderful preparation for the world championships. The 2012 UCI world road championships are September 15-23 in Limburg, Holland.

Arsenault, speaking to AFP in Paris, also said the Montreal and Quebec one-day races would be about 15km longer this year.
Een derde koers eraan vastplakken in Noord-Amerika is natuurlijk niet gek. Nadeel blijft natuurlijk de jetlag richting het WK toe.
  donderdag 3 maart 2011 @ 17:17:02 #212
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93598142
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:48 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Sagan lag toen volgens mij al ver achter in de derde waaier ofzo, toch?

Even weer naar het ver van mijn bed wielrennen: Sohrabi wint even alle etappes in de Kerman Tour. :D
Klopt, hij was al kansloos. Was meer een bericht met een knipoog, omdat Sagan Serpa al meerdere keren te snel af was geweest.
Sei wachsam,
pi_93599009
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:17 schreef No-P het volgende:

[..]

Klopt, hij was al kansloos. Was meer een bericht met een knipoog, omdat Sagan Serpa al meerdere keren te snel af was geweest.
Foute interpretatie dus van mijn kant ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:59:15 #214
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93605581
quote:
15s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:11 schreef SuikerVuist het volgende:

Aangezien het (voornamelijk belgische?) wielerpubliek nogal vreemd regareerde op Vino in LBL vorig jaar, vraag ik me af wat Bertje nu te wachten staat.
Veel bier op de muur van Huy waarschijlijk....... in z'n nek, het Belgisch wielerpubliek kennende.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:03:46 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93605830
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:52 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Een derde koers eraan vastplakken in Noord-Amerika is natuurlijk niet gek. Nadeel blijft natuurlijk de jetlag richting het WK toe.
Je hebt helemaal geen last van een jetlag wanneer je in b/c met flatbeds vliegt op een late avond vlucht vanaf de oostkust van Amerika of Canada. Gewoon een kwestie van gelijk gaan snurken en dan zo'n 6 uur aan een stuk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_93606091
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:46 schreef thettes het volgende:
Oh en weet iemand of sporza nu weer P-N én Tirreno uitzendt?
Tirreno alleen live op maandag en dinsdag, als Parijs-Nice al afgelopen is. Andere etappes een samenvatting.
  donderdag 3 maart 2011 @ 21:16:46 #217
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93610573
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:08 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Tirreno alleen live op maandag en dinsdag, als Parijs-Nice al afgelopen is. Andere etappes een samenvatting.
Staat wel ingepland op alle dagen op eurosport
Radio Soulwax!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:09:02 #218
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93627193
Vandaag begint de Ronde van Murcia... is die nog ergens te volgen? Menchov en Sastre maken daar hun debuut voor Geox. Ploeg oogt sterk.

Hoogerland is ziek en start waarschijnlijk niet in Parijs - Nice. Rob Ruijgh zou hem vervangen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:19:20 #219
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_93627275
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:09 schreef SuikerVuist het volgende:
Vandaag begint de Ronde van Murcia... is die nog ergens te volgen? Menchov en Sastre maken daar hun debuut voor Geox. Ploeg oogt sterk.

Hoogerland is ziek en start waarschijnlijk niet in Parijs - Nice. Rob Ruijgh zou hem vervangen.
Spain; TV Murcia Ch7 Last year there wasn't live video, but there were nice quality race highlights.

Waarschijnlijk niet.
Sei wachsam,
pi_93629906
Vorig jaar weet ik niet, maar twee jaar geleden waren er wel live beelden. In elk geval de koninginnenrit want die heb ik toen gezien (Plaza won, Menchov stelde eindzege veilig).
Ronde is door financiële problemen overigens ingekort en bestaat dit jaar uit slechts drie ritten.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:37:58 #221
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_93631121
quote:

Laatste kilometers. Helaas geen beelden van de sneeuwval die het peloton teisterde.

That's...Montgomery Clift, honey!
pi_93646952
Eerste rit Ronde van Murcia:
quote:
1. Michael Matthews (Rabobank) 4:26:09
2. Russell Downing (Sky) m.t.
3. Davide Appollonio (Sky) m.t.
Nummertje 11.
pi_93647201
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:41 schreef TheArt het volgende:
Eerste rit Ronde van Murcia:

[..]

Nummertje 11.
Sky ook weer sterk. Sky en Rabo zijn voorlopig de topteams van 2011.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:51:16 #224
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_93647470
Echt een leuke renner die Matthews ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Sheepcidus op 04-03-2011 16:59:46 ]
Radio Soulwax!
pi_93648097
Dat kan toch niet blijven duren zeg. 11 overwinningen op 4 maart, dat is ongekend veel. :{
pi_93648177
Je zou haast denken dat ze iets goed doen dit jaar :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93648286
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:02 schreef bjarki het volgende:
Dat kan toch niet blijven duren zeg. 11 overwinningen op 4 maart, dat is ongekend veel. :{
Belangrijker voor mij, 20 podiumplaatsen dit jaar tot Parijs-Nice tegen 11 vorig jaar.(Overwinningen betekent vaak dat het kwartje net wel de goede kant opvalt, vergelijking van aantal podiumplaatsen vind ik dan eerlijker).

Sergent gaat overigens de proloog winnen in vlaanderen.
pi_93648518
Driedaagse van West-Vlaanderen proloog

Bruyneel heeft weer goed spul op de kop getikt ;)

1 SERGENT Jesse TEAM RADIOSHACK 8'14''
2 ROSSELER Sebastien TEAM RADIOSHACK 8'24''
3 BEWLEY Sam TEAM RADIOSHACK 8'24''
4 TUFT Svein TEAM SPIDERTECH 8'24''
5 KWIATKOWSKI Michal TEAM RADIOSHACK 8'25''
6 GRETSCH Patrick HTC-HIGHROAD 8'25''
7 SANTOS SIMOES OLIVIERA Nelson Filipe TEAM RADIOSHACK 8'29''
8 ENGOULVENT Jimmy SAUR - SOJASUN 8'33''
9 WAGNER Robert LEOPARD TREK 8'34''
10 KLUGE Roger SKIL - SHIMANO 8'35''
11 LADAGNOUS Matthieu FDJ 8'36''
12 MOURIS Jens VACANSOLEIL-DCM 8'36''
13 BELKOV Maxim VACANSOLEIL-DCM 8'37''
14 RAST Grégory TEAM RADIOSHACK 8'37''
15 ISAYCHEV Vladimir KATUSHA TEAM 8'37''
16 RABON Frantisek HTC-HIGHROAD 8'38''
17 GOOS Marc RABOBANK CONTINENTAL 8'38''
18 HOFLAND Moreno RABOBANK CONTINENTAL 8'39''
19 GHYSELINCK Jan HTC-HIGHROAD 8'39''
20 ROLLIN Dominique FDJ 8'40''
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:24:58 #229
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_93649039
Matthews wat een klasbak zeg _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_93649127
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:12 schreef ItaloDancer het volgende:
Driedaagse van West-Vlaanderen proloog

Bruyneel heeft weer goed spul op de kop getikt ;)

1 SERGENT Jesse TEAM RADIOSHACK 8'14''
2 ROSSELER Sebastien TEAM RADIOSHACK 8'24''
3 BEWLEY Sam TEAM RADIOSHACK 8'24''
4 TUFT Svein TEAM SPIDERTECH 8'24''
5 KWIATKOWSKI Michal TEAM RADIOSHACK 8'25''
6 GRETSCH Patrick HTC-HIGHROAD 8'25''
7 SANTOS SIMOES OLIVIERA Nelson Filipe TEAM RADIOSHACK 8'29''
8 ENGOULVENT Jimmy SAUR - SOJASUN 8'33''
9 WAGNER Robert LEOPARD TREK 8'34''
10 KLUGE Roger SKIL - SHIMANO 8'35''
11 LADAGNOUS Matthieu FDJ 8'36''
12 MOURIS Jens VACANSOLEIL-DCM 8'36''
13 BELKOV Maxim VACANSOLEIL-DCM 8'37''
14 RAST Grégory TEAM RADIOSHACK 8'37''
15 ISAYCHEV Vladimir KATUSHA TEAM 8'37''
16 RABON Frantisek HTC-HIGHROAD 8'38''
17 GOOS Marc RABOBANK CONTINENTAL 8'38''
18 HOFLAND Moreno RABOBANK CONTINENTAL 8'39''
19 GHYSELINCK Jan HTC-HIGHROAD 8'39''
20 ROLLIN Dominique FDJ 8'40''
Ook een zeer sterke prestatie van Goos en Hofland.
pi_93649783
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:52 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk wel leuk. Die regio New England schijnt best mooi te zijn. :)
pi_93649897
Matthews is een topaanwinst voor Rabo, mogen we voorlopig concluderen. :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:00:15 #233
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_93650666
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:46 schreef Leatherface het volgende:
Matthews is een topaanwinst voor Rabo, mogen we voorlopig concluderen. :)
Zoiezo hebben de aanwinsten van Rabo nu al meer overwinningen dan degene die zijn vertrokken.
pi_93650760
quote:
(Murcia) Matthews snelste in eerste etappe
De elfde overwinning van de Raboploeg is binnen. Michael Matthews wint 1e rit in Vuelta Murcia.
Michael 'Bling' Matthews (foto) bezorgde de Raboploeg vrijdag al de elfde overwinning van het wegseizoen door in de Vuelta Murcia de eerste etappe te winnen. De jonge Australiër was de snelste in de massasprint, die tot stand kwam nadat in de slotkilometer de laatste renner van zes vluchters in de kraag was gegrepen. Matthews is uiteraard ook de eerste klassementsleider. De ronde in Murcia eindigt al aanstaande zondag.

Matthews won, waar de voor deze etappe aangewezen 'afmaker', Theo Bos, door een valpartij vlak voor hem moest afhaken. Bos voelde zich na afloop wel uitstekend. "Ik was zelf zeer tevreden over de benen na afgelopen zondag", meldde Bos, die verschillende keren door crashes werd gehinderd. Een keer gebeurde dat in de afdaling van een klimmetje op twaalf kilometer van de meet. Dat colletje overleefde Bos zonder kleerscheuren, maar in de afdaling ontstond een choas met diverse valpartijen. Bij een werd Bos zondanig gehinderd, dat hij achterop raakte. Graeme Brown, opnieuw zeer sterk als knecht, bracht zijn kopman terug, maar na een nieuwe val was het vervolgens gebeurd.

Matthews moest het daarna in de slotkilometer ook alleen doen, omdat Brown op 600 meter van de finish zelf tegen de vlakte ging. "Maar ik zat toen in de vierde positie. Heel goed dus. Ik kon het daarna zelf wel afmaken", meldde Matthews. "Zonder problemen", zag ook ploegleider Frans Maassen, die zijn hoop met name op vrijdag had gezet. "Zaterdag is het toch te lastig voor deze ploeg en zondag sluiten we af met een tijdrit en hier zijn voor dat werk echte specialisten present, maar niet in ons team. Als je dan één echte kans hebt en het ook weet af te maken, is de stemming natuurlijk heel erg goed."

Bij 'Bling' Matthews was dat nog extra omdat het zijn eerste profzege in Europa betrof. "Dit is wel speciaal ja. Het is een bekroning voor de eerste maanden en ik draag het op aan de ploeg. Ik ben fantastisch begeleid tijdens mijn eerste profkoersen in Europa. Natuurlijk had ik al hier gereden, maar dat was als amateur. Dit is totaal anders en ik moest vooral aan de snelheden wennen, maar de gewenningsperiode is nu achter de rug. Het gaat nu goed. Met dank aan de ploeg. De sfeer is zo geweldig. Het is een grote familie."
pi_93651108
Mooie woorden *;
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:55:49 #236
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93652935
wat die shacks in tijdritten aan top tien plaatsen niet bij elkaar hebben gereden dit jaar, na de algarve en ruta del sol ook al...
Nu weer de halve ploeg, en vaak andere renners...
pi_93653243
Frits Wester:
quote:
PvdA vindt het onverstandig dat de Koningin toch gaat dineren met de Sultan van Oman en de SP noemt het zelfs "ongehoord"
Reactie Theo Bos:
quote:
geen zorgen Frits. Qaboos is best een relaxte vent.
:D
pi_93670736
quote:
Harde acties in wielerpeloton

De professionele wielerploegen dreigen met drastische acties als de internationale wielerbond (UCI) vasthoudt aan het verbod op het gebruik van communicatiemiddelen in de koers, het zogenoemde oortjesverbod. Dat is besloten bij een vergadering van de in de Aigcp verzamelde ploegen in Parijs.

De ploegen hebben eensgezind een standpunt geformuleerd dat zaterdag, een dag voor de start van Parijs-Nice, aan de UCI wordt overhandigd. Daarin wordt gemeld dat de manier waarop de UCI de maatregel heeft doorgevoerd, wordt afgekeurd omdat er geen sprake was van overleg.

Ultimatum
De ploegen vragen de UCI het oortjesverbod, dat dit seizoen overigens nog niet zou gelden in de grote wedstrijden, terug te draaien. Gebeurt dit niet voor 1 mei, dan volgen acties. Over de inhoud daarvan wordt vooralsnog alleen met de UCI gecommuniceerd.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:00:23 #239
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_93676572
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 00:01 schreef wimderon het volgende:

Ultimatum
De ploegen vragen de UCI het oortjesverbod, dat dit seizoen overigens nog niet zou gelden in de grote wedstrijden, terug te draaien. Gebeurt dit niet voor 1 mei, dan volgen acties. Over de inhoud daarvan wordt vooralsnog alleen met de UCI gecommuniceerd.

De WorldTour ploegen willen de Giro boycotten? :?

Zelfs al is dat het geval dan nog kan de UCI de poot stijf houden.
pi_93682009
met zoveel koersen vandaag,

Moet er toch wel "iets" op tv komen? :{
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')