quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:37 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik slik Amitryptiline in een lage dosering tegen pijn. Of het zenuwpijn is weet ik niet eens, mijn huisarts wilde dat ik niet langer NSAID's nam en heeft me dit voorgeschreven. Leuke is dat mijn epilepsie hierdoor weer is teruggekomen. Ander medicijn wat ik ken tegen zenuwpijn is Lyrica, mogelijk stap ik daarop over.
Ps: sterkte aan iedereen die zich kut voelt.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ben bekend met lyrica.
als het even niet hoeft, begin er dan in godsnaam niet aan.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:12 schreef Mirjam het volgende:
waarom ik het trouwens vroeg:
na wat gegoogel kwam ik tegen dat behalve pillen ook cremes worden gebruikt bij zenuwpijn, en ik heb mijn oog laten vallen op capsaicinecreme.
vciel niet mee om mijn huisarts ervan te overtuigen dat ik het wilde proberen, het is er 1 van de oude stempel, en hij zei letterlijk 'je moet niet alles geloven wat op internet staat'
doe ik ook niet, ik ben niet achterlijk, dus doe altijd veel onderzoek
maargoed, het is me gelukt, en ik ga het morgen bij de apotheek halen, en was dus benieuwd of er hier mensen waren die er ervaring mee hebben
brrr, irritantquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:32 schreef Rewimo het volgende:
Kastje-muur-kastje hier
Vorige week op verwijzing van mijn Duitse arts naar een arts in België geweest. Die zegt vervolgens dat er onderzocht moet worden of de klachten van mijn buik en been met elkaar te maken hebben, want daar zou weleens verband tussen kunnen zijn.
Vandaag dus terug naar de Duitse arts die dit vervolgens meteen van tafel veegt
coolquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:44 schreef MarMar het volgende:
De burgermeester heeft in een reactie op mijn blog laten weten dat deze vandaag besproken gaat worden in de collegevergadering! Hij heeft het gekopieerd en naar de raad gemaild.
Ik ben benieuwd!! Eind van de middag eens bellen of er nieuws over is...
Dat heeft vast geholpen, ik heb iig een raadslid erover zien tweeten, lang leve twitter!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
cool
ik had het vorige week ook getweet, je weet tenslotte maar nooit
Wat een rot-situatie Marquote:Op donderdag 17 maart 2011 23:46 schreef MarMar het volgende:
De gemeente beweert dat het niet meer dan normaal is dat huishoudelijke hulp via het WMO alleen periodiek wordt toegekend.
Op het aanvraagformulier kan je invullen voor hoelang je het nodig denkt te hebben, 1 tot 3 maanden, 3 tot 6 maanden, 6 maanden tot 1 jaar, 1 jaar of langer..
Schijnvertoning als het sowieos om het half jaar beoordeeld wordt en i aint buying it.
Daarom de vraag aan iedereen die langdurige huishoudelijke hulp via het wmo krijgt: voor hoelang worden de beschikkingen bij jullie afgegeven, hoevaal wordt de situatie herbeoordeeld en hoevaak krijg je hiervoor weer helemaal een gesprek met een verzekeringsarts?
Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb inmiddels een WMO indicatie binnen, maar de haken en ogen die daaraan zitten... achteraf denk ik dat ik die hele indicatie beter niet had kunnen aanvragen. Ik moet namelijk nu verhuizen naar een woning die rolstoeltoegankelijk en doorgankelijk is en waar ruimte is om een scootmobiel te stallen. Allemaal zaken die ik op dit moment nog niet nodig heb maar wellicht in de toekomst wel.
Probleem is dat ik in augustus weg moet uit mijn huidige woning (tis antikraak en wordt gesloopt) en dat het heel moeilijk, zoniet onmogelijk is om voor die tijd een woning te vinden die voldoet aan de WMO indicatie. Als ik een andere woning vind die op dit moment voldoet aan mijn eisen (iets zonder trappen) en ik heb in de toekomst een rolstoel/scootmobiel nodig dan moet ik de aanpassingen die aan het huis nodig zijn zelf betalen aangezien ik er dan zelf 'bewust' voor gekozen heb een woning te betrekken die niet voldoet aan de eisen die in de WMO indicatie staan. Ik had dus veel beter pas om die indicatie kunnen vragen op het moment dat ik daadwerkelijk in een rolstoel zit. Ik heb mezelf dus in de vingers gesneden...
Ik moet echt weg uit deze woning, niet alleen vanwege de sloop, maar ook omdat ik hier 5 trappen op moet en dat eigenlijk niet meer aankan. De enige reële kans op een woning die ik heb met de 5 jaar wachttijd die ik heb opgebouwd is een woning met een lift, maar een woning die voldoet aan de eisen die in de WMO indicatie staan vinden is vrijwel onmogelijk. Ik voel me best een beetje genaaid hierdoor.
Ja, ik sta nu 5 jaar ingeschreven bij de instantie die in mijn gemeente de gaat over de toewijzing van sociale huurwoningen. Maar deze instantie lijkt min of meer los te staan van het WMO beleid van de gemeente. De WMO heeft dus zelf geen lijst van geschikte woningen, die worden samen met andere sociale woningen eens per 2 weken gepubliceerd en dan kun je daarop reageren. Helaas is het zo dat er tussen die lijst misschien eens per maand een WMO woning opstaat en dat zijn vrijwel allemaal eengezinswoningen (die te groot voor me zijn en te duur).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:25 schreef manda-rijn het volgende:
[..]
Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?
Volgens kun je met deze indicatie en je situatie een urgentieverklaring aanvragen, en zij kunnen je ook helpen met woningen die al aangepast zijn. Heeft de WMO zelf geen lijstje met toegankelijke woningen?
topquote:Op zondag 24 april 2011 14:24 schreef Rewimo het volgende:
*schop*
Ik heb vorige week donderdag een prik in mijn heupgewricht gehad, pijnstiller plus ontstekingsremmer. Als die prik zou helpen, weten ze dat de oorzaak in mijn heupgewricht zit. Donderdags eerst helemaal geen pijn, ik liep met mijn krukken in mijn hand het ziekenhuis uit
Na een paar uur raakte de pijnstiller uitgewerkt en kreeg ik wel pijn. Maar vrijdags ging het eigenlijk heel goed, zaterdag liep ik buiten zonder krukken. Zondags gingen we op vakantie, krukken mee maar ik heb ze niet nodig gehad!We waren aan de Moezel dus ik heb mijn been echt wel getest. Geklommen, gefietst, gezwommen, veel gelopen, en tot vrijdagmorgen had ik vrijwel geen last. Toen begon ik mijn heup te voelen, maar nog niet zo dat ik met krukken moest lopen. Het rare is wel, dat ik nu echt mijn heupgewricht voel en niet (nog niet?) de spieren waar ik zo'n last van had. Ook ben ik in de hele week maar twee keer door mijn been gezakt
![]()
Nu is het natuurlijk afwachten wat ze verder gaan doen. De oorzaak zit in mijn heupgewricht, maar wat is die oorzaak? Ik krijg binnenkort een telefoontje van de orthopeed, om te overleggen over het effect van de prik. Ik ben heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Vorig jaar was er op een foto niets te zien.
Maar voorlopig geniet ik nog even van het feit dat ik momenteel behoorlijk kan lopen
eerste dag was ik helemaal wappie, en dat neemt per dag af gelukkig. dosering is 15 mg., valt mee dusquote:Op vrijdag 23 september 2011 14:42 schreef Rewimo het volgende:
Wat heerlijk, MirjamWat is dat voor een soort middel? Word je er niet suf van?
Achteraf gezien echt al jaren. Voor we naar DLD verhuisden, 4,5 jaar geleden, heb ik al een jaar fysio gehad voor mijn beenklachten. En ik kan me herinneren dat ik al veel langer geleden ook fysio heb gehad voor diezelfde klachten. Volgens mij al voordat Christan geboren is, en die is nu 11.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:48 schreef MarMar het volgende:
Jemig, hopen dan maar dat die prikken helpen.
Wel eindelijk wat duidelijkheid, dat werd verdorie ook eens tijd zeg, hoelang sukkel je hier wel niet al mee?
Ik ga voor je duimen dat die gelprik gaat lukken, dat lijkt me vooralsnog de fijnste optie.
Het is toch eigenlijk al belachelijk dat er niet eerder een goede scan gemaakt isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 14:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Achteraf gezien echt al jaren. Voor we naar DLD verhuisden, 4,5 jaar geleden, heb ik al een jaar fysio gehad voor mijn beenklachten. En ik kan me herinneren dat ik al veel langer geleden ook fysio heb gehad voor diezelfde klachten. Volgens mij al voordat Christan geboren is, en die is nu 11.
Ik hoop dat het meevalt met de uitslag. Spannend!quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:58 schreef manda-rijn het volgende:
Soms is het ook een stukje struisvogelen, althans zo voel ik het. Soms wil ik de realiteit niet onder ogen zien, en het kan hard aankomen als het dan ineens wel zo is.
@Rewimo: je bent echt niet te jong voor een nieuwe heup. Je bent te jong om zoveel pijn te hebben, en zoveel in te leveren. Als een nieuwe heup zoveel kwaliteit van leven oplevert, is dat toch alleen maar mooiHelaas hebben artsen een heel andere denkwijze.
Morgen heb ik uitslag van de botdichtheidsmeting, en ik vind het heel erg eng.
Dat die voorachterwaartse rontgenfoto niet zoveel laat zien verduidelijkt dan ook wel weer eea!!quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:20 schreef Rewimo het volgende:
Manda-rijn, weet je inmiddels meer?
Ik heb gevonden hoe het heet wat ik heb: heup impingement
Nog niet, dat krijg ik 21 februari te horen, dan moet ik weer terug naar de gynaecoloog.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 19:02 schreef Rewimo het volgende:
O, dat is echt rotnieuwsWeet je al wanneer je geopereerd moet worden?
Echt van een leien dakje was het niet nee en het ergste is dat de details ontbreken, het waren er zo veel dat ik gewoon eea door elkaar ging halen maar daar typ je geen objectief verhaal mee.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:02 schreef AnneX het volgende:
Sjonge vannelle : dat is niet mis ... of eigenlijk alles is mis !
/ zachtjes uitgedrukt !
Zenuwen doodvermoorden hebben ze in mijn rug al gedaan. 3 stuks, bijna massamoord dus.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:12 schreef MarMar het volgende:
Jemig vanelle, idd een heftig verhaal! Je hebt wel gelijk idd, als je zelf maar weet dat je alles gedaan hebt wat in je macht ligt, zo werkt het voor mij ook wel.
Misschien dat een zenuwblokkade goed kan werken voor je? Die krijg ik tegen de pijn in mijn rug rond de scoliose, pijnstillers helpen niet echt tegen die zenuwpijn is mijn ervaring.
En naast de instanties als uwv en gemeente kennen we denk ik allemaal idd ook de strijd in de medische molen zelf.. als patient lijkt je soms maar een speelbal te zijn waar men zo snel mogelijk vanaf wil met een potje pillen..
Die wachttijden storen me idd ook enorm, alsof je niet geacht wordt weer eens aan het werk te gaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:19 schreef Rewimo het volgende:
vannelle, ik herken wel een hoop in je verhaal. Met name het niet luisteren naar jou, naar wat jij voelt en wat jij denkt waar het probleem zit. En dat eeuwige wachten, altijd maar weken/maanden tussen afspraken en ondertussen strompel jij maar door met je pijn en je beperkingen
Wat dat betreft had ik al veel eerder hier in DLD naar een arts moeten gaan voor mijn been. Stom stom stom. In twee minuten een diagnose die ze in NL compleet gemist hebben (hee, klinkt bekend uit jouw verhaal ook).
Sterkte in elk geval en als je je ei kwijt moet, weet je nu waar dat kan
Behandeling zelf is niet echt een feest nee, ik heb daar nog een handicap bij ook:quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:51 schreef MarMar het volgende:
@ Vanelle inspuiten en verschroeien heet beide een blokkade. Inspuiten doen ze vooral bij een proefblokkade, dan is er de methode dat met stroom de zenuw wordt verstoord maar niet wordt verschroeid en dan als laatste de `klassieke` methode (in medische termen betekent klassiek eigenlijk altijd barbaarser) van het verschroeien. Dat laatste doen ze ook bij mij, nadat de eerste twee geprobeerd zijn en niet lang genoeg werkten.
De verschroeide delen (dat is de buitenste laag, daar wordt namelijk het signaal van pijn en temperatuur doorgegeven) groeien helaas weer terug, soms duurt het drie maanden, soms een half jaar en die behandelingen moeten dus herhaald worden. Hoe goed het werkt is dan ook nog per keer verschillend, maar ik denk dat het voor jou net als voor mij is, het is het proberen waard, ookal is de behandeling op zich niet heel prettig
Laatste tijd heb ik heel weinig gestaan of gelopen ivm mijn voet, laatste week wel iets meer.quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:51 schreef MarMar het volgende:
Ik ben inmiddels wel weer aan een nieuwe blokkade toe, maar er blijft op dit moment nog zoveel over waar ik toch pijnstillers voor nodig heb, dat ik het de moeite even niet vind.
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, al is het maar íets. Alle kleine beetjes helpen toch?quote:Op woensdag 25 januari 2012 10:51 schreef MarMar het volgende:
Maandag heb ik de intake gehad bij het MCL met een verpleegkundige pijnconsulent, biografie, pijnbeleving, dat was waar het vooral over ging. De opzet van het centrum met de multidisciplinaire insteek is imho heel goed, maar of ze nog veel voor mij kunnen betekenen weet ik niet. Volgende week vrijdag heb ik de tweede intake, dat is met een arts-intaker en dan komt vooral het medische verhaal en het (niet)functioneren van mijn lijf aan de orde.
Ik laat het maar even gebeuren allemaal..
Officieel mag je helemaal niet zelf rijden toch? Boef! Dat "roeren" doen ze bij mij ook, ondanks rontgen.. ik moet zelf aangeven of het helemaal "raak" is en dat gaat meestal ongeveer zo "AU GVD JA JE HEBT M WEL!"quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Behandeling zelf is niet echt een feest nee, ik heb daar nog een handicap bij ook:
Door de protheses in m'n rug kunnen ze op de röntgen niet zien waar ze precies zitten met de naald dus moeten ze zoeken, lijkt het meest op roeren. Qua gevoel dan.....
Na de 1e behandeling heb ik zelf een kwartiertje naar huis gereden en mijn vrouw de rest van de reis, verdoving raakte uitgewerkt en ik zat ineens niet zo prettig meer.
2e keer ging beter, heb ik het hele stuk zelf gereden. Was toen ook maar 1 zenuw ipv 3.
Maar het resultaat mocht er zijn, zo goed als pijnvrij.
Helaas inderdaad dat het effect maar tijdelijk is maar die paar maanden dat het wél werkt hebben we toch maar mooi te pakken.
Als ik merk dat de gewenning begint (dat de pijnstilllers minder gaan werken dus) laat ik ze altijd een tijdje staan. Dat is dan wel keihard doorbijten even, maar liever dat dan steeds de dosis ophogen. Helaas doet ontspanning niet zoveel voor me.quote:Laatste tijd heb ik heel weinig gestaan of gelopen ivm mijn voet, laatste week wel iets meer.
En ik merk dat ik ook weer toe ben aan een nieuwe blokkade.
Het is nu niet alleen voetje au maar ook rugje au.
Pijnstillers slik ik eigenlijk niet. Voor m'n werk mag dat niet omdat ik dan de pijngrens niet voel en te lang doorga met m'n voet waardoor genezing extra lang duurt.
Eenmaal thuis is het rusten geblazen en dan valt de pijn ook wel mee.
Bovendien ben ik bang om te wennen aan pijnstillers, het lijkt me bijzonder vervelend om pillen te slikken als het écht nodig is en er dan achter te komen dat ze niet (voldoende) werken door gewenning.
Dank je, zal ik doen. Misschien hoop ik stiekem wel het meest dat ze een goed onderbouwd verslag maken dat het wel een keer voorbij moet zijn met behandelingen proberen nu.. Ben hard toe aan wat rust wat dat betreft. Staat "doktermoe" al in de van Dale?quote:Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, al is het maar íets. Alle kleine beetjes helpen toch?
Veel succes en hou ons op de hoogte!
Ze zeggen inderdaad dat het niet mag maar ik ben nogal eigenwijs aangelegd, niet altijd in m'n voordeel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:29 schreef MarMar het volgende:
Officieel mag je helemaal niet zelf rijden toch? Boef! Dat "roeren" doen ze bij mij ook, ondanks rontgen.. ik moet zelf aangeven of het helemaal "raak" is en dat gaat meestal ongeveer zo "AU GVD JA JE HEBT M WEL!"
De laatste keer had ik 10 prikken
Ik prijs me gelukkig dat ontspanning bij mij (nog) wel helpt, ik weet hoe het is om constant pijn te hebben en heb absoluut geen heimwee naar die tijd.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:29 schreef MarMar het volgende:
Als ik merk dat de gewenning begint (dat de pijnstilllers minder gaan werken dus) laat ik ze altijd een tijdje staan. Dat is dan wel keihard doorbijten even, maar liever dat dan steeds de dosis ophogen. Helaas doet ontspanning niet zoveel voor me.
Blijft even afwachten natuurlijk. Alweer......quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:29 schreef MarMar het volgende:
Dank je, zal ik doen. Misschien hoop ik stiekem wel het meest dat ze een goed onderbouwd verslag maken dat het wel een keer voorbij moet zijn met behandelingen proberen nu.. Ben hard toe aan wat rust wat dat betreft. Staat "doktermoe" al in de van Dale?
Dat is flink balen! Ook al verschillende methodes geprobeerd? Echt rot voor jequote:Op donderdag 26 januari 2012 17:05 schreef Mirjam het volgende:
mijn blokkades werken bijna niet bij mij, ik vind dat zo jammer
ja, cryo (kou), dat was om te huilen, gewone werkt 2 dagen, en met hitte werkte de eerste keer keigoed, de tweede (laatste) keer, helemaal nietquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat is flink balen! Ook al verschillende methodes geprobeerd? Echt rot voor je
En vandaag bij de neuroloog geweest.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:55 schreef vannelle het volgende:
Echt balen idd, zijn er alternatieven?
Wat mezelf betreft:
Gister dus naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar een neuroloog, vandaag brief in de bus.
Wauw, da's snel dacht ik nog.
Afspraak staat voor volgende week vrijdag.
WAUW, DÁ'S SNEL! denk ik nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Over het algemeen kan ik goed functioneren, alleen zware lichamelijke inspanningen kan ik niet meer verrichten, dus terugkeer naar mijn werk is uitgesloten. Ik zit nu al ongeveer een jaar in de ziektewet en in een reïntegratietraject. Verder wandel ik veel met de hond en heb ik gisteren zelfs een mountainbike gekocht om toch goed in beweging te blijven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:24 schreef Rewimo het volgende:
Wat fijn dat je nu goede medicatie hebt! Kun je nu goed functioneren over het algemeen? Of heb je wel bepaalde dingen die je niet of moeilijker kunt doen?
Binnen het bedrijf waarin ik werkzaam was, was helaas geen andere passende functie voor mij. Dat is het nadeel van een kleinschalig bedrijf.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:49 schreef vannelle het volgende:
...
@StateOfMind:
Jammer dat je je eigen werk niet meer kunt doen, wél goed dat er een reïntegratietraject is gestart.
Is dit omscholing voor een andere functie bij je werkgever of willen ze graag dat je ergens anders aan de slag gaat?
Hoe dan ook: er wordt aan gewerkt.![]()
Hou je ons op de hoogte?
...
Fijn dat je een werkgever hebt die meedenkt, zuinig op zijn!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Binnen het bedrijf waarin ik werkzaam was, was helaas geen andere passende functie voor mij. Dat is het nadeel van een kleinschalig bedrijf.
We (ik, de werkgever en het reïntegratiebureau) zijn nu aan het kijken wat ik leuk vind, wat ik kan en wat er mogelijk is qua opleiding)skosten).
En dat is best moeilijk, maar goed, ik sta er zeer nuchter in en ik zie wel waar het schip strand.
Je kunt nu al trots zijn op wat je hebt bereikt al heb je je doel nog niet gehaald.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:00 schreef MarMar het volgende:
Thx! Al is het dan "maar" virtueel, dit soort reacties zijn wel een steun in de rug waardoor ik het dan net weer even wat beter vol kan houden.
Inmiddels heeft Linda Voortman (tweede kamer, groen links) gereageerd en me aangeboden om te helpen. Dat is dan de tweede na Renkse Leijten, ik hoop dat ze de aandacht groter maken dan alleen voor mijn specifieke geval en ik ben stiekem wel erg blij dat mijn verhaal hen ook bereikt.
Lang leve twitter!
en nu hopen dat er daadwerkelijk wat gebeurt
Maandag pas, niet morgen..quote:Op donderdag 12 april 2012 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Nee, morgen preopsVandaag over een week de operatie.
Dat klinkt behoorlijk vervelend, wat je hebt. Zou het niet een virus kunnen zijn, omdat je ook koorts hebt (een ander virus dan rosacea bedoel ik)? Gelukkig dat je morgen al terecht kunt! Sterkte en beterschap!
Goed nieuws dus! Idd, maar even een lijstje maken, hebben ze wel wifi in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:01 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat het beter gaat met die zalf![]()
Zo, dat waren de pre-ops vandaag
Ik ben goedgekeurd en de operatie is dus komende donderdag. Ze gaan eerst kijken in het gewricht, dan het ontstoken gewrichtsvlies weghalen en waarschijnlijk ook de vergroeiing (impingement) en uiteraard eventuele losse deeltjes als ze die aantreffen. De operatie kan tussen de 3 kwartier en ca. 2 uur duren en gebeurt onder volledige narcose.
De nabehandeling (bijvoorbeeld wel of niet meteen belasten) hangt ook af van wat ze aantreffen, en ik moet in elk geval rekenen op een dag of 5 ziekenhuisopname.
Dus ik ga maar eens een lijstje maken van wat ik mee moet nemen
De behandeling zelf is natuurlijkquote:Op maandag 16 april 2012 11:57 schreef MarMar het volgende:
De kennismaking met de nieuwe pijnarts viel me alles mee, lijkt me een fijne. 2 mei voor de zenuwblokkade, afhankelijk van wat hij met de rontgen ziet 6 of 8 naalden en dan nog 2 injecties erachteraan yay![]()
Ik weet goed wat me te wachten staat, dat zou moeten schelen, maar ik merk dat ik er elke keer meer tegenop zie, klotebehandelingen zijn het, maar goed, morfinevrije periodes zijn wel prettig op zich..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op maandag 23 april 2012 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, fysio uitgehoord. Ik moet na de eerste 8 weken gaan opbouwen dus het is niet zo dat ik na die 8 weken wegwandel. Of kan autorijden.Je chef heeft keihard pech dus! Rustig aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij de ruggewervels, dok pakt de zenuwwortel direct waar ze tussen de wervels door komen en dan aan beide kanten 4 keer, lumbaal (lage rug)quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:40 schreef Rewimo het volgende:
Waar gaan ze prikken? Ik had laatst die prikken voor de MRI in mijn heup. Dan denk je ha, het is klaar, en dan hebben ze alleen de naald nog maar op zijn plek en moeten ze de verdoving en de eigenlijke prik nog geven
SPOILER: niet geschikt als je niet tegen naalden kanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan dus acht keer en ipv de injectie ook nog een stroomdraad erdoor met pulse gedurende 1 a 2 minuten, maar dan zit de verdoving er gelukkig wel al in. Dat wroeten net als in het filmpje gaat dus zonder verdoving![]()
Ja via de uitleen, maar dat is voor alle dingen dezelfde firma. Rolstoel en apparaat krijg ik te leen, douchekruk en wc-verhoger worden mijn eigendom. En dat wordt dus allemaal morgen geleverd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:17 schreef manda-rijn het volgende:
Gaat zoiets niet via een soort van thuiszorgwinkelorganisatie aangezien het tijdelijk is?
Dat soort dingen kunnen ze hier dan ook snel leveren. Alles wat via de WMO moet, duurt hier gigantisch lang!
Ik word er idd wel moedeloos van. Niet naar de winkel kunnen, niet Baloe normaal uit kunnen laten, geen studie, niet shoppen, geen festivals, ect. Eigenlijk helemaal geen fuck behalve thuis zitten en tv kijken / internetten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Het duurt maar en duurt maar hèHet vervelende is gewoon dat je geen kant op kunt, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben geen 23 maar voor de rest idem dito (vervang Baloe door Christan)quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:48 schreef Qwea het volgende:
Ik word er idd wel moedeloos van. Niet naar de winkel kunnen, niet Baloe normaal uit kunnen laten, geen studie, niet shoppen, geen festivals, ect. Eigenlijk helemaal geen fuck behalve thuis zitten en tv kijken / internetten.
Hallo, ik ben 23gaat het niet.
Ja ik ook. Misschien dat een pees graft oid een oplossing is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:00 schreef MarMar het volgende:
Gatverdamme wat een verhaal QweaMjah revalidatie kan soms meer stukmaken dan het je oplevert weet ik uit ervaring, dapper van je dat je daarin je gevoel volgt en waarschijnlijk heb je ook gewoon keihard gelijk daarin.
Ik hoop dat ze bij de st maarten kliniek effectief wat kunnen doen, want dit is idd bagger zo!
Hou je ons hier nu op de hoogte?
Instabiliteit, pijn bij het lopen en daardoor geen stap zonder pijn kunnen zetten, en ik hoef er niet eens over te denken om op een oneffenondergrond te gaan lopenquote:Op woensdag 25 april 2012 14:48 schreef manda-rijn het volgende:
Pfff je loopt er ook al lang mee Qwea! Wat zijn je huidige klachten precies?
Wat een ellendequote:Vorige week ben ik naar mijn gynaecoloog geweest voor de uitslag van de MRI scan. Endometriose voor bij de baarmoeder en tussen baarmoeder en darmen in (voor zover ik het kon zien begint het zich al lekker in te vreten, wat zich uiteindelijk resulteert in een vernauwing/afsluiting met alle gevolgen van dien). De hele kleine haardjes kunnen ze niet zien op de MRI.
In het najaar volgt er een operatie. De gyn gaat eerst nog overleggen met de darmchirurg of er eerst een diagnostische laparoscopie komt, om echt alles te localiseren, of een schoonmaaklaparoscopie. Ze gaan ook een stuk darm verwijderen, en dankzij mijn EDS heb ik een verhoogde kans op naadlekkage. Het zal ook wel weer eens niet dat de ene aandoening de andere dwarsboomt......In de zomer krijg ik een combinatieconsult en krijg ik precies te horen wat ze gaan doen etc.
datquote:Op woensdag 25 april 2012 10:47 schreef Rewimo het volgende:
90% is gelukkig heel hoog. Ik ga voor je duimen!
MRI scanquote:Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier die toevallig weet of je ellende met een pees (ontsteking, what so ever, scheuren, bla) kan zien op een mri? Scheuren dacht ik sowieso, maar ontstekingen en vocht ook? Volgens mij wel toch?
Ja, nauwkeurig beeld, maar dan mag ik dus aannemen dat ontstekingen enzo er ook op te zien zijn?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
MRI scan
Een MRI-scan geeft een nauwkeurig beeld van botten, gewrichten en omliggend weefsel zoals spieren, pezen en kraakbeen. MRI staat voor Magnetic Resonance Imaging. Het is een scantechniek waarbij gebruik wordt gemaakt van magnetische golven en radiogolven.
Bron
kewl.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef Rewimo het volgende:
Ze zagen mijn ontstoken gewrichtsvlies ook, dus ik denk dat je een goede kans maakt.
Ja dat zie je, zwelling is namelijk een kenmerk van ontsteking en mri is supernauwkeurig (mits je netjes stilligtquote:Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier die toevallig weet of je ellende met een pees (ontsteking, what so ever, scheuren, bla) kan zien op een mri? Scheuren dacht ik sowieso, maar ontstekingen en vocht ook? Volgens mij wel toch?
Next : Iemand hier die toevallig weet of kunstpezen bestaan? Ik kan er op google bijster weinig over vinden. Wel over een pees graft, maar dat is met een pees uit een ander lichaamsdeel.
Mooi, dan ga ik dat opperen, want dit is geen doen meer zo.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef MarMar het volgende:
Ik was dit topic zomaar kwijt... verkeerde buttons gedrukt denk ik.
Jemig Manda-rijn iets met een duivel die op 1 hoop schijt..![]()
Qwea ik weet iig dat radioactief spul ingespoten kan worden wat zich hecht aan ontstekingen en wat dan extra licht geeft op een scan.. Het zou wel zichtbaar moeten zijn met een mri.
Verder:![]()
![]()
![]()
bezuiniging pgb van tafel, dat betekent voor ons gewoon feitelijk de redding van ons gezin!
Nee idd.. er is toch duidelijk iets aan de hand, ze moeten ff wat beter doorzoeken..quote:Op maandag 30 april 2012 10:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mooi, dan ga ik dat opperen, want dit is geen doen meer zo.
Ja, volgens mij wel, het ziet er rustig uit. Ik voel ook geen pijn van de wondjes, de pijn zit in het gewricht zelf. Maar dat is niet zo gek na alles wat ze daar gedaan hebben.quote:Op maandag 30 april 2012 10:06 schreef MarMar het volgende:
Oh fijn! Scheelt iig een heup gekriebel en geirriteer! Geneest het mooi?
Jouw littekens trekken niet? De mijne wel, smeer maar in met vaseline.quote:Op maandag 30 april 2012 10:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel, het ziet er rustig uit. Ik voel ook geen pijn van de wondjes, de pijn zit in het gewricht zelf. Maar dat is niet zo gek na alles wat ze daar gedaan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |