En vandaag bij de neuroloog geweest.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:55 schreef vannelle het volgende:
Echt balen idd, zijn er alternatieven?
Wat mezelf betreft:
Gister dus naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar een neuroloog, vandaag brief in de bus.
Wauw, da's snel dacht ik nog.
Afspraak staat voor volgende week vrijdag.
WAUW, DÁ'S SNEL! denk ik nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Over het algemeen kan ik goed functioneren, alleen zware lichamelijke inspanningen kan ik niet meer verrichten, dus terugkeer naar mijn werk is uitgesloten. Ik zit nu al ongeveer een jaar in de ziektewet en in een reïntegratietraject. Verder wandel ik veel met de hond en heb ik gisteren zelfs een mountainbike gekocht om toch goed in beweging te blijven.quote:Op donderdag 23 februari 2012 14:24 schreef Rewimo het volgende:
Wat fijn dat je nu goede medicatie hebt! Kun je nu goed functioneren over het algemeen? Of heb je wel bepaalde dingen die je niet of moeilijker kunt doen?
Binnen het bedrijf waarin ik werkzaam was, was helaas geen andere passende functie voor mij. Dat is het nadeel van een kleinschalig bedrijf.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:49 schreef vannelle het volgende:
...
@StateOfMind:
Jammer dat je je eigen werk niet meer kunt doen, wél goed dat er een reïntegratietraject is gestart.
Is dit omscholing voor een andere functie bij je werkgever of willen ze graag dat je ergens anders aan de slag gaat?
Hoe dan ook: er wordt aan gewerkt.![]()
Hou je ons op de hoogte?
...
Fijn dat je een werkgever hebt die meedenkt, zuinig op zijn!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Binnen het bedrijf waarin ik werkzaam was, was helaas geen andere passende functie voor mij. Dat is het nadeel van een kleinschalig bedrijf.
We (ik, de werkgever en het reïntegratiebureau) zijn nu aan het kijken wat ik leuk vind, wat ik kan en wat er mogelijk is qua opleiding)skosten).
En dat is best moeilijk, maar goed, ik sta er zeer nuchter in en ik zie wel waar het schip strand.
Je kunt nu al trots zijn op wat je hebt bereikt al heb je je doel nog niet gehaald.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:00 schreef MarMar het volgende:
Thx! Al is het dan "maar" virtueel, dit soort reacties zijn wel een steun in de rug waardoor ik het dan net weer even wat beter vol kan houden.
Inmiddels heeft Linda Voortman (tweede kamer, groen links) gereageerd en me aangeboden om te helpen. Dat is dan de tweede na Renkse Leijten, ik hoop dat ze de aandacht groter maken dan alleen voor mijn specifieke geval en ik ben stiekem wel erg blij dat mijn verhaal hen ook bereikt.
Lang leve twitter!
en nu hopen dat er daadwerkelijk wat gebeurt
Maandag pas, niet morgen..quote:Op donderdag 12 april 2012 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Nee, morgen preopsVandaag over een week de operatie.
Dat klinkt behoorlijk vervelend, wat je hebt. Zou het niet een virus kunnen zijn, omdat je ook koorts hebt (een ander virus dan rosacea bedoel ik)? Gelukkig dat je morgen al terecht kunt! Sterkte en beterschap!
Goed nieuws dus! Idd, maar even een lijstje maken, hebben ze wel wifi in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:01 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat het beter gaat met die zalf![]()
Zo, dat waren de pre-ops vandaag
Ik ben goedgekeurd en de operatie is dus komende donderdag. Ze gaan eerst kijken in het gewricht, dan het ontstoken gewrichtsvlies weghalen en waarschijnlijk ook de vergroeiing (impingement) en uiteraard eventuele losse deeltjes als ze die aantreffen. De operatie kan tussen de 3 kwartier en ca. 2 uur duren en gebeurt onder volledige narcose.
De nabehandeling (bijvoorbeeld wel of niet meteen belasten) hangt ook af van wat ze aantreffen, en ik moet in elk geval rekenen op een dag of 5 ziekenhuisopname.
Dus ik ga maar eens een lijstje maken van wat ik mee moet nemen
De behandeling zelf is natuurlijkquote:Op maandag 16 april 2012 11:57 schreef MarMar het volgende:
De kennismaking met de nieuwe pijnarts viel me alles mee, lijkt me een fijne. 2 mei voor de zenuwblokkade, afhankelijk van wat hij met de rontgen ziet 6 of 8 naalden en dan nog 2 injecties erachteraan yay![]()
Ik weet goed wat me te wachten staat, dat zou moeten schelen, maar ik merk dat ik er elke keer meer tegenop zie, klotebehandelingen zijn het, maar goed, morfinevrije periodes zijn wel prettig op zich..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
quote:Op maandag 23 april 2012 15:46 schreef Rewimo het volgende:
Oja, fysio uitgehoord. Ik moet na de eerste 8 weken gaan opbouwen dus het is niet zo dat ik na die 8 weken wegwandel. Of kan autorijden.Je chef heeft keihard pech dus! Rustig aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij de ruggewervels, dok pakt de zenuwwortel direct waar ze tussen de wervels door komen en dan aan beide kanten 4 keer, lumbaal (lage rug)quote:Op dinsdag 24 april 2012 10:40 schreef Rewimo het volgende:
Waar gaan ze prikken? Ik had laatst die prikken voor de MRI in mijn heup. Dan denk je ha, het is klaar, en dan hebben ze alleen de naald nog maar op zijn plek en moeten ze de verdoving en de eigenlijke prik nog geven
SPOILER: niet geschikt als je niet tegen naalden kanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan dus acht keer en ipv de injectie ook nog een stroomdraad erdoor met pulse gedurende 1 a 2 minuten, maar dan zit de verdoving er gelukkig wel al in. Dat wroeten net als in het filmpje gaat dus zonder verdoving![]()
Ja via de uitleen, maar dat is voor alle dingen dezelfde firma. Rolstoel en apparaat krijg ik te leen, douchekruk en wc-verhoger worden mijn eigendom. En dat wordt dus allemaal morgen geleverd.quote:Op dinsdag 24 april 2012 17:17 schreef manda-rijn het volgende:
Gaat zoiets niet via een soort van thuiszorgwinkelorganisatie aangezien het tijdelijk is?
Dat soort dingen kunnen ze hier dan ook snel leveren. Alles wat via de WMO moet, duurt hier gigantisch lang!
Ik word er idd wel moedeloos van. Niet naar de winkel kunnen, niet Baloe normaal uit kunnen laten, geen studie, niet shoppen, geen festivals, ect. Eigenlijk helemaal geen fuck behalve thuis zitten en tv kijken / internetten.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:46 schreef Rewimo het volgende:
Het duurt maar en duurt maar hèHet vervelende is gewoon dat je geen kant op kunt, letterlijk en figuurlijk.
Ik ben geen 23 maar voor de rest idem dito (vervang Baloe door Christan)quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:48 schreef Qwea het volgende:
Ik word er idd wel moedeloos van. Niet naar de winkel kunnen, niet Baloe normaal uit kunnen laten, geen studie, niet shoppen, geen festivals, ect. Eigenlijk helemaal geen fuck behalve thuis zitten en tv kijken / internetten.
Hallo, ik ben 23gaat het niet.
Ja ik ook. Misschien dat een pees graft oid een oplossing is.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:00 schreef MarMar het volgende:
Gatverdamme wat een verhaal QweaMjah revalidatie kan soms meer stukmaken dan het je oplevert weet ik uit ervaring, dapper van je dat je daarin je gevoel volgt en waarschijnlijk heb je ook gewoon keihard gelijk daarin.
Ik hoop dat ze bij de st maarten kliniek effectief wat kunnen doen, want dit is idd bagger zo!
Hou je ons hier nu op de hoogte?
Instabiliteit, pijn bij het lopen en daardoor geen stap zonder pijn kunnen zetten, en ik hoef er niet eens over te denken om op een oneffenondergrond te gaan lopenquote:Op woensdag 25 april 2012 14:48 schreef manda-rijn het volgende:
Pfff je loopt er ook al lang mee Qwea! Wat zijn je huidige klachten precies?
Wat een ellendequote:Vorige week ben ik naar mijn gynaecoloog geweest voor de uitslag van de MRI scan. Endometriose voor bij de baarmoeder en tussen baarmoeder en darmen in (voor zover ik het kon zien begint het zich al lekker in te vreten, wat zich uiteindelijk resulteert in een vernauwing/afsluiting met alle gevolgen van dien). De hele kleine haardjes kunnen ze niet zien op de MRI.
In het najaar volgt er een operatie. De gyn gaat eerst nog overleggen met de darmchirurg of er eerst een diagnostische laparoscopie komt, om echt alles te localiseren, of een schoonmaaklaparoscopie. Ze gaan ook een stuk darm verwijderen, en dankzij mijn EDS heb ik een verhoogde kans op naadlekkage. Het zal ook wel weer eens niet dat de ene aandoening de andere dwarsboomt......In de zomer krijg ik een combinatieconsult en krijg ik precies te horen wat ze gaan doen etc.
datquote:Op woensdag 25 april 2012 10:47 schreef Rewimo het volgende:
90% is gelukkig heel hoog. Ik ga voor je duimen!
MRI scanquote:Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier die toevallig weet of je ellende met een pees (ontsteking, what so ever, scheuren, bla) kan zien op een mri? Scheuren dacht ik sowieso, maar ontstekingen en vocht ook? Volgens mij wel toch?
Ja, nauwkeurig beeld, maar dan mag ik dus aannemen dat ontstekingen enzo er ook op te zien zijn?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
MRI scan
Een MRI-scan geeft een nauwkeurig beeld van botten, gewrichten en omliggend weefsel zoals spieren, pezen en kraakbeen. MRI staat voor Magnetic Resonance Imaging. Het is een scantechniek waarbij gebruik wordt gemaakt van magnetische golven en radiogolven.
Bron
kewl.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef Rewimo het volgende:
Ze zagen mijn ontstoken gewrichtsvlies ook, dus ik denk dat je een goede kans maakt.
Ja dat zie je, zwelling is namelijk een kenmerk van ontsteking en mri is supernauwkeurig (mits je netjes stilligtquote:Op donderdag 26 april 2012 15:03 schreef Qwea het volgende:
Iemand hier die toevallig weet of je ellende met een pees (ontsteking, what so ever, scheuren, bla) kan zien op een mri? Scheuren dacht ik sowieso, maar ontstekingen en vocht ook? Volgens mij wel toch?
Next : Iemand hier die toevallig weet of kunstpezen bestaan? Ik kan er op google bijster weinig over vinden. Wel over een pees graft, maar dat is met een pees uit een ander lichaamsdeel.
Mooi, dan ga ik dat opperen, want dit is geen doen meer zo.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:15 schreef MarMar het volgende:
Ik was dit topic zomaar kwijt... verkeerde buttons gedrukt denk ik.
Jemig Manda-rijn iets met een duivel die op 1 hoop schijt..![]()
Qwea ik weet iig dat radioactief spul ingespoten kan worden wat zich hecht aan ontstekingen en wat dan extra licht geeft op een scan.. Het zou wel zichtbaar moeten zijn met een mri.
Verder:![]()
![]()
![]()
bezuiniging pgb van tafel, dat betekent voor ons gewoon feitelijk de redding van ons gezin!
Nee idd.. er is toch duidelijk iets aan de hand, ze moeten ff wat beter doorzoeken..quote:Op maandag 30 april 2012 10:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mooi, dan ga ik dat opperen, want dit is geen doen meer zo.
Ja, volgens mij wel, het ziet er rustig uit. Ik voel ook geen pijn van de wondjes, de pijn zit in het gewricht zelf. Maar dat is niet zo gek na alles wat ze daar gedaan hebben.quote:Op maandag 30 april 2012 10:06 schreef MarMar het volgende:
Oh fijn! Scheelt iig een heup gekriebel en geirriteer! Geneest het mooi?
Jouw littekens trekken niet? De mijne wel, smeer maar in met vaseline.quote:Op maandag 30 april 2012 10:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel, het ziet er rustig uit. Ik voel ook geen pijn van de wondjes, de pijn zit in het gewricht zelf. Maar dat is niet zo gek na alles wat ze daar gedaan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |