abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73356409
Het leek me wel een handig idee om eens een centraal topic te openen over pijnstillers en tips hierover.

Watvoor pijnstillers gebruik je, waarvoor, helpt het je goed, watvoor tips heb je?

Ts begint.

Dagelijks 150 mg diclofenac en een paracetamol of 6, helpt wel, maar mocht best wat meer helpen van me.

Verder soms es tantum/voltarengel etc dat werkt meestal vrij snel en goed op de plek zelf.

Af en toe een wietje, maar dat beperk ik tot af en toe 's avonds omdat ik het niet tof vind om te vaak stoned te zijn.

toen ik van de week House zag heb ik even overwogen om meth te scoren
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:11:32 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73356773
Van meth krijg je weer zo'n crackwhore-bekkie en dito hersenen als je het lang gebruikt, is ook niet echt wenselijk

Ik ben allergisch voor paracetamol en aspirine, gebruik eigenlijk alleen drie ibuprofens per maand, verder liefst zo min mogelijk (logisch, dat wil iedereen).
Weleens diclofenac moeten gebruiken, met veel maagklachten tot gevolg. Voortaan weer ibu voor mij
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_73356870
Idd, ik slik ook maagbeschermers erbij, dat is wel handig als je langere tijd diclofenac slikt
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:18:56 #4
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_73356981
Voor pijn in rug en knieen ook diclofenac en voltaren, maar ik gebruik het niet veel. Ik heb er wel goede ervaringen mee overigens. Voor ergere pijn stap ik meestal over op Zaldiar, ook goede ervaringen mee, alleen merk ik echt dat ik er minder geconcentreerd en duf van wordt, dus is het niet echt geschikt voor overdag
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:32:39 #5
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_73357409
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 13:58 schreef MarMar het volgende:
Het leek me wel een handig idee om eens een centraal topic te openen over pijnstillers en tips hierover.

Watvoor pijnstillers gebruik je, waarvoor, helpt het je goed, watvoor tips heb je?

Ts begint.

Dagelijks 150 mg diclofenac en een paracetamol of 6, helpt wel, maar mocht best wat meer helpen van me.

Verder soms es tantum/voltarengel etc dat werkt meestal vrij snel en goed op de plek zelf.

Af en toe een wietje, maar dat beperk ik tot af en toe 's avonds omdat ik het niet tof vind om te vaak stoned te zijn.

toen ik van de week House zag heb ik even overwogen om meth te scoren
Wat heb je wel allemaal niet om zo'n hoeveelheid dagelijks te moeten wegwerken?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_73357720
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:32 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

Wat heb je wel allemaal niet om zo'n hoeveelheid dagelijks te moeten wegwerken?
Ik ben niet zo heel goed gebouwd, mijn skelet past niet netjes in elkaar waardoor kraakbeen en tussenwervelschijfjes hier en daar een beetje verdwijnen en chronische slijmbeursontstekingen in de heupen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:46:14 #7
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_73357851
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel goed gebouwd, mijn skelet past niet netjes in elkaar waardoor kraakbeen en tussenwervelschijfjes hier en daar een beetje verdwijnen en chronische slijmbeursontstekingen in de heupen.
Ok dan...

Maar wat een waslijst joh. Maar wel prettig dat je het daarmee leefbaar kunt houden.

Ik neem zelf 1 of 2 per maand een paracetamol. Omdat Ibuprofen schadelijker is.
Gewoon pijn in de kop, niks ernstigs.
Maar vaak dan toch een ibuprofen erachteraan, want paracetamol werkt vaak amper.

Mbt pijn in de schouders, verkeerd zitten en dwarsigheid niet naar de fysio te gaan....
Menthololie en masaage, of een olie met o.a. gember.
Kortom, verschillende indonesische, chinese, filippijnse massageolietjes.
En dat werkt ook meer dan aardig!
Ik ben een eckte rapnegert
pi_73357888
Ik heb laatst bij toeval een gouden combi ontdekt van pijnstillers.
Ik had al 4 dagen last van hoofdpijn, zo'n rottige pijn die nog het meeste lijkt op katerhoofdpijn. Ik heb gemerkt dat deze pijn wordt getriggered door stress.
De pijn was zo hardnekkig dat doses van 600 mg ibuprofen nog niet eens werkten. Ook paracetamol alleen deed niets. Maar een combi van 600 mg Ibu en 400 mg Paracetamol deed wonderen. Koppijn was weg binnen een half uur.
pi_73359093
Dagelijks arcoxia en afhankelijk van de pijn die dag daarnaast niets, normale paracetamol, paracetamol met 10 of 20 mg codeïne of tramadol.
Tramadol is kutspul en neem ik alleen als het echt niet anders kan en dan het liefst nog voor ik ga slapen. Wattenhoofd.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 4 oktober 2009 @ 15:49:06 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_73359626
Helemaal niks, tenzij ik echt ziek ben: dan paracetamol.
Wel een tijdje Oxynorm geslikt voor m'n knieën, geen feest! Wel érg goede pijnstilling (morfine in tabletvorm), maar ik had liever pijn dan alle bijwerkingen..
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 15:53:37 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73359750
Soms buprenorfine in de vorm van Transtec.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:06:40 #12
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73360091
Ik heb vroeger veel ibuprofen geslikt [3x per dag 600mg] voor mn reuma maar nu kortgeleden is gebleken dat ik ook Crohn heb en ibu dus niet meer mag ben ik druk op zoek naar iets anders.
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:08:05 #13
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_73360134
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:06 schreef saaw het volgende:
Ik heb vroeger veel ibuprofen geslikt [3x per dag 600mg] voor mn reuma maar nu kortgeleden is gebleken dat ik ook Crohn heb en ibu dus niet meer mag ben ik druk op zoek naar iets anders.
Heeft je huisarts geen tips voor je?
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:14:26 #14
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_73360288
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:08 schreef GotC het volgende:

[..]

Heeft je huisarts geen tips voor je?
Vorige keer dat ik een gewrichtsontsteking had heb ik op aanraden van mn huisarts een zo hoog mogelijke paracetamol spiegel opgebouwd maar dat hielp amper.
Had toen eerst in het ziekenhuis tramadol gekregen maar daar raakte ik dan weer heftig verstopt van.

Gelukkig kon ik toen snel terecht in het ziekenhhuis voor een punctie maar voor volgende keer moet ik inderdaad misschien nog maar eens bellen of hij nog andere ideeen heeft.
an urge to help mankind overcomes me
  † In Memoriam † zondag 4 oktober 2009 @ 16:34:39 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73360909
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:14 schreef saaw het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik een gewrichtsontsteking had heb ik op aanraden van mn huisarts een zo hoog mogelijke paracetamol spiegel opgebouwd maar dat hielp amper.
Had toen eerst in het ziekenhuis tramadol gekregen maar daar raakte ik dan weer heftig verstopt van.

Gelukkig kon ik toen snel terecht in het ziekenhhuis voor een punctie maar voor volgende keer moet ik inderdaad misschien nog maar eens bellen of hij nog andere ideeen heeft.
Om verstopping te voorkomen kunnen ze lactitolmonohydraat voorschrijven in combinatie met een opiaat zoals Tramal.
pi_73422387
Celebrex 2 maal daags (gewrichtsontstekingen)
Lyrica 2 maal daags (zenuwpijn)
Ibuprofen 600 zo nodig (pijnstiiller)
MS-Contin zo nodig (pijnstiller/morfine)
Tramadol zo nodig (pijnstiller)
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:15:31 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_73423839
Alleen diclofinac ivm migraine.
Dus als het nodig is, niet iedere dag.

Mijn man zit momenteel aan de morfine, maar die ligt in het ziekenhuis.
Wat voor pijnbestrijding hij krijgt als hij thuis komt weten we nog niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_85678794
bijna een jaar.. dikke kick dus..

Inmiddels bij de diclofenac en paracetamol 3 keer 50 mg tramadol (voor echt heftige dagen 100 mg) en vandaag een afspraak bij de pijnpoli, iemand ervaringen ermee?
Het is vandaag alleen nog maar een gesprek+onderzoek, ik hoop heel hard dat ze wat constructiefs voor me kunnen doen want die pillenzooi elke dag is nasty.
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 10:51:17 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85680306
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:04 schreef MarMar het volgende:
bijna een jaar.. dikke kick dus..

Inmiddels bij de diclofenac en paracetamol 3 keer 50 mg tramadol (voor echt heftige dagen 100 mg) en vandaag een afspraak bij de pijnpoli, iemand ervaringen ermee?
Het is vandaag alleen nog maar een gesprek+onderzoek, ik hoop heel hard dat ze wat constructiefs voor me kunnen doen want die pillenzooi elke dag is nasty.
Bij de pijnpoli kreeg ik eerst een gesprek met een anesthesioloog. Daarna moest ik daar een dag blijven en toen kreeg ik gesprekken met de anesthesioloog, een fysiotherapeut en een psycholoog.

Zolang ze de oorzaak niet kunnen bestrijden kunnen ze volgens mij niet veel doen.
pi_85680554
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:51 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Bij de pijnpoli kreeg ik eerst een gesprek met een anesthesioloog. Daarna moest ik daar een dag blijven en toen kreeg ik gesprekken met de anesthesioloog, een fysiotherapeut en een psycholoog.

Zolang ze de oorzaak niet kunnen bestrijden kunnen ze volgens mij niet veel doen.
-O-
Pijnbestrijding is natuurlijk altijd symptoombestrijding.. voor de heupen is voor mij misschien een zenuwblokkade mogelijk, dat zou al een heleboel schelen.
  † In Memoriam † woensdag 25 augustus 2010 @ 11:00:17 #21
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85680598
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 10:58 schreef MarMar het volgende:

[..]

-O-
Pijnbestrijding is natuurlijk altijd symptoombestrijding.. voor de heupen is voor mij misschien een zenuwblokkade mogelijk, dat zou al een heleboel schelen.
Daar gaat de anesthesioloog of de neuroloog uiteindelijk naar kijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 11:09:16 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85680898
Ik slik momenteel 's avonds (en overdag indien nodig) 2x 400 ibuprofen, in combinatie met een maagbeschermer. Ik had verklevingen in mijn buik (dunne darm-buikwand) en daar ben ik aan geopereerd. Herstel wil nog niet erg helaas, en ik kan niet lang zitten. Als ik door omstandigheden langer dan een half uur moet zitten slik ik vantevoren dus extra pijnstillers.

Daarnaast heb ook ik een slijmbeursontsteking in mijn heup en ik zak steeds door een spier in mijn bovenbeen. Waarschijnlijk veroorzaakt het een het ander, alleen is nog niet duidelijk welke van de twee de oorzaak is en welke het gevolg. Maar mijn buik gaat voor momenteel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85681235
Slijmbeursontsteking in de heup heb ik aan beide kanten, sucks!
Heb je al eens gevraagd aan je huisarts om een injectie?
Dat heeft bij mij een tijd gewerkt.
Helaas worden de ontstekingen veroorzaakt door de bouw van de botten en werken de injecties nu niet meer, maar jij hebt er misschien wel baat bij!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2010 @ 11:19:24 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_85681276
Nee ik ben totaal ongevoelig voor die injecties. Dus daar begin ik niet meer aan, heb meestal veel pijn van de injectie en werken doet het niet :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_85681416
Ah rot :(
Stomme dingen he die lijven!
:*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')