Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb inmiddels een WMO indicatie binnen, maar de haken en ogen die daaraan zitten... achteraf denk ik dat ik die hele indicatie beter niet had kunnen aanvragen. Ik moet namelijk nu verhuizen naar een woning die rolstoeltoegankelijk en doorgankelijk is en waar ruimte is om een scootmobiel te stallen. Allemaal zaken die ik op dit moment nog niet nodig heb maar wellicht in de toekomst wel.
Probleem is dat ik in augustus weg moet uit mijn huidige woning (tis antikraak en wordt gesloopt) en dat het heel moeilijk, zoniet onmogelijk is om voor die tijd een woning te vinden die voldoet aan de WMO indicatie. Als ik een andere woning vind die op dit moment voldoet aan mijn eisen (iets zonder trappen) en ik heb in de toekomst een rolstoel/scootmobiel nodig dan moet ik de aanpassingen die aan het huis nodig zijn zelf betalen aangezien ik er dan zelf 'bewust' voor gekozen heb een woning te betrekken die niet voldoet aan de eisen die in de WMO indicatie staan. Ik had dus veel beter pas om die indicatie kunnen vragen op het moment dat ik daadwerkelijk in een rolstoel zit. Ik heb mezelf dus in de vingers gesneden...
Ik moet echt weg uit deze woning, niet alleen vanwege de sloop, maar ook omdat ik hier 5 trappen op moet en dat eigenlijk niet meer aankan. De enige reële kans op een woning die ik heb met de 5 jaar wachttijd die ik heb opgebouwd is een woning met een lift, maar een woning die voldoet aan de eisen die in de WMO indicatie staan vinden is vrijwel onmogelijk. Ik voel me best een beetje genaaid hierdoor.
Ja, ik sta nu 5 jaar ingeschreven bij de instantie die in mijn gemeente de gaat over de toewijzing van sociale huurwoningen. Maar deze instantie lijkt min of meer los te staan van het WMO beleid van de gemeente. De WMO heeft dus zelf geen lijst van geschikte woningen, die worden samen met andere sociale woningen eens per 2 weken gepubliceerd en dan kun je daarop reageren. Helaas is het zo dat er tussen die lijst misschien eens per maand een WMO woning opstaat en dat zijn vrijwel allemaal eengezinswoningen (die te groot voor me zijn en te duur).quote:Op vrijdag 18 maart 2011 12:25 schreef manda-rijn het volgende:
[..]
Sta je ingeschreven bij een woningbouwvereniging?
Volgens kun je met deze indicatie en je situatie een urgentieverklaring aanvragen, en zij kunnen je ook helpen met woningen die al aangepast zijn. Heeft de WMO zelf geen lijstje met toegankelijke woningen?
topquote:Op zondag 24 april 2011 14:24 schreef Rewimo het volgende:
*schop*
Ik heb vorige week donderdag een prik in mijn heupgewricht gehad, pijnstiller plus ontstekingsremmer. Als die prik zou helpen, weten ze dat de oorzaak in mijn heupgewricht zit. Donderdags eerst helemaal geen pijn, ik liep met mijn krukken in mijn hand het ziekenhuis uit
Na een paar uur raakte de pijnstiller uitgewerkt en kreeg ik wel pijn. Maar vrijdags ging het eigenlijk heel goed, zaterdag liep ik buiten zonder krukken. Zondags gingen we op vakantie, krukken mee maar ik heb ze niet nodig gehad!We waren aan de Moezel dus ik heb mijn been echt wel getest. Geklommen, gefietst, gezwommen, veel gelopen, en tot vrijdagmorgen had ik vrijwel geen last. Toen begon ik mijn heup te voelen, maar nog niet zo dat ik met krukken moest lopen. Het rare is wel, dat ik nu echt mijn heupgewricht voel en niet (nog niet?) de spieren waar ik zo'n last van had. Ook ben ik in de hele week maar twee keer door mijn been gezakt
![]()
Nu is het natuurlijk afwachten wat ze verder gaan doen. De oorzaak zit in mijn heupgewricht, maar wat is die oorzaak? Ik krijg binnenkort een telefoontje van de orthopeed, om te overleggen over het effect van de prik. Ik ben heel benieuwd wat er verder gaat gebeuren. Vorig jaar was er op een foto niets te zien.
Maar voorlopig geniet ik nog even van het feit dat ik momenteel behoorlijk kan lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |