Ik reageer niet zo vaak, maar mijn polsen willen vandaag wel even meewerken.
@ manda-rijn: vervelend dat je zo lang moet wachten, ik kan me die rollercoaster van emoties goed voorstellen (heb er zelf ook een beetje last van, ik had na 2 maanden wachten eindelijk een afspraak bij reva-centrum Heliomare en ik dacht dus lekker te gaan beginnen met revalideren maar nu blijkt dat ik nog 4 maanden moet wachten). Sterkte toegewenst! En ook aan alle anderen in dit topic die moeten vechten voor wat ze nodig hebben.
Ik heb inmiddels een WMO indicatie binnen, maar de haken en ogen die daaraan zitten... achteraf denk ik dat ik die hele indicatie beter niet had kunnen aanvragen. Ik moet namelijk nu verhuizen naar een woning die rolstoeltoegankelijk en doorgankelijk is en waar ruimte is om een scootmobiel te stallen. Allemaal zaken die ik op dit moment nog niet nodig heb maar wellicht in de toekomst wel.
Probleem is dat ik in augustus weg moet uit mijn huidige woning (tis antikraak en wordt gesloopt) en dat het heel moeilijk, zoniet onmogelijk is om voor die tijd een woning te vinden die voldoet aan de WMO indicatie. Als ik een andere woning vind die op dit moment voldoet aan mijn eisen (iets zonder trappen) en ik heb in de toekomst een rolstoel/scootmobiel nodig dan moet ik de aanpassingen die aan het huis nodig zijn zelf betalen aangezien ik er dan zelf 'bewust' voor gekozen heb een woning te betrekken die niet voldoet aan de eisen die in de WMO indicatie staan. Ik had dus veel beter pas om die indicatie kunnen vragen op het moment dat ik daadwerkelijk in een rolstoel zit. Ik heb mezelf dus in de vingers gesneden...
Ik
moet echt weg uit deze woning, niet alleen vanwege de sloop, maar ook omdat ik hier 5 trappen op moet en dat eigenlijk niet meer aankan. De enige reële kans op een woning die ik heb met de 5 jaar wachttijd die ik heb opgebouwd is een woning met een lift, maar een woning die voldoet aan de eisen die in de WMO indicatie staan vinden is vrijwel onmogelijk. Ik voel me best een beetje genaaid hierdoor.
@MarMar: balen dat je nog steeds geen toezegging hebt gekregen dat je
nu de hulp krijgt die je nodig hebt.
@spiritoffreedom: welkom, en lucht je hart als je daar behoeft aan hebt zou ik zeggen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:Sinceria is de liefste user van FOK!