abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92810808
Deel 113

De dreumesjes:

*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 15-02-2011 11:45:28 ]
pi_92810889
Laatste posts:

quote:
17s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar is trouwens een mooie boef.
Hij eet thuis eig. op brood nooit iets anders dan smeerkaas, smeerworst of chocopasta.
Jam blieft hij niet, appelstroop niet, gewone kaas vind hij vies, tosti eet hij niet etc. etc.
Dus ik vroeg gisteren op het kdv wat hij daar zo allemaal op de boterham at... :') Alles dus zeg maar. :+ :D

Toen vroeg ik meteen maar naar fruit, want thuis krijg ik er eig. niks anders dan banaan in, of geprakte banaan met geraspte appel hooguit.
Nou, appel en mandarijntjes etc. gaan er daar ook prima in! :o

Dondersteen dat hij er is! :D O+
Daar gaan we dus even verandering in brengen thuis. :P :D

En over slapen hebben we het gewoon niet. :') :X Of nou ja, mss dat ik de FOK-wet om kan keren? O-) De afgelopen 2 nachten waren echt zwaar prut. Hij was superonrustig, viel steeds wel in slaap (bij mij op schoot, en ook alleen bij MIJ op schoot zeg maar) (wel in bed trouwens) maar leek weer wakker te schrikken, veel draaien, woelen, beetje jengelend huilen etc. -O-
En overdag is er niks aan de hand, alleen aan het eind van de dag wat hangerig.
Hij lijkt heel erg bezig te zijn met praten, alleen dat lukt nog niet echt, mss is het dat, een sprongetje zeg maar...
We zullen het wel zien.

Ik hoop alleen wel met heel mijn hart dat het voor zaterdag over is, want dan ga ik voor een kleine 2 weken weg voor mijn werk en moet F. het alleen zien te rooien. :@ -O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef Vicky het volgende:
Echt een boefje BE! O+
Hopelijk gaat het slapen snel beter!

Wij hadden afgelopen nacht eindelijk weer eens een goede avond en nacht..
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef Poppejans het volgende:
Wat leuk en spannend FTA! Voor je het weet is het oktober en gaat je kleine manneke met rugzakje stappend naar de peuterspeelzaal O+
Wat veel, 4 dagdelen uiteindelijk! Dat is hier niet zo en ik dacht dat het overal maar 2 dagdelen was, een ochtend en een middag.
Veel keuze had je in jullie stad, ik wil ook zeker bij meerdere gaan kijken tzt.

Ah wat sneu, de slaapperikelen van Oscar!
Hopelijk is het gauw weer over.En ik ben helemaal niet zo van de ''sprongetjes'' maar soms is hangerig/slecht slapen hier echt verklaarbaar; dan is het ineens dat als dat over is hij wat nieuws kan en opgelucht lijkt.

Wolf heeft van zondag op maandag tot 4.00 in zn eigen bedje geslapen _O_ Kon hem zonder protest die avond in zn eigen bedje leggen, maar we waren wel weggeweest dus hij was vast te moe om te protesteren.
Gister was zn papa ziek (ik was weg) en die heeft het daardoor niet geprobeerd hem eerst in eigen bed te leggen, das wel weer jammer maar we gaan door met frisse moed.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef freecell het volgende:
Oeh BE, dan hoop ik ook mee dat het snel over is :X

FLorian zit weer even op melk, ei en soja vrij.
Het lijkt elke keer goed te gaan als hij één van die drie krijgt, maar ipv slapen van 18:30 tot 7:00 is het dan slapen tot 19:30, krijsend wakker worden en blijven krijsen tot 23:00 plus nachten onrustig. En buik zeer en stinken :X En dan 's morgens enorme diarree...
Wij halen hem dan gewoon maar naar beneden, dan gaat hij mopperend spelen en dan gaat hij met ons weer mee naar bed, maar ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen :@
Ik ben er de hele dag en nacht voor de kinderen, maar de avond is voor mij :@

Het kan nog toeval zijn en ik weet niet of het nu melk, ei of soja is, maar nu eerst maar weer helemaal melk, ei en soja-vrij tot het helemaal over is en dan voorzichtig weer introduceren :)
Denk ik...

Of misschien nog een keer weer naar de KA -O- Kan je die gewoon weer bellen of moet het dan weer via je HA?
pi_92810906
@Poppejans Deze vier waren in een omtrek van 2 km rondom het huis. Grote stad he! Het zijn hier allemaal voorscholen en er wordt erg veel aandacht besteedt aan taal voor allochtone kinderen met taalachterstanden. Voor Finn is dat niet nodig en dus vinden wij 4 dagdelen overdreven (het is natuurlijk wel altijd handig als je echt ergens heen moet, je betaalt namelijk wel voor die 4 dagdelen) Misschien als hij bijna naar de basisschool gaat dat het ter voorbereiding leuk is, maar dat is nog zooooo lang!

BE wat grappig dat hij op het kdv veel meer eet dan thuis Ben benieuwd of hij dat thuis nu dan ook gaat eten

Freecell wat vervelend!
pi_92810915
Je hebt een dubbele OP ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92810927
Haha Dank u!

Aangepast :)
pi_92810989
Hoi!
pi_92811048
Leander gaat straks ook 4 dagdelen naar de psz. 2 Moeten we zelf betalen 2 krijgen we van de gemeente ivm piramide en spraakachterstand enzo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_92811102
Psz :o
Hoooo, zo ve zijn we nog iet!

*rent terug naar babytopic!*
pi_92811128
Wat moeten jullie betalen als ik vragen mag MeNicole? Piramide bedoel je de leermethode? Daar werken ze op de psz waar Finn heen gaat ook mee.
Ik vond trouwens de prijs echt verrassend laag, 5 euro per maand 11 maanden per jaar.
pi_92811220
Hoi, even een schaamteloze crosspost met foto spam van mijn jarige job.

Voor in de OP:
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy

Vers in de wieg van het ziekenhuis

Nog een teer poppetje

Een lekker lachebekkie

Getuige van een toch wel historische dag

Clowntje

Foetsie baby, hallo dreumes
pi_92811242
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat moeten jullie betalen als ik vragen mag MeNicole? Piramide bedoel je de leermethode? Daar werken ze op de psz waar Finn heen gaat ook mee.
Ik vond trouwens de prijs echt verrassend laag, 5 euro per maand 11 maanden per jaar.
Hier is het inkomsten afhankelijk. Zoals het er nu uit ziet betalen we 22 euro in de maand. Dus is niks. Voor Mikael hoefde ik toen niks te betalen maar R is nu meer gaan verdienen en vallen we in een andere schaal :P

Ja piramide bedoel ik de leermethode ja. Zijn ze vorig jaar mee begonnen. En Leander valt met zijn spraakachterstand in de groep die daardoor 2 dagdelen extra mag komen. Kan niet wachten tot het zover is :@ Tegen die tijd dat ie gaat (na de zomervakantie) word zijn broertje of zusje ook geboren dus.....
pi_92811291
Dat is wel heel fijn dan inderdaad O+
Ik was ook heel blij met de psz, even twee dagdelen alleen met Florian :)

Kan FLorian trouwens in de OP? Hij stond niet in de op van de grote Baby's, dus je kan hem er zo bij zetten zonder boze Mods ;)
pi_92811299
tering FTA, dat is echt WEINIG!!

Dit zijn de tarieven hier:
http://www.kinderopvang-plein.nl/index/31#Peuterspeelzalen Rijswijk
Voor Tess zouden 3 dagdelen dus 112 euro per maand zijn, uitgaande van de VVE psz
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_92811349
Wij betalen 6,61 per maand :@
Voor 2 dagdelen per week (= 1x 2 uur en 1x 3 uur)
pi_92811368
Okee bij sommige hier is het inderdaad ook inkomensafhankelijk, maar deze hadden gewoon vast 5 euro per maand, ik vond het zo weinig!

Jemig Vicky! Dat is echt veel! Toch weer het voordeel van de grote stad dan.

Dat komt wel mooi uit dan inderdaad met een broertje of zusje erbij stiekem hoop ik daar ook een beetje op
pi_92811371
Psz? Daar ben ik nog niet mee bezig hoor :o

Freecell wat klinkt dat naar en pijnlijk. Misschien idd terug naar de ka? Volgens mij kan dat zonder tussenkomst van de ha als je er al eens geweest bent, maar weet ik niet zeker.

Be, wat een boefje haha O+
Ik hoop idd voor F. dat het snel beter wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92811389
Miss ik weet niet of je Senna naar een psz wil doen, maar hier waren er bij heel veel wachtlijsten van ongeveer een jaar. Misschien dus wel handig om alvast te gaan kijken als je dat wil.

Freecell wat is zijn geboortedatum? Dan zet ik hem er even bij,
pi_92811476
Jeumig, daar wil ik nog niet aan denken, maar als het moet...is dat gebruikelijk als een kind ook naar een kdv gaat?
pi_92811525
Volgens mij ging het daar pas ook over in de SC. BE (geloof ik?) had iemand gesproken op het kdv die dat wel deed en er heel erg positief over was.

Ik zou het niet weten eigenlijk.
pi_92811531
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Jeumig, daar wil ik nog niet aan denken, maar als het moet...is dat gebruikelijk als een kind ook naar een kdv gaat?
niet altijd. Het zoontje van mijn vriendin ging wel, maar een kindje van een andere vriendin weer niet.

PSZ is meestal wat meer pre-school dan een kdv.

Ik vind die prijzen ook echt niet leuk FTA! Bij Amber heeft mijn moeder het betaald :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92811602
Ik breek ff in. ;)
Wat een verschillen in prijzen van de psz zeg. Kim ging 1 ochtend en een middag voor 45,- en voor Tyler gaan we dan ca 65,- betalen, zelfde dagdelen. Ook inkomensafhankelijk.
pi_92811615
Ik kreeg hier vorige week bij het cb gewoon de inschrijfformulieren mee! Meteen ingeveuld en opgestuurd. Eind van de week kregen we al bericht dat hij dan 4 keer mocht komen. Het zou eventueel ook nog voor de vakantie kunnen maar dat doen we niet. Niet voor een paar keer. Ik denk wel dat hij het helemaal leuk gaat vinden. Elke dag als we er langs fietsen vertel ik hem dat hij daar ook heen gaat als ie jarig is geweest en dan knikt ie heel blij :Y . Of ie me snapt :?
pi_92811647
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in. ;)
Wat een verschillen in prijzen van de psz zeg. Kim ging 1 ochtend en een middag voor 45,- en voor Tyler gaan we dan ca 65,- betalen, zelfde dagdelen. Ook inkomensafhankelijk.
:o Zover gaan de prijzen hier niet eens. Niet hoger dan 32 euro.
pi_92811701
Kan ik me goed voorstellen Vicky! Dat is toch ook niet te betalen?
pi_92811783
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Kan ik me goed voorstellen Vicky! Dat is toch ook niet te betalen?
uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92811833
Ja en wat lekkers te eten zou ook leuk zijn :)

Gaat Tess wel naar de psz straks of zijn jullie daar nog niet uit?
pi_92811866
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...
Daarom ben ik voor nu even blij dat we weer maar 1 inkomen hebben. Ik zou bij jullie 66 in de maand betalen. Vind ik ook veel geld. Met de zwemles van de oudste erbij ben je in de maand 110 kwijt voor een pare uurtjes plezier :X
pi_92811899
Hier ook inkomensafhankelijk, het gaat wel tot vrij hoog als je veel verdient....

Voor de OP: Florian, 14-02-2010
pi_92812015
Ik heb me ook nog totaal niet verdiept in de psz. Sterker nog, ik wete niet eens wat het verschil is met de kinderopvang...

Hannah, welkom grote meid! Wat zie je er mooi uit in je rode jas met muts. O+

Zo, Lente ligt op bed, zonder morren. Nu kan ik m'n rechterbeen weer vrij bewegen zonder dat er een miepende dreumes aan bungelt.

Ze heeft het douchen ontdekt! Ik wilde 'r al een tijdje meenemen onder de douche -bespaart tijd want we hebben geen bad- maar dat vond ze maar eng, vooral de straal. Dus heb ik 'r afgelopen week gewoon in d'r pyjamaatje in de douche laten scharrelen als ik er zelf onder stond. En zo kwam ze steeds een stukje dichterbij. Tot ze vanmorgen met pyjama en al onder de douche stond. Toen heb ik 'r maar even uitgekleed. En binnen een minuut stond ze eronder alsof ze het al jaren deed, met d'r ruggetje naar de straal gekeerd en d'r hoofdje gebogen. O+
pi_92812304
Ooooow O+
Wat heerlijk!

Die van mij vinden de straal ook eng, maar ik kan het ook zo maken dat je geen straaltjes hebt, maar één dikkere straal (niet hard, maar zoals een kraan zeg maar) en dat vinden ze ok :)
pi_92812419
Hier is het zo dat de KDV bijna allemaal samen zijn gegaan met ''de peuterspeelzaal'' dus het gaat hier in dagdelen wat je afneemt.
En inderdaad ook inkomensafhankelijk wat je moet betalen

Hier op 1 minuut zit een PSZ met zo'n piramide project en dat lijkt me gewoon helemaal niks. Niks tegen buitenlandse mensen, het is een multiculti wijk waarin ik woon, maar mijn kind hoeft niet met 90% buitenlandse kinderen te zitten daar die geholpen moeten worden met taalachterstanden e.d :@

Miss_Sly, er zijn vaak enorme wachtlijsten, ik denk vooral juist bij jou in de stad. Zelfs hier bij ons (zeer klein stadje) werd geadviseerd door CB om met 1,5 jaar in te schrijven.
Ik had al een folder meegekregen toen hij net 1 jaar was
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:47:06 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92812518
Ik heb S_oepstengel maar uit het OP lijstje gehaald. Die heeft sinds Juli 2009 niet meer in OUD gereageerd.
Wel jammer, was altijd wel een leuke user. :Y
pi_92812531
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat? :@
pi_92812536
Dat hadden wij dus ook Poppejans, maar de klasjes waren 50/50 en als je kind die hulp niet nodig heeft, kan het hier ook gewoon vrij doen wat hij wil.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 11:47:57 #35
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92812553
Serpente, wat goed! Joep is ook helemaal fan van douchen.

Octopussy en Hannah, gefeliciteerd en welkom!

BE, die Oscar! Maar wat herkenbaar. Hoe vaak dat bij ons wel niet is... dat ie ergens anders zit te genieten van iets en dan denk ik: oe, dat zal ik ook eens halen. En dan thuis kijkt ie er niet naar om.

Vicky, hier is het ook inkomensafhankelijk. Joep gaat 16 mei voor het eerst en wij betalen iets van 40 euro per maand geloof ik. Het is dan 3 dagdelen, maar ik begin met 2.

Verder heb ik volgens mij een heel topic gemist!! Ik las wel dat Sorbo ziek is.. hoe gaat het?

Joep is zaterdag naar lolland geweest. Daar was een net, van touw, gespannen en dat vond ie toch gaaf om daar overheen te rennen en te springen. We zijn van 15.30 tot 17.30 geweest. Hij was helemaal op daarna. Hij heeft zooo gespeeld. Ow en hij is gewoon zo lief O+ . We hebben dit weekend veel samen gewandeld en geknuffeld. Het is zo'n lekker en lief en vrolijk mannetje.

[ Bericht 2% gewijzigd door seilram op 15-02-2011 11:56:57 ]
Niet mieten! Door gieten!
pi_92812884
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat? :@
Die van mij gaan niet naar de opvang ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:00:50 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92813016
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Whahaha, je bedoelt het vast niet zo, maar dit is echt zo enorm geschreven vanuit de beleving van een werkende moeder! Heerlijk! O+

Er is weinig verschil vlgs mij.
Ik hoorde alleen laatst van een kennisje dat haar kind, die zowel naar het kdv als naar de psz gaat, dat ze het idee had dat het psz wat meer het idee gaf van 'voorbereiding op school', dus wat meer dingen in een kring doen etc.
pi_92813104
Haha, zo bedoel ik het wel hoor. :P

Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'. ;)
pi_92813169
*schort voorbindt en krulspelden indoet*
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:09:59 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92813301
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, zo bedoel ik het wel hoor. :P

Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'. ;)
Ja, dat denk ik wel. Het lijkt me voor een kindje een enorme overgang om vanuit thuis ineens full time naar school te gaan. Vandaar dat dan de psz een mooie tussenoplossing is.
En ook om je handen even vrij te hebben als moeder zijnde. ;) :+

Maar voor de kindjes die naar het kdv gaan is er niet veel toegevoegde waarde.
Ik ben het een klein beetje aan het overwegen voor na de zomer, dat Sasha dan ipv 3 dagen kdv ook nog een halve dag psz erbij krijgt, maar ik weet nog niet precies waarom eigenlijk. Uren opbouwen, wat meer Oscar-tijd... zoiets.
pi_92813315
:D
pi_92813398
Houston!
We have a problem :X

pi_92813537
Als mijn kinderen naar een kdv zouden gaan deed ik ze niet naar een psz. Tegenwoordig spelen kdv volgens mij ook wel veel in om een kind "klaar" te maken voor de basisschool.
pi_92814231
Ik kom alleen even hoera en welkom voor de jarigen zeggen! *O*

Het is hier weer baddertijd. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92814634
Weer twee tegelijk en voeden enzo en alles, Claudia? :D

Ik zal eens op ons kdv vragen hoe ze de peuters voorbereiden op school, maar volgens mij doen ze dat wel. Dan hoeft psz niet, lijkt me.
pi_92815207
Als ik een thuisblijfmoeder was geweest dan had ik zeker mijn kinderen naar de psz laten gaan. Al was het alleen al omdat ik goede herinneringen er aan heb van mijn eigen kindertijd.

Hihi, in de OP staat er nu onderaan het lijstje een Hannah en bovenaan ook.
pi_92816976
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand.. O+ Ik betaal ruim 1300 euro per maand voor 4 dagen per week (bruto, krijg er nog wel wat van terug). Kan ik Xeentje niet 4 dagen per week op een psz doen dan? (En nu klink ik vast ook enorm als een werkende moeder :@ )
pi_92817021
Maar psz is alleen 's ochtends toch? Dat weet ik dan weer wel. :')
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:51:18 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92817047
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
Maar psz is alleen 's ochtends toch? Dat wete ik dan weer wel. :')
Nee, er zijn er ook die middagen hebben, maar je kind gaat wel maar 1 dagdeel per dag. Meestal is dat 2 dagdelen per week dacht ik.
pi_92817057
Hier is Psz één ochtend en één middag en op zulke onmogelijke tijden dat het niet gecombineerd kan worden met werk :P (8:30 - 11:30 en 13:15-15:15)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:52:19 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92817093
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:49 schreef Xenia het volgende:

[..]

Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand.. O+ Ik betaal ruim 1300 euro per maand voor 4 dagen per week (bruto, krijg er nog wel wat van terug). Kan ik Xeentje niet 4 dagen per week op een psz doen dan? (En nu klink ik vast ook enorm als een werkende moeder :@ )
Vaak moet je wel zelf eten en drinken etc. meegegeven en slapen doen kindjes daar ook niet bijvoorbeeld.
Een kdv is echt voor zorg, een speelzaal is om te spelen zeg maar.
pi_92817152
Peuterspeelzaal is vaak toch alleen een ochtend of een middag? Niet een hele dag toch?
pi_92817569
Ah ik heb 'm :Y Geen psz hier dan dus.

Mefke, ik weet niet meer wat ik had om de weerstand te verhogen, kan het wel voor je nazoeken want heb het potje thuis nog wel staan. Maar ik ben er accuut mee gestopt toen ik las dat je als je ziek(jes) bent en dan in de weer gaat met weerstandverhogers, dat juist een tegenovergestelde werking heeft. Dan schijn je juist nog beroerder te worden. In mijn eigen geval leek dat ook te kloppen, dus bij Xeentje ook meteen mee gestopt.

Wat ik wel nog steeds enorm kan aanbevelen (bij verkoudheid dan) is Kaloba junior. Dat werkt echt enorm goed. 2,5 ml op een lepeltje geven en een uurtje later is haar neusje weer helemaal vrij, geen loopneus meer en ze hoest ook niet meer. Driemaal daags geven. Echt, Kaloba ftw _O_
pi_92822592
quote:
Op dinsdag 15 februari 2011 11:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja en wat lekkers te eten zou ook leuk zijn :)

Gaat Tess wel naar de psz straks of zijn jullie daar nog niet uit?
Het is wel de bedoeling. Amber vond het geweldig.

Even wezen meten en wegen met Tess. De stats: 12.2 kilo en 86,7 cm. Gewicht op de lijn, lwngte er iets boven. Madam heedt een aardige lengte-groeispurt gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_92822882
Ssserpente, het meest voor de hand liggend op de PSZ is dat ze een ochtend en een middag per week gaan (al zal je dat vast wel kunnen proberen te ruilen als het niet uitkomt).
Voor een kind dat al naar een KDV gaat heeft een PSZ geen toegevoegde waarde denk ik.
Wolf gaat naar mijn ouders/ouders komen hier als wij allebei aan het werk zijn, en Wolf ziet erg weinig andere kindjes dus ik vind straks als hij 2/2,5 jr is een PSZ wel belangrijk, vooral ter voorbereiding van de basisschool.Omgang met andere kindjes, leren in de kring te zitten e.d

Wij hadden vanmiddag een zwem&bijklets-meet met Twinkly en Niels (meer foto spam volgt in fototopic)

Was erg gezellig! Niels heeft lopend het hele peuterbad gezien en Wolf heeft alleen maar gekropen en gespetterd
oh, en de glijbaan bleef poeploos :P
Twinkly, heb hem meteen over kunnen leggen in bed bij thuiskomt! Ligt heerlijk te slapen nu. Dit moeten we vaker doen haha

[ Bericht 6% gewijzigd door DustinHenderson op 15-02-2011 16:08:44 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_92823236
Florian, Hannah en zelfs Tessa welkom hier! *O* *O*
Van harte gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag! w/

Vandaag is mijn 5e dag dat ik met een meestergriep in bed lig. J. is thuis omdat ik niet eens in staat ben om voor Rienk te zorgen. Leef op paracetamollen, ibuprofens en neusspray. Het gaat steeds een beetje beter en morgen moet ik beter zijn, want J. wordt geopereerd aan zijn knie. Gelukkig staat McLaura standby, maar ik vind het fijner als ik manlief zelf af kan leveren en op kan halen. Ik lees wel bij, maar puf om te reageren heb ik ff niet :@

Beterschap aan alle zieken! En dat zwemmen is leuk zo saampjes zeg! ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_92823294
Ja, het was erg gezellig :D Hihi Ssserpente, we hebben nog aan jullie poep-avontuur gedacht.
Niels vond het water nog wel een beetje eng, hij wilde in het pierebadje niet zitten en in het diepere bad omklemde hij me als een aapje O+ Wolf vond het echt heerlijk, die was helemaal in zijn element!
Niels heeft maar een half uurtje geslapen en we zitten nu samen Bumba te kijken, daar wordt hij altijd weer vrolijk van. Als we Bumba toch eens niet hadden :P
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_92823337
Jeutje, dan heb je het behoorlijk te pakken Vlindur. Beterschap gewenst! Hopelijk knap je gauw op.
Dan merk je pas hoe ''lastig'' het is om ziek te zijn met een klein kindje he? Wat fijn dat je man toch thuis kon zijn. Succes voor de operatie morgen
pi_92823482
Welkom Hannah, Harry en Florian! Instroomgolf! :D *O*
Gezellig!

Kijk die grote jongens in hun witte badjassen. O+

Vlindur, jemig, dat klinkt niet fijn. Beterschap, hopelijk heb je het ergste gehad. :*

Ko is zo lekker aan het keutelen en scharrelen hier, hij wil helemaal geen bumba meer kijken, is echt beter en zijn oude ikje. Heel veel boeken lezen, alles benoemen, pizza bakken in zijn oventje en bouwen. O+

Wb psz of kdv, volgens mij is er wel degelijk een klein verschil, wat BE al zegt, het ene is vooral voor de dagelijkse zorg en het andere om te spelen en al wat te 'leren'.
Wij zitten eigenlijk tussen jullie beschrijvingen van werk en thuisblijf in, We werken allebei 3 dagen, en de ene overlap-dag gaat Ko naar het kdv.
In maart kan hij voor 5 ochtenden naar de psz, dat zou voor ons met werk net zo goed te combineren zijn, we zijn allebei eigen baas.
Maar nu is P. laatst naar een open dag van een voorschool hier in de buurt geweest. Die hoort bij de school waar we Ko heel graag naar toe willen sturen, een kunstmagneetschool.
En hij was erg enthousiast erover. Dat begint pas vanaf 2,5 jaar, dus pas in dec en het programma gaat echt samen met de 1ste en 2de groep ook. Ik geloof minimaal 3 ochtenden, maximaal 4. Gratis volgens P.
En eigenlijk wel aantrekkelijk omdat er ook kindjes van andere culturen komen, waar die andere pzs natuurlijk vooral blank hoger opgeleid VPRO-types zal trekken. :+
Dus we zitten nog weer een beetje in twijfelstand. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_92823878
*O* Welkom Florian, Harry en Hannah! *O*
En nog gefeliciteerd met jullie verjaardag!!

[ Bericht 48% gewijzigd door Vicky op 15-02-2011 19:48:32 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:39:14 #61
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92824570
Joep gaat ook naar een psz. Wij werken allebei 3 dagen en 1 dag in de week komt mijn moeder oppassen. Ik denk dat hij er in mei ook wel aan toe zal zijn, lekker met andere kindjes spelen. Al zal het begin echt wel wennen zijn voor hem, maar ik schat in dat hij zich wel snel aanpast.

Oeke, dat klinkt wel heel leuk!

Aaaaa poppejans, kijk ze nou zitten! De heren :)
pi_92826365
Hier ons ook maar even georienteerd op psz. Er is er 1 hier in het dorp, voor de ouderbijdrage moeten we informeren bij de leidsters, dus morgen maar even bellen.
Hier is het ook voor 1 ochtend en 1 middag in de week, wel op 2 verschillende dagen :) Vanaf dat ze 3 jaar zijn mogen ze er eventueel een derde dagdeel bij.
Wij gaan Jaël zeker wel naar de psz laten gaan, leert ze ook meteen met andere kindjes van haar leeftijd spelen :)

Verder heb ik wel bijgelezen, maar het is allemaal niet echt blijven hangen, sorry...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_92826863
Peuter gaat hier naar de peuterspeelzaal en dreumes straks ook, maar het is hier pas vanaf 2,5 jaar. En dan een ochtend en een middag. En vanaf 3,5 evt extra dagdeel.

KDV is wat meer een vervanging van thuis zeg maar, PSZ is wat schoolser.
Hoewel KDV ook steeds vaker peutergroepen hebben waar ze dan een aantal dagdelen naartoe gaan of ze bieden meer peuteractiviteiten aan, dus wat meer PSZ idee.
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:13:57 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92831219
Meldt zich met deze dreumes O+

Fotospam hiero.
de eerste paar foto's scrollen wat moeilijker door grootte want toen wist ik nog niet hoe ze kleiner te maken, dus alvast mijn excuses hiervoor
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:34:19 #65
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92832306
Wat vervelend dat Oscar zo slecht slaapt! En wat een bengeltje inderdaad :D

Finn naar de peuterspeelzaal O+
Ik zal binnenkort ook eens bellen. Al is het maar om te vragen hoe lang de wachtlijsten zijn.

Wolf in zijn eigen bed! *O*

free, al je onder behandeling bent (geweest), zou ik gewoon die KA nog eens bellen voor een nieuwe afspraak. NIet geschoten is altijd mis ;)
Wel vervelend hoor!

Hannah, wat leuk om jou hier tegen te komen! ;)

Wolf en Niels :)
Die kontjes in die zwembroekjes O+
Twinks en Niels, dank je wel voor de brandweerauto. Die stond op het verlanglijstje

Beterchap Vlindur :*
Succes met J
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:36:47 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92832452
Welkom Harry! *O*
pi_92834750
Asyniur, gefeliciteerd met je kleine, grote jongen! Wat is het toch een schatje om te zien!

En die foto van Wolf en Niels is super O+ . Wolf heeft ineens haartjes! En wat een goed badje. Het dreumesbadje van waar wij gaan is veel dieper, daar kan R echt nog niet zelf in spelen.
pi_92836595
Groofsken, waar ga je heen dan? In de Tongelreep hebben ze er drie en is de ondiepste geloof ik 15 cm. Bovendien mag de buggy mee naar binnen. Werkelijk ideaal!

Enne welkom Hannah, Harry en Florian!

Ik moet even gaan bijlezen....

Oja, over die zalf, kan goed zijn dat als je het indient, je het wel zo vergoed krijgt. Maar als je pech hebt, is het een zalf die alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden...Heb ik ooit eens gehad met litekenzalf.
Ook een leuke kostenpost: twee keer pufmedicijnen + 2 luchtkamers (voor hier en het kdv): mevrouw rekent u even 80 euro af! En ja, dat mag je dan indienen, maar we weten nog niet of we luchtkamer twee vergoed krijgen. Nou ja, we zien wel. Tis wel heel fijn dat we nu niet meer met dat ding naar het kdv hoeven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_92836707
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:46 schreef mefke79 het volgende:
Groofsken, waar ga je heen dan? In de Tongelreep hebben ze er drie en is de ondiepste geloof ik 15 cm. Bovendien mag de buggy mee naar binnen. Werkelijk ideaal!

Enne welkom Hannah, Harry en Florian!

Ik moet even gaan bijlezen....

Oja, over die zalf, kan goed zijn dat als je het indient, je het wel zo vergoed krijgt. Maar als je pech hebt, is het een zalf die alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden...Heb ik ooit eens gehad met litekenzalf.
Ook een leuke kostenpost: twee keer pufmedicijnen + 2 luchtkamers (voor hier en het kdv): mevrouw rekent u even 80 euro af! En ja, dat mag je dan indienen, maar we weten nog niet of we luchtkamer twee vergoed krijgen. Nou ja, we zien wel. Tis wel heel fijn dat we nu niet meer met dat ding naar het kdv hoeven.
Ik vind de meest ondiepe daar nogsteeds te diep :-O.

Maar ik ga eigenlijk liever naar Veldhoven (kleiner, warmer, goedkoper ;) ). Helaas is daar het kleine badje nog veel dieper dan die van de Tongelreep.
pi_92836861
Verse aanwas *O* *O*
Welkom Florian, Hannah en Harry *O*
van harte gefeliciteerd!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_92836980
Oh, Hannah en Florian ook? :o :@

Welkom! *O* :*
pi_92837125
Welkom Hannah, Florian en Harry *O*
pi_92837610
Ehm, Groofsken, 15 cm is echt heel weinig hoor...hoe diep is je eigen badje? Geen idee hoe diep het in Helmond is, daar zwemmen we alleen in het diepe en in het bubbelbad. Driekus is sowieso meer van het diepe. En van onderwater zwemmen. O+
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:09:50 #74
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92837988
Welkom alle nieuwe dreumesjes!

Morris is ook weer helemaal de oude, zijn buisjes zitten er in en verder is er gelukkig niks gedaan.

Ik moest erg lachen vanmorgen, toen ik hem de OK op droeg. De OK assistent (denk ik?) riep: ooohh wat een mooie krullenbol! Mag 'ie op de foto? Dus ik zei: huh? Ja van mij wel, hahaha.
En hij: Ja, het is goed, kom maar!
Komt er ineens een fotograaf binnen die foto's aan het maken was voor een jubileumboek over het ziekenhuis. Hahaha, onze Morris lachend op de foto met de KNO arts, terwijl 'de slaapmelk' al in zijn infuus klaar stond. Ik krijg de foto's zelf ook. Grappig toch.

Op deze foto is ie aan het bijkomen met een raketje. Hij wist niet wat ie er mee moest, want hij had er nog nooit een op. Ding is ook een keer belikt en toen het bekertje in verdwenen.

[/img]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_92838106
Fijn dat het allemaal goed gegaan is Memmel! En hij is dus lekker thuis, hij hoefde niet te blijven?
Wat een schattige foto O+
pi_92838142
Memmel! Wat een schatje zo! En fijn dat het goed gegaan is. Hopelijk is het nou weer klaar en over.

Driekus is zaterdag ook model geweest, samen met zijn papa. Ik heb zomaar mijn mannen uitgeleend aan een andere vrouw. Samen vormden ze een gezinnetje dat we op de foto hebben gezet voor mijn werk. En het zijn zo'n schattige foto's geworden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:13:42 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92838201
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat het allemaal goed gegaan is Memmel! En hij is dus lekker thuis, hij hoefde niet te blijven?
Wat een schattige foto O+
Nee, alleen buisjes geplaatst, dus we waren om 11 uur alweer thuis.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_92838356
Ach gos Memmel, je kleine kereltje O+ Fijn dat het goed is gegaan, hij werd niet naar of misselijk wakker uit de narcose?
Gaaf dat hij in een fotoboek komt

Groofsken, dat peuterbadje was echt ideaal! Inderdaad maar een kleine laag water zodat kinderen er helemaal kunnen rond kruipen. Ik ken dat ook niet van andere zwembaden, altijd moet je ze dan alsnog zelf vasthouden als ze nog niet (goed) los lopen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:25:33 #79
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_92838883
De kindjes worden wel redelijk gedesorienteerd wakker uit de narcose (de andere kindjes ook - allemaal heel boos) en ik moest hem echt goed vasthouden en zijn hoofdje ondersteunen. Na een kwartiertje heeft hij een fles limonade op en toen was het weer 'gaan met die banaan' (rondjes rennen, spelen etc etc)
pi_92840553
Memmel, apart he dat ze dan zo snel weer opknappen...maar wel super fijn!
pi_92841056
Ah gos.. gelukkig dat hij vrij snel weer goed wakker werd
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:09:25 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_92841967
Mems! O+
wat lijkt zo'n raketje dan ineens enorm bij zo'n urretje! Ja, zelfs bij zo'n bulletje als Morris!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:10:38 #83
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92842054
Harry gefeliciflapstaart! En Hannah en Florian ook natuurlijk. Gezellig dat jullie je bij ons voegen!

Memmel, het gedesorienteerd wakker worden klinkt bekend. Thomas heeft beide keren dat hij onder narcose is geweest (MRI en buisjes) ook eerst een half uur gebruld en werd daarna pas rustig bij een fles/beker drinken. Hopelijk doen de buisjes goed hun werk en zijn jullie vanaf nu ontstekings-vrij.

Thomas' oor is nog steeds niet 100%, maar hij lijkt er verder weinig last van te hebben. Hij was heel lief en vrolijk vandaag hoorde ik van het kinderdagverblijf. Vanavond thuis ook trouwens, op even mopperen na toen papa niet snel genoeg thuis kwam en de maïsjes die hij als 'voorgerecht' had gekregen op waren.
Vorige week heb ik 5 dagen gewerkt ipv de 4 die ik normaliter doe. Ik kijk wel uit naar morgen, lekker samen kneuteren. Lekker even naar buiten als het weer het toelaat. Gewoon die kleine dingetjes.
Oh en ik heb nog een leuk filmpje van Thomas met een zonnebril, maar die moet nog even uploaden vanaf mijn telefoon.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:12:13 #84
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_92842174
*O* Florian! *O*

*O* Harry! *O*

*O* Hannah! *O*

Jeeeej, wat leuk jullie weer 'in de buurt' te hebben :Y Allemaal van harte met de grote kinders O+

Memmel, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat je krullenbol mee naar huis kon :) En ja, zeg nou zelf, dat koppie is toch ook mooi genoeg voor in een boek? O+

Verder bijlezen doe ik hopelijk morgen, vandaag ging het al wel beter met Stef, maar het was goed te merken dat hij nog uit zijn hum is.. Wat was hij vanmiddag aan het krijsen zeg :') Er was ook veel gekwijl en gegraai in de mond, dus het zal wel weer zo ver zijn dan. Nouja, de koorts is in elk geval wel wat minder, dus dat is al fijn..
3!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:48:41 #85
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92845019
Ik zal voor je duimen Trix!

Hier zojuist een hoop gehoest en gedrein. Ik heb hem een flesje water gegeven en toen het daarna doordreinde nog het muziekje aangezet. Hopelijk is dat de truc vanavond...
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_92848677
Memmel, wat fijn dat het goed ging allemaal. Je mooie jongetje. Stoertje, en toch ook zo'n kleintje met zijn grote raketijs!
  woensdag 16 februari 2011 @ 06:30:00 #87
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92854507
Muh, de truc had niet gewerkt. Uiteindelijk is hij met een paracetamol bij mij in bed beland, maar ook daar ging het niet helemaal lekker. Straks toch maar weer even langs de huisarts...

Trix, hoe is jouw nacht geweest? Is de koorts weer weg?
pi_92854671
Arme Thomas...

Wij hebben weer geslapen vannacht O+ Maar vanmorgen wel om 6:15 wakker :P

Dat is echt storend, hij wordt alleen voor 6:30 wakker als ik uit bed moet 's morgens. Als TARA er uit moet (meestal een dag of 4/5 per week) slaapt hij iig tot 6:30 en meestal tot 7:00. Bij mij ishet altijd voor 6:30 :?

Echt ALTIJD! Zou hij het weten? :?
pi_92854858
free, hij weet het gewoon. Echt. Hier ook, op mijn man's vrije dag slaapt ie tot 9 uur, vandaag ben ik vrij en ik hoorde em al.

Even een vraagje over 'vroeger' voor de mama's van kindjes met reflux. Welk medicijn kregen jullie? M'n petekindje lijkt 't te hebben en ze heeft wel iets gekregen maar dat doet niets. Ik vind 't zo sneu worden.

O mijn dreumes ligt nu te kletsen in bed, beetje zingen.. O+
  woensdag 16 februari 2011 @ 07:52:04 #90
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92854874
Thomas wil geen boterham, gesprekje: Poejaaaaa? *wijs naar koektrommel*
- Nee, het is nu tijd voor een boterham
Wuuhuuhuu, Toeta poejaaa.
- Nee Thomas, echt niet.
*drentel drentel richting kast met lekkers* Die?
- (alternatieve aanpak) Kom maar aan tafel, mama heeft boterham en melk.
Poeja?
- Nee, boterham!
*zucht* *drentel drentel naar kinderstoel* *steekt armen in de lucht om opgetild te worden*

Vooral die zucht deed 't hem!
pi_92854945
Hihi ca.ra dat is echt heel volwassen. Grappig!

Oja nog een vraagje. Hoe leer je ze de trap af gaan? Op gaat prima maar het zou voor mij een uitkomst zijn als af ook zou lukken.
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:15:38 #92
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92855082
De fysio behandelde het trap op- en af lopen als een programma dat je ze moet leren. Wij hebben een leuning met spijlen, dus on ons geval was het:
- met een handje de spijl vasthouden
- een voetje over de rand
- door de knie zakken, voet op de volgende tree zetten
- andere voet bijzetten
- handje naar de volgende spijl

Ondertussen hielden wij het andere handje natuurlijk vast. Thomas had in het begin de neiging om voorover te gaan hangen, dan bogen we zijn arm en hielden zijn hand op schouderhoogte, zodat je ook wat controle hebt over zijn bovenlijf.

Klinkt dat duidelijk zo of zal ik kijken of ik een foto kan maken?
pi_92855388
Memmel, fijn dat alles goed gegaan is. Wat een lieve foto met dat ijsje O+
Wat lijkt me dat naar hoe ze wakker worden uit een narcose, gelukkig was hij snel weer bij en zichzelf!

Arme Stef, het blijft ook maar steeds aan de gang he ;( Hopelijk ging het vannacht wel goed? :*

Asy, wat leuk dat het autootje ook op jullie verlanglijstje stond! Niels vindt het helemaal geweldig en stopt zijn duplo-diertjes er ook in. Nu zit de kat erin :D
Wat een mooie foto's van je kleine grote ventje! O+

hihi Thomas O+ Wat klinkt hij al groot! Zo'n gesprekje en al traplopen! Al is het voor zijn therapie, dan nog vind ik het super knap! Niels heeft pas sinds deze week door dat hij de trap op kan kruipen. Wolf ging gisteren gewoon "huphup" de trap van de glijbaan op!

Mefke, Niels kreeg Nexium. Dat verminderd het spugen niet maar remt de maagzuuraanmaak zodat het spugen minder kwaad kan voor de slokdarm.

Ik ben vergeten brood te kopen (nouja, ik dacht er wel aan, maar dan had ik het mee moeten slepen naar het zwembad ;) ) Dus nu eten we havermoutpap. Niels vindt het heerlijk!! :9
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92855398
Mefke, wij kregen zantac.

Trap af, 2mnd geleden "ff" geleerd,ivm bekken.
Boven aan achterstevoren op de knieën en dan ks het bij ons billen eerst dus één been naar beneden op de tree en dan de volgende ernaast.
Dus soort achterwaarts op de knieën.
Eerste paar treden benen moeten helpen maar hij had het echt héél snel door,na 1x al ofzo,héél apart.

Succes
pi_92855528
Leander ging gewoon zitten op de trap en dan steeds een tree naar beneden glijden. Dat was toen ie nog niet bij de leuning kon. Nu loopt ie gewoon met een handje vasthoudend.
pi_92855553
Goedemoooorgen!

Memmel, wat fijn dat het achter de rug is en dat het goed is gegaan! En wat een leuke foto!

En welkom aan alle lieve nieuwe dreumesjes. Leuk dat jullie er zijn! Maar Florian is toch nog een kleine baby? Hoe kan dat nou ineens een dreumes zijn! (voelt als heel kortgeleden dat ik je baby'tje kwam knuffelen Free!)

Zo, ik ben ook weer de oude. Wel zo fijn. Heb dan ook even heeeel erg genoten van mijn dreumes voor ze naar het KDV ging. Wat is het toch een lieverd. Ik was even een kommetje yoghurt met haar aan het delen, loopt ze ineens weg, komt ze terug met een doos eieren in haar handen (AARGH!). Ei? Ja? Ja? Ei! Ei! Ok, dus mevrouw wenst een gekookt eitje? Vooruit dan maar. Ze heeft het met smaak opgeknabbeld. Ze is zó gek op eieren dat ze vorige week gewoon haar eerste supermarktdriftbui kreeg. Niet omdat ik de koekjes voorbij liep, maar omdat ik weigerde een doos eieren in mijn kar te leggen! :')

Ze wil nu ook steeds op hoge stoelen zitten en op de barkrukken bij het kookeiland. Ze zegt dan: "Daar titten?" (charming). Ik vind het wel een beetje lastig, want ik moet er constant bij blijven, maar aan de andere kant is het natuurlijk supergezellig dat ze op die manier bij me zit als ik aan het koken ben. Zo had ik me het wel een beetje voorgesteld; koken en tijdens het koken met mijn meisje praten en haar dingen laten proeven <3
pi_92855630
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 07:51 schreef mefke79 het volgende:
free, hij weet het gewoon. Echt. Hier ook, op mijn man's vrije dag slaapt ie tot 9 uur, vandaag ben ik vrij en ik hoorde em al.
Haha, en speciaal om jullie te pesten wordt hij zo vroeg wakker?
Volgens mij zijn de meeste vaders gewoon iets dover dan moeders. Die slapen gewoon door en uit verveling gaan die kleintjes ook verder slapen. ;)

Thomas, wat een leuk gesprekje! En wat knap dat je al trappen loopt! ^O^

En Leander en Tijn ook al van de trap af! Ko staat altijd wat dommig te kijken en strekt dan zijn armen uit. Ook al hebben we het voor gedaan etc. Komt wel.

Niels lekker aan de havermout! :9 Morgen kan ik hem weer eens knuffelen! O+

Klinkt gezellig Sorboo! Ko staat ook altijd graag erbij in de keuken, op de bijzettafel. Proeven doet hij helaas niet meer, lijkt wel of dat jongetje dat alles wilde proeven en lekker vond, met de aardbodem verdwenen is een paar maanden geleden. ;(
Maar ei is hier ook nog steeds favoriet!

Zo, na een lang en goed gesprek gister heb ik vandaag het kdv opgezegd. Over 2 maanden zit Ko volledig op de Kresj. We gaan toch voor de doe-het-zelf creche. Ik vind het gek genoeg toch een beetje emotioneel om het kdv op te zeggen. Dat had ik niet verwacht.
pi_92855682
't Is toch weer een beetje het einde van een tijdperk, hoe kort ook. Ik merk dat dat soort dingen tegenwoordig bij mij ook altijd emoties oproepen die ik niet verwacht had. We worden gewoon vreselijk mushy van het moederschap! ;)

En best jammer dat Ko niet zo veel meer wil eten, maar dat komt vast vanzelf terug als je er geen punt van maakt. Denk je niet?
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:59:55 #99
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92855690
Aww Sorbo, wat lekker dat zitten op de barkruk. Inderdaad een soort ideaalbeeld he. En die driftaanval, geniaal. Ik vind het heerlijk als ze iets hebben waar ze echt gek op zijn en wat niet de standaard koekjes/snoepjes/rotzooi is. Wat Thomas heeft met peulvruchtjes zeg maar. Omdat dat niet is is wat je ze aangeleerd/'opgedrongen' hebt, maar echt 100% een uiting van het eigen karaktertje.

Mijn karaktertje ligt trouwens inmiddels alweer in bed. Goed dat hij het zelf aangeeft, maar aan de andere kant ook duidelijk een teken dat hij niet lekker is. Half 11 mogen we naar de huisarts.

Oeke, het is toch het afsluiten van een periode, dus ik kan me wel voorstellen dat dat wat met je doet. Het is toch een plek waar Ko lekker heeft gespeeld en waar de leidsters (hopelijk) altijd lief voor hem waren en ook een beetje van hem hielden.
pi_92855782
:D Mijn zoon staat achter me te kreunen. Dus ik vraag hem of ie an het poepen is. Gaat ie in een hoekje staan met zijn gezicht tegen de muur :P
Hij wil niet bekeken worden als ie poept. Geef hem eens ongelijk ;)
pi_92855803
:o eerste hartverzakking al gehad: meneer stond ineens in zijn ikea kinderstoel. Oeps... Riempje moet dus vast.
pi_92855810
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
En best jammer dat Ko niet zo veel meer wil eten, maar dat komt vast vanzelf terug als je er geen punt van maakt. Denk je niet?
Nou dat hoop ik wel. Ineens lust hij geen olijven meer, geen komkommer, alhoewel hij het wel een heel leuk woord vind. En een heleboel meer. We proberen er maar zo relaxed mogelijk mee om te gaan.

Dat is het, toch weer het einde van een tijdperk. Ik had ook verwacht dat hij er langer zou zitten, in combinatie met een enorm drukke werkperiode en afsluiten kdv en wennen kresj, is het toch even slikken.
Ik denk dat dat het ook is, ik zat net in een soort flow, en nu gaat alles weer anders, ik vind het even moeilijk me daaraan over te geven. :D

Haha Leander! :D
pi_92855812
Cara, klopt dat vind ik er ook wel leuk aan, dat het echt uit haarzelf komt! Maar toen in de winkel was ik er iets minder blij mee. "Eieieieieieiiiiiieeeeeeeeeeiiiii! Wheeeeeeeeh"

Menicole, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen :D
pi_92855866
Oh Olijven, daar maakte ik gisteren nog een grote fout mee. Isabeau zat braaf haar rijst met groente te eten, gaf ik haar tussendoor een olijf.. Toen wilde ze dus alleen nog maar olijven }:| . Ze heeft gewoon het hele bakje ingepikt (zat niet veel meer in, maar toch)

Maar het is vast een soort van uitproberen van Ko. Hij merkt natuurlijk dat hij keuzes kán maken, dus doet hij dat ook. Trekt vast wel weer bij.

En ik vind Kresj zo'n briljant hippiewoord! Ik zie allemaal mensen in lange rokken voor me die op de grond zitten. O+
pi_92855890
Zo, even snel. Wel bijgelezen, maar weinig tijd om te reageren enzo.

Hier gaat het goed, we zijn al op de helft *O* We hebben twee keer met schaap geskypt en dat vond Senna erg leuk. Ze mist hem ook echt, dat merk ik wel.
Ze heeft weer diarree, en is intussen ook wat slapjes. Ze is wel vrolijk en actief, maar niet helemaal van harte.
Achterlaten op het kdv gaat steeds beter. Vanmorgen wilde ze eerst nog even bij mij hangen (mama kuffel, en dat een paar keer in de herhaling). Ik vroeg of ze bij de juf ging knuffelen, dat was goed. Dus toen ze erbij kwam staan, zei Senna: mama moe erken (mama moet werken) en stak haar handjes uit naar de juf O+ Samen hebben ze me uitgezwaaid, kusjes gegeven en ze lachte erbij.

Nu aan het werk!
pi_92855984
ow en Senna heeft een vriendinnetje op het kdv O+ Ze bleef maar Anna zeggen, dus ik vroeg of er een Anna was, en die is er inderdaad. Vandaag niet, dat is jammer, maar normaal wel dus. Ben benieuwd naar Anna!
pi_92856023
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Olijven, daar maakte ik gisteren nog een grote fout mee. Isabeau zat braaf haar rijst met groente te eten, gaf ik haar tussendoor een olijf.. Toen wilde ze dus alleen nog maar olijven }:| . Ze heeft gewoon het hele bakje ingepikt (zat niet veel meer in, maar toch)

Maar het is vast een soort van uitproberen van Ko. Hij merkt natuurlijk dat hij keuzes kán maken, dus doet hij dat ook. Trekt vast wel weer bij.
Nog niet zo lang geleden ging het hier precies zo. :'(
Ik mis dat. Het is ook heel grappig, want dan gaan we eten en dan klimt Ko op zijn stoel, roept heel blij eten eten! En kijkt dan wat er op zijn bord ligt en als het geen rijst of gebakken aardappelen zijn dan is hij al meteen klaar ermee. Je ziet het op zijn gezicht. :N
Nouja, ik ben al blij dat hij tegenwoordig rijst eet!
quote:
En ik vind Kresj zo'n briljant hippiewoord! Ik zie allemaal mensen in lange rokken voor me die op de grond zitten. O+
Haha! Dat stuitte mij eerst juist tegen de borst, maar na er geweest te zijn voelde het al een stuk beter. En die tuin, ik kan niet wachten om Ko daar te zien rond scharrelen met vriendjes en vriendinnetjes. O+

Wat heerlijk Miss, dat het zo goed gaat deze week! En dat Senna een vriendinnetje heeft! *;
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:23:20 #108
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92856172
Harry! Gefeliciteerd, wat ben je toch al een heel ventje!

MeNicole :)

Isabeau, ben jij een olijvenfan! Moet je Joep ook eens leren, die kijkt alsof ik hem vergiftig als ie een olijf proeft :D

Senna een vriendinnetje :) leuk!
pi_92856254
Ik denk niet dat Isabeau Joep dat wil leren, want ze wil ze allemaal zelf eten!

Oeke, ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is. Is toch wel een soort oerinstinct dat je het fijn vindt als je kind goed eet.

Mefke, da's schrikken! Idd, riempje vast!
pi_92857376
Even een egopost.

Mart zet geen stapjes meer. Maar loopt echt Hij is flink aan de wandel.
En soms wilt hij gaan rennen haha.

Ook maakt hij zelf z'n speelgoedopbergbank open, haalt deze leeg en vervolgens gaat de bank weer dicht.

Mijn baby is echt geen baby meer.
Maar wordt 'pas' over 2 weken 1 jaar.
pi_92857408
En wat lust Isabeau veel :) Echt een goede smaak heeft ze al.

Senna een vriendinnentje op het dagverblijf. Wat leuk :)

(verder ben ik langzaam bezig met me hier in te lezen etc)
pi_92857523
Heerlijk zeg kindjes die alles lusten!
Jaël at ook alles, maarrr nu dus niet meer. Bij veel groentes gaat ze nu opeens zitten kokhalsen en ze weigert gewoon te eten. Brood en fruit gaan wel goed gelukkig :)
Maar vanmorgen wou ze persee het broodbeleg wat haar papa at, smeerkaas met sambal, wij dachten lust ze niet, maar mevrouw dacht duidelijk anders en lust het dus wel!

Verder heeft ze opeens 5 rode vlekjes in haar hals en op haar gezicht, het lijken iets van insecten beten, maar zijn plat echt raar... maar even in de gaten houden.
pi_92857594
Isabeau lust niet alles hoor! Maar wel veel, ik verwacht echter nog wel een ommezwaai, haar karakter inschattende...

Knap dat Mart al kan lopen Ymme, leuk he?!
pi_92857866
Mette lust best veel. Ook een olijven terrorist... maar alleen de groene.
Ze is wel heel erg kieskeurig, ze is bijvoorbeeld dol op wortel en pompoen, maar zodra deze 2 groentes in blokjes voor haar neus liggen weigert ze het te eten. Eigenlijk al het oranje voedsel in losse stukjes wordt geweigerd.

Pasta gaat er altijd wel in en stamppot ook. Het liefst eet ze dat lekker met haar handjes, al gaat het eten met een lepeltje steeds beter. Het liefst wil ze ons bestek, ze kan daar echt een groot drama van maken dat ze dat niet mag :')

Oja en alle soorten soep (met als uitschieter pompoensoep). Maar ik merk dat ze steeds kieskeuriger wordt.

We zien wel hoe het gaat.
pi_92857953
Oh jongens Leander is helemaal verliefd op dat stomme mens van zappelin :X Als ze staat te bleren op tv kruipt Leander er bijna in. En dan zingt ze: Geef me snel en zoen en staat hij te kussen voor de tv. Uit alle vrouwen kiest ie die :'(
pi_92858055
Ze schijnt in het echt héél leuk te zijn MeNicole. Ze was ooit dirigente van het koor waarin mijn schoonvader zingt. Maar echt, wat is ze op tv vre-se-lijk irritant. Ook de hele tijd dat dansen alsof haar een keutel dwarszit. :')
pi_92858287
Het begint hier ook te komen, oeke, kritischer worden op eten. Soms helpt het om er heel ongedwongen mee om te gaan, dus om ernaast te zitten, geen aandacht aan zijn eten te besteden en zelf te gaan eten. Maar als hij echt niet wil gaat het er niet in. Zo wil Ivan nu absoluut geen yoghurt meer tussendoor eten. Dat is best onhandig, want ik wilde de beker melk bij de lunch vervangen voor een bakje yoghurt later in de middag.

Ik zie het ook op andere vlakken, die sterkere eigen wil. Ik mag soms zelfs geen liedje zingen! :o Dan zet ik bijvoorbeeld "Klap eens in je handjes" in en dan zegt hij "Nee! Nee!" en als ik door blijf gaan gilt hij het uit. }:| En als het slapen niet lukt kan ik hem beter maar meteen uit bed halen, want de foefjes die we altijd toepasten (snel een speen geven en weer weglopen, naast hem blijven zitten, regelmatig teruglopen) werken ineens niet meer.
pi_92858407
Hmm, misschien zing je gewoon niet zo mooi Claudia? :P Ik moet zeggen dat ik het wel herken. De dingen waarover ze een mening kunnen hebben of waar ze duidelijk invloed op uit kunnen oefenen, daar wordt mee 'gespeeld'.
pi_92858463
Oh en over eten. Leander is ook een hele slechte eter. We kunnen dat ook wel aan hem zien. Nu kregen we vanuit het ziekenhuis een tip mee dat we hem niet meer dan 2 verschillende dingen op zijn bord moeten leggen. Dus of aardappels en groente of vlees en aardappels. Niet teveel aanbieden want dan kunnen ze op een gegeven moment het overzicht kwijt raken. En hier helpt het heel erg goed. Tis wel een beetje zoeken naar de juiste verhoudingen soms. Want hij krijgt dus soms geen groente en dan moet ik er wel opletten dat ie die dag meer fruit eet bijvoorbeld. En we laten hem ook niet lang aan tafel zitten. Is ie klaar en wij nog niet haal ik hem van tafel en zet ik zijn bordje op de salontafel. Zo eet ie tussen het spelen door toch vaak nog wel alles op.
pi_92858694
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm, misschien zing je gewoon niet zo mooi Claudia? :P Ik moet zeggen dat ik het wel herken. De dingen waarover ze een mening kunnen hebben of waar ze duidelijk invloed op uit kunnen oefenen, daar wordt mee 'gespeeld'.
Ik blijf dan ook gewoon stug doorzingen. :Y)

Het helpt wel om op sommige fronten voet bij stuk te houden. Zo had Ivan de neiging gekregen om al aan het begin van een filmpje "Nee nee!" te roepen omdat hij een ander filmpje wilde zien. Ik zeg nu gewoon tegen hem: "Nee, we gaan eerst dit filmpje afkijken en daarna mag je een ander filmpje zien." En dat is meestal wel oké. Als het niet oké is zet ik bij doormopperen de televisie uit (nadat ik dat aangekondigd heb, vanzelfsprekend).

Ik ga hem niet dwingen yoghurt te eten, maar dit soort dingen wil ik wel in de kiem smoren.
pi_92858707
Niels gaat altijd dansen op dat eindliedje van Zappelin wat na Sesamstraat komt, dan wordt hij helemaal blij :') O+

Ik merk bij Niels ook wel dat hij kieskeuriger wordt. Maar als we gewoon niet op hem letten aan tafel probeert hij toch nieuwe dingen uit. En soms werkt het om het aan te bieden aan mijn eigen vork, dan is het ineens heel interessant.

MeNicole, bedoelen ze niet dat je dan alsnog daarna groente op zijn bord legt? Of eerst de groente en als hij daar genoeg van heeft de aardappels en het vlees?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_92858736
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie het ook op andere vlakken, die sterkere eigen wil. Ik mag soms zelfs geen liedje zingen! :o Dan zet ik bijvoorbeeld "Klap eens in je handjes" in en dan zegt hij "Nee! Nee!" en als ik door blijf gaan gilt hij het uit. }:| En als het slapen niet lukt kan ik hem beter maar meteen uit bed halen, want de foefjes die we altijd toepasten (snel een speen geven en weer weglopen, naast hem blijven zitten, regelmatig teruglopen) werken ineens niet meer.
Dit heeft Niels nog helemaal niet!
pi_92858841
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
Niels gaat altijd dansen op dat eindliedje van Zappelin wat na Sesamstraat komt, dan wordt hij helemaal blij :') O+

Bij alles wat op muziek lijkt zet Ivan een "Tie tie tie" in terwijl hij een beetje door zijn knieen gaat. Hij doet het zelfs bij de intro van Top Gear. Maar het leukst zijn de intro's van Pocoyo en de Teletubbies.
pi_92858942
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh en over eten. Leander is ook een hele slechte eter. We kunnen dat ook wel aan hem zien. Nu kregen we vanuit het ziekenhuis een tip mee dat we hem niet meer dan 2 verschillende dingen op zijn bord moeten leggen. Dus of aardappels en groente of vlees en aardappels. Niet teveel aanbieden want dan kunnen ze op een gegeven moment het overzicht kwijt raken.
Goed dat je dat zegt, want die tip heb ik ruim een half jaar geleden eens opgepikt ergens. Kinderen kunnen het overzicht kwijtraken als hun bord te vol ligt. Het helpt soms dus ook om gewoon minder op een bord aan te bieden.

We gaven Ivan pas een bakje met vanalles en nog wat erin en ik had ook sterk de indruk dat hij niets wilde doordat hij het overzicht kwijtraakte. Het was alsof hij door de grote variatie zo in de war raakte dat hij vergat dat hij kaas wel lust, bijvoorbeeld.
pi_92858952
Ik ben een beetje bang voor de peuterpuber fase... Nu is alles al Nee Nee! Tegenwoordig ook met alles wat dan niet goed is met geweld aan de kant gooien en mij dan uitdagend aankijken. Ze vertoond dit gedrag het meest bij mij, ook omdat ik haar het meeste zie.

Maar een positief puntje wat ik vandaag opmerkte is dat ze voor het eerst 'ja' knikte op een vraag die ik stelde en heel goed begreep wat ik vroeg. Dat is wel heel fijn, op het kdv had ze dat vorige week ook al eens gedaan.

En Mette is helemaal bezeten van het eindnummer van Sesamstraat, dan komt ze er snel aan en gaat ze als een gek zwaaien en hupsen O+ O+
pi_92859036
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef wickie het volgende:
Maar een positief puntje wat ik vandaag opmerkte is dat ze voor het eerst 'ja' knikte op een vraag die ik stelde en heel goed begreep wat ik vroeg. Dat is wel heel fijn, op het kdv had ze dat vorige week ook al eens gedaan.
Ivan zegt eigenlijk standaard "ja" en dat levert heel grappige situaties op. Ik verschoon zijn poepbroek:

"Ik ga je luier verschonen."
"Ja."
"Oeh, die is vies!"
"Bah!"
"Ik krijg het er maar moeilijk af."
"Ja."
"Misschien moest je daar maar eens mee stoppen, dat poepen."
"Ja."
"Zullen we je een stomaatje aanmeten?"
"Ja."

:')
pi_92859064
pi_92859168
Trouwens, klonk misschien een beetje dom van me 'positief puntje opmerken', ik ben supertrots op m'n kleine popje. Ik houd zielsveel van haar.
Beetje stom geformuleerd van mezelf.

Ik ga zo maar eens de apotheek stalken... nog steeds niks van ze gehoord.. Ik wil dat zalfje }:|
pi_92859192
Hahaha hilarisch! Hier gaat dat meer zo Claudia:

"Isabeau is het liefste meisje op aarde"
"Ja!"
"En ze heeft de aller- allerliefste papa"
"Ja!"
"En natuurlijk een lieve mama!"
"Neeeeeeeeeeeee" >:)
pi_92859219
Och ik had het helemaal niet zo gelezen hoor Wickie. Ik heb echt niet de indruk dat het allemaal kommer en kwel is bij jullie! :D
pi_92859361
Oh, ik vergeet het steeds maar ik wil jullie nog even bijpraten over het haar-gedoe van Isabeau. Voor wie 't interesseert ;) :

We hebben het nu een aantal weken volgehouden met sokjes om de handen tijdens het slapen, maar het lijkt uiteindelijk averechts te werken. Zodrá de sokjes uitgaan grijpt ze naar d'r haartjes. Ze is erg op haar haartjes gefixeerd. Ze benoemt het ook vaak, dan grijpt ze naar haar hoofd en zegt: "Haartjes!".

Daarom hebben we besloten het he-le-maal los te laten. We vertrouwen erop dat het vanzelf goedkomt. Want hoe meer wij er een punt van maken, hoe meer zij geinteresseerd is in haar haren. Dan maar een wat korter en soms gehavend koppie haar de komende tijd.
pi_92859464
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
.

MeNicole, bedoelen ze niet dat je dan alsnog daarna groente op zijn bord legt? Of eerst de groente en als hij daar genoeg van heeft de aardappels en het vlees?
Nee ze bedoelen echt bij elke maaltijd maar 2 dingen aanbieden en natuurlijk een toetje na wel gewoon. We kunnen hier bv zien hoe snel Leander daar aan went. Vande week aten we worteltjes met doperwten en aardappels. Dat had ik hem dus ook gegeven. Zit ie me een beetje raar aan te kijken en zoekt ie alle wortels ertussen uit. Die gooit ie op de grond om de rest op te eten. Terwijl ie wel gewoon wortels lust. Maar das dan teveel weer meteen. Ik had er niet eens bij nagedacht want kwam allemaal uit zelfde potje :P
pi_92859520
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
pi_92859562
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:04 schreef MeNicole2 het volgende:
:D Mijn zoon staat achter me te kreunen. Dus ik vraag hem of ie an het poepen is. Gaat ie in een hoekje staan met zijn gezicht tegen de muur :P
Hij wil niet bekeken worden als ie poept. Geef hem eens ongelijk ;)
Whaha, hier ook zo één. Als zijn zijn 'poepsmoel' trekt moet je ook niet tegen hem praten ofzo, dan kijkt ie heel boos en draait zich om :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_92859582
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_92859662
Klinkt als een fijne beslissing, Sorbo! Hopelijk lukt het ook echt om het los te laten. Ik ben daar zelf altijd zo slecht in. (Ik zit net in het borstvoedingstopic te posten hoe slecht ik Lena's gewichtstoename los kan laten.)

En ik had het ook niet zo gelezen, wickie. :+ Ik vind het ook wat suf om dit soort dingen over Ivan te posten, want het is zo'n heerlijk en superlief jongetje. Maarja, de realiteit is dat we ook wel met dingen worstelen en ik vind het niet oké om het daar nooit over te hebben. Al is het hier natuurlijk meestal een en al domestic bliss met een baby'tje dat lekker slaapt, een jongetje dat lekker speelt en een moeder die in de keuken een taart staat te bakken. :Y)

Oh, dat wou ik ook nog zeggen: Ivan eet geen vlees! Ik vind het zo hilarisch dat wij gewoon een kleine vegetariër hebben.
pi_92859704
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:27 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!
Wij zijn er van de week mee gestopt. Ivan kreeg na zijn avondeten altijd een bakje yoghurt (eerst als vervanging van de fles, later om te compenseren als ik vond dat hij niet zoveel had gegeten en ik bang was dat hij 's nachts wakker zou worden). We eten zelf ook geen toetje dus het was eigenlijk grote onzin.
pi_92859734
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Hier ook niet elke dag hoor. We zijn niet van die toetjes mensen! Al ben ik momenteel helemaal verslaafd aan de wolkentoetjes aardbei :Y)
Maar als Leander niet na het eten krijgt dan geven we hem voor dat ie na bed gaat.
pi_92859736
Sorboo, wij eten zelf ook geen toetje maar het is meer haar laatste zuivelmomentje. Mette krijgt al sinds ze net 1 was geen flessen meer, ook geen laatste fles meer dus. Wij hebben dat vervangen met een bak yoghurt. We geven het meestal ook niet direct na het eten, meer net voordat ze gaat slapen.
Voor de rest krijgt ze 's ochtends een sloot karnemelk.

Over het haren gedoe, fijn om te horen dat jullie het een soort van los hebben kunnen laten. Het lijkt me echt een moeilijke situatie hoor :*
Mette is ook een haartjes plukker, maar het is bij haar echt plukken en niet eruit trekken. Het is echt een tut ding voor haar.
pi_92859770
McLaura, melkproducten krijgt ze genoeg. Ik vind alleen na elke maaltijd een toetje geen goede gewoonte voor een volwassene, dus dat heb ik eigenlijk automatisch ook zo ingevoerd voor Isabeau.

Claudia, vries je een stukje van die taart in voor me? ;) Ik ben al begonnen met dat loslaten en het gaat me goed af!
pi_92859874
wickie, Isabeau trekt ook niet echt, maar draait het haar om haar vinger en, doordat het zo lang is, draait ze dan helemaal vast en breekt het af.
pi_92860121
Ik zie het dus niet als toetje, zo gaan wij er ook niet mee om. Ik merk ook aan haar dat ze niet verwacht na het avond eten yoghurt te krijgen. Da vind ik prettig.
Vrienden van ons zien het wel als toetje en als hun zoontje niet goed gegeten heeft dan krijgt hij ook geen toetje.
pi_92860159
Taart morgen :Y)
(ben benieuwd of ik je dat na ga doen straks met 2 kids)
pi_92860345
Oh Wickie, toetje onthouden als 't kind niet gegeten heeft vind ik zó stom! Dan zeg je dus gewoon dat de rest van de maaltijd een straf is waar je doorheen moet om een toetje te verdienen. Da's toch vragen om een moeilijke eter?!

En ik snap 't, dat je het niet als toetje ziet. Het is ook niet dat ik het raar vind van een ander, maar meer dat ik me afvroeg of het niet gek is dat wij het níet geven. :)
pi_92860656
Ik doe dat hier bij mijn oudste, toetjes als beloning :Y) .

Ze at de eerste anderhalf jaar alles! En toen ineens niks meer. Nu eet ze weer goed. Bij ons thuis was het ook een beloning. En wij zijn allebei alleseters. :P
pi_92860733
Tuurlijk Groofs, zul je net zien :P

Misschien staat het me ook wel tegen omdat ik een eetprobleem heb en ik dus sowieso een hekel heb aan voedsel als beloning of straf.
pi_92860833
Ik had een heel verhaal geschreven over onze vrienden, maar hele verhaal kwijt omdat de laptop spontaan ermee stopte..

Strekking van het verhaal, we waren daar, eten was niet te eten, hij at dus niet (logisch), geen toetje, groot drama 2uur lang. Hup naar bed, niet slapen, papfles, stil.
Wij vonden het heel heftig om hem toetje te weigeren terwijl je dat zelf wel doodleuk zit te eten en terwijl je je zelfgekookte voedsel ook niet echt geslaagd vond.
Niet onze manier van doen, maar ieder z'n eigen ding.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 16-02-2011 12:08:00 ]
pi_92860939
Ja ieder zijn ding, maar ik vind het helemaal niks.
pi_92861010
Eten was in mijn jeugd een moeizaam iets, ik at geen groentes. Ik ben blij dat mijn ouders eten nooit als straf of beloning zijn gaan behandelen want dan had ik er waarschijnlijk een probleem aan overgehouden.

Ze lieten mij me gang gaan en steeds meer verantwoordelijkheid geven (toen was ik al wel een stuk ouder hoor) voor het voedsel wat zelfvertrouwen gaf en waardoor ik zelf ben gaan experimenteren en ontdekte dat ik eigenlijk alles lust, alleen anders klaargemaakt. Dit is ook een eye-opener geweest voor mijn ouders die dus nu ook hele andere dingen eten dan vroeger.
pi_92861057
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar ik vind het helemaal niks.
Ik ook niet, we hebben daar toen een discussie met ze over gehad. Ik kon m'n mond niet houden, maar ze zijn er erg stellig in, dus ja. Hij eet over het algemeen heel goed hoor, dus dat is een geluk denk ik dan maar.
pi_92861127
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
pi_92861396
Verstaan jullie jam als gezond of als zoet en ongezond?
pi_92861412
Haha dan kunnen we dat nu meteen ook even zeggen Groofs? :P
pi_92861427
Ik vind het nogal verschil maken of het suikervrije jam is of niet.
pi_92861496
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dan kunnen we dat nu meteen ook even zeggen Groofs? :P
Ik vraag em gewoon af of jullie dat als iets anders zien, of als vergelijkbaar. In mijn ogen is dat vergelijkbaar nl. ;-)

Jam staat hier bij de zoete dingen.
pi_92861551
Ik heb het me nog niet afgevraagd Groofsken. Ik zal eens nadenken wat ik daarvan vind. Op dit moment bepalen wij nog gewoon wat er op de boterham komt.
pi_92861647
Nee hoor, zo doen wij dat straks als Mette wat ouder is ook denk ik.

Daar zijn wij niet streng in. Wij zijn eigenlijk helemaal niet streng met eten, dat is juist wat ik niet wil. Wij eten gewoon gezond en Mette eet gewoon mee, mocht ze straks heel veel weigeren proberen we te kijken wat ze dan wel wil en daar dan het beste van te maken, het laten rusten en dan later weer dingen te proberen.

Maar ik heb tot nu toe makkelijk praten, ze eet wanneer ze honger heeft, en ze eet meer dan genoeg (jammergenoeg komt ze er niet echt lekker van aan :') )
We hebben de standaard eettroubles, kieskeurigheid en eigen willetje, daar valt best makkelijk altijd een oplossing voor te vinden.
pi_92861687
Jeetje ze slaapt al bijna 3 uur, wat saai zeg :')
Gister op het kdv heeft ze niet geslapen, dus volgens mij haalt ze nu de schade in.
pi_92861723
Ik vind jam zoet ;)

Jaël is gek op kaas en bijna alle soorten vleeswaren op haar broodje :)
Af en toe vind ze zoetigheid ook erg lekker, maar als we haar de keus laten eet ze het allerliefste kaas. Ze eet altijd maar 1 boterham en heel soms doen we dan een halve boterham met het ene beleg en de andere helft met een ander beleg.

Dat van die 2 verschillende etenswaar op het bord 's avonds ga ik hier ook maar eens toepassen, eens kijken of het werkt bij haar.

En toetje gebruiken wij niet als straf, deden mijn ouders wel altijd en dat vond ik zo vreselijk. At mezelf dan soms misselijk en ziek om dat toetje maar te verdienen. En wij doen zowieso niet elke dag een toetje. (betrap mezelf er soms wel op dat ik haar extra veel yoghurt geef als ze weinig groente enzo gegeten heeft, ter compensatie, maar das dus meer mijn eigen gevoel dat dat dan gecompenseerd moet worden).

Ook hier een fan van dat mens van zappelin, dat vind ze bijna nog leuker als de filmpjes of sesamstraat zelf. Laatst was wel heel grappig, stond ze het dansje van het zandkasteel na te doen (als de neuzen kriebelen enz.) en toen ze doorhad dat ik naar haar keek stopte ze meteen en ging in haar stoeltje zitten :)
pi_92862335
Als we toetjes hebben mogen ze altijd wel. Hoort hier bij de maaltijd. Als beloning gebruiken we een stickersysteem met om de zoveel stickers een snoepje. Want dat krijgen ze hier dan weer niet zomaar.

Oh en lang slapen doet Leander hier altijd. Van half 11 tot uur of 3. Ik vind het wel lekker. Ff tijd voor mezelf enzo!
pi_92862399
Hier krijgt Mart altijd wat volle yogurth. Of hij zijn eten nu wel of niet op heeft gegeten.
En wilt hij niet, dan niet. Ik denk toch dat je hiermee mee bereikt dan er een spel of sport van het eten te gaan maken.l
pi_92862421
Wij hebben suikervrije jam.
pi_92862443
Dat van die snoepjes is wel een goede Nicole.
Al zijn die nog láng niet in huis hier!
pi_92862545
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.
pi_92862633
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef ymme het volgende:
Dat van die snoepjes is wel een goede Nicole.
Al zijn die nog láng niet in huis hier!
Ook daar zal ik niet voor kiezen, want ook daarbij leg je mijns inziens druk op het eten. Maar ik geef toe dat ik wat overgevoelig ben op dit punt.
pi_92862701
Nog steeds slapende, ben net even wezen kijken en daar werd ze niet eens wakker van. Ze lag er schattig bij met haar speentje half uit haar mond. Ze had ook kunnen uitslapen, dan had ik er ook nog wat aan gehad :')
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:02:39 #167
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_92862996
:W Terug van weggeweest zullen we maar zeggen....

Jeetje, ik heb écht veel gemist, ik heb dit topic eens een beetje bijgelezen en zag dat Ko niet maar naar het kdv gaat? En nu naar de 'kresj'? Wat is dan precies het voordeel van dat laatste in jullie ogen?

En eetprobleempjes, las ik. Ik ben er zelf ook van overtuigd dat je met eten niets bereikt door de strijd aan te gaan. Hier is het ook: eten als je wilt, anders niet. Maar we bieden geen alternatieven. Toetje wel altijd, een meestal willen ze dat ook wel. Eigenlijk hebben we hier bijna nooit een eetstrijd, gelukkig maar. Het gebeurt wel eens dat 1 van 2 aangeeft niet te willen eten, dat laten we dan, en meestal begint hij dan vanzelf alsnog te eten.

Verder zag een aantal nieuwe dreumesen met hun mama :W , welkom!

Ik heb een vraag over zindelijkheidstraining, wanneer ga je daarmee starten, en vooral: hoe? T. geeft nu al een paar weken heel goed aan dat hij een vieze luier heeft, hij trekt eraan en zegt 'bah'. Als ik dan vraag of hij een schone luier moet, omdat hij gepoept heeft, dan knikt hij en pakt alvast de spulletjes bij elkaar O+ . Is dit nu hét moment, of is het nog wel erg vroeg om al te beginnen? Ik las ergens dat het negeren van de eerste signalen ook juist averechts kan werken, maar aan de andere kant vind ik het zelf nog zo vroeg om nu al te beginnen. En 'bloot' laten lopen in huis vind ik ook zo'n ding. We hebben hier een mooi vloerkleed liggen en een stoffen bank enzo.... :P
pi_92863186
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Wickie, toetje onthouden als 't kind niet gegeten heeft vind ik zó stom! Dan zeg je dus gewoon dat de rest van de maaltijd een straf is waar je doorheen moet om een toetje te verdienen. Da's toch vragen om een moeilijke eter?!

En ik snap 't, dat je het niet als toetje ziet. Het is ook niet dat ik het raar vind van een ander, maar meer dat ik me afvroeg of het niet gek is dat wij het níet geven. :)
Bij Kyllian doen we dat wel, niet eten is ook geen toetje. Hij is geen grote eter, is ook niet erg maar als hij dan na 1 hap al zegt dat hij vol zit en een toetje wil dan is het dus echt mooi geen toetje voordat hij wat gegeten heeft. Als hij vol had gezeten had hij ook geen toetje kunnen eten, dus hij bedenkt zelf die smoesjes ;) Maar dit hebben we eigenlijk ook pas gedaan vanaf 3 jaar ofzo. Strijd maken we er zeker niet van, maar hij heeft die regel toch echt wel nodig anders gaat hij van andere dingen ook misbruik maken.
Dyon krijgt wel een toetje ookal heeft hij niets op, aangezien ik al blij ben als hij wat binnen krijgt.
pi_92863308
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha gewoon lekker gezond laten eten :D Kyllian kiest ook pas sinds een jaar ongeveer voor zoet beleg.

Hier hebben we niet echt een regel van eerst gezonde boterham en daarna zoet omdat ik die nadruk er niet zo op wil leggen. Als we iets zouden verplichten zou hij misschien juist het omgekeerde willen en wordt het juist een probleem ;)
We leggen weleens uit wat gezond is en wat niet zo gezond.
Mee naar school wil hij standaard een boterham met worst, pindakaas en pasta :D
pi_92863496
Hier gewoon sowieso een toetje na het eten. Of ze nou eten of niet. Ze krijgen niet een boterham of iets ter vervanging. En we moedigen ze wel aan om te proeven, maar ik ga er geen strijd over voeren. En Mirte eet al tijden amper avondeten, maar ze doet t prima op de boterhammen die ze eet.
Ze groeit goed dus het zal wel goed zijn. Iris begint ook steeds kieskeuriger te worden met het avondeten, eet steeds minder. Het zal wel een fase zijn, bij Mirte maakte ik me er druk over in het begin, maar ik probeer het nu maar niet te doen.

Brood mogen ze zelf kiezen wat ze erop eten. Of dat nou zoet of "gezond" is. Maar kaas of worst op brood is meestal alleen beleg eraf eten, dus dan smeer ik liever een beetje zoet dat ze dan het brood ook eten... ;)
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:44:36 #171
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92864441
Thomas krijgt altijd keus uit twee smaakjes voor op brood, dan eet hij een stuk beter. En 9 van de 10 keer is dat iets uit de categorie 'hartig'. Ik noem t niet 'gezond', ik heb wel eens mijn twijfels bij het gezonde gehalte van kaas/vlees en consorten (verzadigd vet, hormonen, afvalstoffen, smeltzouten). Alles met mate denk ik dan maar.

We zijn weer doorverwezen naar de KNO arts voor Thomas' oor. Morgenochtend kunnen we al terecht, dat is wel een voordeel van een privekliniek :Y
pi_92864672
Ik geef Niels altijd eerst een boterham met appelstroop (ijzer) of pindakaas/notenpasta (eiwit, vitaminen, onverzadigde vetzuren), soms kaas. Omdat als ik dat pas op de tweede boterham geef hij die misschien niet op eet en dan minder gezond beleg gehad heeft.
Mijn man vindt dat ik overdrijf en geeft hem gewoon jam of hazelnootpasta op zijn eerste boterham :P
Als toetje krijgt hij yoghurt, het maakt daarbij niet uit hoeveel hij gegeten heeft.
pi_92864924
Welkom Hannah, Harry en Anna *O* en goed verwend op jullie eerste verjaardag?

Morris O+ leuke krullebol, en nu lekker veel ijsjes eten ;)
Senna en vriendinnetje O+ en fijn dat het allemaal lekker gaat Miss ^O^
Kobus van het kdv af, en straks naar de psz alvast heel veel plezier, en super dat je weer helemaal de oude bent, komen papa en mama nu ook weer aan slapen toe?

Poppejans als ik me niet vergis beterschap!
Voor alle vroege kinderen, papa en mama sterkte ;)

Op een gegeven moment veranderd ook bij de kinderen de smaak, de smaakpappillen beginnen dan echt zijn werk te doen zeg maar, waardoor sommige dingen ineens heel anders smaken, en die ze dan ineens niet meer lekker vinden.
Hier moeten we helaas doorheen, en soms komt het snel goed en soms hebben we pech en duurd het even eer ze weer "normaal"eten.

Hier gelukkig nog geen last van.
Roy zit ineens onder de rode kleine pukkeltjes op zijn gezicht, en echt veel, en hij krabt nu nog veel meer aan zijn hoofd dan voorheen, dus afgelopen maandag waren we met Roy naar de ha gegaan, die alleen gekeken heeft en geadviseerd heeft om dit in het ziekenhuis te laten zien, de ha vermoed dat dit toch bijwerkingen van de medicatie zijn.
Dus morgen mag de prof er naar kijken.
We zijn benieuwd naar morgen, dan de 1ste controlle, kijken hoe en wat.

Vanmorgen is Roy weer naar de fysio geweest, hij kruipt weer beter dus we gaan nog steeds de goede kant op.
Morgenochtend heeft ze een paar "spelletjes"opgeschreven die we thuis toe kunnen passen, en een brief voor de prof morgen.
al met al een drukke dag morgen ;)

Voor de rest gaat het hier goed, lekker het normale ritme weer, en Roy vind het allemaal best, zelfs de medicijnen vecht hij niet meer tegen, gewoon netjes inslikken zonder hem in de houdgreep vast te hoeven houden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_92865591
Fijn om te lezen Bar!
pi_92865799
Senna kiest zelf wat ze op brood wil. Ze kan daarbij kiezen uit pindakaas, appelstroop (of appel-perenstroop of bananen-appelstroop (smerig!) een van de varianten gezonde stroop met ijzer dus), roosvicee jam (vit C) en honing. Vaak is er ook vegetarische kaas, geitensmeerkaas, rookvlees, rosbief, filet of roompaté maar die kiest ze eigenlijk nooit. Uit de eerste vier maakt ze weloverwogen keuzes, heel grappig.

Ze krijgt iedere dag yoghurt aangeboden na het eten, omdat dat het enige is wat ze aan zuivel binnenkrijgt buiten de boter op haar brood. Yoghurt is ongeacht of ze haar eten alleen bekeken heeft of goed gegeten heeft. Als ze heel slecht gegeten heeft, doe ik soms een beetje meer yoghurt in haar schaaltje.

En eten...ik heb het opgegeven om te denken dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Alleen komkommer en ei wil ze echt niet, alle andere dingen vindt ze soms heerlijk, soms vies en soms gewoon eetbaar. Weinig peil op te trekken, dus dat probeer ik maar niet eens. We gaan aan tafel zitten, scheppen wat op (niet te veel, we kunnen altijd nog een keer opscheppen), eten gezellig en als we klaar zijn, ruimen we op. Soms blijven we iets langer zitten omdat Senna nog wat tijd nodig heeft (ze eet het graag koud :') ) en soms wil ze iets eerder al van tafel en dat mag ook. Soms ben ik bang dat we misschien wel te gemakkelijk en soepel doen over eten, maar het voelt beter dan er op enige manier een punt van te maken.
pi_92865804
Hee Bar, had je de post ontvangen inmiddels?

Mikoxx, het lijkt mij nog vroeg hoor, hij merkt het als hij heeft gepoept, niet als hij gaat poepen, als je snapt wat ik bedoel.
Lars zegt ook wel bah als hij heeft gepoept, of als ik dan vraag wat er in zijn luier zit. Maar ik ga hem echt nog niet op een potje zetten, maar goed, niet geschoten is altijd mis.
Meike was al vroeg (vond ik) met haar 2,5 jaar zindelijk, en jongens zijn vaak ook nog wat later.
Ik vind ook een zomerperiode ideaal om met zindelijkheid te oefenen. Dan kun je ze lekker buiten laten scharrelen zonder luier.

Poppejans, volgens mij heb jij een beetje verkeerd beeld bij Piramide. Wij hanteren ook de Piramide methode op ons kdv, en hebben welgeteld 1 buitenlands kindje op de groep wat er vaker niet is als wel. Bij ons is het ook echt niet toegespitst op een taalachterstand, maar puur gericht op alle ontwikkelingsgebieden. Bij Piramide komen die allemaal aan bod.

Die psz/kdv "discussie" (het was eigenlijk niet eens een discussie maar gewoon een onderwerp) vond ik wel grappig om te lezen als kdv-leidster zijnde.
Ik vind het wel interessant om te lezen hoe moeders nu eigenlijk tegen het kdv aankijken.

Lars is weer goed te pas, niet meer ziek.
Gister bij oma is hij gevallen op de stoep, neusje geschaafd, en hij had een bloedlip en bloedneus...hij ziet er wel een beetje zielig uit nu.
Vanmorgen heeft Lars met M en T "gespeeld", grappig om te zien vind ik, 3 van die jongetjes in dezelfde leeftijd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_92866084
Ja Karin eerder deze week al, heb hem alleen nog niet aan kunnen trekken, zodra het gaat maak ik gelijk een foto!

Ow ja over toetjes, hier krijgt Roy ook altijd een toetje, of danoontje of yoghurt met vruchtjes.
Roy mag hier niet kiezen wat hij op zijn brood wilt, niet omdat het niet mag ofzo, maar omdat hij dit nog niet begrijpt.

Zelfde als zelf eten, hij snapt het niet gooit het op de grond ipv in zijn mond, wel krijgt hij een vork en lepel, waar hij mee mag doen wat hij wilt, maar wij geven het eten.
het enige wat hij een beetje zelf kan eten is stukjes brood
pi_92867386
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.
Dus je hebt er wat op tegen dat de eerste met gezond is?

Ik snap al jullie ideeën wel bij waarom niet. Ware het niet dat het gewoon heel goed werkt, mij geen eetzorgen oplevert en we er echt geen strijd over hebben. S heeft welgeteld twee keer geen toetje gehad daardoor.
pi_92867535
Als ik Senna haar toetje afneem, heeft ze helemaal geen zuivelprodukt op een dag. En die paar slokjes gezelligheids bv in de cohtend tellen niet echt meer mee, denk ik zo. Dus Senna krijgt altijd een schaaltje yoghurt, zonder iets erin, dat wil ze niet eens.
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:05:31 #180
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92867594
Ivan, vindt je het niet leuk om te zingen?? Joep probeert nu mee te doen met in de maneschijn.

En geen vlees eten is toch niet zo erg Claudia?

Joep krijgt wel altijd een toetje, maar dat ook gewoon een banaan zijn. Dat is niet altijd iets van joghurt of vla. Of soms een paar stukjes appel. Hij krijgt het wel gewoon altijd, ook als hij bijna niets heeft gegeten. Eten als belonen of straffen vind ik ook niets.
pi_92867778
Geen vlees eten is geen probleem, seilram. Ik vind het alleen wat merkwaardig omdat ikzelf een ontzettende vleesliefhebber ben. Voor mij is een gerecht incompleet zonder vlees of vis. Maar goed, dat zal vast nog wel veranderen bij Ivan!

Groofsken, ik denk dat ik een van de weinigen ben die niet zo principieel denkt over het hele toetjesgebeuren. Ik kan me bij beide benaderingen wat voorstellen. Wat dat betreft ben ik pragmatisch en houd ik mezelf het "How's that workin' for ya?" van Dr. Phil voor. En "If it ain't broke, don't fix it". :+
pi_92868090
Haha, die oneliners van Dr Phil zijn stiekem best goed hè?! ;)

bij mij is het eerder angst voor het creëren van een probleem gelijk aan het mijne dan dat ik er echt principieel over ben.
pi_92868127
Ik heb sowieso alleen principes als het me uitkomt :P
pi_92868162
Daar zijn het principes voor, toch? :P
pi_92868289
Ik ben Miss Principieel, maar wat eten betreft leun ik maar wat meer op m'n lief. Die heeft daar een 'gezondere' visie op.* :Y)

* Dit treedt pas in werking als Ivan wat ouder is. Nu kan ik nog ongegeneerd mijn compromisloze visie praktiseren.
pi_92868386
Die nadruk waar jullie allemaal zo over praten, die ervaar ik er juist helemaal niet omheen. Verder ben ik juist heel 'normaal' met eten, dus volg ik graag het voorbeeld dat mijn ouders mij gegeven hebben. ;)
pi_92868687
Vooral doen als het voor jou/jullie werkt Groofsken
pi_92868719
Je ervaart het zelf bovendien niet als een strijd, Groofsken. Ik denk dat dat hetgeen is waar de meesten iets tegen hebben, eten tot inzet maken van een strijd. Daar is Dr. Phil ook erg op tegen, zo heb ik vergenomen in een recente uitzending van hem met de titel 'Biggest mistakes parents make'. :+
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:29:52 #189
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92868751
Ik denk er nooit zoveel over na eigenlijk.. Er zijn hier ook niet echt regels met eten... soms krijgt ie zoet, soms niet. En hij mag alles hebben, ik ben nergens spastisch over. Maar alles met mate. En hij krijgt niet altijd zijn zin. Als Joep een koekje wil om 17.00, dan krijgt ie dat niet. Nou dan is ie ff boos, prima.

Hij krijgt alleen geen eten om hem te belonen en ook geen eten om te straffen. Zeker op deze leeftijd zie ik daar het nut niet zo van in, maar dat is mijn mening.
pi_92868820
Bij ons thuis moesten we vroeger altijd eerst een hartige boterham en daarna mochten we kiezen. Een toetje kregen we wel altijd (als we dat aten). Van de warme maaltijd moesten we minstens vijf (?) hapjes geproefd hebben. Verder schonk mijn moeder geen aandacht aan de hoeveelheid. Hmm, nou ja, ze zei wel eens dat als we niet genoeg aten we later honger zouden hebben en dat we dan geen boterham kregen. Dus geen dwang, maar zelf ervaren dat je dan inderdaad honger hebt.
Het toetje was geen beloning, volgens mij was de overmacht van mijn moeder genoeg om ons ertoe te bewegen om toch maar een hapje te proeven.
Bij Niels wil ik dat ook wel zo invoeren, vooral het proeven vind ik erg belangrijk omdat kinderen minstens tien (?) keer iets geproefd moeten hebben voor ze het lusten.
pi_92868823
Ivan krijgt wel eten als een soort 'pacifier', een zoethoudertje voor onderweg, zeg maar. Ik vraag me wel eens af of dat zo slim is.
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:36:26 #192
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_92869098
Je bedoelt zwijgvoer Claudia?

Dat doe ik ook weleens. Bijv: vorige week moest ik bloed laten prikken, ik weet niet of ik lang moet wachten of niet... dus neem ik een doosje krentjes mee. Als hij het dan beu is daar, dan krijgt ie de krentjes... is ie weer eventjes stil. Ik denk dat dat op deze leeftijd helemaal niet erg is. Als ze wat groter zijn, kun je ook beter uitleggen dat ze even moeten wachten enzo. Nu snapt Joep dat echt nog niet... die snapt alleen dat ie het saai vindt en weg wil.
pi_92869168
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
'Biggest mistakes parents make'. :+[/sub]
Jij hebt tenminste nog je verlof als excuus... Maar hij was weer heerlijk!
pi_92869480
Dr Phil O+ sommige dingen vind ik geniaal, zoals idd "How's it working for you?". Simpel maar briljant!

Senna krijgt ook wel eens compensatievoer, maar ik geloof niet dat ze dat als zodanig ervaart. Soms is dat nou eenmaal net gemakkelijker, en dan moet het maar.

Ik wil voorlopig Senna ook neit dwingen om iets te proeven, maar ik moet ook zeggen dat ze dat tot nu toe eigenlijk altijd doet. Behalve komkommer, dat weigert ze op zicht :D En ik vraag me ook af wat de meerwaarde is van dat moeten proeven. Ik moest ook alles eten, heb wat uren achter mijn bord gezeten omdat ik neit meer wilde, drama's, boos of voor straf naar bed, etc. Toch heb ik de dingen die ik neit wilde eten, pas leren eten toen ik in mijn twintiger jaren was en ze zelf wilde gaan proberen.
pi_92869610
Hmm, nee, zo wil ik het ook niet aanpakken Miss Sly, ik wil met eten sowieso niets dwingen. Wij hebben er ook geen drama's over gehad vroeger, geloof ik.
pi_92869726
Snapte ik wel, twinkly, ik bedoelde meer dat ik me afvraag hoe je het mbt eten niets willen dwingen kunt verenigen met het wel moeten proeven. Dan zit er ineens toch ergens dwang, lijkt me?

En 'je' dan niet jij persoonlijk, maar algemeen dus :)
pi_92869792
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:28 schreef Sorbootje het volgende:
Vooral doen als het voor jou/jullie werkt Groofsken
Dit is één van de eerste keren dat ik ook echt niet onzeker word van hoe jullie het zien :o .

Ik heb sowieso wel wat met belonen om gewenst gedrag te krijgen. Ik merk ook dat we daarna heel makkelijk de beloning kunnen laten varen en het gewenste gedrag behouden. Ik heb niks tegen belonen met complimenten, met stickers plakken bij de groentes die gegeten zijn, met een armbandje dat ze om mocht na een goede nacht... Het werkt gewoon goed.

Ik herinner me alleen niet meer hoe vroeg ik daarmee begon. Ik denk met een maand of 18 à 20 ofzo. En dan heel voorzichtig, want ik wil wel zeker weten dat ze begrijpt hoe of wat.
pi_92869828
Ja, klopt. Ik ben heel diep aan het nadenken nu :P
Volgens mij is het dan een soort van ouderlijk overwicht, dat je kind het voor jou doet omdat je het vraagt. Maar dat is dan ook een soort van dwang...
pi_92870064
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:50 schreef Twinkly het volgende:
Ja, klopt. Ik ben heel diep aan het nadenken nu :P
Volgens mij is het dan een soort van ouderlijk overwicht, dat je kind het voor jou doet omdat je het vraagt. Maar dat is dan ook een soort van dwang...
Nou, dat vind ik dan geen dwang. Niet als er niet iets vervelends tegenover staat als het kind het niet doet. Snappie?

Bijvoorbeeld: Senna laat haar korstjes consequent liggen. Eet heel nauwkeurig het brood ervan af, maar de korstjes blijven liggen. Ik zeg vaak als ze dan een beetje moeilijk doet over die korstjes ("nie kosjes") "je hoeft van mij de korstjes niet te eten, dat weet je toch? Ik zou het fijn vinden als je het wel doet, maar het hoeft niet."
En daarmee is het klaar. Ik vraag dan niet of ze het alsnog wil doen, dus ik zeg alleen dat ik het fijn zou vinden. Ik zie dat niet als dwang, maar gewoon vertellen wat ik vind.
pi_92870411
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik dan geen dwang. Niet als er niet iets vervelends tegenover staat als het kind het niet doet. Snappie?

Bijvoorbeeld: Senna laat haar korstjes consequent liggen. Eet heel nauwkeurig het brood ervan af, maar de korstjes blijven liggen. Ik zeg vaak als ze dan een beetje moeilijk doet over die korstjes ("nie kosjes") "je hoeft van mij de korstjes niet te eten, dat weet je toch? Ik zou het fijn vinden als je het wel doet, maar het hoeft niet."
En daarmee is het klaar. Ik vraag dan niet of ze het alsnog wil doen, dus ik zeg alleen dat ik het fijn zou vinden. Ik zie dat niet als dwang, maar gewoon vertellen wat ik vind.
Op die manier is het inderdaad geen dwang.
Maar als de ouder afkeurend kijkt en je je als kind niet meer geliefd voelt als je de korstjes niet opeet wel. Maar volgens mij doe ik dat niet ;)
pi_92870775
:@ Ergens een "voordeel"dat Roy dat echt nog niet begrijpt, wij hoeven nog niks uit te leggen, we doen het wel, maar dan zie je Roy alleen maar "schaapachtig"naar ons kijken van wat bedoelen jullie nou.

Overgens is dat ook ergens heel lastig, omdat we soms geen idee hebben wat er blijft hangen bij Roy.
Als je bv tegen Roy zegt waar is papa, dan snapt hij nog niet dat hij naar zijn papa zou kunnen gaan kijken.
pi_92871187
Wij vroegen vroeger op een gegeven moment aan onze moeder wat het toetje was, als het speciaal was, griesmeel, kwark of iets anders dan de standaard vla en yoghurt aten we het eten wel op als we het niet zo lekker vonden lieten we het gewoon staan. Want wij kregen ook geen toetjes als het bord niet leeg was -O-

Wij eten wel áltijd toetjes. Heerlijk juist. Afsluiter van de dag. Daarna zetten we een pot thee en als die leeg is gaan we aan ander drinken (of drank)

Rienk zal hier ook een toetje krijgen. Gewoon omdat het lekker is. :Y

Rienk eet trouwens nog steeds heel slecht brood. Zijn avondeten gaat er nu wel vaak goed in en de toetjes ook wel, maar wat hij binnen krijgt aan brood vind ik al geweldig. Het maakt mij echt niet uit of hij korsten laat liggen. Ben al blij als hij 5 stukjes naar binnen schuift :')

Ik ga manlief weer vergezellen in het ziekenhuis. Werd ie om half 2 eindelijk opgehaald (waren er al vanaf 11:20) lig ik om half 3 eindelijk in bed (Nog steeds niet helemaal beter) want eerst nog boodschappen doen en medicijnen voor mij ophalen belt ie al. Klaar! Dus we gaan die kant maar weer op :+ Eens kijken hoe het gaat met mijn manke Nelis O+

Fijne dag!
pi_92871345
Beterschap Vlindur en ook voor je manke Nelis! Je zult nu wel kapot zijn :*

Griesmeel :9 Mijn broertje lust het niet en noemde het altijd griezelmeel :D Oh en poffertjes noemden we ontploffertjes :')
pi_92871494
Nu heb ik dus zin in griezelmeel.

Succes met de mankepoot Vlindur!
pi_92871577
Succes en beterschap met je Nelis, Vlindur!

Bar, ze begrijpen vaak meer dan we denken, ook al reageren ze niet zoals we zouden hopen of verwachten! Vooral blijven praten en uitleggen :Y

Griesmeel :r en rijstevlaai en -pudding :r zoo vies vind ik dat!
pi_92871636
Die manke Nelis van me lust dus ook geen Griesmeel }:| En ook geen bitterkoekjespudding }:| Dat vind ik stom }:| En Rijstebrij! :9~ :9~ :9~ :9~ Lust ie ook niet :')

Dank jullie wel! En Twinks, ik ben kapot ja, maar ik heb me er maar overheen gezet, ga vanavond wel vroeg op bed ofzo ;)

Ik ga nu en Sorbo, ook bedankt in het andere topic :* Als ik de volgende keer niet al kokhalzend je huis verlaat hebben we het er even goed over oke? *;

:W
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:51:40 #207
95408 Incantrix
pi_92872849
Hallo! Mag ik ook meekletsen? Ik vind het erg interessant om te lezen hoe jullie hiertegenaan kijken. Stef krijgt hier altijd yoghurt na het eten, ook als hij (bijna) niks heeft gegeten. Wanneer we ontbijten of lunchen krijgt hij één boterham met hartig beleg, daarna krijgt hij zoet (meestal jam, héél soms chocopasta of een mini-beetje hagelslag). Vooraf eet hij een stuk fruit, zowel bij het ontbijt als bij de lunch. Tussendoor krijgt hij wel eens rozijntjes, yoghurtrozijntjes, appelstukjes, aardbeistukjes en ééns a twee keer per week 1 of 2 mariakaakjes. Daar gaan we dan echt voor zitten, met wat te drinken erbij, en dan eten we een koekje O+ Ik wil Stef zéker niet dwingen tot het eten van dingen die hij niet wil, dat is vroeger bij mij wel op de meest uiteenlopende manieren geprobeerd en daar werd ik altijd enórm ongelukkig van en zo'n 25 jaar later vreet ik nog steeds zowat niks :') Naar mijn idee niet echt worth the trouble, dus..

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Senna kiest zelf wat ze op brood wil. Ze kan daarbij kiezen uit pindakaas, appelstroop (of appel-perenstroop of bananen-appelstroop (smerig!) een van de varianten gezonde stroop met ijzer dus), roosvicee jam (vit C) en honing. Vaak is er ook vegetarische kaas, geitensmeerkaas, rookvlees, rosbief, filet of roompaté maar die kiest ze eigenlijk nooit. Uit de eerste vier maakt ze weloverwogen keuzes, heel grappig.

Ze krijgt iedere dag yoghurt aangeboden na het eten, omdat dat het enige is wat ze aan zuivel binnenkrijgt buiten de boter op haar brood. Yoghurt is ongeacht of ze haar eten alleen bekeken heeft of goed gegeten heeft. Als ze heel slecht gegeten heeft, doe ik soms een beetje meer yoghurt in haar schaaltje.

En eten...ik heb het opgegeven om te denken dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Alleen komkommer en ei wil ze echt niet, alle andere dingen vindt ze soms heerlijk, soms vies en soms gewoon eetbaar. Weinig peil op te trekken, dus dat probeer ik maar niet eens. We gaan aan tafel zitten, scheppen wat op (niet te veel, we kunnen altijd nog een keer opscheppen), eten gezellig en als we klaar zijn, ruimen we op. Soms blijven we iets langer zitten omdat Senna nog wat tijd nodig heeft (ze eet het graag koud :') ) en soms wil ze iets eerder al van tafel en dat mag ook. Soms ben ik bang dat we misschien wel te gemakkelijk en soepel doen over eten, maar het voelt beter dan er op enige manier een punt van te maken.
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goed :{
3!
pi_92873144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:51 schreef Incantrix het volgende:
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goed :{
Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.
Then again krijgt Senna van ons dus nog geen chocola. Misschien heel raar, maar ik vind dat en echt snoep gewoon geen dingen voor kleine kinderen, en daar is ook geen rationele beperking voor in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voo rmij, denk ik. Dus ik ben lekker inconsequent, maar ik volg m'n gevoel daarin.
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:07:56 #209
95408 Incantrix
pi_92873621
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.
Then again krijgt Senna van ons dus nog geen chocola. Misschien heel raar, maar ik vind dat en echt snoep gewoon geen dingen voor kleine kinderen, en daar is ook geen rationele beperking voor in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voo rmij, denk ik. Dus ik ben lekker inconsequent, maar ik volg m'n gevoel daarin.
Haha, dat heb ik dus andersom, grappig ;) En ja, chocolade hadden we graag wat langer buiten de deur gehouden, maar ik eet elke dag wel een boterham met hagelslag en mijn lief eet elke dag wel een boterham met pasta, en dan vind ik dat weer raar om hem dat te weigeren, ofzo. Hij krijgt dat in beginsel, net als koekjes, maar één a twee keer per week, en dan bij voorkeur de biologische hazelnotenpasta uit de reformwinkel, die is niet zo zoet. Bij rauw vlees heb ik dan weer meer zo'n beeld van wormpjes en beestjes en dingen, maar ik vind het geloof ik sowieso nog een beetje moeilijk te geloven dat mijn kind, nauwelijks een maand of 8 nadat hij voor het eerst eten kreeg, al een volledig 'volleerd' spijsverteringskanaal heeft :P Het scheelt misschien ook wel dat onze katten rauw vlees krijgen, daardoor associeer ik dat toch meer met iets 'voor roofdieren' ofzo..
3!
pi_92873861
Grappig hoe je daar precies andersom naar kunt kijken :D
Ik ben het wel met je eens dat wij niet iets kunnen eten met grote regelmaat waar zij bij is en niet zou mogen, en dus hebben wij de chocopasta en hagelslag voor ons ook even van tafel verbannen :) Nou waren wij dus afgelopen weekend bij mijn ouders en Senna wilde graag proeven van mijn boeterham met chocoladeboter (zooo vreselijk slecht maar zooo lekker!) en toen heb ik haar wel een heel erg schoongeschraapt stukje gegeven....gelukkig was ze er niet heel er blij mee :+
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:13:28 #211
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_92873913
Thomas krijgt 1x per dag een verwen-tussendoortje. Een doosje rozijntjes, een koekje, een klein bakje manna. Zo lang hij mooi op gewicht blijft vind ik dat prima. Maar ik erger me eigenlijk wel eens aan mijn schoonmoeder, die Thomas de laatste paar keren ongeveer 30 seconden nadat we binnen zijn een koek in zijn handen duwt. Vandaag ook, nadat we bij de huisarts zijn geweest hebben we nog een boodschapje gehaald (vers waldkornbrood O+ ) en op de terugweg zijn we even bij mijn schoonmoeder binnengewipt.
Thomas had al een broodje gekregen bij de bakker, daarmee liep hij in de hand. Het was half 12, bijna etenstijd, ik zei nog dat we maar kort bleven omdat Thomas zo moest eten en naar bed toe. Ik hang de jassen op de kapstok, draai me terug om en zie nog net dat ze Thomas zijn broodje afpakt en een of ander beer-vormig chocoladecakeje in de hand duwt. Echt, dan sta ik zo met mijn oren te flapperen!
Eigenlijk durf ik er niks van te zeggen, ik wil niet zo'n zeikmoeder zijn die alles wat haar schoonmoeder doet afkeurt. Maar eigenlijk vind ik dat ze best wel mag vragen van te voren of hij wat mag. Nee wacht, eigenlijk vind ik dat ze zelf zou moeten inzien dat om half 12 een dikke cake geven wat overdreven is, maar dat is waarschijnlijk sowiezo een brug te ver. Wat zouden jullie doen?
  woensdag 16 februari 2011 @ 17:18:49 #212
95408 Incantrix
pi_92874123
Miss, whehe, dat is de reden dat ik nauwelijks nog filet-american in huis heb :D

Ca.ra, mijn moeder is echt exact hetzelfde, voordat hij zijn jas uitheeft heeft hij alweer iets naar binnen gepropt gekregen (zoals laatst een hap vla met slagroom, om één uur in de middag, dat zat ze zelf net te eten }:| ) en ik zeg er met gróte regelmaat wat van.. Maarja, het is dan ook míjn moeder, dan is dat toch wat gemakkelijker. Wat vind je lief ervan? Bij ons is het zo dat degene wiens ouders 'de boosdoener' zijn ook degene is die het verhaal ter sprake brengt, dan kun je nooit gezien worden als het lastige schoonkind ;)

Bij mijn moeder helpt het trouwens totáál niet om er iets van te zeggen, ik denk omdat ze zelf gewoon níet kan of wil begrijpen dat hetgeen zij zelf lekker vind niet per sé hoeft te zijn wat hij lekker vind.. Op de één of andere manier wil ze hem alles geven waar zíj gelukkig van wordt (lees: frituur en zoetigheid :')) en kan ze gewoon níet begrijpen dat Stef bijvoorbeeld in zijn stoel gaat zitten hupsen als hij ziet dat hij een mandarijntje krijgt, want dat lust ze zelf niet.

Ow, en edit twee: als ik zou zien dat míjn moeder dat deed kreeg ze de wind van voren. Sorry, maar iets afpakken om er iets anders in te stoppen slaat nergens op.
3!
pi_92874227
trix :D geweldig!

Ik ben blij dat mijn moeder dat niet doet! Mijn schoonmoeder is daar wat meer van, maar die begint iedereen vol te proppen met drinken en lekkers zo gauw ze binnen zijn :D Dus tja, dat houden we maar een beetje af.
Ik vind je geen zeikmoeder, Ca.ra, en ik vind dat je er zeker iets van kan (laten) zeggen!
pi_92874609
Ik had er denk ik wat van gezegd... Dat hij net lekker aan zn broodje zat te smikkelen en dat ik het raar vind om dat af te pakken en cake ervoor in de plaats te geven.
Volgens mij zijn ze op deze leeftijd sowieso nog niet zo dat cake persé lekkerder is dan een broodje en waarom iets "gezonders" vervangen door snoeperij...
Als hij niks in zn handen had gehad, dan was het alweer een ander verhaal geweest, maar dan nog, ik vind het wel netjes om het te vragen eigenlijk...

Hier krijgen de meiden 's middags een koekje en/of een doosje fruitstukjes of manna. Rozijntjes zijn niet zo'n hit bij Iris, die heeft tot nu toe elke keer na rozijntjes gespuugd, terwijl rozijnen of krentenbol wel goed gaat... Ze lust ze ook niet graag... Bij Mirte was ik wat kieskeuriger qua wat ze kreeg, maar ik ben daar nu makkelijker in.
pi_92874847
Oh, wat fijn dat mijn moeder niet zo is. En mijn schoonmoeder, tja, gelukkig is mijn vriend de laatste van 5 die een kind heeft dus ze zal wel door schade en schande wijs geworden zijn.
Ik had er zeker wat van gezegd Ca.ra, maar ik kan nogal bitsig zijn op dat vlak, het is ons kind en daar moeten ze maar mee leren leven.
Maar ik begrijp dat het moeilijk is. :*

En ik moest lachen om jullie, Inca en Miss, Ko krijgt hier geen filet, vanuit de gedachte van Inca, plus vegetariers, en geen hagelslag of chocola vanuit de gedachte van Miss. :D
Maar als ik het zo lees leven wij vrij sober, Ko krijgt fruit of af en toe rozijntjes als lekker tussendoortje, appelstroop, pindakaas of vegetarische pate's op brood, minimaal 2 keer in de week kaas of een ei. Geen koekjes, geen snoepjes, geen ijs.
Ik weet trouwens niet wat manna is.
En alleen yoghurt toe.
Ieder heeft zijn eigen manier, nietwaar? :)

En Ko is op het kdv, we kregen een brief dat onze favoriete leidster vervangen wordt, dus ineens zijn we er niet meer zo rouwig om. :D

Mikoxx, lang verhaal kort, het is een psz waar je als ouder heel erg betrokken bent, er zijn alleen ouders als leiding en de basis is buiten spelen in de stad in een groot binnen peuterbos. 5 ochtenden in de week. Net zo goed te combineren met werk als nu 1 volle dag kdv. ;)
pi_92876420
Ivan eet even sober als Ko, zo te horen. Sterker nog, Ivan krijgt niet eens rozijntjes.

Je brengt me (samen met Sorbo) wel op een idee, namelijk om hem ei te geven. Hij krijgt nu wel eens 'per ongeluk' ei doordat het onderdeel uitmaakt van ons avondeten, maar nooit heel bewust. Ik zou best eens een omeletje voor hem als lunch kunnen maken. Hoe geef jij Ko ei?

Ivan krijgt trouwens ook geen filet americain terwijl ik dat zelf wel behoorlijk vaak eet. Ik vind het ook maar niks om hem rauw vlees te geven. En mijn lief eet regelmatig chocopasta, maar ik heb er geen probleem mee om dat Ivan te ontzeggen. Er zijn wel meer dingen die wij wel mogen en hij niet. Op een bepaald moment zal het wel veranderen, maar ik weet nog niet op welk moment. (Eigenlijk hoop ik dat mijn lief stopt met chocopasta eten. :Y) )
pi_92876450
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Tuurlijk Groofs, zul je net zien :P

Misschien staat het me ook wel tegen omdat ik een eetprobleem heb en ik dus sowieso een hekel heb aan voedsel als beloning of straf.
Ik ook en daar kom je eigk niet meer vanaf.
Mijn slaperd deed ook "het eten" met de kinderen, met als gevolg dat ze niet zo frustie zijn als ik met eten. Toetjes en andere lekkers kregen ze van mij zonder er een woord aan vuil te maken als ze lief aan het spelen waren. Dat is wel belonen achteraf, maar zonder woorden. Daar hebben ze het nu nog over dat ze dat als jong merkten dat het werkte. :D

Hier ook nooit een strijd van eten, ook niet alles geprobeerd en nu eten ze alles, inkluis slang en hond.

Blijven leuke annekedotes over de dreumesen, ze lijken al te puberen :Y dat zal de klik wel zijn.
pi_92876905
Altijd leuk te lezen wat jullie je kind(eren) te eten geven of daarover denken.
wb avondeten eet Wolf eigenlijk letterlijk altijd alles en ook alles gaat op, ik bepaal dus echt de grens met stoppen met eten want geen idee wanneer hij dat zelf zou doen!
Hij krijgt na het eten altijd een (nep) klein Danoontje, dit zou ik hem ook geven als hij niks zou willen eten, ik zie een toetje niet als een beloning en zou dat ook niet zo gaan zeggen van ''nog zoveel eten en dan mag je een toetje''. Als hij niet wil eten vind ik geen probleem, maar ik ga ook niks anders maken.

Op de boterhammen (hij eet er 2) gaat pindakaas/(geiten)kaas/smeerkaas,smeerworst,boterhamworst,gebakken/gekookt ei of kipfilet.
Zoet broodbeleg doen we nog niet
Tussendoortje krijgt hij er 1 van per dag en dat zijn ''baby'' tussendoortjes; doosje Hema (yoghurt) rozijntjes,yoghurt ringetjes of appelstukjes, Olvarit fruitreepje,Nijntje koek,gewone druifjes,knijpfruit,crackertje,dun plakje ontbijtkoek.
Al heb ik op een verjaardag waar veel breekbaar spul staat en/of veel op tafel staat altijd wel extra rozijntjes bij me als zoethoudertje :P
pi_92877779
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan eet even sober als Ko, zo te horen. Sterker nog, Ivan krijgt niet eens rozijntjes.

Je brengt me (samen met Sorbo) wel op een idee, namelijk om hem ei te geven. Hij krijgt nu wel eens 'per ongeluk' ei doordat het onderdeel uitmaakt van ons avondeten, maar nooit heel bewust. Ik zou best eens een omeletje voor hem als lunch kunnen maken. Hoe geef jij Ko ei?
Haha, van P. krijgt Ko ook geen rozijntjes. Die krijgt hij alleen van mij. :P
Ei en appelstroop geef ik vanwege Ko zijn vegetarisch dieet. Humus lust hij helaas niet. Ei kook ik en snij ik in plakjes, op brood of zo in een kommetje. Het brood eet hij niet op vaak.
Ik heb ook weleens gebakken aangeboden, dat vond hij heel lekker, maar de laatste tijd gaat zijn voorkeur naar gekookt. Omelet heb ik ook wel gemaakt, at hij ook.
quote:
Ivan krijgt trouwens ook geen filet americain terwijl ik dat zelf wel behoorlijk vaak eet. Ik vind het ook maar niks om hem rauw vlees te geven. En mijn lief eet regelmatig chocopasta, maar ik heb er geen probleem mee om dat Ivan te ontzeggen. Er zijn wel meer dingen die wij wel mogen en hij niet. Op een bepaald moment zal het wel veranderen, maar ik weet nog niet op welk moment. (Eigenlijk hoop ik dat mijn lief stopt met chocopasta eten. :Y) )
Hier hetzelfde. Je maggewoon niet alles. Al eet ik geen chocolade als hij nog wakker is bv. Dus ik probeer het snoepen wel te beperkten in zijn gezichtsveld. Alleen maar goed voor mij. :Y)
Bv sandwichspread vind ik nog niet iets voor hem, maar dat eet ik wel.

Trouwens bij filet moet ik ineens denken aan een even oud vriendje van Ko, toen hij ong 8 maanden was, liepen we ergens, het vriendje met het gezicht vooruit in de baby-Bjorn bij de vader, terwijl de moeder een wit zacht puntje met dik filet at.
Plots rende ze naar haar zoon en propte een stuk van dat broodje in zijn mond. :o
Bah, alles aan die situatie stond me tegen! :{
Maar we zijn nog steeds bevriend hoor! ;)
pi_92878676
Poppejans, eet Wolf gewoon zo broccoli, bloemkool en dat soort dingen van een bordje?

R krijgt nu alles zoals wij dat eten op zijn bord. Hij eet alleen de vegaburgers en het vis, alle groenten en aardappeldingen gooit hij naast zich op de grond. Ik voed hem nogsteeds bij met een aardappelgroentepuree.

Ik vind het soms lastig om hier alleen over dreumesgebeuren te schrijven merk ik. Wat ik hierboven schreef over dat belonen met oa toetjes enzo gaat over mijn peuter, niet over mijn dreumes.

S heeft haar eerste anderhalf jaar ongeveer net zo sober gegeten als Ivan en Ko. R eet wat minder sober, maar wel alles met mate en hoofdzakelijk gezond.

Ik merk trouwens dat ik met feestjes enzo steeds relaxter word met wat ze daar allemaal binnenkrijgen. Ik denk (en hoop!) dat het niet zoveel uitmaakt wat ze op uitzonderlijke dagen binnenkrijgen als de basis degelijk en gezond is.
pi_92879346
Incantrix, hoe gaat het eigenlijk met de billen van je zoon? Heb je de badjes nog geprobeerd?

Het leek hier wel lente vandaag trouwens, ongelooflijk! Wij hebben heerlijk gefietst en 'buitengespeeld'. Wat een genot.

Doordat we steeeds buiten waren had ik de tijd niet zo in de gaten en zag ik te laat dat R eigenlijk naar bed had gemoeten al. Dus ik dacht 'ik hou hem wel op, eens kijken hoe dat gaat'. Nou dat ging dus wonderwel. Terwijl hij normaal nog ruim een uur slaapt zo tussen half vier en vijf is hij nu opgebleven van 12uur tot 18.45uur. :o Misschien is hij wel toe aan één dutje per dag. Ik denk iig niet dat dat nog lang gaat duren.
pi_92879553
En hij doet zoiets grappigs soms. Hij zoekt uit 'hoeveelheden van haarspeldjes/bouwmaterialen/enz dezelfden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. S heeft een koffertje met houten bouwspeelgoed en ineens sjouwde hij vandaag rond met alle rode moeren :D . Of uit S haar haarspeldjesdoosje, zoekt hij alle rose knijpspeldjes. Ik vind het zo grappig! Ik denk dat ik maar eens de memoriekaartjes tevoorschijn ga halen. :P
pi_92879573
Gaat lekker zo. Ik zit op de kletsstoel. :')
pi_92879665
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het soms lastig om hier alleen over dreumesgebeuren te schrijven merk ik. Wat ik hierboven schreef over dat belonen met oa toetjes enzo gaat over mijn peuter, niet over mijn dreumes.
Ik ben me daar wel van bewust in ieder geval. Ik ben me er ook van bewust dat keuzes die we nu maken niet noodzakelijkerwijs de keuzes zullen zijn die we in de toekomst maken. Ivan is nu gewoon zo jong en ik zie het plezier en de noodzaak niet in van dingen die niet echt goed zijn voor hem. Als ik zie hoe bewust Senna zich is van haar eten dan kan ik me voorstellen dat ik met haar bijvoorbeeld al heel anders om zou gaan.
pi_92879770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En hij doet zoiets grappigs soms. Hij zoekt uit 'hoeveelheden van haarspeldjes/bouwmaterialen/enz dezelfden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. S heeft een koffertje met houten bouwspeelgoed en ineens sjouwde hij vandaag rond met alle rode moeren :D . Of uit S haar haarspeldjesdoosje, zoekt hij alle rose knijpspeldjes. Ik vind het zo grappig! Ik denk dat ik maar eens de memoriekaartjes tevoorschijn ga halen. :P
Wat tof, zeg! Mijn neefje deed en doet dat soort dingen ook! Ivan heb ik daar niet op kunnen betrappen.
pi_92880013
Ik kan het me van S ook niet zo expliciet herinneren.
pi_92880260
En Huup, hoe ging je maandag?
pi_92880397
Oh trouwens, voordat men weer gaat denken dat het hier allemaal zo verantwoord is, :') Ko krijgt bij zijn gebakken aardappels altijd mayonaise of ketchup en vanavond zelfs allebei. :Y)

Dat is grappig, Groofs, die verzameldingetjes. Ko kan wel heel lang spelen met bv theelepeltjes en een bakje, maar zo specifiek als R. verzamelt, dat doet hij niet.
pi_92880458
Maar de mayonaise heb je zeker zelf gemaakt? Of komt van de reformwinkel?
pi_92880572
quote:
3s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:32 schreef oeke het volgende:
Oh trouwens, voordat men weer gaat denken dat het hier allemaal zo verantwoord is, :') Ko krijgt bij zijn gebakken aardappels altijd mayonaise of ketchup en vanavond zelfs allebei. :Y)

Dat is grappig, Groofs, die verzameldingetjes. Ko kan wel heel lang spelen met bv theelepeltjes en een bakje, maar zo specifiek als R. verzamelt, dat doet hij niet.
Ooooh, dat is ook heel herkenbaar! O+ De laatste dagen sjouwt hij steeds met een lege bellenblaas (ook mee in bed als hij zijn middagdutje doet). En maar blazen. :7
pi_92880631
En gebakken aardappeltjes moet ik ook weer eens proberen. is hier tot nu toe bij beiden nog geen succes geweest. -O-
pi_92880634
quote:
10s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
Maar de mayonaise heb je zeker zelf gemaakt? Of komt van de reformwinkel?
Haha, nee zelfs dat niet, ik geloof dat we nu Zaanse hebben, of Lidl daar wil ik vanaf zijn.

Ach, die R. wat vertederend, dat blazen door een leeg bellenblaasdingetje. O+
pi_92880737
Ik vind het trouwens leuk om te lezen oeke, dat Ko wel mayo krijgt. Dat heeft mijn dreumes dan weer nog nooit gehad. De mijne heeft gisteren wel een pollepel afgelikt toen we brownies aan het maken waren. :P
pi_92880980
Waaaah, wat gaan jullie hard hier :D

Even denken, Florian krijgt geen dingen met melk of ei, dus geen chocolade of koekjes :P
Sowieso krijgt hij zijn brood nog kaal :@ Hij eet zó graag kaal brood, boter mag niet en hij blieft er geen beleg op :')
Rozijntjes krijgt hij wel, op zijn verjaardag kreeg hij voor het eerste een snoepje... een spekje.
Stopte hem in zijn mond: AAAAAH :o en gooide hem door de kamer :') Afgekeurd.... whehe :D

Hij is wel fan van banaan en appel :)

En van patat :+
pi_92881014
Haha, P. wil hem geen rozijntjes geven, maar wel verwennen, dus hij is van de saus-afdeling. Ko doet bv ook een aardappeltje of een komkommerstukje in de saus dopen en dan aflikken. Und so weiter und so weiter... :9

Brownies! lekker. Ik had laatst lekkere cakjes gebakken, maar Ko wilde niet eens proeven. ;(
Vond R. het beslag lekker?
pi_92881022
Ow en hij heeft op zijn verjaardag een vormenstoof gekregen met 4 vormen en dat kan hij gewoon :o

Volgens mij kon Leander dat véél later? :?
pi_92881514
Vormenstoof? Da's toch zo'n ding waar je met veel geweld het deksel afjast om vervolgens de vormen er allemaal tegelijk in te proppen? :')

Het blijft toch een interessant onderwerp, eten. Isabeau heeft vanavond echt geweldig gegeten. Ik had voor haar het culinaire hoogstandje rijst met soepgroenten en een klodder rode pesto ( :') dat ik als culi-nazi het hier durf toe te geven :') ) en ze vond het heerlijk. De eerste twee happen gingen nog met de lepel en daarna werd het met handen tegelijk naar binnen gepropt. En dan nog even aanstampen met de rug van de hand. Het is zo'n elegante dame!

Ik ben trouwens benieuwd hoe het slapen gaat vannacht. Op het kdv was een invalster die niet wist dat Isabeau na half 5 niet meer mag slapen ivm nachtelijke slaapdrama's en toen ik om half zes daar kwam (half uur later dan normaal door vertraagde trein) lag ze nog te slapen...

Oh Claudia, ik geef ei eigenlijk altijd gekookt, maar volgens mij zou ze het zelfs rauw nog wel eten.

En tot slot, over filet, ik hoorde laatst van iemand (volgens mij McLaura) dat dat helemaal niet goed is voor kleine kinderen. Maar ik weet niet meer waarom. Goed verhaal he?!
pi_92881531
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppejans, eet Wolf gewoon zo broccoli, bloemkool en dat soort dingen van een bordje?

R krijgt nu alles zoals wij dat eten op zijn bord. Hij eet alleen de vegaburgers en het vis, alle groenten en aardappeldingen gooit hij naast zich op de grond. Ik voed hem nogsteeds bij met een aardappelgroentepuree.

Wolf heeft het ook zoals wij het eten (dus veelal ongeprakt) op zn bord liggen, maar ik voer het nog wel, anders ligt letterlijk alles op de grond. hij pakt dan zn hele bord op, of gooit stukken naar de hond :')
Terwijl hij wel gewoon keurig netjes blokjes brood zelf eet van een bordje bedenk ik me nu :?

En wat ontzettend knap dat sorteren! Wow!
Grappig dat je dit opschrijft, Wolf lijkt sinds zondag ineens bezig met allerlei doppen overal op te draaien, hij deed gewoon zo'n doorzichtig dopje van zon flesje water met drinktuit in 1 beweging op de fles terug, en schroeft deksels ook terug.

Hopelijk wil ze dan nog wel slapen zo Sorbootje!

Oh Wolf slaapt gewoon alweer zonder verdriet in zn eigen bedje nu, al iets van 20 min *O*
Die hele erge paniek lijkt toch wel te zijn afgezwakt! (al is inslapen in eigen bed pas 2x gelukt in 2,5 week hoor)
pi_92881576
Oh ja, dat sorteren, daar wilde ik ook op reageren. Dat vind ik zó bijzonder! :D
pi_92881598
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.

Hij wil gewoon alles wat hij S ook ziet doen/ proeven en eten. Hij vond het heerlijk :9 . Cakejes eet hij ook niet. Die verkruimelt hij alleen maar.
pi_92881614
Als Isabeau genoeg gegeten heeft pakt ze haar bordje, kiept het om en zegt "op!"

Ik doe altijd erg mijn best om dat moment voor te zijn :)
pi_92881690
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef Sorbootje het volgende:
Als Isabeau genoeg gegeten heeft pakt ze haar bordje, kiept het om en zegt "op!"

Ik doe altijd erg mijn best om dat moment voor te zijn :)
Hahaha :D

Florian gaat er ook mee gooien als het klaar is inderdaad :')

Hij eet gewoon wat wij eten :) Met zijn handen en veel enthousiasme :+
pi_92881772
Oh ja, dopjes enzo herken ik ook. :D Labello's, neussprays, flesjes, S haar poetsspeelgoedflesjes,... dop erop, dop eraf, dop erop, dop eraf. En brullen als hij ze zo goed vast heeft gedraaid dat hij ze zelf niet meer open krijgt.

Ik wil ook zo graag een keer rijst aan de kinderen geven. Ik durf het steeds niet aan. Stom!

Dus ehm, rijst met soepgroente en klodders rode pesto hè.
pi_92881789
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:35 schreef oeke het volgende:
Oh, wat fijn dat mijn moeder niet zo is. En mijn schoonmoeder, tja, gelukkig is mijn vriend de laatste van 5 die een kind heeft dus ze zal wel door schade en schande wijs geworden zijn.
Ik had er zeker wat van gezegd Ca.ra, maar ik kan nogal bitsig zijn op dat vlak, het is ons kind en daar moeten ze maar mee leren leven.
Maar ik begrijp dat het moeilijk is. :*

En ik moest lachen om jullie, Inca en Miss, Ko krijgt hier geen filet, vanuit de gedachte van Inca, plus vegetariers, en geen hagelslag of chocola vanuit de gedachte van Miss. :D
Maar als ik het zo lees leven wij vrij sober, Ko krijgt fruit of af en toe rozijntjes als lekker tussendoortje, appelstroop, pindakaas of vegetarische pate's op brood, minimaal 2 keer in de week kaas of een ei. Geen koekjes, geen snoepjes, geen ijs.
Ik weet trouwens niet wat manna is.
En alleen yoghurt toe.
Ieder heeft zijn eigen manier, nietwaar? :)

En Ko is op het kdv, we kregen een brief dat onze favoriete leidster vervangen wordt, dus ineens zijn we er niet meer zo rouwig om. :D

Mikoxx, lang verhaal kort, het is een psz waar je als ouder heel erg betrokken bent, er zijn alleen ouders als leiding en de basis is buiten spelen in de stad in een groot binnen peuterbos. 5 ochtenden in de week. Net zo goed te combineren met werk als nu 1 volle dag kdv. ;)
Haha, Oek, Lente eet echt precies, maar dan ook precies hetzelfde. :Y
pi_92881870
Vandaag had ik een kipgerecht stevig gekruide kip aan 't botje zeg maar. Leek me niet handig voor Isabeau, vandaar mijn culinaire uitspatting voor haar. Maar als ik iets eet wil zij het persé ook. Dus na flink aandringen (happie? ja? lekkes? ja?) heb ik haar toch maar even laten proeven. En uiteraard, ze vond het heerlijk. Had het kunnen weten.
pi_92881962
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Ik zou het niet kunnen bedenken eigenlijk. Misschien dat ze er moeite met poepen van kunnen krijgen? Dat heeft Wolf overigens nog nooit gehad.
pi_92881993
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
.

Ik wil ook zo graag een keer rijst aan de kinderen geven. Ik durf het steeds niet aan. Stom!

Dus ehm, rijst met soepgroente en klodders rode pesto hè.
Wat houdt je tegen? Ben je bang dat ze het niet lekker vinden? Of dat het een smeerboel wordt?
pi_92882004
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:55 schreef Sorbootje het volgende:
Vandaag had ik een kipgerecht stevig gekruide kip aan 't botje zeg maar. Leek me niet handig voor Isabeau, vandaar mijn culinaire uitspatting voor haar. Maar als ik iets eet wil zij het persé ook. Dus na flink aandringen (happie? ja? lekkes? ja?) heb ik haar toch maar even laten proeven. En uiteraard, ze vond het heerlijk. Had het kunnen weten.
Ja, dat weet je toch van te voren? :D
Leander vrat ook olijven en garnalen enzo op die leeftijd ;)

Hier geen dopjes, maar deksels... Vooral van pannen en potjes.
pi_92882141
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:57 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Wat houdt je tegen? Ben je bang dat ze het niet lekker vinden? Of dat het een smeerboel wordt?
Smeerboel interesseert me niks. Bang dat ze het niet lekker vinden inderdaad. Terwijl ik zelf wel van rijst houd. Welke rijst maken jullie voor die kleintjes?

Zijn er nog algemene tips voor rijstgerechten? Ik heb wel eens een kerrierecpet uit de opperdepop gerpobeerd, maar dat was echt niet lekker.
pi_92882249
Tomatenrijst vindt iedereen hier altijd een succes :)
Tomaten, rijst, paprika, uitje, gehakt en een kudde kruiden :)
pi_92882295
Ik maak risotto voor Isabeau. Of curry's met rijst en dan niet te scherp (hoewel het haar totaal niet interesseert of iets scherp is of niet). Eigenlijk alles wat ik zelf ook met rijst zou eten, maar rekening houdend met scherpte enzo.
pi_92882296
Welke kruiden?
pi_92882367
Qua specerijen let ik op of het dus niet te scherp wordt. Dus ben ik zuinig met cayennepeper en dat soort dingen.

Van verse kruiden gebruik ik alles.
pi_92882387
Ja, dat varieert dus nogal :D
Basilicum kan... of bruchettakruiden. Provencaals kan ook trouwens...

Gewoon, iets van kruiden :+

Paprikapoeder gebruik ik wel gewoon, maar zeer matig met andere pepersoorten :)
pi_92882404
Ik ga me daar in de carnavalsvakantie eens in verdiepen. Misschien gewoon een lekker zacht stoofpotje met witte rijst (of risotto inderdaad).

Ik moet nu weer een proefwerk nakijken :r . Maar ik heb wel net twee negens binnen voor mijn studie *O* .
pi_92882497
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef Sorbootje het volgende:
Qua specerijen let ik op of het dus niet te scherp wordt. Dus ben ik zuinig met cayennepeper en dat soort dingen.

Van verse kruiden gebruik ik alles.
^O^
pi_92882535
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef freecell het volgende:
Ja, dat varieert dus nogal :D
Basilicum kan... of bruchettakruiden. Provencaals kan ook trouwens...

Gewoon, iets van kruiden :+

Paprikapoeder gebruik ik wel gewoon, maar zeer matig met andere pepersoorten :)
^O^

Ik ben niet zo'b held met kruiden. Ik heb er geen gevoel voor. }:|
pi_92882639
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

^O^

Ik ben niet zo'b held met kruiden. Ik heb er geen gevoel voor. }:|
Had ik ook niet... Mijn moeder kan niet ruiken, dus proeft alleen zout, zoet, bitter en zuur :')
Dus ik heb nooit iets van smaakontwikkeling geleerd en mijn moeder kookte heel... ehm.... degelijk :')

Maar ik heb een tijdje veel met een huisgenoot gekookt en die was geniaal met kruiden en koken O+ Zoveel van geleerd!
En dat gevoel kan je dus gewoon léren! Echt!
pi_92882675
Met verse kruiden kun je nauwelijks de mist in gaan, die zijn zo lekker dat een gerecht er bijna altijd beter van wordt.

En verder, bij twijfel steeds een klein beetje toevoegen en dan vooral vaak proeven
pi_92882785
Ik weet gewoon niet wat waarbij hoort zeg maar. De basis al niet.
pi_92882918
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij zijn rozijntjes prima. P. heeft er iets tegen, maar die heeft ook een grote aversie tegen auto's op jongenskleding. :s)

Wat rijst betreft, Ko had er een hekel aan. Vooral aan de structuur. Maar nu eet hij het graag, gewoon witte rijst met wat ketjap. Maar mijn lekkere risotto die ik gister maakte hoefde hij niet. }:|

Ik vind het knap, Free, de vormenstoof! :Y
pi_92882960
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?

En als ik het zo hoor ben ik blij met mijn dame met koemelkallergie, schoonouders en mijn ouders geven echt niets aan haar zonder het bij mij te checken.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_92883018
quote:
Er is niet zozeer iets slechts aan (voor zover ik weet). Rozijnen staan vrij hoog op de glycemische index, ze zijn vergelijkbaar met jam met suiker. Dat laatste zijn mensen geneigd te zien als een niet supergezonde optie maar als een lekkernij op brood. Datzelfde geldt voor rozijnen: het is een lekkernij voor tussendoor.

Ik heb er zelf trouwens vooral problemen mee om suiker op suiker te geven, bijvoorbeeld koolhydraten in brood, suiker in jam op brood, rozijntjes als lekkernij en dan ook nog eens fruit als tussendoortje. Dat is een eenzijdig voedselpatroon en je krijgt er hevig schommelende bloedsuikerspiegels en stuiterende kindjes van. We leven echt in een suikercultuur.
pi_92883067
Die van mij krijgt thuis al elke dag een stuk rijstwafel :P
Anders geen land meer mee te bezeilen vanaf half 5 ;)

Niks mis met rijstwafel en soepstengel toch? :?
pi_92883102
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?

En als ik het zo hoor ben ik blij met mijn dame met koemelkallergie, schoonouders en mijn ouders geven echt niets aan haar zonder het bij mij te checken.
Ik niet. Ik vind dat juist superleuk. Ik kom mijn kinderen altijd rond koekjestijd ophalen. Zitten ze daar zo heerlijk met z'n allen aan tafel met een koekje/rijstewafel/soepstengel en een bekertje yoghurt. Ik vind het altijd zo knus om dan binnen te komen.

En het moge duidelijk zijn. Ik heb dus ook niks tegen die dingen die jij noemt. ;)
pi_92883112
Ohja, wij hadden vanavond bietjesrisotto en mijn slechte warme eter vond het heerlijk. Een echte aanrader! recept
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_92883205
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Ivan krijgt zelfs volkoren soepstengels. :')

Ik heb niks tegen rijstwafels en soepstengels, maar ik vind het een slechte maagvulling. Ik geef Ivan als hij honger heeft liever écht iets te eten. :+ Een soepstengel met een bekertje yoghurt klinkt al wat beter.
pi_92883279
Ik geef thuis op dat tijdstip vaak een crackertje met smeerkaas ofzo. Daar redden ze het prima op tot 1700uur. Maar wij eten dus wel vroeg.
pi_92883284
Maar wát dan?
Ontbijtkoek bestaat zo ongeveer uit glucose-fructosestroop.
Kaas, yoghurt, ei en dat soort dingen geven Florian enorme buikpijn...

Wat blijft er dan nog over behalve brood, warm eten, soepstengels, rijstwafels en fruit?
pi_92883468
Maak je wel eens wraps, Groofsken? Wij geven Ivan rijst bij bijvoorbeeld onze wrapvulling. Dat is gewoon een tomaat/kip-prutje.
pi_92883527
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:15 schreef freecell het volgende:
Maar wát dan?
Ontbijtkoek bestaat zo ongeveer uit glucose-fructosestroop.
Kaas, yoghurt, ei en dat soort dingen geven Florian enorme buikpijn...

Wat blijft er dan nog over behalve brood, warm eten, soepstengels, rijstwafels en fruit?
Rauwkost?
pi_92883571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Rauwkost?
Paprika en komkommer vindt hij ook wel lekker :Y
Maar dat vult ook niet echt...
pi_92883580
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je wel eens wraps, Groofsken? Wij geven Ivan rijst bij bijvoorbeeld onze wrapvulling. Dat is gewoon een tomaat/kip-prutje.
Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaak ;( . Nu gaat ze voor de hollandse pot. :Y)

Ga ik wel ook maar weer eens proberen. ^O^
pi_92883712
Pfffff.... Wat gaan jullie hard!!!
Alles bijgelezen en het enige dat ik nog kan denken is ik wil een witte boterham met filet :P

Jaël wil de hollandse pot mar dan moet het wel geprakt door elkaar, naast elkaar wil ze het niet.
Verder vind ze pasta's en rijst heerlijk!! Ze probeert sinds kort ook met een lepel zelf te eten en dat gaat steeds beter :)

De rode vlekjes die ze vanmorgen had waren vanavond weer verdwenen weet nog steeds niet waar ze vandaan kwamen.
pi_92883919
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Paprika en komkommer vindt hij ook wel lekker :Y
Maar dat vult ook niet echt...
Ik vind maagvulling naast brood voor Ivan al lastig. Het lijkt me al helemaal lastig om iets voor Florian te bedenken! Ik kan heus wel een aardig lijstje maken, maar het moet ook een beetje te doen zijn. Niet dat je elke dag soep staat te koken en voeren...

Wij zijn er toevallig vandaag mee bezig geweest, onze vaste dingen wat kritischer bekijken en op bepaalde punten verbeteringen doorvoeren. Ik besefte vandaag bijvoorbeeld dat Ivan haast vegetarisch eet en dus misschien het een en ander aan voedingsstoffen misloopt.
pi_92884027
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaak ;( . Nu gaat ze voor de hollandse pot. :Y)

Ga ik wel ook maar weer eens proberen. ^O^
Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...
pi_92884132
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...
Ik ga het gewoon weer proberen. het is een jaar lang zo ongeveer het lekkerste geweest wat je haar kon voorschotelen (ook kidneybeans, mais, erwtjes en boontjes). Ik ga het gewoon weer een beetje forceren regelmatiger aanbieden.:P
pi_92884361
Claudia: je combinatie doet me denken: gegrilde/gekookte kip! Bij wijze van blokje kaas!
Gewoon elf een kipfilet koken of grillen :)
pi_92884951
Of bijvoorbeeld een plakje kipfilet oprollen en zo geven, eventueel met een vulling, of wat pesto erop gesmeerd..
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:45:40 #280
95408 Incantrix
pi_92885473
Groofs, wat lief dat je het vraagt! :* Er staat ondertussen een slabak boven, maar we hebben deze nog niet gebruikt. Zijn billen zijn op het moment weer wat beter, dus nu is het gelukkig niet nodig. Je top staat wel klaar als backup-plan zeg maar, thnx! Oh, en wat knap van R., dat sorteren! :o Geweldig!

En Florian met de vormenstoof, ik vind dat echt wat hoor! :o Knappe kindjes hier O+

Claudia, van wat jij schrijft springen serieus de tranen in mijn ogen, ik doe zo mijn best om Stef gevarieerde voeding aan te bieden, maar als ik je post over suiker op suiker lees faal ik vreselijk :'( Stef krijgt elke dag 2 stuks fruit, meestal wel een tussendoortje a la rozijntjes ofzo, een volkorenboterham hartig bij het ontbijt en de lunch en vaak op de tweede boterham iets van jam ofzo.. Avondeten is met de pot mee, daarna een bakje yoghurt. Hij drinkt alleen water en wat melk bij de brood-momenten en ik dacht echt dat we het best ok doen zo :') Sjucht, ik dacht echt dat ik het beter deed als mijn moeder, rauwkost wil hij op het moment níet echt en olijven vind ik te zout om vaak te geven, maar misschien moet ik toch maar weer eens proberen de komkommer terug in zijn menu te krijgen ofzo..
3!
pi_92885537
pff, dames...ik leer hier een hoop bij. En ik besef me ook maar weer een dat ik/wij helemaal niet zo bewust met eten om gaan als de meesten van jullie.
Zo zijn soepstengels hier favoriet als tussendoortje. Ze zitten in de luiertas en we gebruiken ze vooral als we em even willen stilhouden tot een volgend eetmoment (als we dus ergens zijn, hij miept om eten en we pas een half uur later kunnen eten).
Rozijntjes krijgt ie zo af en toe. Meestal met hetzelfde doel als soepstengels.
Op het kdv krijgt ie wel 'koek' maar aangezien ie op de babygroep zit, zijn dat van die suikerloze droge gevallen. Hij lust ze prima terwijl rijstwafels niet gegeten worden.

Chocolade heeft ie nog nooit gehad, ook niet als hagelslag of pasta. Het enige snoep dat ie gehad heeft was wat spekjes (dus geen hele).
Ei lust ie niet, misschien toch nog weer een keer proberen. Het was toen gekookt en het leek vooral om de structuur te gaan.

En dan zuivel en toetjes. Driekus krijgt wel yoghurt, soms zo en soms in de zelfgemaakte smoothie, maar niet als toetje. Hij krijgt het op de dagen dat ie niet naar het kdv gaat overdag. Maar ja, dat is dan ook vanwege het hoesten. Ik hoop eigenlijk na het hoestseizoen wel weer meer zuivel te kunnen geven. Nu is dat dus heel beperkt. Maar volgens het cb is dat geen probleem. Op zijn boterham krijgt ie dan kaas of smeerkaas. Hij lust ook pate en leverpastei, stroop en jam.

Wat eet Driekus dan wel overdag: zijn ontbijt is fruit, tussen de middag boterhammen en 's avonds eet ie gewoon mee. En dan is het de ene keer meer dan de andere keer. En hij heeft zo z'n voorkeuren: vlees is favo 1. Tenzij we mexicaans eten, dan is het gehakt niet leuk genoeg en moet en zal ie het bakje tomaat leeg eten. En de kaas. Als we ergens kaas bij eten, dan wil Driekus ook. Nou ja, komt ie toch nog een beetje aan z'n zuivel...
pi_92885640
Incantrix, volgens mijn common sense doe je het prima hoor. :*
pi_92885759
Wat Groofsken zegt Incantrix, volgens mij doe je het helemaal niet slecht. En ik moet het eerste kindje dat jonger is dan anderhalf nog tegenkomen die een bak sla leeg eet. Echt, ik geniet er zelf enorm van, Driekus zie je gewoon denken " ik ben geen konijn" (hij heeft wel eens echt sla bij de nijnen in de kamer hier gedumpt).
pi_92885792
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Incantrix, volgens mijn common sense doe je het prima hoor. :*
Hoewel ik hier veel leer (over voeding in dit geval), zie ik ook heel veel goeds in het minder bewust met eten omgaan. Niet in de zin van dat je dan maar slagroom en gevulde koeken moet gaan uitdelen. maar wel in de zin van ontspanning en een normaal gezonde basis.
pi_92885848
Sla is één van de enige dingen die mijn peuter nog nooit heeft willen proeven :Y) .
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:51:48 #286
95408 Incantrix
pi_92885948
O, en ik ondrschrijf trouwens zeker wel het idee dat kindjes niet alles mogen wat papa en mama mogen, maar ik voelde me enorm onconfortabel wanneer ik elke dag een boterham hagelslag voor zijn neus weg te gaan zitten kanen terwijl hij weet dat dat lekker is (don't ask.. Had ik al eens verteld van mijn moeder?). En mijn boterham hagelslag is me lief, dat is vaak het enige dat ik wegkrijg in de ochtend.. :P
3!
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:53:12 #287
95408 Incantrix
pi_92886056
Haha, jullie zijn lief O+

En ik lust zelf ook geen sla ;)
3!
pi_92886089
Haha, R had al heel snel door dat hij S haar bekers moest hebben. Als hij zag dat zij wat anders op haar boterham kreeg dan hij, mikte hij de zijne linea recta op de grond om vervolgens alleen maar piepend en boos 'die die die' te roepen.

En dan had hij nog nooit gepoefd wat zij er op had (speculoos bijvoorbeeld :D ).
pi_92886249
Ow hier moet hagelslag ook 's morgens hoor incantrix en Jaël krijgt het ook gewoon als ze wil :)
En dan probeert ze meestal de hagels van haar boterham te eten, zo lief O+

Vanmiddag moest en zou Jaël karnemelk net als ik terwijl ze altijd melk drinkt (en de vorige keer de karnemelk echt niet lekker vond) Ze bleef erom jengelen dus haar gegeven en ja ze trok een vies gezicht maar alsof ze dacht ik laat me niet kennen heeft ze het toch opgedronken :)
pi_92886259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:45 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, van wat jij schrijft springen serieus de tranen in mijn ogen, ik doe zo mijn best om Stef gevarieerde voeding aan te bieden, maar als ik je post over suiker op suiker lees faal ik vreselijk :'(
Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.

Daar komt ook nog eens bij dat dreumesjes een andere voedselbehoefte hebben dan volwassenen en daar weet ik eigenlijk niks van. Ik zit dus ook maar vanalles op hem te projecteren. De wetenschappelijke inzichten veranderen ook nog eens om de haverklap, dus wat is het 'goed' doen?

Geen zorgen maken, hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik geen rozijntjes geef en naar een ander alternatief zoek. Ik zou het daar echt niet om laten. Hey, zelfs oeke geeft rozijntjes. :Y)
pi_92886288
Inca, ik snap niet waarom je zo twijfelt aan jezelf. Het klinkt als een normaal voedingspatroon. Ik zou me niet zo rot laten voelen door andermans ideeen over eten.

Ko eet bv heel veel fruit, en dan bedoel ik ook heel veel. We hebben zo'n fruittas van de bioboer, en hij eet makkelijk 2 bananen, 2 mandarijnen en een appel weg op een dag. De dag erna eet hij weer minder fruit, maar het staat niet te boek als heel gezond. Toch hebben wij liever dat dan koekjes of rozijntjes.

Blegh, ik wil helemaal niet over eten praten hier. Het roept altijd zulke gemengde gevoelens op.

Ik ben zo vreselijk blij dat Ko weer beter is, ik vind hem zo lief en leuk en gezellig! *O*
pi_92886373
Incantrix, dat is toch hartstikke gezond!
:* Wat Groofsken zegt hoor.
Ieder kind verschilt ook in wat ze nodig hebben aan tussendoortjes, we moeten dat ook niet zo vergelijken. Zo eet Niels volgens het cb schema veel te weinig fruit. NOES! :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:59:37 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92886504
oh Oeke, kreeg vandaag van de tandarts de tip om fruit eten wat te clusteren. Middelste eet echt kilo's fruit en had last van gevoelige tanden. Waarschijnlijk dat daar toch een verband zit. dus nu meer in een keer in plaats van over de dag verdeeld een beetje.

(gék word ik er van. Eet ie goed, gezond, is niet dik, veel fruit weinig koek en snoep is er wéér iets wat anders moet. Damn. :|W )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_92886550
Gerookte kipfilet is een hit hier.
Ik had een gevalletje fokwet net. Ze wilde de boerenomelet niet, ze wilde zelfs geen gebakken aardappelen. Dus dan maar een potje pasta.. Dit komt dus zo goed als nooit voor..

Claudia, en vis? Mette is Bijvoorbeeld dol op vis.

Qua vlees vind ik het wel moeilijk, dat eten we niet zo veel. Ik geef haar meestal 1x per week paté. Op brood eten we vaak geitenkaas, of ik maak een lekkere tosti ( dan kan ze kaas ook niet van brood eten). Af en toe appelstroop, maar dat vind ze niet altijd zo geweldig. Suikerloze jam kan ik ook weleens proberen. En humus is ook een goede.

Ik heb eindelijk het zalfje, ben benieuwd.
pi_92886636
Trix, echt, maak je niet druk joh. Stef eet hartstikke gezond zo te zien. Ik vind het ook lastig hoor, vooral omdat smeerbaar beleg gewoon het beste werkt. En dan kom je als snel uit bij smeerkaas, leverpastei of jam. Geitenkaas kan ik trouwens wel weer eens kopen, bedenk ik net.

Oek, wij hebben ook de fruittas. :+
pi_92886651
Oh, dat doen we wel hoor Buuf, na het slapen krijgt hij vaak fruit en in de ochtend. Zeg maar 2 fruitmomenten, maar dan wel veel. :Y)
Hij vind dat ook gewoon erg lekker. Al het eten heet op het moment Appel. Terwijl hij wel het woord eten kent.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:01:39 #297
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_92886677
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.

Daar komt ook nog eens bij dat dreumesjes een andere voedselbehoefte hebben dan volwassenen en daar weet ik eigenlijk niks van. Ik zit dus ook maar vanalles op hem te projecteren. De wetenschappelijke inzichten veranderen ook nog eens om de haverklap, dus wat is het 'goed' doen?

Geen zorgen maken, hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik geen rozijntjes geef en naar een ander alternatief zoek. Ik zou het daar echt niet om laten. Hey, zelfs oeke geeft rozijntjes. :Y)
niet beknibbelen op de vetten, hersenen groeien er van. ;) dus geen margarine enzo ik voerde ze ook gewoon lekker een haring of makreel. Omega 3-6-9 goed tegen onrust :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:02:28 #298
95408 Incantrix
pi_92886748
Zo, toch maar even de pc aangezet nog, dat typt zoveel sneller als een telefoon ;)

En Groofs, ja, dat hebben ze snel door he? Het begon er al mee dat Stef na de lunch onder de tafel ging zoeken naar gevallen hagelslagjes en die in zijn mond ging stoppen.. ( :')) en ja, toen kwam mijn moeder en die leerde het hem wel even.. En ah well, anders was dát ook vanzelf wel gekomen denk ik, zoals ik al zei, chocolade op brood is hier zo ingeburgerd, dat krijgt hij vanzelf wel mee ;)

*Snotter*

Jah, weten jullie wat het is? Zoals mijn moeder nu met Stef is.. Ik denk dat ze ook zo was met ons, mijn broertje en ik. Wij hebben allebei zo'n verstoorde smaakontwikkeling dat we beiden practisch geen groenten lusten, gekruid eten ook niet kan (serieus, als ergens een beetje witte peper opzit slaan de vlammen uit mijn hol :')), fruit lusten we niet.. En het is geen kwestie van niet willen, echt niet, ik sla ervan 'op slot' en kan dan niet meer slikken, het heeft meer met de structuur van eten te maken als met smaak.. En nouja, mijn grootste angst is gewoon dat hij ook zo zal zijn, bang zal zijn wanneer hij bij onbekenden gaat eten, bijna niet uit eten durft te gaan, altijd vantevoren het menu moet checken.. Ik wil dat gewoon niet voor mijn kind, ik en er zelf zo ongelukkig mee.. :'(

(En Twinks, ik heb je helemaal nog niet persoonlijk bedankt voor je kaartje! O+ :* :* Jij bent toch zó'n vreselijk lief wijf he? Kom je op de meet de 26e? Ik wil je een knuffel geven!!)
3!
pi_92886857
Lente krijgt trouwens ook roomboter (alleen 's ochtends) en volle melk. Het cb adviseerde me margarine en halfvolle melk. Blegh.
pi_92886895
Wat zijn er toch een hoop gevoeligheden omtrent dat eten hè. Dat verbaast me elke keer weer.
pi_92886912
Dat hier zoveel kindjes al zelf kiezen wat ze willen eten (bijv. op brood sta ik van te kijken) :D Dyon zou dat dus echt niet aangeven.

Ben ook blij om te lezen dat Driekus 's morgens ook als ontbijt fruit krijgt. Dyon wil dus echt zelden een boterham 's morgens en aangezien ik het sneu vind om met lege maag naar kdv te brengen heeft ik hm maar een banaan ofzo zodat hij wel iets binnen heeft.

Met het avondeten is het heel vaak alleen komkommer. Pasta gaat wel goed, maar dan zonder saus, gehakt, groente e.d. Vanavond aten we rijst en enige wat hij dan eet is komkommer en kroepoek.
Het ligt niet aan het snoepen, want hij krijgt eigenlijk alleen hooguit eens een koekje als tussendoortje. We gaven hm vandaag een spekje en die sloeg hij zo uit mn hand :D
Kortom als tussendoortjes eigenlijk alleen maar fruit, daar is hij dol op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')