quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar is trouwens een mooie boef.
Hij eet thuis eig. op brood nooit iets anders dan smeerkaas, smeerworst of chocopasta.
Jam blieft hij niet, appelstroop niet, gewone kaas vind hij vies, tosti eet hij niet etc. etc.
Dus ik vroeg gisteren op het kdv wat hij daar zo allemaal op de boterham at...Alles dus zeg maar.
![]()
Toen vroeg ik meteen maar naar fruit, want thuis krijg ik er eig. niks anders dan banaan in, of geprakte banaan met geraspte appel hooguit.
Nou, appel en mandarijntjes etc. gaan er daar ook prima in!
Dondersteen dat hij er is!![]()
Daar gaan we dus even verandering in brengen thuis.![]()
En over slapen hebben we het gewoon niet.![]()
Of nou ja, mss dat ik de FOK-wet om kan keren?
De afgelopen 2 nachten waren echt zwaar prut. Hij was superonrustig, viel steeds wel in slaap (bij mij op schoot, en ook alleen bij MIJ op schoot zeg maar) (wel in bed trouwens) maar leek weer wakker te schrikken, veel draaien, woelen, beetje jengelend huilen etc.
En overdag is er niks aan de hand, alleen aan het eind van de dag wat hangerig.
Hij lijkt heel erg bezig te zijn met praten, alleen dat lukt nog niet echt, mss is het dat, een sprongetje zeg maar...
We zullen het wel zien.
Ik hoop alleen wel met heel mijn hart dat het voor zaterdag over is, want dan ga ik voor een kleine 2 weken weg voor mijn werk en moet F. het alleen zien te rooien.![]()
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:27 schreef Vicky het volgende:
Echt een boefje BE!
Hopelijk gaat het slapen snel beter!
Wij hadden afgelopen nacht eindelijk weer eens een goede avond en nacht..
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef Poppejans het volgende:
Wat leuk en spannend FTA! Voor je het weet is het oktober en gaat je kleine manneke met rugzakje stappend naar de peuterspeelzaal![]()
Wat veel, 4 dagdelen uiteindelijk! Dat is hier niet zo en ik dacht dat het overal maar 2 dagdelen was, een ochtend en een middag.
Veel keuze had je in jullie stad, ik wil ook zeker bij meerdere gaan kijken tzt.
Ah wat sneu, de slaapperikelen van Oscar!
Hopelijk is het gauw weer over.En ik ben helemaal niet zo van de ''sprongetjes'' maar soms is hangerig/slecht slapen hier echt verklaarbaar; dan is het ineens dat als dat over is hij wat nieuws kan en opgelucht lijkt.
Wolf heeft van zondag op maandag tot 4.00 in zn eigen bedje geslapenKon hem zonder protest die avond in zn eigen bedje leggen, maar we waren wel weggeweest dus hij was vast te moe om te protesteren.
Gister was zn papa ziek (ik was weg) en die heeft het daardoor niet geprobeerd hem eerst in eigen bed te leggen, das wel weer jammer maar we gaan door met frisse moed.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:35 schreef freecell het volgende:
Oeh BE, dan hoop ik ook mee dat het snel over is
FLorian zit weer even op melk, ei en soja vrij.
Het lijkt elke keer goed te gaan als hij één van die drie krijgt, maar ipv slapen van 18:30 tot 7:00 is het dan slapen tot 19:30, krijsend wakker worden en blijven krijsen tot 23:00 plus nachten onrustig. En buik zeer en stinkenEn dan 's morgens enorme diarree...
Wij halen hem dan gewoon maar naar beneden, dan gaat hij mopperend spelen en dan gaat hij met ons weer mee naar bed, maar ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen
Ik ben er de hele dag en nacht voor de kinderen, maar de avond is voor mij
Het kan nog toeval zijn en ik weet niet of het nu melk, ei of soja is, maar nu eerst maar weer helemaal melk, ei en soja-vrij tot het helemaal over is en dan voorzichtig weer introduceren
Denk ik...
Of misschien nog een keer weer naar de KAKan je die gewoon weer bellen of moet het dan weer via je HA?
Hier is het inkomsten afhankelijk. Zoals het er nu uit ziet betalen we 22 euro in de maand. Dus is niks. Voor Mikael hoefde ik toen niks te betalen maar R is nu meer gaan verdienen en vallen we in een andere schaalquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:06 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Wat moeten jullie betalen als ik vragen mag MeNicole? Piramide bedoel je de leermethode? Daar werken ze op de psz waar Finn heen gaat ook mee.
Ik vond trouwens de prijs echt verrassend laag, 5 euro per maand 11 maanden per jaar.
niet altijd. Het zoontje van mijn vriendin ging wel, maar een kindje van een andere vriendin weer niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Jeumig, daar wil ik nog niet aan denken, maar als het moet...is dat gebruikelijk als een kind ook naar een kdv gaat?
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in.
Wat een verschillen in prijzen van de psz zeg. Kim ging 1 ochtend en een middag voor 45,- en voor Tyler gaan we dan ca 65,- betalen, zelfde dagdelen. Ook inkomensafhankelijk.
uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:23 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Kan ik me goed voorstellen Vicky! Dat is toch ook niet te betalen?
Daarom ben ik voor nu even blij dat we weer maar 1 inkomen hebben. Ik zou bij jullie 66 in de maand betalen. Vind ik ook veel geld. Met de zwemles van de oudste erbij ben je in de maand 110 kwijt voor een pare uurtjes plezierquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:24 schreef Vicky het volgende:
[..]
uhh nee idd.. het is inkomens afhakelijk maar dan nog.. ik heb ook een hypotheek te betalen enzo...
Die van mij gaan niet naar de opvangquote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat?
Whahaha, je bedoelt het vast niet zo, maar dit is echt zo enorm geschreven vanuit de beleving van een werkende moeder! Heerlijk!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:47 schreef Ssserpente het volgende:
Maarruhm, wat is nou het verschil tussen de psz en de kinderopvang? Waarom gaat een kind niet gewoon naar de opvang tot het naar school gaat?
Ja, dat denk ik wel. Het lijkt me voor een kindje een enorme overgang om vanuit thuis ineens full time naar school te gaan. Vandaar dat dan de psz een mooie tussenoplossing is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, zo bedoel ik het wel hoor.
Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'.
Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand..quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Ssserpente het volgende:
Lente gaat nou eenmaal naar de opvang omdat we beiden werken. Dus wat zou voor ons dan het voordeel zijn van de psz? De voorbereiding op de basisschool dus voor 'mensen zoals free'.
Nee, er zijn er ook die middagen hebben, maar je kind gaat wel maar 1 dagdeel per dag. Meestal is dat 2 dagdelen per week dacht ik.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:50 schreef Ssserpente het volgende:
Maar psz is alleen 's ochtends toch? Dat wete ik dan weer wel.
Vaak moet je wel zelf eten en drinken etc. meegegeven en slapen doen kindjes daar ook niet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:49 schreef Xenia het volgende:
[..]
Ik zat het me ook al af te vragen, vooral toen ik de prijzen zag. 5 euro per maand..Ik betaal ruim 1300 euro per maand voor 4 dagen per week (bruto, krijg er nog wel wat van terug). Kan ik Xeentje niet 4 dagen per week op een psz doen dan? (En nu klink ik vast ook enorm als een werkende moeder
)
Het is wel de bedoeling. Amber vond het geweldig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:26 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ja en wat lekkers te eten zou ook leuk zijn
Gaat Tess wel naar de psz straks of zijn jullie daar nog niet uit?
Ik vind de meest ondiepe daar nogsteeds te diep :-O.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:46 schreef mefke79 het volgende:
Groofsken, waar ga je heen dan? In de Tongelreep hebben ze er drie en is de ondiepste geloof ik 15 cm. Bovendien mag de buggy mee naar binnen. Werkelijk ideaal!
Enne welkom Hannah, Harry en Florian!
Ik moet even gaan bijlezen....
Oja, over die zalf, kan goed zijn dat als je het indient, je het wel zo vergoed krijgt. Maar als je pech hebt, is het een zalf die alleen door een dermatoloog voorgeschreven mag worden...Heb ik ooit eens gehad met litekenzalf.
Ook een leuke kostenpost: twee keer pufmedicijnen + 2 luchtkamers (voor hier en het kdv): mevrouw rekent u even 80 euro af! En ja, dat mag je dan indienen, maar we weten nog niet of we luchtkamer twee vergoed krijgen. Nou ja, we zien wel. Tis wel heel fijn dat we nu niet meer met dat ding naar het kdv hoeven.
Nee, alleen buisjes geplaatst, dus we waren om 11 uur alweer thuis.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat het allemaal goed gegaan is Memmel! En hij is dus lekker thuis, hij hoefde niet te blijven?
Wat een schattige foto
Haha, en speciaal om jullie te pesten wordt hij zo vroeg wakker?quote:Op woensdag 16 februari 2011 07:51 schreef mefke79 het volgende:
free, hij weet het gewoon. Echt. Hier ook, op mijn man's vrije dag slaapt ie tot 9 uur, vandaag ben ik vrij en ik hoorde em al.
Nou dat hoop ik wel. Ineens lust hij geen olijven meer, geen komkommer, alhoewel hij het wel een heel leuk woord vind. En een heleboel meer. We proberen er maar zo relaxed mogelijk mee om te gaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:59 schreef Sorbootje het volgende:
En best jammer dat Ko niet zo veel meer wil eten, maar dat komt vast vanzelf terug als je er geen punt van maakt. Denk je niet?
Nog niet zo lang geleden ging het hier precies zo.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:08 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Olijven, daar maakte ik gisteren nog een grote fout mee. Isabeau zat braaf haar rijst met groente te eten, gaf ik haar tussendoor een olijf.. Toen wilde ze dus alleen nog maar olijven. Ze heeft gewoon het hele bakje ingepikt (zat niet veel meer in, maar toch)
Maar het is vast een soort van uitproberen van Ko. Hij merkt natuurlijk dat hij keuzes kán maken, dus doet hij dat ook. Trekt vast wel weer bij.
Haha! Dat stuitte mij eerst juist tegen de borst, maar na er geweest te zijn voelde het al een stuk beter. En die tuin, ik kan niet wachten om Ko daar te zien rond scharrelen met vriendjes en vriendinnetjes.quote:En ik vind Kresj zo'n briljant hippiewoord! Ik zie allemaal mensen in lange rokken voor me die op de grond zitten.
Ik blijf dan ook gewoon stug doorzingen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:54 schreef Sorbootje het volgende:
Hmm, misschien zing je gewoon niet zo mooi Claudia?Ik moet zeggen dat ik het wel herken. De dingen waarover ze een mening kunnen hebben of waar ze duidelijk invloed op uit kunnen oefenen, daar wordt mee 'gespeeld'.
Dit heeft Niels nog helemaal niet!quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie het ook op andere vlakken, die sterkere eigen wil. Ik mag soms zelfs geen liedje zingen!Dan zet ik bijvoorbeeld "Klap eens in je handjes" in en dan zegt hij "Nee! Nee!" en als ik door blijf gaan gilt hij het uit.
En als het slapen niet lukt kan ik hem beter maar meteen uit bed halen, want de foefjes die we altijd toepasten (snel een speen geven en weer weglopen, naast hem blijven zitten, regelmatig teruglopen) werken ineens niet meer.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
Niels gaat altijd dansen op dat eindliedje van Zappelin wat na Sesamstraat komt, dan wordt hij helemaal blij![]()
Goed dat je dat zegt, want die tip heb ik ruim een half jaar geleden eens opgepikt ergens. Kinderen kunnen het overzicht kwijtraken als hun bord te vol ligt. Het helpt soms dus ook om gewoon minder op een bord aan te bieden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:55 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh en over eten. Leander is ook een hele slechte eter. We kunnen dat ook wel aan hem zien. Nu kregen we vanuit het ziekenhuis een tip mee dat we hem niet meer dan 2 verschillende dingen op zijn bord moeten leggen. Dus of aardappels en groente of vlees en aardappels. Niet teveel aanbieden want dan kunnen ze op een gegeven moment het overzicht kwijt raken.
Ivan zegt eigenlijk standaard "ja" en dat levert heel grappige situaties op. Ik verschoon zijn poepbroek:quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:09 schreef wickie het volgende:
Maar een positief puntje wat ik vandaag opmerkte is dat ze voor het eerst 'ja' knikte op een vraag die ik stelde en heel goed begreep wat ik vroeg. Dat is wel heel fijn, op het kdv had ze dat vorige week ook al eens gedaan.
Nee ze bedoelen echt bij elke maaltijd maar 2 dingen aanbieden en natuurlijk een toetje na wel gewoon. We kunnen hier bv zien hoe snel Leander daar aan went. Vande week aten we worteltjes met doperwten en aardappels. Dat had ik hem dus ook gegeven. Zit ie me een beetje raar aan te kijken en zoekt ie alle wortels ertussen uit. Die gooit ie op de grond om de rest op te eten. Terwijl ie wel gewoon wortels lust. Maar das dan teveel weer meteen. Ik had er niet eens bij nagedacht want kwam allemaal uit zelfde potjequote:Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef Twinkly het volgende:
.
MeNicole, bedoelen ze niet dat je dan alsnog daarna groente op zijn bord legt? Of eerst de groente en als hij daar genoeg van heeft de aardappels en het vlees?
Whaha, hier ook zo één. Als zijn zijn 'poepsmoel' trekt moet je ook niet tegen hem praten ofzo, dan kijkt ie heel boos en draait zich omquote:Op woensdag 16 februari 2011 09:04 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn zoon staat achter me te kreunen. Dus ik vraag hem of ie an het poepen is. Gaat ie in een hoekje staan met zijn gezicht tegen de muur
![]()
Hij wil niet bekeken worden als ie poept. Geef hem eens ongelijk![]()
Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
Wij zijn er van de week mee gestopt. Ivan kreeg na zijn avondeten altijd een bakje yoghurt (eerst als vervanging van de fles, later om te compenseren als ik vond dat hij niet zoveel had gegeten en ik bang was dat hij 's nachts wakker zou worden). We eten zelf ook geen toetje dus het was eigenlijk grote onzin.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:27 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nee, op zich niet, als ze dan maar op een andere manier aan haar melkproducten komt!
Hier ook niet elke dag hoor. We zijn niet van die toetjes mensen! Al ben ik momenteel helemaal verslaafd aan de wolkentoetjes aardbeiquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:26 schreef Sorbootje het volgende:
Ik lees steeds dat mensen standaard een toetje geven. Wij doen dat niet (eten zelf ook geen toetjes), da's toch niet erg?
Ik ook niet, we hebben daar toen een discussie met ze over gehad. Ik kon m'n mond niet houden, maar ze zijn er erg stellig in, dus ja. Hij eet over het algemeen heel goed hoor, dus dat is een geluk denk ik dan maar.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:03 schreef Sorbootje het volgende:
Ja ieder zijn ding, maar ik vind het helemaal niks.
Ik vraag em gewoon af of jullie dat als iets anders zien, of als vergelijkbaar. In mijn ogen is dat vergelijkbaar nl. ;-)quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:17 schreef Sorbootje het volgende:
Haha dan kunnen we dat nu meteen ook even zeggen Groofs?
Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
Ook daar zal ik niet voor kiezen, want ook daarbij leg je mijns inziens druk op het eten. Maar ik geef toe dat ik wat overgevoelig ben op dit punt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:47 schreef ymme het volgende:
Dat van die snoepjes is wel een goede Nicole.
Al zijn die nog láng niet in huis hier!
Bij Kyllian doen we dat wel, niet eten is ook geen toetje. Hij is geen grote eter, is ook niet erg maar als hij dan na 1 hap al zegt dat hij vol zit en een toetje wil dan is het dus echt mooi geen toetje voordat hij wat gegeten heeft. Als hij vol had gezeten had hij ook geen toetje kunnen eten, dus hij bedenkt zelf die smoesjesquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:46 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Wickie, toetje onthouden als 't kind niet gegeten heeft vind ik zó stom! Dan zeg je dus gewoon dat de rest van de maaltijd een straf is waar je doorheen moet om een toetje te verdienen. Da's toch vragen om een moeilijke eter?!
En ik snap 't, dat je het niet als toetje ziet. Het is ook niet dat ik het raar vind van een ander, maar meer dat ik me afvroeg of het niet gek is dat wij het níet geven.
Haha gewoon lekker gezond laten etenquote:Op woensdag 16 februari 2011 12:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij doen ook altijd eerst een gezonde boterham en dan eentje met zoet (eventueel, want S kiest meestal als tweede boterham ook gezond). Hebben jullie daar ook wat tegen?
Dus je hebt er wat op tegen dat de eerste met gezond is?quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wel, maar mijn vriend vindt dat het t.z.t. moet kunnen. Als Ivan wat ouder is zal hij dus ook wel crap op brood krijgen.
Jij hebt tenminste nog je verlof als excuus... Maar hij was weer heerlijk!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:29 schreef Claudia_x het volgende:
'Biggest mistakes parents make'.[/sub]
Dit is één van de eerste keren dat ik ook echt niet onzeker word van hoe jullie het zienquote:Op woensdag 16 februari 2011 15:28 schreef Sorbootje het volgende:
Vooral doen als het voor jou/jullie werkt Groofsken
Nou, dat vind ik dan geen dwang. Niet als er niet iets vervelends tegenover staat als het kind het niet doet. Snappie?quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:50 schreef Twinkly het volgende:
Ja, klopt. Ik ben heel diep aan het nadenken nu![]()
Volgens mij is het dan een soort van ouderlijk overwicht, dat je kind het voor jou doet omdat je het vraagt. Maar dat is dan ook een soort van dwang...
Op die manier is het inderdaad geen dwang.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik dan geen dwang. Niet als er niet iets vervelends tegenover staat als het kind het niet doet. Snappie?
Bijvoorbeeld: Senna laat haar korstjes consequent liggen. Eet heel nauwkeurig het brood ervan af, maar de korstjes blijven liggen. Ik zeg vaak als ze dan een beetje moeilijk doet over die korstjes ("nie kosjes") "je hoeft van mij de korstjes niet te eten, dat weet je toch? Ik zou het fijn vinden als je het wel doet, maar het hoeft niet."
En daarmee is het klaar. Ik vraag dan niet of ze het alsnog wil doen, dus ik zeg alleen dat ik het fijn zou vinden. Ik zie dat niet als dwang, maar gewoon vertellen wat ik vind.
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goedquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:23 schreef miss_sly het volgende:
Senna kiest zelf wat ze op brood wil. Ze kan daarbij kiezen uit pindakaas, appelstroop (of appel-perenstroop of bananen-appelstroop (smerig!) een van de varianten gezonde stroop met ijzer dus), roosvicee jam (vit C) en honing. Vaak is er ook vegetarische kaas, geitensmeerkaas, rookvlees, rosbief, filet of roompaté maar die kiest ze eigenlijk nooit. Uit de eerste vier maakt ze weloverwogen keuzes, heel grappig.
Ze krijgt iedere dag yoghurt aangeboden na het eten, omdat dat het enige is wat ze aan zuivel binnenkrijgt buiten de boter op haar brood. Yoghurt is ongeacht of ze haar eten alleen bekeken heeft of goed gegeten heeft. Als ze heel slecht gegeten heeft, doe ik soms een beetje meer yoghurt in haar schaaltje.
En eten...ik heb het opgegeven om te denken dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Alleen komkommer en ei wil ze echt niet, alle andere dingen vindt ze soms heerlijk, soms vies en soms gewoon eetbaar. Weinig peil op te trekken, dus dat probeer ik maar niet eens. We gaan aan tafel zitten, scheppen wat op (niet te veel, we kunnen altijd nog een keer opscheppen), eten gezellig en als we klaar zijn, ruimen we op. Soms blijven we iets langer zitten omdat Senna nog wat tijd nodig heeft (ze eet het graag koud) en soms wil ze iets eerder al van tafel en dat mag ook. Soms ben ik bang dat we misschien wel te gemakkelijk en soepel doen over eten, maar het voelt beter dan er op enige manier een punt van te maken.
Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:51 schreef Incantrix het volgende:
Betekent dit dat als ze om rosbief of filet zou vragen, ze dit ook zou krijgen of begrijp ik dat verkeerd? Ik was laatst op een verjaardag en daar kreeg een jongetje van een jaar of 2,5 a 3 toastjes met filet en daar schrok ik eigenlijk van omdat het rauw vlees is, maar op welke leeftijd ik dit dan wel zou willen of denk te kunnen geven weet ik dan eigenlijk ook weer niet zo heel erg goed
Haha, dat heb ik dus andersom, grappigquote:Op woensdag 16 februari 2011 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze zou willen, krijgt ze dat inderdaad. Ze heeft wel eens een stukje brood met filet gekregen omdat ze wilde proeven, maar ze vond het niets. Dat was na haar 1e verjaardag, overigens. Ik denk met een maand of 16? Anyway, er is volgens mij geen rationele beperking in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voor mij. En natuurlijk zou ze niet 3 boterhammen met filet per maaltijd mogen eten.
Then again krijgt Senna van ons dus nog geen chocola. Misschien heel raar, maar ik vind dat en echt snoep gewoon geen dingen voor kleine kinderen, en daar is ook geen rationele beperking voor in de zin van dat het ongezonder zou zijn voor haar dan voo rmij, denk ik. Dus ik ben lekker inconsequent, maar ik volg m'n gevoel daarin.
Ik ook en daar kom je eigk niet meer vanaf.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:58 schreef Sorbootje het volgende:
Tuurlijk Groofs, zul je net zien
Misschien staat het me ook wel tegen omdat ik een eetprobleem heb en ik dus sowieso een hekel heb aan voedsel als beloning of straf.
Haha, van P. krijgt Ko ook geen rozijntjes. Die krijgt hij alleen van mij.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan eet even sober als Ko, zo te horen. Sterker nog, Ivan krijgt niet eens rozijntjes.
Je brengt me (samen met Sorbo) wel op een idee, namelijk om hem ei te geven. Hij krijgt nu wel eens 'per ongeluk' ei doordat het onderdeel uitmaakt van ons avondeten, maar nooit heel bewust. Ik zou best eens een omeletje voor hem als lunch kunnen maken. Hoe geef jij Ko ei?
Hier hetzelfde. Je maggewoon niet alles. Al eet ik geen chocolade als hij nog wakker is bv. Dus ik probeer het snoepen wel te beperkten in zijn gezichtsveld. Alleen maar goed voor mij.quote:Ivan krijgt trouwens ook geen filet americain terwijl ik dat zelf wel behoorlijk vaak eet. Ik vind het ook maar niks om hem rauw vlees te geven. En mijn lief eet regelmatig chocopasta, maar ik heb er geen probleem mee om dat Ivan te ontzeggen. Er zijn wel meer dingen die wij wel mogen en hij niet. Op een bepaald moment zal het wel veranderen, maar ik weet nog niet op welk moment. (Eigenlijk hoop ik dat mijn lief stopt met chocopasta eten.)
Ik ben me daar wel van bewust in ieder geval. Ik ben me er ook van bewust dat keuzes die we nu maken niet noodzakelijkerwijs de keuzes zullen zijn die we in de toekomst maken. Ivan is nu gewoon zo jong en ik zie het plezier en de noodzaak niet in van dingen die niet echt goed zijn voor hem. Als ik zie hoe bewust Senna zich is van haar eten dan kan ik me voorstellen dat ik met haar bijvoorbeeld al heel anders om zou gaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het soms lastig om hier alleen over dreumesgebeuren te schrijven merk ik. Wat ik hierboven schreef over dat belonen met oa toetjes enzo gaat over mijn peuter, niet over mijn dreumes.
Wat tof, zeg! Mijn neefje deed en doet dat soort dingen ook! Ivan heb ik daar niet op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En hij doet zoiets grappigs soms. Hij zoekt uit 'hoeveelheden van haarspeldjes/bouwmaterialen/enz dezelfden. Ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen. S heeft een koffertje met houten bouwspeelgoed en ineens sjouwde hij vandaag rond met alle rode moeren. Of uit S haar haarspeldjesdoosje, zoekt hij alle rose knijpspeldjes. Ik vind het zo grappig! Ik denk dat ik maar eens de memoriekaartjes tevoorschijn ga halen.
Ooooh, dat is ook heel herkenbaar!quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:32 schreef oeke het volgende:
Oh trouwens, voordat men weer gaat denken dat het hier allemaal zo verantwoord is,Ko krijgt bij zijn gebakken aardappels altijd mayonaise of ketchup en vanavond zelfs allebei.
![]()
Dat is grappig, Groofs, die verzameldingetjes. Ko kan wel heel lang spelen met bv theelepeltjes en een bakje, maar zo specifiek als R. verzamelt, dat doet hij niet.
Haha, nee zelfs dat niet, ik geloof dat we nu Zaanse hebben, of Lidl daar wil ik vanaf zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
Maar de mayonaise heb je zeker zelf gemaakt? Of komt van de reformwinkel?
Wolf heeft het ook zoals wij het eten (dus veelal ongeprakt) op zn bord liggen, maar ik voer het nog wel, anders ligt letterlijk alles op de grond. hij pakt dan zn hele bord op, of gooit stukken naar de hondquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Poppejans, eet Wolf gewoon zo broccoli, bloemkool en dat soort dingen van een bordje?
R krijgt nu alles zoals wij dat eten op zijn bord. Hij eet alleen de vegaburgers en het vis, alle groenten en aardappeldingen gooit hij naast zich op de grond. Ik voed hem nogsteeds bij met een aardappelgroentepuree.
Hahahaquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef Sorbootje het volgende:
Als Isabeau genoeg gegeten heeft pakt ze haar bordje, kiept het om en zegt "op!"
Ik doe altijd erg mijn best om dat moment voor te zijn
Haha, Oek, Lente eet echt precies, maar dan ook precies hetzelfde.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:35 schreef oeke het volgende:
Oh, wat fijn dat mijn moeder niet zo is. En mijn schoonmoeder, tja, gelukkig is mijn vriend de laatste van 5 die een kind heeft dus ze zal wel door schade en schande wijs geworden zijn.
Ik had er zeker wat van gezegd Ca.ra, maar ik kan nogal bitsig zijn op dat vlak, het is ons kind en daar moeten ze maar mee leren leven.
Maar ik begrijp dat het moeilijk is.
En ik moest lachen om jullie, Inca en Miss, Ko krijgt hier geen filet, vanuit de gedachte van Inca, plus vegetariers, en geen hagelslag of chocola vanuit de gedachte van Miss.
Maar als ik het zo lees leven wij vrij sober, Ko krijgt fruit of af en toe rozijntjes als lekker tussendoortje, appelstroop, pindakaas of vegetarische pate's op brood, minimaal 2 keer in de week kaas of een ei. Geen koekjes, geen snoepjes, geen ijs.
Ik weet trouwens niet wat manna is.
En alleen yoghurt toe.
Ieder heeft zijn eigen manier, nietwaar?
En Ko is op het kdv, we kregen een brief dat onze favoriete leidster vervangen wordt, dus ineens zijn we er niet meer zo rouwig om.
Mikoxx, lang verhaal kort, het is een psz waar je als ouder heel erg betrokken bent, er zijn alleen ouders als leiding en de basis is buiten spelen in de stad in een groot binnen peuterbos. 5 ochtenden in de week. Net zo goed te combineren met werk als nu 1 volle dag kdv.
Ik zou het niet kunnen bedenken eigenlijk. Misschien dat ze er moeite met poepen van kunnen krijgen? Dat heeft Wolf overigens nog nooit gehad.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Wat houdt je tegen? Ben je bang dat ze het niet lekker vinden? Of dat het een smeerboel wordt?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
.
Ik wil ook zo graag een keer rijst aan de kinderen geven. Ik durf het steeds niet aan. Stom!
Dus ehm, rijst met soepgroente en klodders rode pesto hè.
Ja, dat weet je toch van te voren?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:55 schreef Sorbootje het volgende:
Vandaag had ik een kipgerecht stevig gekruide kip aan 't botje zeg maar. Leek me niet handig voor Isabeau, vandaar mijn culinaire uitspatting voor haar. Maar als ik iets eet wil zij het persé ook. Dus na flink aandringen (happie? ja? lekkes? ja?) heb ik haar toch maar even laten proeven. En uiteraard, ze vond het heerlijk. Had het kunnen weten.
Smeerboel interesseert me niks. Bang dat ze het niet lekker vinden inderdaad. Terwijl ik zelf wel van rijst houd. Welke rijst maken jullie voor die kleintjes?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:57 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen? Ben je bang dat ze het niet lekker vinden? Of dat het een smeerboel wordt?
quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef Sorbootje het volgende:
Qua specerijen let ik op of het dus niet te scherp wordt. Dus ben ik zuinig met cayennepeper en dat soort dingen.
Van verse kruiden gebruik ik alles.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:02 schreef freecell het volgende:
Ja, dat varieert dus nogal
Basilicum kan... of bruchettakruiden. Provencaals kan ook trouwens...
Gewoon, iets van kruiden
Paprikapoeder gebruik ik wel gewoon, maar zeer matig met andere pepersoorten
Had ik ook niet... Mijn moeder kan niet ruiken, dus proeft alleen zout, zoet, bitter en zuurquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
![]()
Ik ben niet zo'b held met kruiden. Ik heb er geen gevoel voor.
Volgens mij zijn rozijntjes prima. P. heeft er iets tegen, maar die heeft ook een grote aversie tegen auto's op jongenskleding.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is er eigenlijk niet (zo) goed aan rozijntjes? Ik denk dat R die op dit moment zo'n twee à drie keer in de week krijgt namelijk.
Er is niet zozeer iets slechts aan (voor zover ik weet). Rozijnen staan vrij hoog op de glycemische index, ze zijn vergelijkbaar met jam met suiker. Dat laatste zijn mensen geneigd te zien als een niet supergezonde optie maar als een lekkernij op brood. Datzelfde geldt voor rozijnen: het is een lekkernij voor tussendoor.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik niet. Ik vind dat juist superleuk. Ik kom mijn kinderen altijd rond koekjestijd ophalen. Zitten ze daar zo heerlijk met z'n allen aan tafel met een koekje/rijstewafel/soepstengel en een bekertje yoghurt. Ik vind het altijd zo knus om dan binnen te komen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?
En als ik het zo hoor ben ik blij met mijn dame met koemelkallergie, schoonouders en mijn ouders geven echt niets aan haar zonder het bij mij te checken.
Ivan krijgt zelfs volkoren soepstengels.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:10 schreef sproet-je het volgende:
Leuk dat gepraat over eten! Wat ik me wel afvraag, bij ons kdv krijgen de kindjes elke dag een koekje/soepstengel/rijstwafel of zoiets. Zeggen jullie bij het kdv dan dat je dat liever niet wilt?
Rauwkost?quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:15 schreef freecell het volgende:
Maar wát dan?
Ontbijtkoek bestaat zo ongeveer uit glucose-fructosestroop.
Kaas, yoghurt, ei en dat soort dingen geven Florian enorme buikpijn...
Wat blijft er dan nog over behalve brood, warm eten, soepstengels, rijstwafels en fruit?
Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaakquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:
Maak je wel eens wraps, Groofsken? Wij geven Ivan rijst bij bijvoorbeeld onze wrapvulling. Dat is gewoon een tomaat/kip-prutje.
Ik vind maagvulling naast brood voor Ivan al lastig. Het lijkt me al helemaal lastig om iets voor Florian te bedenken! Ik kan heus wel een aardig lijstje maken, maar het moet ook een beetje te doen zijn. Niet dat je elke dag soep staat te koken en voeren...quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Paprika en komkommer vindt hij ook wel lekker
Maar dat vult ook niet echt...
Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Wij aten heel vaak wraps met bonenprutjes. Maar ineens veranderde S haar smaak. Nu gaat ze voor de hollandse pot.
![]()
Ga ik wel ook maar weer eens proberen.
Ik ga het gewoon weer proberen. het is een jaar lang zo ongeveer het lekkerste geweest wat je haar kon voorschotelen (ook kidneybeans, mais, erwtjes en boontjes). Ik ga het gewoon weer een beetje forceren regelmatiger aanbieden.:Pquote:Op woensdag 16 februari 2011 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Chili con carne met rijst is hier een groot succes! Maar als S. geen bonen lust...
Hoewel ik hier veel leer (over voeding in dit geval), zie ik ook heel veel goeds in het minder bewust met eten omgaan. Niet in de zin van dat je dan maar slagroom en gevulde koeken moet gaan uitdelen. maar wel in de zin van ontspanning en een normaal gezonde basis.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Incantrix, volgens mijn common sense doe je het prima hoor.
Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:45 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, van wat jij schrijft springen serieus de tranen in mijn ogen, ik doe zo mijn best om Stef gevarieerde voeding aan te bieden, maar als ik je post over suiker op suiker lees faal ik vreselijk![]()
niet beknibbelen op de vetten, hersenen groeien er van.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, joh! Ik vind het zelf, zoals ik al zei, ook ontzettend lastig. Ik zou Ivan graag yoghurt als tussendoortje geven (eiwitten!), maar hij wil geen yoghurt. Tja, dan kom ik dus maar weer met fruit of een boterham aanzetten. Hij eet veel koolhydraten en de eiwitrijke zaken laat hij veelal staan. Ik probeer er wel wat in te sturen, maar dat lukt maar beperkt.
Daar komt ook nog eens bij dat dreumesjes een andere voedselbehoefte hebben dan volwassenen en daar weet ik eigenlijk niks van. Ik zit dus ook maar vanalles op hem te projecteren. De wetenschappelijke inzichten veranderen ook nog eens om de haverklap, dus wat is het 'goed' doen?
Geen zorgen maken, hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik geen rozijntjes geef en naar een ander alternatief zoek. Ik zou het daar echt niet om laten. Hey, zelfs oeke geeft rozijntjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |